لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

Table of Contents

در این مقاله نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه شما هستیم.

درد دیسک کمر مشکلی است که این روزها در افراد زیادی دیده می شود.

ما در این مقاله می خواهیم نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر را بررسی کنیم.

اگر از این مشکل رنج می برید، ما توصیه می کنیم تنها به خواندن این مقاله اکتفا نکرده و حتما برای درمان های بیشتر به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

اما  احتمالا یکی از مطالبی که به شما کمک خواهد کرد آشنایی با روش عمل لیزر دیسک کمر خواهد بود.

اینفوگرافیک نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

اینفوگرافیک نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر
اینفوگرافیک نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

همچنین اگر این عمل توسط بهترین جراح دیسک کمر با لیزر در تهران انجام شود با کمترین درد و عوارض همراه خواهد بود.

همچنین می توانید جهت اطلاعات بیشتر درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر را نیز مطالعه کنید.

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر چگونه است؟

  • به پشت خوابیدن
  • روی شکم نخوابیدن
  • دراز کشیدن به پهلو
  • اهمیت به موقعیت جنین

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:
  1. اعمالی که در صورت ابتلا به دیسک کمر باید از انجام آن‌ها پرهیز نمایید.
  2. نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر
  3. نکات بیشتر درباره نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر
  4. تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از فتق دیسک کمر
  5. ورزش های مناسب برای دیسک کمر
  6. حرکات کششی پیشرفته مناسب برای دیسک کمر
  7. سخن آخر

 

اعمالی که در صورت ابتلا به دیسک کمر باید از انجام آن‌ها پرهیز نمایید

اعمالی که در صورت ابتلا به دیسک کمر باید از انجام آن‌ها پرهیز نمایید
اعمالی که در صورت ابتلا به دیسک کمر باید از انجام آن‌ها پرهیز نمایید

زمانی که در این ناحیه از بدن خود درد داشتید، باید هر کاری که دارید را متوقف کنید. اما اگر کارهایی را انجام دهید که آسیب را تشدید می کند یا از بهبود مناسب آن جلوگیری می کند، باید انتظار وخیم شدن شرایط را داشته باشید.

اجتناب از این فعالیت‌ها می ‌تواند به بهبودی و اطمینان از اثرات مثبت درمان و تشخیص در دراز مدت کمک کند. اکثر مردم زمانی که از این فعالیت ها اجتناب می کنند و از یک فیزیوتراپیست، جراح ارتوپد یا متخصص ستون فقرات کمک می گیرند، بهبود می یابند.

در زیر لیستی تهیه کردیم از رفتارهای مضر برای دیسک کمر:

استراحت زیاد در رختخواب

بیشتر متخصصان توصیه می کنند که بهتر است چند روز در رختواب بمانید تا اوضاع کمرتان بهبود یابد. اما صرفا چند روز. استراحت زیاد در رختخواب خطرناک و مضر خواهد بود. اگر خوش شانس باشید، استراحت بیش از حد در رختخواب به بهبودی شما کمک نمی کند. در غیر این صورت حتی ممکن است که وضعیت کمرتان را بدتر کند.

به همین دلیل بهتر است استراحت کافی در رختخواب داشته باشید، نه بیشتر. به عنوان یک قاعده، بیش از دو روز استراحت در بستر خوب نیست. عمل صحیح در این باره این است که به فعالیت خود ادامه دهید.

مشکل این است که بسیاری از فعالیت‌ های اشتباه می‌ تواند روند درمان را دچار مشکل کنند. به این خاطر، بهتر است برای از بین بردن درد دیسک و اجتناب از برخی فعالیت ها مانند موارد زیر تعادل برقرار کنید.

اگر ساکن تهران هستید، مقالات عمل لیزری دیسک کمر در تهران و عمل دیسک کمر با لیزر در تهران راهنمای خوبی برای شماست.

برای مدت طولانی نشستن

درست مثل استراحت در رختخواب، نشستن برای مدت طولانی به شما برای درمان دیسک کمر کمکی نمی کند. چراکه این عمل مهره های دیسک را تحت فشار قرار می دهد.

این همان چیزی است که برای شما مضر است. حتی بهترین صندلی های طبی هم نمی توانند از این فشار جلوگیری کنند. اما واقعا بعضی وقت ها مجبورید که بنشینید. در صورت لزوم، سعی کنید از یک صندلی راحت استفاده کنید و این نکات را برای کاهش فشار روی دیسک رعایت کنید.

  • شانه های خود را به عقب و ستون فقرات را صاف نگه دارید. به عبارت دیگر چمباتمه نزنید!
  • پاهای خود را روی زمین و ران های خود را به موازات زمین قرار دهید.
  • هنگام نشستن مطمئن شوید که زانوهایتان بالاتر از باسنتان نباشد.
  • برای حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات، یک حوله یا بالش در اطراف کمر خود قرار دهید.
  • در جایی که نشسته اید، چند دقیقه بایستید و قدم بزنید و زیاد استراحت کنید. بهتر است این کار را هر نیم ساعت یا یک ساعت انجام دهید.
  • سعی کنید با استفاده از یک میز، بایستید تا از نشستن طولانی مدت خودداری کنید. در عین حال فراموش نکنید که حداقل هر ساعت یک بار دور میز خود حرکت کنید.

شما در حال مطالعه مقاله نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر هستید.

بیش از حد خم شدن

خم شدن کمر یکی از شایع ترین علل درد دیسک کمر است. بیشتر مردم تا زمانی که به دیسک کمر یا سایر آسیب ‌های کمر دچار نشده‌ اند، نمی‌ دانند در طول روز چقدر خم می ‌شوند. بهتر است تا بهبود کامل کمر از خم شدن خودداری کنید. در زیر برخی از کارهایی که نیاز به خم شدن دارند را لیست کرده ایم:

شستن لباس:

برای درآوردن سبد باید خم شوید، سبد را به ماشین لباسشویی ببرید و سپس قبل از اتمام کار شست و شو چندین بار خم شوید. اگر می توانید برای این کار از یکی از دوستان یا اعضای خانواده کمک بگیرید.

تغذیه حیوانات خانگی:

اگرچه انجام آن دشوار نیست، اما باید خم شوید تا غذا و آب برای حیوان خانگی تهیه کنید. در صورت امکان، بهتر است از این امر اجتناب کنید.

برداشتن اجسام:

این یک وضعیت نسبتاً رایج است. اما ارزش یادآوری را دارد. هر بار که برای بلند کردن چیزی از روی زمین خم می شوید، به کمر خود فشار می آورید، حتی اگر به اندازه یک لباس سبک باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل لیزری دیسک کمر در اهواز دیدن کنید.

جاروبرقی كشیدن

اگرچه هنگام جاروبرقی کشیدن مجبور نیستید زیاد خم شوید، اما این فعالیت می تواند باعث کمردرد شود. روش رایج جاروبرقی این است که افراد از بازو و پشت خود برای اعمال فشار و از بین بردن خلا استفاده می کنند که می تواند باعث درد دیسک کمر شود.

اگر مجبورید جاروبرقی بکشید، به سادگی جاروبرقی را در مقابل خود نگه دارید و دسته جاروبرقی را به جلو و عقب ببرید تا از فشار و کشش بیش از حد جلوگیری کنید. این برای کمر شما راحت تر خواهد بود و در دراز مدت به شما کمک می کند.

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر
نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

بسیار رایج است که افراد هنگام خواب، درد دیسک کمر را تجربه کنند. به همین دلیل است که برخی از انواع مدل های خوابیدن ممکن است به شما آسیب بزند. خوشبختانه، برخی الگوهای خواب وجود دارد که می تواند به جلوگیری از درد دیسک کمر کمک کند.

در نتیجه وضعیت خواب مناسب برای افراد مبتلا به فتق دیسک کمر در هر فرد نسبت به دیگری فرق می کند. این یعنی که وضعیت خوابی که برای شما راحت است، ممکن است برای بیمار دیگری راحت نباشد.

برای بهترین روش های درمان دیسک کمر به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

در این بخش چند مدل خوابیدن که برای دیسک کمر مفید است را معرفی می کنیم:

موقعیت جنین

همان طور که از نامش پیداست، این حالت خواب شبیه به موقعیت جنین یا نوزاد در داخل رحم مادر است. ابتدا روی تخت دراز بکشید و سپس کمر خود را خم کنید تا زانوها و آرنج ها به هم برسند.

خم شدن ستون فقرات برای دیسک بیرون زده مفید است. زیرا خم شدن فشار روی مهره های فشرده شده را کاهش می دهد و به تسکین درد و سایر علائم مرتبط کمک می کند.

به پشت خوابیدن

شاید برایتان عجیب باشد، اما خوابیدن به پشت برای رفع فشار ستون فقرات بسیار مفید است. با این حال، به یاد داشته باشید که از بهترین بالش دیسکی استفاده کنید و آن را زیر زانو قرار دهید. این کار درد کمر را تسکین می دهد و علائم فتق دیسک را از بین می برد.

توجه: اگر بدون بالش نگهدارنده بخوابید، ممکن است وضعیت ستون فقرات شما بدتر شود.

گام اول این است که به پشت و به صورت صاف بخوابید. سپس زانوهای خود را کمی خم کنید تا بالش زیر آن ها قرار گیرد. در این حالت به جای این که کل وزن خود را روی ستون فقرات قرار دهید، وزن را به طور برابر در همه بدن خود پخش می کنید.

دراز کشیدن به پهلو

این مدل خوابیدن یکی از بهترین وضعیت ها برای افرادی است که دچار فتق دیسک کمر هستند. هرگز بالش را فراموش نکنید! بعد از این که خوابیدید، کمر خود را خم کنید و در وضعیتی دراز بکشید که احساس راحتی کنید. سپس بالش را بین زانوهای خود قرار دهید. در صورت نیاز می توانید از بیش از یک بالش استفاده کنید.

فراموش نکنید که احساس راحتی شما خیلی مهم است.

این حالت باعث می شود که بتوانید ستون فقرات خود را به خوبی با سایر بدن خود هماهنگ کنید و باسن و ستون فقرات خود را در شرایط مناسبی نگه دارید.

بهتر است روی شکم نخوابید

بهتر است روی شکم نخوابید
بهتر است روی شکم نخوابید

خوابیدن روی شکم توصیه نمی شود. می تواند کمردرد را بدتر کند و به عضلات کمر فشار بیاورد. این می تواند منجر به درد گردن و درد بین تیغه های شانه شود.

در شرایطی که قادر به خوابیدن در حالت های دیگر نیستسد، توصیه می کنیم یک بالش زیر شکم و پهلوهای خود قرار دهید. بالش به حفظ تراز ستون فقرات کمک می کند و به کاهش کمردرد مزمن کمک می کند.

نکات بیشتر درباره نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

نکات بیشتر درباره نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر
نکات بیشتر درباره نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر

بهترین تشک را برای خود انتخاب کنید:

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، تشک را برای افرادی که سال ها کمردرد دارند، توصیه می کنند. این توصیه ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

اما این بدان معنا نیست که شما باید یک تشک فوق العاده نرم انتخاب کنید. اگر تشک شما خیلی نرم باشد، ممکن است در آن فرو روید و باعث افتادگی مفاصل شما در هنگام خواب شود که می تواند باعث درد شود.

اگر به دنبال یک تشک جدید هستید، احتمالاً تشک متوسط ​​بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما تعدادی از آن ها را امتحان کنید (در فروشگاه تشک یا در خانه یک دوست) و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است. یک نوع تشک برای همه مناسب نیست. این به اولویت های هر فرد برمی گردد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر را مطالعه کنید.

بالش مناسب را انتخاب کنید:

پزشکان معمولاً بالش باریک‌ تری را توصیه می ‌کنند. این بالش ها به حفظ وضعیت بدن در طول شب کمک می کنند.

بهداشت خواب را رعایت کنید:

سعی کنید هر شب حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید، وسایل الکترونیکی را از اتاق خواب دور نگه دارید و ورزش شدید و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را به اوایل روز موکول کنید.

تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از فتق دیسک کمر

تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از فتق دیسک کمر
تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از فتق دیسک کمر

علاوه بر نحوه استراحت برای فتق دیسک کمر و محدودیت خواب، برخی از عادات روزانه و سبک زندگی می تواند کمردرد را کاهش دهد. عوامل زیادی در پیشگیری از فتق دیسک کمر به فعالیت های روزمره و سبک زندگی مربوط می شود. برای کاهش درد دیسک کمر، پزشک موارد زیر را توصیه می کند:

  • تناسب اندام را حفظ کنید.
  • سیگار نکشید.
  • ورزش های هوازی را به طور منظم انجام دهید.

سعی کنید با ورزش، انعطاف بدن خود را بالا ببرید. ورزش های مورد استفاده در یوگا مانند حرکت گاو، حرکت کودک، کبوتر و انواع دیگر حرکات کششی برای این کار مفید است.

هنگام بلند کردن اجسام سنگین از پاهای خود استفاده کنید

هنگام بلند کردن اجسام سنگین از پاهای خود استفاده کنید. زانوهای خود را خم کنید، پشت خود را صاف نگه دارید و عضلات شکم خود را منقبض کنید. همچنین بدن را نزدیک بدن خود نگه دارید.

شرایط بدنی خوبی را حفظ کنید.

اگر برای مدت طولانی می ایستید، با قرار دادن یک پا روی صندلی، فشار روی کمر خود را کاهش دهید.

از صندلی های چرخان راحت برای نشستن استفاده کنید. ارتفاع صفحه کلید باید به گونه ای باشد که هنگام استفاده از آن، آرنج ها زاویه 90 درجه داشته باشند.

هنگام نشستن مطمئن شوید که زانوها و ران هایتان صاف هستند و هر از چند گاهی وضعیت خود را تغییر دهید.

استرس می تواند باعث افزایش درد و همچنین بی کیفیتی خواب شود

استرس می تواند باعث افزایش درد و همچنین بی کیفیتی خواب شود. استفاده از تکنیک های تمدد اعصاب برای چند دقیقه در عصر یا شب برای کاهش استرس مفید است.

برای تسکین موقت درد، می توانید از کمپرس سرد یا گرم (بسته های گرم برای رفع اسپاسم عضلانی و بسته های سرد برای کاهش تورم و درد شدید) استفاده کنید.

کمردرد یک مشکل رایج است، اما علائم فتق دیسک کمر بسیاری از افراد را می توان با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی کاهش داد.

توجه به وضعیت بدن در هنگام خواب و دقت به شرایط استراحت در بستر و کمردرد برای کاهش کمردرد الزامی است. همین طور باید دقت داشته باشید که تمام حرکات خود را با رعایت تمهیدات لازم و به درستی انجام دهید.

شما همچنین می توانید برای اطلاع از سایر مراقبت های مناسب خودتان به بیمارستان ایرانشهر که دارای بهترین امکانات و متخصصین است، مراجعه نمایید.

ورزش های مناسب برای دیسک کمر

ورزش های مناسب برای دیسک کمر
ورزش های مناسب برای دیسک کمر

برای فتق دیسک کمر از هر نوع و در هر صورت، قبل از انجام ورزش ها و فعالیت های مربوط به دیسک کمر باید با یک متخصص مشورت شود تا مطمئن شوید که می توانید کمردرد را با ورزش بدون افزایش خطر عفونت درمان کنید.

یک فیزیوتراپ یا ارتوپد می تواند به شما نشان دهد که چگونه با کمترین احتمال آسیب، از تمرینات کششی خود بیشترین بهره را ببرید. آن ها همچنین می توانند تمرین مناسب دیسک کمر را برای سطح تناسب اندام فعلی شما پیشنهاد کنند.

در زیر برخی از حرکات مناسب برای دیسک کمر را ذکر کرده ایم:

تمرینات کششی پایه

تمرینات کششی پایه
تمرینات کششی پایه

از این تمرینات می توانید به منظور بهبود کمردرد و فتق دیسک کمر و کاهش دردهای ناشی از آن بهره بجویید. فراموش نکنید که در هیچ یک از این ورزش ها، بیش از حد در پشت خود کشش ندهید و در صورت ایجاد درد، انجام هر حرکتی را متوقف کنید. تمرینات را طبق توصیه فیزیوتراپ یا پزشک خود انجام دهید.

تیلت لگن (کج شدن لگن)

این روش ورزشی است که عضلات پشت را محکم می کند که باعث تحکیم عضلات کمر و بهبود وضعیت بدن می شود. در اوایل شروع این حرکات آن را پنج بار و سپس ده بار در روز انجام دهید.

  • اول: برای تسکین کمردرد به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کنید. برای راحتی کار، می توانید یک حصیر یا حوله زیر لوله قرار دهید و آن را زیر سر خود قرار دهید.
  • دوم: برای تسکین درد و علائم دیسک کمر، باسن و عضلات شکم را به آرامی سفت کنید، به طوری که کمرتان کاملا روی زمین قرار گیرد.
  • سوم: با قوس دادن به کمر، لگن خود را کمی به سمت بالا خم کنید.
  • چهارم: تا پنج ثانیه در این حالت بمانید.
  • پنجم: به حالت اولیه خود برگردید.
  • ششم: اکنون کمر خود را خم کنید تا لگن به سمت پایین خم شود.
  • هفتم: تا پنج ثانیه در این حالت بمانید و سپس عضلات خود را شل کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست مدت استراحت بعد از عمل تعویض مفصل لگن دیدن کنید.

کشش زانو تا سینه

این حرکت به تحکیم عضلات شکم و عضلات پشتیبان اطراف کمر کمک می کند. این تمرین را برای کمردرد دو تا سه بار در روز با هر دو پا انجام دهید.

  • به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید.
  • با کمک عضلات شکم، زانوها را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید تا نیازی به فشار نداشته باشید.
  • زانوهای خود را با دو دست بگیرید و به طور دقیق و یکنواخت نفس بکشید.
  • تا پنج ثانیه در این حالت بمانید.
  • پا را با کمک عضلات شکم پایین بیاورید.
  • این حرکت را با پای دیگر خود تکرار کنید.

فشردن تیغه شانه

فشار روی کتف که به استخوان ‌های شانه فشار وارد می ‌کند، به تسکین سفتی و درد ماهیچه ‌ها کمک می‌ کند. استفاده از صندلی بدون دسته به شما کمک می کند تا تمرین را بهتر انجام دهید. این تمرین دیسک کمر را دو بار در روز و هر بار تا پنج بار تکرار کنید.

  • ابتدا کمر خود را صاف کرده، چانه خود را پایین بیاورید و دستان خود را در دو طرف بدن آرام نگه دارید.
  • تیغه های شانه خود را به آرامی روی هم قرار دهید تا زمانی که احساس سفت شدن کنید. اگر این حرکت باعث درد می شود، میزان فشار را کاهش دهید.
  • تا پنج ثانیه در این حالت بمانید و در این مدت به تنفس خود ادامه دهید.
  • عضلات خود را شل کنید.

پل زدن

این یک حرکت مخصوص دیسک کمر انعطاف پذیر برای تحکیم عضلات پشت و گردن است. از 5 بار شروع کنید و آرام آرام تا 20 مرتبه افزایش دهید.

  • برای شروع به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و کف پاها را روی زمین قرار دهید.
  • باسن و شکم خود را منقبض کنید، اما سر و شانه های خود را آرام نگه دارید.
  • باسن خود را از روی زمین بلند کنید تا زانوها، باسن و شانه ها در یک خط مستقیم قرار گیرند.
  • پنج ثانیه در همان حالت بمانید و نفس عمیق بکشید، سپس به حالت اولیه برگردید.

درهر مرحله از درمان، می توانید به بیمارستان ایرانشهر که بهترین مرکز درمانی در این زمینه می باشد، مراجعه نمایید.

حرکات کششی پیشرفته مناسب برای دیسک کمر

حرکات کششی پیشرفته مناسب برای دیسک کمر
حرکات کششی پیشرفته مناسب برای دیسک کمر

در این قسمت از مقاله “نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر” به برخی از حرکات پیشرفته تر خواهیم پرداخت.

با استفاده از این حرکات می توانید مهارت های حرکتی خود را افزایش دهید. تمریناتی مانند موارد زیر را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید تا کم کم به حرکات کششی عادت کنید.

انبساط چرخشی کمر

کشش چرخشی کمر باعث تقویت عضلات ران و پشت می شود و در عین حال به تقویت عضلات شکم نیز کمک می کند. مثل بقیه مشکلات ناشی از ضعف کمر، تحکیم عضلات شکم در بیرون زدگی دیسک کمر یکی از اهداف ورزش روزانه است. هر ست را هشت بار تکرار کنید.

  • به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و کف پاها را کاملا روی زمین قرار دهید.
  • پشت و شانه های خود را صاف روی زمین نگه دارید، زانوهای خم شده خود را به سمت چپ بچرخانید تا زمین را لمس کنند، یا آن ها را بچرخانید تا بدون احساس ناراحتی تا حد امکان به زمین نزدیک شوند.
  • پنج ثانیه در همان موقعیت باقی بمانید.
  • زانوهای خود را به سمت راست بچرخانید تا زمین را لمس کنند.
  • پنج عدد در همان موقعیت باقی بمانید.
  • پاهای خود را شل کنید و استراحت کنید.

کشش پشت

این حرکت برای افزایش انعطاف بدن شما بسیار مفید است.

  • به پشت دراز بکشید.
  • به آرامی بالاتنه خود را با استفاده از آرنج خود به عنوان تکیه گاه بالا بیاورید.
  • نیم تنه خود را روی زمین نگه دارید. بدن خود را فقط تا جایی سفت کنید که بتوانید به خوبی نفس بکشید و پایین تنه خود را کاملا روی زمین نگه دارید.
  • ده ثانیه در این حالت بمانید، همزمان نفس عمیق بکشید و سپس به حالت اولیه برگردید.

هر چه بیشتر این تمرین را انجام دهید بهتر است. زیرا بر سلامت کمر تاثیر زیادی می گذارد. نتیجه مورد انتظار از این حرکت این است که بتوانید خود را با بازوهای دراز در کف دست و بالاتنه تا حد امکان از روی زمین بلند کنید. انجام این تمرین در اوایل صبح و همچنین قبل از خواب در شب مفید است.

البته شما باید طریقه انجام این حرکات و سایر مراقبت ها را از یک پزشک متخصص دریافت کنید. برای این امر می توانید به بیمارستان ایرانشهر که بهترین متخصصان در این زمینه را دارد، مراجعه کنید.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

در این مقاله درباره نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر حرف زدیم و در ادامه سعی کردیم چند حرکت موثر ورزشی را هم معرفی کنیم. امیدواریم نتیجه نهایی این مقاله برای شما گامی مثبت به منظور حفظ یا بازیابی سلامتیتان باشد.

سوالات متداول

بهترین وضعیت استراحت برای بیرون زدگی یا فتق دیسک چیست؟

خوابیدن روی پشت است.

انواع ورزشهایی برای تقویت عضلات محافظ کمر چیست؟

  1. ورزش گاو و گربه
  2. ورزش تقویت عضلات طرفی کمری
  3. ورزش دراز نشست نیمه کامل

منبع:

https://b2n.ir/w95530

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید