لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر

Table of Contents

در این مقاله مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر را بررسی می نماییم. همراه ما بمانید.

اگر شما هم عمل دیسک کمر با لیزر در تهران انجام داده اید احتمالا نیاز به شناخت مراقبت های بعد از عمل دارید.

انسان ها در طی عمر خود با برخی از بیماری های عضلانی – اسکلتی مواجه می شوند که از شایع ترین آن ها می توان به بیرون زدگی یا پارگی دیسک کمر اشاره کرد. این بیماری بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و زندگی افراد را دچار اختلال می کند.

دردهای حاصل از این بیماری بسیار طاقت فرسا بوده، به طوری که بیمار می خواهد هر چه سریع تر راه درمان را پیدا کند. به همین دلیل روش های درمانی جدید دیسک کمر خیلی مورد توجه قرار می گیرد تا  هر چه سریع تر دردها بهبود یابند.

دیسک کمر مایعی درون ستون فقرات است که بافت استخوانی را به بافت ماهیچه متصل می کند. در صورتی که این دیسک دچار بیرون زدگی یا پارگی گردد، در اصطلاح گفته می شود که فرد دچار دیسک کمر گشته است.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل لیزری دیسک کمر در تهران و عمل لیزری دیسک کمر در مشهد دیدن کنید.

در این بیماری یک پارگی در حلقه فیبری – بیرونی دیسک رخ می دهد

در این بیماری یک پارگی در حلقه فیبری – بیرونی دیسک رخ می دهد و سبب می شود که قسمت نرم و مرکزی دیسک بیرون بزند. فشار زیاد این مایع بر عصب های اطراف، سبب می شود که فرد احساس درد زیادی داشته باشد.

لیزر درمانی روشی جدید برای درمان فتق دیسک می باشد. بیمارستان ایرانشهر با بهترین تجهیزات و توسط بهترین پزشکان و متخصصان کشور اقدام به درمان این بیماری با استفاده از لیزر می کند. شما می توانید برای درمان بیماری دیسک خود به بیمارستان ایرانشهرمراجعه کرده و از آخرین تکنولوژی لیزر برای درمان دیسک بهره ببرید.

اینفوگرافیک مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر

اینفوگرافیک مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر
اینفوگرافیک مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر

جراحی لیزر روشی امن و بدون عوارض جانبی می باشد. اما زمانی درمان با لیزر اثربخش خواهد بود که بیمار به یک سری مراقبت های بعد از عمل توجه داشته باشد و آن ها را رعایت کند.

در این مقاله ما به موضوع درمان دیسک با عمل لیزر خواهیم پرداخت و مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر را بیان خواهیم کرد تا درمان شما به بهترین شکل ممکن و با اثربخشی بالا صورت گیرد. پس با ما همراه باشید..

اگر ساکن مشهد هستید، مقاله عمل لیزر دیسک کمر در مشهد را مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر چیست؟

  • اجازه راه رفتن دارد
  • برنامه تغذیه خاصی ندارد
  • کمربند طبی
  • امکان استحمام تا 48 ساعت بعد از عمل
  • استفاده از توالت فرنگی بمدت 2 هفته
  • عدم استراحت مطلق
  • ورزش بعد از عمل: حرکت دوچرخه در حالت خوابیده به مدت 10 الی 15 دقیقه و 1 الی 3 بار در روز گزینه مناسبی است.
  • مصارف دارو
  • اجتناب از فعالیت سنگین
  • فیزیوتراپی
  • کمپرس سرد و گرم
  • رانندگی بعد از گذشت 4 هفته
  • عدم نشستن طولانی مدت
  • مصرف سیگار بعد از 6 ماه
  • فعالیت های ورزشی حرفه ای بعد از 6 ماه
  • ویزیت مجدد 2 هفته بعد از عمل
  • بلند کردن اجسام را کمتر انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

دلایل بروز دیسک کمر چیست؟

علائم بیماری دیسک کمر چیست؟

روش های درمان دیسک کمر چیست؟

عوارض استفاده از لیزر برای درمان دیسک کمر چیست؟

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر

داروهای تجویز شده توسط پزشک بعد از عمل لیزر دیسک کمر

دوره نقاهت عمل لیزر دیسک کمر چقدر است؟

مزایای روش درمان لیزری دیسک کمر چیست؟

سخن پایانی

 

دلایل بروز دیسک کمر چیست؟

دلایل بروز دیسک کمر چیست؟
دلایل بروز دیسک کمر چیست؟

بیماری دیسک کمر اغلب در افراد با گروه سنی 30 تا 50 سال شایع است. علت ایجاد دیسک کمر می تواند بر اثر نشستن اشتباه، بلند کردن اجسام به صورت نادرست و کارکردن در شرایط غیر استاندارد باشد.

بیرون زدگی یا پارگی دیسک کمر در ناحیه گردن یا قسمت پایینی کمر اتفاق می افتد. در اثر این بیماری، فرد درد زیادی را متحمل می شود.

در اکثر افراد در صورتی که فتق دیسک خیلی مزمن نباشد، مشکل با استراحت برطرف خواهد شد. اما در صورتی که بیماری گسترش پیدا کرده باشد، پزشک تشخیص می دهد که با استفاده از روش جراحی باز و بسته باید درمان صورت گیرد.

در میان روش های جراحی، اکثر افراد روش عمل لیزری را انتخاب می کنند زیرا غیر تهاجمی بوده و دوره نقاهت کمتری دارد. البته باید گفت که روش انتخاب عمل را پزشک با استفاده از وضعیت دیسک تعیین می کند.

در شرایطی بیماری آن قدر مزمن است که حتی عمل لیزری نیز پاسخگو نبوده و فرد باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. برای دانستن از نوع عمل، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید.

اگر ساکن تهران هستید، از پست بهترین جراح دیسک کمر با لیزر در تهران دیدن کنید.

علائم بیماری دیسک کمر چیست؟

علائم بیماری دیسک کمر چیست؟
علائم بیماری دیسک کمر چیست؟

بیماری دیسک کمر علاوه بر درد، علائم دیگری نیز دارد. افرادی که بیماری دیسک کمر را تجربه می کنند، ممکن است با علائمی مانند بی حسی و درد شدید مواجه بشوند.

بی حسی در برخی از بخش های بدن صورت می گیرد. درد کمر نیز ممکن است با انجام برخی از فعالیت ها مانند نشستن یا بلند شدن تشدید پیدا کند.

برخی افراد نیز بعد از پیاده روی کوتاه مدت، درد شدید در ناحیه کمر را احساس می کنند. از دیگر علائم این بیماری می توان به ضعف عضله ها، سوزش، تیر کشیدن و مورمور شدن اشاره کرد. دردها ممکن است به یکی از پاها یا دست ها نیز سرایت کند.

فشار ناشی از بیرون زدگی یا پارگی دیسک روی عصب ها سبب ایجاد این درد در پاها و دست ها می گردد. علائم این بیماری اغلب در شب ها تشدید می یابد. این علائم با استفاده از عمل لیزری بهبود می یابند به شرطی که بیمار مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر را به درستی رعایت کند.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل لیزری دیسک کمر در اهواز دیدن کنید.

روش های درمان دیسک کمر چیست؟

روش های درمان دیسک کمر چیست؟
روش های درمان دیسک کمر چیست؟

در بیمارستان ایرانشهر، پزشکان و متخصصان ماهر و با تجربه اقدام به درمان بیماری دیسک کمر با استفاده از روش های تهاجمی و غیر تهاجمی می کنند.

متخصصان بیمارستان ایرانشهر که از بهترین مراکز درمانی در این زمینه هستند، سعی دارند تا فتق دیسک را با استفاده از روش های غیر تهاجمی درمان کنند. در صورتی که بیماری مزمن باشد و از روش های غیر تهاجمی درمان نگردد، پزشک مجبور خواهد شد تا دست به روش های تهاجمی بزند.

به صورت کلی روش درمان غیر تهاجمی دیسک کمر شامل جراحی لیزری دیسک کمر، تزریق اوزون داخل دیسک و تزریق دیسکوژل داخل دیسک می باشد. همچنین روش درمان تهاجمی شامل جراحی میکروسکوپی و جراحی آندوسکوپی است.

برای تکمیل این مطلب صفحه روش عمل لیزر دیسک کمر را مطالعه کنید.

عوارض استفاده از لیزر برای درمان دیسک کمر چیست؟

عوارض استفاده از لیزر برای درمان دیسک کمر چیست؟
عوارض استفاده از لیزر برای درمان دیسک کمر چیست؟

لیزر در واقع نور تقویت شده ای است که در زمینه های مختلف کاربرد دارد. از مهم ترین کاربردهای لیزر می توان به درمان انواع بیماری ها اشاره کرد. در سال 1991 مخترعان لیزر توانستند گواهینامه FDA را برای درمان بیماری دیسک دریافت کنند.

از آن زمان کاربرد لیزر برای درمان این بیماری بیشتر و بیشتر شد، به طوری که امروزه به یکی از روش های درمانی برای بیرون زدگی یا پارگی دیسک کمر تبدیل شده است.

تا کنون عارضه خاصی از نور لیزر گزارش نشده است. چه در درمان بیماری دیسک کمر و چه درمان دیگر بیماری ها لیزر خطرناک نیست و هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نمی کند.

فقط در موارد نادری که سوزن در فضای دیسکی وارد می شود، ممکن است شاهد ایجاد عفونت در ناحیه باشیم. گاهی نیز سوزن به ریشه عصبی صدمه می زند.

اما این عارضه ها بسیار نادر است و در صورتی که پزشک در کار خود مهارت و تجربه زیادی داشته باشد، چنین خطراتی به هیچ وجه رخ نخواهد داد. اما آیا واقعا عمل لیزری برای درمان دیسک کمر موثر است؟ باید گفت که درمان این بیماری با عمل لیزر کامل بستگی به یک چیز دارد و آن هم توجه به مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر می باشد.

می توان درمان را بارها انجام داد

یکی از مزایای عمل لیزر برای درمان دیسک کمر این است که می توان درمان را بارها انجام داد اما نه برای افرادی که بیماریشان مزمن باشد. به طور مثال فردی که از آخرین دوره درمان لیزر او 2 سال می گذرد، می تواند مجدد از این روش برای تسکین دردها استفاده کند.

اما اگر کسی به طور مثال از آخرین دوره درمان لیزرش 6 ماه می گذرد، باید تحت عمل جراحی باز قرار بگیرد. زیرا بیماری او مزمن است و لیزر پاسخگوی بیماری وی نیست.

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر
مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر

بیمارانی که تحت عمل لیزر برای درمان فتق دیسک کمر قرار می گیرند، لازم است توصیه هایی را که پزشک تجویز می کند، به طور دقیق و با دقت انجام دهند.

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر بسیار اهمیت دارد زیرا تنها با رعایت این نکات است که درمان کامل شده و دردها بهبود می یابند. متخصصان و پزشکان حاضر در بیمارستان ایرانشهر، توصیه های زیر را برای افرادی که تحت این عمل قرار گرفته اند، تجویز می کنند.

بعد از عمل لیزر

در صورتی که حال عمومی مساعدی داشته باشید چند ساعت بعد از عمل مرخص خواهید شد. بعد از مرخصی، بیمار رژیم غذایی خاصی ندارد و به راحتی می تواند راه برود.

کمربند طبی

بعد از عمل، بیمار بهتر است از کمربند طبی بدون فنر برای چند روز استفاده کند.

استحمام

تا 48 ساعت بعد از عمل لیزر اجازه ندارید که استحمام کنید. بعد از این مدت بلامانع است و بعد از استحمام نیز باید دوباره کمربند طبی ببندید.

توالت فرنگی

تا دو هفته بعد از عمل از توالت فرنگی استفاده کنید. در صورتی که به یبوست مبتلا هستید، فورا آن را درمان کنید و از زور زدن اجتناب نمایید.

عدم استراحت مطلق

بعد از عمل لازم نیست که استراحت مطلق داشته باشید. می توانید خودتان به دستشویی و حمام بروید. اما تا 2 الی 3 هفته از انجام فعالیت های مختلف بپرهیزید. سعی کنید تا حد امکان خم نشوید.

گاهی بعد از عمل، درد شدیدی را احساس خواهید کرد. پزشک برای این دردها مسکن تجویز می کند. درد بر اثر ورم کردن محل لیزر ایجاد می شود و به تدریج بهبود خواهد یافت.

ورزش بعد از عمل

شما می توانید روز بعد از عمل در حالت خوابیده ورزش کنید. ورزش های نرمشی سبب بهبود وضعیت شما خواهد شد. حرکت دوچرخه در حالت خوابیده به مدت 10 الی 15 دقیقه و 1 الی 3 بار در روز گزینه مناسبی است.

تسکین دردها

از دیگر مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر باید به مصرف صحیح داروها اشاره کرد. تمام داروهایی که پزشک تجویز می کند، به صورت کامل و در زمان دقیق مصرف نمایید تا دوره درمان کامل شود. پزشک برای تسکین دردها مسکن تجویز می کند که مصرف آن ها الزامی است.

برای تسکین دردها از شیاف دیکلوفناک 100 میلی گرم و کپسول سلکسیب 200 میلی گرم استفده نمایید که فقط در صورت تجویز پزشک باید مصرف گردند.

در صورتی که دردها تسکین نیابند، پزشک آمپول متوکاربامول و آمپول دگزامتازون به مدت 3 روز تجویز می کند. در صورتی که میزان درد شما خفیف باشد، نیازی به مصرف مسکن ندارید.

اجتناب از فعالیت سنگین

شما باید به مدت 6 ماه بعد از عمل از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین پرهیز کنید. در غیر این صورت بیماری تشدید پیدا کرده و علائم دوباره ظهور می کنند.

راه رفتن

شما در صورتی که بعد از عمل درد نداشته باشید، می توانید راه بروید. به صورت کلی راه رفتن بعد از عمل مانعی ندارد. با این حال توان راه رفتن کاملا بستگی به شرایط عمومی حال فرد دارد.

رژیم غذایی

پزشک بعد از عمل، رژیم غذایی خاصی را تجویز نمی کند و محدودیتی برای تغذیه بیمار وجود ندارد زیرا به بافت های گوارش آسیب وارد نمی شود.

مصرف غذاهای گرم در بهبود بیماری می تواند موثر باشد. شما فقط باید حواستان به وزن بدن باشد. افزایش وزن و چاقی در تشدید بیماری موثر است. دریافت مواد مغذی برای بدن در دوره نقاهت در کنار اصلاح کم خونی می تواند مفید باشد.

فیزیوتراپی

از دیگر مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر می توان به فیزیوتراپی اشاره کرد. فیزیوتراپی قدرت و انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد.

استفاده از فیزیوتراپی سبب تسریع درمان شما خواهد شد و از بروز مشکلات مختلف این بیماری جلوگیری خواهد کرد. در فیزیوتراپی تمرینات مختلفی مانند تمرینات کششی انجام می شود که می تواند برای بهبود وضعیت دیسک، کمک کننده باشد.

کمپرس سرد و گرم

برای تسکین دردها از کمپرس سرد و گرم می توانید استفاه کنید. همچنین برخی از NSAID ها مانند ایبوپروفن در تسکین دردها موثر هستند.

رانندگی

شما می توانید 4 هفته بعد از عمل رانندگی کنید. البته اگر در هنگام استفاده از پدال ها احساس درد در ناحیه کمر دارید، بهتر است از رانندگی کردن بپرهیزید.

از نشستن طولانی مدت روی صندلی خودرو خودداری کنید. هنگام رانندگی ضربات ریزی روی ستون فقرات وارد می شود که این برای شمایی که به تازگی عمل لیزر انجام داده اید، خوب نیست.

بنابراین بهتر است حداقل تا 4 هفته بعد از عمل از رانندگی کردن اجتناب کنید. بعد از این مدت اگر مجبور به رانندگی طولانی مدت شدید، هر نیم ساعت توقف کنید و چند دقیقه ای قدم بزنید. این نکته هنگامی که مسافر هستید نیز باید رعایت شود.

خوابیدن

یکی دیگر از مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر دقت در نحوه خوابیدن می باشد. افرادی که دچار بیماری دیسک کمر هستند یا به تازگی عمل دیسک کمر انجام داده اند، باید در انتخاب تشک خود دقت زیادی داشته باشند.

شما باید یک تشک طبی با سفتی متوسط برای خود تهیه کنید. استفاده از تشک سفت یا خیلی نرم سبب تشدید علائم بیماری می گردد.

به همین دلیل انتخاب تشک با درجه سفتی یکسان برای همه مناسب نیست و افرادی که تحت عمل دیسک کمر قرار گرفته اند، باید تشک مخصوص به خود را تهیه کنند.

هنگام خوابیدن سعی کنید به پهلو بخوابید. برای کاهش فشار به کمر یک بالش بین زانوهایتان قرار دهید. در صورتی که روی پشت می خوابید، یک بالش زیر زانوها قرار دهید.

پزشکان معتقدند که بدترین حالت خواب، خوابیدن به پشت است. در هنگام خواب باید سعی شود تا حد امکان ستون فقرات در یک راستا و صاف قرار بگیرد.

نشستن

از نشستن طولانی مدت تا 1 ماه بعد از عمل بپرهیزید. در صورتی که بنا به شرایط شغلی مجبور به نشستن طولانی مدت هستید، هر نیم ساعت بلند شده و کمی قدم بزنید.

دراز کشیدن به صورت طاقباز برای کاهش فشار به ستون فقرات خوب است. هنگام نشستن در محل کار یا منزل روی صندلی یا مبل استاندارند بنشینید و حتما تکیه دهید تا فشار روی ستون فقرات کاسته شود.

سیگار کشیدن

بیمار باید تا 6 ماه بعد از عمل از مصرف سیگار یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کند. در طی این مدت بدن در حال استخوان سازی و غضروف سازی در محل عمل می باشد و دود سیگار سبب کاهش تراکم استخوان و تضعیف دیواره دیسک می گردد.

فعالیت های ورزشی حرفه ای

در صورتی که علائم بیماری دیسک کمر از بین رفته باشند، می توانید بعد از 6 ماه فعالیت ورزشی حرفه ای خود را از سر بگیرید.

ویزیت مجدد

شما 2 هفته بعد از عمل باید توسط پزشک ویزیت شوید. گاهی نیز هر 3 ماه نزد پزشک بروید تا وضعیت دیسک کمر بررسی گردد.

بلند کردن اجسام

نحوه صحیح بلند کردن اجسام از زمین در عدم تشدید علائم بسیار موثر است. در واقع ممکن است بیماری دیسک کمر در اثر برداشتن نا صحیح اجسام از روی زمین ایجاد شود. به همین دلیل بیمار باید با نحوه صحیح بلند کردن اجسام از زمین آشنا شود.

افراد باید هنگام بلند کردن چیزی، فشار را روی زانوهای خود وارد کنند و نه کمر؛ زیرا فشار وارده بر کمر ممکن است جبران ناپذیر باشد. اما زانو تحمل چنین فشاری را بیشتر دارد. به صورت کلی بیماران بعد از عمل باید سبک زندگی خود را تغیر دهند و در مورد فعالیت های خود بیشتر مراقبت باشند.

مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و سبب تسریع در درمان خواهند شد. ممکن است بعد از عمل درد شدیدی را در ناحیه عمل احساس کنید.

در صورتی که دردها با مسکن ها تسکین نیافت، حتما به پزشک مراجعه نمایید

در صورتی که دردها با مسکن ها تسکین نیافت، حتما به پزشک مراجعه نمایید. ممکن است علائمی مانند ترشح از زخم، عفونت یا تب نیز داشته باشید که باید فورا به پزشک اطلاع دهید.

البته باید گفت که این علائم به ندرت ظاهر می شوند و بستگی به مهارت و تجربه پزشکی دارد. با انجام درست مراقبت های بعد از عمل لیزری برای دیسک کمر، از بروز این گونه عوارض نیز جلوگیری خواهید کرد. انجام این گونه مراقبت ها از بازگشت عارضه ها در آینده نیز جلوگیری خواهد کرد.

ممکن است بیماری دیسک کمر بر اثر چاقی و اضافه وزن تشدید یابد. بنابراین پزشک توصیه می کند که بیمار هر چه سریع تر برای کاهش وزن خود اقدام کند.

داروهای تجویز شده توسط پزشک بعد از عمل لیزر دیسک کمر

داروهای تجویز شده توسط پزشک بعد از عمل لیزر دیسک کمر
داروهای تجویز شده توسط پزشک بعد از عمل لیزر دیسک کمر

یکی از نکات مهم در مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر، استفاده صحیح و به موقع داروها می باشد. پزشک معمولا برای بیماران داروهای زیر را تجویز می کند:

  • مسکن‌های قوی
  • داروهای ضد تشنج
  • تزریق استروئید
  • تزریق کورتیکواستروئیدها در نزدیکی ناحیه آسیب دیده
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی  (NSAID)
  • شل کننده‌های عضلانی

دوره نقاهت عمل لیزر دیسک کمر چقدر است؟

دوره نقاهت عمل لیزر دیسک کمر چقدر است؟
دوره نقاهت عمل لیزر دیسک کمر چقدر است؟

زمان بهبودی بستگی به میزان آسیب دیدگی دیسک، روش لیزر و مراقبت های بعد از عمل دارد. علائم در برخی بیماران به سرعت تسریع یافته و می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند.

برخی بیماران نیز به دلیل مزمن بودن آسیب دیدگی دیرتر بهبود می یابند و نیاز به زمان بیشتری برای دوره نقاهت دارند. با این حال اکثر بیماران تا 1 هفته بعد از عمل بهبود می یابند. اکثر بیماران بیان می کنند که در مدت 1 هفته، 50 درصد دردهای آنان بهبود می یابد.

با این حال بهبودی کامل ممکن است تا 3 ماه طول بکشد. در طی این 3 ماه بیمار دردها و علائم دیسک کمر را به صورت رفت و برگشت احساس خواهد کرد.

یعنی ممکن است چند روز هیچ گونه علائمی وجود نداشته باشد و چند روز احساس درد خفیف به وجود بیاید. در صورتی که بیمار بعد از 3 ماه علائم بیماری دیسک کمر را مجدد احساس کرد، باید به پزشک مراجعه کند تا پزشک از طریق جراحی باز اقدام به درمان بیماری نماید.

مزایای روش درمان لیزری دیسک کمر چیست؟

مزایای روش درمان لیزری دیسک کمر چیست؟
مزایای روش درمان لیزری دیسک کمر چیست؟

روش درمان دیسک کمر با استفاده از لیزر مزایای زیادی نسبت به روش تهاجمی دارد. این مزایا شامل:

  • در این روش برشی در محل عمل ایجاد نمی شود.
  • لیزر دیسک کمر یک روش کم تهاجمی است.
  • لیزر نیاز به بیهوشی ندارد.
  • دوره نقاهت این روش کوتاه است.
  • در این روش نباید بیمار چند روز در بیمارستان بستری باشد.
  • بعد از عمل هیچ گونه جای زخمی باقی نمی ماند.
  • هزینه های عمل لیزر نسبت به جراحی باز بسیار کمتر است.

در روش لیزر، بیمار فقط 4 ساعت در بیمارستان بستری خواهد بود

در روش لیزر، بیمار فقط 4 ساعت در بیمارستان بستری خواهد بود. این روش با استفاده از بی حسی موضعی انجام می گیرد و عوارض بیهوشی شامل حال بیمار نخواهد بود. در این روش به دلیل این که دستکاری مستقیم روی ستون فقرات وجود ندارد، عوارض جراحی به وجود نمی آیند.

بیمار حداکثر تا 1 هفته باید استراحت کند. همچنین بعد از عمل، خود بیمار به راحتی می تواند کارهای شخصی خودش را انجام دهد و برای راه رفتن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

استفاده از روش لیزر محدودیت ندارد و بیمار هر چند بار که بخواهد می تواند از آن استفاده کند. در روش لیزر، پزشک می تواند همزمان بیش از یک دیسک را عمل کند.

در صورتی که بیماری دیسک کمر مزمن نباشد، روش لیزر درمان قطعی خواهد بود و غیر قابل برگشت است. تنها در صورتی علائم مجدد ظهور پیدا خواهند کرد که بیمار به مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر توجهی نداشته باشد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

برای تشخیص و درمان بیماری دیسک کمر باید به مرکز معتبری که پزشکان و متخصصان با تجربه ای دارد، مراجعه کنید. زیرا عمل دیسک کمر با لیزر بسیار حساس است و بایستی متخصص از مهارت، دانش و تجربه بالایی برخوردار باشد.

شما با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر واقع در شهر تهران می توانید از مزایای خوب این مرکز بهره ببرید.

متخصصان حاضر در این مرکز روی مراقبت های بعد از عمل لیزری دیسک کمر تاکید ویژه ای دارند. زیرا تنها با همین مراقبت ها است که بهبودی اتفاق می افتد.

منبع:

b2n.ir

Table of Contents

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید