لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

شرایط تعویض مفصل زانو

شرایط تعویض مفصل زانو

Table of Contents

اگر از مشکلات زانو رنج می برید و در مورد شرایط تعویض مفصل زانو اطلاعاتی ندارید، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

در این مطلب قصد داریم تا بگوییم که شرایط تعویض مفصل زانو به چه صورت می‌باشد. زیرا بسیاری از افراد بنا بر شرایط خود نیاز به جراحی تعویض مفصل زانو دارند.

در این شرایط به دلیل آسیب‌های بسیاری که به مفصل زانو رسیده است، پزشکانی که در بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین مرکز درمانی فعالیت دارند، تشخیص می‌دهند که باید بخش‌هایی از مفصل زانو برداشته شود و به ‌جای آن از پروتزهای مصنوعی استفاده شود. در واقع یکی از پرکاربردترین جراحی‌هایی که در بیمارستان ایرانشهر توسط پزشکان صورت می‌گیرد، جراحی مفصل زانو می‌باشد.

دلایل متعددی باعث می‌شود تا افراد نیاز به این نوع جراحی داشته باشند

دلایل متعددی باعث می‌شود تا افراد نیاز به این نوع جراحی داشته باشند. مهم‌ترین آن برطرف نمودن دردهای موجود بر اثر مبتلا شدن به آرتروز زانو و دیگر مشکلات مربوط به مفاصل زانو می‌باشد. اغلب افرادی که در حرکت زانو توانایی ندارند، برای این ‌که قدرت بهتری در ناحیه زانو داشته باشند، نیاز به استفاده از این نوع عمل جراحی دارند.

ویدئو شرایط تعویض مفصل زانو

پزشکان متخصص ترجیح می‌دهند که برای اصلاح بد فرمی های زانو نیز از این عمل استفاده داشته باشند. اما برای این ‌که به ‌خوبی تشخیص دهید که شرایط تعویض مفصل زانو به چه صورت می‌باشد، اطلاعاتی که در این مبحث ذکر می‌کنیم می‌تواند آگاهی شما را در این زمینه افزایش دهد.

اینفوگرافیک شرایط تعویض مفصل زانو

اینفوگرافیک شرایط تعویض مفصل زانو
اینفوگرافیک شرایط تعویض مفصل زانو

شرایط تعویض مفصل زانو چیست؟

  • شرایط قبل از عمل مفصل زانو

۲ ساعت قبل‌ از عمل، بیمار فقط مجاز به نوشیدن مایعات می‌باشد.

  • شرایط بعد از عمل مفصل زانو

از پله ها بالا و پایین نرود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش شرایط تعویض مفصل زانو کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

فهرست مطالب:

عمل تعویض مفصل زانو چیست؟

پزشک مخصوص برای تعویض مفصل زانو

چه افرادی شرایط تعویض مفصل زانو را دارند؟

مزایای عمل جراحی تعویض مفصل زانو در چه مواردی می‌باشد؟

حذف دردهای ناحیه زانو

تغییر شکل مفاصل

استقلال داشتن در زندگی

بهبود سطح کیفی زندگی

شرایط تعویض مفصل زانو به چه صورت می‌باشد؟

شرایط قبل از عمل مفصل زانو

شرایط بعد از عمل مفصل زانو

چه زمانی سن مناسب برای تعویض مفصل زانو می‌باشد؟

دوره نقاهت عمل تعویض مفصل زانو چقدر است؟

دلیل اصلی احساس درد بعد از تعویض مفصل زانو در چیست؟

درمان درد بعد از تعویض مفصل زانو

وجود درد چه مدت بعد از عمل تعویض مفصل زانو ادامه‌دار خواهد بود؟

حرف پایانی

 

عمل تعویض مفصل زانو چیست؟

عمل تعویض مفصل زانو چیست؟
عمل تعویض مفصل زانو چیست؟

برای این ‌که شناخت درستی در رابطه با شرایط تعویض مفصل زانو داشته باشید، نیاز داریم که این عمل را به ‌صورت ریز به ریز برای شما تشریح کنیم.

عمل تعویض مفصل زانو یا آرتروپلاستی (Arthroplasty) عملی است که براساس آن پزشکان، مفصل‌های آسیب ‌دیده در بدن بیمار را با مفصل‌های دیگر عوض خواهند کرد.

دلایل بسیاری سبب می‌شود که بیمار برای تعویض مفصل زانو به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کند. مهم‌ترین شواهدی که پزشکان بیمارستان ایرانشهر به‌ عنوان دلایل اصلی تعویض مفصل زانو ذکر می‌کنند، مواردی همچون بیماری‌های مزمن، ساییدگی مفصل زانو، تصادف، درد شدید در زانو که ناشی از آسیب می‌باشد، ذکر می‌گردد.

دردهای موجود که در ناحیه زانو قرار دارد، به‌خودی ‌خود باعث علائم و عوامل بسیار زیادی می‌گردد

دردهای موجود که در ناحیه زانو قرار دارد، به‌خودی ‌خود باعث علائم و عوامل بسیار زیادی می‌گردد و امکان دارد تا زیر زانو، پشت زانو، کشکک و یا دیگر نواحی بدن فرد بنا بر شرایط سنی او دچار مشکلاتی شوند. به دلیل این‌ که ارتباط مستقیمی بین سن و ساییدگی زانو وجود دارد، می‌تواند روی این مساله تاثیر گذار باشد.

هنگامی پزشکان متخصص در بیمارستان ایرانشهر صلاح می‌دانند که فرد نیاز دارد تا از شرایط تعویض مفصل زانو بهره‌مند گردد که ناراحتی‌های بسیاری ناشی از آرتریت مفصلی زانو و استرس صورت ‌گرفته و با استفاده از راهکار دیگری غیر از جراحی، کنترل نخواهد شد.

این مسئله می‌تواند کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار بدهد و در نهایت باعث می‌شود که پزشکان از عملکرد تعویض مفصل زانو استفاده کنند. در این عملکرد از مفاصل مصنوعی استفاده می‌گردد و بنابر شرایط و نحوه استفاده از آن‌ها، عمر بسیار طولانی دارند.

اما در شرایطی که در طول زندگی فرد، میزان بار بیشتر از حدی که دلیل اصلی آن اضافه ‌وزن افراد می‌باشد، روی مفصل افراد اتفاق بیفتد، امکان شکستگی، جداشدگی یا در رفتگی برای مفصل زانو وجود دارد.

پزشک مخصوص برای تعویض مفصل زانو

پزشک مخصوص برای تعویض مفصل زانو
پزشک مخصوص برای تعویض مفصل زانو

برای این ‌که شرایط تعویض مفصل زانو به‌ درستی انجام بگیرد، نیاز به تخصص‌های جراح دارید و این امر توسط جراح ارتوپد ماهری که در بیمارستان ایرانشهر فعالیت دارد، با موفقیت سپری خواهد شد.

البته تنها عاملی که باعث می‌شود بتوانید در زمینه این نوع عمل موفق باشید، فقط تعویض مفصل زانو نمی‌باشد. زیرا بعد از این عمل، بیمار نیاز به یک زمان برای معالجه دارد و در کنار آن توانبخشی هایی که در بیمارستان ایرانشهر صورت می‌گیرد، می‌تواند به بیماران کمک کند.

دستورالعمل‌های بسیار دقیقی در رابطه با مراحلی که بعد از تعویض مفصل زانو باید انجام بگیرد، توسط تیم پزشکی جراحی به بیمار داده می‌شود.

مواردی همچون مراقبت از زخم جراحی، تمرینات توانبخشی، تغذیه مورد نظر و دیگر موارد به بیمار گوشزد می‌شود. در صورت نیاز می‌توان از طریق تخصص فیزیوتراپیست‌های توانبخشی، انواع تمرینات مد نظر را پشت سر گذاشت.

چه افرادی شرایط تعویض مفصل زانو را دارند؟

چه افرادی شرایط تعویض مفصل زانو را دارند؟
چه افرادی شرایط تعویض مفصل زانو را دارند؟

مهم‌ترین اجزایی که باعث ساخته شدن زانو می‌شوند، زانو از استخوان فمور ران، درشت نی پروگزیمال، تاندون‌ها، رباط‌ها و کشکک می‌باشد. البته یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین مفصل هایی که در بدن ساخته ‌شده است، مفصل زانو می باشد.

دردهای بسیار زیادی براثر ساییدگی زانو و یا استئوآرتریت زانو اتفاق می‌افتد و تجربه این دردها باعث می‌شود تا پزشکان ناچار به تعویض مفصل زانو شوند.

پیشنهاد می کنیم از پست طول عمر تعویض مفصل زانو دیدن کنید.

کاهش وزن و استفاده از تغذیه مناسب

اما در مرحله اول قبل از این‌ که پزشکان بیمارستان ایرانشهر تشخیص دهند که شما نیاز به استفاده از تعویض مفصل زانو دارید، راهکارهایی همچون کاهش وزن و استفاده از تغذیه مناسب و ورزش را به شما پیشنهاد خواهند داد. (لطفا از پست ورزش های بعد از عمل تعویض مفصل زانو دیدن کنید.)

برای این ‌که دردهای موجود بر اثر زانو برطرف گردد، داروهای ضد التهاب و تسکین ‌دهنده توسط پزشکان به بیمار تجویز خواهد شد. اما با گذشت مدت‌ زمانی، امکان دارد که استفاده از این داروها تاثیرگذار نباشد و باعث شود تا درد مزمن و مستمر، بیمار را گرفتار کند.

در این شرایط بیمار هیچ راهکار دیگری را به ‌جز استفاده از عمل جراحی تعویض مفصل زانو ندارد و برای این ‌که بتواند زندگی باکیفیت‌تری و به ‌دور از دردها را تجربه کند، شرایط تعویض مفصل زانو توسط پزشکان حاذق در بیمارستان ایرانشهر برای او اتفاق خواهد افتاد.

مزایای عمل جراحی تعویض مفصل زانو در چه مواردی می‌باشد؟

مزایای عمل جراحی تعویض مفصل زانو در چه مواردی می‌باشد؟
مزایای عمل جراحی تعویض مفصل زانو در چه مواردی می‌باشد؟

مهم‌ترین چیزی که پزشکان در راستای طرح شرایط تعویض مفصل زانو به آن فکر می‌کنند، بهره بردن بیمار از مزایای عمومی این نوع عمل جراحی می‌باشد. برای شناخت بیشتر این نوع مزایا، موارد زیر را برای شما شرح خواهیم داد.

حذف دردهای ناحیه زانو

حذف دردهای ناحیه زانو
حذف دردهای ناحیه زانو

بدون ‌شک یکی از دلایل مهمی که بیمار وادار به استفاده از عمل جراحی تعویض مفصل زانو می‌شود، دردهای موجود می‌باشد. هنگامی که این دردها بهبود پیدا می‌کند، کیفیت زندگی افراد به دلیل افزایش فعالیت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

گزارشات بیماران بعد از عمل جراحی پروتز زانو برای برطرف ‌شدن دردها به حدود ۸۰ تا ۹۵ درصد رسیده است. تشخیص پزشکان این است که عمر اصلی مفاصل مصنوعی در بدن بیمار بین ۲۰ تا ۲۵ سال می‌باشد، اما این شرایط براساس نحوه زندگی افراد تعیین خواهد شد.

امکان دارد که در بدن برخی از افراد، این پروتزها عمر بیشتری داشته باشند و مواردی همچون نوع نشستن، مثل دو زانو یا چهار زانو، تاثیر بسیار زیادی در سالم ماندن مفاصل دارد.

در شرایطی که عمر مفاصل مصنوعی به پایان می‌رسند، جراحان ارتوپدی که در بیمارستان ایرانشهر به‌ عنوان بهترین بیمارستان در زمینه عمل تعویض زانو فعالیت دارند، پیشنهاد می‌کنند که فرد مجدداً از جراحی زانو بهره‌مند شود.

تغییر شکل مفاصل

در شرایط تعویض مفصل زانو، فرد دارای زانوهای پرانتزی یا ضربدری می‌باشد. مفصل‌های مصنوعی یا همان عمل پروتز زانو اثر بسیاری روی مفصل ران می‌گذارد و باعث تصحیح شدن حالت پرانتزی یا ضربدری زانو می‌گردد. پس می‌توان به جرات گفت که استفاده از پروتز زانو باعث بهبود یافتن تحرک مفصل‌ها می‌شود.

اما شرایط بهبودی افراد فقط با قرار دادن پروتزها به پایان نمی‌رسد، بلکه بعد از بهبودی این نوع جراحی باید تقویت استخوان‌ها صورت بگیرد و ساختارهای عضلاتی بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

توصیه جراحان بیمارستان ایرانشهر بعد از عمل تعویض مفصل زانو این است که افراد با چوب زیر بغل، عصا یا واکر به مدت ۴ تا ۶ هفته راه بروند و این امری کاملاً طبیعی است که در روزهای اولیه جراحی، قوس مفصلی کامل نیست. اما به ‌مرور زمان و بر اثر پیشرفت‌های توانبخشی، می‌توان نتیجه بهتری را از آن مشاهده کرد.

استقلال داشتن در زندگی

تغییرات بسیار زیادی در نحوه زندگی افرادی که شرایط تعویض مفصل زانو را دارند، اتفاق خواهد افتاد. این افراد قبل ‌از انجام تعویض مفصل زانو برای این ‌که فعالیت‌های روزمره و عادی خود را انجام بدهند، وابستگی بسیاری به اطرافیان داشتند. اما شرایط بعد از انجام عمل جراحی تعویض مفصل زانو برای آن‌ها تغییر خواهد کرد.

به دلیل این‌ که میزان درد روی زانو برداشته شده ‌است و استقلال در زندگی آن‌ها به دست می‌آید، کیفیت زندگی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. این شرایط باعث می‌شود تا عملکردهای بیشتر و فعالیت‌های بدنی بیشتری از این افراد دیده شود.

بهبود سطح کیفی زندگی

طبق تحقیقات بسیار می‌توان قطع به‌ یقین گفت بیمارانی که شرایط تعویض مفصل زانو را سپری کرده‌اند، درد بسیار کم یا خفیفی بعد از عمل کامل زانو دارند و دیگر برای انجام فعالیت‌های روزمره خود، انجام وظایف کاری و همین‌طور برای راه رفتن دچار مشکل نخواهند شد.

ناتوانی این افراد قبل‌ از انجام عمل جراحی مفصل زانو کاملاً بیداد می‌کرد و سطح کیفی زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود. اما با استفاده از شرایط تعویض مفصل زانو توسط جراحان و متخصص در بیمارستان ایرانشهر، توانسته‌اند تا سطح کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.

شرایط تعویض مفصل زانو به چه صورت می‌باشد؟

"<yoastmark

برای این که اطلاعات درستی در رابطه با شرایط تعویض مفصل زانو داشته باشید، در ابتدا باید به یک پزشک متخصص و با مهارت در این زمینه مراجعه داشته باشید.

پزشکانی که در بیمارستان ایرانشهر فعالیت دارند، تخصص بالایی در زمینه جراحی تعویض مفصل زانو دارند و قبل ‌از این‌که شرایط عمل را برای شما در نظر بگیرند، بررسی‌های لازم را روی تاریخچه پزشکی خانوادگی شما انجام خواهند داد.

در شرایطی پزشک تشخیص می‌دهد تا انجام عمل مفصل زانو برای شما مناسب است که درک درستی در رابطه با عملکرد وضعیت مفصل شما براساس آزمایشات مختلف داشته باشد.

در این شرایط امکان دارد آزمایشات مختلفی اعم از آزمایش تراکم استخوان، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی به منظور ارزیابی مفاصل در نظر گرفته شود تا پزشک، تشخیص درستی برای تعویض مفصل زانو داشته باشد.

شرایط قبل از عمل مفصل زانو

شرایط تعویض مفصل زانو به گونه‌ای است که پزشک توصیه می‌کند تا ۲ ساعت قبل‌ از عمل، بیمار فقط مجاز به نوشیدن مایعات می‌باشد. اما امکان دارد توصیه‌های بسیار دیگری برای شما در نظر بگیرد که موظف هستید تا به آن‌ها عمل کنید.

اگر قبل ‌از انجام عمل مفصل زانو از داروهای شیمیایی و گیاهی استفاده کرده‌اید، حتما پزشک خود را از این ‌موضوع مطلع کنید. زیرا امکان دارد تا آلرژی‌های دارویی برای بدن شما شکل بگیرد که باعث شود، مشکلاتی در سلامتی شما رخ دهد. پس اطلاع پیدا کردن پزشک شما از این ‌موضوع کمک می‌کند تا شرایط عمل به‌ روز دیگری موکول شود.

شرایط بعد از عمل مفصل زانو

برای این ‌که بعد از مرخص شدن از بیمارستان ایرانشهر، بیمار بتواند در خانه شرایط خوبی را تجربه کند، بهتر است برخی از موارد در محل سکونت او قبل ‌از جراحی تغییر پیدا کند.

به ‌عنوان نمونه اگر محل زندگی شما دارای پله‌های بسیار می‌باشد، حتما از این ‌موضوع مطمئن شوید که برای دسترسی داشتن به برخی از امکانات، نیاز به بالا و پایین رفتن از پله ندارید.

حتما باید محل زندگی شما در مکانی باشد که دسترسی آن به حمام با استفاده از پله‌ها انجام نگیرد و فعالیت‌های روزانه شما در سطوح صاف انجام بشود.

پس این دسته از موارد به‌ عنوان شرایط تعویض مفصل زانو بسیار مهم می‌باشند که توسط پزشکان بیمارستان ایرانشهر به ‌عنوان بهترین بیمارستان در زمینه عمل مفصل زانو به شما گوشزد خواهد شد. برای این‌ که بتوانید عمل باکیفیت‌تری را تجربه کنید، موظف به رعایت این دسته از موارد هستید.

چه زمانی سن مناسب برای تعویض مفصل زانو می‌باشد؟

چه زمانی سن مناسب برای تعویض مفصل زانو می‌باشد؟
چه زمانی سن مناسب برای تعویض مفصل زانو می‌باشد؟

در مطالب پیش گفتیم که عمر مفاصل مصنوعی بین ۲۰ تا ۲۵ سال توسط جراحان برآورد می‌گردد. بنابراین پر واضح است که افرادی که بعد از سن شصت‌ سالگی شرایط تعویض مفصل زانو را دارند، نتیجه بهتری از آن خواهند گرفت.

مگر این‌ که در شرایطی، بیمار با سنین کمتر، انتخاب دیگری برای بهبود بخشیدن سطح کیفی زندگی خود نداشته باشد. پزشکان متخصص در بیمارستان ایرانشهر به او توصیه می‌کنند که از شرایط تعویض مفصل زانو بهره‌مند گردد.

به‌ عنوان نمونه اگر در معاینات فرد، درد بسیار، ساییدگی مفصل زانو و دیگر موارد بحرانی دیده شود. در این ‌صورت اقدامات لازم برای جراحی و تعویض مفصل زانو توسط جراحان بیمارستان ایرانشهر شکل خواهد گرفت.

دوره نقاهت عمل تعویض مفصل زانو چقدر است؟

دوره نقاهت عمل تعویض مفصل زانو چقدر است؟
دوره نقاهت عمل تعویض مفصل زانو چقدر است؟

شرایط تعویض مفصل زانو به گونه ایست که جراحی آن حدوداً ۲ ساعت طول خواهد کشید. هنگامی‌ که بیمار در اتاق ریکاوری به‌ هوش می‌آید، قطعا مواردی همچون درد، سرگیجه و حالت تهوع احساس خواهد کرد.

البته در این شرایط تحت نظر پرستاران خواهد بود و با گذشت 3 تا ۵ روز در بیمارستان بستری می‌باشد. به دلیل این ‌که برای بهبودی بیشتر و تأییدیه سلامت عمومی نیاز به گذراندن این زمان در بیمارستان دارد.

این کاملاً طبیعی است که اغلب بیماران بعد از تعویض مفصل زانو، درد و تورم داشته باشند. کنترل کردن این شرایط براساس داروهای ضد درد در بیمارستان ایرانشهر اتفاق می‌افتد.

اما با توجه به این‌ که امکان تشکیل لخته خون بعد از هر گونه عمل جراحی وجود دارد، داروهای مختلفی برای عدم شکل‌گیری لخته خون توسط پزشکان مخصوص بیمارستان ایرانشهر برای بیمار تجویز می‌گردد.

حرکت کردن بعد از عمل جراحی

حرکت کردن بعد از عمل جراحی تا هنگامی‌که بهبودی در مفاصل حاصل گردد، اندکی دشوار خواهد بود. برای این منظور پزشکان مواردی همچون عصا را برای راه رفتن افراد تجویز خواهند کرد.

در این دوره نیاز به تمرینات و فیزیوتراپی برای تقویت زانو احساس می‌گردد و راهنمایی‌های لازم توسط پزشک و فیزیوتراپیست شما در رابطه با فعالیت‌هایی که برایتان خطرناک است، داده خواهد شد. برای این‌ که قابلیت زانوی شما به حداکثر برسد، فعالیت‌ها و تمریناتی توسط فیزیوتراپیست به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید در خانه، آن‌ها را انجام دهید.

زمان بهبودی افراد با زمان بهبودی هر فرد دیگری متفاوت است. اما زمان مشخص‌ شده توسط جراحان برای بیمار بین ۳ تا ۶ هفته در نظر گرفته می ‌شود. بعد از گذشت این زمان، فرد می‌تواند فعالیت‌ های معمول خود را از سر بگیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو را مطالعه کنید.

دلیل اصلی احساس درد بعد از تعویض مفصل زانو در چیست؟

دلیل اصلی احساس درد بعد از تعویض مفصل زانو در چیست؟
دلیل اصلی احساس درد بعد از تعویض مفصل زانو در چیست؟

مهم‌ترین شرایط تعویض مفصل زانو، احساس درد بعد از این نوع جراحی می‌باشد که البته دلایل مختلفی دارد و در اغلب مواقع، دردهای موجود به واسطه فیزیوتراپی که توسط پزشک جراح شما تجویز می‌گردد، درمان خواهد شد.

اما اگر وجود این دردها در بدن شما ادامه‌دار باشد، دلیل اصلی آن موارد زمینه‌ای همچون آسیب ‌رساندن به ساختارهای اطراف، اعصاب و تاندون و … می‌باشد. زیرا این مسائل نیز به ‌عنوان عامل درد شما به حساب خواهند آمد.

اگر دردهای شما ناشی از مفصل زانوی آسیب‌ دیده باشد، اما در بخش پا هیچ‌گونه دردی وجود نداشته باشد، دلیل اصلی آن انسداد عروقی می‌باشد. اما توجه به این ‌که در شرایط تعویض مفصل استخوان، اتصال پروتزها تنظیم می‌گردد، امکان دارد تا به ‌صورت تصادفی، فرد دچار شکستگی‌های استخوان شود که در حین عملیات قابل ‌تشخیص نیست.

به دلیل پوکی استخوان، برخی از بیماران مستعد استخوان‌های خود را از دست می‌دهند

به دلیل پوکی استخوان، برخی از بیماران مستعد استخوان‌های خود را از دست می‌دهند و بعد از استفاده از پروتز امکان به وجود آمدن شکستگی‌ها در اطراف آن را مشاهده خواهند کرد.

اما این شرایط هنگامی اتفاق خواهد افتاد که از زانو بسیار کار کشیده باشید. فشارهای بیش ‌از اندازه روی مفاصل زانو بعد از تعویض آن و یا عفونت به ‌عنوان یکی دیگر از دلایل مهم درد بعد از عمل شناخته می‌شود.

علامت‌های هشدار دهنده بعد از تعویض مفصل زانو مواردی چون تورم، قرمزی و گرم شدن زانو به ‌صورت ناگهانی می‌باشند که حتما باید آن‌ها را جدی بگیرید. در صورتی ‌که هر گونه تب و یا ترشح در این ناحیه شکل گرفت، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

زیرا امکان شکل‌گیری التهاب در این ناحیه احساس می‌شود و اگر دردهای بسیار اندکی در کنار تورم و رنگ آبی پا دیده شد، امکان دارد که انسداد عروق پا شکل‌گرفته باشد که بعد از دوره کوتاهی این عوارض کاملاً برطرف خواهد شد.

درمان درد بعد از تعویض مفصل زانو

دردی که بعد از شرایط تعویض مفصل زانو اتفاق می‌افتد، براساس دلایل آن درمان خواهد شد. اگر درد بلافاصله بعد از عمل باشد، استفاده از داروهای مسکنی که پزشک معالج شما تجویز کرده‌ است، کارساز می‌باشد.

اما اگر دردهای شدیدی دارید، امکان دارد که برخی از داروهای مخدری که پزشک تجویز می‌کند، همانند فنتانیل و مورفین کارساز باشد. در دوره‌ای که در بیمارستان بستری هستید، اغلب درد شما از بین خواهد رفت.

اما اگر درد شما هنوز پایدار باشد، امکان دارد که درمان‌های دارویی طولانی ‌مدتی برای شما مورد استفاده قرار بگیرد. برای این ‌که بهبودی حاصل گردد، بعد از عمل جراحی زانو باید به‌ صورت مداوم از این نوع داروها استفاده داشته باشید. اما عملکردی دیگر که پزشکان روی آن تاکید دارند، اضافه‌وزن ها می‌باشد و باید تلاش کنید تا وزن خود را در حد متعادل نگه دارید.

اگر شکستن یا جا به ‌جا شدن پروتز شدید باعث شکل‌گیری درد در ناحیه زانو شده‌ است، داروهای مسکن می‌تواند عامل مؤثری برای از بین بردن این درد باشد، اما علت اصلی آن رفع نخواهد شد.

لطفا از پست برای درد تعویض مفصل زانو چه باید کرد دیدن کنید.

امکان دارد تا برای برخی از افراد، برای جایگزینی پروتزی جدید، یک عمل جراحی انجام داد

به ‌همین دلیل، امکان دارد تا برای برخی از افراد، برای جایگزینی پروتزی جدید، یک عمل جراحی انجام داد. در برخی مواقع درد بعد از عمل براثر عفونت می‌باشد و در این شرایط باید زانو باز شود و براساس میزان عفونت، درمان مد نظر توسط متخصصین موجود در بیمارستان ایرانشهر اتفاق بیفتد.

مسئله‌ عفونت کاملاً مهم و حیاتی می‌باشد و فقط براساس آنتی‌بیوتیک‌ها نمی‌توان آن را برطرف کرد. امکان دارد که به ‌غیر از این مسئله، دلیل اصلی دردها انسداد عروقی باشد که استفاده از داروهای رقیق‌کننده ای که پزشک متخصص بیمارستان ایرانشهر برای شما تجویز می‌کند، باعث از بین رفتن لخته‌ها می‌گردد و دردهای موجود نیز برطرف خواهند شد.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین بیمارستان تعویض مفصل لگن دیدن کنید.

وجود درد چه مدت بعد از عمل تعویض مفصل زانو ادامه‌دار خواهد بود؟

برای ‌این که اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط تعویض مفصل زانو داشته باشید، باید بدانید که مدت ‌زمان این نوع دردها بستگی به علت اصلی درد دارد. با مصرف مسکن‌ها، یک هفته بعد از عمل دردهای موجود کاهش پیدا می‌کند. اما برخی از مواقع امکان دارد که این درد تا چند هفته ادامه‌دار باشد.

در شرایطی که احساس می‌کنید وجود دردها قابل‌ تحمل نیست، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. به دلیل این‌که استفاده از مفصل زانو با گذشت ۶ هفته مجدداً امکان‌پذیر می‌باشد.

دردهای برخی از افراد امکان دارد که در زمان طولانی‌تری باقی بمانند که وجود آن تنها بر اساس التهابات مفصل مصنوعی می‌باشد و در بازه زمانی چند هفته یا چندین ماه برطرف خواهند شد.

اگر التهابات در بخش مفصل مصنوعی شکل ‌گرفته باشد، امکان دارد که چندین ماه طول بکشد تا علائم درد از بین برود. حال اگر مفصل، التهاب برداشته باشد، امکان دارد که یک دوره طولانی ‌مدت سپری گردد تا بتوان پروتز جدیدی را در بدن بیمار وارد کرد. اگر دلیل اصلی دردها انسداد عروقی می‌باشد، از چند روز تا حدود ۳ ماه بعد از آن، این دردها کاهش پیدا می‌کند.

حرف پایانی

شرایط تعویض مفصل زانو مسئله بسیار مهمی است که باید در صورت لزوم آن را به جراحان متخصص که در بیمارستان ایرانشهر فعالیت دارند، بسپارید.

به دلیل این ‌که این عمل بسیار حساس است که نیاز به ‌مهارت بالایی دارد و پزشکان بیمارستان ایرانشهر در این زمینه خبره و ماهر می‌باشند.

در واقع هدف اصلی که باعث می‌شود تا جراحی پروتز در ناحیه مفصل زانو شکل بگیرد، بهره بردن مجدد از بخش‌های آسیب ‌دیده در مفاصل زانو می‌باشد و این مسئله می‌تواند دردهای زانو را تسکین ببخشد و با دیگر روش‌های درمانی همچون استفاده از مسکن‌ها قابل قیاس نیست.

در واقع کنترل کردن دردهای موجود فقط بر اثر شرایط تعویض مفصل زانو اتفاق خواهد افتاد. امیدواریم که با استفاده از این مطلب، درک بالایی در رابطه با استفاده از عمل مفصل زانو پیدا کرده باشید تا بتوانید با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر در زمینه‌ تعویض مفصل زانو موفق باشید.

https://bit.ly/3qtpPec

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید