لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

Table of Contents

می خواهیم عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز را بررسی نماییم. همراه ما باشید.

اگر ساکن اهواز یا استان خوزستان نیستید صفحات عمل دیسک کمر با لیزر در تهران و عمل لیزر دیسک کمر در مشهد را ببنید.

همچنین از اینجا به صورت کامل با روش عمل لیزر دیسک کمر آشنا شوید.

امروزه بیماری دیسک کمر به یکی از بیماری های رایج در جامعه تبدیل شده است. این بیماری سبب ایجاد درد شدید در قسمت های مختلف کمر، گردن، بازو و پا می گردد.

بیرون زدگی یا پارگی دیسک بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود و اغلب در افراد بین سنین 30 تا 50 سال رخ می دهد. این بیرون زدگی یا پارگی ممکن است در هر یک از مهره های ستون فقرات ایجاد شود. درد ناشی از این بیماری طاقت فرسا بوده و مشکلات زیادی را در زندگی روزمره افراد ایجاد می کند.

بیمار به دنبال یک روش درمان سریع و در عین حال کم تهاجمی می گردد

بنابراین بیمار به دنبال یک روش درمان سریع و در عین حال کم تهاجمی می گردد. روش عمل لیزری روشی کم تهاجمی است که اکثر پزشکان به عنوان روشی بدون جراحی از آن استفاده می کنند.

روش عمل لیزری مزایای زیادی دارد. بسیاری از هموطنان در اهواز به دنبال مرکزی معتبر در این شهر هستند. عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز می تواند با چالش هایی رو به رو باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله عمل لیزری دیسک کمر در اهواز را مطالعه کنید.

اینفوگرافیک عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

اینفوگرافیک عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز
اینفوگرافیک عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

اگر شما اهوازی هستید، بهتر است برای عمل دیسک کمر خود با لیزر به بیمارستان ایرانشهر در تهران مراجعه کنید. زیرا این مرکز دارای بهترین متخصصان ایران می باشد و عمل دیسک کمر شما با لیزر با پیشرفته ترین دستگاه ها انجام می گیرد.

مزایا عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

  1. بدون بیهوشی عمومی و با بی حسی انجام می شود.
  2. بیمار می تواند تنها بعد از چند ساعت از بیمارستان مرخص شود
  3. از چاقوی جراحی باز استفاده نمی شود

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

فتق دیسک کمر چیست؟

علائم ابتلا به فتق دیسک کمر چیست؟

روش های تشخیص بیماری دیسک کمر چیست؟

عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

اثرات لیزر درمانی روی دیسک کمر چیست؟

نحوه انجام لیزر برای درمان دیسک کمر چگونه است؟

مزایای عمل دیسک کمر با لیزر چیست؟

عمل دیسک کمر با لیزر مناسب چه بیمارانی است؟

دوره ریکاوری بعد از عمل دیسک کمر با لیزر

مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

نحوه خواب بیمار بعد از عمل لیزر

سخن پایانی

 

فتق دیسک کمر چیست؟

فتق دیسک کمر چیست؟
فتق دیسک کمر چیست؟

در صورتی که شما در نواحی مختلف بدن مانند کمر، گردن، یکی از پاها یا دست ها دچار درد طولانی مدت شده اید، بهتر است برای تشخیص فتق دیسک کمر به پزشک مراجعه کنید.

بیرون زدگی یا بیرون زدگی دیسک کمر ممکن است در گردن یا کمر ایجاد گردد. فتق دیسک کمر می تواند بر اثر بلند کردن ناصحیح اجسام، نشستن اشتباه و کار کردن به صورت غیر استاندارد ایجاد می شود.

بیرون زدگی یا پارگی دیسک کمر بر اثر عواملی مانند پیاده روی طولانی مدت یا خم شدن تشدید پیدا می کند. میزان بیماری دیسک کمر در افراد متفاوت می باشد.

در صورتی که فتق دیسک خیلی مزمن و حاد نباشد، با استراحت کردن علائم برطرف خواهد شد. اما در صورتی که پزشک تشخیص دهد که بیماری حادتر است، بیمار باید تحت دیگر روش های درمانی قرار بگیرد.

از جمله این روش ها عمل لیزری، فیزیوتراپی و جراحی می باشد. عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز از جمله روش های ایمن و مطمئن با کمترین عوارض است.

این روش در صورتی موثر است که در یک مرکز مجهز و پیشرفته توسط متخصص ماهر و با تجربه صورت گیرد.

هموطنان اهوازی می توانند برای عمل دیسک با لیزر به بیمارستان ایرانشهر در تهران مراجعه کرده و از خدمات پیشرفته این مرکز بهره ببرند.

علائم ابتلا به فتق دیسک کمر چیست؟

علائم ابتلا به فتق دیسک کمر چیست؟
علائم ابتلا به فتق دیسک کمر چیست؟

علائم فتق دیسک با توجه به این که دیسک روی اعصاب فشار وارد کرده و سبب ایجاد درد می گردد، اغلب روی کمر، گردن، پاها یا دست ها بروز پیدا می کند. فتق دیسک گردن نیز روی بازوها و دستان تاثیر گذاشته و ممکن است فقط یک طرف بدن را درگیر کند.

از جمله علائم فتق دیسک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد کمر
  • احساس سوزش
  • احساس گزگز
  • ضعف عضلات بازوها و پاها
  • درد پاها
  • درد دست ها
  • تشدید درد هنگام خم شدن
  • تیر کشیدن رگ های بدن
  • احساس بی حسی در مناطق مختلف بدن

علائم بالا در بیماران مبتلا به دیسک کمر با انجام فعالیت هایی مانند نشستن یا بلند شدن تشدید می یابند. این بیماران ممکن است بعد از پیاده روی نیز درد شدیدی را در ناحیه کمر و پای خود احساس کنند.

بیرون زدگی یا پارگی دیسک روی عصب های اطراف خود فشار وارد می کنند. در نتیجه بیمار درد را در یکی از پاها یا یکی از دست ها نیز احساس می کند. دردها و علائم فتق دیسک کمر با استفاده از روش های مختلف درمان می یابد.

شما در حال مطالعه مقاله عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز می باشید.

روش های تشخیص بیماری دیسک کمر چیست؟

روش های تشخیص بیماری دیسک کمر چیست؟
روش های تشخیص بیماری دیسک کمر چیست؟

متخصصان ماهر و با تجربه حاضر در بیمارستان ایرانشهر تهران، با استفاده از روش های مختلفی اقدام به تشخیص پارگی یا بیرون زدگی دیسک کمر خواهند کرد. روش دقیق تشخیص فتق دیسک کمر، عکسبرداری با استفاده از MRI می باشد.

اما قبل از آن متخصصان بیمارستان ایرانشهر، آزمایش هایی را روی بیمار انجام می دهند تا از وجود بیماری مطمئن گردند. عکسبرداری از طریق MRI در واقع برای تعیین دقیق فتق دیسک کمر انجام می گیرد.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل لیزری دیسک کمر در اهواز دیدن کنید.

متخصصان برای بررسی بیشتر و تشخیص دقیق بیماری این گونه عمل می کنند:

  • میزان و مکان درد و سایر علائم بیمار بررسی می شود.
  • بیمار، نواحی درد، سوزش و بی حسی را از طریق یک تصویر به پزشک نشان می دهد.
  • قدرت عضلات بیمار بررسی می گردد تا پزشک، میزان فشار وارد بر اعصاب را اندازه گیری کند.
  • حالت ستون فقرات بدن بیمار در حالت های مختلف راه رفتن و نشستن بررسی می گردد.
  • میزان توانایی حرکت دادن ستون فقرات، پاها و دست ها ارزیابی می گردد.
  • پزشک از بیمار می خواهد که پاهای خود را به صورت صاف به نوبت بلند کند یا پاها را به صورت متقاطع روی هم بیندازد.

بعد از این مرحله، پزشک اگر مشکوک به فتق دیسک شد، برای بیمار عکسبرداری مانند MRI و الکترومیوگرافی تجویز می کند و از او آزمایش هدایت عصبی گرفته می شود. در این صورت مشکل دیسک کمر بیمار به طور دقیق مشخص شده و پزشک به راحتی با توجه به درجه بیماری، روش درمان را مشخص می کند.

در بسیاری از بیماران که دچار ضعف در عضلات همراه با درد شدید می شوند، روش های درمانی مانند فیزیوتراپی نسبت به روش های تهاجمی موثرتر عمل می کنند.

البته باید گفت که روش فیزیوتراپی زمانی استفاده می شود که در بیمار علائمی از فشرده شدن عصب وجود نداشته باشد و بیمار نیز در اعضای بدن خود بی حسی را احساس نکند.

در غیر این صورت متخصص تشخیص می دهد که باید از دیگر روش های درمانی مانند لیزر یا جراحی برای درمان استفاده گردد.

عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز
عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

لیزر یک درمان ایمن و موثر است که همه افراد مبتلا به بیماری دیسک در تمام سنین می توانند از آن استفاده کنند. لیزر روشی غیر جراحی و بدون عوارض است. با ورود تکنولوژی لیزر به دنیای پزشکی، درمان بیماری های حاد و مزمن بدون نیاز به جراحی موفقیت آمیز شده است.

در این روش از انرژی لیزر متمرکز برای درمان درد و التهاب استفاده می گردد. لیزر روی تحریک فرایندهای ترمیم طبیعی بدن در سطح سلولی اثر گذاشته و سبب التیام دردها می شود.

عمل لیزر برای درمان کمردرد و فتق دیسک بسیار موثر عمل می کند. نحوه عملکرد لیزر این گونه است که پزشک، پدهای درمانی را روی محل آسیب دیده در ستون فقرات قرار می دهد.

سپس نور لیزر به بافت آسیب دیده ساطع می گردد. اعصاب، بافت ها و دیسک کمر، نور لیزر را جذب می کنند و درمان اتفاق می افتد. البته باید گفت که انجام عمل لیزر به همین راحتی نیست.

در واقع نتایج حاصل از عمل لیزر، بستگی به مهارت و تجربه پزشک دارد. این روش درمانی روند بهبود غشای خارجی دیسک ها را تسریع می بخشد و سبب می شود که این غشا شکل و عملکرد صحیح خود را به دست آورد.

لیزر، دیسک کمر را به صورت کامل درمان نمی کند

لیزر، دیسک کمر را به صورت کامل درمان نمی کند اما از پیشرفت روند بیماری جلوگیری می کند و باعث کاهش شدید درد و التهاب در دیسک و اطراف آن می شود.

متخصصان حاضر در بیمارستان ایرانشهر در عمل لیزر به تراز کردن مهره ها نیز می پردازند. پزشک با استفاده از یک ابزار پزشکی کوچک، به مهره آسیب دیده ضربه وارد می کند تا مهره تراز گردد. در این صورت فشار وارده بر عصب ها از بین می رود.

بعد از عمل دیسک کمر با لیزر، پزشک متخصص توصیه هایی را در مورد سبک زندگی استاندارد به بیمار می دهد. همچنین در مورد رژیم غذایی، تمرینات ورزشی و نحوه صحیح فعالیت بدن، توصیه هایی را ارائه می دهد. بیمار بعد از عمل باید مراقبت های خاصی را به عمل آورد که در بخش های بعدی به آن ها اشاره خواهیم داشت.

رعایت توصیه هایی که پزشک به بیمار می دهد، روی سلامت عمومی بیمار تاثیر بسیار زیادی دارد. بنابراین بسیار مهم است که طبق این توصیه ها عمل کنید.

اثرات لیزر درمانی روی دیسک کمر چیست؟

اثرات لیزر درمانی روی دیسک کمر چیست؟
اثرات لیزر درمانی روی دیسک کمر چیست؟

برای افرادی که به دنبال عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز هستند، انتظار می رود تا نتایج زیر از این عمل حاصل گردد. برای بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه ها و بهترین متخصصان ایران، هموطنان اهوازی بهتر است به بیمارستان ایرانشهر واقع در تهران مراجعه کنند.

اثرات لیزر درمانی برای دیسک کمر در این مرکز عبارتند از:

  • کاهش درد
  • کاهش التهاب
  • بهبود وضعیت فتق دیسک کمر
  • کاهش تشکیل بافت اسکار (که در واقع ماهیت اصلی دیسک کمر می باشد.)
  • بهبود وضعیت ریشه های عصبی
  • افزایش رشد مویرگی (که سبب بهبود وضعیت دیسک کمر می شود.)

عوارض استفاده از لیزر برای درمان دیسک کمر چیست؟

به صورت کلی در روش درمانی لیزر برای دیسک کمر، عارضه خاصی گزارش نشده است. فقط گاهی ممکن است در اثر ورود سوزن در فضای دیسک، عفونت در محل ورود سوزن ایجاد شود یا به ریشه های عصبی آسیب وارد گردد. البته باید گفت که این عوارض بسیار نادر است و بر اثر عدم مهارت پزشک ایجاد می گردد.

نحوه انجام لیزر برای درمان دیسک کمر چگونه است؟

عمل دیسک کمر با لیزر به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد. قبل از عمل لیزر بیمار باید برای عکسبرداری رادیولوژی اقدام کرد.

در طی عمل لیزر، پزشک با استفاده از عکس رادیولوژی، مکان دقیق دیسک را مشخص کرده و سپس یک سوزن نازک به محل آسیب دیدگی دیسک وارد می کند.

از طریق این سوزن، یک فیبر نوری به بدن وارد می شود

از طریق این سوزن، یک فیبر نوری به بدن وارد می شود. انرژی لیزر نیز از طریق همین فیبر روی دیسک به صورت مستقیم ساطع می گردد.

در این صورت بخشی کوچک از هسته دیسک تبخیر خواهد شد. سپس پزشک مواد باقیمانده از محل را خارج کرده و ریشه عصب را آزاد می کند.

در این صورت علائم و دردهای بیمار بلافاصله بعد از لیزر درمانی از بین می روند. یکی از مزایای لیزر برای دیسک کمر این است که در صورتی که بعد از مدتی علائم تشدید یافت، می توان از این روش درمانی مجدد استفاده کرد.

یعنی محدودیتی در استفاده از این روش نمی باشد. اما توجه داشته باشید که 1 الی 2 سال باید از آخرین درمان لیزر گذشته باشد. در صورتی که علائم در بیمار مثلا بعد از 5 الی 6 ماه عود کرد، بیمار باید از دیگر روش های درمانی مانند جراحی استفاده کند. زیرا وضعیت دیسک وی وخیم است.

مزایای عمل دیسک کمر با لیزر چیست؟

مزایای عمل دیسک کمر با لیزر چیست؟
مزایای عمل دیسک کمر با لیزر چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال مزایای عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز هستند. باید گفت که برای استفاده هر چه بهتر از مزایای عمل دیسک کمر با لیزر، توصیه می شود که به بیمارستان ایرانشهر در تهران مراجعه و در این مرکز عمل کنید.

زیرا در این مرکز از پیشرفته ترین دستگاه ها برای این عمل استفاده می شود.

به صورت کلی مزایای عمل دیسک کمر با لیزر نسبت به روش جراحی در بیمارستان ایرانهشر شامل موارد زیر می باشد:

  • سرپایی بودن عمل
  • تسکین فوری درد
  • کوتاه بودن دوره نقاهت
  • عوارض کمتر
  • آسیب دیدگی کمتر دیگر بافت های بدن
  • عدم آسیب به استخوان با توجه به روش بسته بودن عمل
  • عدم ایجاد اسکار (فیبروز اپیدورالی) در نخاع

عمل دیسک کمر با لیزر مناسب چه بیمارانی است؟

دیسک کمر نوعی بیماری است که بدون توجه و بدون استفاده از روش های درمانی، بهبود نمی یابد. با توجه به درجه و میزان بیماری، اقدامات مختلفی برای درمان صورت می گیرد.

بیشتر بیماران با استفاده از درمان های اولیه بهبود می یابند، در حالی که وضعیت برخی بیماران حاد بوده و تحت عمل جراحی قرار می گیرند. در میان تمام روش ها، به روش لیزر با توجه به مزایای زیاد آن توجه ویژه ای شده است.

اما همه بیماران نمی توانند از مزایای عمل لیزر بهره ببرند.

بیمار در صورتی تحت عمل لیزر قرار می گیرد که ویژگی های زیر را داشته باشد:

احساس درد شدید در پایین کمر، پاها و بازوها که به مدت بیش از 6 هفته ادامه داشته باشند. این افراد در صورتی که روش های فیزیوتراپی، استراحت و مصرف دارو را امتحان کرده و نتیجه ای نگرفته اند، می توانند طبق تشخیص پزشک از لیزر استفاده کنند.

پزشک با استفاده از نتایج حاصل از تصویربرداری MRI، دیسکوگرافی و میلوگرافی تشخیص می دهد که آیا بیمار می تواند تحت عمل لیزر قرار بگیرد یا نیاز به جراحی دارد.

شما در حال مطالعه مقاله عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز می باشید. لطفا از پست بهترین جراح دیسک کمر با لیزر در تهران دیدن کنید.

دوره ریکاوری بعد از عمل دیسک کمر با لیزر

دوره ریکاوری بعد از عمل دیسک کمر با لیزر
دوره ریکاوری بعد از عمل دیسک کمر با لیزر

بعد از این که پزشک، عمل لیزر دیسک کمر را با موفقیت انجام داد، مراحل زیر اتفاق می افتد:

ترخیص از بیمارستان:

بعد از عمل دیسک کمر با لیزر، ممکن است شما چند روز در بیمارستان بستری شوید. با این حال این مدت نسبت به روش جراحی بسیار کمتر است و دوره نقاهت کوتاهتری نسبت به آن دارد. بیمار 1 ساعت بعد از عمل لیزر، توانایی راه رفتن دارد.

پانسمان زخم ها:

برای عمل لیزر، پزشک، شکاف ها یا سوراخ هایی را در حد چند میلیمتر برای ورود سوزن و کاهش اسکار ایجاد می کند. این برش ها نسبت به روش جراحی بسیار ناچیز هستند.

به همین دلیل بیمار ممکن است در محل لیزر، کمی درد یا سوزش را احساس کند. این علائم به راحتی با استفاده از مسکن هایی که پزشک تجویز می کند، بر طرف خواهند شد.

توصیه می شود تمام داروهایی را که پزشک تجویز می کند، به موقع و به صورت کامل استفاده کنید تا از بروز عفونت، درد، سوزش و تب جلوگیری شود.

بازگشت به زندگی عادی:

شما بعد از دوره کوتاهی به زندگی عادی خود بازخواهید گشت. پزشک دستورالعمل هایی را برای بعد از عمل لیزر توصیه می کند و کارهایی که نباید انجام دهید را به شما گوشزد خواهد کرد.

با رعایت این دستورالعمل ها، خیلی زود به زندگی عادی خود باز خواهید گشت. مدت دوره نقاهت در بیماران مختلف متفاوت می باشد. بهتر است بعد از عمل، ورزش کردن، مصرف دارو و دستورالعمل های پزشک فراموش نشود.

مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز
مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز

پزشک، دستورالعمل هایی را برای بعد از عمل تجویز می کند. این دستورالعمل ها و مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد:

بعد از عمل استفاده از کمربند طبی تا 1 هفته ضروری است.

بیمار 48 ساعت بعد از عمل لیزر می تواند استحمام کند.

رژیم غذایی خاصی برای بیمار بعد از عمل توصیه نشده است.

بیمار بهتر است تا 2 هفته بعد از عمل از توالت فرنگی استفاده نماید.

پیشنهاد می کنیم از پست مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر دیدن کنید.

لازم نیست بیمار بعد از عمل استراحت مطلق داشته باشد

لازم نیست بیمار بعد از عمل استراحت مطلق داشته باشد. یعنی کارهای شخصی خودش را می تواند انجام دهد. با این حال بهتر است 2 تا 3 هفته بعد از عمل در منزل استراحت کند.

بیمار باید در طول مدت استراحت از خم شدن پرهیز کند.

ممکن است بعد از عمل در ناحیه دیسک کمر خود احساس درد داشته باشد. این درد ناشی از ورم ناحیه لیزر می باشد که بعد از 4 هفته بهبود می یابد.

بیمار 1 تا 3 ماه بعد از عمل باید از ورزش هایی مانند دراز نشست، پریدن، شیرجه زدن، دوچرخه سواری، تردمیل و حرکات چرخشی اجتناب کند.

ورزش های نرمشی به صورت دراز کشیده به پشت برای این دوره مناسب است. توجه شود که از انجام حرکات چرخشی باید پرهیز گردد.

تجویز دارو برای تسکین درد

پزشک برای تسکین درد و سوزش دارو تجویز می کند که بیمار باید آن ها را به موقع مصرف کند.

پزشک، بیمار را از انجام هر گونه فعالیت های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین از زمین منع کرده است.

بهتر است بیمار تا 1 ماه بعد از عمل از رانندگی کردن بپرهیزد. بعد از آن نیز بیمار نباید به مدت طولانی رانندگی کند.

راه رفتن برای بیمار بلامانع است و هر چقدر که در توان دارد، می تواند راه برود. ورزش پیاده روی برای این دوره مفید می باشد.

برای بهبودی زخم ها، بیمار بهتر است از استرس و اضطراب به دور باشد.

بیمار می تواند فیزیوتراپی را 1 ماه بعد از عمل شروع کند. استفاده از فیزیوتراپی الزامی نیست و برای افرادی به کار می رود که وضعیتشان وخیم است.

مصرف غذاهای گرم در تسریع دردها موثر است.

برای دستورالعمل های بیشتر، می توانید به  متخصصان بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

نحوه خواب بیمار بعد از عمل لیزر

نحوه خواب بیمار بعد از عمل لیزر
نحوه خواب بیمار بعد از عمل لیزر

نوع خواب بیمار در تشدید علائم دیسک یا بهبودی آن بسیار تاثیرگذار است. متخصصان بیمارستان ایرانشهر در تهران، نحوه صحیح خوابیدن را برای بیماران توضیح می دهند تا از بازگشت بیماری جلوگیری گردد. در ادامه، حالت های مختلف خواب را برای بیمار مبتلا به فتق دیسک کمر بررسی می کنیم:

خوابیدن به پشت

از نظر متخصصان، خوابیدن به پشت بهترین شکل خوابیدن است. زیرا در این حالت ستون فقرات در یک راستا قرار می گیرد و فشاری روی آن وارد نمی گردد. در صورتی که فشار وارد شده بر ستون فقرات و دیسک کاهش یابد، فشار وارده بر اعصاب نیز از بین می رود.

در نتیجه علائم کاهش خواهد یافت. بهتر است برای بهبود انحنای دیسک، یک بالش زیر زانوهای خود قرار دهید تا ستون فقرات و دیسک در بهترین حالت قرار بگیرند.

خوابیدن روی شکم

متخصصان معتقدند که بدترین حالت خوابیدن، خواب روی شکم است. خوابیدن روی شکم سبب می شود تا ستون فقرات انحنای زیادی داشته باشد. در این صورت علائم دیسک کمر عود پیدا کرده و تشدید می یابد. در نتیجه بهتر است که بعد از عمل لیزر، از خوابیدن به روی شکم خودداری کنید.

خوابیدن به پهلوی بدن

خوابیدن به پهلو برای بیماران مبتلا به دیسک گزینه خوبی است. بهتر است در حالت خوابیدن به پهلو، زانوها کمی به سمت شکم جمع شوند. بیماران باید یک بالش بین زانوهای خود قرار دهند تا فشار وارد شده بر ستون فقرات کاهش یابد.

برای این کار یک بالش معمولی هم کفایت می کند. بهتر است برای کاهش فشار وارده بر ستون فقرات و دیسک، بیمار هر چند دقیقه سمت خوابیدن خود را تغییر دهد.

سخن پایانی

عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز مزایای زیادی دارد. از این رو این روش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. عمل دیسک کمر با لیزر بسیار حساس است و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد.

بنابراین توصیه می کنیم که هموطنان اهوازی، بیمارستان ایرانهشر واقع در تهران را برای عمل لیزر خود انتخاب کنند تا نتایج عمل به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

منبع:

b2n.ir

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید