لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

Table of Contents

دراین مقاله، می خواهیم موضوع مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مقاله کاربردی، ما را دنبال نمایید.

یکی از شایع ترین صدماتی که می تواند ورزشکاران را تهدید کند، آسیب دیدن رباط صلیبی است که یکی از مهم ترین صدماتی که ممکن است برای هر ورزشکاری به وجود بیاید.

در برخی از مورد ها این امکان وجود دارد که ورزشکاران برای این که بتوانند به ورزش خود ادامه بدهند، باید این آسیب را از طریق عمل جراحی بر طرف کند.

در راستای تکمیل این محتوا توصیه میکنیم ورزش های بعد از عمل تعویض مفصل زانو را مطالعه نمایید.

یکی دیگر از کارها بعد از عمل معمولا فیزیوتراپی است که در آن زمینه مطالعه فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو توصیه می شود.

ویدئو مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

بعد از عمل این امکان وجود دارد که بیماران به دنبال جواب هایی باشند و باید به آن ها پاسخ داده شود. در مقاله مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو به این سئوال ها پاسخ خواهیم داد. همچنین بیمارستان ایرانشهر را به عنوان بهترین مرکز درمانی در این زمینه، معرفی خواهیم نمود. با ما باشید.

یک سال بعد از عمل رباط صلیبی چه مراقبت های لازم است؟

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو
مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

نکات مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

  1. کنترل درد و التهاب
  2. اجازه حدودی از حرکتهای مناسب
  3. انجام تمرینات فیزیوتراپیست ورزشی
  4. راه رفتن در صورت تجویز فیزیوتراپیست
  5. استراحت و تغذیه مناسب (در ادامه مقاله کامل توضیح داده ایم)
  6. داروهای خود را به‌طور کامل مصرف کنید

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

دو هفته اول مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

سرما درمانی در کنترل التهاب پس از عمل رباط صلیبی زانو، چه تاثیری دارد؟

استفاده از عصا

تغذیه مناسب در مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو برای بهبودی سریع

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو در بیمارستان

هنگام مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو، باید چه کارهایی انجام داد؟

چگونه با مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو، به زندگی روزه مره خود بازگردیم؟

پارگی منسیک

کدام بیمارستان می تواند مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو را به خوبی انجام دهد؟

 

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

گرچه دوره های ریکاوری برای افراد یکسان نیست و با هم فرق می کند، اما شما می توانید برنامه ریکاوری که در ادامه مقاله می خوانیم را برای دوره ریکاوری بعد از عمل جراحی ACL مورد توجه قرار دهید.

دوهفته اول مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

دوهفته اول مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو
دوهفته اول مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

به دو هفته اول، یک دوره بحرانی نیز گفته می شود که در مسیر بهبودی قرار می گیرد. زیرا در این زمان، بدن شما نیز در معرض آسیب قرار می گیرد. عمل جراحی یک عملی است که بیشتر رباط و بافت و عضلات بدن نیز آسیب زا می شوند. به همین دلیل، بدن انسان به صورت التهاب به آن ها جواب می دهد.

در چند روز بعد از عمل ممکن است که دچار تورم و تجمع برخی از مایعات در کنار مفصل زانو باشید. امکان این وجود دارد که دوره توانبخشی بی وقفه پس از عمل جراحی شروع شود و تمریناتی نیز در این فرایند به شما داده می شود که باعث می شود تا فرایند و مسیر بهبودی شما روز به روز سرعت بگیرد.

ممکن است که این دوره بهبودی، توانایی برای این که وزن خود را روی پایی که عمل کرده اید را بیندازید، محدود شود. شما باید تقریبا حدود 10 روز برای این که آسیب جدی به پایی که عمل کرده اید وارد نشود، از عصا استفاده کنید و حرکات خود را در برنامه ریزی محدود کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست تمرینات بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک دیدن کنید.

نکاتی که می توانید در توانبخشی خود مورد توجه قرار دهید:

  • ورزش هایی که به راه رفتن ارتباط دارد را در بازه زمانی 10 تا 15 روزه می توانید انجام دهید.
  • می توانید ورزش های تقویتی پا مانند اسکوات، پرس پا، حرکت کورل ماهیچه را انجام دهید.
  • همسترینگ را انجام دهید. به این نکته توجه داشته باشید، شما زمانی می توانید این حرکت را انجام دهید که توسط متخصص فیزیوتراپی نیز پیشنهاد شده باشد. در غیر این صورت نمی توانید این ورزش را انجام دهید.
  • زدن دوچرخه ثابت و تمرینات الپتیکال

برای انجام هر کدام از این حرکات، به متخصصین بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

تاثیر سرما درمانی در کنترل التهاب پس از عمل رباط صلیبی زانو

در هفته های اول مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو، درد و تورم به اوج خود می رسد. در این زمان بهره گیری از سرما درمانی برای این که درد و تورم شما کاهش یابد و برای این که درد به صورت طبیعی کاهش یابد نیز بسیار مهم می باشد.

در راستای این مشکل صفحه برای درد تعویض مفصل زانو چه باید کرد را ببنید.

بهره گیری از فشرده سازی فعال با استفاده از دستگاه های سرما درمانی می تواند به بدن کمک کند. برای این که مایعات اضافه را تخیله کند و افزایش دمای بافت های عمیق به خاطر تاثیر طولانی تر بهبود، تورم را بیش از حد کاهش دهد.

اگر سرما درمانی را ادامه دهید، به شما در طول مدت نقاهت در بهبودی و کنترل هر گونه درد و ایجاد تورمی که پس از انجام جلسات فیریوتراپی تجربه می کنید، کمک کند.

استفاده از عصا

استفاده از عصا
استفاده از عصا

حتما شما به این سوال برخورد کرده اید یا از خودتان پرسیده اید که آیا بعد از عمل جراحی رباط صیلبی زانو، به عصا نیاز دارید یا نه؟ باید در پاسخ به این سوال باید گفت که در چند روز اول نیاز به عصا دارید. فقط بیشتر برای این که راحت تر باشید و هیچ وزنی روی زانوی شما تحمیل نشود.

اما بهتر است بدانید که مدت زمانی که طول می کشد بیمار بدون عصا باشد در بازه زمانی 7 تا 10 روز می باشد که بیمار می تواند بدون استفاده از عصا راه برود. یکی از مهم ترین استثنائات این قانون، بیماری محسوب می شود که زیر نظر عمل ترمیم منیسک یا بازسازی رباط اضافی نیز قرار می گیرد.

در این مورد ها این امکان نیز وجود دارد که فرد برای این که وزن خود را تحمل کند، سختی زیادی را تحمل نماید.
گرچه این که عصای خود را بعد از عمل کنار بگذارید، به وضعیت شما بستگی دارد، اما اگر بهبودی شما رشد خوبی داشته باشد، این امکان وجود دارد که با گذشت دو هفته، شما دیگر از عصا استفاده نکنید.

برای اطلاعات تکمیلی، به بهترین مرکز درمانی که بیمارستان ایرانشهر می باشد، مراجعه نمایید.

تغذیه مناسب در مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

تغذیه مناسب در مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو
تغذیه مناسب در مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو

مراقبت های بعد از عمل جراحی رباط صلیبی و این که چه توصیه هایی دکتر به شما کرده است را باید در نظر بگیرید که در به دست آوردن نتیجه های مناسب بعد از عمل بسیار موثر است.

تغذیه مناسب در روش های مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو نقش بسیار مهمی در ترمیم بافت ها و محکم کردن استخوان ها نیز دارد و یکی از سوالاتی که بیمار از پزشکان می پرسند، همین است.

بعد از جراحی رباط صلیبی زانو، بدن بیمار به منبع غنی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی نیازمند است تا صدمات و زخم هایی که از طرف جراحی به زانو وارد شده است، ترمیم یا بهبود یابند.

اگر جراحاتی که وارده شده است ،به بهبودی خود سرعت بدهد، باعث می شود که رضایت بیمار را به همراه داشته باشد و از عفونتی که می خواهد به داخل بدن و مفصل زانو ورود پیدا کند، جلوگیری می شود.

در موارد زیر نیز به تغذیه سالم و مفید توسط پزشک پیشنهاد می شود که بعد از عمل رباط صلیبی زانو باید انجام داد:

یک رژیم غذایی در دسترس باشد که سرشار از پروتئین باشد.

از میوه ها و سبزیجاتی بهره بگیرد که دارای ویتامین های A  برای بهبود و التیام بخشیدن به زخم، کمک کند.

(کلسیم و ویتامین دی ) و بهره گیری از غذاهایدارای ویتامین C توصیه شده و از خوردن غذایی که حاوی قند و نوشیدنی های دارای قند می باشد، به صورت جدی خوداری کنید. نوشیدن مایعات قندی باعث می شود که از ترمیم زخم ناشی از جراحی جلوگیری شود.

بهره گیری از فیبر و آب، به خاطر جلوگیری از اتصال بعد از عمل مفید می باشد.

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو برای بهبودی سریع

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو برای بهبودی سریع
مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو برای بهبودی سریع

بهبودی بعد از عمل جراحی رباط صلیبی زانو ممکن است که بسیار سخت و دشوار باشد و نتوان به روند سریع بهبودی را طی کرد و زود به زندگی عادی برگشت.

اما نکته ای که باید مد نظر بگیرید، این است که می تواند با مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو بهبودی سریع بعد از جراحی را تجربه کنید که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:

کل تایم هایی که به پزشک مراجعه کنید و ویزیت شوید را باید به خوبی رعایت کنید.

پرشک فوق تخصص زانو بعد از عمل جراحی، زمان هایی برای شما در نظر می گیرد تا روند سریع درمان و معالجه شما را مورد بررسی قرار دهد

پرشک فوق تخصص زانو بعد از عمل جراحی، زمان هایی برای شما در نظر می گیرد تا روند سریع درمان و معالجه شما را مورد بررسی قرار دهد. به همین دلیل برای این که شما به پزشک مراجعه کنید، از نکات بسیار مهمی محسوب می شود که شما باید به آن اهمیت زیادی بدهید.

در دیدارهایی که با پزشک خود برای بررسی روند بهبودی دارید، توصیه هایی که برای حفظ زانو و ترمیم زانو به شما می گوید، به دلیل این است که دوره نقاهت خود را به آسانی پشت سر بگذارید و فیزیوتراپی را انجام دهید.

به دلیل این که دوره حرکات شما نیز عادی شود و روند درمان سریع تری را طی کنید، باید در تعداد جلساتی که برای فیزیوتراپی به شما می دهند، به صورت مرتب حاضر شوید و هیچ غیبتی نداشته باشید. همچنین با برنامه توانبخشی که برای شما آماده شده است، بدون شک دوره نقاهت های شما نیز کمتر خواهد شد.

همچنین برای بهبود سریع تر، داروهای خود را به صورت کامل و سروقت مصرف کنید. چون کوتاهی در این مورد می تواند روند رو به بهبودی شما را به تاخیر بیندازد.

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو در بیمارستان

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو در بیمارستان
مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو در بیمارستان

پاره شدن رباط ممکن است در همه افراد رخ دهد.اما شاید با خود فکر کنید که ترمیم رباط صلیبی به کمک چه چیزی انجام می شود؟ ترمیم و بازسازی رباطی مانند رباط صلیبی را می توان گفت که به کمک جراحی آتروسکوپی رفع می شود.

آتروسکوپی چیست؟ آتروسکوپی یک شیوه بدون خطر است که در مفصل، شکاف ایجاد نمی کند، بلکه با کمک گرفتن از سوراخ هایی که ایجاد شده، کمر از یک سانتیمتر ترمیم لیگامان انجام می شود.

اما با این حال، برای این که بیماران بهبودی سریع خود را به دست بیاورند، نیازمند آن است که مراقبت های لازم صورت گیرد. یکی از بهترین مراکز درمانی برای این کار بیمارستان  ایرانشهر است.

از جمله مواردی که باید در مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو صورت بگیرد، می توان گفت:

بیمار را بعد از عمل به اتاق ریکاوری انتقال دهیم تا شرایط حیاتی وی مورد بررسی قرار گیرد.

منتقل کردن بیمار به بخش (وقتی که بیمار را به بخش انقال دهید، ممکن است که بیمار چند مدتی در حالت گیجی باشد. این حالت را می توان گفت که به دلیل داروهای بیهوشی است

که هنگام عمل استفاده شده و می تواند ناشی از خونریزی هایی باشد که هنگام عمل داشته است. باید گفت که جای هیچ نگرانی نیست و این حالت گیجی بعد از گذشت چند دقیقه از بین می رود.)

باید داروهای مسکن را به بیمار تزریق کنند که دردهای ناشی بعد از عمل جراحی به خوبی رفع شود.

باید پانسمان بیمار تعویض شود که باعث جلوگیری از عفونت کردن محل زخم می شود.

باید به متخصص فیزیوتراپ مراجعه کند و آموزش راه رفتن با عصا و واکر را به خوبی بیاموزد.

چنان چه جراحی پارگی رباط صلیبی به شیوه عمل آتروسکوپی صورت گیرد، بیمار به آسانی می تواند بعد از گذشت یک روز از بیمارستان ترخیص شود.

برای راه رفتن بعد از عمل رباط صلیبی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

هنگام مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو، باید چه کارهایی انجام داد؟

هنگام مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو، باید چه کارهایی انجام داد؟
هنگام مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو، باید چه کارهایی انجام داد؟

مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو، تاثیرات به سزایی در درمان و بهبودی بیمار دارد. زمانی که فرد می تواند به صورت کامل بهبودی خود را به دست بیاود، یک سال یا شش ماه بعد از عمل می باشد. در این مدت فرد باید مراقبت های کامل را خود داشته باشد تا بهبودی آن افزایش نیابد.

در ادامه به این می پردازیم که مهم ترین مراقبت های (ACL) یا همان عمل رباط صلیبی زانو چیست؟

یکی از مراقبت هایی که باید صورت بگیرد، فیزیو تراپی است

یکی از مراقبت هایی که باید صورت بگیرد، فیزیو تراپی است. فیزیوتراپی یکی از شایع ترین مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو می باشد که فرد باید به طور مرتب آن را انجام دهد.

اما بهتر است بدانید که انجام مرتب فیزیوتراپی باعث این می شود که روند بهبودی فرد رو به افزایش باشد و ادامه حرکات فرد بیشتر شود.

همچنین اگر می خواهید بهبودی سریع به دست بیاید،  انتخاب این که فیزیوتراپی شما را چه کسی انجام می دهد، مهم است. باید بدانید که انجام فیزیوتراپی باید توسط افراد ماهر در این حوزه صورت بگیرد.

در ضمن ممکن است که متخصص مربوطه از شما بخواهد که برخی از حرکات ورزشی را در خانه انجام دهید.

دومین نکته ای که باید آن را رعایت کنید

دومین نکته ای که باید آن را رعایت کنید، این است که شما باید دو هفته که از عمل شما گذشت، برای کشیدن بخیه های خود به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

یکی دیگر از نکاتی که شما باید مد نظر قرار دهید و از انجام دادن آن پرهیز کنید، این است که فعالیت های زیادی در طول روز انجام ندهید. زیرا باعث می شود که آسیب زیادی روی پوست شما ایجاد شود.

شما می توانید برای کاهش درد و خونریزی در محل زخم خود یخ قرار دهید. این امر باعث می شود که دردها و خونریزی های احتمالی شما کاهش پیدا کند.

لطفا از پست علائم پارگی رباط مچ پا دیدن کنید.

چگونه با مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو به زندگی روزه مره خود بازگردیم؟

چگونه با مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو به زندگی روزه مره خود بازگردیم؟
چگونه با مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو به زندگی روزه مره خود بازگردیم؟

رشد دوباره رباط زانو می تواند زمان زیادی را از ما بگیرد و بازه زمانی مشخصی برای این که ورزشکار بتواند کار خود را از نو و در چه بازه زمانی انجام دهد، وجود نخواهد داشت.

این پروسه می تواند بیش از یک سال زمان ورزشکار را بگیرد که بتواند به زندگی روزمره خود بازگردد و فعالیت های ورزشی خود را انجام دهد.

پزشک فوق متخصص نیز معاینات پزشکی بیمار را انجام می دهد تا در جریان این قرار گیرد که وضعیت بیمار چگونه است و شرایط او را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این آزمایشات می تواند به منظور سنجش پایدار، قدرت، علمکرد و آمادگی بازگشت به فعالیت های ورزشی در فاصله های مختلف انجام گیرد.

هدف از توانبخشی چیست

اما با خود فکر می کنید که هدف از توانبخشی چیست؟ یکی از این هدف ها را می توان کاهش درد و تورم و کامل کردن حرکت های زانو و همچنین تقویت عضلات بدن دانست.

این که بیماری که ورزش های سنگین در طول روز انجام نمی دهد، اگر در جلسات فیزیوتراپی به صورت کامل شرکت کند، می تواند برای این افراد تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. به طوری که می تواند در به دست آوردن سلامتی تاثیر شایانی داشته باشد.

همچنین اگر فشار کمتری به زانو وارد شود، باعث می شود که روند رو به بهبودی زانو افزایش پیدا کند.

در ضمن چه روش درمان حاوی جراحی باشد یا نه، همان طور که از قبل هم گفتیم، انجام فیزیوتراپی می تواند نقش بسیار به سزایی در بازگشت شما به فعالیت روزانه داشته باشد.

یکی از مسائل مهمی که بیمار قبل از این که به انجام فعالیت های ورزشی بازگردد، باید توجه کند این است که آیا آزمایشات سنجش پایداری، قدرت و علمکردی را انجام داده یا نه؟ بیمار باید از بازگشت خود به فعالیت های ورزشی آگاه باشد.

پارگی منسیک

پارگی منسیک
پارگی منسیک

پارگی منیسک زانو و رباط زانو یکی از مشکلات مهمی است که در جوانان بیشتر رخ می دهد. اما چگونه این اتفاق می افتد؟

وقتی که در حالت ستون قرار می گیرد، یکی از پاها نیز چرخش ناگهانی انجام می دهد و صدمات مستقیمی به رباط و منیسک پا وارد می شود که باعث می شود تا پارگی رباط زانو به وجود آید.

بیمار وقتی که در این حالت قرار می گیرد، صدایی را در زانوی خود احساس می کند و در نهایت از فعالیت های روزانه خود عقب می ماند و بی درنگ نیز به پزشک مراجعه می کند.

بسیاری از رباط های صلیبی قدامی نیز دچار این پارگی می شود که نشانه آن به این گونه است که زیر زانو خالی می شود. کسانی که درمعرض چنین مشکلاتی قرار دارند، نبایستی وزن خود را روی زانوی خود بیندازند و فشاری روی آن وارد کنند.

توصیه متخصصین بیمارستان ایرانشهر در مورد مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو:

اولین نکته ای که باید آن را رعایت کرد، این است که درمان و جراحی در این افراد الزامیست. سوالاتی که بیماران می پرسند، این است که چگونه می توانند دوباره به فعالیت های روزانه خود باز گردند؟

پس از عمل جراحی در همان ساعات اولیه زمانی که درد بیمار کاهش پیدا می کند، تحرکات زانو نیز شروع می شود.

حرکت های اول به صورت تدریجی بوده و بعد به شدت آن ها و با احتیاط کامل صورت می گیرد.

برای مثال بیمار باید از امروز 5 درجه زانوی خود را خم کند. فردا بیمار باید این درجه را افزایش دهد وبه 10 درجه برساند. این مقدار در هفته های آینده نیز افزایش پیدا کرده و در دو هفته بعد باید به 90 د جه برسد.

بعد از گذشت یک ماه از جراحی رباط صلیبی، تحرکات زانو به 120 درجه نیز می رسد.

در انتها می توان انتظار داشت که زانو به طور کامل خم شود ولی خم کردن به این منظور نیست که زانو تا 150 تا 160 درجه خم شود.

در مرحله بعد بیمار وزنه انتخاب می کند. وزنه انتخابی حدوداً نیم کیلوگرم می باشد و بعد در وضعیت ایستاده نیز حدودcm 30 در مدت زمان cm 10 از زمین نیز فاصله دارد و بلند می شود و کم کم و هر بار نیز نیم کیلو دیگر اضافه می شود.

کدام بیمارستان می تواند مراقبت بعد از عمل رباط صلبیی زانو را به خوبی انجام دهد؟

کدام بیمارستان می تواند مراقبت بعد از عمل رباط صلبیی زانو را به خوبی انجام دهد؟
کدام بیمارستان می تواند مراقبت بعد از عمل رباط صلبیی زانو را به خوبی انجام دهد؟

تعداد افرادی که به جراحی رباط صلیبی زانو احتیاج دارند، کم نیستند.

یعنی باید به این صورت بیان کرد که تعداد افرادی که باید درمان شوند، زیاد است. اما به دنبال متخصصان ماهر در این زمینه و بیمارستانی هستند که همه افرادی که از این بیمارستان مرخص شده اند، راضی باشند.

خوشبختانه بیمارستان ایرانشهر، پزشکان ماهری دارد که توانسته رتبه های خوبی در بین بیمارستان های رقیب خود کسب کند.

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به هر دلیل رباط صلیبی زانوی شما پاره شده یا کسی را می شناسید که رباط صلیبی وی دچار پارگی شده اما به دنبال بیمارستانی می باشد که بهترین پزشکان ومتخصصان را دارا باشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم که بیمارستان ایرانشهر را در لیست انتخاب های اول خود برگزینید.

بیمارستان ایرانشهر بهترین بیمارستان در سطح کشور می باشد

بیمارستان ایرانشهر بهترین بیمارستان در سطح کشور می باشد که توانسته رتبه رضایت خوبی در بین بیمارستان های دیگر کسب کند.

یکی از مشکلاتی که همیشه می تواند یک ورزشکار را تهدید کند و او را از مسابقات عقب بیندازد، پارگی رباط پا است.
در اثر جراحی رباط پا نمی تواند خیلی زود به مسابقات و تمرینات باز گردد و این موجب می شود که از حریفان خود جا بماند، اما یک بیمارستان با داشتن متخصص های فیزیوتراپی خوب می تواند تاثیر زیادی در بهبودی سریع شما داشته باشد.

اگر می خواهید سریع تر درمان شوید، پیشنهاد ما به شما بیمارستان ایرانشهر است که دارای متخصص های فیزیوتراپی مجربی هستند که می تواند نقش اساسی خود را در بهبودی شما بگذارند.
بیمارستان ایرانشهر می تواند مراقبت های اولیه بعد از عمل را به خوبی انجام دهد.

در پایان توصیه می کنیم اطلاعاتی نیز در مورد طول عمر تعویض مفصل زانو بدست آورید.

سوالات متداول

عوارض پس از عمل جراحی ترمیم رباط صلیبی زانو چیست؟

  1. خونریزی
  2. درد در ناحیه زانو
  3. عفونت
  4. خشکی مفاصل
  5. اختلال در سیستم ایمنی بدن

آیا ممکن است رباط جراحی شده دوباره پاره شود؟

بله امکان دارد در بعضی از حرکت ها گرفت جراحی شده را پاره شود.

بعد از گذشت چه مدت می توان رانندگی کرد؟ 

بعد از گذشت دو هفته و کنار گذاشتن عصا. درصورتی که التهاب درد کاهش پیدا کرده است.

منبع:

95709

Table of Contents

یک پاسخ

  1. آرتروز زانو به عنوان یک بیماری التهابی مزمن، اغلب با درد، سفتی و کاهش حرکت در زانو همراه است. درمان آرتروز زانو به دو دسته درمان‌های غیر دارویی و درمان‌های دارویی تقسیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید