لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

Table of Contents

با موضوع یک سال بعد از عمل رباط صلیبی در خدمت شما هستیم.

جراحی های مرتبط با رباط صلیبی و به ویژه پارگی آن، یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است برای زانو پیش بیاید و حتی تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی نیز بیمار را درگیر خود کند.

رباط صلیبی یکی از مهم ترین بافت های بدن می باشد وظیفه ی اتصال و دوام مفصل زانو را بر عهده دارد که این رباط به سبب تراکم پروتئین های کلاژن در برابر کشش و تحمل وزن مقاوم می باشد.

هر چند که میزان مقاومت این عضو از بدن در برابر ضربات و کشش های مداوم نسبتا بالا می باشد اما گاهی اوقات برخی از عامل مختلف مثل ضربه و یا ژنتیک و…. ممکن است موجب آسیب دیدگی رباط صلیبی زانو شود.

در این مقاله در مورد رباط صلیبی زانو مطالبی بیان خواهد شد و تمرکز اصلی مطالب بر مراقبت های مورد نیاز برای یک سال بعد از عمل رباط صلیبی خواهد بود.

ویدئو یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

از آن جایی که آسیب دیدگی رباط صلیبی زانو، بسیاری از افراد را درگیر خود می کند، یافتن منبعی معتبر برای مراجعه به پزشک و جراحی رباط صلیبی به عنوان یکی از دغدغه های بیماران محسوب می شود.

خوشبختانه در کشور ما بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی معتبر برای درمان انواع بیماری های مختلف و به ویژه جراحی مفاصل و رباط صلیبی زانو می باشد.

اینفوگرافیک یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

اینفوگرافیک یک سال بعد از عمل رباط صلیبی
اینفوگرافیک یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

پزشکان و متخصصان این بیمارستان را می توان جزو برترین های کشور دانست که این امر موجب شده است تا بسیاری از افراد به قصد درمان بیماری خود به این بیمارستان مراجعه کنند.

شهرت و اعتبار بیمارستان ایرانشهر حتی موجب شده است تا شاهد مراجعه ی بسیاری از افراد خارجی برای درمان بیماری خود در بیمارستان ایرانشهر باشیم. در این مقاله با بررسی عمل رباط صلیبی و مراقبت های پس از آن در خدمت شما هستیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش مراقبت های لازم یک سال بعد از عمل رباط صلیبی کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

در ادامه به سوالات زیر خواهیم پرداخت:

مراقبت های مورد نیاز تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

مراحل جراحی رباط صلیبی

علل مختلفی که موجب آسیب دیدگی رباط صلیبی می گردد

 

مراقبت های مورد نیاز تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

مراقبت های مورد نیاز تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی
مراقبت های مورد نیاز تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی

رباط صلیبی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها ممکن است متحمل آسیب گردد. آسیب دیدگی رباط های صلیبی می تواند بسیار جدی و خطرناک بوده باشد و به همین سبب بهتر است هرگونه آسیب و پارگی رباط صلیبی از طریق متخصصان و پزشکان کاربلد درمان گردد. آن چه که برای تداوم رفع آسیب رباط صلیبی اهمیت دارد، مراقبت های پس از عمل رباط صلیبی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو دیدن کنید.

رباط صلیبی زانو به چهار نوع قدامی، داخلی، خارجی و خلفی تقسیم می گردد

رباط صلیبی زانو به چهار نوع قدامی، داخلی، خارجی و خلفی تقسیم می گردد که هر یک از این انواع جراحی های خاص خود را برای رفع مشکل به وجود آمده می طلبد. اما آن چه که در مورد جراحی رباط صلیبی در هر یک از انواع مشترک است، مراقبت های مربوط به یک سال بعد از عمل رباط صلیبی می باشد. مراقبت های عمل رباط صلیبی پس از عمل جراحی تا حدود یک سال ادامه می یابد.

البته این نکته نیز باید بیان شود که در صورت ناموفق بودن عمل رباط صلیبی ممکن است نه تنها شاهد رفع نشدن مشکل به وجود آمده باشیم بلکه مراقبت های پس از عمل تا چندین سال ادامه یابد و حتی نیاز به جراحی دوباره باشد.

به همین جهت است که توصیه ی ما برای انجام عمل رباط صلیبی مراجعه به مراکز درمانی معتبری همچون بیمارستان خصوصی ایرانشهر می باشد.

این بیمارستان به عنوان یکی از برترین مراکز انجام جراحی های مرتبط با رباط صلیبی در کشور ما شناخته می شود که وجود پزشکان و متخصصان با تجربه در این بیمارستان موجب افزایش میزان موفقیت درمان بیماری های مختلف در این بیمارستان گشته است.

در ادامه ی این بخش از مقاله قصد داریم تا مهم ترین مراقبت های بعد از عمل رباط صلیبی تا یک سال را به صورت دقیق بررسی و تشریح کرده و توصیه های لازم را برای جلوگیری از هرگونه پیش آمد ناگوار ارائه دهیم.

کنترل فعالیت های مرتبط با رباط صلیبی

کنترل فعالیت های مرتبط با رباط صلیبی
کنترل فعالیت های مرتبط با رباط صلیبی

پس از انجام عمل رباط صلیبی، بیمار می تواند با گذراندن دوره ی نقاهت در هفته های اولیه، فعالیت های معمول خود را آغاز کند. این که شرایط بیمار برای انجام فعالیت های روزمره ی خود مهیا شده باشد، نکته ی مثبتی است اما باید توجه داشت که تا حدود یک سال بعد از عمل رباط صلیبی بهتر است تمامی این فعالیت ها کنترل شده و به دور از فشار زیاد به رباط صلیبی باشد.

با توجه به این که رباط صلیبی تا حدود یک سال پس از عمل اقدام به بازسازی و تحکیم خود می کند، انجام هرگونه فعالیت سنگین و غیر معقول می تواند عاملی برای آسیب دیدگی دوباره ی رباط صلیبی گشته و مشکلاتی را به وجود آورد.

در همین راستا فردی که عمل رباط صلیبی را برای بهبود خود انجام داده است باید بر طبق متدهای توصیه ای پزشک جراح خود به مدت شش ماه الی یک سال عمل کرده و از تحت فشار قرار دادن رباط صلیبی به شدت پرهیز کند.

انجام هرگونه فعالیت سنگین و نامتعارف که موجب فشار بیش از حد به رباط صلیبی گردد

انجام هرگونه فعالیت سنگین و نامتعارف که موجب فشار بیش از حد به رباط صلیبی گردد، می تواند عاملی برای انجام دوباره ی عمل رباط صلیبی و یا افزایش آسیب دیدگی رباط صلیبی گردد.

البته کنترل فعالیت رباط صلیبی به معنی عدم به کارگیری آن نمی باشد و صرفا در این جا به کارگیری معقول رباط صلیبی در انجام امور روزانه مدنظر می باشد. یکی از اصلی ترین مراقبت هایی که بهتر است تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی ادامه داشته باشد، کنترل فعالیت های روزمره برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از حد به رباط صلیبی می باشد.

در صورت وجود هرگونه مشکل نامتعارف در رباط صلیبی خود می توانید به سبب مراجعه به بیمارستان ایرانشهر مشکل خود را توسط پزشکان حاذق در این بیمارستان بررسی کرده و برای رفع مشکل از طریق جراحی یا غیر آن اقدام نمائید.

انجام فیزیوتراپی و ورزش های توصیه شده به صورت منظم

یکی از اصلی ترین مراحل تکمیل عمل رباط صلیبی را می توان انجام فیزیوتراپی های پس از عمل دانست. انجام فیزیوتراپی به منظور افزایش دامنه ی رباط صلیبی می باشد که در چنین حالتی وجود یک فیزیوتراپیست ماهر برای رفع کامل مشکل رباط صلیبی ضروری می باشد. در حال حاضر مرکز فیزیوتراپی بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از برترین های کشور ما شناخته می شود.

انجام فیزیوتراپی پس از جراحی رباط صلیبی ممکن است چند هفته پس از جراحی رباط به اتمام برسد اما در برخی موارد ممکن است شاهد طی شدن مدت زمان بیشتری برای کامل شدن بهبودی رباط صلیبی باشیم و به همین منظور ممکن است فیزیوتراپی پس از عمل نیز در چنین حالتی نسبتا طولانی باشد.

اطلاعات بیشتر در این زمینه، در صفحه تمرینات بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک موجود است.

ورزش های مداوم توصیه شده توسط پزشک جراح و یا فیزیوتراپیست

علاوه بر انجام فیزیوتراپی، ورزش های مداوم توصیه شده توسط پزشک جراح و یا فیزیوتراپیست یکی دیگر از روش های بهبود کارکرد رباط صلیبی می باشد. ورزش هایی که توسط فیزیوتراپیست و یا پزشک جراح طراحی می گردد به منظور بهبود کارکرد رباط صلیبی می باشد و به همین دلیل ممکن است تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی و حتی بیش از آن نیز ادامه داشته باشد.

معمولا ورزش های توصیه شده در چنین حالتی به صورت روزانه و یا یک روز در میان انجام می پذیرد و صرفا مربوط به ناحیه ی عمل رباط صلیبی می باشد. انجام چنین ورزش هایی در پیشبرد روند درمان رباط صلیبی اهمیت بالایی دارد و به همین منظور بهتر است برای به دست آوردن نتیجه ای مناسب به افراد مجرب و حاذق در این زمینه مراجعه کنید.

مقاله ورزش های بعد از عمل تعویض مفصل زانو را مشاهده نمایید.

همان طور که گفته شد، بیمارستان خصوصی ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمانی کشور در جهت انجام عمل رباط صلیبی و اعمال مراقبت های پس از آن می باشد.

مصرف داروهای تجویزی به صورت منظم

مصرف داروهای تجویزی به صورت منظم
مصرف داروهای تجویزی به صورت منظم

پس از گذراندن موفقیت آمیز عمل رباط صلیبی، پزشک جراح داروهای خاصی را برای مصرف مداوم بیمار تجویز می کند که برخی از این داروها تا چندین هفته و ماه باید توسط بیمار مصرف شود و برخی دیگر نیز ممکن است تا هشت ماه نیز طول بکشد.

داروهای تجویزی توسط پزشک در این مرحله به منظور تحکیم بنیه و افزایش استحکام رباط صلیبی از طریق تامین پروتئین های مربوطه و به ویژه کلاژن صورت می پذیرد. برخی از بیماران ممکن است مصرف چنین داروهایی را جدی نگرفته و پس از بهبود شرایط خود از مصرف داروهای تجویزی خودداری کنند.

باید توجه داشت که در مورد عمل رباط صلیبی، مشکل به وجود آمده برای رباط صلیبی با صرف عمل جراحی از بین می رود ولی از آن جایی که بدن ممکن است در چنین حالتی به برخی از مواد ضروری مثل انواع پروتئین ها نیاز پیدا کند، مصرف داروهای تجویز شده پس از عمل رباط صلیبی را می توان یکی از اصول موفقیت آمیز بودن عمل رباط صلیبی دانست.

طیف دیگری از داروهای تجویزی نیز هستند که ممکن است مصرف چنین داروهایی تا یک سال و حتی بیشتر نیز طول بکشد

طیف دیگری از داروهای تجویزی نیز هستند که ممکن است مصرف چنین داروهایی تا یک سال و حتی بیشتر نیز طول بکشد. این طیف از داروها شامل انواع ویتامین های مختلف برای افراد مبتلا به انواع کم خونی، کبد چرب و…. می باشد.

همچنین در صورت موفقیت آمیز نبودن عمل رباط صلیبی، ممکن است بیمار به سبب مصرف طولانی مدت داروهای گوناگون نیازی به جراحی دوباره نداشته باشد و فقط با مصرف طولانی مدت این داروها بتواند سلامتی خود را بازیابد.

برای داشتن یک جراحی موفق و به دور از حاشیه برای بهبود رباط صلیبی می توانید به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده و از تجربه ی بالای پزشکان و جراحان این بیمارستان برای رفع مشکل خود بهره مند شوید.

مراجعه به پزشک جهت ویزیت

مراجعه به پزشک جهت ویزیت
مراجعه به پزشک جهت ویزیت

ویزیت منظم و مستمر یکی دیگر از مراقبت های ویژه ی بعد از عمل رباط صلیبی محسوب می شود. بسیاری از افرادی که برای انجام عمل رباط صلیبی خود اقدام می کنند پس از آن که این جراحی را با موفقیت پشت سر گذاشتند باید برای ویزیت مستمر و مداوم به پزشک متخصص مراجعه کنند.

این ویزیت ها معمولا تا تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی ادامه می یابد و در صورتی که پزشک به این نتیجه برسد که مشکل خاصی رباط صلیبی بیمار را تهدید نمی کند، توصیه های لازم را به بیمار می کند و خبر درمان قطعی مشکل پیش آمده را به او می دهد.

روند بازسازی رباط صلیبی

همچنین روند بازسازی رباط صلیبی به گونه ای است که باید توسط پزشک متخصص به طور مداوم چک شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل خاص در ابتدای کار تمهیدات لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود. شما نیز در صورتی که قصد انجام عمل رباط صلیبی را دارید بهتر است منبع و مرجعی مطمئن را برای انجام این عمل حساس انتخاب کنید.

علت این امر حساسیت بالای جراحی رباط صلیبی می باشد که کوچک ترین مشکل در نوع جراحی ممکن است تا چندین سال مداوم فرد بیمار را درگیر خود کرده و محدودیت هایی برای وی ایجاد کند. در همین راستا مراجعه به بیمارستان خصوصی ایرانشهر جهت رفع مشکلات پیش آمده برای رباط صلیبی توصیه می گردد.

بیمارستان ایرانشهر یکی از برترین بیمارستان های شناخته شده در سطح کشور و منطقه می باشد که تخصص بالای پزشکان این بیمارستان در تمامی زمینه ها موجب شده است تا بیماران بسیاری برای رفع مشکلات خود به این بیمارستان مراجعه کنند.

تغذیه ی مناسب

تغذیه ی مناسب
تغذیه ی مناسب

اصلی ترین مشکلی که بدن پس از جراحی رباط صلیبی با آن مواجه می شود، کمبود مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت های از بین رفته می باشد. بحث بهبود مصرف مواد غذایی و تغذیه ی مناسب یکی از اصلی ترین گام هایی است که می توان در چنین حالتی برای سلامتی بدن برداشت.

پس از عمل رباط صلیبی بهتر است رژیم غذایی بیمار تا حدی تغییر یابد و این تغییر به گونه ای باشد که موجب ترمیم بافت های از بین رفته در عمل جراحی رباط صلیبی باشد.

بهبود شیوه ی تغذیه و مصرف مواد غذایی مورد نیاز بدن بلافاصله پس از انجام موفقیت آمیز عمل رباط صلیبی آغاز می شود و به مدت یک سال ادامه می یابد.

اصلاح رژیم غذایی

حتی برخی از پزشکان و متخصصانی که تجربه ی کافی در این زمینه را دارند، توصیه می کنند تا افرادی که برای انجام جراحی رباط صلیبی خود اقدام می کنند دو هفته پیش از جراحی خود شروع به اصلاح رژیم غذایی خود کرده و پروتئین های مورد نیاز بدن را برای بازسازی رباط صلیبی تامین کنند.

در هر حال باید دانست که اهمیت تغذیه در امر جراحی رباط صلیبی بسیار بالا می باشد و اصلاح رژیم غذایی یکی از مراقبت هایی است که تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی باید اعمال گردد.

اعمال این رژیم در هفته های اول پس از جراحی به صورت استفاده از غذاهای پر کالری و لبنیات شروع می شود و به مدت یک سال با بالا بودن میزان پروتئین های مصرفی در طول روز ادامه می یابد. پروتئین اصلی ترین ماده ی مورد نیاز برای بازسازی و ترمیم رباط صلیبی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و ویزیت توسط متخصصان این عرصه می توانید به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را به صورت مستقیم از پزشکان و متخصصان این بیمارستان جویا شوید.

پرهیز از انجام فعالیت های سنگین ورزشی

پرهیز از انجام فعالیت های سنگین ورزشی
پرهیز از انجام فعالیت های سنگین ورزشی

افراد ورزشکاری که دچار پارگی رباط صلیبی و یا آسیب های مرتبط با رباط صلیبی می شوند باید پیش از بازگشت به روند فعالیت حرفه ای در رشته ی مورد نظر خود با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنند.

از جمله ی پرهیزات اصلی محافظت از سلامت رباط صلیبی که تا یک سال به صورت مداوم باید ادامه داشته باشد، خودداری از فعالیت های سنگین ورزشی و انجام حرکات تخصصی مختلف می باشد.

البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که پرهیز از فعالیت های ورزشی صرفا به افرادی اختصاص دارد که به صورت حرفه ای در این زمینه مشغول هستند و انجام ورزش های معمول و متداول در سطح جامعه پس از گذشت یک ماه از عمل رباط صلیبی نیز امکان پذیر می باشد.

فعالیت به صورت سنگین و تخصصی نیز پس از گذشت سه ماه از عمل رباط صلیبی برای برخی از بیماران امکان پذیر می باشد

همچنین فعالیت به صورت سنگین و تخصصی نیز پس از گذشت سه ماه از عمل رباط صلیبی برای برخی از بیماران امکان پذیر می باشد و تشخیص این نکته بر عهده ی پزشک متخصص در این زمینه می باشد.

در چنین حالتی پزشک با ویزیت شرایط بیمار و آگاهی از روند بازسازی رباط صلیبی او، نظر خود را در مورد شروع فعالیت های ورزشی بیمار ارائه می دهد. هر چند که نظر تخصصی پزشک در چنین حالتی می تواند حجت قرار گرفته و بیمار را برای انجام فعالیت های تخصصی خود آزاد سازد اما بهتر است پیش از شروع فعالیت در زمینه های سنگین ورزشی با مراجعه به چندین پزشک از این مهم اطمینان کسب شود.

برای این که شما نیز بتوانید به صورت دقیق در مورد وضعیت بازسازی رباط صلیبی خود اطلاع یابید بهتر است با مراجعه به بیمارستان خصوصی ایرانشهر با پزشکان این بیمارستان مشورت کرده و روند بهبود بیماری خود را نظاره گر باشید. این بیمارستان یکی از برترین مراکز درمانی مرتبط با رفع مشکلات مختلف رباط صلیبی در کشور می باشد.

استفاده از عصا برای انجام فعالیت های خاص

استفاده از عصا برای انجام فعالیت های خاص
استفاده از عصا برای انجام فعالیت های خاص

بیمارانی که رباط صلیبی خود را عمل می کنند تا مدت مشخصی پس از انجام عمل رباط صلیبی نباید بدون عصا راه بروند. این قاعده و قانون در مورد انجام فعالیت های خاص و ویژه نیز وجود دارد. یعنی بیمارانی که رباط صلیبی خود را عمل کرده اند باید برای انجام برخی از کارهای خود از عصا کمک بگیرند.

تشخیص این که برای انجام چه فعالیت هایی باید از عصا کمک گرفته شود بر عهده ی پزشک می باشد اما معمولا توصیه می شود فعالیت های مختلفی که موجب پرس شدن رباط و یا وارد شدن حجم سنگین بر آن می گردد در صورت امکان ترک شده و یا انجام این فعالیت ها به همراه عصا صورت پذیرد.

استفاده از عصا در ماه های اولیه ی پس از عمل رباط صلیبی متداول است و با گذشت زمان میزان استفاده از آن کاهش می یابد. این که بیمار چه زمانی می تواند استفاده از عصا را به صورت کامل کنار گذاشته و به انجام امور روزمره ی خود بپردازد، امری است که تصمیم آن توسط پزشک گرفته می شود

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله راه رفتن بعد از عمل رباط صلیبی را مطالعه کنید.

استفاده از عصا به عنوان یکی از مراقبت های پس از عمل رباط صلیبی شناخته می شود

ولی آن چه که مسلم است این است که استفاده از عصا به عنوان یکی از مراقبت های پس از عمل رباط صلیبی شناخته می شود که تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی نیز ادامه دارد.

افراد زیادی برای انجام عمل رباط صلیبی خود اقدام می کنند که در برخی از موارد ممکن است به دلیل نبود تخصص کافی در پزشک جراح و یا برخی از عوامل دیگر شاهد ناموفق بودن این عمل باشیم.

به همین منظور توصیه می کنیم برای بهره مندی از علوم و فنون پزشکان و جراحان نمونه در سطح کشور به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده و انجام این جراحی حساس را بر عهده ی پزشکان این بیمارستان قرار دهید.

مراحل جراحی رباط صلیبی

مراحل جراحی رباط صلیبی
مراحل جراحی رباط صلیبی

انجام جراحی رباط صلیبی و یا به اصطلاح دقیق تر جراحی بازسازی رباط صلیبی حساسیت خاصی دارد که موجب شده است تا در چندین مرحله ی مختلف شاهد پیشبرد این جراحی باشیم.

آن چه که اول کار باید در نظر گرفته شود اهمیت و حساسیت این جراحی می باشد که موجب می شود تا بسیاری از پزشکان پیش از آن که جراحی خود را شروع کنند، محل آسیب دیدگی رباط صلیبی را به صورت کامل و دقیق آنالیز کرده و جزئیات آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

جمع آوری اطلاعات اولیه و تحلیل و بررسی آن اهمیت بسیار بالایی در موفقیت آمیز بودن عمل رباط صلیبی دارد و به همین منظور می توان گفت که بررسی عکس های رادیولوژی و تحلیل صحیح و درست آن ها یکی از مهم ترین عوامل موفقیت آمیز بودن جراحی رباط صلیبی می باشد.

در ادامه ی این بخش از مقاله، تمامی مراحل عمل رباط صلیبی را به صورت قدم به قدم بررسی کرده و اطلاعات جزئی آن را ارائه می کنیم.

برای این که شما نیز بتوانید جراحی رباط صلیبی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی به خوبی بتوانید به انجام امور روزمره ی خود بپردازید، می توانید به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه کرده و از نظرات تخصصی چندین پزشک در این زمینه بهره مند شوید.

شکافت و جایگزینی

شکافت و جایگزینی
شکافت و جایگزینی

اولین مرحله از مراحل انجام عمل رباط صلیبی مربوط به شکافتن محل آسیب دیدگی و حذف رباط می باشد. در این مرحله پزشک جراح پس از آن که محل جراحی را شکافت، اقدام به حذف رباط صلیبی آسیب دیده می کند و بخش مشخصی از این رباط را با استفاده از ابزار تخصصی جراحی برمی دارد. پس از آن که این عمل با موفقیت انجام شد، تاندون هایی از کشکک زانو و یا عضلات چهار سر ران برداشته شده و جایگزین رباط برداشته شده می گردد.

همچنین در این مرحله از جراحی می توان از تاندون اهدایی نیز استفاده کرد. علت استفاده از تاندون در این مرحله، متشابه بودن نحوه ی عملکرد تاندون و رباط به یکدیگر می باشد. هر چند که نحوه ی فعالیت تاندون جایگزین شده نمی تواند همانند رباط آسیب دیده باشد اما در ادامه ی جراحی تمهیداتی برای این کار اندیشیده می شود.

همچنین علت تاکید بسیار بر مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، تطبیق و تحکیم تاندون برای انجام وظائف رباط می باشد. رعایت چنین اموری می تواند نهایت نقاهت بیمار را تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی و یا حتی کمتر از آن کاهش دهد.

این مرحله از جراحی نیاز به تخصص و توان کافی برای انجام این امور دارد و از آن جایی که بیمارستان ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمان بیماری های مرتبط با رباط صلیبی می باشد، شما می توانید به سبب مراجعه به این بیمارستان انجام جراحی رباط صلیبی خود را به دست حاذق ترین جراحان کشوری بسپارید.

قرار دادن ابزار تسهیل حرکت

قرار دادن ابزار تسهیل حرکت
قرار دادن ابزار تسهیل حرکت

پس از جایگزینی تاندون به جای رباط آسیب دیده، نوبت به استفاده از ابزارهای تسهیلی می رسد. این ابزارها شامل پیچ و مهره هایی خاص با ابعاد و اندازه های مشخص می باشند که به تشخیص پزشک جراح و به منظور به کارگیری در محل آسیب دیدگی رباط صلیبی طراحی می شوند.

در این مرحله گرافت های مورد نیاز برای تسهیل روند حرکتی مفصل با استفاده از پیچ و مهره های طراحی شده برای این امر در محل مورد نظر پزشک قرار گرفته و نحوه ی عملکرد مفصل به صورت جزئی بررسی می گردد.

محل اتصال این ابزار به استخوان های بدن معمولا از طریق استخوان ران می باشد که پزشک جراح به سبب ایجاد سوراخی ریز در این استخوان، عمل اتصال بین این رو بخش را به یکدیگر انجام می دهد.

در صورتی که این مرحله از جراحی نیز با دقت و تخصص کافی به پیش رود، می توان گفت که اصلی ترین مراحل جراحی که تعیین کننده ی موفقیت آمیز بودن عمل می باشند به اتمام می رسند.

استفاده از یک پزشک و جراح متخصص در این مرحله اهمیت بالایی دارد

استفاده از یک پزشک و جراح متخصص در این مرحله اهمیت بالایی دارد و به همین سبب بسیاری از افرادی که قصد انجام جراحی رباط صلیبی را داشته باشند تحقیقات بسیاری را در این زمینه انجام می دهند.

در حال حاضر در کشور ما، بیمارستان خصوصی ایرانشهر به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی جهت پیگیری مشکلات مرتبط با آسیب دیدگی رباط صلیبی و انجام عمل رباط صلیبی می باشد که تجمع پزشکان متخصص در سطح کشور موجب شده است تا شاهد اعتبار بالای این بیمارستان برای انجام چنین جراحی هایی باشیم.

شما نیز می توانید برای مشاوره و یا انجام عمل رباط صلیبی خود به بیمارستان ایرانشهر مراجعه فرمایید.

ترمیم آسیب ها و بخیه زنی

ترمیم آسیب ها و بخیه زنی
ترمیم آسیب ها و بخیه زنی

در آخرین مرحله از مراحل انجام عمل بازسازی رباط صلیبی، پزشک جراح اقدام به حذف لخته های اضافی خون کرده و پس از تمیز کردن محل جراحی اقدام به بخیه زنی در محل زخم می کند.

در این مرحله دو نوع بخیه ی داخلی به صورت تجزیه پذیر و بخیه ی خارجی به صورت ظاهری زده می شود. بخیه ی داخلی که در اطراف رباط صلیبی زده می شود، عامل اتصال بین استخوان های بدن و مفصل مربوطه می باشد.

به همین سبب، نوع بخیه زنی پزشک در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. ممکن است برخی از افرادی که بخیه ی نامناسبی در داخل مفصل خود داشته باشند تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی نیز نتوانند به خوبی بهبوبد یابند و در برخی از موارد نیز ممکن است شاهد انجام دوباره ی جراحی به منظور اصلاح مشکلات پیش آمده باشیم.

مراجعه به بیمارستان ایرانشهر بابت انجام جراحی توسط پزشکان حرفه ای در سطح کشور توصیه می شود

از این روست که مراجعه به بیمارستان ایرانشهر بابت انجام جراحی توسط پزشکان حرفه ای در سطح کشور توصیه می شود. در آخرین مرحله از جراحی نیز پزشک جراحی با بخیه زنی بر روی پوست، جراحی خود را به اتمام می رساند.

باید توجه داشت که برای برداشتن بخیه ی موجود بر روی پوست باید به پزشک جراح مراجعه کرد. شما می توانید به سبب مراجعه به بیمارستان خصوصی ایرانشهر و مشورت با پزشکان و متخصصان مطرح در سطح کشور، مدل مناسبی را برای انجام جراحی خود انتخاب کرده و از آسیب های متداول جراحی رباط صلیبی به دور باشید.

پزشکان و جراحان بیمارستان ایرانشهر به عنوان چندی از برترین های کشور شناخته می شوند که در این بیمارستان خصوص گرد هم آمده اند تا اقدام به رفع مشکلات بیماران کنند.

علل مختلفی که موجب آسیب دیدگی رباط صلیبی می گردد

علل مختلفی که موجب آسیب دیدگی رباط صلیبی می گردد
علل مختلفی که موجب آسیب دیدگی رباط صلیبی می گردد

آسیب دیدگی رباط صلیبی جزو اموری است که می تواند برای هر کسی پیش بیاید. اما سوال این جاست که آیا چنین آسیب هایی ممکن است به خودی خود به وجود آمده باشند.

پاسخ اجمالی به این سوال خیر می باشد و علت آن نیز نوع طراحی رباط های صلیبی مختلف در بدن می باشد که این طراحی به گونه ای است که اگر فردی به طور معمول و متداول اقدام به کارکشی از رباط های صلیبی در بدن خود کند، امکان بروز پیش آمدهای ناگوار برای رباط های صلیبی بدن نزدیک صفر است.

در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد علل و عواملی که موجب آسیب دیدگی رباط های صلیبی در بدن می گردد بحث کنیم.

البته باید توجه داشت که به غیر از این مواردی که در ادامه مطرح خواهد شد، عواملی همانند سن، بیماری های زمینه ای و…. نیز بر آسیب دیدگی رباط های صلیبی مختلف در بدن و به ویژه زانو تاثیر دارند.

عللی که در ادامه ی این بخش بیان می شود صرفا شامل حالت های آسیب دیدگی رباط صلیبی در روال عادی بدن و به دور از بیماری می باشد. مطالعه ی این موارد می تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از هرگونه آسیب نامتعارف به رباط صلیبی در بدن گردد.

در صورتی که رباط صلیبی شما نیز آسیب دیده باشد نیازی به نگرانی وجود ندارد چرا که بیمارستان ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمانی کشور برای رفع مشکلات مرتبط با رباط صلیبی می باشد.

شما می توانید به سبب مراجعه به این بیمارستان توسط برترین پزشکان سطح کشور در این زمینه ملاقات کرده و برای اعمال روش های درمانی مختلف اقدام کنید.

وارد شدن فشار بیش از حد

وارد شدن فشار بیش از حد
وارد شدن فشار بیش از حد

فشار بیش از حد یکی از بیشترین عواملی است که موجب ایجاد آسیب دیدگی در رباط صلیبی می گردد. بسیاری از افراد ممکن است بدون توجه به ظرفیت و گنجایش یک عضو از بدن، اقدام به استفاده ی بیش از حد و کارکشی از آن عضو کنند که کاملا اشتباه می باشد.

از جمله اعضایی که به سبب ورود فشار بیش از حد می تواند متحمل آسیب دیدگی گردد، رباط صلیبی می باشد. تداوم فشار وارده بر رباط صلیبی موجب می شود تا میزان مقاومت این رباط در برابر فشار کمتر و کمتر شده و در نهایت شاهد آسیب دیدگی و یا پارگی رباط صلیبی باشیم.

حد تحمل فشار رباط صلیبی با توجه به شرایط بدن افراد متفاوت می باشد اما معمولا فشارهای پی در پی و مداوم به گونه ای که فرصت بازیابی به رباط صلیبی را ندهد، می تواند عاملی برای آسیب دیدگی شدید آن گردد.

به همین منظور یکی از اصلی ترین توصیه های پزشکان برای جلوگیری از آسیب دیدگی رباط های صلیبی در بدن، استفاده ی معمول و متعارف از این اعضا می باشد.

گاهی اوقات وارد شدن فشار بیش از حد به رباط صلیبی می تواند فرد را تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی نیز زمین گیر کرده و مشکلاتی را برای وی پیش آورد. البته در صورتی که انجام عمل رباط صلیبی را به دست پزشکان و جراحان متخصص در این زمینه بسپارید، احتمال ناموفق بودن جراحی بسیار کم می باشد

و به همین دلیل توصیه می کنیم برای انجام هرگونه جراحی در جهت رفع آسیب دیدگی رباط صلیبی و یا رفع پارگی آن به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه کنید تا از مهارت جراحان این بیمارستان برای رفع مشکل خود بهره مند شوید.

ضربات نامتعارف به رباط صلیبی

ضربات نامتعارف به رباط صلیبی
ضربات نامتعارف به رباط صلیبی

از جمله عوامل شایع دیگری که می تواند آسیب های شدیدی را به رباط صلیبی وارد کند، ضربه و یا ضربات شدید می باشد. هرگونه ضربه ی نامتعارف و ناگهانی ممکن است آسیب دیدگی رباط صلیبی را تا حد پارگی پیش ببرد.

معمولا در بین ورزشکاران حرفه ای شاهد این هستیم که ضربه یا ضربات ممتد و شدید به رباط صلیبی و به ویژه رباط صلیبی زانو موجب محروم شدن این ورزشکاران تا مدتی معین از فعالیت حرفه ای خود می گردد.

در مورد وارد شدن ضربات نامتعارف به رباط صلیبی باید گفت که گاهی اوقات وارد شدن ضربه به رباط از سمت های مختلف و آسیب پذیر نیز می تواند آسیب دیدگی رباط صلیبی را تا حد زیادی افزایش دهد. آن چه که در مورد وارد شدن ضربات شدید به رباط صلیبی مسلم است، آسیب زنندگی این ضربان به رباط می باشد.

گاهی اوقات ممکن است برخی از افراد چنین بپندارند که با وارد شدن ضربه ای خاص، اتفاقی برای رباط صلیبی نمی افتد در حالی که وارد شدن ضربات مختلف و ممتد به رباط صلیبی می تواند به مرور زمان، کارایی این رباط را کاهش داده و در نهایت موجب آسیب دیدگی و یا پارگی رباط گردد.

در صورتی که شما نیز از وارد شدن ضربات سخت و شدید به رباط صلیبی خود نگران هستید و یا به سبب برخی از ضربات وارده به آسیب دیدگی رباط صلیبی خود شک دارید، می توانید به سبب مراجعه به بیمارستان ایرانشهر و مشورت با پزشکان متخصص در این بیمارستان، مشکل خود را مطرح کرده و برای رفع مشکل خود اقدام نمائید.

عوامل ژنتیکی و هورمون ها

عوامل ژنتیکی و هورمون ها
عوامل ژنتیکی و هورمون ها

وارد شدن آسیب های جدی به رباط صلیبی به سبب عوامل ژنتیکی و یا فعالیت هورمون های مختلف در بدن انسان یکی از نادرترین روش های آسیب دیدگی رباط صلیبی محسوب می شود.

هر چند که این نوع آسیب در زمره ی آسیب دیدگی های نادر برای رباط صلیبی دسته بندی می شود اما ممکن است گاهی اوقات تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی نیز شاهد بهبود چنین مشکلاتی نباشیم.

برخی از افراد به سبب عوامل وراثتی ممکن است رباط صلیبی آسیب پذیری داشته باشند

برخی از افراد به سبب عوامل وراثتی ممکن است رباط صلیبی آسیب پذیری داشته باشند که چنین افرادی بهتر است میزان فعالیت های مرتبط با رباط صلیبی خود را تا حد زیادی کنترل کرده و از وارد شدن ضربات و فشارهای جزئی نیز خودداری کنند.

همچنین برخی از هورمون های خاص جنسی می تواند عامل آسیب پذیر شدن رباط های صلیبی در مفاصل گوناگون و به ویژه زانوی انسان گردد.

چنین آسیب پذیری هایی معمولا در زنان بیشتر از مردان مشاهده می شود اما ممکن است برخی از مردان به سبب عوامل مختلف ژنتیکی بیشتر در خطر آسیب دیدگی باشند.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست علائم پارگی رباط مچ پا دیدن کنید.

دو عامل هورمون و ژنتیک در افراد به صورت ترکیبی کار کرده و می توانند فرد مورد نظر را زمین گیر کنند

در واقع می توان گفت دو عامل هورمون و ژنتیک در افراد به صورت ترکیبی کار کرده و می توانند فرد مورد نظر را زمین گیر کنند. در صورتی که شما نیز با آسیب خاصی در زمینه ی رباط صلیبی خود روبرو هستید، می توانید با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر برای درمان مشکل خود از طریق پزشکان و متخصصان این بیمارستان اقدام کنید.

رباط صلیبی یکی از آسیب پذیرترین اعضای بدن انسان می باشد که امکان آسیب دیدگی این عضو در بدن انسان بسیار بالا می باشد. در این مقاله سعی بر آن بود تا برخی از عوامل تهدید کننده ی سلامتی رباط صلیبی به خوبی بررسی گشته و همچنین مراقبت های لازم برای بهبود رباط صلیبی تا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی بیان شود.

در کشور ما یکی از برترین مراکز درمانی برای رفع هرگونه مشکل مرتبط با رباط صلیبی و یا انجام جراحی رباط صلیبی بیمارستان ایرانشهر می باشد. میزان اعتبار این بیمارستان خصوصی در منطقه موجب شده است تا شاهد مراجعه ی بسیاری از افراد خارجی برای درمان بیماری خود در این بیمارستان باشیم.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل دیسک کمر با لیزر در تهران دیدن کنید.

Table of Contents

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید