لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری

Table of Contents

در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری می پردازیم.

مری از مهم ترین اعضای بدن می باشد که وظیفه ی انتقال غذا به معده را دارد. سرطان مری یکی از انواع شایع سرطان می باشد که مربوط به سیستم گوارشی بدن است.

طبق آخرین آمار ارائه شده در این باره، سرطان مری هشتمین سرطان شایع در جهان می باشد. همین امر مهر تاییدی است تا بیشتر در مورد سرطان مری بدانیم و اطلاعاتی در مورد علائم و عوارض این سرطان خطرناک کسب کنیم. در این مقاله قصد داریم تا با سرطان مری آشنا شویم و در پی کنترل و درمان آن باشیم.

سرطان مری انواع مختلفی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد. برخی از انواع سرطان مری قابل درمان و برخی نیز قابل کنترل می باشند و به همین دلیل بیماری که دچار این سرطان شده است، در وهله ی اول نباید امید خود را برای بهبودی از دست بدهد.

بیمارستان ایرانشهر

در حال حاضر یکی از بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، بیمارستان ایرانشهر است. بیمارستان ایران شهر، یکی از مراکز درمانی نمونه ی کشوری برای کنترل و درمان سرطان مری می باشد. درمان سرطان مری از طرق مختلفی صورت می پذیرد که در این مقاله با انواع روش های درمان این سرطان نیز آشنا خواهیم شد.

پیشنهاد می کنیم از پست علائم سرطان استخوان در آزمایش خون دیدن کنید.

ویدئو بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری

نکته ی مهم برای کنترل و درمان سرطان مری، مراجعه به افراد متخصص و کاربلد در این زمینه می باشد. بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، با کادری حاذق و متخصص در امر کنترل و درمان انواع مختلف بیماری ها از جمله سرطان مری در حال فعالیت می باشد.

شما می توانید برای درمان مشکلات مرتبط با سلامتی خود به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده و از تجربیات و تخصص کادر مجرب این بیمارستان برای درمان بیماری خود بهره مند شوید.

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری چیست؟

بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، در حال حاضر به عنوان یکی از مجهزترین مراکز آنالیز پزشکی برای تشخیص سرطان مری محسوب می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

مری چیست و چگونه کار می کند؟

سرطان مری چیست و از چه طریقی ایجاد می شود؟

اصلی ترین عوامل ایجاد سرطان مری چیست؟

علائم ابتلا به سرطان مری چیست؟

انواع مختلف سرطان مری

جمع بندی

 

مری چیست و چگونه کار می کند؟

مری چیست و چگونه کار می کند؟
مری چیست و چگونه کار می کند؟

مری یکی از ماهیچه های مهم در بدن انسان می باشد. محل قرارگیری این ماهیچه در بین حلق و معده می باشد و وظیفه ی آن انتقال غذای وارده از حلق به داخل معده است.

در حالت عادی مری مجرایی محسوب می شود که توخالی بوده و نقش خاصی در بدن ایفا نمی کند اما زمانی که غذای جویده شده از دهان وارد حلق می شود، مری وظیفه دارد تا غذای جویده شده را از حلق دریافت کند و از داخل خود عبور داده و آن را وارد معده ی انسان کند.

مری در بدن انسان پشت نای و جلوی ستون فقرات قرار گرفته است و این ماهیچه هیچ ربطی به سیستم تنفسی ندارد.

البته گاهی اوقات ممکن است برخی از بیماری های مرتبط با مری به دلیل نزدیک بودن مری و نای به یکدیگر از نظر مکانی، روی سیستم تنفسی انسان نیز تاثیر گذار باشد اما چنین بیماری هایی بسیار کم و نادر است.

ساختار مری به گونه ای است که با توجه به آناتومی بدن افراد ممکن است در حالت رشد کامل از 25 تا 33 سانتیمتر طول داشته باشد و در کمترین حالت نیز حداقل 2 سانتیمتر قطر خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم از پست خواندن جواب پاتولوژی رحم دیدن کنید.

قسمت فوقانی مری دارای ماهیچه ی به خصوصی است

قسمت فوقانی مری دارای ماهیچه ی به خصوصی است که در هنگام ورود غذا و مایعات باز می شود و آن ها را وارد مجرای مری می کند.

این ماهیچه که اسفنگتر فوقانی مری نام دارد، گاهی اقات ممکن است یکی از نقاط درگیر شده در سرطان مری باشد و به همین سبب نقش پر اهمیتی را در کارکرد مری ایفا می کند.

ماهیچه ای همانند این ماهیچه نیز در قسمت پایینی مجرای مری قرار گرفته است که اسفنگتر تحتانی نام دارد و به اندازه ی اسفنگتر فوقانی پر اهمیت می باشد. اسفنگتر تحتانی کمتر در سرطان مری درگیر می شود اما نقش مهم این ماهیچه در حفاظت از مری مشخص می شود.

اسفنگتر تحتانی در هنگام ترشح اسید معده و آنزیم های هضم غذا بسته می شود و مری را از هرگونه آسیب ناشی از چنین ترشحاتی به دور نگه می دارد.

مجرای مری که حلق را به معده متصل می کند، از لایه های متنوعی تشکیل یافته است و سرطان مری در بیشتر موارد، این لایه ها را درگیر خود می کند.

لایه ی سطح داخلی مری لایه ی مخاطی نام دارد که جزو پیچیده ترین لایه های ماهیچه ای بدن می باشد. این لایه از سه بخش اپیتلیوم داخلی، لامیناپروپریا و عضله ی مخاطی مخصوص تشکیل یافته است.

اپیتلیوم داخلی را می توان داخلی ترین لایه ی مری در بدن دانست

اپیتلیوم داخلی را می توان داخلی ترین لایه ی مری در بدن دانست. این لایه از سلول های نازک و سنگفرشی تشکیل یافته است تا فرایند عبور غذا را در محیط داخلی مری تسهیل کند.

لامیناپروپریا لایه ی نازکی است که بافت پیوندی دارد و در زیر اپیتلیوم داخلی قرار گرفته است و عضله ی مخاطی نیز لایه ای نازک با بافت ماهیچه ای می باشد که در زیر لامیناپروپریا تشکیل شده است.

پس از این سه لایه، لایه ی زیر مخاطی قرار گرفته است که متشکل از رگ های خونی و رشته های عصبی مختلف می باشد.

لایه ی ماهیچه ای لایه ی دیگری است که روی لایه ی زیر مخاطی کشیده شده است و با انبساط و انقباض خود، موجبات عبور غذا را در طول مجرای مری فراهم می کند.

آخرین لایه ی پوششی مری هم لایه ی بافت نام دارد که به عنوان پوشش بیرونی مری شناخته می شود و دارای بافت پیوندی می باشد.

برای کسب آگاهی بیشتر، به بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری مراجعه نمایید.

سرطان مری چیست و از چه طریقی ایجاد می شود؟

سرطان مری چیست و از چه طریقی ایجاد می شود؟
سرطان مری چیست و از چه طریقی ایجاد می شود؟

سرطان یکی از شایع ترین بیماری هایی است که انسان با آن درگیر می باشد. یکی از اصلی ترین علل ایجاد سرطان، تکثیر بی وقفه ی سلول های بدن می باشد. سرطان مری نیز به سبب تکثیر بی حد و حصر سلول های یکی از لایه های مری ایجاد می شود.

رشد سلول ها در لایه های مری نسبت مختلفی دارد و به همین سبب شاهد این هستیم که معمولا سرطان مری در برخی از لایه های مری بیشتر مشاهده شده است تا سایر لایه ها. سرطان مری معمولا از لایه های داخلی مری شیوع پیدا می کند. اپیتلیوم داخلی مری بیشترین بخشی است که سر منشا پیدایش سرطان به حساب می آید.

شروع تکثیر سلول ها در اپیتلیوم داخلی موجب می شود تا به مرور زمان تکثیر این سلول ها به سایر لایه ها و بافت های تشکیل دهنده ی مری نیز نفوذ کند و به همین سبب است که در چنین بیماری هایی، تشخیص به موقع می تواند جلوی پیشرفت بیش از حد بیماری را بگیرد.

در صورتی که هر یک از علائم ابتلا به سرطان مری را در خود یا اطرافیانتان مشاهده می کنید، بهتر است هر چه سریع تر با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری

بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، در حال حاضر به عنوان یکی از مجهزترین مراکز آنالیز پزشکی برای تشخیص سرطان مری محسوب می شود.

شما می توانید در صورت مشاهده ی هرگونه علائم خطرناک شبیه به سرطان مری، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده و با متخصصان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری در مورد مشکل خود مشورت کنید.

وجود ابزار نوین پزشکی و دستگاه های آنالیز مختلف برای تشخیص بیماری، موجب اعتبار دوچندان این بیمارستان برای تشخیص انواع مختلف سرطان از جمله سرطان مری می باشد.

لطفا از پست آیا سرطان زانو کشنده است دیدن کنید.

منشا اصلی پیدایش سرطان مری

منشا اصلی پیدایش سرطان مری را می توان لایه های پوشاننده در سطح داخلی مری دانست اما شدت گسترش سرطان در این لایه ها بسیار پایین می باشد.

ولی پس از این که سلول های سرطانی به لایه های زیرین نفوذ کردند، سرعت گسترش این سلول ها چندین برابر می شود.

چرا که بافت ها و لایه های قرار گرفته در زیر سطح داخلی به گونه ای هستند که شرایط مساعدی را برای رشد سلول های سرطانی فراهم می کنند.

به مرور زمان و با رشد بیش از حد سلول های غیر طبیعی در بافت مری، شاهد ایجاد سرطان مری در فرد می شویم. این سلول ها به مرور زمان موجب تشکیل تومورهای سرطانی می شوند و فرد بیمار را درگیر سرطان مری می کنند.

در ادامه ی مقاله بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، با انواع مختلف سرطان مری و همچنین علائم این بیماری خطرناک آشنا خواهیم شد و روش های درمانی معتبر در برابر سرطان مری را خواهیم شناخت.

اصلی ترین عوامل ایجاد سرطان مری چیست؟

اصلی ترین عوامل ایجاد سرطان مری چیست؟
اصلی ترین عوامل ایجاد سرطان مری چیست؟

بیماری سرطان جزو بیماری هایی است که با وجود پیشرفت گسترده ی علم پزشکی و ابزارآلات مربوطه، هنوز علت دقیق ایجاد آن مشخص نشده است.

برای تشخیص عوامل ایجاد کننده ی بیماری هایی مثل سرطان، معمولا از جامعه ی آماری و مقایسه استفاده می شود. در چنین مواردی نمی توان به قطع یقین اذعان کرد که ابتلای افراد به سرطان مری به دلیل وجود چنین عواملی می باشد.

در واقع آمار ما در مورد عوامل ایجاد کننده ی سرطان مری نسبی می باشد و عوامل ذکر شده صرفا احتمال ابتلای افراد به سرطان مری را افزایش خواهد داد.

پس در صورتی که فردی صفات زیر را داشته باشد، نمی توان گفت که او حتما به سرطان مری مبتلا شده است و یا برعکس؛ یعنی در صورتی که فردی هیچ یک از صفات زیر را نداشته باشد، نمی توان گفت که او هرگز به سرطان مری مبتلا نخواهد شد.

بلکه در مورد فرد اول احتمال ابتلا به سرطان مری بالا خواهد بود و در فرد دوم این احتمال پایین خواهد بود. بهترین راه برای این که فردی بداند تا به سرطان مری مبتلا شده است یا خیر؛ این است که با پزشک و یا حتی پزشکان متخصص در این زمینه مشورت کند و آزمایش های مربوط به تشخیص سرطان مری را انجام دهد.

بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، جزو برترین مراکز درمانی کشور می باشد که در زمینه ی تشخیص و درمان بیماری های خطرناکی همچون سرطان مری فعالیت می کند.

این بیمارستان دارای کادری متعهد و متخصص در امر تشخیص و درمان بیماری های مختلف می باشد

این بیمارستان دارای کادری متعهد و متخصص در امر تشخیص و درمان بیماری های مختلف می باشد و همچنین وجود به روزترین ابزار و دستگاه های آنالیز بدن موجب اعتبار دوچندان پزشکان این بیمارستان در تشخیص بیماری های مختلف شده است.

شما می توانید برای انجام آزمایشات مربوطه در باب ابتلا به سرطان مری به بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری مراجعه کرده و علاوه بر انجام آزمایشات مربوطه، از راهنمایی های پزشکان متخصص بیمارستانایران شهر نیز بهره مند شوید.

در ادامه قصد داریم تا با ویژگی ها و عواملی که درصد ابتلای افراد را به سرطان مری افزایش می دهند، آشنا شویم.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی:

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی:
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی:

مواد شیمیایی مختلف و ارتباط مستقیم انسان با آن ها همیشه موجب ضرر و آسیب به انسان بوده است. در مورد سرطان مری نیز این قاعده پا برجا می باشد

و در اکثر موارد مشاهده شده است که افرادی که با مواد و فراورده های شیمیایی سر و کار دارند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مری و انواع دیگر سرطان مثل سرطان ریه و … می باشند.

آیا سرطان لگن کشنده است ؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال کلیک نمایید.

سابقه ی ابتلا به سرطان در فرد و یا اقوام نزدیک:

سابقه ی ابتلا به سرطان در فرد و یا اقوام نزدیک:
سابقه ی ابتلا به سرطان در فرد و یا اقوام نزدیک:

همان طور که گفتیم، سرطان یک بیماری خطرناک است که به سبب تکثیر بیش از حد سلول های بدن رخ می دهد. وقتی که فردی دچار سرطان می شود، این امر نشان از آن دارد که سلول های چنین فردی مستعد رشد بیش از حد می باشند.

چنین صفتی در سلول های فرد ممکن است که در هر یک از اعضای بدن پدیدار شود که مری نیز یکی از آن ها می باشد. همچنین گاهی اوقات ممکن است این ویژگی یعنی رشد بیش از حد سلول ها امری ژنتیکی و ارثی باشد که در این صورت نیز ابتلای یک نفر از خانواده ممکن است سایر افراد خانواده را تهدید به سرطان کند.

این تهدید به این دلیل است که ابتلای فرد اول نشانی بر این است که ژنتیک این خانواده مستعد رشد بیش از حد سلول ها می باشد و همین اتفاقی که برای فرد مبتلا رخ داده است، ممکن است چندین سال بعد برای خواهر، برادر و یا فرزند او نیز رخ دهد.

البته در تمامی موارد، ابتلای یک فرد به سرطان دلیل بر این نیست که حتما سایر اعضای خانواده نیز دچار این بیماری خواهند شد، بلکه احتمال ابتلا در چنین مواردی افزایش می یابد. نکته ی دیگر در اینجا بحث محل رشد سلول ها می باشد.

مری در بالا تنه ی انسان قرار گرفته است

مری در بالا تنه ی انسان قرار گرفته است و زمانی که فردی دچار سرطان در یکی از اندام فوقانی خود شود، ممکن است چنین پدیده ای نشان بر این باشد که این فرد مستعد ابتلا به سرطان در بالا تنه ی خود می باشد.

یعنی در واقع سلول های بالا تنه ی فرد شرایطشان برای تکثیربیش از حد فراهم است. در چنین مواردی احتمال ابتلای فرد به سرطان مری دوچندان می شود.

مثل مواردی که فرد در گذشته دچار سرطان در اطراف نواحی سر و یا گردن خود بوده است که در چنین موردی امکان دارد که احتمال ابتلای این فرد به سرطان مری را بیشتر از فردی بدانیم که در اندام تحتانی مثل لگن یا پا دچار سرطان بوده است.

جنس مذکر:

جنس مذکر:
جنس مذکر:

عامل دیگری که موجب افزایش احتمال ابتلای افراد به سرطان مری خواهد بود، مرد بودن است. طبق آمار ارائه شده، آقایان سه برابر بیشتر از خانم ها دچار سرطان مری می شوند.

در مورد این آمار برخی از متخصصان چنین گفته اند که این آمار صحیح نمی باشد و مرد بودن یا زن بودن تاثیری در ابتلا به سرطان مری ندارد.

اما این سبک زندگی مردان است که موجب ابتلای آنان به سرطان مری می شود و چنین سبک زندگی در صورتی که در زندگی خانم ها نیز جاری باشد، شاهد ابتلای بیشتر زنان به سرطان مری خواهیم بود.

در واقع برخی از پزشکان سبک زندگی را عامل ابتلای افراد به سرطان مری می دانند و نه جنسیت آنان را. نکته ی مهم در این مورد تشخیص به موقع و درمان از طریق مناسب می باشد.

در صورتی که فردی دچار سرطان مری شود و برای درمان آن از روش های نوین و تاثیرگذار بهره بگیرد، مطمئنا می تواند این بیماری خطرناک را شکست دهد و در این مورد یعنی درمان بیماری نیز جنسیت هیچ تاثیری نخواهد داشت.

تشخیص به موقع

نکته ی دیگری که باید بدان توجه شود، تشخیص به موقع این بیماری می باشد. متاسفانه برخی از پزشکان در این عرصه به دلیل عدم دسترسی به ابزار نوین آنالیز در این زمینه، صرفا از طریق علائم و نشانه های ظاهری بیمار اقدام به تشخیص این بیماری می کنند که بسیار اشتباه است.

پزشکی که بیماری را مشکوک به سرطان مری می داند، باید از انجام آزمایشات مربوطه ابایی نداشته باشد تا یقین حاصل شود.

ولی همان گونه که گفتیم، برخی از پزشکان ممکن است به دلیل عدم دسترسی به دستگاه های آنالیز و یا دشوار بودن انجام آزمایشات مربوطه، بیمار را سالم تشخیص دهند و این در حالی خواهد بود که تومور سرطانی روز به روز به رشد خود ادامه خواهد داد.

در حال حاضر بیمارستان ایرانشهربه عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، یکی از مطمئن ترین و به روزترین مراکز تشخیص سرطان مری می باشد.

وجود ابزار نوین آنالیز پزشکی در این بیمارستان موجب شده است تا پزشکان این بیمارستان با انجام آزمایشات مربوطه در مورد بیمار بتوانند نظری قطعی برای تشخیص بیماری وی بدهند.

همچنین کادر خبره و متخصص این بیمارستان در پی آن است تا تمام تلاش خود را به کار گیرد و بیمار را از چنگ بیماری های خطرناکی همچون سرطان مری رها سازد.

مصرف تنباکو و الکل:

مصرف تنباکو و الکل:
مصرف تنباکو و الکل:

به جرات می توان گفت که یکی از اصلی ترین عوامل تهدید کننده ی سلامتی برای بشر، مصرف الکل و تنباکو می باشد.

متاسفانه با وجود این که مضر بودن الکل و تنباکو به اثبات علمی رسیده است، اما هنوز هم شاهد افزایش بیش از حد آمار مصرف روزانه ی الکل و تنباکو می باشیم. مصرف مواد مضری همچون الکل و یا تنباکو موجب می شود تا افراد بیشتری در معرض ابتلا به سرطان مری قرار بگیرند.

البته ابتلا به سرطان مری تنها یکی از مضرات این دو ماده می باشد. مضرات بی حد و حصری برای مصرف الکل و تنباکو بیان شده است که با تحقیق در این مورد می توانید با مضرات این دو ماده ی مضر به خوبی آشنا شوید.

نکته ی جالب در اینجا این است که اکثر افراد با وجود اطلاع از مضرات الکل و تنباکو، باز هم اقدام به مصرف چنین موادی می کنند و دیگران را نیز برای مصرف این ماده ها ترغیب می کنند و متاسفانه روز به روز شاهد گرایش جوانان به مصرف موادی همچون الکل و تنباکو هستیم.

البته منظور از تنباکو صرفا خود جنس تنباکو نمی باشد، بلکه هر نوع از انواع مواد دخانی و مخدر در زیر شاخه ی تنباکو قرار دارند.

سن بالای افراد:

سن بالای افراد:
سن بالای افراد:

آمار ارائه شده در باب ابتلای افراد به بیماری های مختلف نشان می دهد که اکثر بیماری ها در افرادی با سنین بالا مستعد پیدایش و رشد می باشند.

سرطان مری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که افرادی با کهولت سن بیشتر دچار این نوع از سرطان می شوند.

ابتلای افراد در سنین بالا به سرطان مری بدین معنی نیست که این سرطان غیر قابل درمان می باشد، بلکه در صورت مشورت با پزشکان متخصص و انتخاب روش درمانی مناسب، می توان جلوی رشد و آسیب زنی سرطان مری را در افراد مسن گرفت.

پزشکان بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات در مورد مبتلایان به سرطان مری در تمامی محدوده های سنی می باشند.

کادر درمان متخصص این بیمارستان با بهره مندی از ابزار و دستگاه های نوین پزشکی، می توانند روش درمانی مناسب را برای فرد مبتلا به سرطان مری با توجه به شرایط سنی و جسمی او در نظر بگیرند.

ریفلاکس اسید معده:

ریفلاکس اسید معده:
ریفلاکس اسید معده:

عده ی دیگری از افراد نیز هستند که به دلیل نامتوازن بودن اعضای بدن با یکدیگر دچار سرطان مری می شوند. همان طور که قبلا هم بدان اشاره شد، مری مستقیما حلق را به معده وصل می کند و معده ی انسان با مری در ارتباط است. به همین دلیل ممکن است اختلال در کارکرد معده موجب انتقال آن به مری نیز شود.

ریفلاکس اسید معده و یا بیماری مری بارت یکی از مواردی است که امکان دارد مری فرد را نیز درگیر خود سازد. ریفلاکس اسید معده موجب می شود تا سلول های بخش پایینی مری تغییری ژنتیکی را درخود احساس کنند و همین تغییر ممکن است موجب تکثیر بی حد و حصر این سلول ها شود.

تکثیر این سلول ها در صورتی که لایه ی داخلی مری را رد کند و به لایه های دیگر برسد، موجب پیدایش تومورهای سرطانی و ابتلای فرد به سرطان مری خواهد شد.

به همین دلیل است که پزشکان توصیه می کنند تا هرگونه اختلال در هضم غذا و یا سوزش معده را به اطلاع پزشکان متخصص برسانید. انجام آزمایشات مربوطه در این مورد می تواند تاثیر به سزایی در تشخیص سرطان مری داشته باشد.

ویروس HPV:

ویروس HPV:
ویروس HPV:

ویروس پاپیلوم انسانی از جمله ویروس های شایع در دهه ی اخیر می باشد. این ویروس به دلایل مختلفی ایجاد می شود و امکان انتقال این ویروس از فرد مبتلا به سایر افراد بالا می باشد.

روش های مختلفی برای انتقال ویروس HPV وجود دارد و به همین دلیل افراد باید سعی کنند تا نکات آموزشی در مورد پیشگیری از این ویروس را به خوبی یاد بگیرند.

ویروس HPV ویروسی است که موجب تغییرات بافتی در رشته های بدن انسان و برخی از اندام ها خواهد شد. تغییر در رشته های صوتی دهان، دست و پا و تغییر و دگرگونی اندام های جنسی از عوارض این ویروس می باشد.

همچنین ویروس HPV ممکن است بافت های داخلی مری را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد و به همین دلیل این ویروس را می توان تهدیدی برای سلامتی مری دانست. هر چند که جامعه ی آماری افراد مبتلا به ویروس HPV که دچار سرطان مری شده اند، پایین می باشد.

اما این امر به معنی غفلت از این ویروس و سبک شمردن آن نمی باشد. شما می توانید برای انجام آزمایشات مربوطه در زمینه ابتلا به سرطان مری، به بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری مراجعه کرده و با بهره گیری از تجربیات کادر پزشکی این بیمارستان، برای کنترل و درمان بیماری خود اقدام کنید.

تشخیص به هنگام سرطان مری نقش به سزایی در درمان این سرطان خواهد داشت و بهره مندی از تجربیات پزشکان متخصص بیمارستان ایرانشهر در زمینه ی درمان انواع سرطان مری نیز عاملی موثر بر درمان این بیماری خواهد بود.

بعضی از بیماری های مرتبط با مری:

بعضی از بیماری های مرتبط با مری:
بعضی از بیماری های مرتبط با مری:

خلقت بدن انسان به گونه ای است که گاهی اوقات خلل و ناهماهنگی در بخشی از بدن بر سایر اجزای بدن نیز تاثیر می گذارد.

سرطان مری همانگ ونه که گفتیم، علت مشخص و معینی ندارد اما شواهد نشان داده است که ابتلای فرد به برخی از بیماری ها ممکن است موجب ابتلای او به سرطان مری نیز بشود.

یکی از این بیماری ها، بیماری تیلوسیس می باشد. تیلوسیس جزو بیماری های نادر پوستی می باشد که بر پوست دست و پا تاثیر می گذارد.

بسیاری از متخصصان در این زمینه معتقدند که پوسته ی داخلی مری لایه ای همانند پوست کف دست و کف پا دارد و به همین دلیل ابتلا به بیماری تیلوسیس موجب درگیری فرد با سرطان مری می شود.

بیماری تیلوسیس جزو بیماری های پوستی است

بیماری تیلوسیس جزو بیماری های پوستی است که در آن پوست کف دست و پوست کف پای بیمار به شدت ضخیم و سخت می شود به گونه ای که حتی ممکن است توان استفاده از دست و یا انگشتان خود را نداشته باشد. بیماری دیگری که ممکن است در نهایت منجر به سرطان مری شود، بیماری آشالازی می باشد.

این بیماری مربوط به خود مری می باشد ولی جزو دسته ی سرطان ها محسوب نمی شود. در صورتی که فرد مبتلا به آشالازی در درمان بیماری خود اهمال کند و یا دوره ی درمان آشالازی را به طور کامل به پایان نرساند، ممکن است این بیماری پس از گذشت یک مدت مشخص تبدیل به سرطان مری شده و فرد را درگیر کند.

همان طور که قبلا هم در این مورد هشدار داده شده است، در بیماری هایی مثل سرطان، تشخیص و پیشگیری بسیار مهم تر و پر اهمیت تر از کنترل و درمان بیماری می باشد که در این زمینه می توانید از پزشکان متخصص بیمارستان ایرانشهر برای کنترل و یا درمان انواع سرطان مری خود بهره مند شوید.

علائم ابتلا به سرطان مری چیست؟

علائم ابتلا به سرطان مری چیست؟
علائم ابتلا به سرطان مری چیست؟

این امر در مورد انواع مختلف سرطان بدیهی است که در مراحل ابتدایی پیدایش سلول های سرطانی در بدن انسان، هیچ نشانه ای مبنی بر وجود چنین سلول هایی وجود نخواهد داشت.

البته منظور از عدم وجود نشانه صرفا نبودن نشانه های ظاهری می باشد ولی در مراحل ابتدایی پیدایش سرطان می توان با استفاده از آنالیز دستگاه های مختلف و انجام آزمایشات به ابتلای فرد به سرطان مری آگاه شد.

در حال حاضر بیمارستان ایرانشهر یکی از به روزترین بیمارستان های کشور در امر تشخیص ابتدایی بیماری های خطرناک از جمله سرطان و انواع مختلف آن می باشد.

سرطان مری بیشتر دستگاه گوارش را درگیر خود می سازد و به همین دلیل با رشد بیشتر و بیشتر تومور سرطانی در بدن فرد مبتلا، امکان دارد سیستم گوارشی او بیشتر درگیر عوارض سرطان مری شود. سرطان مری در مراحل ابتدایی عمل بلعیدن را برای فرد دشوار می کند.

بلع دشوار ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد

البته بلع دشوار ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و سرطان مری نیز یکی از آن ها می باشد. از آنجایی که رشد تومور سرطانی در مری موجب تنگ تر شدن دیواره های آن خواهد شد، به همین دلیل به مرور زمان که تومور سرطانی رشد می کند، عمل بلع نیز در فرد مبتلا دشوار و دشوارتر می شود.

همچنین سرطان مری ممکن است اندام های اطراف مری را نیز درگیر خود سازد و در چنین شرایطی مشاهده شده است که برخی از افراد دچار درد در گلو، کمر و یا استخوان های دنده می شوند.

سوزش معده و دل درد  در کنار استفراغ و عطسه های خونی از موارد دیگری است که ممکن است در فرد مبتلا به سرطان شاهد آن باشیم. گاهی اوقات ممکن است رشد بیش از حد تومور سرطانی، حنجره ی انسان را نیز درگیر خود کند.

درگیر شدن حنجره در برخی موارد موجب تغییر در رشته های صوتی انسان خواهد شد و این تغییر موجب کلفت تر شدن صدای فرد مبتلا خواهد شد. موارد ذکر شده جزو شایع ترین علائم ابتلای افراد به سرطان مری می باشد.

این علائم جزو بیشترین علائم مشاهده شده در افراد مبتلا می باشد و ممکن است نشانه های دیگری نیز ابتلای افراد را به سرطان مری گواه باشد. سرفه های مزمن، کاهش وزن و … از دیگر علائمی هستند که در افراد مبتلا به سرطان مری دیده می شوند.

البته وجود چنین علائمی در افراد نشان بر این نیست که حتما این فرد دچار سرطان مری شده است، بلکه این نشانه ها ممکن است در غالب افراد مبتلا به سرطان مری وجود داشته باشد.

مطمئن ترین راه برای کسب یقین در مورد ابتلای افراد به سرطان مری

مطمئن ترین راه برای کسب یقین در مورد ابتلای افراد به سرطان مری مراجعه به متخصصین این عرصه می باشد. بیمارستان ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمانی کشور در امر تشخیص و کنترل انواع سرطان می باشد.

وجود پزشکان متخصص و متعهد در امر درمان بیماران در کنار دستگاه های آنالیز و آزمایش به روز دنیا موجب شده است تا این بیمارستان جایگاه ویژه ای را برای تشخیص و درمان انواع سرطان از جمله سرطان مری داشته باشد.

سرطان مری جزو بیماری هایی است که اگر هر چه سریع تر تشخیص داده شود، درمان آن آسان تر و کم ریسک تر خواهد بود و وجود دستگاه های آنالیز دقیق در این بیمارستان امکان تشخیص دقیق و فوری سرطان مری را برای پزشکان فراهم می سازد.

همچنین تجربیات پزشکان این بیمارستان به عناون بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، در امر درمان بیماران مبتلا به سرطان مری مهر تایید دیگری است که بر پیشانی بیمارستان ایرانشهر در زمینه ی درمان بیماری های دشوار نشسته است.

انواع مختلف سرطان مری

انواع مختلف سرطان مری
انواع مختلف سرطان مری

سرطان مری نیز همانند بسیاری دیگر از انواع بیماری های پیچیده دارای انواع مختلف می باشد. علت وجود انواع مختلف سرطان مری، درگیر شدن بسیاری از اعضا در مواجهه با این سرطان و همچنین بافت چندین لایه ی مری می باشد.

هر چند که در حال حاضر دو نوع شایع این سرطان بیشتر در محافل پزشکی مطرح است اما سرطان مری بیش از ده ها نوع مختلف دارد که ممکن است فرد بیمار با آن درگیر شود. در ادامه قصد داریم تا با برخی از انواع سرطان های مری آشنا شویم.

سرطان غدد مری (EAC):

سرطان غدد مری (EAC):
سرطان غدد مری (EAC):

آدنوکارسینوما یا همان EAC به آن دسته از سرطان های مری گفته می شود که از سلول های غده ای مری شروع به تکثیر می کنند. سلول های غده ای در مری وظیفه ی تولید مایعات مخاط مانند را دارند.

وظیفه ی این مایعات، تسهیل مسیر مری و روانسازی آن برای عبور غذا و مایعات به سوی معده می باشد. سرطان غدد معمولا در قسمت های متصل به معده ی مری به وجود می آید چرا که ماده ی مخاط مانند در طول مسیر، جذب غذا می شود و در این قسمت ها کمتر باقی می ماند.

به همین دلیل مری اقدام به ترشح دوباره ی این ماده می کند و گاهی ممکن است این ترشح بیش از حد، موجب تکثیر سلول ها شود که سرطان مری را در پی خواهد داشت.

آیا سرطان استخوان درمان قطعی دارد؟ لطفا برای پاسخ سوال روی لینک آن کلیک کنید.

سرطان کارسینوم سلول سنگ فرشی (ESCC):

سرطان کارسینوم سلول سنگ فرشی (ESCC):
سرطان کارسینوم سلول سنگ فرشی (ESCC):

نوع دیگر سرطان مری که در بین افراد مبتلا شایع می باشد، سرطان مری از نوع سنگفرشی است. منشا پیدایش این سرطان به سلول های پوششی مری باز می گردد.

رشد این نوع سرطان در اوایل پیدایش بسیار پایین می باشد اما در صورتی که تکثیر سلولی به سایر بافت ها نیز نفوذ پیدا کند، شاهد رشد بی وقفه ی تومور سرطانی در مری خواهیم بود.

سایر انواع نادر سرطان:

سایر انواع نادر سرطان:
سایر انواع نادر سرطان:

موارد مذکور شامل شایع ترین انواع سرطانی در ابتلای افراد به سرطان مری بود. اما برخی از انواع دیگر سرطان مری نیز هستند که بسیار نادر بوده و افراد کمی را درگیر خود می کنند.

سارکوم، لنفوم، سرطان سلول کوچک، ملانوم، کوریوکارسینوم و سرطان مری خوش خیم جزو این دسته از انواع می باشند.

در بین انواع مختلف سرطان های مری، کمتر از نیم درصد آن ها خوش خیم محسوب می شوند. پزشکان برای اطلاع از نوع سرطان مری در افراد، نیاز به استفاده از ابزارآلات به روز و نوین در علم پزشکی دارند.

در سطح کشور ما، بیمارستان ایرانشهر، بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری محسوب می شود که دارای انواع جدیدترین و به رو ترین دستگاه های آزمایش و آنالیز برای تشخیص سرطان مری می باشد.

وجود این دستگاه های پیشرفته در کنار کادر درمانی مجرب و پزشکان متخصص این بیمارستان موجب شده است تا افراد مبتلا به سرطان مری، برنامه ی مشخص درمانی خود را برای درمان سرطان خود از پزشکان این بیمارستان دریافت کنند و آثار خوش این درمان را به خوبی مشاهده نمایند.

در صورتی که فردی از اطرافیان شما مشکوک به سرطان مری محسوب می شود، بهتر است برای تشخیص بیماری به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمائید.

این نکته را به خود متذکر شوید که در بیماری هایی همانند سرطان، تشخیص به موقع و زود هنگام نقش مهمی در بهبودی بیمار شما خواهد داشت.

جمع بندی

بیماری سرطان مری جزو انواع بیماری هایی است که قابل کنترل و یا درمان از طریق روش های مختلف می باشد. در این مقاله با ماهیت سرطان مری و عوامل تشدید پیدایش این بیماری آشنا شدیم.

باید توجه داشته باشیم که بیماری سرطان مری می تواند جزو بیماری های بسیار خطرناک نیز به حساب بیاید و این امر بستگی به برخورد فرد مبتلا با این بیماری دارد.

بیماری هایی مانند سرطان مری در ابتدا هیچ علائم خاصی ندارند و فقط و فقط از طریق دستگاه های پیشرفته قابل شناسایی هستند.

در این مقاله با علائم ابتدائی سرطان مری نیز آشنا شدیم. شما می توانید در صورت مشاهده ی هر یک از این علائم به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه نمائید. نکته ی مهم در این موضوع، تخصص پزشک می باشد.

برخی از پزشکان به دلیل عدم دسترسی به دستگاه های نوین آنالیز و آزمایش پزشکی، پس از معاینه ی بیمار، اقدام به رد او می کنند. بیمارستان ایرانشهر در حال حاضر یکی از برترین مراکز کشوری در بحث تشخیص انواع بیماری ها و به خصوص سرطان می باشد.

ابزار و دستگاه های نوین موجود در این بیمارستان این شرایط را برای پزشک معالج فراهم می کند تا با استفاده از چنین ابزاری، مشکل دقیق بیمار را بررسی و تحلیل کنند.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله پیشگیری از سرطان استخوان را مطالعه کنید.

تخصص پزشکان بیمارستان ایرانشهر

همچنین تخصص پزشکان بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین بیمارستان برای درمان سرطان مری، در مورد درمان انواع مختلف سرطان مری موجب شده است تا این بیمارستان دارای شهرتی دوچندان در بحث درمان بیماری های خطرناک باشد.

توصیه می کنیم در صورتی که هر یک از علائم ابتدایی ابتلا به سرطان مری را در خود و یا هر یک از اطرافیانتان مشاهده می کنید، برای تشخیص و درمان بیماری خود به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمائید.

یکی از مهم ترین مواردی که تمامی پزشکان بر آن تاکید می کنند، این است که در مورد بیماری هایی همچون سرطان، تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر شگرفی در کنترل و درمان بیماری داشته باشد. امیدواریم که در تمامی مقاطع زندگی خود از سلامت جسم و روان بهره مند شوید.

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید