لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت

هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت

Table of Contents

در این مقاله می خواهیم موضوع آنژیوگرافی و عوامل موثر بر هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت را مورد بررسی قرار دهیم. با ما باشید.

در این مقاله سعی داریم تا در خصوص هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت مطالب کاملی را ارائه کنیم.

در بخش ابتدایی این مقاله توضیحاتی راجع به مفاهیم پایه آنژیوگرافی داده شده است که ممکن است حوصله مطالعه آن را نداشته باشید. لذا می توانید با کلیک بر روی این قسمت مستقیم به قسمت مربوط به عوامل تاثیر گذار بر هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت بروید.

ویدئو هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت

در این راستا با بیمارستان ایرانشهر نیز آشنا خواهیم شد. بیمارستان ایرانشهر، یکی از معتبرترین مراکز درمانی در این زمینه شناخته می شود. با ما همراه باشید.

اما قبل از هر چیز مطمئن شوید که این کار را نزد بهترین متخصص آنژیوگرافی در تهران انجام دهید.

اگر قبل از آنژیوگرافی دچار ترس و استرس هستید توصیه می کنیم صفحه آیا آنژیو قلب خطرناک است را ببنید.

اینفوگرافیک هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت

اینفوگرافیک هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت
اینفوگرافیک هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت

همچنین درباره شیوه های انجام این عمل، افرادی که کاندیدای آنژیوگرافی قلب هستند، عوامل موثر در هزینه آنژیو، مراقبت های قبل و بعد از جراحی، تغذیه بعد از آنژیوگرافی و هر سوال دیگری که ممکن است در این راستا برای شما مطرح شود،اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم.

هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت چقدر است؟

هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت در بیمارستان دولتی 1401، تقریبا از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش عوامل تأثیرگذار بر هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

آنژیوگرافی قلب چیست؟

آماده سازی برای انجام Cardiac angiography

انجام جراحی آنژیو قلب به چه افرادی توصیه می شود؟

انواع تکنیک های Cardiac angiography را نام ببرید.

شیوه انجام عمل Cardiac angiography

مراقبت های پیش از آنژیوگرافی قلب

مراقبت های بعد از آنژیوگرافی قلب

عوامل موثر در هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت را ذکر کنید.

آشنایی با بیمارستان ایرانشهر

مشخصه ها و وظایف متخصص قلب

نتیجه آنژیوگرافی قلب

مناسب ترین مواد غذایی پس از آنژیوگرافی قلب

نتیجه گیری

 

آنژیوگرافی قلب (Cardiac angiography)

آنژیوگرافی قلب (Cardiac angiography)
آنژیوگرافی قلب (Cardiac angiography)

پیش از توضیح درباره هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت ، بهتر است شما را با موضوع Cardiac angiography بیشتر آشنا کنیم.

مشاهده عروق قلب از طریق اشعه X به منظور تشخیص و بازبینی انسداد آن ها را آنژیوگرافی قلب می گویند. به عبارت دیگر می توان بیان کرد که تست فوق برای برآورد گرفتگی های موجود در جریان خون به سمت قلب است.

در متد فوق، اندکی از ترکیبات یُد را به عنوان ماده ظاهر کننده به داخل عروق مورد نظر وارد می کنند. سپس Catheter که به شکل لوله ای توخالی است، از طریق عروق مهم به بدن وارد شده و در بخش داخلی رگ ها به حرکت در می آید و ماده نامبرده را در ناحیه دلخواه تزریق می کنند.

سپس با X-ray imaging (عکس برداری اشعه X) مقدار و شیوه انسداد رگ ها به طور دقیق مشخص می شود. این ماده تزریقی پس از مدتی به شکل طبیعی از بدن بیمار دفع می شود.

صفحه آنژیو قلب چقدر طول می کشد را مطالعه کنید تا با مدت زمان دقیق آنژیوگرافی و موارد موثر در زمان آن آشنا شوید.

این آزمایش برای مشاهده Coronary (عروق خونی قلب) مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است که این آزمایش برای مشاهده Coronary (عروق خونی قلب) مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی فوق به منظور وارسی تنگی و انسداد عروق و ضعیف شدن رگ های تغذیه کننده قلب روی بیماران انجام می شود. در واقع Cardiac angiography برای تعیین انسداد سرخرگ قلب صورت می پذیرد.

چنان چه شخصی با انسداد رگ، گرفتگی سرخرگ آئورت، دردهای غیر عادی در ناحیه قفسه سینه به خصوص قلب و یا نارسایی قلبی همراه باشد، حملات و یا سکته قلبی در این افراد به مراتب بیشتر خواهد بود.

در صورتی که سرخرگ هایی که جریان خون را به سمت قلب هدایت می کنند، به دلیل رسوب سلول ها، کلسترول و دیگر دلایل، بسته و یا گرفته شده باشد، ورود جریان خون به این عضو بسیار حساس دچار بی نظمی شده و سبب حس درد و ناراحتی در قفسه سینه خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از مقاله هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 دیدن کنید.

وجود یک لخته خون

علاوه بر این در بعضی موارد ممکن است وجود یک لخته خونی در دیگر بخش های بدن، سبب قطع جریان خون به قلب شود که این رویداد همچون حملات قلبی در شخص معرفی می شود. لازم به توضیح است که در بیشتر موارد، آنژیوگرافی همراه با جراحی Angioplasty انجام می گیرد.

در طی جراحی آنژیوپلاستی، جراح متخصص از طریق میل زدن به داخل سرخرگ ها، انسداد آن را برطرف می کند.

این عمل باعث می شود تا عروق مسدود شده باز و در نتیجه جریان خون همچون روال عادی خود به سمت قلب پایدار شود. به منظور باز کردن انسداد عروق، جراح متخصص قلب از ابزارهای متعدد پزشکی نظیر Stent و یا بالون استفاده می کنند.

وسایل کوچک فوق به وسیله سیمی بلند و بسیار نازک، از درون لوله Catheter به ناحیه تحت درمان در قلب وارد می شوند و لخته ها و یا رسوب را خارج می کنند.

شیوه آماده سازی برای انجام Cardiac angiography

شیوه آماده سازی برای انجام Cardiac angiography
شیوه آماده سازی برای انجام Cardiac angiography

در وهله نخست، بیمار بایستی به بهترین متخصص قلب و یا مجهزترین مرکز درمانی قلب همچون بیمارستان ایرانشهر مراجعه نموده و بررسی های لازم را برای بهره مندی از شرایط آنژیوگرافی و از همه مهمتر هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت جویا شود. از جمله مواردی که پیش از آماده سازی برای انجام این عمل جراحی انجام می گیرد، عبارتند از:

در خصوص سوابق پزشکی مانند آلرژی از بیمار سوالات متعددی پرسیده می شود.

در باره کلیه داروهای تجویزی و یا غیر تجویزی که شخص در طی روز از آن ها استفاده می کند نیز سوالاتی پرسیده می شود. چنان چه نیاز باشد، از بیمار درخواست می شود تا پیش از انجام آزمایش، به طور موقت از مصرف آن ها بپرهیزد.

یکی دیگر از مواردی که پیش از انجام این عمل بایستی به آن توجه بسیار داشته باشید، انجام آزمایشات متعدد به منظور برآورد وضعیت عمومی بیمار مانند تست خون و معاینات فیزیکی است.

درباره پروسه و پیامدهای بعد از Cardiac angiography با بیمار صحبت می شود

درباره پروسه و پیامدهای بعد از Cardiac angiography با بیمار صحبت می شود و اموری که باید پیش از فرایند انجام شود و یا بیمار مایل است تا آنژیو را از طریق بی حسی انجام دهد، اطلاعات لازم در اختیار وی قرار می گیرد.

اگر تمایل دارید برای انجام این عمل از بی حسی استفاد کنید، بایستی چندین ساعت پیش از آزمایش از هیچ خوراکی و یا نوشیدنی استفاده نکنید.

بهتر است در این عمل جراحی نسبتاً حساس، از یک همراه مساعدت و یاری بگیرید و بعد از انجام آنژیو قلب به مدت یک شبانه روز، مراقبت های لازم را از وی برای تسریع در روند بهبودی انجام دهید.

در انتها توصیه می شود که به مدت هشت ساعت قبل از انجام جراحی، بایستی از مصرف هر نوع نوشیدنی و یا  خوراکی خودداری کنید.

یکی از مجهزترین مراکز درمانی برای انجام جراحی Cardiac angiography

بیمارستان ایرانشهر که به عنوان یکی از مجهزترین مراکز درمانی برای انجام جراحی Cardiac angiography معرفی می شود،

این امکان را برای مراجعه کنندگان خود در نظر گرفته است که برای پروسه جراحی، علاوه بر امضاء کلیه فرم های مرتبط، از لباس های مخصوص جراحی استفاده کنند.

پرستاران این بخش از بیمارستان ایرانشهر، برای آماده سازی پروسه آنژیوگرافی قلب، فشار خون بیمار را مورد اندازه گیری قرار می دهند و چنان چه بیمار به عارضه دیابت گرفتار باشد، میزان گلوکز موجود در خون وی نیز مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین ممکن است نیاز باشد تا نوار قلب و یا تست خون از شخص بیمار دریافت شود.

در صورتی که به مصرف مواد غذایی دریایی حساسیت دارید و یا نسبت به ماده حاجب عکس العمل نشان می دهید و یا به استفاده از قرص Viagra آلرژی دارید، بهتر است پزشک معالج خود را مطلع سازید.

انجام جراحی آنژیو قلب به چه افرادی توصیه می شود؟

انجام جراحی آنژیو قلب به چه افرادی توصیه می شود؟
انجام جراحی آنژیو قلب به چه افرادی توصیه می شود؟

همان طور که بیان کردیم، این عمل به منظور بازبینی موقعیت عروق موجود در نواحی قلب توسط جراحان متخصص در این حوزه، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور معمول اشخاصی که با نارسایی و یا اختلالات قلبی عروقی همراه هستند، به انجام آنژیوگرافی قلب نیاز دارند. در این بخش به بعضی از مواردی که جراحان قلب را متقاعد می سازد تا برای بیمار این جراحی را تجویز کنند، نکاتی را عنوان می کنیم:

بیمارانی که با درد و یا ناراحتی در قفسه سینه، دست چپ، گردن و یا فک همراه هستند، به گونه ای که طبق تشخیص پزشک احتمال اختلالات دیگری عنوان نشود، بایستی برای شناسایی دقیق تر، تحت عمل آنژیوگرافی قلب قرار گیرند.

دردهایی که اخیراً در ناحیه قفسه سینه شخص ایجاد شده است و در پی آن بیمار سوابق خاصی نداشته و به تدریج افزایش می یابد، بایستی آنژیو قلب را برای تشخیص به هنگام انجام دهند.

اشخاصی که به شکل مادرزادی و یا وراثتی به انسداد عروق قلب مبتلا هستند هم باید تحت این عمل جراحی قرار گیرند.

نتایج غیر معمول در آزمایش غیر تهاجمی فشار قلب

در صورتی که نتایج غیر معمول در آزمایش غیر تهاجمی فشار قلب مشاهده می شود، طبق تجویز پزشک معالج، بیمار بایستی سریعاً آنژیو قلب را انجام دهد.

ایجاد هر گونه صدمه در ناحیه قفسه سینه، آسیب و یا اختلالات دریچه قلب که احتیاج به جراحی دارد، نیاز است تا تحت عمل Cardiac angiography قرار گیرند.

در مجموع احتمال مسدود شدن رگ ها در افرادی که با فاکتورهای ریسک پذیر نظیر پرفشاری، بیماری دیابت، اضافه وزن بالا، سیگار کشیدن، استرس، چربی بالا و یا کم تحرکی هستند، بسیار است.

شاید این گروه از افراد به تدریج با دردهای قلبی مواجه شوند اما در برخی موارد، بدون نشانه بوده و به طور ناگهانی در آزمایشات تشخیصی مانند Heart scan و یا تست ورزش احتمال انسداد عنوان شود و بیمار، کاندیدای انجام آنژیو قلب باشد.

البته بایستی به دردهایی دقت داشته باشید که در زمان تمرینات فیزیکی در شخص مشاهده می شود و با استراحت نشانه های آن تقلیل می یابد و یا ممکن است درد آن ها به دست هم منتقل شود.

در انتها بایستی متذکر شویم که هر یک از مشکلات نامبرده می تواند در هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت تاثیرگذار باشد.

انواع تکنیک های آنژیوگرافی قلب

انواع تکنیک های آنژیوگرافی قلب
انواع تکنیک های آنژیوگرافی قلب

از دیگر مواردی که می تواند بر هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت تاثیرگذار باشد، انواع Cardiac angiography است. هنگامی که شخص لباس مخصوص جراحی را می پوشد، برای انجام پروسه جراحی، کادر درمان بیمارستان ایرانشهر، داروی آرامبخش به بیمار تزریق می کنند.

حس خوابیدن و یا خواب آلودگی از تاثیرات داروی تجویزی است که در این بیماران امری کاملاً طبیعی است. اما به منظور انجام بعضی از دستورات پزشکی، بیمار باید در هوشیاری کامل باشد.

اصولاً این عمل از طریق ورود کاتتر که لوله ای باریک و بلند است، به رگ های مهم موجود در خون انجام می گیرد. معموال دو شریان برای انجام Cardiac angiography کاربرد دارد:

شریان دست (Radial)

که این تکنیک درمانی به آنژیو به روش دست نامگذاری می شود.

شریان کشاله ران (Femoral)

آنژیوگرافی قلب به روش شریان ران پا است که در ادامه در مورد هر یک از این متدهای درمانی اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهیم.

این عمل جراحی برای نخستین بار از طریق فمورال یا همان شریان ران پا در بیماران کاندیدای آنژیو قلب انجام شد. اما در حال حاضر جراحی فوق بیشتر به روش مچ دست روی بیماران انجام می شود. البته در برخی موارد ممکن است جراح معالج، این جراحی را از طریق رادیال انجام دهد.

در کشورمان، متد درمانی Radial با ورود مجهزترین تجهیزات مدرن پزشکی و آموزش متدهای جدید آنژیو از سوی مجرب ترین متخصصین این حوزه، به مراتب از شیوه Femoral متداول تر است. در مجموع می توان بیان کرد که رادیال (آنژیوگرافی شریان دست) بهتر از فمورال (آنژیوگرافی کشاله ران) است.

بعد از اتمام تصویربرداری از طریق اشعه X، Catheter از شریانی که وارد بدن شده است، بیرون می آید

بعد از اتمام تصویربرداری از طریق اشعه X، Catheter از شریانی که وارد بدن شده است، بیرون می آید. چنان چه از شریان کشاله ران برای انجام جراحی استفاده شده باشد، به منظور پیشگیری از خونریزی در این گروه از بیماران، در ناحیه ورود کاتتر به مدت چندین ساعت کیسه شن قرار می گیرد. علاوه براین، طبق تجویز جراح معالج، تا چند ساعت بیمار اجازه قدم زدن ندارد.

اما گفتنی است که در تکنیک درمانی رادیال، معمولا فرد با خونریزی کمتری همراه خواهد بود و همچون آنژیو فمورال، شخص به کیسه شن احتیاج ندارد و از همه مهمتر بیمار با عدم محدودیت های حرکتی نیز همراه است.

دقت داشته باشید که زمان انجام عمل آنژیوگرافی به روش رادیال، به طور معمول بیشتر از مدتی است که جراح متخصص در شیوه فمورال استفاده می کند.

مزیت های آنژیوگرافی از طریق رادیال

مزیت های آنژیوگرافی از طریق رادیال
مزیت های آنژیوگرافی از طریق رادیال

یکی از مواردی که می تواند سبب تقلیل هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت شود، بیان مزیت های این عمل جراحی است که در این بخش قصد داریم تا به مزایای Cardiac angiography از راه دست، مواردی را متذکر شویم.

گذاشتن هر Catheter در عروق خونی با ریسک خونریزی بسیار در بیمار همراه است. همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم، پس از بیرون آوردن کاتتر از رگ کشاله ران، بیمار بایستی بدون هیچ تحرکی بین دو الی شش ساعت به منظور بهبود رگ ها به پشت دراز بکشد.

در برخی موارد ممکن است با عدم تحرک در طولانی مدت، شخص با خونریزی داخلی مواجه شود

در برخی موارد ممکن است با عدم تحرک در طولانی مدت، شخص با خونریزی داخلی مواجه شود و به قدری زیاد باشد که شخص به تزریق خون و یا انجام جراحی برای اصلاح رگ های کشاله ران احتیاج داشته باشد.

لازم به توضیح است که پیامدهای ذکر شده بسیار کمیاب هستند و چنان چه آنژیوگرافی به روش رادیال روی بیمار انجام شدنی باشد، احتمال این که شخص با پیامدهای فوق مواجه شود بسیار کمتر است.

با توجه به این که رگ های دست بسیار ظریف تر هستند و به سطح پوست نزدیک تر هستند، درصد این که شخص با خونریزی های داخلی مواجه شود، صفر است و یا هر گونه خونریزی بیرونی به آسانی از طریق کمپرس قابل پیشگیری است.

به این ترتیب بعد از این که Catheter از رگ دست خارج شد، کادر درمان در ناحیه مچ دست دستگاه کمپرس کننده را قرار می دهند تا فشاری در ناحیه رگ ها ایجاد شود.

مهمترین مزیت این تکنیک درمانی، عدم نیاز بیمار به بستری است که نسبت به جراحی فمورال بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

شیوه انجام عمل Cardiac angiography

شیوه انجام عمل Cardiac angiography
شیوه انجام عمل Cardiac angiography

پیش از اشعه X در آنژیو قلب، ماده حاجب به شریان مورد نظر که می تواند کشاله ران و یا دست باشد، تزریق می شود که در اثر تماس X-ray، قابل مشاهده و یا رویت پذیر است و سبب ایجاد عکسی از موقعیت شریان خواهد شد. تصویر فوق خیلی سریع از طریق دستگاه، دریافت شده و به صفحه نمایشگر مرتبط ارسال می شود.

پزشک معالج بر مبنای تصویر به دست آمده، موقعیت باز بودن و یا انسداد رگ ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، در جراحی فوق از طریق کمربند، بیمار که صاف روی تخت دراز کشیده است را ثابت می کنند. سپس روی قفسه سینه دستگاه X-ray قرار می گیرد.

محل مورد نظر کاملاً ضد عفونی می شود و کمی بی حسی در آن ناحیه تزریق می شود و شکاف کوچکی توسط جراح، روی پوست بیمار ایجاد می شود. شاید پزشک برای تسریع در روند جراحی و موقعیت بهتر، داروی آرامبخش تزریق کند.

به این ترتیب لوله بلند و نازک (کاتتر) به رگ مورد نظر وارد می شود و از سوی جراح معالج به قلب انتقال داده می شود که بایستی متذکر شویم معمولاً حرکت این لوله باریک و دراز در داخل شریان، هیچ گونه درد و یا ناراحتی ندارد.

بعد از تزریق این ماده، جراح متخصص به آسانی می تواند به وسیله تابش X، انسداد عروق را مشاهده کند

بعد از تزریق این ماده، جراح متخصص به آسانی می تواند به وسیله تابش X، انسداد عروق را مشاهده کند و برمبنای تصاویر به دست آمده، اقداماتی مانند Angioplasty (میل زدن عروق) انجام می دهند و یا از تکنیک های درمانی دیگری مانند بالون و یا استنت برای باز کردن رگ های انسداد شده استفاده می کنند.

در صورتی که شرایط خاصی در طی فرآیند جراحی، شخص را تهدید نکند، بعد از اتمام عمل به منظور مراقبت های پزشکی، جراح معالج، بستری بیمار به مدت بیست و چهار ساعت در بیمارستان را تجویز می کند که بعد از آن با وجود تمامی علائم بهبودی و یا عدم خونریزی در نواحی تحت درمان، وی با تشخیص پزشک معالج مرخص می شود.

البته کمی خونریزی و سوزش در کشاله ران و یا شریان دست و سردردهای موقتی، از پیامدهای آنژیو قلب است که امری کاملاً طبیعی در تمامی این گروه از بیماران محسوب می شود. متخصصین مجرب و حاذق بیمارستان ایرانشهر می توانند در این راستا توصیه های لازم را به شما ارائه دهند.

مصرف آسپرین و پلاویکس پیش از Cardiac angiography

مصرف آسپرین و پلاویکس پیش از Cardiac angiography
مصرف آسپرین و پلاویکس پیش از Cardiac angiography

در مجموع بهتر است پیش از این عمل، حداقل چهار قرص آسپرین (80g) را مصرف کنید و نیاز است که پزشک معالج خود را از این موضوع مطلع سازید.

در صورتی که پیش از این، مدت طولانی است که این دارو را مصرف می کنید، جای هیچ نگرانی نیست اما چنان چه دوره مصرف آن را به تازگی شروع کرده اید، مطمئن شوید که پیش از انجام جراحی به میزان کافی طبق تجویز جراح آن را مصرف کرده باشید.

معمولا تاکید بسیار در رابطه با مصرف آسپرین این است که چنان چه شما بعد از آنژیو به استنت نیاز داشته باشید، خون به مقدار کافی رقیق و آماده ساختن آن بی معطلی انجام شود. اما در خصوص استفاده از Plavix بایستی متذکر شویم:

این دارو یکی از مهمترین داروهای مصرفی است

این دارو یکی از مهمترین داروهای مصرفی است که به کلیه بیماران تحت این عمل جراحی تجویز می شود. پلاویکس سبب رقیق شدن خون می شود و در بیمارانی که به استنت نیاز دارند، در پروسه درمانی نقش مهمی را ایفا می کند.

در مجموع پیش از انجام آنژیوگرافی قلب بایستی به میزان کافی این دارو را (هشت عدد) مصرف کنید. به این ترتیب عدم مصرف داروهای ذکر شده که تاثیر بسیار مهمی در روند جراحی دارند، می تواند از عواملی که سبب افزایش هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت شود، پیشگیری کند.

دقت داشته باشید که مصرف پلاویکس تنها به بیمارانی تجویز می شود که درصد انسداد رگ ها در آن ها بیشتر است و احتمال این که در حین جراحی به استنت نیاز داشته، باشند زیاد است. به بیان دیگر نیاز نیست تا کلیه بیماران این دارو را مصرف کنند.

مراقبت های پیش از آنژیوگرافی قلب

مراقبت های پیش از آنژیوگرافی قلب
مراقبت های پیش از آنژیوگرافی قلب

دقت داشته باشید که مراقبت های پیش از عمل، مهمترین موضوع در کاهش هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت است.

      در صورتی که زمان مصرف داروهای تجویزی پیش از عمل است، بایستی با کمی آب آن ها را میل کنید. نکته حائز اهمیت این است که دیابتی هایی که متفورمین مصرف می کنند، بایستی از بیست و چهار ساعت قبل و بعد از آنژیو از استفاده آن بپرهیزند.

      چنان چه طلا، سنجاق، عینک و یا لنز تماسی دارید، بهتر است آن ها را تحویل پرستار بخش دهید.

      نواحی که پرستار برای انجام جراحی از طریق رادیال و یا فمورال مشخص می کند را کاملاً تمیز کرده و هیچ موی زائدی در این مناطق نباشد. در واقع این همان محلی است که Catheter به داخل رگ ها وارد می شود.

      انجام این عمل جراحی، تحت بی حسی موضعی روی بیمار انجام می شود، اما برای تقلیل استرس های حاصل از آنژیو قلب ممکن است در طی آزمایش، آرامبخش به فرد تجویز شود.

      شاید در زمان تزریق ماده حاجب، شما با حس گرگرفتگی، داغی، سوزش و یا فشار در ناحیه تزریق مواجه شوید و یا تپش قلب در شما بیشتر شود که تمامی این نشانه ها امری طبیعی است و خیلی سریع رفع می شود.

مراقبت های بعد از Cardiac angiography

مراقبت های بعد از Cardiac angiography
مراقبت های بعد از Cardiac angiography

بیمارستان ایرانشهر که از به روزترین و مجهزترین تجهیزات پزشکی در خصوص انجام جراحی آنژیوگرافی قلب معرفی می شود، در رابطه با عواملی که می تواند سبب کاهش هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت شود، الزاماتی را در خصوص مراقبت های بعد از عمل به بیماران متذکر می شود:

بعد از اتمام جراحی با موفقیت، کاتتر از ناحیه تحت عمل جراحی خارج می شود و آن محل از طریق فشار بسیار و یا به وسیله موادی، کاملاً بسته می شود.

به منظور اطمینان بیشتر از عدم خونریزی، بیمار به ریکاوری منتقل می شود. در صورتی که وضعیت بیمار مطلوب باشد، به بخش منتقل می کنند. با توجه به نوع آنژیو شاید توصیه شود تا چندین ساعت استراحت کنید و از بلند شدن سریع خودداری کنید تا با کاهش احتمال خونریزی همراه شوید.

شاید مراحل ترخیص شما از بیمارستان در همان روز انجام شود اما بر مبنای تشخیص جراح معالج، ممکن است چندین روز بستری در بیمارستان به منظور مراقبت های پزشکی بیشتر توصیه شود.

مصرف مایعات فراوان برای دفع ماده حاجب که پیش از جراحی تزریق شده است، به شما کمک بسیار می کند.

بهتر است از کادر درمان در خصوص استفاده داروها، زمان برگشت به امور روزانه و یا شغلی و حمام کردن، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

تا چندین روز از بلند کردن اشیاء سنگین و یا فعالیت های سنگین که فشار بسیاری را به ناحیه تحت درمان وارد می کند، خودداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مراقبت های بعد از آنژیوگرافی در منزل را مطالعه کنید.

عوامل تاثیرگذار در هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت

عوامل تاثیرگذار در هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت
عوامل تاثیرگذار در هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت

همان طور که همه شما می دانید، عوامل متعددی در هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت تاثیرگذار است که در این بخش، به مهمترین پارامترها اشاره خواهیم کرد:

هزینه لوازم و دستگاه:

یکی از مهمترین مواردی که بر هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت تاثیرگذار است، به لوازم مصرفی و دستگاه هایی که به منظور انجام پروسه جراحی برای شخص بیمار استفاده می شود، اختصاص دارد. توجه داشته باشید که تجهیزات و بعضی از ابزارهای مصرفی بیمارستانی نیز جزء این گروه است.

هزینه خدمات پزشکی:

استفاده از خدمات پزشکی مانند تفسیر و بازبینی تست های انجام شده و دستمزد جراح متخصص براساس تسلط و مهارت وی در انجام این عمل جراحی، بخشی از هزینه های  مربوط به آنژیوگرافی قلب است.

بیهوشی:

این عمل جراحی از طریق بی حسی موضعی روی بیماران کاندید آنژیوگرافی قلب انجام می شود. اما در برخی موارد ممکن است جراح معالج از بیهوشی نیز استفاده کند که هر کدام به طور جداگانه بر هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت تاثیرگذار است.

بایستی دقت داشته باشید که هزینه های جراحی فوق از شخصی به شخص دیگر و انجام آن در بیمارستان خصوصی و یا دولتی متفاوت است و شاید شامل هزینه های جانبی باشد که بر قیمت نهایی جراحی آنژیو قلب موثر باشد.

در مجموع تجهیزات مصرفی که در زمان جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین مدت بستری بیمار در بیمارستان و مراقبت های ویژه، خدمات جراحی انجام شده در حین عمل، آزمایش های پیش از جراحی، خدمات پاراکلینیکی با توجه به بازشناسی جراح، ویزیت و مشاوره های پیش از جراحی در هر بیمار متفاوت است

و در این راستا نمی توان پیش از جراحی، برآورد دقیقی از هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت معین کرد.

مرکز درمانی و یا بیمارستانی که در آن تحت این عمل جراحی قرار می گیرید

مرکز درمانی و یا بیمارستانی که در آن تحت این عمل جراحی قرار می گیرید، به دلیل امکانات و تجهیزات پزشکی و یا حتی خدماتی که برای رفاه حال بیماران در نظر می گیرند، می تواند نقش شایانی در هزینه آنژیوگرافی قلب به همراه داشته باشد.

علاوه براین، بیمه ای که شخص بیمار تحت حمایت آن قرار دارد و یا بهره مندی از خدمات بیمه تکمیلی، می تواند تا حد قابل توجهی روی هزینه های جراحی موثر باشد.

طوری که برخی از مراجعه کنندگان به دلیل بیمه درمانی خود ممکن است هزینه های پرداختی برای انجام جراحی و یا دیگر خدمات درمانی آن ها بسیار کم باشد.

افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، می توانند از امکانات و متخصصین مجرب و حاذق در امر جراحی قلب در بیمارستان ایرانشهر، از بهترین خدمات درمانی بهره مند شوند.

در سال های اخیر بعد از اجرای طرح بیمه سلامت، هزینه Stent قلب در بیمارستان های خصوصی و یا دولتی در مقابل سال های پیش از آن به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

در انتها متذکر می شویم که دارندگان بیمه سلامت با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر می توانند از کلیه خدمات درمانی این مرکز بهره مند شوند.

بیمارستان ایرانشهر

بیمارستان ایرانشهر
بیمارستان ایرانشهر

بیمارستان ایرانشهر که یکی از به روزترین و مجهزترین مراکز درمانی برای آنژیوگرافی قلب شناخته می شود، در شهر تهران واقع است که این مجموعه متشکل از پرسنل و متخصصین حاذق و متبحر در حوزه انواع Imaging و یا MRI است.

گفتنی است که طرف قرارداد بیمارستان ایرانشهر معمولاً با بیشتر بیمه های درمانی است و از قسمت های متعدد بیمارستانی برخوردار است که مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و ابزارهای پزشکی است که مراجعه کنندگان می توانند از امکانات موجود در آن بهره مند شوند. بهتر است بدانید که بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانشهر از بخش های

1)    آزمایشگاه 2) اورژانس 3) جراحی قلب 4) رادیولوژی 5) آنژیوگرافی

و درمانگاه تخصصی مانند کلینیک های متعدد تشکیل شده است که با ارج گذاشتن به تمامی مراجعه کنندگان و تجلیل و گرامی داشتن بیماران در کلیه بخش های عملیاتی و یا مدیریتی، دستور کار طرح های خود را به منظور جلب رضایت مراجعان قرار داده است.

دانش فنی موجود در تجهیزات و ابزارهای پزشکی

دقت داشته باشید که میزان توجه ناشی از آزمایش Cardiac angiography در کنار کیفیت، به دانش فنی موجود در تجهیزات، ابزارهای پزشکی و از همه مهمتر تجارب و کارکرد کادر درمانی بیمارستان بستگی دارد.

به همین منظور توصیه می شود که این عمل را در یکی از بهترین بیمارستان های در دسترس که به تمامی امکانات و قابلیت های یک مرکز خدمات درمانی مجهز است را برای آنژیوگرافی قلب انتخاب کنید تا در پی آن به نتیجه قابل قبولی دست یابید. این امر سبب می گردد که شما بتوانید تصمیمات صحیح و مناسبی برای موقعیت سلامت خود انتخاب کنید.

مشخصه ها و وظایف متخصص قلب

مشخصه ها و وظایف متخصص قلب
مشخصه ها و وظایف متخصص قلب

پیش از هر چیز بایستی متذکر شویم که تخصص و مهارت متخصص قلب، یکی از مهمترین فاکتورها در هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت است.

وظیفه مهم وی بررسی لازم به موقعیت قلب و شریان ها است که در بدن خونرسانی را انجام می دهند. تشخیص هر گونه مشکل و یا نقص در دستگاه قلب و عروق و علت عارضه و یا دیگر مشکلات مرتبط، در حوزه تخصص این گروه از متخصصین می باشد.

گفتنی است که متخصص قلب و عروق در صورت نیاز و با توجه به شرایط فعلی بیمار، قلب شخص را تحت عمل آنژیوگرافی قلب و یا جراحی باز قرار می دهند.

بایستی برای درمان و رفع مشکلات قلبی عروقی خود از یک جراح حاذق و ماهر و متخصص که در این عرصه طی سال های متوالی، تجارب و مهارت های کافی را به دست آورده است، کمک بگیرید.

در این بخش سعی داریم تا به مهمترین ویژگی های متخصص قلب و عروق اشاره کنیم:

در وهله نخست، متخصص قلب بایستی تست های مورد نیاز و آزمایش های مربوط به تشخیص موقعیت قلب بیمار که می تواند روی هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت تاثیرگذار باشد را برای بیمار تجویز کند.

تا زمانی که نتایج تست های تجویزی به طور کامل مشخص نشود، پزشک نبایستی تخمینی در خصوص عارضه فرد بیان کند

زیرا این امر سبب نگرانی بسیار از شرایط موجود می شود. وضعیت قلب با استرس های محیطی شدیدتر می شود و در نهایت می تواند خطاهایی را به دنبال داشته باشد.

اقدام به تشکیل پرونده

متخصص قلب با بررسی دقیق تمامی آزمایشات انجام شده و معاینات فیزیکی از بیمار، اقدام به تشکیل پرونده پزشکی برای وی می کند.

پرونده فوق مشتمل بر آزمایشات انجام شده، شیوه معالجه، نتیجه معاینه فیزیکی، موقعیت شخص بیمار، دوره درمان و سایر موارد دیگر مرتبط به پیشینه پزشکی بیمار خواهد بود.

به این علت که چنان چه بیمار در زمان معالجه تصمیم به مراجعه به متخصص دیگری برای تسریع در پروسه درمانی نمود و یا در زمان معالجه، متخصص به مساعدت و یاری دیگر متخصصین برای حفظ سلامتی بیشتر بیمار نیاز داشته باشد، با کمک پرونده پزشکی فوق از موقعیت بیمار، گزارش کاملی را ارائه می دهد.

شاید متخصص قلب در زمان معالجه تصمیم به تغییر متد درمانی داشته باشد

شاید متخصص قلب در زمان معالجه تصمیم به تغییر متد درمانی داشته باشد. در چنین مواردی بیمار موظف است که تابع نظرات پزشک معالج پیش برود.

بهترین اقدام این است که متخصص قلب پیش از شروع تکنیک درمانی مناسب، نتایج تست های انجام شده و شرایط فعلی بیمار را به طور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و سپس تصمیم پایانی را برای شیوه معالجه فرا گیرد.

پزشک بایستی معالجه دارویی و در عین حال غیر جراحی را برای بهبود بیمار لحاظ نماید. اگر شخص با نشانه هایی در رابطه با گرفتگی عروق همراه باشد، مناسب ترین گزینه درمانی که متخصص قلب برای بیمار تجویز می کند، آنژیوگرافی قلب است که در صورت نیاز، ممکن است در حین جراحی، استنت و یا بالون روی بیمار انجام دهند.

نتیجه آنژیوگرافی قلب

نتیجه آنژیوگرافی قلب
نتیجه آنژیوگرافی قلب

جواب نامتداول تست، بیانگر گرفتگی و یا بسته بودن یک الی چند شریان است. در هنگام انسداد رگ ها، بهترین و مجرب ترین متخصصین قلب و عروق به همراه angiography به منظور برطرف کردن انسداد شریان ها، Angioplasty را انتخاب می کنند.

در این تکنیک درمانی با گذاشتن Stent به داخل عروق، باعث جریان دوباره خون و همچنین بهبودی و سلامتی کامل بیمار می شوند.

در چه مواقعی Angiography به CT Angio ترجیح داده می شود؟  

با توجه به عنوان مقاله هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت، بهتر است متذکر شویم که در برخی موارد، شک بالینی متخصص قلب برای این که شخص با انسداد عروق همراه است، بسیار است. در چنین شرایطی تشخیص نخست متخصص قلب، انجام آنژیوگرافی قلب است.

اما در بعضی موارد ممکن است نسبت به تشخیص انجام شده روی شرایط فعلی بیمار، دکتران تردید بسیار نداشته باشند. لذا CT Angio انجام می گیرد که هزینه آن نسبت به هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت کمتر است.

لازم به توضیح است که متد درمانی فوق به اندازه Cardiac angiography دقیق نیست. چنان چه در حین انجام سی .تی . آنژیو، شریان بسته مشاهده شود، مشکل فوق حتماً بایستی از طریق آنژیوگرافی قلب برطرف شود.

به بیان دیگر در صورتی که CT Angiography حاکی از آن باشد که شریان بسیار تنگ است، بیمار به جراحی احتیاج دارد.

جراح معالج با گزارش از CT انجام شده مجدداً بیمار را تحت آنژیوگرافی قلب قرار می دهد. اگر جراح متخصص درباره مسدود شدن عروق با شک بالینی بسیار همراه باشد، در واقع انجام CT Angio هزینه اضافی است که می تواند بر هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت تاثیر گذار باشد.

مناسب ترین مواد غذایی پس از آنژیوگرافی قلب

مناسب ترین مواد غذایی پس از آنژیوگرافی قلب
مناسب ترین مواد غذایی پس از آنژیوگرافی قلب

نخستین موردی که برای استفاده از مواد غذایی پس از انجام جراحی فوق بایستی به منظور جلوگیری از هزینه آنژیوگرافی قلب با بیمه سلامت و یا تسریع در روند بهبودی در نظر داشته باشید، استفاده از گروه های غذایی سالم و مفید است که پزشک معالج توضیحات کامل را به بیمار ارائه می دهند.

دقت داشته باشید که محصولات غذایی با کمترین کالری می تواند برای این گروه از بیماران تحت عمل جراحی آنژیو قلب گزینه مناسبی باشد.

بهترین اقدام، قرار دادن سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی بیماران است که بایستی در وعده های اصلی و یا میان وعده به میزان مناسب و براساس کالری مورد نیاز روزانه استفاده شود. استفاده از نمک برای این گروه از بیماران بسیار مضر است و بایستی مصرف آن را تا حد بسیار کاهش دهند.

غذاهایی که دارای کمترین چربی هستند

غذاهایی که دارای کمترین چربی هستند، مانند ماهی های کم چرب و یا مرغ، می تواند گزینه مناسبی برای پس از آنژیوگرافی قلب توصیه شود. به این علت که مواد غذایی با بیشترین چربی سبب انسداد شریان ها می شود.

به همین منظور اغلب متخصصین به بیمارانی که تحت عمل آنژیو قلب قرار گرفته اند، توصیه می کنند که مصرف آن ها ذا از رژیم غذایی خود حذف و یا محدود کنند. بهتر است روغن های مفید و سالم نظیر روغن کنجد و یا زیتون را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

طبق پژوهش های پزشکی انجام شده، در صورتی که خوراکی های سالم و مفید و بدون چربی های مضر از همان نخست در رژیم غذایی تمامی افراد در رده های سنی مختلف گنجانده شود، از انسداد عروق در آن ها جلوگیری شده و در نهایت احتیاج به انجام Cardiac angiography به حداقل می رسد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

آنژیوگرافی یکی از متدهای درمانی است که اغلب جراحان متخصص قلب و عروق برای تشخیص و معالجه مسدود شدن شریان در افرادی که با مشکلات قلبی عروقی همراه هستند، تجویز می کنند.

با انجام این تکنیک جراحی، به آسانی عروق بسته شده از طریق کاتتر پیدا شده و برای بهبودی و ترمیم آن اقدامات لازم صورت می گیرد.

بسته به دوران بازیابی کوتاه، معمولا به منظور انجام Cardiac angiography بیمار بایستی هزینه های متعددی را پرداخت کند که بهتر است پیش از انجام عمل در این خصوص، اطلاعات لازم را از مجرب ترین متخصصین قلب و عروق بیمارستان ایرانشهر دریافت نماید.

در پایان به توصیه های پزشکان بعد از آنژیوگرافی توجه فرمایید. برای این منظور صفحه بعد از آنژیوگرافی چه باید کرد را ببنید.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست هزینه عمل دیسک کمر دیدن کنید.

سوالات متداول

انواع آنژیوگرافی چیست؟

  1. آنژیوگرافی از راه پا
  2. آنژیوگرافی از راه دست

قیمت آنژیوگرافی با بیمه سلامت چقدر است؟

در بیمارستان های دولتی در حدود 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

قیمت استنت قلب با بیمه سلامت چقدر است؟

حدودا از 1 تا 3 میلیون تومان است.

عوارض آنژیوگرافی چیست؟

  1. سکته مغزی
  2.  سکته قلبی
  3. خونریزی های شدید

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید