لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده

Table of Contents

امروز ار سایت بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری با موضوع بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده در خدمت شما هستیم.

همانطور که می دانید، سلامتی بدن، مهمترین دغدغه هر انسانی می باشد که حفظ و نگهداری سلامت بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سالم نگه داشتن بدن و حفظ حال عمومی خوب از مهمترین دغدغه های هر انسانی می باشد. بروز مشکل و بیماری های متعدد، می تواند فرد را به مشکلات و دغدغه های متعددی دچار کند. به همین دلیل همه افراد در تلاش هستند که اگر دچار بیماری و عارضه ای شدند، در جهت سلامت خود تلاش نمایند.

بیماری سرطان از شایع بیماری هایی می باشد که بسیاری از افراد به آن دچار میشوند. سبک زندگی نامناسب، مصرف غذاهای مضر، عدم تحرک، اضطراب و استرس، از مهمترین عوامل به وجود آورنده انواع سرطان می باشد. از شایع ترین سرطان هایی که بسیار خطرناک می باشد، سرطان معده است.

ویدئو بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده

سیستم گوارشی بدن، یکی از مهمترین اعضای بدن به شمار می رود که معده از جمله آنان است که وظیفه هضم غذا را بر عهده دارد و عارضه و بیماری های مختلف معده از جمله سرطان معده می تواند خطری بزرگ برای جان افراد باشد.

به همین دلیل لازم است اقدامات لازم جهت پیشگیری و درمان بیماری سرطان معده انجام شود.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد مبحث سرطان معده، موضوعات مهمی را اشاره نماییم و در نهایت به بررسی موضوع اصلی مقاله یعنی بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، بپردازیم.

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده

استفاده از یک مرکز درمانی معتبر و بهره گیری از امکانات و تجهیزات یک بیمارستان می تواند در روند درمان سرطان معده موثر باشد.

هرچه بیمارستان مورد نظر از لحاظ امکانات درمانی و از نظر تخصص پزشکان در رده بالاتری باشد، شانس بهبودی و کنترل بیماری سرطان معده افزایش خواهد.

لذا لازم است بیماران مبتلا به سرطان معده در ابتدا در مورد مرکز درمانی و پزشک متخصص خود اطلاعات کافی بدست آورند.

یکی از بهترین مراکز درمانی جهت درمان سرطان معده بیمارستان ایرانشهر می باشد که افراد مختلف می توانند از جدیدترین و بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی و درمانی این مرکز درمانی استفاده کافی ببرند.

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

 

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

سرطان معده چیست؟

علل ایجاد سرطان معده چیست؟

چه عواملی باعث ایجاد سرطان می‌شود؟

عوامل تاثیرگذار در بروز سرطان معده چیست؟

علائم و نشانه های سرطان معده چیست؟

روش های تشخیصی سرطان معده چگونه است؟

آیا می‌توان از سرطان معده پیشگیری کرد؟

مرحله بندی سرطان معده چیست؟

آیا سرطان معده قابل درمان است؟

درمان سرطان معده چگونه است؟

عمل جراحی برای درمان سرطان معده چگونه است؟

پرتو درمانی چیست؟

شیمی درمانی چیست؟

روش های درمانی با استفاده از دارو چیست؟

مراقبت‌های حمایتی (تسکینی) در سرطان معده چگونه است؟

سرطان معده متاستاتیک چیست؟

شانسبهبودی و ریکاوری در سرطان معده چقدر است؟

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده چیست؟

 

سرطان معده چیست؟

سرطان معده چیست؟
سرطان معده چیست؟

معده انسان یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب می شود که در بالای شکم قرار دارد. از وظایف معده، دریافت غذا و هضم و تجزیه آن می باشد که این امر بسیار ضروری و حیاتی می باشد. بدن برای تامین انرژی خود نیاز به دریافت غذا خواهد داشت و معده این وظیفه را بر عهده دارد.

سرطان معده توسط رشد غیرطبیعی و عادی سلول ها به وجود می آید و دلایل مختلفی باعث می شود که فرد به سرطان معده دچار گردد.

سرطان معده می تواند بر تمام معده اثرات منفی بگذارد و عملا زندگی فرد را تحت شعاع قرار دهد. روش های درمانی متعددی برای درمان سرطان معده وجود دارد که مهمترین آن جراحی معده است که توسط پزشکان متخصص انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست آیا سارکوم بافت نرم کشنده است دیدن کنید.

سرطان معده از سرطان هایی می باشد که در مراحل اولیه، نمی توان تشخیص داد

سرطان معده از سرطان هایی می باشد که در مراحل اولیه، نمی توان تشخیص داد زیرا ممکن است هیچ گونه علائمی وجود نداشته باشد که فرد متوجه آن شود به همین دلیل تشخیص سرطان معده کمی دشوار بنظر می رسد.

سرطان معده و عارضه های مربوط به آن با رشد سلولهای سرطانی شروع خواهد شد که بافت های معده را مورد تاثیر قرار می دهد.

سرطان معده یکی از شایع ترین انواع سرطان ها می باشد و لازمه تشخیص و درمان آن نیاز به مهارت بالای پزشک متخصص دارد که بتواند در مراحل اولیه اقدام به تشخیص آن نماید.

این نوع از سرطان تا زمانی که به قسمت های دیگر بدن منتقل نگردد، به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود. اما لازمه برخورد با این بیماری و درمان آن، شناخت کافی از معده و سرطان معده می باشد که می توان توسط مطالبی که در این مقاله عنوان می کنیم، به شناخت کافی دست پیدا نمود.

همچنین لازمه اینکه درمان سرطان معده به درستی انجام شود، علاوه بر مهارت پزشک، بیمارستانی است که تحت عمل جراحی قرار میگیرد که مبحث بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، از کلیدی ترین مباحث برای درمان سرطان معده است که یکی از بهترین مراکز درمانی برای درمان بیماری سرطان معده، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

علل ایجاد سرطان معده

علل ایجاد سرطان معده
علل ایجاد سرطان معده

علت های زیادی وجود دارد که باعث بوجود آمدن سرطان معده خواهد شد که بیشتر این عوامل همچنان ناشناخته است. البته می توان عواملی که باعث بوجود آمدن سرطان معده می شود را شناسایی کرد تا اقدامات موثری در این مورد انجام شود.

پزشکان متخصص، آگاهی کافی در این زمینه خواهند داشت، زمانی سرطان معده شروع می شود که در بافت های معده تغییرات غیر طبیعی ای رخ دهد.

همچنین تغییرات در سیستم DNA می تواند از علائم تشخیص سرطان معده باشد که اخلال در این عملکردها می تواند این هشدار را دهد که فرد مستعد سرطان معده است.

به همین دلیل است که آزمایشات متعددی بر روی فرد انجام خواهد شد که تشخیص دقیق و درستی در این زمینه داده شود.

سلولهای سرطانی که بصورت غیر عادی تکثیر شده اند، باعث ایجاد توده در معده خواهد شد که این توده ها می تواند بافت های سالم معده را مورد فشار قرار دهند و عملکرد معده را تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از این توده های سرطانی به دلیل بدخیم بودن آن، ممکن است به قسمت های دیگری از بدن سرایت نماید و باعث تکثیر این سلول ها شود.

چه عواملی باعث ایجاد سرطان می‌شود؟

چه عواملی باعث ایجاد سرطان می‌شود؟
چه عواملی باعث ایجاد سرطان می‌شود؟

در مورد این موضوع که دقیقا چه عاملی باعث ایجاد سرطان معده می شود، نمی توان نظر قطعی ای ارائه داد. زیرا فاکتورها و شرایط مختلفی از جمله شرایط جسمی فرد، ممکن است در زمینه ایجاد سرطان تاثیرگذار باشد.

در حالت طبیعی بدن، سلولهایی در بدن انسان وجود دارد که هر کدام از آنها دارای عمری مشخص می باشند و بعد از انجام وظایف خود این سلول ها عمر خود را از دست داده و در بدن از بین میروند.

اما سلول های سرطانی این گونه نیست و بعد از طی کردن چرخه خود، همچنان به رشد خود ادامه می دهد و این سلول های ناسالم شروع به تکثیر و ایجاد توده می نمایند و همین امر باعث می شود که سلول های سالم و بافت سالم را مورد تاثیر قرار دهد و باعث بروز سرطان شود.

عوامل تاثیرگذار در بروز سرطان معده

عوامل تاثیرگذار در بروز سرطان معده
عوامل تاثیرگذار در بروز سرطان معده

همانطور که گفته شد، سلولهای موجود در معده بعد از چرخه طبیعی خود و انجام وظایف خود، جای خود را به سلول های سالم می دهند و این چرخه طبیعی تا اخر عمر ادامه خواهد داشت.

اما زمانی که رشد و تکثیر این سلول ها، حالت طبیعی خود را از دست دهد و عملا کنترل آن از دست فرد خارج شود، باعث بروز سرطان معده خواهد شد.

سرطان معده در طی سالیان اخیر شیوع زیادی پیدا کرده است و عوامل متعددی باعث می شود که این سرطان روز به روز بیشتر شود. از جمله عواملی که باعث بروز سرطان معده می شود می توان به عفونت ها و میکروب ها اشاره کرد.

همچنین مصرف دخانیات و مشروبات الکلی می تواند تاثیر مخربی بر سلول های معده داشته باشد و باعث بروز سرطان شود.

در موارد زیر از مهمترین علل به وجود آمدن سرطان معده، نکاتی را ارائه کردیم که شامل:
  • وجود عفونت و باکتری های مخرب در قسمت معده و عدم درمان به موقع آن
  • عدم استفاده از رژیم های نادرست غذایی و عدم مصرف سبزیجات و میوه
  • قرار گرفتن فرد در محیط هایی که از گرد و غبار
  • مصرف سیگار و مشروبات الکلی
  • استفاده از غذاهای شور و پرنمک
  • عارضه هایی مانند ریفلاکس معده
  • ایجاد کم خونی شدید
  • چاقی و افزایش وزن
  • کمبود ویتامین ب 12
  • پولیپ معده
  • عوامل ژنتیک و وراثت می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.
  • ایجاد ورم معده و زخم معده

لازمه درمان با این بیماری استفاده از یک پزشک متخصص و همچنین استفاده از یک کلینیک درمانی مجهز می باشد که یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

علائم و نشانه های سرطان معده

علائم و نشانه های سرطان معده
علائم و نشانه های سرطان معده

همانطور که گفته شد تشخیص اولیه بیماری سرطان معده بسیار دشوار می باشد. زیرا ممکن است هیچ گونه علائمی در ابتدا نداشته باشد و تا مدتها نتواند اقدام به تشخیص آن نماید و تا زمانی به مرحله پیشرفت نرسد نمی توان نظر قطعی در مورد علائم آن داد. اما از رایج ترین علامت های سرطان معده می توان موارد زیر را اشاره کرد

  • ایجاد تهوع و استفراغ پی در پی
  • سوزش پشت هم معده
  • کاهش اشتها و حتی کاهش شدید وزن و لاغری شدید
  • نفخ های پی در پی و مداوم
  • بعد از صرف مقدار کمی از غذا، فرد احساس سیری زودرس خواهد کرد
  • مدفوع خونی
  • زردی
  • خستگی های بیش از اندازه
  • دردهای مزمن در قسمت معده که حتی بعد از صرف غذا ممکن است شدت یابد
  • تجمع مایعات و تورم در ناحیه معده
  • تعداد کم گلبول های قرمز خون
  • ناراحتی های غیر قابل تشخیص و ممتد در نواحی شکم مخصوصا در نواحی ناف

البته ممکن است بروز چنین علائمی، باعث ایجاد سرطان نشود و صرفا ممکن است باعث بیماری های مربوط به معده مانند زخم معده و ورم معده باشد که افراد می توانند سریعا اقدام به درمان چنین بیماری هایی نمایند.

همچنین افراد می توانند برای درمان بیماری های مربوط به معده از جمله سرطان معده به یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله نشانه های سرطان معده را مطالعه کنید.

روش های تشخیصی سرطان معده

روش های تشخیصی سرطان معده
روش های تشخیصی سرطان معده

همانطور که به صورت مکرر ذکر شد، افرادی که به سرطان معده مبتلا می شوند، در مراحل اولیه سرطان هیچ گونه علائمی را نخواهند داشت و تشخیص آن به سختی صورت میگیرد.

اما برای تشخیص آن پزشک متخصص بر اساس مهارت و تخصص خود، ابتدا اقدام به معاینات فیزیکی خواهد کرد و هرگونه علائم غیر طبیعی بدن را مورد بررسی قرار می دهد.

در صورتی که پزشک متخصص، تشخیص دهد که برای تشخیص دقیق تر نیاز به آزمایشات بیشتر باشد، برای فرد آزمایشات متعددی تجویز خواهد شد که فرد باید اقدام به انجام این آزمایشات نماید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابزارآلات پزشکی، آزمایش های تشخیصی دقیقی برای شناسایی سلول های سرطانی انجام می شود که این آزمایشات شامل موارد زیر خواهد بود:

آزمایش خون

آزمایش خون اولین آزمایشی می باشد که هر فردی به هردلیلی اقدام به انجام آن می نماید. برای تشخیص سرطان معده، آزمایش خون اولین اقدام برای تشخیص می باشد که می تواند بسیاری از بیماری ها نهفته در بدن را شناسایی نماید.

عموما لازم است که فرد سالمی هر چند ماه یکبار اقدام به آزمایش خون نماید تا از سلامت عمومی بدن خود با خبر باشد. بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، می باشد می تواند در زمینه انجام آزمایش خون دیگر آزمایشات، افراد مختلف را راهنمایی نماید.

پیشنهاد می کنیم از پست علائم سرطان استخوان در آزمایش خون دیدن کنید.

آندوسکوپی و بیوپسی

آندوسکوپی یکی از آزمایشات تشخیص بیماری های مربوط به گوارش می باشد که توسط لوله ای وارد معده خواهد شد و نمونه برداری از معده توسط لوله آندوسکوپی صورت میگیرد. یکی از روش های تشخیص درست سرطان معده استفاده از آندوسکوپی می باشد.

به همین دلیل است که این روش آزمایش از محبوبیت بالایی برخوردار است و تمامی پزشکان متخصص، از این روش برای تشخیص استفاده می نمایند.

نمونه برداری از معده

زمانی که پزشک نیاز داشته باشد تشخیص دقیق تری در مورد بیماری سرطان معده داشته باشد، به وسیله آندوسکوپی، نمونه برداری از معده صورت میگیرد. گاهی ممکن است سلول های سرطانی به عمق بافت های معده نفوذ کرده باشد.

در این صورت پزشک برای انجام نمونه برداری، با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد که در این صورت باید به عمق دیواره و بافت های معده نفوذ نماید و طی فرایندی اقدام به برداشتن نمونه نماید.

نمونه برداری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و لازمه انجام آن مهارت و تخصص و تجربه پزشک در این زمینه می باشد.

بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، می باشد که با انجام نمونه برداری دقیق و درست، اقدام به تشخیص بیماری سرطان معده می نماید.

رادیوگرافی

رادیوگرافی یکی دیگر از روش های تشخیص سرطان معده می باشد که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و کلینیک های درمانی متعددی اقدام به انجام رادیوگرافی می نمایند که بیمارستان ایرانشهر از جمله این مراکز می باشد.

آیا می‌توان از سرطان معده پیشگیری کرد؟

آیا می‌توان از سرطان معده پیشگیری کرد؟
آیا می‌توان از سرطان معده پیشگیری کرد؟

طبیعتا جلوگیری از سرطان معده، بهتر از درمان آن خواهد بود زیرا درمان سرطان معده به مراتب مشکل تر و دشوار تر است و کنترل بیماری می تواند برای فرد مشکل باشد. اما راه حل هایی وجود دارد که بتوان از سرطان معده پیشگیری نمود. این راه حل ها عبارتند از:

فرد باید سعی در تعادل در وزن خود نماید و اگر قصد دارد اقدام به افزایش وزن یا کاهش وزن نماید، باید از یک پزشک متخصص بهره گیرد و با استفاده از رژیم های غذایی اصولی و درست اقدام به تغییرات وزنی خود نماید و استفاده از داروهای هورمونی را برای خود ممنوع نماید.

استفاده از سبزیجات و میوه های تازه

استفاده از سبزیجات و میوه های تازه در وعده های غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را به طرز چشمگیری کاهش دهد و از طیف گسترده ای از سبزیجات و میوه ها استفاده نماید تا ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی بهره مند شود.

استفاده از غذاهای شور و یا تند می تواند برای معده مشکل ساز باشد. استفاده از چنین غذاهایی باید در حداقل باشد.

از مصرف دخانیات بپرهیزد و هیچگاه از سیگار استفاده ننماید. همچنین استفاده مشروبات الکلی می تواند سرطان معده را برای فرد افزایش دهد و بهتر است در این مواقع از مصرف چنین مواد مضری دوری نماید.

لازمه پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان معده، بهره مندی از اطلاعات درست و کافی می باشد وهمچنین می توان از پزشکان متخصصی جهت راهنمایی استفاده کرد

و همچنین جهت درمان بیماری های معده و سرطان معده می توان از کلینیک های مجهز استفاده نمود که یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، بیمارستان ایرانشهر می باشد که با داشتن بهترین امکانات درمانی و بهترین پزشکان متخصص می تواند در جهت راهنمایی پیشگیری و درمان سرطان معده، راهنمایی های لازم را انجام دهد.

مرحله بندی سرطان معده

مرحله بندی سرطان معده
مرحله بندی سرطان معده

بعد از اینکه سرطان معده در بدن فرد شناسایی شد و تشخیص داده شد که فرد مبتلا به سرطان معده است، پزشک متخصص اقدامات لازم در جهت درجه بندی سرطان را انجام می دهد و تشخیص خواهد داد که تا چه اندازه، تومور سرطانی پیشرفت کرده است و از بدخیم بودن و خوش خیم بودن آن مطلع خواهد شد تا بتواند بر اساس آن اقدامات درمانی را انجام دهد.

اولین مرحله سرطان معده مرحله کارسینوم درجا نامیده می شود و سپس مراحل دیگری نیز وجود دارد که بر اساس شرایط فرد تشخیص داده می شود. هرچه معیارهای سرطانی در بدن فرد کمتر باشد، میزان ابتلا و گسترش سرطان در بدن کمتر خواهد بود.

لطفا از پست پیشگیری از سرطان استخوان دیدن کنید.

آیا سرطان معده قابل درمان است؟

آیا سرطان معده قابل درمان است؟
آیا سرطان معده قابل درمان است؟

سرطان معده از جمله بیماری هایی می باشد که تشخیص آن در مرحله پیشرفته سرطان انجام می شود و به همین دلیل یکی از حساس ترین و خطرناک ترین انواع سرطان در بدن انسان می باشد.

درمان آن همراه با ریسک فراوانی می باشد.  توجه به درمان و نوع درمان سرطان معده از ارکان اصلی درمان سرطان می باشد که دقیقا باید مورد بررسی قرار گیرد.

مهمترین رکن برای درمان سرطان معده این است که پزشک متخصص در ابتدا تشخیص دهد، بیماری در چه مرحله ای قرار دارد تا بتواند بهترین روش درمانی را انجام دهد. هرچقدر پیشرفت بیماری کمتر باشد و در مراحل اولیه باشد، درمان آن راحت تر و کم ریسک تر خواهد بود.

در صورتی که سرطان معده و تومور ایجاد شده در آن به قسمت های مختلف بدن راه یافته باشد، عملا جراحی معده، بی نتیجه است و باعث خواهد شد که بیمار، سریعا دچار تحلیل و در نهایت مرگ شود.

یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، بیمارستان ایرانشهر می باشد که افراد بیمار می توانند جهت تشخیص دقیق آن و درمان آن به این مرکز درمانی مراجعه نمایند و از مراحل درمان خود اگاه شوند.

ممکن است در کنار این مقاله مطالعه آیا سرطان زانو کشنده است نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

درمان سرطان معده

درمان سرطان معده
درمان سرطان معده

سرطان معده با یک یا چند مورد زیر درمان می شود:

روش های درمانی متعددی برای درمان سرطان معده وجود دارد که هر کدام از آنان وظایف خاص خود را دارند. روش های درمانی سرطان معده عبارتند از:

  • انجام عمل جراحی معده
  • پرتو درمانی
  • شیمی درمانی
  • استفاده از داروها برای درمان سرطان معده

اینکه کدام روش درمانی برای درمان سرطان معده موثر است، بستگی به شرایط جسمی بیمار، گسترش بیماری سرطان و نوع سرطان فرد خواهد داشت که از این راه پزشک متخصص، بهترین تشخیص را در مورد روش درمانی بیمار خواهد داد.

بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده می باشد که با دارا بودن بهترین امکانات و تجهیزات اقدام به درمان بیماران خواهد کرد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله سرطان استخوان درمان قطعی دارد را مطالعه کنید.

عمل جراحی برای درمان سرطان معده

عمل جراحی برای درمان سرطان معده
عمل جراحی برای درمان سرطان معده

عمل جراحی برای سرطان معده به منظور برداشتن تومور در قسمت های مختلف معده انجام می شود و بافت های سالم را از خطر دور نگه می دارد. نوع جراحی استفاده شده بستگی به شدت سرطان نیز خواهد داشت.

زمانی که یک سرطان معده در مراحل اولیه باشد، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که روش درمانی فرد غیر از جراحی باشد و توسط دستگاه آندوسکوپی اقدام به درمان فرد نماید. توسط این دستگاه تومور نیز برداشته خواهد شد و نیازی به جراحی باز نیست.

در جراحی سرطان معده، اگر بیمار در مراحل اولیه سرطان باشد یعنی تومور به قسمت های مختلف نفوذ نکرده باشد، در جراحی معده، قسمتی که تومور وجود دارد را باز کرده و تومور را از آن ناحیه جدا می کنند. این جراحی معده که عملا جزئی می باشد، قسمت های برداشته شده از معده را به مری و روده کوچک متصل می نماید.

اما اگر بیمار، در مرحله پیشرفته سرطان باشد یعنی تومور به قسمت های مختلف نفوذ کرده باشد، ممکن است علاوه بر جراحی، نیاز به شیمی درمانی و پرتودرمانی داشته باشد تا بتوان سرطان معده را کنترل نمود.

اگر سرطان معده در مرحله خطرناک و خیلی پیشرفته باشد، پزشک جراح باید کل معده را بردارد و مری را مستقیم به روده کوچک متصل نماید.

عمل جراحی پیشرفته سرطان معده که به آن گاسترکتومی گفته می شود، یکی از پیچیده ترین انواع جراحی معده می باشد که معده بیمار به طور کامل برداشته می شود.

این جراحی همراه با عوارض جانبی می باشد

این جراحی همراه با عوارض جانبی می باشد که از جمله آن افت فشار، تهوع و استفراغ می باشد. دلیل این عوارض این است که غذا مستقیما از مری به روده متصل می شود.

همچنین به دلیل نبود معده ویتامین های مختلفی جذب بدن نخواهد شد و لازم است چنین افرادی اقدام به تزریق ویتامین های مختلف نمایند تا مواد معدنی موردنیاز آنان تامین گردد.

همچنین استفاده از داروهای مختلف می تواند، باعث جلوگیری از عوارض جانبی این جراحی شود و عموما طی شدن دوران نقاهت آن چند ماهی طول خواهد کشید.

همچنین در چنین جراحی ای، غذد لنفاوی بیماری برداشته خواهد شد. زیرا سرطان و تومور می تواند به غده های لنفاوی حمله نماید و خطرات زیادی به وجود آورد.

اینکه چند غده لنفاوی در هنگام جراحی برداشته شود، در مورد آن نمی توان نظر قطعی داد و نهایت امر، تشخیص پزشک است که می گوید چند غده لنفاوی برداشته شود.

استفاده از یک مرکز درمانی معتبر و مجهز می تواند در روند بهبودی افراد کمک فراوانی نماید. یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، بیمارستان ایرانشهر می باشد که بیماران می توانند جهت درمان و جراحی سرطان معده به این مرکز درمانی مراجعه نمایند و تحت معالجه قرار گیرند.

پرتو درمانی

پرتو درمانی
پرتو درمانی

پرتودرمانی که به آن رادیوتراپی هم گفته می شود، یکی از روش های درمانی سرطان معده می باشد که با استفاده از اشعه ایکس و استفاده از انرژی بسیار بالا، اقدام به از بین بردن سلولهای سرطانی می نماید و یکی از جدیدترین روش های درمانی محسوب می گردد.

پرتودرمانی شامل تعداد مشخصی از جلسات درمانی می باشد که پزشک متخصص با توجه به شدت بیماری و نوع سرطان، اقدام به مشخص نمودن تعداد جلسات درمانی در یک بازه زمانی مشخص می نماید.

افرادی که به سرطان معده دچار هستند، در روش پرتو درمانی، با استفاده از یک اشعه ای که در بیرون از بدن هدایت می شود، تحت مداوا قرار میگیرند.

پرتودرمانی می تواند در قبل از جراحی برای کوچک کردن تومور و حتی بعد از جراحی برای از بین بردن باقی سلول های سرطانی استفاده گردد.

پرتودرمانی عوارض کمتری نسبت به سایر روش های درمانی دارد و عموما عوارضی مانند خستگی، حساسیت های پوستی، ناراحتی معده و روده خفیف و از این دست موارد می باشد که این عوارض بعد از طی دوره درمان، خاتمه خواهد یافت.

بهتر است قبل از انجام پرتو درمانی، با پزشک متخصص خود مشورت های لازم را انجام دهید و همچنین می توانید برای انجام پرتو درمانی به یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

شیمی درمانی 

شیمی درمانی یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های درمانی برای درمان سرطان های متعدد می باشد. در این روش درمانی، از مواد دارویی و شیمیایی بسیار قوی ای برای از بین بردن تومورهای سرطانی استفاده می گردد.

در روش شیمی درمانی، سلول های سرطانی رشد آنان کمتر خواهد شد و به وسیله طیف گسترده ای از داروهای شیمیایی، اقدام به کنترل آن خواهد شد.

داروهای شیمی درمانی، در دسترس تر هستند و برای تعداد بسیار زیادی از انواع سرطان ها، مورد استفاده قرار میگیرد. روش شیمی درمانی، روش موثر در درمان سرطان معده می باشد.

اما همراه با عوارض جانبی متعددی خواهد بود و این عوارض جانبی ممکن است تا مدت ها بر بدن باقی بماند. ضعف بدن، خستگی و تحلیل رفتن عضلات، ریزش مو و … از عوارض شیمی درمانی می باشد.

از شیمی درمانی می توان برای از بین بردن سلول های سرطانی باقی مانده بعد از جراحی استفاده نمود. البته نوع دارو و شدت استفاده از آن بستگی به شرایط فرد و پیشرفت بیماری و تشخیص پزشک متخصص دارد.

مراکز درمانی معتبری در کشور اقدام به انجام شیمی درمانی می نمایند که از جمله  بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، بیمارستان ایرانشهر می باشد که افراد مختلف می توانند جهت درمان خود به این مرکز درمانی معتبر و مجهز مراجعه نمایند.

روش های درمانی با استفاده از دارو

روش های درمانی با استفاده از دارو
روش های درمانی با استفاده از دارو

درمان سرطان به وسیله دارو که به آن درمان سیستمیک گفته می شود، یکی از روش های درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی می باشد.

این روش درمانی با استفاده جریان خون اقدام به از بین بردن سلول های سرطانی می شود. درمان های دارویی توسط یک آنکولوژیست دارویی، انجام می شود که از دقت و حساسیت بالایی برخوردار است.

روش درمانی آن بدین گونه است که توسط یک لوله وریدی و توسط یک سوزن به رگ بیمار متصل می شود. حتی در برخی ازروش های دارویی با استفاده از کپسول دارویی، بلعیده خواهد شد.

روش های درمانی سیستمیک شامل موارد زیر است:

  • شیمی درمانی
  • درمان هدفمند
  • ایمونوتراپی

این سه روش درمانی که به وسیله دارو انجام می شود دارای اهداف مختلفی می باشد که ما در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. بعضی از بیماران ممکن است با توجه به شرایط بیماری خود از چند روش سیستمیک استفاده نمایند تا بتوانند نتیجه دلخواه را بدست آورند.

روش سیستمیک می تواند یک روش درمانی مجزا و یا یک روش درمانی مکمل به همراه روش های جراحی و پرتودرمانی باشد.

داروهایی که برای درمان سرطان معده و یا انواع سرطان ها استفاده میشود، باید بصورت پیوسته و مداوم مورد ارزیابی و بررسی پزشک قرار بگیرند. در طول درمان، راهنمایی های پزشک متخصص و تجویزهای گوناگون پزشک می تواند در روند درمان بیمار موثر واقع شود.

استفاده از یک پزشک متخصص و باتجربه می تواند روند درمانی بیمار را تسریع نماید و همچنین استفاده از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، می تواند در روند بهبودی فرد تاثیرات مثبتی داشته باشد. یکی از بهترین مراکز درمانی برای درمان سرطان معده بیمارستان ایرانشهر می باشد.

درمان هدفمند

درمان هدفمند که یکی از روش های درمانی سرطان به وسیله دارو می باشد، دارای اهداف مشخصی می باشد که از مهمترین آن، هدف قرار دادن ژن ها و سلولها و پروتئین هایی می باشد که به رشد سلول سرطان کمک می کنند. یعنی درمان هدفمند کمک خواهد کرد که ژن های کمک کننده به سرطان نابود شوند و رشد سلول سرطانی متوقف گردد.

این روش درمانی برای تمامی سرطان ها کاربرد ندارد. به همین دلیل در ابتدا، آزمایشات مختلفی از ژن و سلول و پروتئین های بدن گرفته می شود تا نوع سلول سرطانی و نحوه گسترش آن مشخص شود و سپس اقدام به انجام درمان هدفمند گردد.

همچنین تشخیص پزشک در مورد درمان هدفمند، از مهمترین ارکان درمان بیمار برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می باشد.

تا به امروز، مطالعات درمانی متعددی در مورد درمان های هدفمند برای از بین بردن سلول های سرطانی صورت گرفته و همیشه ادامه خواهد داشت.

به هر حال ممکن است هر روش درمانی ای همراه با عوارض باشد که امری  طبیعی است و لازمه انجام یک روش درمانی موثر، شناخت و اگاهی از نوع روش درمانی است که بیماران می توانند اطلاعات کافی را از پزشک متخصص خود دریافت نمایند.

همچنین می توانند جهت درمان سرطان معده با روش های مختلف به بیمارستان ایرانشهر که از جمله بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، می باشد مراجعه نمایند.

ایمونوتراپی

ایمونوتراپی که به آن ایمنی درمانی گفته میشود، یکی از روش های درمانی دارویی برای مبارزه با بیماری سرطان می باشد که هدف آن، افزایش ایمنی و سیستم دفاعی بدن می باشد که بتواند در مقابل سلول های سرطانی مقاومت نماید و در نهایت منجر به از بین بردن سرطان شود.

این روش درمانی از موادی استفاده می گردد که از خود بدن بیمار دریافت می گردد و سپس با انجام فرایندهای آزمایشگاهی، دوباره به سیستم ایمنی بدن باز خواهد گشت و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

روش درمانی ایمونوتراپی ممکن است عوارض جانبی برای بیمار داشته باشد که البته بعد از طی کردن دوره درمان، این عوارض به مرور از بین خواهد رفت.

از جمله عوارض آن می توان به اسهال، حساسیت پوستی، آنفولانزا، و تغییرات در وزن اشاره کرد که بیماران می توانند جهت کنترل عوارض آن با پزشک متخصص خود مشورت نمایند.

مراقبت‌های حمایتی (تسکینی) در سرطان معده

مراقبت‌های حمایتی (تسکینی) در سرطان معده
مراقبت‌های حمایتی (تسکینی) در سرطان معده

مراقبت‌های تسکینی توسط پزشک معالج توصیه شده و توسط پرستاران و سایر افراد متخصص آموزش‌دیده ارائه می‌شوند. مراقبت تسکینی قصد دارد کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنها را بهبود بخشند. این شکل از مراقبت در کنار درمان‌های دارویی یا سایر روش‌های درمانی که دریافت می‌کنیم، ارائه می‌شود.

مراقبت های حمایتی توسط پزشک معالج تجویز و توصیه خواهد شد و هدف از انجام چنین کاری، افزایش کیفیت زندگی بیماران سرطانی میباشد که به آنان کمک می کند علاوه بر استفاده از روش های درمانی و دارویی مختلف، بتوانند زندگی راحت تری را تجربه نمایند و طول درمان راحت تری را پشت سر بگذارند.

مراکز درمانی متعددی وجود دارد که مراقبت های تسکینی را برای بیماران سرطانی تجویز می نماید که بیمارستان ایرانشهر از جمله بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، می باشد.

سرطان معده متاستاتیک

سرطان معده متاستاتیک
سرطان معده متاستاتیک

زمانی که سلول های سرطانی به قسمت های دیگری از بدن منتقل شود، پزشکان متخصص چنین سرطانی را سرطان متاستاتیک می نامند که می توان بدترین نوع سرطان را به این مدل از سرطان اختصاص داد.

برای درمان چنین سرطانی، بهتر است از ماهرترین پزشکان متخصص استفاده شود که سابقه درمانی بیماران سرطان متاستاتیک را داشته باشند تا بتوانند روش های درمانی درست و اصولی ای به بیماران ارائه دهند. انجام آزمایشات بالینی در چنین سرطانی الزامی خواهد بود.

سرطان متاستاتیک معده هیچ گونه راه درمان قطعی ای ندارد و عملا نمی توان درمان کامل آن را انجام داد. هدف از درمان چنین سرطانی، افزایش طول عمر بیمار و کنترل نمودن بیماری وی می باشد.

برای درمان سرطان متاستاتیک معده از روش های پرتو درمانی، شیمی درمانی، دارو درمانی استفاده می شود و چنین سرطانی را نمی توان به روش جراحی کنترل کرد و بهتر است که سلول های سرطانی بدون دخالت تیغ جراحی تحت کنترل قرار گیرد.

عملا می توان گفت که چنین سرطانی هیچ گونه درمانی ندارد و صرفا هدف از درمان آن، افزایش طول عمر بیمار و افزایش کیفیت زندگی می باشد.

استفاده از پزشکان مجرب و کارآزموده و متخصص می تواند در روند کنترل سرطان متاستاتیک معده، موثر باشد. همچنین استفاده از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، می تواند بر افزایش عمر و کنترل بیماری فرد موثر باشد که بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی می باشد.

شانس بهبودی و ریکاوری در سرطان معده

زمانی می توان گفت که فرد به بهبودی کامل رسیده است که در آزمایشات متعدد، علائمی از وجود سرطان و تومور وجود نداشته باشد و هیچ گونه علائم دیگری در فرد مشاهده نگردد. در چنین وضعیتی فرد تشخیص فاقد شواهد بیماری داده می شود.

بهبودی یک فرد می تواند بصورت موقتی باشد یا دائمی. این عدم اطمینانی که وجود دارد باعث می شود افراد بیمار، نگران بازگشت سرطان و تومور باشند.

اما تعداد بسیار زیادی از افراد توانسته اند بهبودی دائمی بدست بیاورند و هیچ گونه علائم سرطانی در آنان مشاهده نشده است.

در چنین مواردی مشورت با پزشک متخصص می تواند راه گشای افراد باشد تا در مورد بازگشت سرطان، آمادگی های لازم انجام شود و همچنین تلاش هایی صورت بگیرد که بهبودی موقتی به بهبودی دائمی تبدیل شود.

سرطان عود شونده

زمانی که سرطان بعد از درمان اصلی خود، دوباره ظاهر گردد، به آن سرطان عود شونده گفته می شود که سرطان عود شونده دارای سه مدل می باشد که این سه مدل عبارتند از: عود در همان مکان قبلی، عود در منطقه نزدیک منطقه قبلی یا عود در منطقه ای دورتر.

زمانی که چنین اتفاقاتی می افتد، پزشک متخصص بلافاصله ازمایشات لازم را انجام خواهد داد تا نوع سرطان عود شونده مشخص شود و سپس اقدامات درمانی ای که در مقاله گفته شد انجام شود.

برنامه ها و روش های درمانی که برای سرطان های عود شونده تجویز می شود به مانند دوره های پیشین سرطان می باشد و با شدت و ضعف کمتر یا بیشتری اقدام به درمان فرد میگردد. تشخیص پزشک و نظر پزشک در مورد نوع درمان بسیار موثر و کارساز است.

افرادی که مجددا به سرطان دچار می شوند، دچار ضعف در روحیه خواهند شد و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. در این موارد بهتر است از مراقبت های تسکینی و حمایتی استفاده شود و همزمان با مراقبت های درمانی در جهت بالا بردن روحیه فرد، اقدامات لازم انجام شود.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی از شایع ترین بیماری ها و سرطان ها در میان افراد صحبت کنیم. سرطان معده یکی از عارضه هایی می باشد که بسیاری از افراد به دلایل مختلفی به آن دچار می شوند که این سرطان انواع مختلفی دارد

و برای درمان آن از روش های متعددی استفاده می شود که ما در این مقاله به طور مفصل در مورد آن توضیحاتی ارائه دادیم.

همچنین از در مورد اهمیت موضوع انتخاب پزشک متخصص و بهترین بیمارستان برای درمان سرطان معده، مطالبی را ارائه کردیم.

افراد و بیماران مبتلا به سرطان معده می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری خود و همچنین درمان سرطان معده به یکی از بهترین مراکز درمانی تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایند.

در پایان جهت تکمیل اطلاعات خود توصیه می کنیم صفحات خواندن جواب پاتولوژی رحم و سارکوم چیست را نیز مطالعه نمایید.

https://cutt.ly/EZH7bjn

Table of Contents

یک پاسخ

  1. با سلام همسرم دچار سرطان معده بودن.پس طی مراحل درمان از جمله چهار جلسه شیمی درمانی و جراحی کامل معده و چهار جلسه بعد جراحی شیمی درمانی شدن .همراه برداشت کامل معده دکتر چهار غده لنفاوی را برداشتن.نتیجه سیتی اسکن هم هیچ موردی از درگیری در هیچ کجا نبوده شکر خدا اما نظر یکی از دکترها اینه که تعداد کمی غدد لنفاوی در جراحی برداشت شده و باید پرتو درمانی انجام بدیم .وخواستم نظر شمارو بدونم و این که پیشنهاد تون رو بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید