لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

Table of Contents

آیا می‌دانید که بیماری آنژیوسارکوم چیست؟ برای آگاهی بیشتر در رابطه با بیماری آنژیوسارکوم، اطلاعاتی در ادامه این مطلب برای شما خواهیم داشت.

بهتر است بدانید که نوعی سرطان کشنده و نادر که منشا اصلی آن از سلول‌های اندوتلیال عروق خون و لنف می‌باشد، با نام بیماری آنژیوسارکوم شناخته می‌شود.

پزشکان تشخیص داده‌اند که وجود این سرطان در هر کدام از نواحی بدن ممکن است اتفاق بیفتد. اما اغلب در نواحی همچون طحال، کبد، پستان و پوست بیشتر دیده می‌شود.

طبق بررسی‌های مختلف، علت دقیقی برای این نوع بیماری وجود ندارد. اما برخی از عوامل روی به وجود آمدن بیماری آنژیوسارکوم تاثیرگذار می باشند.

مواردی همچون مواد سرطان ‌زای محیطی، سابقه تابش اشعه، لنفوم مزمن و سندروم خاص خانوادگی به‌ عنوان عوامل تأثیرگذار برای شکل‌گیری این بیماری ذکر شده است.

اینفوگرافیک بیماری آنژیوسارکوم چیست

اینفوگرافیک بیماری آنژیوسارکوم چیست
اینفوگرافیک بیماری آنژیوسارکوم چیست

اطلاعات متخصصینی که در بیمارستان ایرانشهر فعالیت دارند، در رابطه با بیماری آنژیوسارکوم بسیار زیاد می‌باشد. حال برای این‌ که تشخیص دهید که بیماری آنژیوسارکوم چیست، بر اساس اطلاعات متخصصین بیمارستان ایرانشهر نکاتی را برای شما خواهیم داشت. پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

با روش عمل لیزر دیسک کمر آشنا شوید.

بیماری آنژیوسارکوم چیست

آنژیوسارکوم نوع نادری از سرطان است که در امتداد رگ های خونی و رگ های لنفاوی شکل می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش بیماری آنژیوسارکوم چیست کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

مواردی که قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم، عبارت‌ند از:

بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

مکان‌های پدید آمدن بیماری آنژیوسارکوم

علائم شکل‌گیری بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

علائم بیماری آنژیوسارکوم روی پوست

علائم بیماری آنژیوسارکوم روی اندام­ها

دلیل به وجود آمدن بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

عوامل خطرآفرین برای پیدایش بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

تابش اشعه

لنفودم مزمن

عوامل سرطان‌زای محیطی

سندروم‌های ژنتیکی

راه‌های تشخیص بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

معاینه

اشعه ایکس

سونوگرافی

سی ‌تی ‌اسکن

اسکن سونوگرافی آندوسکوپی (EUS)

اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET)

تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI)

بافت ‌شناسی

آزمایش خون‌

راهکارهای درمان بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

درمان با جراحی

درمان با پرتودرمانی

درمان با شیمی ‌درمانی

درمان هدف‌گذاری شده

سخن آخر

 

بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

بیماری آنژیوسارکوم چیست؟
بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

برای شناخت بیشتر این بیماری بهتر است بگوییم متخصصینی که در بیمارستان ایرانشهر به‌ عنوان بهترین بیمارستان در این زمینه فعالیت دارند، تشخیص داده‌اند که بیماری آنژیوسارکوم نوعی تومور بدخیم و بسیار تهاجمی می‌باشد که می‌تواند افراد را درگیر کند.

در واقع منشاء اصلی شکل‌گیری این بیماری از سلول‌های پوششی لنف یا عروق خونی می‌باشد و با وجود این موارد می‌تواند در بافت‌های نرم بدن انسان حدوداً کمتر از ۲ درصد را تشکیل بدهد و اغلب روی بزرگسالان و افراد مسن اثربخشی خواهد داشت.

کاملاً مشخص است که بیماری آنژیوسارکوم می‌تواند در تمامی نقاط بدن پدید آید. اما یکی از محل‌های شایع که مکان مناسبی برای وجود بیماری آنژیوسارکوم می‌باشد، ضایعات و مشکلات پوستی می‌باشد.

به خصوص در نواحی سر و گردن و بافت‌های نرم حدوداً ۶۰ درصد موارد بیماری آنژیوسارکوم پدید آمده ‌است. در کنار آن اندام‌های احشایی و استخوان‌ها نیز درگیر این بیماری شده‌اند.

مکان‌های پدید آمدن بیماری آنژیوسارکوم

مکان‌های پدید آمدن بیماری آنژیوسارکوم
مکان‌های پدید آمدن بیماری آنژیوسارکوم

در واقع نفوذ بیماری آنژیوسارکوم به ‌راحتی اتفاق می‌افتد و در بدن بیماران بسیار بروز خواهد کرد. مهم‌ترین مسئله این است که وجود این بیماری می‌تواند در نواحی که قبلاً روی آن پرتو درمانی انجام ‌شده است، پدید می آید.

تا به امروز طی تحقیقاتی که پزشکان و متخصصین بیمارستان ایرانشهر برای وجود این بیماری انجام داده‌اند، دلیل مشخصی برای پدید آمدن آن وجود ندارد.

اما برخی از عوامل خطرزا کمک می‌کنند تا وجود این بیماری در بدن افراد شکل بگیرد. مواردی همچون سابقه تابش اشعه، مواد سرطان ‌زای محیطی همانند وینیلکلرید، دی ‌اکسید توریوم و آرسنیک، سندروم‌های ژنتیک، لنفوم مزمن می‌توانند روی پدیدار شدن بیماری آنژیوسارکوم نقش داشته باشند.

در واقع اغلب وجود این بیماری در مردان مسن بین ۶۰ تا 71 سال پدید آمده ‌است و درمان‌هایی که برای این بیماری وجود دارد، براساس ناحیه وجود تومور می‌باشد. گزینه‌های مختلفی برای درمان آن وجود دارد که با تشخیص درست پزشکان بیمارستان ایرانشهر می‌توانید از مواردی همچون جراحی، پرتودرمانی و شیمی‌درمانی بهره‌مند شوید.

اما برای این‌ که اطلاعات گسترده‌تری در رابطه با این موضوع که بیماری آنژیوسارکوم چیست، داشته باشید، ادامه مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

علائم شکل‌گیری بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

علائم شکل‌گیری بیماری آنژیوسارکوم چیست؟
علائم شکل‌گیری بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

حال که دریافتیم بیماری آنژیوسارکوم چیست، باید در رابطه با علائم به وجود آمدن آن نیز بایستی اطلاعاتی داشته ‌باشیم. زیرا در شرایطی که بتوانید تشخیص به هنگام از این بیماری داشته باشید، درمان‌ها با شرایط بهتری توسط متخصصین بیمارستان ایرانشهر اتفاق خواهند افتاد.

البته این‌ که بتوانید این بیماری را توسط پزشک متخصص درمان کنید، مسئله بسیار مهم و حیاتی است که در این شرایط، بیمارستان ایرانشهر امکاناتی را در اختیار شما قرار خواهد داد که بتوانید به بهترین نحو ممکن در درمان این نوع بیماری موفق باشید.

اما مهم‌ترین نشانه‌های بیماری آنژیوسارکوم ممکن است بر اساس محل شکل‌گیری این تومور و سرطان پدید آید و تفاوت‌های بسیار زیادی وجود خواهد داشت.

حال در دسته‌بندی زیر برای شما خواهیم گفت که در هر کدام از نواحی بدن چه علائم و نشانه‌هایی می‌تواند وجود بیماری آنژیوسارکوم را به ما نشان دهد.

پیشنهاد می کنیم از پست شرایط تعویض مفصل زانو دیدن کنید.

علائم بیماری آنژیوسارکوم روی پوست

علائم بیماری آنژیوسارکوم روی پوست
علائم بیماری آنژیوسارکوم روی پوست

یکی از مهم‌ترین نواحی که بیماری آنژیوسارکوم در آن بروز پیدا می‌کند، ناحیه پوست سر و گردن می‌باشد. به خصوص در پوست سر امکان به وجود آمدن این بیماری بسیار زیاد است. حال مهم‌ترین نشانه‌ها و علائمی که باعث می‌شود تا بیماری آنژیوسارکوم در روی پوست پدیدار شود، به شرح زیر می‌باشد.

  • اغلب یک ناحیه برجسته که به رنگ بنفش دارد و همانند کبودی می‌باشد، روی پوست مشاهده می‌شود.
  • ضایعات کبود پوست بر اثر گذشت زمان، بزرگ و بزرگ‌تر خواهند شد.
  • امکان خون‌ریزی این نوع ضایعات براساس خراشیده شدن آن‌ها اتفاق خواهد افتاد.
  • امکان به وجود آمدن تورم در اطراف پوست نیز دیده خواهد شد.

علائم بیماری آنژیوسارکوم روی اندام ­ها

علائم بیماری آنژیوسارکوم روی اندام ­ها
علائم بیماری آنژیوسارکوم روی اندام ­ها

هنگامی‌ که وجود بیماری آنژیوسارکوم روی نواحی دیگر و اندام‌های مختلف بدن تاثیر گذار می‌باشد، درد بسیاری در آن نواحی شکل می‌گیرد.

عموماً ۲ عضو مهمی که می‌توانند مکان مناسبی برای شکل‌گیری بیماری آنژیوسارکوم باشند، کبد یا قلب هستند. نشانه‌ها و علائمی که باعث پدید آمدن آنژیوسارکوم روی دیگر اندام‌های بدن می‌شود، متفاوت هستند و بر اساس محل به وجود آمدن این بیماری دیده خواهند شد.

دلیل به وجود آمدن بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

دلیل به وجود آمدن بیماری آنژیوسارکوم چیست؟
دلیل به وجود آمدن بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

در این مطلب دریافتید که چه نشانه‌ها و علائمی می‌تواند وجود بیماری آنژیوسارکوم را نشان بدهد. اما برای این‌ که بدانید علل پدیدار شدن بیماری آنژیوسارکوم چیست، باید بگوییم که طی بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی که متخصصین بیمارستان ایرانشهر در زمینه این بیماری انجام داده‌اند، هیچ دلیل تعیین‌ شده‌ای برای پدیدار شدن این بیماری وجود ندارد.

البته در برخی مواقع متخصصین برخی از عوامل را به ‌عنوان عوامل خطرزا ذکر می‌کنند و تشخیص داده‌اند که وجود این علائم در این موارد می‌تواند مبتلا شدن به این بیماری را افزایش دهند.

هم‌ترین نکته ای که متخصصین بیمارستان ایرانشهر در رابطه با دلیل بیماری آنژیوسارکوم دریافته‌اند

مهم‌ترین نکته ای که متخصصین بیمارستان ایرانشهر در رابطه با دلیل بیماری آنژیوسارکوم دریافته‌اند، این است که سبب می‌شود تا سلول‌های داخل دیواره‌های رگ‌های خونی یا لنفی در ژنتیک خود اشتباهاتی را به وجود بیاورند. در واقع این دسته از سلول‌ها دچار جهش شده‌اند.

این شرایط که باعث تغییرات ژنتیکی روی دیواره‌های رگ‌های خونی می‌باشد، به ‌عنوان جهش سلولی شناخته می‌شود و کمک می‌کند تا برخی از سلول‌ها رشد بیش ‌از اندازه‌ای داشته باشند و با سرعت غیر طبیعی رشد داشته باشند.

مسئله مهم این است که در شرایطی که سلول‌های دیگر بمیرند، سلول‌های نابهنجاری که به ‌عنوان سلول‌ها و غدد سرطانی در بدن شکل گرفته‌اند، همچنان به زندگی خود ادامه خواهند داد.

در نهایت این شرایط باعث می‌شود تا سلول‌های غیر طبیعی در رگ‌های خونی یا لنفاوی آسیب ‌دیده تجمع پیدا کند و رشد بسیار بالایی داشته باشند.

به ‌مرور زمان، وجود این سلول‌ها امکان دارد که در مناطق دیگر بدن گسترش پیدا کند و تمامی نواحی بدن را درگیر خود کند. این مسئله به‌ عنوان دلیل اصلی شکل‌گیری بیماری آنژیوسارکوم شناخته ‌شده است.

هنگامی‌که وجود این تومورها به دیگر بخش‌های بدن پخش شود و سرایت کند، فرد را درگیر این سرطان نادر خواهد کرد. اما برای تشخیص بهتر نیاز دارید تا تحت تخصص پزشکان حرفه‌ای در این زمینه باشید.

بیمارستان ایرانشهر به‌ عنوان بهترین بیمارستان در زمینه تشخیص و درمان بیماری آنژیوسارکوم می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات به وجود آمده را به ‌خوبی پشت سر بگذارید.

عوامل خطرآفرین برای پیدایش بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

عوامل خطرآفرین برای پیدایش بیماری آنژیوسارکوم چیست؟
عوامل خطرآفرین برای پیدایش بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

همان‌طور که گفتیم، دلیل مشخص و موجهی برای شکل‌گیری این بیماری وجود ندارد. اما طبق نظریه‌ های متخصصینی که در بیمارستان ایرانشهر فعالیت دارند، برخی از عوامل خطرزا می‌تواند عامل مؤثری برای شکل‌گیری این نوع بیماری باشد.

برای شناخت بیشتر، قصد داریم تا در دسته‌بندی زیر، برخی از عوامل موثر و خطرزا در بروز بیماری آنژیوسارکوم را برای شما شرح دهیم.

تابش اشعه

یکی از مؤثرترین عوامل خطر، تابش اشعه می‌باشد که به ‌عنوان عامل خطر قطعی و مطمئن برای شکل‌گیری تومورهای خوش ‌خیم و تهاجمی در بدن شناخته می‌شود.

اگر بیماری در دوره‌های قبلی از پرتو درمانی استفاده کرده باشد و هدف اصلی این پرتو درمانی ها درمان‌های سرطان‌های قبلی او باشد، این مسئله یک عامل خطر قطعی برای پیدایش بیماری آنژیوسارکوم می‌باشد.

البته پزشکان مجموعه درمانی ایرانشهر به این نتیجه رسیده‌اند که پرتو درمانی در ناحیه سرطان سینه یک خطر واقعی برای پیدایش بیماری آنژیوسارکوم می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت که یک عارضه نادر در پرتو درمانی که در طول مدت 5 تا ۱۰ سال بعد از درمان افراد سرطانی شکل خواهد گرفت، بیماری آنژیوسارکوم می‌باشد که می‌تواند بسیاری از نواحی بدن فرد را درگیر خود کند.

لنفودم مزمن

یک عامل خطر دیگر که می‌تواند باعث پدید آمدن بیماری آنژیوسارکوم شود، مسئله لنفودوم مزمن می‌باشد. بررسی‌ها و ارزیابی‌های متخصصین حرفه‌ای در بیمارستان ایرانشهر این موضوع را به تایید رسانده ‌است که ارتباط مستقیمی بین لنفوم مزمن طولانی و آنژیوسارکوم وجود دارد که می‌توان آن را با نام سندروم استوارت ترور شناخت.

پدیدار شدن این نوع بیماری اغلب در حالت معمولی بعد از جراحی‌های محافظه ‌کارانه ای همچون جراحی پستان و در کنار پرتو درمانی دیده می‌شود.

در واقع می‌توان هر زمان که غدد لنفاوی را در حین جراحی برداشت کرد، آن را به‌ عنوان یک عامل خطر به حساب آورد که این شرایط اغلب برای درمان سرطان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورم‌های لنفاوی بر اثر عفونت و یا دیگر شرایط مختلف در بدن بیمار پدیدار می‌شود که به ‌عنوان عامل خطر برای بیماری آنژیوسارکوم می‌باشند.

عوامل سرطان‌زای محیطی

می‌توان قطع به ‌یقین گفت که حدوداً ۷۵ درصد از بیماری‌های آنژیوسارکوم که در ناحیه کبد اتفاق می‌افتد، دلیل تعیین‌شده‌ای ندارند.

اما یکی از مهم‌ترین عوامل خطرزای محیطی که می‌تواند یک فاکتور شناخته ‌شده برای وجود آنژیوسارکوم کبدی باشد، مواردی همچون اثرات درمان ذائقه‌ای قرار گرفتن در معرض دی اکسید توریوم کلوئیدی (تورتوراست) و دیگر مواد صنعتی همچون مونومر وینیل کلراید می‌باشد.

بررسی‌های انجام ‌شده توسط رادیولوژی در گذشته توانسته این ‌موضوع را به اثبات برساند که بلع مزمن و آرسنیک و آندروژن، تاثیر بسیاری بر بیماری‌های کبدی همچون آنژیوسارکوم خواهند گذاشت.

البته اغلب این بیماری‌ها به دلیل خطراتی که در مشاغل وجود دارد، در بدن بیماران شکل‌ گرفته است. پس این مسئله نیز می‌تواند به‌ عنوان یک عامل خطرزا به حساب آید.

سندروم‌های ژنتیکی

شاید بتوان قطع به‌ یقین گفت که حدوداً پیدایش ۶۰ درصد از آنژیوسارکوم های اولیه براساس بیمارهای ناشی از ژن می‌باشد. از مهم‌ترین مواردی که پزشکان به‌ عنوان سندروم‌های ژنتیکی تاثیرگذار برای پیدایش بیماری آنژیوسارکوم ذکر می‌کنند،

رتنیوبلاستوم دو طرفه، نورفیبروماتوز رکلینگهاوزن، بیماری ولیر، بیماری مافوسی، ژرودرما پیگمنتوزا و سندروم کلیپل ترناونای و غیره می‌باشد. این دسته از سندروم ها در دسته‌بندی خانوادگی بیماری آنژیوسارکوم قرار دارند و می‌توانند در پدیدار شدن آن نقش بسیار زیادی را ایفا کنند.

حال که شناختیم عوامل خطرزا برای بیماری آنژیوسارکوم چیست، مهم‌ترین مسئله این است که چگونه می‌توانیم از تخصص پزشکان موثق استفاده کنیم تا بتوانیم این بیماری را تشخیص دهیم.

البته لازم به ذکر است که بگوییم بیمارستان ایرانشهر مجموعه‌ای حرفه‌ای در زمینه شناخت بیماری آنژیوسارکوم و ارائه راهکارهای درمانی می‌باشد. پس می‌توانید برای شناخت بیشتر این بیماری و برطرف نمودن آن از تخصص پزشکان ماهری که در بیمارستان ایرانشهر فعالیت دارند، بهره کافی را ببرید.

راه‌های تشخیص بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

راه‌های تشخیص بیماری آنژیوسارکوم چیست؟
راه‌های تشخیص بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

یک چالش بسیار بزرگ در هنگام تشخیص بیماری آنژیوسارکوم به دلیل غیر اختصاصی و نادر بودن آن وجود دارد. در واقع می‌تواند افراد را با نگرانی‌های مختلفی روبرو کند.

اما در حالت کلی مسئله مهمی که پزشکان متخصص بیمارستان ایرانشهر ذکر می‌کنند، ظاهر بالینی افراد در مواردی همچون حالت تهوع، ناراحتی شکمی، استفراغ و دیگر موارد است که دچار تحولاتی خواهد شد و در صورتی‌که بیماری آنژیوسارکوم در نواحی پوست اتفاق افتاده باشد، می‌تواند سلول‌های پوستی را به رنگ آبی یا قرمز نشان بدهد.

اغلب پوست در این نواحی دچار زخم یا خون‌ریزی می‌شود. حال مسئله مهم این است که وجود آنژیوسارکوم کبدی با درد بسیار در نواحی بالای شکم اتفاق می‌افتد و در کنار آن خستگی‌های ممتد، زردی و درد را در بدن بیمار به وجود خواهد آورد. اما موارد بسیاری می‌توانند کمک کنند که تشخیص بهتری برای بیماری آنژیوسارکوم اتفاق بیفتد.

معاینه

مهم‌ترین چیزی که کمک می‌کند نه ‌تنها بیماری آنژیوسارکوم تشخیص داده شود، بلکه بیماری‌های مختلف دیگر شناخته شوند، معاینات پزشکی می‌باشد. البته متخصصینی که در بیمارستان ایرانشهر فعالیت دارند، با دقت و بررسی و ارزیابی می‌توانند وضعیت بیمار را به‌ خوبی درک کنند و متوجه این بیماری شوند.

اشعه ایکس

یکی دیگر از راه‌های تشخیص بیماری آنژیوسارکوم، استفاده از اشعه ایکس به تشخیص متخصصین بیمارستان ایرانشهر می‌باشد. برای دریافت عکس‌هایی از بافت‌های متراکم در درون بدن، اشعه ایکس کاربرد بسیاری خواهد داشت

و می‌تواند استخوان‌ها و یا تومورهای سرطانی را به‌ خوبی تشخیص بدهد. به ‌همین دلیل این راهکار نیز می‌تواند تاثیر بسیاری برای تشخیص بیماری آنژیوسارکوم داشته باشد.

سونوگرافی

همه ما به فرآیند استفاده از سونوگرافی آگاهی داریم. در واقع اسکنی که از طریق امواج صوتی می‌تواند تصاویر داخل بدن را به نمایش بگذارد، به ‌عنوان سونوگرافی شناخته می‌شود که در هنگام شناخت بیماری آنژیوسارکوم نیز می‌تواند بسیار پراهمیت شناخته شود.

بیمارستان ایرانشهر تجهیزات کافی را برای استفاده از سونوگرافی و تشخیص بیماری آنژیوسارکوم دارد. به ‌همین دلیل می‌توانید با خیالی آسوده، تشخیص این بیماری را به پزشکان متخصص حاضر در بیمارستان ایرانشهر بسپارید.

سی ‌تی ‌اسکن

تعداد بسیاری از اشعه‌های ایکس در اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری شکل خواهد گرفت که کمک می‌کنند تا یک تصویر سه ‌بعدی از مناطق آسیب ‌دیده بدن به وجود آید که با نام سی ‌تی ‌اسکن شناخته می‌شود.

حال فرایند تشخیص بیماری آنژیوسارکوم از طریق عملکرد سی ‌تی ‌اسکن نیز اتفاق خواهد افتاد و این فرآیند می‌تواند بسیار کمک کند تا با تشخیص به ‌موقع بتوانید توسط تخصص‌های پزشکان بیمارستان ایرانشهر درمان را سپری کنید.

اسکن سونوگرافی آندوسکوپی (EUS)

استفاده از این عملکرد کمک می‌کند تا یک ابزار لوله مانند همانند آندوسکوپی که دارای یک اسکنر سونوگرافی می‌باشد، در درون بدن قرار داده شود.

استفاده از این دستگاه کمک می‌کند تا پزشک بتواند دسترسی کافی را به اعضا و اجزا و جوارح داخلی روده داشته باشد و در صورت وجود تومور آنژیوسارکوم، آن را فوراً تشخیص بدهد.

لطفا از پست درمان سرطان روده دیدن کنید.

اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET)

تغییراتی که در بافت‌های انسان به وجود می‌آید و به‌ عنوان نمونه در عضلات مغز یا قلب اتفاق می‌افتد، توسط این اسکن توموگرافی می‌تواند تشخیص داده شود.

در فرایند استفاده از آن، تزریق میزان کمی از داروی رادیواکتیو به بدن استفاده می شود تا بتواند به ‌خوبی تومورهای موجودی که بر اثر بیماری آنژیوسارکوم در بدن شکل‌ گرفته است را تشخیص بدهد.

داروی رادیواکتیو به ‌جایی می‌رود که نشاندهنده سرطان می‌باشد. به دلیل این ‌که بافت‌های این ناحیه طبیعی نمی‌باشد، می‌توانند وجود این تومورها در بدن توسط این راهکار را تشخیص بدهند.

تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI)

در این نوع از تصویر برداری، مغناطیس حرف اول را خواهد زد. برای این‌ که تصاویری از بافت‌های زنده بدن به وجود آید، تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی می‌تواند کمک کند تا بیماری آنژیوسارکوم توسط پزشک ها و متخصصین با مهارت بیمارستان ایرانشهر تشخیص داده شود.

بافت ‌شناسی

یک راهکار دیگر که کمک می‌کند تا تشخیص بیماری آنژیوسارکوم بهتر اتفاق بیفتد، بافت‌شناسی می‌باشد. در این نوع از آزمایش، کمک می‌کند تا با یک نمونه بافتی که توسط متخصصین آزمایشگاه روی میکروسکوپ بررسی می‌شود، بیماری فرد به ‌درستی تشخیص داده شود.

آزمایش خون‌

نمونه‌های خون در آزمایشگاه تجزیه ‌و تحلیل می‌شوند و می‌توانند بافت‌های تومور را تشخیص بدهند و عامل مؤثری برای شناخت بیماری آنژیوسارکوم در بدن هستند.

اگر قصد دارید که از طریق راهکارهای درست، این بیماری را تشخیص دهید، بیمارستان ایرانشهر دارای تجهیزات و امکانات حرفه‌ای می‌باشد که کمک می‌کند تا شما از طریق هر کدام از راهکارهای مختلف به ‌ترتیب به شناخت خوبی از بیماری خود برسید و با درک به ‌موقع آن، مراحل درمانی برای شما با سرعت بالاتری اتفاق بیفتد.

راهکارهای درمان بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

راهکارهای درمان بیماری آنژیوسارکوم چیست؟
راهکارهای درمان بیماری آنژیوسارکوم چیست؟

حال که اطلاعات گسترده‌ای در رابطه با این بیماری پیدا کردید، مهم‌ترین مسئله و دغدغه پزشکان و متخصصین بیمارستان ایرانشهر، استفاده از راهکارهای درمانی می‌باشد.

البته این ‌که بتوان بهترین روش درمانی را برای این بیماری انتخاب کرد، بستگی به چندین عامل مهم از جمله اندازه تومور، محل سرطان و میزان گسترش یافتن آن به دیگر نواحی بدن دارد. بر اساس این شرایط، چندین راهکار درمانی ذکر می‌گردد که می‌تواند کارساز و مفید باشد.

به دلیل تجهیزات بی‌نظیری که در بیمارستان ایرانشهر به ‌عنوان بهترین بیمارستان برای درمان این بیماری وجود دارد، افراد می‌توانند عملکردهای درمانی خود را با کیفیت بالاتری پشت سر بگذارند.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل لیزری دیسک کمر در مشهد دیدن کنید.

درمان با جراحی

یکی از مهم‌ ترین امتیازهایی که باعث می‌شود این بیماری درمان شود و به ‌عنوان نخستین راه‌حل درمانی آن شناخته می‌شود، جراحی می‌باشد.

با توجه به این ‌که ماهیت این بیماری به گونه‌ای است که می‌تواند در بدن گسترش پیدا کند و باعث پیشرفت سریع می‌شود، در صورت جراحی لازم است تا میزان توموری که در بدن به ‌وجود آمده است، برداشته شود و بافت‌های سالمی که در اطراف و حاشیه جراحی وجود دارند ، به‌ صورت سالم باقی بمانند.

در واقع سرعت در جراحی بیماری آنژیوسارکوم حرف اول را خواهد زد. به ‌همین دلیل در انتخاب جراح خود دقت کافی را به خرج بدهید. به دلیل این ‌که اگر جراح در زمینه این نوع سرطان آگاهی کافی داشته باشد، باعث می‌شود تا این بیماری به دیگر نواحی بدن گسترش پیدا نکند.

البته لازم است بدانید که اگر بیماری آنژیوسارکوم در ناحیه سر و گردن شما شکل گرفته ‌است، گزینه مناسبی برای جراحی نیستید و احتمالاً پزشک شما عملکردهای درمانی دیگر را برای این نواحی در نظر خواهد گرفت.

آیا سرطان استخوان درمان قطعی دارد؟ برای شناخت علائم سرطان استخوان در آزمایش خون بهتر است در ابتدا مطالعه کنید.

درمان با پرتو درمانی

یک راه‌حل مؤثر و مفید دیگر برای شناخت راهکار درمانی بیماری آنژیوسارکوم استفاده از پرتو درمانی می‌باشد. هر چند که مطمئن‌ترین راه‌ حل برای درمان این بیماری جراحی شناخته می‌شود. اما در برخی از افراد شرایط استفاده از جراحی وجود ندارد.

به‌ عنوان نمونه برخی از افراد مسن و یا افرادی که سرطان به دیگر بخش‌های بدن آن‌ها نیز دست پیدا کرده ‌است، نمی‌توانند از عملکرد جراحی استفاده داشته باشند و تشخیص پزشکان بیمارستان ایرانشهر، استفاده از پرتو درمانی برای این افراد می‌باشد. به‌ غیر از آن برای پیشگیری از عود مجدد و پیشرفت سرطان، پرتو درمانی می‌تواند بعد از انجام جراحی بسیار مفید واقع شود.

درمان با شیمی ‌درمانی

این مسئله در بسیاری از بیماران پدید آمده‌ است که حدوداً ۵۰ درصد از آن‌ها در نواحی دیگر خود دچار بیماری آنژیوسارکوم شده‌اند.

به‌ همین دلیل برای اشخاصی که سرطان در بدن آن‌ها به ‌صورت موضعی نیست و در تمامی نواحی مختلف بدن منتشر شده ‌است، گزینه شیمی ‌درمانی می‌تواند راهکاری مناسب برای درمان آن‌ها باشد.

به ‌غیر از آن، بعد از جراحی و یا رادیو تراپی، فواید بسیار زیادی از شیمی ‌درمانی برای بیماران مشاهده می‌شود که اغلب متخصصین پیشنهاد می‌کنند از این راهکار درمانی امن برای از بین بردن بیماری آنژیوسارکوم استفاده داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت بیمارستان ایرانشهر دیدن کنید.

درمان هدف‌گذاری شده

یکی از روش‌های مقابله با این بیماری، استفاده از پارامترهای خاص درمانی می‌باشد. در واقع برخی از راهکارهای تخصصی باعث می‌شود تا یک سری آنزیم‌های مختلف در بدن به وجود بیاید که به‌ عنوان آنزیم‌های سرطانی در بدن عمل می‌کنند و می‌توانند با این بیماری مقابله داشته باشند.

در هر صورت تشخیص استفاده از هر کدام از راهکارهای درمانی با پزشک شما می‌باشد. بیمارستان ایرانشهر دارای تجهیزات و امکانات پیشرفته‌ای در زمینه درمان بیماری آنژیوسارکوم می‌باشد و می‌تواند در این زمینه خدمات گسترده ای برای بیماران داشته باشد.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

در این مطلب دریافتیم که بیماری آنژیوسارکوم چیست. به نوعی یک سرطان نادر و بسیار مهاجم در بدن افراد شناخته می‌شود که تاثیر بسیار زیادی روی دیواره عروق خون و لنف دارد.

نمونه‌برداری‌ها به‌ عنوان یکی از راهکارهای اصلی تشخیص این سرطان شناخته می‌شوند. اما با توجه به این‌ که درمان‌های محدودی برای این بیماری وجود دارد، اغلب پزشکان تشخیص می‌دهند که جراحی می‌تواند به افراد در این زمینه کمک کند.

در کنار آن پرتو درمانی بعد از جراحی مسئله مهمی است که باعث سلامتی افراد خواهد شد. مسئله مهم این است که برای انواع خدمات مربوط به این بیماری، نیاز به یک بیمارستان معتبر و با تجهیزات بالا دارید. می‌توانیم نام بیمارستان ایرانشهر را به ‌عنوان بهترین بیمارستان برای درمان این بیماری به میان بیاوریم تا بتوانید از خدمات گسترده آن بهره‌ کافی ببرید.

در پایان توصیه می کنیم، سرطان استخوان پا را مطالعه نمایید.

سوالات متداول

علائم و نشانه های آنژیوسارکوم چیست؟

  1. ممکن است بسته به محل سرطان متفاوت باشند:
  2. یک ناحیه بنفش رنگ و کبود
  3. جراحتی که بمرور بزرگتر می شود
  4. جراحتی که با دست زدن به آن خونریزی می شود.

بیماری آنژیوسارکوم که اندام ها را تحت تاثیر قرار می دهد؟

قلب و کبد 

عواملی که می توانند خطر ابتلا به بیماری آنژیوسارکوم را افزایش دهند؟

  1. پرتو درمانی
  2. التهاب ناشی از آسیب عروق لنفاوی (لنفادم)
  3. مواد شیمیایی

انواع اسکن ها و آزمایشات تشخیصی آنژیوسارکوم چیست؟

  1. اشعه ایکس
  2. سونوگرافی
  3. سی تی اسکن
  4. اسکن سونوگرافی آندوسکوپی (EUS)
  5. اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET)
  6. تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI)

منبع:

https://b2n.ir/p63767

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید