لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا

مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا

Table of Contents

بحث مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا یکی از مواردی است که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کند.

این سوال که چه مدت طول می کشد تا رباط مچ پا به حالت عادی برگشته و درمان گردد، جواب واحدی ندارد چرا که این پروسه با توجه به نوع کشیدگی و آسیب و همچنین شرایط افراد ممکن است متفاوت باشد.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد کشیدگی و آسب دیدگی های گوناگون رباط مچ پا بحث کرده و اطلاعاتی را در این باره عرضه کنیم. برخی از افرادی که با مشکلات و آسیب هایی در رباط مچ پای خود مواجه می شوند و یا آسیبی به آن می زنند به دنبال روش های گوناگون برای رفع این مشکل می باشند و در مورد مدت زمان درمان کشیدگی مچ پا سوالاتی دارند.

چنین افرادی به دنبال مراکز درمانی معتبر برای درمان آسیب وارده به مچ پای خود می باشند که در حال حاضر بیمارستان خصوصی ایرانشهر به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی کشور برای رفع مشکلات پیش آمده برای رباط مچ پا و درمان بیماری های گوناگون شناخته می شود.

ویدئو مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا

پس می توان نتیجه گرفت که کشیدگی رباط مچ پا می تواند مزمن و یا حاد باشد. باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که کشیدگی مچ پا صرفا با این دو روش به صورت کامل درمان نمی شود و پس از اتمام دوره ی درمانی با مچ بند و گچ گیری پا، بیمار باید دوره ی جدید را برای درمان خود آغاز کند که در آن ورزش و نرمش های مخصوصی برای افزایش میزان انعطاف پذیری مچ پا تجویز می گردد.

توصیه می کنیم برای آن که بتوانید دوره ی درمانی کشیدگی رباط مچ پای خود را به نحو احسن به اتمام برسانید از پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه کمک بگیرید.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که از طریقی امکان دسترسی به متخصصان و پزشکان معتبر در جهت درمان کشیدگی رباط مچ پا وجود دارد که در پاسخ به این سوال می توانیم بیمارستان خصوصی ایرانشهر را به شما معرفی کنیم.

این بیمارستان به عنوان معتبرترین مرکز درمانی در کشور ما شناخته می شود که در زمینه ی درمان مشکلات پیش آمده برای رباط مچ پا فعالیت می کند. شما نیز می توانید برای درمان کشیدگی مچ پای خود به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

اینفوگرافیک مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا

اینفوگرافیک مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا
اینفوگرافیک مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا

از آن جایی که در این مقاله در مورد آسیب های وارده به رباط مچ پا بحث خواهیم کرد، بیمارستان ایرانشهر را به عنوان مرکزی معتبر و تخصصی برای درمان مشکلات پیش آمده برای رباط مچ پا معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

علائم پارگی رباط مچ پا چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا چقدر است؟

نمیتوان دقیق گفت که چقدر طول می‌کشد تا یک رباط مچ پای ضربه خورده بهبود یابد.

خود رباط پای برای بهبودی حداقل شش هفته زمان لازم دارد.

بمدت 2 الی 3 هفته رباط پا داخل گچ بی حرکت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

فهرست:

مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا چقدر است؟

منظور از کشیدگی رباط مچ پا چیست؟

نحوه ی تشخیص کشیدگی رباط مچ پا

نشانه های کشیدگی رباط مچ پا

روش های درمانی مختلف برای درمان کشیدگی رباط مچ پا

 

مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا چقدر است؟

مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا چقدر است؟
مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا چقدر است؟

افرادی که با مشکل کشیدگی رباط مچ پای خود مواجه می شوند شاید این سوال به ذهنشان بیاید که چه مدت طول خواهد کشید تا بتوانم دوباره همانند قبل راه بروم. مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا به عوامل بسیاری بستگی دارد که اولین و اصلی ترین عامل تعیین کننده ی زمان بهبودی، میزان آسیب وارده به رباط می باشد.

در صورتی که میزان آسیب وارد شده به رباط مچ پا بسیار کم باشد حتی بیمار می تواند بدون مراجعه به پزشک و با استفاده از مچ بندهای مخصوص، اقدام به درمان کشیدگی رباط مچ پا شود. البته درمان اصولی باید با نظارت و بررسی پزشک صورت پذیرد. پزشکان بیمارستان ایرانشهر را می توان جزو برترین پزشکان فعال در امر درمان انواع آسیب های وارده به رباط مچ پا دانست.

نوع دیگری از کشیدگی رباط مچ پا وجود دارد که در آن، پای بیمار با توجه تشخیص پزشک باید در حدود دو الی سه هفته در داخل گچ و کاملا بی حرکت باقی بماند. این نوع از کشیدگی رباط مچ پا می تواند با مراقبت دائم و مستمر درمان گردد و آثار و عوارض دیگری نداشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو دیدن کنید.

منظور از کشیدگی رباط مچ پا چیست؟

منظور از کشیدگی رباط مچ پا چیست؟
منظور از کشیدگی رباط مچ پا چیست؟

کشیدگی رباط مچ پا که معمولا به سبب حوادثی مثل پیچ خوردن و یا ضربه به مچ پا ایجاد می شود، تاندون یا بخشی از عضله ی رباط مچ پا را از حالت نرمال خارج می کند. خارج شدن این عضله از حالت طبیعی خود موجب بروز عوارضی می گردد که ممکن است طرز راه رفتن فرد درگیر را تا حدی تغییر دهد.

از آن جایی که وجود عضله و یا تاندون در بدن محدود به منطقه ی خاصی می باشد، افزایش و یا جابه جایی این تاندون یا عضله می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد که از جمله ی آن ها می توان به کشیدگی چنین اعضایی اشاره کرد.

ممکن است کشیدگی رباط مچ پا ساده به نظر برسد

هر چند که ممکن است کشیدگی رباط مچ پا ساده به نظر برسد اما همین مشکل می تواند به صورت کلی، طریقه ی راه رفتن را تغییر داده و یا حتی مانع از آن شود که فرد بتواند به صورت مستقل راه برود.

به همین جهت است که مساله ی مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا برای خیلی از افراد اهمیت بالایی دارد چرا که این افراد قصد دارند تا دوباره بتوانند سلامتی خود را به دست آورده و بدون هیچ وسیله ی کمکی شروع به راه رفتن کنند.

در صورتی که شما نی زبه این مساله می اندیشید جایی برای نگرانی وجود ندارد و علت آن نیز وجود مراکز درمانی معتبری همچون بیمارستان خصوصی ایرانشهر می باشد.

تجمع پزشکان و متخصصان نمونه ی کشوری در بیمارستان ایرانشهر موجب شده است تا این بیمارستان به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی برای رفع مشکلات مرتبط با مچ پا و تمامی بیماری های گوناگون تلقی شود.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله یک سال بعد از عمل رباط صلیبی و تمرینات بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک را مطالعه کنید.

نحوه ی تشخیص کشیدگی رباط مچ پا

نحوه ی تشخیص کشیدگی رباط مچ پا
نحوه ی تشخیص کشیدگی رباط مچ پا

تشخیص کشیدگی رباط مچ پا در ساده ترین حالت بر اساس احساس خود فرد و بروز نشانه های مختلف امکان پذیر می باشد. اما معمولا پزشکان و متخصصان حرفه ای برای تشخیص کشیدگی رباط مچ پا و حاد یا مزمن بودن این مشکل از روش تصویربرداری استفاده می کنند.

کشیدگی مچ پا از طریق تصویربرداری کاملا قابل تشخیص می باشد و صرفا نحوه ی تصویربرداری از مچ پا ممکن است در برخی از موارد تغییر کند. تصویربرداری از رباط مچ پا در وهله ی اول از طریق اشعه ی ایکس امکان پذیر می باشد.

ساختار مچ پای انسان به گونه ای است که از طریق بهره گیری از اشعه ی ایکس، وجود هرگونه مشکل و ایراد خاص در رباط مچ پای انسان امکان پذیر می باشد. در صورتی که با تشخیص پزشک نیاز به آنالیز و بررسی دقیق مشکل به وجود آمده برای رباط مچ پا احساس شود، می توان از طریق سی تی اسکن و یا ام آر آی نیز میزان کشیدگی رباط مچ پا را تشخیص داد.

استفاده از سی تی اسکن و ام آر آی برای تشخیص میزان کشیدگی رباط مچ پا

هر چند که استفاده از سی تی اسکن و ام آر آی برای تشخیص میزان کشیدگی رباط مچ پا چندان در بین پزشکان متداول نمی باشد اما از آن جایی که در برخی موارد بیمار ممکن است در مورد مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پای خود از پزشک سوال کند، استفاده از سی تی اسکن و ام آر آی برای بررسی میزان کشیدگی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

خوشبختانه بیمارستان ایرانشهر دارای تمامی امکانات و ابزارآلات تشخیصی در جهت تشخیص و درمان انواع بیماری های گوناگون می باشد و مراجعه به این بیمارستان می تواند شما را از روند درمان بیماری خود به خوبی مطلع سازد.

شهرت و اعتبار بیمارستان خصوصی ایرانشهر به گونه ای است که می توان برای درمان انواع بیماری های گوناگون، تضمینی نسبی را در نظر داشت.

نشانه های کشیدگی رباط مچ پا

نشانه های کشیدگی رباط مچ پا
نشانه های کشیدگی رباط مچ پا

کشیدگی رباط مچ پا علاوه بر آن که از طریق انواع تصویربرداری های مختلف قابل تشخیص می باشد، نشانه های خاصی نیز دارد که وجود این نشانه ها به معنی کشیدگی رباط در مچ پای انسان می باشد.

برخی از این نشانه ها ممکن است به عنوان نشانه های بیماری های مختلف دیگری نیز شناخته شوند اما معمولا زمانی که تمامی این نشانه ها به صورت یکجا ظهور پیدا می کنند جز کشیدگی رباط مچ پا گزینه ی دیگری برای مشکل فرد در نظر گرفته نمی شود.

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به بررسی مجموعه نشانه هایی بپردازیم که وجود این نشانه ها به معنی کشیدگی رباط مچ پای فرد می باشد.

از جمله بهره برداری هایی که به سبب وجود این نشانه ها از مشکل پیش آمده برای فرد می شود

از جمله بهره برداری هایی که به سبب وجود این نشانه ها از مشکل پیش آمده برای فرد می شود، تشخیص مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا می باشد.

از آن جایی که وجود این نشانه ها در مچ پای افراد دارای شدت و ضعف می باشد، امکان تشخیص طول دوره ی درمانی نیز برای فرد وجود دارد. البته تعیین مدت زمان بهبودی در چنین حالتی به صورت تقریبی می باشد و برای آگاهی دقیق از این مساله باید با پزشکان و متخصصان در این زمینه مشورت کرد.

بیمارستان ایرانشهر به سبب وجود امکانات مختلف تشخیصی و تصویربرداری و همچنین حضور پزشکان برتر کشوری، یکی از برترین مراکز درمانی در کشور ما محسوب می شود که امکان تشخیص دقیق مشکل پیش آمده برای رباط مچ پا و طی کردن روند درمانی کامل این مشکل وجود دارد.

سوابق درخشان بیمارستان ایرانشهر موجب شده است تا این بیمارستان شهرت خاصی در منطقه داشته باشد و همین امر نیز بسیاری از افراد را از کشورهای همسایه برای تشخیص و درمان بیماری خود به بیمارستان ایرانشهر کشانده است.

پیشنهاد می کنیم از پست سرطان استخوان پا دیدن کنید.

احساس درد مزمن

احساس درد مزمن
احساس درد مزمن

اولین نشانه ی آشکار کشیدگی رباط مچ پا که توسط خود فرد تشخیص داده می شود، احساس درد به صورت مزمن و دائمی می باشد. این درد ناشی از کشیدگی عضله و یا تاندون در رباط مچ پا می باشد که با توجه به میزان آسیب وارد شده به رباط پا ممکن است این درد شدید و یا خفیف باشد.

احساس درد در ناحیه ی مچ پا می تواند با توجه به چگونگی آسیب وارد شده به رباط از نقاط مختلف مچ پای فرد به خوبی حس شود. نکته ی دیگری که در مورد این احساس درد وجود دارد، میزان افزایش و یا کاهش آن به سبب استفاده از مچ پا می باشد.

افرادی که با مشکل کشیدگی رباط مچ پا مواجه می شوند معمولا نمی توانند به صورت کامل از پای آسیب دیده ی خود استفاده کنند و گاهی اوقات حتی ممکن است نتوانند آن را زمین بگذارند.

در هر صورت شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین شاخصه های تعیین کننده ی مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا، میزان درد احساس شده در این ناحیه و توانایی استفاده از مچ پا می باشد.

افرادی که دچار کشیدگی رباط در مچ پای خود شوند هنگامی که پای خود را بر روی زمین بگذارند، درد خفیفی را احساس می کنند

افرادی که دچار کشیدگی رباط در مچ پای خود شوند هنگامی که پای خود را بر روی زمین بگذارند، درد خفیفی را احساس می کنند که با افزایش میزان وزن وارده بر مچ پا، این درد به مرور افزایش می یابد.

در هر حال اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده اید نیازی به نگرانی وجود ندارد چرا که مراکز درمانی معتبری همچون بیمارستان خصوصی ایرانشهر، بهترین منبع و مرجع درمانی برای رفع مشکلات مرتبط با آسیب دیدگی های مچ پا می باشد.

شما نیز می توانید به سبب مشورت با پزشکان این بیمارستان، روش درمانی مناسبی را با توجه به مشکل پیش آمده برای خود انتخاب کنید.

انقباض عضلانی

انقباض عضلانی
انقباض عضلانی

اسپاسم در بدن روشی برای مقابله با آسیب دیدگی می باشد که این روش مقابله به عنوان یکی از روش های ایمنی بدن در برابر بیماری و بروز ناهنجاری شناخته می شود. زمانی که رباط مچ پا دچار کشیدگی و یا آسیب خاصی می گردد، انقباض عضلانی در منطقه ی مربوطه صورت می پذیرد تا میزان کارایی این بخش از بدن کاهش یافته و در نتیجه آسیب کمتری به این ناحیه از بدن وارد شود.

انقباض عضلانی یکی از نشانه های اصلی کشیدگی رباط مچ پا می باشد و علت آن نیز به کار افتادن سیستم ایمنی بدن در ناحیه ی مدنظر می باشد.

گاهی اوقات انقباض عضلانی و یا اسپاسم به وجود آمده به اطراف محل پارگی رباط نیز اشاعه پیدا می کند تا به سبب کمبود کارایی منطقه ی آسیب دیده و مناطق اطراف آن، روند بهبودی رباط مچ پا تسریع گردد.

باید توجه داشت که انقباض بدون احساس درد در ناحیه ی رباط مچ پا می تواند دلیلی بر وجود مشکلی غیر از کشیدگی رباط مچ پا باشد

باید توجه داشت که انقباض بدون احساس درد در ناحیه ی رباط مچ پا می تواند دلیلی بر وجود مشکلی غیر از کشیدگی رباط مچ پا باشد چرا که کشیدگی رباط در مچ پا همیشه با دردی مزمن همراه است که موجب می گردد تا فرد نتواند به خوبی از مچ پای خود استفاده کرده و به صورت مستقل بر روی آن بایستد.

در صورت بروز هرگونه انقباض عضلانی و بدون درد شما می تواند به سبب مراجعه به پزشک و مطرح کردن مشکل خود، علت و منبع اصلی این اسپاسم را به دست آورید.

در حال حاضر وجود امکانات مختلف تشخیص و درمان بیماری های گوناگون در بیمارستان ایرانشهر موجب شده است تا بسیاری از افراد برای تشخیص مشکل به وجود آمده و رفع آن به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه کنند که شما نیز می توانید از تجربه ی پزشکان و متخصصان این بیمارستان برای تشخیص و رفع مشکل پیش آمده استفاده کنید.

تورم بیش از حد

تورم بیش از حد
تورم بیش از حد

ورم کردن هر نقطه از بدن می تواند به عنوان یکی از نشانه های وارد شدن ضربه به آن منطقه تلقی گردد. یکی از روش های مقابله ی سیستم خود ایمنی بدن با انواع آسیب های وارده، ورم کردن محل می باشد که این روش در آسیب دیدگی رباط مچ پا نیز مشاهده می شود.

در صورتی که رباط مچ پا در بدن با آسیب خاصی مثل کشیدگی و یا پارگی و ضربه به تاندون مواجه شود، شاهد ورم کردن منطقه ی آسیب دیده خواهیم بود. با توجه به ساید و جهت کشیدگی رباط مچ پا، این ورم می تواند به هر طرفی مایل باشد.

ممکن است مچ پای انسان به سبب ورود ضربه و پرس شدن نیز دچار ورم شود

ممکن است مچ پای انسان به سبب ورود ضربه و پرس شدن نیز دچار ورم شود اما این ورم به مرور زمان از بین می رود و در چنین حالتی دلیلی بر کشیدگی رباط نخواهیم داشت.

به بیانی دیگر باید گفت که کشیدگی رباط مچ پا با ورم شدید و دردی مزمن همراه است که این دو نشانه به عنوان مکمل همدیگر برای پی بردن به آسیب دیدگی رباط شناخته می شوند.

از جمله ی عوامل دیگری که می تواند به صورت نسبی تعیین کننده ی مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا باشد، میزان ورم و جهت آن از مچ پا می باشد که هر چقدر شاهد تورم بالا در اطراف مچ پا باشیم شاهد بالا بودن دوره ی درمانی فرد برای درمان کشیدگی رباط مچ پا خواهیم بود.

مراجعه به بیمارستان ایرانشهر در صورت بروز هرگونه مشکل خاص برای رباط مچ پای شما می تواند روند بهبودی و رفع این مشکل را تا حد زیادی تسریع گرداند و علت آن نیز وجود پزشکان و متخصصان کاربلد کشوری در این مرکز درمانی می باشد.

کبودی مچ پا و اطراف آن

کبودی مچ پا و اطراف آن
کبودی مچ پا و اطراف آن

نشانه ی دیگری که به عنوان یکی از نشانه های اصلی کشیدگی رباط مچ پا شناخته می شود، کبودی و التهاب در محدوده ی آسیب دیدگی می باشد.

معمولا کشیدگی عضلات و آسیب دیدگی تاندون ها در هر نقطه از بدن که باشد، کبودی و التهاب خاصی را در آن منطقه شاهد هستیم. میزان کبودی ناحیه ی مچ پا در ساعات اولیه ی آسیب دیدگی بسیار کم بوده و به مرور زمان بیشتر و بیشتر می شود.

علت این امر افزایش میزان گردش خون در منطقه ی آسیب دیده می باشد که موجب می گردد تا با مشاهده ی محدوده ی مورد نظر شاهد کبود شدن آن به سبب تجمع خون در منطقه باشیم.

بروز کبودی در مچ پای انسان

بروز کبودی در مچ پای انسان در صورتی که با سایر نشانه ها همانند درد و تورم و یا اسپاسم در عضلات همراه باشد، دلیلی بر آسیب دیدن مچ پا و کشیدگی و یا حتی پارگی رباط مچ پا می باشد.

البته نظر اصلی و قطعی در چنین حالتی متعلق به پزشک می باشد و جز با آزمایش و تصویربرداری نمی توان به صورت کامل مطمئن در مورد کشیدگی رباط مچ پا نظر داد.

در صورتی که شما و یا ر یک از اطرافیانتان با چنین مشکلی در منطقه ی مچ پا و یا اعضای دیگر بدن مواجه شده اید، نی توانید با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر و استفاده از امکانات مدرن و به روز این بیمارستان، هر چه سریع تر منبع یابی کرده و سپس برای درمان و رفع مشکل پیش آمده اقدام کنید.

پزشکان و متخصصان بیمارستان ایرانشهر جزو برترین های کشور می باشند که این امر موجب شده است تا شاهد رضایت کافی مراجعین به این بیمارستان از روند درمان خود باشیم.

روش های درمانی مختلف برای درمان کشیدگی رباط مچ پا

روش های درمانی مختلف برای درمان کشیدگی رباط مچ پا
روش های درمانی مختلف برای درمان کشیدگی رباط مچ پا

درمان کشیدگی رباط مچ پا امری بسیار مهم برای تداوم سلامت و استفاده از پا می باشد. هر چند که روش های درمانی مختلفی برای رفع مشکل کشیدگی رباط در مچ پای انسان وجود دارد

اما این که مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا چه میزان باشد و تا چه مدتی فرد درگیر این مشکل باشد، بستگی به روش های درمانی استفاده شده و تخصص و مهارت پزشک خواهد داشت. در این بخش قصد داریم تا با روش های درمان کشیدگی رباط مچ پا به صورت کلی آشنا شویم.

روش هایی که در ادامه ذکر خواهد شد جزو بهترین روش های درمان مستمر و به دور از مشکل کشیدگی رباط مچ پا می باشد که استفاده از این روش های درمانی به همراه مشورت با پزشک متخصص می تواند روند بهبود کشیدگی رباط را تا حد زیادی تسهیل گرداند.

برای رفع مشکل آسیب دیدگی رباط مچ پای خود حتما باید به پزشک مراجعه کنید

باید توجه داشته باشید که برای رفع مشکل آسیب دیدگی رباط مچ پای خود حتما باید به پزشک مراجعه کرده و پس از تشخیص پزشک، اجازه خواهید داشت تا از روش های درمانی مختلف برای رفع این مشکل استفاده کنید. هرگونه درمان خودسرانه و عدم مراجعه به متخصص در این زمینه می تواند موجب بدتر شدن بیماری و بروز مشکلات جدید گردد.

در همین راستا توصیه می کنیم اگر شاهد بروز نشانه های کشیدگی رباط مچ پا در خود هستید، می توانید با مراجعه به بیمارستان خصوصی ایرانشهر، مشکل خود را با پزشکان و متخصصان این بیمارستان مطرح کرده و پس از تشخیص دقیق مشکل پیش آمده برای رباط مچ پای خود در پی روش های درمانی مختلف برای درمان کشیدگی رباط مچ پای خود باشید.

اعتبار و سابقه ی درخشان پزشکان بیمارستان ایرانشهر در رفع چنین مشکلاتی دلیل بر وجود تخصص کافی در این مرکز درمانی می باشد که شما نیز می توانید از تخصص و تجربه ی پزشکان بیمارستان ایرانشهر برای درمان مشکل خود بهره مند گردید.

اعمال محدودیت های حرکتی

اعمال محدودیت های حرکتی
اعمال محدودیت های حرکتی

حرکت و فعالیت رباط مچ پا را می توان اصلی ترین عامل افزایش کشیدگی در این ناحیه دانست. اولین و ساده ترین روش برای حل مشکل کشیدگی رباط مچ پا، اعمال محدودیت های خاصی می باشد که این محدودیت ها باید با مشورت پزشک و تشخیص متخصص صورت پذیرد.

کاهش فعالیت هایی که مچ پا در آن نقش دارد یکی از اصول در نظر گرفته شده برای اعمال محدودیت می باشد که در این اصل، ناحیه ی آسیب دیدگی رباط نیز در نظر گرفته می شود.

بدن انسان در برابر آسیب های مختلف از خود مقاومت نشان می دهد و به هر طریق ممکن سعی می کند تا جلوی اسیب دیدگی را بگیرد که در چنین حالتی نیز عدم استفاده از مچ پا و اعمال محدودیت های خاص می تواند عاملی در جهت کمک برای بازسازی رباط مچ پا محسوب گردد.

اعمال محدودیت های حرکتی خاص با تایید پزشک

اعمال محدودیت های حرکتی خاص با تایید پزشک می تواند مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا را تا حد زیادی کاهش داده و بیمار می تواند با اعمال چنین محدودیت هایی گامی مثبت در جهت درمان بیماری خود بردارد.

برای مشورت و کسب تکلیف در مورد چگونگی اعمال محدودیت های حرکتی برای رباط مچ پای خود می توانید با پزشکان و متخصصان بیمارستان ایرانشهر مشورت کرده و روند درمان کشیدگی رباط مچ پای خود را تا حد بسیار زیادی تسهیل کنید.

به یا داشته باشید که مشورت با پزشک و متخصص اولین قدم برای درمان کشیدگی رباط مچ پا می باشد که بیمارستان ایرانشهر تمامی امکانات تشخیص مشکلات کشیدگی رباط مچ پا را دارد که این امر می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند درمان شما داشته باشد.

تزریق پلاسما

تزریق پلاسما
تزریق پلاسما

یکی از روش های سیستم ایمنی بدن برای مقابله با انواع بیماری های گوناگون، تزریق پلاسما می باشد. پلاسمای غنی شده به عنوان یکی از روش های درمان کشیدگی رباط مچ پا شناخته می شود که بر طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، نتایج مناسبی را داشته است.

تزریق پلاسمای غنی شده به محل آسیب دیدگی رباط مچ پا می تواند روند بازسازی رباط را تسریع کرده و به بهبودی هر چه سریع تر کشیدگی رباط مچ پا کمک کند.

نکته ی بسیار مهمی که در مورد تزریق پلاسمای غنی شده باید در نظر گرفته شود این است که چنین تزریقی باید زیر نظر پزشک و با دستور او انجام شود و هرگونه اقدام خودسرانه در این زمینه می تواند موجب بدتر شدن وضعیت رباط مچ پا گردد.

تزریق پلاسما در حال حاضر به عنوان یکی از برترین و محبوب ترین روش های درمان کشیدگی رباط مچ پا شناخته می شود

تزریق پلاسما در حال حاضر به عنوان یکی از برترین و محبوب ترین روش های درمان کشیدگی رباط مچ پا شناخته می شود که کم بودن عوارض و مشکلات این تزریق موجب شده است تا عقیده ی بسیاری از متخصصان برای تزریق پلاسما در جهت درمان کشیدگی رباط مثبت باشد.

در صورتی که فردی به سبب توصیه ی پزشک از تزریق پلاسمای غنی شده برای رفع مشکل رباط مچ پای خود استفاده کند، می تواند شاهد کاهش مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پای خود در مقایسه با سایر روش های درمانی باشد.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر از جمله مراکز معتبر درمانی در کشور ما می باشد که از روش های نوین درمان برای رفع مشکلات مرتبط با رباط مچ پا بهره می گیرد و به همین سبب شما می توانید به سبب مشورت با پزشکان این بیمارستان برای رفع مشکل مچ پای خود از طریق تزریق پلاسما اقدام کنید.

البته همان طور که قبلا هم تاکید کردیم، تزریق پلاسمای غنی شده فقط و فقط با نظر پزشک صورت می پذیرد و هرگونه درمان خودسرانه می تواند عواقب بسیار بدی را برای فرد در پی داشته باشد.

استفاده از گچ و آتل

استفاده از گچ و آتل
استفاده از گچ و آتل

فشرده سازی و ثابت نگه داشتن محل آسیب دیده در رباط مچ پا یکی از روش های مناسب برای جلوگیری از رشد بیماری و طی کردن روند درمان می باشد.

استفاده از آتل های فشرده ساز و یا گچ گیری محل مورد نظر می تواند تاثیر بسیار زیادی در تسهیل روند درمان کشیدگی مچ پا داشته باشد که همین امر موجب شده است تا شاهد استفاده ی بسیار زیاد از این روش درمانی برای رفع مشکل کشیدگی رباط مچ پا باشیم.

هر چند که استفاده از گچ و آتل معمولا در مواردی همچون شکستگی و پارگی رباط مچ پا مشاهده می شود اما ممکن است برخی از پزشکان برای اطمینان از روند صحیح درمان بیمار خود، استفاده از گچ و آتل را به عنوان روشی درمانی پیشنهاد کرده و از آن بهره بگیرند.

استفاده از گچ و آتل در روند درمان کشیدگی رباط مچ پا می تواند این اطمینان را به بیمار بدهد که مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پای او به زودی طی خواهد شد و پس از آن ورزش هایی برای تحکیم حرکتی رباط مچ پا اعمال می شود.

استفاده از گچ و یا آتل را می توان یکی از محدودیت های حرکتی بیمار دانست

استفاده از گچ و یا آتل را می توان یکی از محدودیت های حرکتی بیمار دانست اما به هر حال این دو روش درمانی به عنوان روش هایی مجزا از محدودیت های حرکتی مطرح می شوند و علت آن نیز تاثیر بسیار زیاد گچ و آتل در سریع روند درمان کشیدگی رباط مچ پا می باشد.

باید توجه داشت که استفاده از گچ و آتل هر چند که می تواند تاثیر بسیار زیادی در تسهیل روند درمان داشته باشد اما ممکن است محدودیت های خاصی را نیز در بر داشته باشد که ممکن است چنین محدودیت هایی خوشایند برخی از افراد نباشد.

به همین جهت است که مراجعه به بیمارستان و مشورت با پزشکان این بیمارستان برای انتخاب روش درمانی مناسب با توجه به شرایط بیمار توصیه می شود.

درمان دارویی

درمان دارویی
درمان دارویی

استفاده از دارو در جهت درمان کشیدگی رباط مچ پا را نمی توان جزو روش های درمان قطعی این مشکل دانست اما مصرف برخی از داروها می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا داشته باشد.

داروهایی که در روند درمان کشیدگی رباط مچ پا از آن ها استفاده می شود انواع گوناگونی دارند.

برخی از این داروها همانند ایبوپروفن به عنوان مسکن ضد التهاب شناخته می شوند که استفاده از چنین داروهایی می تواند تورم و کبودی به وجود آمده در محل آسیب دیدگی را کاهش داده و در موارد خفیف آن را به طور کلی از بین ببرد.

دسته ی دیگری از داروها همانند کدئین و پارستامول به منظور تسکین جزئی درد استفاده می شود که این داروها را می توان سطحی ترین داروهای موجود برای تسکین درد ناشی از کشیدگی رباط مچ پا دانست.

برخی دیگر از پمادهای شیمیایی نیز هستند که می توان از این پمادها برای کاهش درد و تورم به وجود آمده در محدوده ی مچ پا استفاده کرد.

استفاده از درمان دارویی برای تسکین درد و التهاب کشیدگی رباط مچ پا صرفا با اجازه و تجویز پزشک همراه است

نکته ی مشترکی که در مورد تمامی انواع این داروها وجود دارد این است که استفاده از درمان دارویی برای تسکین درد و التهاب کشیدگی رباط مچ پا صرفا با اجازه و تجویز پزشک همراه است و از آن جایی که این داروها ممکن است عوارض گوناگونی داشته باشند، مصرف خودسرانه ی چنین داروهایی می تواند عواقب نامناسبی را برای بیمار در پی داشته باشد.

شما می توانید برای حفظ اعتدال خود در مصرف داروهای التیام بخش برای کشیدگی رباط از مشورت پزشکان بیمارستان ایرانشهر بهره مند گشته و مشکل خود را از طریق مراجعه به این بیمارستان رفع نمائید.

بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی در ایران برای رفع مشکلات مرتبط با کشیدگی عضلات مختلف بدن می باشد.

استفاده از یخ

استفاده از یخ
استفاده از یخ

از جمله روش های قدیمی مبارزه با التهاب و کبودی در یک عضو بدن، می توان به استفاده از یخ اشاره کرد. قبلا هم گفته شد که در زمان بروز هرگونه آسیب خاص در یک ناحیه از بدن، سیستم خود ایمنی بدن با افزایش گردش خون در منطقه ی آسیب دیده، موجبات مقابله با بیماری را فراهم می آورد.

در مساله ی کشیدگی رباط مچ پا نیز در صورتی که میزان آسیب وارد شده به رباط مچ پا بسیار کم باشد، می توان از روش های سنتی همچون قرار دادن یخ بر منطقه ی مورد نظر استفاده کرد.

هنگامی که شاهد کشیدگی رباط در مچ پای فردی باشیم، می توانیم به سبب قرار دادن یخ در منطقه ی ملتهب و ورم کرده، میزان افزایش خون را افزایش داده و سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با این مشکل آماده سازیم.

استفاده از یخ معمولا در مواردی توصیه می شود که کشیدگی رباط مچ پا به صورت بسیار جزئی و خفیف بوده باشد

استفاده از یخ معمولا در مواردی توصیه می شود که کشیدگی رباط مچ پا به صورت بسیار جزئی و خفیف بوده باشد و بیمار قادر به راه رفتن در چنین حالتی باشد.

در صورتی که مشکل پیش آمده برای بیمار بیشتر از این حد باشد، بهتر است برای درمان بیماری و رفع مشکل خود به مراکز درمانی معتبری همچون بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه کرده و پس از مشورت با متخصصان این بیمارستان برای رفع مشکل خود اقدام کند.

تجربه نشان داده است افرادی که مشکل خود را به سبب مراجعه به بیمارستان ایرانشهر رفع کرده اند، رضایت کافی را از روند درمان بیماری خود داشته اند.

جراحی رباط مچ پا

جراحی رباط مچ پا
جراحی رباط مچ پا

این شیوه ی درمانی جزو موارد بسیار نادر برای مقابله با کشیدگی ربا مچ پا محسوب می گردد. معمولا در مواردی از جراحی رباط مچ پا استفاده می شود که رباط دچار پارگی و یا آسیب شدید گردد و برای کشیدگی رباط مچ پا از روش های درمانی ساده تری استفاده می شود.

اما در برخی از موارد ممکن است به سبب توصیه ی پزشک و برای کاهش مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا در بیمار، شاهد اعمال روش هایی همچون جراحی رباط نیز باشیم.

در چنین مواردی معمولا می توان با تزریق کلاژن به رباط و یا ترمیم کشیدگی، شاهد تسریع روند درمان بیماری بود.

از آن جیی که ریسک آسیب دیدگی در جراحی رباط مچ پا بسیار بالا می باشد، بسیاری از افرادی که با مشکل کشیدگی رباط مچ پا مواجه می شوند از پذیرش این روش درمانی سر باز می زنند که در این مورد نیز مساله ی زمان ممکن است برای برخی از افراد در اولیوت باشد و موجب گردد تا چنین افرادی جراحی رباط مچ پای خود را برای درمان هر چه سریع تر مشکل پیش آمده بپذیرند.

به هر حال انجام جراحی رباط مچ پا برای درمان کشیدگی آن جز در موارد بسیار نادر مشاهده نشده است و معمولا استفاده از روش هایی غیر از جراحی در چنین مواردی توصیه می شود.

مراجعه به پزشکان و متخصصان بیمارستان ایرانشهر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب درمان کشیدگی مچ پا با جراحی می توانید به پزشکان و متخصصان بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده و سوالات خود را در این زمینه مطرح نمائید.

شما می توانید به سبب مشورت با پزشکان بیمارستان ایرانشهر بهترین روش درمانی را با در نظر گرفتن شرایط خود برای رفع مشکل کشیدگی رباط مچ پا برگزینید.

کشیدگی رباط مچ پا یکی از مشکلات شایع برای رباط مچ می باشد که ممکن است به سبب ضربه و یا استفاده ی نامتعارف از رباط مچ پا شاهد بروز این مشکل باشیم.

یکی از مواردی که ممکن است ذهن برخی از افراد را در این زمینه مشغول کند

یکی از مواردی که ممکن است ذهن برخی از افراد را در این زمینه مشغول کند، مدت زمان درمان کشیدگی رباط مچ پا در صورت بروز مشکل می باشد.

در این مورد باید گفته شود که تعیین مدت زمانی خاص برای درمان این مشکل میسر نمی باشد و با توجه به میزان آسیب دیدگی ممکن است روند درمان افراد با یکدیگر متفاوت باشد.

برای این که بتوانید از طریق مراکز درمانی معتبر برای رفع مشکل خود در این زمینه اقدام کنید، می توانید با مراجعه به بیمارستان خصوصی ایرانشهر و مطرح کردن مشکل کشیدگی رباط مچ پای خود با پزشکان این بیمارستان، شاهد بهترین برنامه ی درمانی برای رفع مشکل خود باشید.

این بیمارستان به عنوان یکی از برترین بیمارستان های کشور در امر درمان انواع بیماری های مرتبط با رباط مچ پا شناخته می شود و سوابق درخشان پزشکان این بیمارستان دلیلی بر وجود تخصص کافی در بین این پزشکان می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری خود می توانید به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید.

Table of Contents

2 پاسخ

  1. سلام، ر باط مچ پای چپ بنده کشیده شده. پزشک دستور دادن به مدت دو هفته گچ‌ گرفته بشه. دقیقا یک‌هفته از گچ‌گیری گذشته. ولی با وجود فعالیت بسیار کم، و راه رفتن با عصا، باز هم مچ پا درد دارم.‌ به نظر شما بعد از یک هفته دبگر، درد برطرف میشود؟

  2. سلام این صفحه نمونه بارز شورچیزی رو آوردنه در تبلیغ.
    توی یک پاراگراف ۳ بار اسم بیمارستان رو آوردن چه معنی داره اخه به غیر از عصبی کردن خواننده مطلب
    من امدم یه متن علمی بخونم ولی افسوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید