لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

دمنوش برای پروستات

دمنوش برای پروستات

Table of Contents

در این مقاله، موضوع دمنوش برای پروستات را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

تنظیم اسپرم در آقایان، از طریق غده پروستات انجام می شود و همچنین تنظیم دفع ادرار از طریق این دستگاه صورت می گیرد.

معمولاً در سنین پنجاه تا هفتاد سالگی، غده پروستات با مشکلاتی همراه می شود که برای تقلیل و یا رفع اختلالات ایجاد شده، می توانید از دمنوش برای پروستات استفاده کنید تا از روند بیماری جلوگیری کنید.

ممکن است این غده به صورت تورم و یا التهاب در سیستم تناسلی آقایان مشاهده شود که طبق نظر متخصصین، علت بروز آن بیشتر جنبه ارثی و یا حتی عفونتی دارد.

در چنین شرایطی، اغلب دمنوش های گیاهی می تواند در معالجه شخص بیمار موثر باشد و ادامه درمان را برای وی آسان تر کند. در این راستا می توانید به متخصصین بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید. بیمارستان ایرانشهر، از معتبرترین مراکز درمانی در این زمینه به شمار می آید.

بهتر است قبل از مطالعه این مقاله، مقالات جراحی آلت تناسلی چیست، معنی few در آزمایش ادرار و معنی moderate در آزمایش ادرار را مطالعه کرده باشید.

اینفوگرافیک دمنوش برای پروستات

اینفوگرافیک دمنوش برای پروستات
اینفوگرافیک دمنوش برای پروستات

اگر مایلید در مورد دمنوش برای پروستات اطلاعات لازم را دریافت کنید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله برای پروستات چی خوبه را مطالعه کنید.

لیست گیاهان طبی و دمنوش برای پروستات

  1. دمنوش گزنه
  2. دمنوش ریشه شیرین بیان
  3. دمنوش زنجبیل
  4. دمنوش جوز برزیلی
  5. دمنوش افسنطین شیرین
  6. دمنوش چای سبز
  7. دمنوش گل شبدر قرمز
  8. دمنوش گیاه دم اسب
  9. دمنوش تخم کتان
  10. دمنوش گیاه گل آذین
  11. دمنوش Pygeum africanum
  12. دمنوش گرده علف چمنی
  13. روغن دانه کدوی طبی 
  14. حمام حنا
  15. خوردن گیاه ایرانی نخل اره‌ای
  16. گیاه دم‌اسب
  17. داروی گیاهی شبدر قرمز

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش دمنوش برای پروستات کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

عارضه پروستات چیست و چه نشانه هایی دارد؟

چه دلایلی منجر به بروز بیماری پروستات در آقایان می شود؟

انواع دمنوش برای پروستات را نام ببرید.

مبتلایان به پروستات، بایستی چه گروه های غذایی را از برنامه رژیم غذایی خود حذف کنند؟

مناسب ترین اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به پروستات را ذکر کنید.

نتیجه گیری

 

پروستات Prostate

پروستات Prostate
پروستات Prostate

پیش از توضیح درباره دمنوش برای پروستات، لازم است شما را با پروستات و محل قرارگیری آن در بدن آقایان بیشتر آشنا کنیم.

همان طور که بیان کردیم، Prostate از اندام های جنسی در آقایان محسوب می شود که بیضه ها و آلت تناسلی آن ها را شامل می شود و تقریباً به اندازه یک گردو (30(g  است.

پروستات در مقابل راست روده (رکتوم) و در بخش تحتانی مثانه قرار گرفته است که بخش نخست مثانه در غده مجاری ادرار را احاطه کرده است. Urinary ) tract مجرای ادرار) به قسمت نخست مثانه (گردن مثانه) متصل است.

یکی از مهمترین وظایف مجاری ادراری که معمولاً به شکل لوله ای است، دفع ادرار از بدن شخص است. گفتنی است که دفع ماده منی در آقایان از راه آلت تناسلی از مجرای ادراری انجام می شود.

ویدئو دمنوش برای پروستات

لازم به توضیح است که مجاری ادرار و bladder (مثانه) از اصلی ترین بخش های دستگاه ادراری تحتانی محسوب می شوند. اگر بخواهیم توضیح دقیق تر از محل پروستات در بدن آقایان داشته باشیم، باید گفت که این غده به طور مستقیم در قسمت پایینی مثانه و در بخش فوقانی ماهیچه های کف لگن واقع شده است.

در واقع پروستات، میان آلت تناسلی و مثانه واقع شده است. گفتیم که از مرکز آن مجرای ادراری عبور می کند و تمامی ترشحات و ادرار به مجرای فوق وارد شده و در نتیجه از بدن شخص دفع می شوند. عارضه پروستات، از اختلالات اکتسابی و موروثی است که احتمال دارد در هر رده سنی در آقایان مشاهده شود.

معمولا شیوع عارضه فوق در مردان مسن بیشتر از مردان جوان است که بهتر است در این راستا با متخصصین غدد و متابولیسم بیمارستان ایرانشهر در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را با هدف معالجه و پیشگیری از بیماری، دریافت کنید. البته در برخی موارد ممکن است دمنوش برای پروستات، بهترین و اثربخش ترین شیوه درمان به شمار آید.

پیشنهاد می کنیم از پست بیمارستان خصوصی کلیه و مجاری ادرار دیدن کنید.

نشانه های پروستات

نشانه های پروستات
نشانه های پروستات

همه آقایان ممکن است در معرض بیماری های مرتبط به prostate قرار گیرند، اما بر اساس بررسی های انجام شده در خصوص عارضه پروستاتیت، در آقایان رده سنی کمتر از پنجاه سال متداول است.

علاوه بر این، از شایع ترین اختلالات مرتبط به بیماری فوق در آقایان بیش از پنجاه سال هم می توان به  BPH اشاره کرد. به همین منظور، در این بخش به اصلی ترین نشانه های عارضه فوق می پردازیم:

بی اختیاری ادرار و همچنین دردهای موجود در مثانه در زمان دفع ادرار و حتی اختلالات ادراری که شاید شخص با تکرر ادرار همراه شود و با عدم کنترل دفع ادرار مواجه شود، یکی از بارزترین نشانه های پروستات در آقایان است.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله بی اختیاری ادرار بعد از عمل پروستات را مطالعه کنید.

احساس پر بودن مثانه

این اشخاص پیوسته با احساس پر بودن مثانه همراه هستند اما در زمان ادرار، یا اصولاً ادرار ندارند و یا تنها مقدار اندکی ادرار دارند که این مسئله می تواند برای آن ها مشکل ساز شود.

خروج ادرار به آهستگی، از دیگر علائم پروستات است.

تکرر ادرار و نیاز مبرم به دستشویی، مهمترین نشانه ی این بیماری در آقایان است.

در مبتلایان به بیماری پروستاتیت، نشانه های فوق با درد و ناراحتی های بسیار همراه است.

دردهای فوق معمولاً در قسمت میان مقعد و کیسه بیضه، آلت تناسلی آقایان، کمر، داخل شکم و حتی کیسه بیضه احساس می شود.

نشانه هایی مانند ضعف در تخلیه مثانه، بدن درد و تب و لرز، از بارزترین نشانه های پروستاتیت باکتریایی محسوب می شود. احتمال این که نشانه های فوق خیلی سریع در شخص نمایان شود، بسیار است؛ البته در برخی از افراد زمان بیشتری نیاز است تا علائم به تدریج مشاهده شود. اطلاعات تکمیلی در این زمینه را از متخصصین مجرب بیمارستان ایرانشهر کسب نمایید.

دلایل گرفتار شدن به Prostate

دلایل گرفتار شدن به Prostate
دلایل گرفتار شدن به Prostate

در بخش های قبلی متذکر شدیم که ممکن است در هر رده سنی در آقایان Prostatitis ظاهر شود، اما آقایان (50-) سال بیشتر با این مشکل مواجه می شوند.

ابتلا به آن دلایل متعددی دارد و حتی در برخی مواقع، دلیل نامشخصی علت اصلی بروز پروستاتیت است. با توجه به دلیل این وضعیت، احتمال این که نشانه های آن کم کم و یا ناگهانی مشاهده شود، بسیار است.

چنانچه این بیماری به دلیل عفونت باکتریایی در شخص باشد، به طور معمول تنها با مصرف آنتی بیوتیک ها در زمان مشخص معالجه می شود. نوع حاد عارضه فوق بیشتر از طریق سویه های متداول باکتری در شخص نمایان می شود.

با حمله باکتری های ادرار به پروستات، عفونت در شخص شروع می شود که در چنین مواردی، چنانچه معالجه از طریق مصرف آنتی بیوتیک ها انجام نشود، احتمال عود پروستات بسیار است و فرآیند معالجه با مشکل روبرو خواهد شد. در این وضعیت، عارضه به صورت مزمن نمایان می شود.

یکی دیگر از دلایل بروز التهابات موجود در این ناحیه، صدمه عصبی است که به سیستم ادراری پایینی بر اثر ضربه و یا حتی جراحی وارد می شود. با این وجود، علت گرفتار شدن به Prostate در اغلب موارد توسط متخصصین به شکل روشن مشخص نشده است و این موضوع نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر دارد.

حال با توضیحات ارائه شده، ممکن است این سوال مطرح شود که درصد ابتلا به عارضه فوق در چه افرادی بیشتر است؟

به طور کلی افرادی که با پیشینه ابتلا به Prostatitis، گرفتار شدن به HIV، سوابق انجام prostate Biopsy، استفاده از سوند مثانه، عفونت های موجود در مجاری ادراری و یا مثانه روبرو هستند، در مردان میانسال و یا حتی جوان، اغلب در معرض گرفتار شدن به پروستات مزمن قرار دارند.

علاوه بر این باید گفت که صدمات حاصل از اسب سواری و یا دوچرخه سواری که می تواند ضربات شدیدی را به ناحیه لگن شخص وارد کند، درصد ابتلا به التهابات پروستات را افزایش می دهد.

شیوه های تشخیص پروستات

شیوه های تشخیص پروستات
شیوه های تشخیص پروستات

DRE معاینه رکتال دیجیتال

یکی از متدهای تشخیص این بیماری توسط متخصصین زبده بیمارستان ایرانشهر، رکتال دیجیتال است که در طی آن، پزشک معالج انگشت چرب شده با دستکش را وارد رکتوم (راست روده) می کند تا از این طریق، Prostate که در نزدیکی راست روده است را معاینه و بررسی کند.

چنانچه دکترتان در اندازه، فرم و بافت این ناحیه از دستگاه تناسلی آقایان ناهماهنگی را پیدا کند، شاید برای بررسی های بیشتر، به انجام آزمایشات متعددی نیاز داشته باشد.

PSA (تست Antigen اختصاصی پروستات)

از قسمت رگ بازوی شما نمونه خونی گرفته می شود و ماده ای که به شکل طبیعی از طریق این غده ترشح می شود، برای  PSA مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. میزان اندکی از آنتی ژن اختصاصی پروستات در خون طبیعی است اما چنانچه این مقدار از سطح طبیعی آن بیشتر باشد، بیانگر التهاب، عفونت پروستات، سرطان و یا حتی بزرگ شدن است.

گفتنی است که این تست به همراه معاینه رکتال دیجیتال، به تشخیص مراحل اولیه سرطان های پروستات در آقایان کمک می کند.

Sonography

این دستگاه با تولید امواج صوتی بسیار بالا به بدن، شرایط و وضعیت اجزای موجود در این بخش را به تصویر می کشد. در واقع سونوگرافی با تماس به بخش های متعدد بدن، نشانه های خاصی را که تعیین کننده مقدار، غیر طبیعی و یا حتی طبیعی بودن پروستات است را تولید می کند.

به دلیل این که prostate به وسیله مثانه مورد بررسی قرار می گیرد، از بیمار درخواست می شود تا پیش از انجام سونوگرافی، آب فراوان میل کند تا مثانه کاملاً پر باشد.

معمولاً معاینات لازم این غده به تنهایی انجام می شود. رشد، مقدار غده، زوایای پیرامون آن و در عین حال نسبت ها از طریق سونوگرافی، نوع مشکل فرد را معلوم می کند.

Transrectal یکی دیگر از انواع سونوگرافی prostate است که با وارد شدن نوک سونوگراف به مقعد به دلیل مجاورت بسیار با این عضو از دستگاه تناسلی آقایان، تصاویر واضح تری را به دست می آورد.

البته از Sonography VT هم برای مشاهده زائده مشکوک در پیرامون غده پروستات استفاده می شود. در مجموع، هر دو دستگاه از پیشرفته ترین تجهیزات بیمارستان ایرانشهر به شمار می آیند که پیامدهای منفی را روی شخص بیمار به دنبال ندارد.

تکه برداری

معمولاً نوع بزرگی این غده، با انجام نمونه برداری از prostate و بازبینی دقیق تر آن در زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرد که در حقیقت پزشک به وسیله این روش، از سرطانی بودن تومورهای موجود در آن اطلاع می یابد.

تست فوق در مواردی به بیمار تجویز می شود که در پروستات مورد مشکوکی مشاهده شود و یا مقدار آنتی ژن اختصاصی پروستاتPSA) ) از سطح نرمال آن بیشتر باشد.

این آزمایش از مقعد انجام می شود و اورولوژیست های مجرب بیمارستان خصوصی ایرانشهر، از قسمت بیرونی مشکوک غده پروستات از طریق sonography نمونه برداری را انجام می دهند.

گفتنی است به دلیل این که بخش های سرطانی اغلب در بیرون از پروستات قرار دارند، به همین منظور بیشترین نمونه برداری ها از بخش بیرونی غده انجام می شود.

لازم به توضیح است که پیامدهای جانبی این روش تشخیصی ممکن است با خونریزی از مقعد، عفونت، درد و یا حتی خون از منی و یا ادرار همراه باشد که امری کاملاً طبیعی است.

توصیه ما به شما برای انجام هر یک از روش های تشخیصی مرتبط به غده پروستات مراجعه به بیمارستان ایرانشهر به منظور بهره مندی از مجهزترین دستگاه های سونوگرافی و دیگر مراکز آزمایشگاهی این مرکز درمانی معتبر است.

رابطه عارضه پروستات با بالا رفتن سن

رابطه عارضه پروستات با بالا رفتن سن
رابطه عارضه پروستات با بالا رفتن سن

طبق بررسی های انجام شده، تقریباً بیست و پنج درصد از آقایان رده سنی بیش از پنجاه و پنج سال، با اختلالات رایج پروستات مواجه هستند. به این ترتیب، آمار فوق نشان می دهد که این مشکل با ورود به سن هفتاد سالگی، تا پنجاه درصد در مردان افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که بیماری های مربوط به prostate معمولا در مراحل نخست، فاقد علائم بوده و ممکن است بیمار از ابتلا به آن مطلع نباشد.

توصیه می شود آقایان رده سنی بین پنجاه تا شصت سال به منظور معاینات دقیق تر این عضو بسیار حساس دستگاه تناسلی، با متخصصین حاذق و خبره اورولوژیست بیمارستان ایرانشهر در ارتباط باشند.

چنانچه پیشینه خانوادگی ابتلا به اختلالات فوق همچون Prostate Cancer را دارید، بهتر است معاینات لازم را از سنین جوانی آغاز کنید و از نظر سلامت، تحت نظر پزشک باشید.

سه نوع از متداول ترین اختلالات مرتبط به پروستات

در این رابطه ،به سه نوع از متداول ترین اختلالات مرتبط به پروستات اشاره خواهیم کرد:

1)      سرطان پروستات 2) پروستاتیت (التهاب پروستات) 3) BPH  (هایپرپلازی خوش خیم پروستات)

البته ممکن است برخی از مردان با چند نوع از مشکلات پروستات به صورت همزمان روبرو شوند که از طریق شیوه های تشخیصی که در بخش قبلی بیان کردیم، پزشک می تواند نسبت به نوع بیماری و روند عارضه، اطلاعات دقیق تری را به دست آورد.

دمنوش برای پروستات

دمنوش برای پروستات
دمنوش برای پروستات

اگر در کارکرد غده پروستات در مردان مشکلی ایجاد شود، شاید در زمان ادرار، فرد با نشانه هایی همچون عدم دفع کامل ادرار، ادرار در بامداد به طور پیاپی و حتی در آخر شب، ادرار با فشار بسیار و به طور ناگهانی، دردهای پیوسته در زمان ادرار و یا اندکی خون در آن روبرو شود.

به همین منظور، سعی داریم در این بخش از مقاله به بهترین دمنوش برای پروستات بپردازیم. به طور کل آخرین متد برای معالجه Prostate Cancer انجام جراحی تحت نظر حاذق ترین اورولوژیست های بیمارستان خصوصی ایرانشهر است. اما بدون این که تحت جراحی قرار بگیرید، می توانید از مفیدترین دمنوش ها استفاده کنید.

لذا پیش از هر اقدامی، موثرترین روش برای معالجه بیماری فوق، مراجعه به متخصصین بیمارستان ایرانشهر است ولی مصرف دمنوش هایی که در ادامه متذکر می شویم هم در کنار درمان پزشکان بی اثر نیستند. این دمنوش ها عبارتند از:

دمنوش برای پروستات – گزنه:

دمنوش برای پروستات - گزنه:
دمنوش برای پروستات – گزنه:

این دمنوش، سبب تقلیل ورم و التهابات به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می شود. گزنه شبیه گیاهانی همچون نخل اره ای و پیجیوم است.

در برخی موارد، از ریشه این گیاه در ترکیب گیاهان مشابه به منظور معالجه نوع خوش خیم پروستات استفاده می شود. دمنوش فوق که دارای طبع گرم و خشک است، در کاهش تکرر ادرار که یکی از بارزترین نشانه های بیماری پروستات است، موثر می باشد.

برای بهره مندی از این دمنوش برای پروستات می توانید برگ ها و ساقه ی آن که حاوی خواص دارویی بسیار است را تهیه نموده و به صورت دمنوش، هر 8 ساعت یک فنجان میل کنید تا از مواد مغذی موجود در آن برخوردار شوید. گفتنی است که دمنوش گزنه با مهار alpha reductase-2 همچون داروی مفید و اثربخش در معالجه  Prostate Hyperplasia توصیه می شود.

دمنوش برای پروستات – ریشه شیرین بیان:

دمنوش برای پروستات - ریشه شیرین بیان:
دمنوش برای پروستات – ریشه شیرین بیان:

به منظور بهبود ورم غده پروستات، مصرف این دمنوش بسیار توصیه می شود. از نظر کارشناسان طب سنتی، ریشه های شیرین بیان فواید متعددی دارد که از بارزترین آن می توان به اثر قابل توجه اختلالات پروستات اشاره کرد.

مصرف این دمنوش، سه بار در روز به منظور معالجه بزرگی غده فوق بسیار موثر است. با تاثیر ضد التهابی ریشه شیرین بیان، تحقیقات گسترده حاکی از آن است که مصرف این دمنوش به جلوگیری از روند سلول های سرطانی پروستات کمک شایانی می کند.

چنانچه به دلیل ابتلا به عارضه سرطان پروستات، مراحل شیمی درمانی را پشت سر می گذارید، می توانید از دمنوش فوق برای التیام و بهبود جراحت های حاصل از آن استفاده کنید.

دمنوش برای پروستات – زنجبیل:

دمنوش برای پروستات - زنجبیل:
دمنوش برای پروستات – زنجبیل:

این گیاه مملو از Antioxidants است که نه تنها سبب کوچک تر شدن این غده می شود، بلکه اثر ضد سرطانی دارد. دمنوش فوق اختلالات ادراری را تا حد قابل ملاحظه ای رفع نموده و از التهابات ناشی از پروستات پیشگیری می کند.

این ماده اثربخش و مفید را می توانید با سایر مواد غذایی و یا دیگر دمنوش ها ترکیب کرده و از فواید درمانی آن بهره مند شوید. در واقع ریشه این گیاه حاوی منگنز و پتاسیم است. Potassium در راندمان عصب، حفظ جریان خون طبیعی و ماهیچه الزامی است. manganese موجود هم در جذب مواد معدنی و ویتامین ها مفید است.

زنجبیل از روی، Beta carotene و همچنین ویتامین های گروه A، C و E تشکیل شده است

گفتنی است که زنجبیل از روی، Beta carotene و همچنین ویتامین های گروه A، C و E تشکیل شده است که تمامی آن ها دارای قوی ترین آنتی اکسیدان ها است که Prostate را از وجود رادیکال های آزاد و حتی زیان آور محافظت می کند.

لازم به توضیح است که Free radicals رشد و در عین حال پیری بافت سرطان را تا حد قابل توجهی تسریع می بخشد. بهتر است بدانید که این گیاه سبب بستن پنج Lipoxygenase آنزیمی که در تسریع روند سلول های سرطانی موثر است، خواهد شد.

با توجه به خواص نامبرده زنجبیل، ریسک ابتلا به سرطان و تومورهای پروستات را تا حد زیادی کاهش می دهد و این مورد می تواند یک اقدام موثر گیاهی در کنار درمان پزشکان متخصص اورولوژیست باشد.

زنجبیل که بهترین دمنوش برای پروستات است، با تضعیف و اختلال در روند رشد بافت های سرطانی و در عین حال برای حذف بافت ها و مهار ترکیب های تولید شده طبیعی، کمک شایانی می کند.

دمنوش برای پروستات – جوز برزیلی:

از دیگر دمنوش های موثر و مفید که سلامت پروستات را تا حد چشمگیری افزایش داده و اثرات Prostate Cancer را کاهش می دهد، جوز برزیلی است که معمولاً در اطراف آمریکای جنوبی یافت می شود.

این دانه خوراکی، مملو از چربی های سالم است که نه تنها سرشار از پروتئین است، بلکه از عناصر مغذی مهمی مانند کلسیم، روی، منیزیم و Vitamin E غنی است.

این آجیل اغلب همچون یک منبع تامین کننده Selenium شناخته می شود که در پیشگیری از بیماری های مرتبط به پروستات موثر است. در حقیقت می توان از جوز برزیلی به عنوان یکی از غنی ترین منابع غذایی که در طبیعت یافت می شود، اشاره کرد. Selenium یک آنتی اکسیدان و ماده معدنی مهم محسوب می شود که در حفاظت از دستگاه ایمنی سالم روزانه ضروری است.

به همین منظور مصرف دمنوش آن برای درمان عارضه فوق بسیار توصیه می شود. دیگر خاصیت موجود در جوز برزیلی، اثر ضد التهابی بسیار قوی است که با دارا بودن آنتی اکسیدان بسیار، به حفظ سلول ها در مقابل صدمه Oxidative حاصل از رادیکال های آزاد کمک شایانی می کند.

گفتنی است که سلنیوم با افزایش میزان  gsh (گلوتاتیون پراکسیداز) به تقلیل التهابات و در عین حال پشتیبانی بدن در مقابل صدمه Oxidative کمک می کند.

دمنوش برای پروستات – افسنطین شیرین:

این گیاه نادر که از زمان های دور مصرف طبی داشته است و به عنوان یکی از دمنوش های مفید برای معالجه سرطان پروستات شناخته می شود، حاوی Artemisinin است که در از بین بردن سلول های توموری، قارچ ها و حتی باکتری ها موثر است.

گفتنی است که گیاه افسنطین در برطرف کردن اختلالات گوارشی مفید بوده و علائم سرطان پروستات در آقایان را تا حد چشمگیری از بین می برد.

بررسی های گسترده ای برای این دمنوش گیاهی مفید انجام شده است که یکی از اثرات آن، درمان پروستات است که بیماران می توانند با تحت نظر قرار گرفتن اورولوژیست های مجرب در بیمارستان ایرانشهر و پروسه معالجه، از فواید موجود در این دمنوش نیز بهره مند شوند.

دمنوش برای پروستات – چای سبز:

دمنوش برای پروستات - چای سبز:
دمنوش برای پروستات – چای سبز:

این دمنوش حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است که به حفاظت بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها کمک می کند و سبب افزایش قدرت ایمنی بدن می شود.

تحقیقات نشان می دهد آقایانی که روزانه سه فنجان از این دمنوش را میل می کنند، نسبت به دیگر مردان، کمتر به مشکلات مرتبط به عارضه پروستات درگیر خواهند شد. دمنوش چای سبز به تقلیل التهاب، بهبود جریان ادرار و سطح کیفیت زندگی، کمک بسیار می کند.

در واقع دمنوش فوق هورمون های androgen را متوقف می کند که این مورد در معالجه سرطان پروستات در آقایان بسیار موثر است. البته چای سبز حاوی مقادیر بسیاری کونرستین است که به عنوان بهترین و مناسب ترین مواد برای مبارزه با سرطان معرفی می شود.

ارائه یک برنامه رژیم غذایی مناسب

اغلب متخصصین اورولوژیست مجرب در بیمارستان ایرانشهر، با ارائه یک برنامه رژیم غذایی مناسب، سعی می کنند تا در کنار مصرف داروهای تجویزی به بیماران مبتلا به مشکلات پروستات، کمک شایانی کنند.

با توجه به این که خواص درمانی چای سبز بسیار است، بیشتر پزشکان مصرف این نوشیدنی را به آقایان توصیه می کنند. گفتنی است که Antioxidants و Polyphenol موجود در چای سبز از مهمترین ترکیبات در معالجه بزرگ بودن پروستات و یا حتی  prostate cancer است.

به طور کلی دمنوش فوق از مناسب ترین نمونه هایی است که برای کوچک کردن اندازه غده پروستات محسوب می شود. بنابراین شما با مصرف دمنوش چای سبز، علاوه بر بهره مندی از خواص درمانی آن، می توانید دستگاه ایمنی بدن خود را تا حد زیادی تقویت نموده و شاهد روند بهبودی خود باشید.

دمنوش برای پروستات – گل شبدر قرمز:

این دمنوش که از دیگر نوشیدنی های مفید در جلوگیری از prostate cancer به شمار می آید، در از بین بردن تورم موثر است. البته بهتر است تحت نظر کارشناسان طب سنتی قرار بگیرید تا به میزان مناسب و برحسب نیاز بدن برای درمان استفاده شود.

این گیاه، سرشار از مواد مغذی مانند منیزیم، کلسیم، تیامین، کروم، پتاسیم، نیاسین، Vitamin C و فسفر است. از نظر طب سنتی، شبدر قرمز دارای طبع سرد و تر است که با خواص درمانی بسیاری که دارد، مصرف آن به صورت دمنوش بسیار توصیه می شود. گفتنی است ایزوفلاون های موجود در این گیاه، از رشد بافت های سرطانی پیشگیری می کند.

دمنوش گیاه دم اسب:

دمنوش فوق از دیگر نوشیدنی های مفید برای معالجه التهابات پروستات معرفی می شود که در رفع اختلالات متعددی نظیر ادرار موثر است.

شما برای تهیه این گیاه، تنها می توانید 2g از آن را به صورت دمنوش در طی روز میل کنید که توصیه می شود پیش از مصرف، حتماً با پزشک معالج خود و یا متخصصین زبده بیمارستان ایرانشهر، مشاوره های لازم را انجام دهید.

گیاه فوق که از طریق قارچ ها رشد می کند، دارای منیزیم، کلروفیل، سدیم، مس، فولات، روی، آهن، پتاسیم و انواع ویتامین های B، E،  Kو C  است.

مصرف تخم کتان:

مصرف تخم کتان:
مصرف تخم کتان:

این بذر مملو از امگا سه است که در تقلیل دچار شدن به سرطان پروستات در آقایان موثر است. از دیگر مواد مغذی موجود در این دانه ها، می توان به منگنز و Vitamin B1 اشاره کرد.

گفتنی است که Prostate Cancer از رایج ترین سرطان ها در بین آقایان است که با تحقیقاتی که روی فواید این بذر انجام شده است، محققین به این نتیجه دست یافتند که مصرف آن به صورت پودر، همراه با لبنیات و یا دمنوش آن می تواند از ابتلا به این سرطان محافظت کند.

مبتلایان به این عارضه بهتر است در کنار مصرف دارویی، از بذر این گیاه در کنار برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنند. البته توصیه می شود پیش از هر اقدامی، برای بهره مندی از خواص موجود در تخم کتان به منظور پیشگیری و یا معالجه، مشاوره های لازم را با پزشک متخصص خود انجام دهید.

از مناسب ترین شیوه های جلوگیری از سرطان پروستات، خوردن محصولات غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا سه است که لازم است در کنار رعایت این برنامه غذایی، از تمرینات فیزیکی منظم استفاده کنید و سیگار کشیدن را فراموش کنید.

دمنوش گیاه گل آذین:

اغلب کارشناسان طب سنتی، دمنوش این گیاه را برای شرایط و معالجه نشانه های سیستم تناسلی به آقایانی که با علائم بیماری پروستات همراه هستند، توصیه می کنند.

خواص آنتی اکسیدانی و در عین حال ضد التهابی، از مهمترین اثرات گل آذین است که با پیشگیری از ترشح Testosterone در کوچک شدن غده پروستات موثر است.

دمنوش برای پروستات – Pygeum africanum:

بررسی های انجام شده نشان می دهد که پیجیوم آفریکانوم از جمله گیاهانی است که منبع غنی از الکل ها، اسیدهای چرب و یا استرول ها نظیر Beta Sitosterol است که با خواص ضد التهابی قوی و آنتی اکسیدانی، اثرات مثبتی را بر سیستم ادراری آقایان به همراه دارد.

شما با مصرف این دمنوش در طی روز، می توانید نشانه های بزرگ شدن پروستات را تا حد زیادی تقلیل دهید و به تدریج روند بهبودی را به دست آورید.

دمنوش برای پروستات -گرده علف چمنی:

اغلب آقایانی که با مشکلات پروستاتیت مواجه هستند، معمولاً با تکرر ادرار به خصوص در شب و یا عدم توانایی در تخلیه مثانه به صورت کامل همراه هستند. بنابراین مصرف منظم این دمنوش گیاهی، در تقلیل مقدار پروستات موثر است. به عبارتی می توان گفت که دمنوش فوق، از جمله گیاهان دارویی مفید در پروستات خوش خیم به شمار می آید.

از دیگر منابع گیاهی که می تواند در درمان پروستات و تقلیل نشانه های درد موثر باشد، می توان به فلفل قرمز، کدوی طبی، زردچوبه و نخل اره ای اشاره کرد. دقت داشته باشید مصرف این گیاهان بایستی همراه با داروهای تجویزی مربوط به پروستات تحت نظر متخصصین اورولوژیست بیمارستان ایرانشهر استفاده شود.

نکته در مورد دمنوش برای پروستات

بنا بر این که مصرف مواد غذایی دارای طبع گرم و خشک برای درمان مشکلات پروستات بسیار مفید است و بیشتر گیاهان دارویی که با هدف پیشگیری از روند بیماری و یا معالجه توصیه می شوند، دارای طبعی گرم هستند؛ پس بهتر است برای تقلیل نشانه های عارضه فوق در برنامه رژیم غذایی خود، از مواد غذایی با طبع گرم و خشک بیشتر استفاده کنید.

پرهیز غذایی در اختلالات مرتبط به بیماری Prostate

پرهیز غذایی در اختلالات مرتبط به بیماری Prostate
پرهیز غذایی در اختلالات مرتبط به بیماری Prostate

در زمان گرفتار شدن به مشکلات مرتبط به عارضه پروستات، توصیه می شود از خوردن محصولات غذایی که در زیر متذکر می شویم، دوری کنید که:

گوشت قرمز

طیف وسیعی از بررسی ها حاکی از آن است که تقلیل خوردن گوشت قرمز شاید در سلامت غده پروستات در آقایان موثر باشد. در اصل اغلب اورولوژیست های کارآمد و باسابقه در بیمارستان خصوصی ایرانشهر، معتقدند که مصرف گوشت قرمز به صورت منظم، ریسک بزرگ شدن Prostate را تا 3 برابر افزایش می دهد؛ پس در مصرف آن دقت داشته باشید.

فرآورده های لبنی

همچون مصرف گوشت، خوردن روزانه لبنیات ریسک ابتلا به ) BPH پروستات خوش خیم) را تا حد بسیار افزایش می دهد. لذا، تقلیل مصرف شیر، پنیر و کره شاید نشانه های مشکل فوق را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

کافئین

Caffeine یکی از بهترین ادرار آورها است که تعداد دفعات و مقدار تخلیه ادرار را به خصوص در آقایان مبتلا به مشکلات پروستات تا حد بسیار افزایش می دهد. ممکن است تقلیل مصرف شکلات، چای، قهوه و نوشابه، نشانه ادراری BPH را به شکل چشمگیری بهبود بخشد.

الکل

تولید ادرار با مصرف نوشیدنی های حاوی الکل، تحریک می شود. اکثر آقایانی که با بزرگی غده پروستات همراه هستند، ممکن است با ترک مشروبات الکلی، متوجه روند بهبودی نشانه های آن شوند.

سدیم

مصرف بیش از اندازه نمک شاید نشانه های سیستم ادراری مربوط به بزرگی و یا حتی التهاب پروستات را افزایش دهد. لذا، پیروی از یک برنامه رژیم غذایی استاندارد و مفید که در آن مصرف نمک تا حد بسیار کاهش یافته است و دوری از مواد غذایی فرآوری شده، شاید برای بعضی از آقایان موثر باشد.

به این ترتیب شما با رعایت موارد ذکر شده و مصرف دمنوش برای پروستات که در بخش قبلی توضیحات لازم را در خصوص هر یک از آن ها بیان کردیم، می توانید مشکلات مرتبط به این بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش داده و روند بهبودی را به دست آورید.

اما در کنار این پرهیز غذایی، می توانید از سایر گروه های غذایی که بر مکانیسم و سلامت پروستات موثر است را در برنامه رژیم غذایی خود استفاده کنید:

1) گوجه فرنگی 2) کلم بروکلی 3) انار 4) سویا و حبوبات 5) انواع توت 6) ماهی 7) سیر و پیاز 8) انواع آجیل ها 9) مرکبات

شیوه های جلوگیری از عارضه Prostate

شیوه های جلوگیری از عارضه Prostate
شیوه های جلوگیری از عارضه Prostate

علاوه بر مصرف بهترین دمنوش برای پروستات، لازم است در این بخش از مقاله به مناسب ترین راهکارها که می تواند نتایج مثبتی در حفظ سلامت غده پروستات به همراه داشته باشد، مواردی را متذکر شویم.

استفاده از یک برنامه رژیم غذایی سالم و مفید:

استفاده از یک برنامه رژیم غذایی سالم و مفید:
استفاده از یک برنامه رژیم غذایی سالم و مفید:

بررسی های انجام شده حاکی از آن است که کشورهایی که شیوع عارضه پروستات در آقایان کمتر است، از منابع پروتئینی همچون ماهی بسیار در برنامه رژیم غذایی خود استفاده می کنند و این افراد سعی می کنند مصرف مواد غذایی فرآوری شده و شکر را در برنامه غذایی خود تا حد زیادی کاهش دهند.

زیتون، آووکادو و آجیل، از سالم ترین چربی هایی هستند که می توانید در کنار سبزیجات و یا ماهی های چرب که مملو از امگا سه هستند، به منظور حفظ سلامت پروستات استفاده کنید. گفتنی است که گروه های غذایی دیگری همچون گردو، آب انار، گوجه فرنگی و یا قارچ، در مقابله با Prostate Cancer بسیار موثر هستند.

طبق نظر کارشناسان تغذیه، بهترین و سالم ترین برنامه غذایی، رژیمی است که چربی های اشباع، گلوکز و مواد غذایی فرآوری شده را در راستای حفظ سلامت از مشکلات پروستات تا حد بسیار کاهش دهد.

از جمله رژیم های غذایی که علاوه بر اینک ه از لحاظ ارزش غذایی در سطح مطلوبی قرار دارد و گروه های غذایی مفید و سالمی در آن گنجانده شده است، می توان به رژیم مدیترانه ای اشاره کرد که بهتر است طبق توصیه های متخصص تغذیه، از این رژیم استفاده کنید.

نوشیدن چای:

نوشیدن چای:
نوشیدن چای:

از دیگر شیوه های جلوگیری از عارضه فوق، مصرف چای است. به منظور حفظ سلامت از Prostate می توانید در طی روز از نوشیدنی های چای ترش و یا چای سبز استفاده کنید. نوشیدنی های نامبرده از آنتی اکسیدان های قوی برخوردارند که در پیشگیری از رشد بافت های سرطانی در Prostate مفید هستند.

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، دمنوش چای سبز از بهترین نوشیدنی ها برای مبتلایان به پروستاتیت و  BPHاست. توصیه می شود از چای بدون کافئین به صورت دمنوش میل کنید. به این دلیل که کافئین همچون یک محرک در بدن عمل کرده و سبب تحریک مثانه و پروستات می شود.

چنانچه با دردهای حاصل از Prostatitis و یا نشانه های ادراری رنج می برید، باید بدانید که مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین نشانه های فوق را تشدید می کند. بنابراین چنانچه با هر یک از مشکلات مرتبط همراه هستید، بهتر است مصرف نوشابه، قهوه و یا دیگر نوشیدنی های انرژی زا را تا حد بسیار کاهش دهید.

آب و چای از بهترین نوشیدنی ها برای مبتلایان به مشکلات پروستات است. به منظور دی هیدراته نگه داشتن بدن در طی روز، آب فراوان بنوشید تا بیماری های مربوط به پروستات را کاهش دهید.

کاهش استرس:

باید گفت که استرس های روزانه می تواند پیامدهای منفی را روی وضعیت پروستات به دنبال داشته باشد. در حقیقت بعضی از آقایان با سفت کردن عضلات لگن در زمان استرس به طور ناخودآگاه ممکن است اختلالاتی را در ماهیچه های کف لگن ایجاد کنند که این امر می تواند از مهمترین دلایل ابتلا به پروستاتیت مزمن در مردان باشد.

همچنین این امر شاید مبتلایان به  BPH را هم تحت تاثیر قرار دهد و نشانه هایی همچون تکرر ادرار را در آن ها  تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

گفتنی است که بیماری های مرتبط به پروستات، اضطراب و استرس را تشدید نموده و احتمال وخیم تر کردن موقعیت سلامت شما را از سایر جهات افزایش می دهد. به این علت که استرس، پیامدهای منفی را بر دستگاه ایمنی بدن وارد می کند و درصد ابتلا به پارامترهای بیماری زا را در این گروه از افراد بیشتر می کند.

به همین منظور، توصیه می شود مبتلایان به مشکلات پروستات، در کنار مصرف دمنوش های گیاهی که برای کنترل مراحل درمان استفاده می کنند، مدیریت بیشتری بر میزان استرس های روزانه خود داشته باشند.

برای کنترل بیشتر شرایط فوق، می توانید از یوگا و یا مدیتیشن که از موثرترین راهکارهای درمانی به شمار می آیند، استفاده کنید تا شاهد نتایج مثبت آن روی حفظ سلامت پروستات خود باشید. لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست هزینه عمل ژنیکوماستی در بیمارستان دولتی دیدن کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

تحقیقات گسترده ای روی مصرف داروهای گیاهی و تاثیر آن بر معالجه پروستات انجام شده است. به همین منظور سعی کردیم در این نوشتار به بهترین دمنوش ها برای پروستات بپردازیم.

از نظر کارشناسان طب سنتی، اغلب دمنوش های نامبرده، دارای طبع گرم و خشک هستند که می توانند نشانه های التهاب پروستات را در آقایان تا حد زیادی کاهش دهند.

شما برای بهره مندی از فواید درمانی این دمنوش ها بایستی معالجه و داروهای تجویزی متداولی که متخصصین اورولوژیست در بیمارستان ایرانشهر به شما تجویز می کنند را به صورت منظم مصرف کنید.

در پایان توصیه می کنیم، بعد از کولونوسکوپی چه غذایی باید خورد را مطالعه کنید.

Table of Contents

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید