لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بهترین دکتر جراح فتق در تهران

بهترین دکتر جراح فتق در تهران

Table of Contents

در این مقاله از سایت بهترین متخصص قلب در تهران، به بررسی و معرفی بهترین دکتر جراح فتق در تهران خواهیم پرداخت.

همان طور که می دانید، مبحث سلامتی، مهمترین دغدغه برای هر انسانی می باشد. سلامت ماندن بدن انسان و به دور ماندن از هر گونه بیماری و خطری، یک امری طبیعی و غیر ارادی برای همه افراد می باشد.

زیرا یک بدن سالم می تواند فعالیت های روزمره و عادی خود را انجام دهد و در صورت به خطر افتادن سلامتی فرد، تمامی فعالیت های او تحت شعاع قرار خواهد گرفت.

به همین دلیل، همه افراد در تلاش هستند که بتوانند سلامتی خود را حفظ نمایند. گاهی به دلایل مختلفی، سلامتی انسان به خطر می افتد و دچار بیماری های مختلفی نیز می شود.

از جمله بیماری هایی که بسیاری از افراد درگیر آن می شوند، بیماری فتق می باشد که در قسمت های مختلف بدن می تواند این عارضه رخ دهد.

البته افرادی که به عارضه فتق دچار هستند، نباید نگران باشند، زیرا روش های درمانی متعددی برای درمان فتق وجود دارد که حتی بعضی از آن ها به صورت خوددرمانی می باشد و برخی نیز به روش های جراحی.

ویدئو بهترین دکتر جراح فتق در تهران

ما در این مقاله قصد دارید در مورد فتق و مباحث مربوط به آن مطالبی را ارائه نماییم و روش های درمان آن را توضیح دهیم و همچنین در مورد بهترین دکتر جراح فتق در تهران، مطالب مهمی را ارائه نماییم.

پس تا انتهای مقاله می توانید همراه ما باشید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری فتق و روش های درمان آن، به یکی از بهترین مراکز درمانی تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

ویژگی بهترین دکتر جراح فتق در تهران 

  1. پزشک باید تمامی راه های درمانی دنیا را بشناسد
  2. دارای مهارت و تجربه بالا باشد
  3. به تمامی تجهیزات پزشکی و تکنولوژی های بروز آشنا باشد.
  4. تعداد عمل های موفق در سال بسیار داشته باشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش بهترین دکتر جراح فتق در تهران کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

بیماری فتق چیست؟

انواع فتق چیست؟

علائم فتق چیست؟

انواع فتق در مردان چیست؟

آیا فتق در زنان نیز وجود دارد؟

فتق در بارداری چیست؟

انواع فتق در کودکان دختر و پسر چیست؟

علل ایجاد بیماری فتق چیست؟

تشخیص بیماری فتق چگونه است؟

عوارض بیماری فتق چیست؟

پیشگیری از بیماری فتق چگونه است؟

جراحی فتق چیست؟

علت درد بعد از عمل فتق چیست؟

مراقبت های پیش از جراحی فتق چگونه است؟

مراقبت های پس از جراحی فتق چگونه است؟

بهترین دکتر جراح فتق در تهران کدام است؟

 

بیماری فتق چیست؟

بیماری فتق چیست؟
بیماری فتق چیست؟

یکی از بیماری هایی که بسیاری از افراد به آن دچار می شوند، بیماری فتق می باشد که لازمه برخورد و درمان آن، به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد این بیماری می باشد. بیماری فتق یکی از شایع ترین عارضه هایی می باشد که بسیاری از افراد، دغدغه درمان آن را دارند.

عارضه فتق زمانی در بدن فرد رخ می دهد که یکی از اعضای بدن به علت فشار و یا عوامل دیگر، عضلات و دیواره آن دچار پارگی و ضعف می شود و بافت های اطراف آن جابجا می گردد.

این جابجایی غیر طبیعی باعث بروز مشکل برای فرد خواهد شد. اگر بخواهیم یک مثال واضح در این باره بزنیم، فتق ناف می باشد.

در فتق نافی، قسمتی از روده کوچک در بخشی که دیواره عضلات شکمی ضعیف شده باشد، به شکل برآمده ای بیرون خواهد زد و عملا از روی پوست چنین عارضه ای قابل لمس و مشاهده می باشد که می تواند ناراحتی هایی به وجود آورد.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین جراح دیسک کمر با لیزر در تهران دیدن کنید.

فتق و بیماری فتق از انواع مختلفی تشکیل شده است

فتق و بیماری فتق از انواع مختلفی تشکیل شده است. بسیاری از فتق ها در ناحیه شکم به وجود می آید، اما ممکن است در قسمت های مختلفی مانند کشاله ران، بیضه و دیگر جاهای مختلف این عارضه به وجود بیاید.

فتق دارای علائم مختلفی می باشد که با توجه به قسمت مورد نظر و شرایط فرد می تواند این علائم تفاوت داشته باشد. ما در ادامه مقاله به بررسی کامل انواع فتق خواهیم پرداخت و از معضلات آن خواهیم گفت.

خوشبختانه عارضه فتق برای فرد مبتلا نمی تواند جای نگرانی داشته باشد. زیرا دارای روش ها درمانی متعددی نیز می باشد که می تواند برای بهبود فرد اقداماتی موثر انجام شود.

دانستن اطلاعات کافی در مورد فتق می تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری نماید. شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد عارضه فتق و روش های درمان آن نزد بهترین دکتر جراح فتق در تهران مراجعه نمایید و حتی می توانید برای مداوا و درمان فتق به یکی از بهترین مراکز درمانی تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

انواع فتق

انواع فتق
انواع فتق

فتق شکمی

فتق شکمی یکی از رایج ترین انواع فتق می باشد. فتق شکمی به دلایل مختلفی رخ می دهد که از جمله آن ضعف در عضلات شکم می باشد که باعث فتق شکم در نواحی مختلف شکم خواهد شد.

همچنین فتق شکم ممکن است به دلایل دیگری رخ دهد که از جمله می توان به قسمت های جراحی شده از جراحی های قبل اشاره کرد که به دلیل جوش غیر طبیعی در نواحی برش خورده ممکن است فتق به وجود بیاید. بعضی از فتق های شکم در قسمت ناف رخ می دهد که ناف فرد حالت بیرون زدگی دارد.

در بسیاری از نوزادان ممکن است فتق شکمی رخ دهد. دلیل آن هم این است که در زمان جنینی، رشد کافی در نواحی ناف نکرده است و بعد از تولد ممکن است فتق نافی در نوزاد به وجود بیاید. عوامل متعددی نیز باعث به وجود آمدن فتق شکمی می شود که از جمله آن، چاقی بیش از اندازه و بارداری اشاره کرد.

فتق مغبنی یا کشاله ران

یکی از رایج ترین انواع فتق در افراد به خصوص آقایان، فتق مغبنی یا کشاله ران می باشد. دلیل به وجود آمدن آن می تواند عوامل متعددی دخیل باشد. کانال مغبنی در قسمت کشاله ران قرار دارد که وظیفه آن محافظت از بیضه ها می باشد و در بانوان وظیفه نگهداری رحم را دارد.

به دلیل ضعف در این عضلات ممکن است فرد دچار عارضه فتق شود. کانال مغبنی، نقش مهم و اساسی در محل ورود بیضه ها به قسمت بیرون شکم دارد که در صورت ضعف در این عضله، باعث بروز فتق در قسمت کشاله ران خواهد شد که کمی دردناک به نظر می رسد.

البته روش های درمانی متعددی برای درمان فتق کشاله ران وجود دارد که افراد مختلف می توانند به یکی از مراکز درمانی معتبر تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایند و اطلاعات کافی در مورد بهترین دکتر جراح فتق در تهران به دست آورند.

فتق فمورال یا فتق رانی

عارضه فتق فمورال یا فتق ران زمانی رخ می دهد که بافت های چربی یا حتی بخشی از روده به قسمت ران نفوذ پیدا کند و باعث ایجاد عارضه شود.

این فتق بیشتر در بین زنان رایج تر است تا مردان. فتق رانی بیشتر به دلیل فشار بیش از حد به عضلات شکم رخ می دهد و در افرادی که از سن بالایی برخوردار هستند، بیشتر رایج می باشد.

فتق نافی

فتق نافی و عارضه آن زمانی رخ خواهد داد که بافت چربی یا قسمتی از روده، در نواحی ناف نفوذ نماید و به دلیل ضعف در عضلات ناف، باعث بروز فتق نافی خواهد شد.

این نوع فتق بیشتر در نوزادان دیده می شود. زمانی که نوزاد متولد می شود، اگر قسمت دیواره ناف او بعد از جداسازی بند ناف به درستی بسته نشود، باعث ضعف در عضلات ناف نوزاد می شود که در نهایت، فتق نافی رخ خواهد داد.

فتق هیاتال یا فتق معده

فتق معده یکی از انواع عارضه ها می باشد و زمانی رخ می دهد که قسمتی از معده با فشار بر قسمت دیافراگم قفسه سینه دچار بیرون زدگی می شود. این نوع از فتق ممکن است هیچ گونه علائمی نداشته باشد و بدون علامت باشد. اما ممکن است یکی از علائم فتق معده، دل درد باشد.

از جمله عواملی که باعث بروز فتق معده می شود، ضعف در عضلات دیافراگم قفسه سینه است که با کمترین فشار معده، چنین عارضه ای رخ خواهد داد و برای درمان آن باید اقداماتی موثر انجام داد که یکی از بهترین مراکز درمانی فتق، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

فتق بیضه

فتق بیضه یکی از انواع فتق های شایع در بین مردان می باشد. همان طور که گفته شد، کانال مغبنی در قسمت کشاله ران قرار دارد که از این کانال یک طنابی عبور می کند که وظیفه نگهداری بیضه ها را دارد و در زمان تولد نوزاد، این طناب کمی پایین تر خواهد آمد تا بیضه در بیرون از شکم قرار گیرد و در نهایت کانال مغبنی بسته شود.

گاهی ممکن است این کانال به خوبی بسته نشود و باعث ضعف در آن ناحیه گردد. این ضعف باعث خواهد شد که در طول رشد نوزاد، باعث به وجود آمدن فتق در ناحیه بیضه شود.

بسیاری از ورزشکارانی که ورزش های سنگین مثل بدنسازی انجام می دهند، ممکن است بر اثر پارگی عضلات، دچار فتق بیضه گردند که در این صورت باید نسبت به درمان آن نزد بهترین دکتر جراح فتق در تهران اقدام نمایند.

علائم فتق

علائم فتق
علائم فتق

رایج ترین و آشکارترین علائم ایجاد فتق، ایجاد برآمدگی و برجستگی در قسمت آسیب دیده می باشد که باعث ایجاد ناراحتی و حتی درد می شود.

زمانی که فرد ایستاده است یا خم شده است، می تواند چنین برآمدگی را مشاهده نماید. همین طور ایجاد درد و ناراحتی و التهاب در ناحیه مورد نظر از دیگر علائم ایجاد فتق می باشد که باید برای درمان آن اقدامات لازم را انجام داد.

برخی از فتق های دیگر مانند فتق معده، ممکن است علائم دیگری مانند سوزش معده، مشکل در هضم غذا، تلخ مزاج بودن و درد در ناحیه قفسه سینه وجود داشته باشد.

همچنین در بعضی مواقع ممکن است که فتق هیچ گونه علائمی نداشته باشد و بلکه با معاینه پزشک، عارضه فتق مشخص گردد.

برای تشخیص و درمان فتق و انواع آن می توان به یکی از بهترین مراکز درمانی فتق یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمود و همچنین می توان اطلاعات کافی در مورد بهترین دکتر جراح فتق در تهران به دست آورد.

انواع فتق در مردان

انواع فتق در مردان
انواع فتق در مردان

احتمال به وجود آمدن فتق در مردان بیشتر از زنان می باشد و یکی از شایع ترین انواع فتق در آقایان، فتق بیضه و فتق کشاله ران می باشد. عموما در فتق بیضه، ناحیه راست بیضه بیشتر در معرض آسیب و التهاب می باشد. همچنین آقایان علاوه بر فتق بیضه می توانند گاهی به فتق نافی هم دچار گردند.

آیا فتق در زنان نیز وجود دارد؟

آیا فتق در زنان نیز وجود دارد؟
آیا فتق در زنان نیز وجود دارد؟

درست است که بیشترین موارد فتق در آقایان می باشد، اما بانوان هم ممکن است فتق های رایجی نیز داشته باشند و احتمال ابتلا به این عارضه در آنان وجود دارد.

یکی از فتق های رایج در بین بانوان، فتق فمورال می باشد که ممکن است باعث دردهای شدید در قسمت کشاله ران، درد معده، استفراغ و … شود.

در صورت بروز چنین عارضه ای باید بلافاصله اقدام به مراجعه به پزشک نمود و تحت درمان قرار گرفت. زیرا در صورت پیگیری ننمودن فتق، باعث بروز مشکلات مختلفی در ناحیه روده خواهد شد.

به همین دلیل می توانید برای درمان به یکی از بهترین مراکز درمانی فتق یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

لطفا از پست مراقبتهای بعد از جراحی روده دیدن کنید.

فتق در بارداری

فتق در بارداری ممکن است برای برخی از بانوان باردار رخ دهد. به دلیل فشار بر عضلات شکم در هنگام بارداری ممکن است عضلات ناحیه شکم دچار ضعف و التهاب گردد

و همین امر باعث خواهد شد که فتق های مختلفی از جمله فتق نافی به سراغ فرد باردار بیاید و در قسمت ناف، یک برآمدگی پوستی رخ دهد. ممکن است فتق نافی باعث ایجاد درد در ناحیه آسیب دیده شود که باید برای درمان آن اقدامات موثر انجام داد.

اگر فردی باردار است و احساس می کند که به فتق دچار شده، باید به پزشک مراجعه نماید. زیرا در صورت وجود فتق، باید اقدامات لازم برای درمان وی انجام شود که در صورت کوتاهی در درمان آن ممکن است سلامت خود فرد و جنین به خطر بیفتد.

عموما درمان فتق در افراد باردار بعد از زایمان انجام می شود

عموما درمان فتق در افراد باردار بعد از زایمان انجام می شود و در طول دوران بارداری باید مراقبت های مختلفی را تحت نظر پزشک انجام داد تا از شدت آن جلوگیری نمود.

اما اگر فتق به وجود آمده بیشتر از حد باشد و در دوران بارداری فرد را دچار مشکلات متعددی نماید، پزشکان متخصص می توانند در همان دوران اقدام به جراحی و ترمیم آن نقطه آسیب دیده نمایند.

عموما زمان انجام جراحی فتق در بانوان باردار بعد از گذشت 6 ماه از بارداری می باشد که آن هم باید تحت نظر پزشک و با دقت بالا انجام شود که توصیه می شود نزد بهترین دکتر جراح فتق در تهران در بیمارستان ایرانشهر، انجام شود.

همچنین ممکن است فردی که از قبل دچار فتق شده باشد و اقدام به درمان آن کرده باشد، بعد از بهبودی ممکن است در دوران بارداری، دوباره فتق به وجود بیاید. زیرا ضعف به وجود آمده در عضلات شکم در زمان بارداری شدت می یابد که همین امر باعث بروز دوباره فتق خواهد شد.

همچنین بانوانی که زایمان سزارین انجام داده اند، مستعد عارضه فتق می باشند که باید مراقبت های بسیار زیادی را برای جلوگیری از آن انجام دهند.

یکی از بهترین مراکز درمانی که می تواند مشاوره و راهنمایی های لازم به منظور جلوگیری از فتق و حتی درمان آن نمایند، بیمارستان ایرانشهر می باشد که افراد مختلفی می توانند به این مرکز درمانی معتبر مراجعه نمایند.

انواع فتق در کودکان دختر و پسر

انواع فتق در کودکان دختر و پسر
انواع فتق در کودکان دختر و پسر

از جمله علامت ها و عارضه های شایع فتق در کودکان، فتق در ناحیه شکم و کشاله ران می باشد که باعث بروز مشکلات مختلفی نیز خواهد شد.

همچنین ممکن است فتق های به وجود آمده با سرفه و عطسه یا ایستادن بیش از اندازه، بزرگتر شود. فتق بیضه هم از دیگر عارضه های موجود برای کودکان می باشد که عموما با جراحی، می توان اقدام به درمان آن کرد.

همچنین در نوزادان و کودکان دختر، فتق رحم هم وجود دارد که ممکن است باعث بروز مشکلات جدی برای فرد شود.

فتق کشاله ران و فتق ران از دیگر انواع فتق ها برای کودکان دختر می باشد که بیشترین علت این عارضه ها، عوامل ژنتیکی و مادرزادی می باشد.

در بین نوزادان دختر و پسر، بین 10 الی 20 درصد نوزادان دختر و پسر به عارضه فتق ناف دچار شده اند

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده در بین نوزادان دختر و پسر، بین 10 الی 20 درصد نوزادان دختر و پسر به عارضه فتق ناف دچار شده اند که به دلیل وزن پایین نوزاد در زمان کودکی، دیواره عضلات ناف دچار ضعف می باشد که همین امر باعث خواهد شد که قسمتی از روده نوزاد از ناحیه ناف، حالت برآمدگی به خود دست دهد که در هنگام سرفه و عطسه ممکن است بیشتر شود.

عموما در کودکانی که به فتق دچار شده اند، درد کمتری را حس می کنند و گاهی ممکن است بدون درد باشد. اما علائم مختلفی نیز در کودکان ممکن است رخ دهد که والدین کودک باید به آن توجه داشته باشند.

علائمی چون بی اشتهایی، بی حالی، ضعف در اعصاب و … هنگامی که کودک دچار علامت های شدید مانند استفراغ و ورم در ناحیه آسیب دیده شد، باید سریعا اقدام به درمان آن و مراجعه به پزشک نمود.

توصیه ما این است که برای درمان فتق و جلوگیری از آسیب های جدی تر ناشی از عارضه فتق نزد بهترین دکتر جراح فتق در تهران مراجعه نمایید و می توانید به یکی از بهترین مراکز درمانی تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید و از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کافی نمایید.

علل ایجاد بیماری فتق

علل ایجاد بیماری فتق
علل ایجاد بیماری فتق

ضعف عضلات و فشارهای بیش از حد به عضلات مختلف مانند شکم می تواند باعث بروز فتق های متعددی گردد و حتی ممکن است فتق های به وجود آمده بیشتر و بزرگتر شود که نیاز به درمان فوری خواهد داشت.

ما در موارد زیر برخی از عوامل موثر در ایجاد بیماری فتق و ضعف عضلات را خواهیم گفت. این عوامل عبارتند از:

  • بیماری های ژنتیکی و مادرزادی که در دوران جنینی در بدن نوزاد رخ داده است.
  • افزایش سن و کهولت سن می تواند از عوامل موثر در ایجاد فتق باشد.
  • آسیب دیدگی های مختلف و همچنین زخم های جراحی می تواند از عوامل ایجاد فتق شود.
  • سرفه های شدید و بیماری های مختلف ریوی
  • انجام ورزش های سنگین و بلند کردن وزنه های سنگین در ورزش هایی مانند بدنسازی و …
  • بارداری های متعدد که می تواند از عوامل موثر در ایجاد فتق باشد.
  • یبوست و مشکل در اجابت مزاج که ممکن است باعث فشار به روده و حرکت روده شود.
  • چاقی و اضافه وزن بیش از اندازه
  • ایجاد آب در عضلات شکم
عوامل دیگری باعث خواهد شد که عارضه فتق افزایش پیدا کند و باعث بروز التهابات شدیدی شود. این عوامل دخیل عبارتند از:
  • سابقه داشتن فتق در خود یا یکی از اعضای خانواده
  • کهولت سن از عوامل تاثیر گذار است.
  • بارداری که در مورد آن توضیحاتی ارائه شد.
  • اضافه وزن و چاقی مفرط
  • یبوست های بسیار شدید که باعث فشار به روده و عضلات آن خواهد شد.
  • سرفه های شدید و پی در پی
  • فیبروز کیستیک
  • مصرف دخانیات که باعث تضعیف بافت های بدن خواهد شد.
  • تولد نوزاد در وزن کم و به صورت نارس

تشخیص بیماری فتق

تشخیص بیماری فتق
تشخیص بیماری فتق

بعضی از علائم فتق آشکار می باشند که افراد عادی هم می توانند تشخیص بدهند که به فتق دچار شده اند یا خیر. اما لازمه تشخیص دقیق آن معاینات پزشکی می باشد که پزشک متخصص، معاینه های متعددی را روی بدن بیمار انجام می دهد

و در طول معاینه، به دنبال توده ها و برآمدگی هایی در قسمت های مختلف خواهد بود که در قسمت شکم و کشاله ران از رایج ترین آن هاست. پزشک در هنگام معاینه سوالاتی از بیمار خواهد کرد که متوجه شود آیا قبلا سابقه بیماری فتق داشته است یا خیر.

همچنین پزشکان برای تشخیص دقیق فتق و علل آن و همچنین تشخیص برای این که از چه روشی برای درمان فتق استفاده نماید، از بیمار خواسته می شود که آزمایش هایی را انجام دهد که این آزمایشات عبارتند از:

اولتراسوند شکمی:

با استفاده  از امواج صوتی در فرکانس بالا، اطلاعات کاملی از ساختار اعضای بدن در اختیار پزشک قرار می گیرد.

سی‌تی‌اسکن:

رایج ترین نوع آزمایش تشخیص که توسط اشعه ایکس قسمت های گفته شده را مورد عکس برداری قرار می دهد.

انجام MRI:

در این روش آزمایشی و تشخیصی، با استفاده از امواج مغناطیسی و امواج رادیویی، از نواحی مورد نظر عکس برداری دقیقی گرفته می شود که در روند تشخیص و نحوه درمان فتق بسیار موثر است.

گاهی ممکن است فرد به فتق معده دچار شده باشد که لازم است علاوه بر آزمایشات بالا، آزمایشات دیگری را نیز انجام دهد تا تشخیص دقیق تری حاصل شود. این موارد عبارتند از:

اشعه ایکس باریومی یا گاستروگرافین:

شامل تعدادی از تصاویر بر اثر پرتاب اشعه ایکس می باشد که از مجرای گوارشی فرد گرفته می شود که بتوان تشخیص دقیق تری ارائه داد.

آندوسکوپی:

یکی از رایج ترین آزمایشات برای تشخیص بیماری های مختلف معده از جمله فتق معده می باشد که دوربینی به وسیله لوله وارد مجرای گوارشی می شود و تصویربرداری دقیقی انجام خواهد شد.

یکی از بهترین مراکز درمانی برای تشخیص و درمان فتق، بیمارستان ایرانشهر می باشد که با داشتن بهترین تجهیزات، اقدام به تشخیص و درمان انواع فتق می نماید. همچنین می توانید از بهترین دکتر جراح فتق در تهران مطلع شوید.

عوارض بیماری فتق

عوارض بیماری فتق
عوارض بیماری فتق

در بعضی مواقع، اگر عارضه فتق درمان نشود و مورد پیگیری قرار نگیرد، ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی تر شود و دردهای شدیدی را فرد بیمار تجربه نماید.

در صورت عدم درمان فتق، باعث تورم بیش از حد در ناحیه آسیب دیده شده و درد به نواحی مختلف انتقال پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال کسی که به فتق شکم دچار شده، در صورت عدم درمان و مراقبت های لازم، باعث خواهد شد که روده فرد دچار انسداد گردد و یبوست و دردهای شدید در ناحیه گوارش از عوارض آن خواهد بود.

یا اگر فردی به فتق کشاله ران مبتلا شده باشد، اگر در زمان درست اقدام به درمان ننماید، باعث خواهد شد که قسمت های مسدود شده روده دارای دردهای شدید و التهاب شود و پزشک مجبور است قسمت های مسدود شده روده را بردارد.

در بسیاری از روش های درمانی فتق، عمل جراحی از بهترین روش ها محسوب می شود. زیرا ناحیه آسیب دیده و ورم کرده، راهی جز برداشتن آن نخواهد بود.

همچنین جراحی های فتق ممکن است با عوارض کوتاه مدتی از جمله درد در ناحیه جراحی، تورم در بیضه و کشاله ران و … ایجاد شود که به مرور زمان با مراقبت های بیمار از بین خواهد رفت.

یکی از مهمترین و کلیدی ترین عوارض بعد از عمل فتق کشاله ران و یا فتق بیضه

یکی از مهمترین و کلیدی ترین عوارض بعد از عمل فتق کشاله ران و یا فتق بیضه این است که فرد بیمار دوران نقاهت بیشتری را باید طی نماید و ممکن است تا 2 ماه از فعالیت های مختلفی مانند بلند کردن اجسام سنگین و … منع گردد.

برخی از علائم وجود دارد که در صورت مشاهده آن باید سریعا به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کرد تا به منظور درمان فتق، اقدامات موثری انجام داد. این علائم شامل موارد زیر خواهد بود:

  • در قسمت تورم و ملتهب، رنگ پوست به قرمز یا بنفش تبدیل شود که خطری جدی محسوب می شود.
  • دردها به صورت ناگهانی و بسیار شدید می شود که می تواند خطرساز باشد.
  • استفراغ شدید و تهوع پی در پی
  • تب و لرز
  • ناتوانی در اجابت مزاج یا خالی کردن باد شکم

بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی برای درمان فتق می باشد که افراد مختلف می توانند در صورت بروز علائم فوق به این بیمارستان مراجعه نمایند و تحت درمان قرار بگیرند.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر جراح فتق در تهران می باشید.

پیشگیری از بیماری فتق

پیشگیری از بیماری فتق
پیشگیری از بیماری فتق

با این که ممکن است بیماری فتق بر اثر عوامل ژنتیکی یا مادرزادی رخ دهد یا ممکن است بر اثر جراحی های گذشته، عارضه فتق در ناحیه جراحی رخ دهد،

اما می توان در بسیاری از موارد دیگر با رعایت یک سری مسائل و مراقبت های مختلف از بروز این عارضه جلوگیری نمود و از فشار به قسمت های مختلف بدن کاست. این موارد عبارتند از:

  • عدم مصرف دخانیات و ترک سیگار
  • مراجعه در اولین علائم مشاهده شده در فرد می تواند از بروز فتق جلوگیری نماید.
  • جلوگیری از افزایش وزن و چاقی می تواند بسیار موثر باشد.
  • در هنگام ادرار کردن یا مدفوع، از فشار آوردن به بدن جلوگیری شود تا به روده آسیبی وارد نشود.
  • مصرف غذاهایی که فیبر فراوان دارند تا از یبوست جلوگیری شود.
  • انجام فعالیت های ورزشی سبک برای تقویت عضلات شکم
  • از بلند کردن اجسام سنگین جلوگیری شود و در صورت لزوم از زانوها به عنوان تکیه گاه استفاده شود. بر خلاف همیشه که اکثر افراد کمر خود را خم می کنند.

جراحی فتق

جراحی فتق
جراحی فتق

در برخی از موارد ممکن است پزشک متخصص به فرد مبتلا به فتق، جراحی تجویز نکند، بلکه با مراقبت های ساده و استفاده از کمربندهای مخصوص فتق، از پیشرفت فتق جلوگیری شود.

اما در بعضی از موارد، مهمترین کار برای از بین بردن فتق، جراحی می باشد که با توجه به مهارت و تشخیص پزشک و همچنین شرایط جسمی فرد، بهترین نوع جراحی انتخاب خواهد شد تا فرد بتواند از این عارضه رهایی پیدا کند.

درصورت پیگیری ننمودن بیماری فتق و عدم اقدام به جراحی، ممکن است باعث بروز مشکلات بسیار زیادی برای فرد شود که می تواند سلامتی فرد را به خطر اندازد و حتی منجر به مرگ شود.

برای درمان فتق، راه های مختلفی نیز وجود دارد که شامل موارد زیر است:

اگر فتق بسیار کوچک و جزئی باشد، با انجام آزمایشات متعدد، ممکن است نیازی به جراحی نباشد. بلکه با مراقبت های ساده و استفاده از فتق بند بتوان عارضه به وجود آمده را کنترل نمود. استفاده از ماساژهای ملایم از جمله روش های مراقبتی غیر جراحی می باشد.

در صورت ایجاد فتق شدید، تورم بیش از اندازه و دردهای شدید و مزمن، بهترین راه برای درمان فتق، همان روش جراحی می باشد که با انجام آزمایشات متعدد، پزشک مورد نظر اقدام به جراحی می نماید.

بیمارستان ایرانشهر که یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران می باشد، می تواند در زمینه درمان فتق و جراحی های فتق اقدامات لازم را برای بیماران عزیز انجام دهد. همچنین استفاده از تجربیات بهترین دکتر جراح فتق در تهران می تواند بسیار موثر و کارساز باشد.

از انواع روش های جراحی فتق می توان موارد زیر را اشاره کرد که ما توضیحات مختصری در مورد آن خواهیم گفت:

جراحی باز فتق (هرنیورافی)

در این روش جراحی؛ در قسمت آسیب دیده، برش طولی و بزرگی توسط پزشک جراح ایجاد می شود. پس از شکافتن پوست، قسمت بیرون زده به جای خود بازگردانده خواهد شد و بعد از انجام چنین عملی، ناحیه برش خورده بخیه زده می شود. در این روش جراحی؛ عموما از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد و فرد به بیهوشی کامل نخواهد رفت. اما در بعضی مواقع ممکن است شرایط بیماری طوری باشد که نیاز به بیهوشی داشته باشد.

عمل ترمیم فتق با مش (هرنیوپلاستی)

در این روش جراحی، عضلات ضعیف شده و بافت آسیب دیده مورد هدف قرار می گیرد. مانند جراحی باز، بعد از شکافتن ناحیه آسیب دیده و بازگردانده شدن ناحیه ورم کرده به جای خود، یک توری در قسمت عضلات ضعیف شده قرار می گیرد که فرایند ترمیم بافت تضعیف شده را انجام می دهد تا به مرور زمان قسمت آسیب دیده استحکام خود را به دست آورد و از بروز دوباره فتق جلوگیری شود.

لاپاراسکوپیک هرنیوپلاستی

در این روش جراحی که یک جراحی بدون عارضه می باشد، در قسمت های مختلفی از شکم برش های بسیار کوچکی زده می شود که توسط دستگاه لاپاراسکوپی، ناحیه ورم کرده به جای خود بازگردانده می شود و در نهایت در نواحی برش خورده، بخیه های کوچکی زده می شود.

در صورت لزوم هم پزشک می تواند از روش ترمیمی استفاده نماید و بافت تضعیف شده را با استفاده از توری تقویت نماید.

در مورد مزیت های روش لاپاراسکوپی و مزیت آن نسبت به جراحی باز می توان گفت که جراحی باز عموما برای درمان افراد جوان انجام می شود که از نیروی کافی خوبی برخوردار هستند، زیرا عوارض جراحی باز بیشتر از لاپاراسکوپی می باشد.

درمان به روش لاپاراسکوپی یک روش دقیق و بدون خطا می باشد و احتمال بازگشت فتق به صفر خواهد رسید. در صورتی که در روش باز ممکن است دوباره فتق بهبود یافته مجددا شکل بگیرد.

از دیگر مزایای جراحی فتق به روش لاپاراسکوپی می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • کاهش احتمال عفونت در محل جراحی
  • کاهش احتمال خونریزی در حین جراحی
  • کاهش احتمال خونریزی پس از جراحی
  • کاهش طول دوره بستری شدن در بیمارستان
  • کاهش دوره نقاهت
  • کاهش تحمل دردهای متاثر از جراحی توسط بیمار
  • مصرف کمتر از داروی بیهوشی و حفظ سلامتی فرد
  • کاهش مدت زمان جراحی

یکی از بهترین مراکز درمانی به منظور درمان بیماری فتق به روش لاپاراسکوپی، بیمارستان ایرانشهر می باشد که با بهره مندی از امکانات و تجهیزات روز دنیا، برای درمان بیماری های مرتبط با فتق، اقدامات موثر را انجام می دهد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین دکتر جراح فتق در تهران می باشید.

جراحی رباتیک فتق

یکی از جدیدترین روش های جراحی فتق، جراحی به وسیله ربات می باشد. در این روش جراحی، پزشک جراح هیچ گونه دخالتی در جراحی نخواهد داشت و توسط دستگاه های رباتیک، جراحی فتق صورت می گیرد.

جراحی رباتیک شبیه به عمل لاپاراسکوپی فتق می باشد ولی تنها تفاوت آن این است که در لاپاراسکوپی، پزشک مستقیما جراحی را انجام می دهد،

ولی در جراحی رباتیک فتق، دستگاه های پیشرفته، هدایت عمل را بر عهده دارند و عملا هیچ گونه خطایی نیز در این روش جراحی وجود نخواهد داشت. همچنین ارائه تصویرهای سه بعدی از درون بدن فرد از ویژگی های مثبت جراحی رباتیک می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین درمان بیماری فتق، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

علت درد بعد از عمل فتق

علت درد بعد از عمل فتق
علت درد بعد از عمل فتق

دردهای خفیف و یا مزمن یکی از عوارض طبیعی بعد از جراحی فتق می باشد. چنین دردهایی ممکن است بین 2 الی 3 روز بعد از جراحی فتق به صورت خفیف ادامه داشته باشد.

البته نوع جراحی انجام شده و همچنین شدت عارضه فتق در فرد می تواند از عوامل موثر بر میزان درد ناشی از جراحی فتق باشد.

بروز دردهای خفیف بعد از هر جراحی ، طبیعی می باشد و جزو دوران نقاهت بعد از جراحی فتق خواهد بود. در برخی از جراحی ها ممکن است طول مدت دردهای خفیف بیشتر از حد معمول طول بکشد. در این صورت لازم است که مراقبت های مختلفی صورت بگیرد تا میزان دردهای خفیف و یا مزمن بعد از جراحی فتق به حداقل خود برسد.

عموما دردهای مزمن ناشی از جراحی فتق می تواند شامل علائم زیر باشد:

  • احساس سوزش های متعدد در اطراف محل جراحی فتق
  • ایجاد التهاب و تورم هر چند به صورت خفیف و یا شدید
  • دردهای ناشی از حرکت کردن، ایستادن، خم شدن و …
  • انزال دردناک و همراه با سوزش
  • رابطه جنسی دردناک و ملال آور
  • احساس گز گز کردن و سوزن سوزن شدن
  • انتشار درد به نقاط مختلف بدن
  • دردهای ناگهانی و گاهی شدید در اطراف محل جراحی
  • درد و التهاب در ناحیه بیضه
  • احساس کشیدگی عضلات در هنگام حرکت

مراقبت های پیش از جراحی فتق

مراقبت های پیش از جراحی فتق
مراقبت های پیش از جراحی فتق

رعایت یک سری نکاتی قبل از جراحی فتق می تواند در روند بهبودی و کمتر طی نمودن دوران نقاهت بعد از جراحی فتق موثر واقع شود و همچنین استفاده از نظرات پزشک جراح خود می تواند قدمی موثر به منظور نتیجه بخش بودن جراحی فتق گردد.

قبل از جراحی فتق، نیاز به آمادگی هایی دارید که با توجه به شرایط جسمی فرد، سن و ویژگی های دیگر می تواند برای افراد متفاوت باشد و نظر و تشخیص نهایی آن با پزشک جراح می باشد.

برخی از اقداماتی که می توان قبل از جراحی فتق انجام داد، شامل موارد زیر است:

  • استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین از حدود یک ماه قبل از  جراحی ممنوع می باشد.
  • از مصرف آب و غذا حدود چند ساعت قبل از جراحی اجتناب شود.
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی از حدود یک ماه قبل از جراحی خودداری شود.

مراقبت های دیگری قبل از جراحی وجود دارد که می توانید از پزشک متخصص خود از جمله بهترین دکتر جراح فتق در تهران، راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. همچنین می توانید برای درمان و انجام جراحی فتق به یکی از بهترین بیمارستان های تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

مراقبت های پس از جراحی فتق

مراقبت های پس از جراحی فتق
مراقبت های پس از جراحی فتق
  • از حمام کردن و دوش گرفتن تا دو روز بعد از جراحی خودداری شود.
  • از انجام ورزش های سنگین و فعالیت های فیزیکی سنگین و شدید خودداری شود و تا بهبودی کامل از انجام چنین فعالیت هایی اجتناب شود.
  • از تمیز نگه داشتن جای جراحی و ضد عفونی نمودن آن مطمئن شوید.
  • داروهایی که پزشک متخصص به شما تجویز می نماید را به صورت کاملا دقیق و سر موقع مصرف نمایید.

اگر ساکن اهواز هستید، عمل لیزری دیسک کمر در اهواز را مطالعه کنید.

بهترین دکتر جراح فتق در تهران

بهترین دکتر جراح فتق در تهران
بهترین دکتر جراح فتق در تهران

لازمه نتیجه بخش بودن جراحی فتق، به شرایط متعددی بستگی دارد که یکی از مهمترین عوامل نتیجه بخش بودن آن، بهره گیری از یک پزشک متخصص و خبره می باشد تا بتوان بهترین نتیجه را از جراحی به دست آورد.

پزشکان متعددی نیز در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند که توصیه ما به شما عزیزان این است که در انتخاب پزشک، دقت های لازم را به عمل آورید.

سعی کنید که از بهترین دکتر جراح فتق در تهران استفاده نمایید و تمامی مراحل درمانی خود را به پزشکان متخصص و خبره واگذار نمایید.

یکی از مهمترین و بهترین مراکز درمانی برای درمان بیماری فتق، بیمارستان ایرانشهر می باشد که با دارا بودن پزشکان ماهر و متخصص در زمینه بیماری فتق از جمله بهترین دکتر جراح فتق در تهران، می تواند به منظور بهبودی بیماران، اقدامات موثر و کارسازی را انجام دهد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی نمودیم در مورد یکی از شایع ترین عارضه ها و بیماری های مربوط به افراد در سنین مختلف، مطالب مهمی را اشاره نماییم و همچنین از نحوه درمان آن و انواع جراحی های فتق، موضوعات بسیار مهمی را ارائه نمودیم.

اهمیت درمان بیماری فتق را نمی توان چشم پوشی کرد. زیرا در صورت عدم درمان به موقع، باعث بروز مشکلات و عارضه های بسیار شدیدتری نیز خواهد شد.

لازمه نتیجه بخش بودن جراحی فتق، استفاده از یک پزشک متخصص و خبره در این زمینه می باشد که ما در این مقاله در مورد بهترین دکتر جراح فتق در تهران مطالب مهمی را اشاره نمودیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درمان عارضه فتق و انجام امور جراحی فتق، به یکی از مراکز درمانی شهر تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

در پایان توصیه میکنیم صفحات عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز و عمل دیسک کمر با لیزر در اصفهان را مطالعه کنید.

سوالات متداول

انواع فتق چیست؟

  1. فتق شکمی
  2. فتق کشاله ران
  3. فتق رانی
  4. فتق معده
  5. فتق بیضه

آیا جراحی فتق بازگشت پذیر است؟ 

بله

https://cutt.ly/CZH6n9s

Table of Contents

یک پاسخ

  1. سلام من بدنساز حرفه ای و سنگین کشوری هستم تمرینات من فوق سنگین است دوروز هست که عمل فتخ ناف انجام دادم بعد از چقدر وقت میتونم دوباره به تمرینات سنگین برگردم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید