لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

احساس ادرار داشتن بعد از ادرار

احساس ادرار داشتن بعد از ادرار

Table of Contents

امروز در این مقاله از سایت بیمارستان خصوصی ایرانشهر قصد داریم به مسئله احساس ادرار داشتن بعد از ادرار بپردازیم. همراهمان باشید.

احساس ادرار داشتن بعد از ادرار را می توان یکی از معضلات جدی دانست که زندگی اشخاص را تا حدود بسیار زیادی از روند طبیعی خود خارج کرده و موجب ایجاد اختلال خواهد شد.

این معضل نیز مانند بسیاری از بیماری ها، امروزه در میان افراد جهان به طور متوسط رشد داشته و می توان گفت که به نسبت، افراد بسیاری نیز درگیر این معضل ناخوشایند شده اند.

تکرر ادرار مزمن یا همان احساس ادرار داشتن بعد از ادرار را می توان جزو مواردی دانست که افراد بسیاری حتی از اطرافیان ما را نیز درگیر خود کرده است. اما می توان گفت که دلایل زیادی می تواند موجب ابتلای افراد مختلف به این معضل شود.

افرادی که گرفتار معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار هستند، اغلب با مصرف مایعات بسیار کمی نیز مجبورند چندین بار به دستشویی رفته و دائم با تکرر ادرار و احساس پر شدن حجم مثانه روبرو هستند و به عبارتی می توان گفت احساس ادرار داشتن بعد از ادرار همیشه با آن ها همراه است.

اما در این مقاله قصد داریم تا در این باره به طور کامل اطلاعاتی به شما داده و این موضوع را از لحاظ مختلف شکافته و به طور کامل مورد بررسی و سنجش قرار دهیم.

مسئله احساس ادرار داشتن بعد از ادرار

مسئله احساس ادرار داشتن بعد از ادرار جزو آن دسته از مسائلی است که فارغ از سن و جنسیت می توان گفت که مردان و زنان بسیاری را درگیر خود کرده و با مختل کردن زندگی این افراد، موجب به وجود آمدن مشکلات روحی و جسمانی بزرگتری نیز شده است.

احساس ادرار داشتن بعد از ادرار ممکن است به مدت یکی دو روز برای فرد اتفاق بیفتد که می توان گفت در این صورت بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

ولی در حالت کلی مسئله زیاد جدی نخواهد بود اما اگر این موضوع ادامه دار شد، حتما باید به آن به چشم معضل تکرر ادرار نگاه کرده و به پزشکان متخصص در این زمینه مراجعه کرد.

چنانچه شما نیز جزو افرادی هستید که از معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که به بیمارستان خصوصی ایرانشهر در تهران با متخصصین مجرب آن مراجعه کرده و در رابطه با روند درمان خود اطمینان کامل حاصل نمایید. بیمارستان ایرانشهر، از معتبرترین مراکز درمانی در این زمینه به شمارمی آید.

اما در ادامه این مقاله، قصد داریم تا در رابطه با مشکل تکرر ادرار و معضلاتی که در پی این موضوع به وجود می آید صحبت کرده و در رابطه با احساس ادرار داشتن بعد از ادرار، در خصوص سوالاتی که مطرح می کنیم و دیگر سوالات مربوط به این موضوع به طور کامل پاسخگو بوده و به شما اطلاعات کاملی در این رابطه ارائه خواهیم داد. ما را همراهی نمایید.

احساس ادرار داشتن بعد از ادرار به چه علت است؟

احساس ادرار داشتن بعد از ادرار به چه علت است؟
احساس ادرار داشتن بعد از ادرار به چه علت است؟

از معضلات ناخوشایندی که ممکن است افراد زیادی بر حسب دلایل مختلفی به آن دچار شوند، می توان به احساس ادرار داشتن بعد از ادرار یا در مفهوم دیگر آن تکرر ادرار را نام برد.

اکثر مواقع، اشخاصی که به معضل تکرر ادرار ابتلا پیدا کرده اند، معمولا با فشار شدید در حین ادرار کردن مواجه می شوند و حتی ممکن است که در حین تخلیه ادرار نیز متوجه شوند که فقط مقدار کمی از آن خارج شود.

اما علت ابتلا به این معضل را می توان موارد مختلف و بسیاری دانست. برخی از دلایلی که پزشکان طی تحقیقات خود جزو علت های رایج این بیماری می دانند، مواردی است مانند عفونت مجاری ادرار، بارداری، مثانه بیش فعال و دیگر موارد که در ادامه به شکل کامل تر توضیح می دهیم.

اما ذکر موارد بالا صرفا بدین معنا نخواهد بود که هر یک از افرادی که به معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار ابتلا پیدا می کنند، فقط به این علت این بیماری گریبانگیر آن ها شده است، بلکه می توان گفت در برخی از موارد نیز معضلات نادر دیگری هم بوده که موجب به وجود آمدن این بیماری شده است.

چنانچه شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که از معضل تکرر ادرار رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر که دارای کادری مجرب و توانمند است، درمان خود را شروع کرده و به این رنج خاتمه دهید.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله بیمارستان خصوصی کلیه و مجاری ادرار را مطالعه کنید.

بزرگی پروستات:

بزرگی پروستات:
بزرگی پروستات:

یکی از عوامل بسیار شایع در ابتلا به معضل تکرر ادرار را می توان بزرگی پروستات دانست.

به طور کلی بهتر است بدانید که پروستات غده ‌ای نزدیک مثانه است که مایع منی را در بدن آقایان تولید می کند.

چنانچه در طول زمان، سن آقایان افزایش پیدا می کند، در طول این فرآیند اندازه پروستات در بدن آن ها نیز تغییر پیدا کرده و تا حدودی بزرگتر شده و با رشد پروستات همراه می شود.

اما در مواردی دیده شده که رشد پروستات می تواند به مثانه فشار بیشتری را وارد نماید. طی دردهای وارد شده نیز این فشار بیشتر خواهد شد و پس از پیش آمدن چنین شرایطی، می توان گفت که چنانچه صرفاً ادرار کمی نیز در مثانه وجود داشته باشد، به علت فشار موجود بر مثانه ممکن است شخص برای تخلیه ادرار خود به طور کامل به طور مکرر نیاز به تخلیه داشته باشد و دفعات بیشتری را صرف انجام این کار و مراجعه به سرویس های بهداشتی کند.

اما در این باره نکات حائز اهمیتی نیز وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید؛ یکی از نکات این است که علائم مربوط به بزرگ شدن پروستات به ندرت ممکن است قبل از این که شخص به سن ۴۰ سالگی برسد، اتفاق بیفتد.

انسداد یا تنگی مجاری ادرار

احتمال رخ دادن این اتفاق بسیار کم می باشد اما به معنای هرگز اتفاق نیفتادن این مسئله نخواهد بود. چنانچه شخصی با جریان پروستات بزرگ شده روبرو باشد، در طی فرایندهای مختلفی نیز ممکن است مواردی مانند انسداد یا تنگی مجاری ادرار در بدن او به وجود بیاید.

در رابطه با مجاری ادراری نیز بهتر است بدانید که شامل لوله ای است که ادرار و مایع منی را با اتصالی که دارد، از طریق آلت تناسلی مردان از بدن خارج خواهد کرد و وظیفه این عضو از بدن، دفع یا به نوعی تخلیه است.

اما بزرگ شدن پروستات علائم دیگری را نیز می تواند با خود به همراه داشته باشد. در رابطه با دیگر عوامل مربوط به این معضل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشکل در شروع ادرار کردن، درد پس از انزال یا هنگام ادرار کردن، قطره قطره شدن جریان ادرار در پایان ادرار کردن و جریان ضعیف ادرار به طور کلی؛ که هر کدام از این نشانه ها، به نوعی ممکن است منجر به ایجاد تکرر ادرار یا همان احساس ادرار داشتن بعد از ادرار بشوند و شخص را تحت فشار قرار داده و زندگی را برای او تا حدودی سخت کنند.

چنانچه از این معضل رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که به بیمارستان خصوصی ایرانشهر تهران به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی با وجود کادری مجرب و متخصص در این زمینه مراجعه کرده و از مراحل درمان خود اطمینان خاطر کامل حاصل نمایید.

لطفا از پست معنی moderate در آزمایش ادرار دیدن کنید.

عفونت ادراری یا UTI

عفونت ادراری یا UTI
عفونت ادراری یا UTI

در رابطه با یکی از شایعترین علت های تکرر ادرار در افراد می توانیم به معضل عفونت ادراری که با نام uti نیز شناخته می شود، صحبت کنیم. چرا که علاوه بر شایع بودن این مشکل، می توان گفت که احساس تخلیه نشدن کامل ادرار نیز در این موضوع تا حدود بسیاری دخیل می باشد.

در رابطه با این که عفونت ادراری کدام قسمت را بیشتر درگیر خود می‌ کند، باید بگوییم که معمولاً عفونت های مربوط به مجاری ادراری توانایی این را دارند که در هر یک از نقاط مربوط به سیستم ادراری اتفاق بیفتد و حتی می ‌توان گفت که تقریباً در تمام موارد می ‌توانند مثانه را به طور جدی درگیر خود کنند.

در دنیای پزشکی، این حالت را به نوعی التهاب مثانه نیز دانسته و می شناسند

در دنیای پزشکی، این حالت را به نوعی التهاب مثانه نیز دانسته و می شناسند. همچنین در رابطه با عفونت ادراری یا همان uti بهتر است بدانید که این موضوع ناخوشایند در بانوان را به علت محل قرارگیری مثانه، تا حدودی نسبت به آقایان بیشتر در معرض ابتلا قرار داده و میان بانوان نیز شایع تر می باشد؛ اما نمی توان گفت که این بیماری صرفا مخصوص بانوان است.

اما این موضوع از آن طریق اتفاق می افتد که عوامل باکتریایی با ورود خود به دستگاه ادراری می توانند این معضل را در حالت های مختلف با خود به همراه داشته باشند.

در رابطه با برخی از عوامل شایع برای عفونت ادراری می توان به مواردی مثل داشتن فعالیت جنسی، استفاده از سوند، دیابت، بهداشت ضعیف و نگه داشتن ادرار در طولانی مدت اشاره داشت.

اما شاید بهتر باشد که این موضوع را نیز بدانید که علاوه بر احساس ادرار داشتن بعد از ادرار در عفونت ادراری، موارد دیگری نیز هستند که در ابتلا به داشتن تکرر ادرار نیز دخیل می باشند. برخی از این عوامل عبارتند از:

احساس گرفتگی در شکم یا کشاله ران، افزایش کم درجه حرارت بدن، احساس سوزش هنگام ادرار کردن، ادرار کدر یا خونی رنگ و …

اما بعد از شناختن این موضوع نیز بهتر است بدانید که رعایت برخی از نکات توانایی این را دارند که به پیشگیری از ابتلا به عفونت ادرار کمک کرده و ریسک ابتلا به این عفونت ها را تا حدود بسیاری کاهش خواهند داد. این نکات نیز عبارتند از:

ادرار کردن قبل و بعد از رابطه جنسی

ادرار کردن در صورت نیاز

پاک کردن از جلو به عقب

عدم استفاده از دوش یا اسپری های بهداشتی

اجتناب از پوشیدن لباس زیر تنگ که می تواند رطوبت را در بدن نگه دارد.

نوشیدن مایعات فراوان

تمیز کردن روزانه مقعد و دستگاه تناسلی

که هر کدام به نوعی در کاهش خطر ابتلا به انواع این معضلات به طور چشمگیری تاثیر دارند. چنانچه شما نیز از معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که به بیمارستان خصوصی ایرانشهر، یکی از بهترین مراکز درمانی در این زمینه مراجعه کنید.

لطفا از پست بی اختیاری ادرار بعد از عمل پروستات دیدن کنید.

مثانه بیش فعال:

مثانه بیش فعال:
مثانه بیش فعال:

یکی دیگر از مواردی که می تواند در ابتلا به این معضل مورد اهمیت واقع شده و مشکل ساز باشد را می توان مثانه بیش از حد لازم فعال دانست.

چنانچه فردی مثانه بیشتر از حد فعالی داشته باشد، حتی در صورتی که مقدار کمی ادرار در مثانه او باشد، شخص بدون در نظر گرفتن چیزی تمایل به دفع همان میزان ادرار کم درون مثانه داشته و تمایل به مراجعه به سرویس های بهداشتی را در برخی موارد به طور مدام خواهد داشت، چرا که این مقدار نیز ممکن است او را در طول مدت زمان مربوطه به سختی اذیت کند.

علت این که داشتن مثانه بیش از حد فعال را جزو مواردی می دانیم که ممکن است تکرر ادرار را به همراه داشته باشد، این است که در طی برخورداری از این موضوع، عضلات مثانه بیش از حد فشرده خواهند شد و به همین علت نیز فرد نمی تواند ادرار خود را به صورت دائم و در مواقع مختلف کنترل کند و ممکن است شرایط ناهنجاری را در پی این موضوع سپری نماید.

اما بهتر است بدانید که از دیگر دلایل شایع معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار و یا همان تکرر ادرار، می توان به مثانه بیش از حد فعال اشاره داشته باشیم که آمار مبتلایان به این معضل را نمی توان تعداد کمی دانست.

شرایط و فشارهای عصبی مختلف

اما آخرین نکته که در رابطه با این موضوع باید بدانید، این است که شرایط و فشارهای عصبی مختلف توانایی این را دارند که موجب فعال شدن مثانه شده و همچنین به وجود آمدن احساس ادرار داشتن بعد از ادرار یا همان تکرر ادرار را با خود به همراه بیاورند.

اما بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرید که این موضوع صرفا گذرا بوده و نمی توان فشارها و شرایط عصبی را به عنوان علت اصلی ابتلا به موضوع مثانه بیش فعال دانست.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی با کادری مجرب و متخصصین با تجربه، از بهترین گزینه ها برای گذراندن مراحل درمانی خود بدون نگرانی می باشد که ما نیز مراجعه به بیمارستان ایرانشهر در تهران را در صورت داشتن هر گونه بیماری، به شما دوستان عزیز توصیه می کنیم.

بارداری:

بارداری:
بارداری:

شاید دانستن این موضوع برای بانوان خوشایند نبوده و به مزاج آن ها خوش نیاید اما بهتر است بدانید که احساس ادرار داشتن بعد از ادرار و یا همان تکرر ادرار نیز در دوران بارداری بانوان بیشتر اتفاق افتاده و طبق تحقیقات انجام شده، این معضل برای بانوان بیشتر در این زمان مشاهده می شود.

طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده مشخص شده است که بانوان باردار، در سه ماه اول بارداری خود ممکن است با احساس ادرار داشتن بعد از ادرار روبرو شوند که این حالت را می توان به علت این موضوع دانست که در بدن بانوان، تغییرات هورمونی شکل گرفته و آزاد شدن هورمون هایی مثل پروژسترون و ‏گنادوتروپین که هر دو نیز از نوع آن هورمون هایی است که جریان خون را در ناحیه لگن افزایش می دهد، آزاد خواهد شد و معضل تکرر ادرار را با خود به همراه خواهند داشت.

فشار بیشتر بر مثانه

اما پس از آن در رابطه با مدت زمان سه ماه سوم بارداری بانوان می توان این گونه گفت که به علت این که جنین شکل گرفته و رو به رشد می باشد و در طی رشد جنین فشار بیشتری بر مثانه وارد خواهد شد؛ به همین علت نیز بانوان ممکن است که خود را نیازمند به مراجعه بیشتر به سرویس های بهداشتی برای تخلیه باشند و دفع ادرار را به صورت مکرر انجام دهند.

اما تا حدودی در این باره نیز بهتر است بدانید که بانوان پس از گذراندن دوران بارداری خود و به دنیا آمدن جنین، به علت برداشته شدن فشاری که روی مثانه بوده است، می ‌توانند در رابطه با درمان معضل تکرر ادرار خود تا حدودی اطمینان  خاطر حاصل نمایند.

اما چنانچه پس از به دنیا آمدن جنین نیز از این معضل به طور مداوم رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که به متخصصین با تجربه و حاذق در این زمینه مثل پزشکان با تجربه بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده و روند درمانی خود را در پیش گرفته و این موضوع را در اسرع وقت رفع کنید تا منجر به وجود آمدن معضلات دیگری در بدن نشود.

سرطان مثانه، پروستات یا تخمدان:

سرطان مثانه، پروستات یا تخمدان:
سرطان مثانه، پروستات یا تخمدان:

از دیگر دلایل اصلی ابتلا به معضل تکرر ادرار یا همان احساس ادرار داشتن بعد از ادرار را می توان سرطان مثانه و یا سرطان پروستات و یا تخمدان دانست.

در طی ابتلا به این بیماری ها، ممکن است شخص به گونه ای با اختلال هایی در عملکرد بدن خود مواجه شود که به طور مکرر و مداوم نیاز به تخلیه مثانه خود داشته باشد و باقی ماندن ادرار در مثانه پس از تخلیه ادرار در بدن او رخ دهد.

درباره با این موضوع باید بدانید که این حالت توانایی این را دارد که نشانه ای از وجود سرطان در بدن شخص باشد.

سرطان هایی که می توانند روی ادرار کردن افراد تاثیر گذاشته و یکی از علائم آن ها تکرر ادرار می باشد

سرطان هایی که می توانند روی ادرار کردن افراد تاثیر گذاشته و یکی از علائم آن ها تکرر ادرار می باشد را می توان انواع سرطان هایی از جمله سرطان مثانه، سرطان پروستات و در آخر نیز سرطان تخمدان دانست که البته این موضوع می ‌تواند در برخی دیگر از انواع سرطان ها نیز رواج داشته باشد ولی به طور کلی توانایی این را دارد که به شکلی جدی نشاندهنده ابتلا به این ۳ نوع از سرطان باشد.

علائم همه این سرطان ها را نیز می توان مثل انواع بیماری های دیگر که هر کدام مربوط به دستگاه ادراری می باشند دانست. بنا بر همین موضوع، در صورت بروز مشکلات مربوط به دستگاه ادراری در بدن خود بهتر است در اسرع وقت با یک پزشک مشورت کرده و او را در جریان معضل پیش آمده قرار دهید.

به شما توصیه می ‌کنیم که چنانچه به انواع معضلات مربوط به دستگاه ادراری ابتلا پیدا کرده‌ اید، به بیمارستان خصوصی ایرانشهر، یکی از بهترین مراکز درمانی در این زمینه مراجعه کرده و در رابطه با روند درمانی خود به هیچ عنوان نگرانی نداشته باشید.

از کجا می توان فهمید که شخص به معضل تکرر ادرار دچار شده است؟

از کجا می توان فهمید که شخص به معضل تکرر ادرار دچار شده است؟
از کجا می توان فهمید که شخص به معضل تکرر ادرار دچار شده است؟

در حالت کلی در باره با این موضوع می توان گفت که پس از گذشت مدتی، خود شخص هنگامی که بعد از یک تا دو روز تغییر حالت هایی را در بدن خود ببیند و همچنین مدام احساس ادرار داشته باشد

و تعداد دفعات مراجعه او به سرویس های بهداشتی بیش از حد معمول یک فرد عادی یا حتی نسبت به قبل خود افزایش پیدا کرده باشد، مطمئنا در رابطه با احساس ادرار داشتن بعد از ادرار و ابتلا به تکرر ادرار کمی نگران شده و می توان گفت که تا حدودی این موضوع را می فهمد.

به طور کلی توصیه می شود که اگر این معضل چیزی حدود یک هفته با شما همراه بود به طوری که شما تکرر ادرار فراوان داشته اید اما روند زندگی و همچنین سبک غذایی شما تغییراتی را به خود ندیده است؛ به شما توصیه می کنیم که مراجعه به پزشک متخصص را جدی گرفته و حتما به بیمارستان های معتبر مانند بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید.

انجام آزمایش

اما پس از آن که به یک متخصص مراجعه نمودید و شرایط خود را با او در میان گذاشتید، پزشک متخصص نیز برای این که به طور کامل از این که شما به تکرر ادرار و یا احساس ادرار داشتن بعد از ادرار ابتلا پیدا کرده اید، اطمینان حاصل پیدا کند؛ آزمایش هایی را انجام خواهد داد.

در پی این آزمایش ها نیز در وهله اول مشخص خواهد شد که آیا شما واقعاً به تکرر ادرار مبتلا شده اید و یا به معضل دیگری ابتلا پیدا کرده اید و در برخی موارد نیز ممکن است علت ابتلا به این بیماری نیز در همان موقع مشخص شود.

در هنگام تعیین و تشخیص علل مربوط به تکرر ادرار، همان طور که بیان کردیم، آزمایش هایی صورت خواهد گرفت که این آزمایش ها نیز انواع مختلفی دارند که هر کدام به نوعی در مشخص کردن این موضوع می توانند کمک کننده باشند.

انواع آزمایش هایی که در این زمینه توسط پزشک متخصص شما انجام می شوند، عبارتند از:

سیستومتری:

طی این آزمایش که البته معمولا برای بیشتر افراد به سبب بیماری های مختلفی که به آن ها دچار شده اند، می توان به انجام آزمایش سیستومتری اشاره داشته باشیم که در طی مراحل مربوط به این آزمایش، فشار وارد شده در مثانه اندازه گرفته خواهد شد و موضوعات مشخص کننده در رابطه با ابتلا پیدا کردن به تکرر ادرار به فرد کمک خواهند کرد.

کشت ادرار:

از دیگر آزمایش هایی است که در پی تشخیص پزشک متخصص در این زمینه، فرد آن را انجام خواهد داد. طی این آزمایش مشخص خواهد شد که آیا در مثانه میکروب هایی وجود دارد یا خیر که در صورت داشتن میکروب در این بخش، نوع آن ها نیز در همین آزمایش مشخص خواهد شد.

سیستوسکپی:

از دیگر آزمایش های مشخص کننده است که می توان گفت تا حدودی افراد بسیاری که فکر می کنند به احساس ادرار داشتن بعد از ادرار مبتلا هستند، توصیه می شود.

این آزمایش را به نوعی باید یک روش جراحی دانست که داخل مجرای ادرار و مثانه را با بهره گرفتن از یک لوله نازک مورد برسی قرار می دهد.

معاینه لگن در بانوان:

معاینه لگن در بانوان:
معاینه لگن در بانوان:

این آزمایش را می توان گفت تا حدودی صرفا مختص بانوان می باشد که در طی انجام آن در برخی از بانوان با معاینه های لگنی می توان به تشخیص علت تکرر ادرار پی برد و علت ابتلا به این معضل را مشخص کرد.

سونوگرافی شکمی:

سونوگرافی شکمی:
سونوگرافی شکمی:

از دیگر روش های تشخیص ابتلا به تکرر ادرار می باشد که پس از ادرار کردن، این نوع از سونوگرافی روی مثانه اشخاص انجام خواهد شد تا میزان ادرار باقیمانده در مثانه شخص تشخیص داده و مشخص شود.

هر کدام از این موارد جزو آزمایش هایی می باشد که می تواند کمک کند و نشاندهنده این باشد که آیا فرد به این معضل ابتلا پیدا کرده است یا خیر.

به شما توصیه می کنیم که چنانچه قصد مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه را دارید، به بیمارستان خصوصی ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی که دارای کادری مجرب و متخصص می باشد، مراجعه فرمایید.

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند؟

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند؟
چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند؟

در رابطه با این که چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به معضل تکرر ادرار هستند، نمی توان به طور دقیقی آماری را ارائه داد. چرا که امکان دارد در شرایط متفاوتی، افراد بسیاری مبتلا به این معضل شوند و دلایل ابتلا و آمار در میان بانوان و آقایان یکسان نباشد.

اما به طور کلی می توان گفت که با توجه به مواردی مانند بارداری درباره بانوان که به طور حتم رخ می دهد، با فاصله نسبتاً کمی می توان گفت که امکان ابتلا به معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار یا همان تکرر ادرار در بانوان تا حدود کمی بیشتر می باشد.

همچنین این نکته را نیز باید در نظر داشت که صرفاً دفع زیاد را نمی توان علت حتمی ابتلا به تکرر ادرار دانست و تنها به این علت به پزشک مراجعه کرد؛ چرا که این موضوع را باید با توجه به مواردی مانند این که شخص چه مقدار مصرف مایعات در طول روز دارد و یا آیا به بیماری ابتلا پیدا کرده است که موجب بروز تکرر ادرار شده باشد

یا خیر و همچنین مواردی از این قبیل توجه کرد و پس از آن با مراجعه به پزشک متخصص و تشخیص او به طور کامل در رابطه با این که به این معضل ابتلاء پیدا کرده اید یا نه، اطمینان خاطر حاصل خواهید کرد.

ادرار بیش از هفت بار در طول یک شبانه روز

اما به طور کلی بهتر است بدانید که تکرر ادرار را باید معضلی دانست که شخص به ادرار بیش از هفت بار در طول یک شبانه روز آن هم تنها با نوشیدن دو لیتر مایعات ابتلا پیدا می کند.

اما نمی توان به طور کلی گفت که هر کس این موضوع را تجربه کند، به احساس ادرار داشتن بعد از ادرار یا همان تکرر ادرار ابتلاء پیدا کرده است.

همان طور که ذکر کردیم، شرایط هر فرد نسبت به شرایط افراد دیگر به طور کاملاً متفاوتی بررسی می شود و اکثر افرادی که دچار معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار یا تکرر ادرار شده‌ اند، از لحاظ روحی نیز فشار زیادی را مجبور به تحمل هستند.

چرا که تا حدودی اختلال هایی در روند زندگی روزمره آن ها ایجاد می شود. پس می بایستی به دکتر اورولوژی مراجعه نمایند.

در مورد این موضوع به طور کلی همان گونه که ذکر کردیم، نمی توان آمار دقیق و مشخصی در رابطه با این که کدام دسته از افراد بیشتر در خطر ابتلا به معضل تکرر ادرار هستند توضیحی داد و دسته خاصی را معرفی کرد. اما بانوان به علت بارداری و همچنین افرادی که در گیر بیماری های پیش زمینه ای شده اند، بیماری‌ هایی مانند دیابت، سرطان و … را دارند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری ناخوشایند قرار می گیرند.

چنانچه شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به این معضل دچار شده اید، به شما توصیه می کنیم که به بیمارستان ایرانشهر، یکی از بهترین مراکز درمانی در این زمینه مراجعه کرده و روند درمانی خود را دنبال کنید.

تکرر ادرار چیست؟

تکرر ادرار چیست؟
تکرر ادرار چیست؟

به طور کلی در رابطه با معضل تکرر ادرار می توان گفت هنگامی که شخص بیش از حد معمول خود به سرویس های بهداشتی مراجعه کرده و مدام احساس اینک ه دفع ادرار او به طور کامل انجام نشده است را داشته باشد، می توان گفت که او به معضل تکرر ادرار مبتلا شده است.

معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار که با نام تکرر ادرار نیز همراه می شود، توانایی این را دارد تا در زندگی روزمره افراد اختلال هایی وارد کند و منجر به بر هم ریختن زندگی افراد شده و افراد را از روند زندگی معمولی خود باز دارد.

به همین علت نیز می توان گفت که معضل تکرر ادرار یا همان احساس ادرار داشتن بعد از ادرار معضلی مهم است که البته متاسفانه به دلایل مختلفی مانند داشتن سبک زندگی نا درست، ابتلا به بیماری های پیش زمینه ای مثل دیابت و انواع سرطان و مواردی از این قبیل، افراد را درگیر خود می کند.

اما باید در نظر داشته باشید که نمی توان گفت صرفا چون شخص بیش از حد عادی برای دفع ادرار اقدام می کند، پس او حتما به معضل تکرر ادرار دچار شده است.

بلکه طبق تحقیقات شکل گرفته، هنگامی که یک شخص چیزی بیش از سه لیتر در روز ادرار داشته باشد، احتمال ابتلا به این بیماری در او افزایش داشته است و این میزان ادرار طبیعی نخواهد بود.

تشخیص زود هنگام

همچنین بهتر است بدانید که تشخیص زود هنگام و شروع هرچه سریع تر روند درمانی برای این بیمار بسیار حائز اهمیت می باشد.

چرا که در موارد بسیاری دیده شده است که تکرر ادرار نشاندهنده به وجود آمدن یک بیماری بدتر در بدن بوده است و به نوعی نشانه ای برای بیان آن بیماری به شمار می رفته است.

از سوی دیگر نیز می توان گفت که تکرر ادرار با بیش از هفت بار مراجعه به سرویس های بهداشتی در طول یک شبانه روز تنها با مصرف دو لیتر مایعات نیز از دیگر نشانه های ابتلا پیدا کردن به این معضل است و توصیه می شود که چنانچه این روند ادامه پیدا کرد، به متخصص مراجعه کنید.

از آنجا که درمان تکرر ادرار یا همان احساس ادرار داشتن بعد از ادرار بسیار مهم می باشد، به شما توصیه می کنیم در انتخاب بیمارستان و همچنین پزشک متخصص خود بسیار دقیق عمل کنید.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر در تهران، با داشتن کادر درمانی مجرب، پزشکان متخصص با تجربه و بهره مندی از فضایی استریل و کاملا مجهز، می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد تا از روند درمانی خود مطمئن بوده و نگرانی نداشته باشید.

علت درد مجاری ادرار را چه مواردی می توان دانست؟

علت درد مجاری ادرار را چه مواردی می توان دانست؟
علت درد مجاری ادرار را چه مواردی می توان دانست؟

در رابطه با توضیح اولیه مربوط به مجرای ادرار که تقریبا همه افراد از آن اطلاع دارند، باید بگوییم که مجرای ادرار، لوله ای است که ادرار و مایعات اضافه بدن از طریق آن خارج می شود.

درد در مجرای ادرار ممکن است با سه شکل مختلف خود را نشان دهند که اصطلاحا این سه شکل را با عنوان خفیف، تیز و ثابت می شناسند که هر کدام به شکل خاصی خود را نشان داده و بیانگر موضوعی خواهند بود.

در رابطه با احساس درد متناوب چنانچه بخواهید بدانید، باید بگوییم که به صورتی است که درد به طور متناوب قطع شده و مجدد فرد درد را احساس می کند. درد متناوب را درد حاد و درد دائمی را نیز مزمن می نامند.

اما در رابطه با علت به وجود آمدن درد در مجاری ادراری می توان این گونه مورد بررسی قرار داد که تحریک به صورت موقت می تواند سبب  به وجود آمدن و احساس درد در مجاری ادرار شود.

برخی از منابع تحریک مجاری ادرار را می توان مواردی مانند:

شیمی درمانی، حمام کف، ژل های ضد بارداری، کاندوم، آسیب های ناشی از ضربه وارد شده به ناحیه لگن، قرار گیری در معرض تشعشع، دوش ها یا محصولات بهداشتی زنانه، صابون های معطر یا تند، فعالیت جنسی و … مواردی از این قبیل دانست که در اغلب موارد نیز اجتناب و دوری از این عوامل تحریک کننده، موجب بهبود و یا کاهش درد خواهد شد.

نکته مهمی را که باید حتما در نظر داشته باشید و به خاطر بسپارید، این است که درد در مجرای ادرار توانایی این را دارد که نشاندهنده طیف گسترده ای از انواع بیماری ها باشد و به نوعی بیانگر مبتلا شدن شما به برخی از بیماری ها شده باشد.

چنانچه شما نیز با معضل احساس ادرار داشتن بعد از ادرار و یا درد در مجاری ادرار خود روبرو هستید، در اولین فرصت به متخصصین با تجربه ای مانند متخصصین بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده و به هیچ عنوان از کنار این مسئله به سادگی عبور نفرمایید.

لطفا از پست پروتز زانو دیدن کنید.

معضل تکرر ادرار در کودکان به چه شکل است؟

معضل تکرر ادرار در کودکان به چه شکل است؟
معضل تکرر ادرار در کودکان به چه شکل است؟

با توجه به این که دوران کودکی یکی از مهمترین دوران رشد برای کودک بوده و برای والدین نیز بسیار مهم است، بنا بر همین موضوع، این که کودک در دوران کودکی خود به معضل یا مشکلاتی ابتلا پیدا نکند، بسیار دارای اهمیت می باشد.

معمولا کودکان پس از سن سه سالگی تا حدودی  می توان گفت بر حسب تغذیه ای که دارند، چیزی حدود دوازده بار در روز را ادرار می کنند که البته این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که با بالاتر رفتن سن در طول این مدت، مثانه نیز بزرگتر شده و این مقدار به چیزی میان کمتر از هفت بار در روز کاهش پیدا می کند.

از عوامل اصلی نشاندهنده تکرر ادرار در کودکان می توان به این نکته اشاره داشت که کودک شما بیش از آنچه که معمولا نیاز است، به سرویس بهداشتی مراجعه کرده  باشد. اما در نظر داشته باشید که این موضوع به هیچ عنوان به معنای خیس کردن خود کودک نیست.

چنانچه بخواهیم مثالی در این باره بیان کنیم، می توان گفت که این امکان وجود دارد که کودک هر نیم ساعت یک بار یا حتی کمتر از آن به سرویس بهداشتی برود.

حتی این امکان نادر نیز ممکن است که کودک شما در طول روز نیاز به مراجعه به دستشویی چیزی بیشتر از سی بار در روز را نیازمند باشد. هر دفعه نیز این امکان هست که کودک پس از هر بار رفتن به سرویس، مقدار کمی ادرار نیز از بدن او دفع شود.

عوامل بسیاری می تواند موجب به وجود آمدن این معضل در بدن کودکان بشود

عوامل بسیاری می تواند موجب به وجود آمدن این معضل در بدن کودکان بشود که البته یکی از مهمترین علت های مربوط به این موضوع را می توان وارد شدن فشار و اضطراب یا به عبارتی فشارهای درونی و به وجود آمدن تغیرات مهم و ناگهانی در زندگی کودک دانست.

پس از وارد شدن برخی از فشارهای روانی ناگهانی که پذیرش آن ها برای کودکان سخت است و نمی توانند به راحتی با آن موضوع کنار بیایند، ممکن است کودک به معضل تکرر ادرار مبتلا شود و به نوعی بدن از این طریق به شوک ناگهانی وارد شده روحی، واکنش نشان دهد.

البته صرفا این موضوع را نمی توان تنها علت ابتلا به احساس ادرار داشتن بعد از ادرار در کودکان دانست چرا که موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که هر کدام به نوعی می تواند موجب به وجود آمدن این معضل شود. ولی یکی از مهمترین دلایل ابتلا به این معضل، همانی است که کمی قبل به آن اشاره کردیم.

چنانچه کودک شما نیز با این معضل دست و پنجه نرم می کند، برای این که بتوانید از ابتلا پیدا کردن به سایر مشکلات جلوگیری کنید، به شما توصیه می کنیم به پزشکان متخصص در این زمینه مانند متخصصین بیمارستان ایرانشهر که یکی از بهترین مکان های درمانی است، مراجعه فرمایید.

پیشنهاد می کنیم از پست معنی few در آزمایش ادرار دیدن کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

اما در آخر نیز بهتر است بدانید که همان طور که در بخش های مختلف این مقاله اشاره داشتیم، معضل تکرر ادرار از معضلات رایج در میان افراد است که موجب به وجود آوردن اختلال و مشکل در روند زندگی اشخاص خواهد شد و آن ها را با مشکل مواجه می سازد.

همچنین این مشکل را یا همان احساس ادرار داشتن بعد از ادرار را باید به طور جدی در نظر داشته باشید. چرا که این معضل در صورت درمان نشدن، سبب به وجود آمدن مشکلات بدتری خواهد شد که ممکن است درمان نکردن آن ها آسیب های جدی را با خود به همراه آورد.

همچنین در برخی از موارد نیز ممکن است معضل تکرر ادرار مانند یک زنگ هشدار عمل کند تا به شما اطلاع دهد بدن درگیر معضلی جدی شده است. پس حتما به این مورد نیز توجه داشته باشید.

چنانچه به این معضل دچار شده و قصد دارید به یک مرکز درمانی خوب و معتبر با کادر درمانی مجرب مراجعه نمایید، به شما توصیه می کنیم که حتما از خدمات بی نظیر بیمارستان خصوصی ایرانشهر در تهران، برای گذراندن روند درمانی خود بدون هیچ گونه نگرانی بهره مند شوید.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست طول عمر بیماران متاستاز استخوان دیدن کنید.

Table of Contents

یک پاسخ

  1. من ترک اعتیاد کردم مایع منی در هنگام ادرار خارج میشه حس ادرار دوباره انگار یه چیزی گیر کرده در مجاری ادرار چیکار کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید