لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر

درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر

Table of Contents

اگر می خواهید در مورد درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر اطلاعاتی کسب کنید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

در این مقاله سعی داریم تا در خصوص درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین در خصوص عمل دیسک کمر از طریق لیزر، شیوه جراحی، مراقبت های مهم بعد از عمل جراحی، مزایای آن و هر سوال دیگری که ممکن است در این راستا برای شما مطرح شود، مطالب کاملی را ارائه نماییم.

ویدئو درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر

البته بهتر است بدانید اگر این علم توسط بهترین جراح دیسک کمر با لیزر در تهران انجام شود با کمترین عوارض و درد همراه خواهد بود.

همچنین مطالعه نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر را به شما توصیه می کنیم.

اینفوگرافیک درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر

اینفوگرافیک درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر
اینفوگرافیک درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر

پیشنهاد می کنیم از پست عمل لیزری دیسک کمر در اهواز دیدن کنید.

روش های کاهش درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر 

  • 3 هفته استراحت
  • فعالیت های ورزشی بعد از جراحی با تجویز جراح متخصص
  • استفاده از داروهای تجویز شده توسط جراح متخصص

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش کاهش درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

فهرست مطالب:

جراحی دیسک کمر با لیزر در چه مواردی انجام می گیرد؟

شیوه عمل لیزر دیسک کمر به چه صورت است؟

چه بیمارانی کاندیدای این عمل جراحی هستند؟

مزایای عمل لیزر دیسک کمر را نام ببرید.

مهمترین مراقبت های درمانی که سبب کاهش درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر در بیماران می شود را توضیح دهید.

چه تفاوتی میان این متد با دیگر شیوه های درمانی وجود دارد؟

نتیجه گیری

عمل دیسک کمر با لیزر

عمل دیسک کمر با لیزر
عمل دیسک کمر با لیزر

به طور معمول دیسک از سه طریق سبب ایجاد درد و ناراحتی در شخص می شود:

1)  به دلیل حجمی که به کانال نخاعی از طریق دیسک کمر وارد می شود و در حقیقت فضایی را برای ریشه عصبی و یا حرکت آن کمتر می کند. به این علت زمانی که شما قدم بر می دارید و یا راه می روید، در داخل شکاف های بین مهره ای، ریشه های عصبی حرکت می کنند.

پارگی دیسک

2) با پارگی دیسک، فشار درون آن به کمترین نقطه یعنی محلی که دیسک پاره شده است، متحمل می شود. به این ترتیب فشار دیگر به کل کره دیسک کمر به صورت مساوی منتقل نخواهد شد. لذا، فشاری که به ریشه های عصبی تحمیل می شود، ناشی از پارگی دیسک است که سبب درد و ناراحتی در شخص می شود.

3)  موادی بر اثر پارگی دیسک کمر رها می شوند که این امر سبب بیرون زدگی آن از رگ ها، تحریک گلبول های سفید، فشار بسیار به دور ریشه عصبی و همچنین ایجاد التهاب می شود.

برخی از دیسک ها با وجود بزرگ بودن سبب بروز درد کمتری در فرد می شوند

به همین دلیل برخی از دیسک ها با وجود بزرگ بودن سبب بروز درد کمتری در فرد می شوند و برعکس برخی دیگر با وجود کوچک بودن ممکن است سبب دردهای بسیار شدید در شخص شود.

با توجه به سه مکانیزم نامبرده که می تواند سبب درد و ناراحتی شدید در شخص شود، جراح متخصص برای برطرف نمودن این عارضه، عمل دیسک کمر با لیزر را به بیماران توصیه می کنند.

برای این که خاطرتان بابت عمل آسوده باشد، به بیمارستان ایرانشهر که از بهترین مراکز درمانی در زمینه دیسک کمر می باشد، مراجعه نمایید.

شیوه عمل لیزر دیسک کمر

شیوه عمل لیزر دیسک کمر
شیوه عمل لیزر دیسک کمر

پیش از توضیح در مورد درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر، باید شما را با شیوه این عمل جراحی آشنا کنیم. در این راستا، فقط آزمایشاتی لحاظ می گردد که کاملترین اطلاعات را در عرصه شیوه های به کار برده شده در جراحی فوق مانند عوامل تاثیرگذار و نوع لیزر مورد استفاده ارائه می دهد.

نکته مهم این است که در آزمایشات فوق از سایر شیوه های درمانی نظیر آندوسکوپی استفاده نمی شود. تست های بالینی تنها برای بهره مندی از عملکرد جراحی لیزر دیسک کمر در نظر گرفته می شود.

شیوه اساسی این عمل جراحی در کلیه آزمایشات یکسان است.

در اینجا برای فهم بهتر مطلب و اطلاعات تکمیل پیشنهاد می کنیم روش عمل لیزر دیسک کمر را از این صفحه به صورت کامل بیاموزید.

جراحی فوق از طریق بی حسی موضعی روی پوست و همچنین ماهیچه های تحتانی انجام می شود

جراحی فوق از طریق بی حسی موضعی روی پوست و همچنین ماهیچه های تحتانی انجام می شود. جراحی فوق که یکی از بهترین متدهای جراحی در بیمارستان ایرانشهر معرفی می شود،

یکی از به روزترین تکنیک های درمانی برای برطرف نمودن عارضه فوق است که توسط مجرب ترین جراحان متخصص در این حوزه انجام می گیرد.

سوزن توخالی با فاصله ده سانتیمتری از طریق فلوئوروسکوپی از خط میانی به شکلی به داخل بدن نفوذ پیدا می کند

بعد از ارزیابی های دقیق در خصوص دیسک کمر، سوزن توخالی با فاصله ده سانتیمتری از طریق فلوئوروسکوپی از خط میانی به شکلی به داخل بدن نفوذ پیدا می کند که سر ورودی آن در جهت مرکز دیسک قرار داشته باشد.

موقعیت صحیح آن بعد از داخل شدن سوزن با استفاده از Fluoroscopy دو وجهی و همچنین در برخی موارد با تلفیقی از C.T.scan مورد تایید قرار می گیرد.

سپس فیبر لیزری 0.4mm داخل می شود و انرژی موجود در لیزر از داخل سوزن به نوکلئوس پولپوزوس که مرکز دیسک است، تابانده می شود تا از این طریق علاوه بر تبخیر محتوای موجود در آن از فشار داخل دیسک نیز کاسته شود.

تفاوت بسیاری در شیوه انجام این عمل جراحی وجود دارد

هر چند شیوه مورد استفاده در تحقیقات متعدد بر کلیات اساسی یکسانی پایدار است، اما بایستی متذکر شویم که تفاوت بسیاری در شیوه انجام این عمل جراحی وجود دارد که این امر سبب گردیده تا میزان درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر در بیماران متعدد مغایر باشد.

در ادامه بایستی خاطر نشان شویم که تفاوت های ذکر شده به تعیین نوع لیزر، عوامل لیزر و شیوه های تصویربرداری مورد استفاده در فرآیند جراحی مرتبط است.

در کلیه آزمایشات به غیر از تست Fluoroscopy که همچون شیوه تصویربرداری به منظور معین نمودن محل سوزن مورد استفاده قرار می گیرد، در دو تست علاوه بر فلوئوروسکوپی از C.T.scan برای برآورد در رابطه با تایید محل صحیح و نوع سوزن انجام می گیرد.

همچنین آزمایش دیگری نیز به منظور قرار گیری سوزن و کنترل بیشتر روی جراحی لیزر توصیه می شود که متکی بر انجام تست M.R.I است.

معیارهای انتخاب بیمار

معیارهای انتخاب بیمار
معیارهای انتخاب بیمار

ملاک هایی که در تحقیقات متعدد برای بررسی صلاحیت و یا رد فرد بیمار به منظور انجام عمل جراحی فوق در نظر گرفته می شود، می تواند تا حد قابل توجهی از شدت درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر در شخص بکاهد.

گام نخست

در گام نخست؛ برای این که عارضه شخص کاندیدای این عمل جراحی مشخص شود، بایستی در تصاویر رادیولوژی، فتق دیسک قابل رویت بوده و نشانه های مرتبط به بیماری هم مشاهده شود.

تکنیک فوق برای بیمارانی که از نشانه های حاد عصبی نظیر فلج های شدید، سندرم کودا اکوینا و یا سایر اختلالات به مداخله های جراحی سریع نیازمند هستند، گزینه مناسبی در نظر گرفته نمی شود.

زیرا اصل معالجه جراحی از طریق لیزر برای رفع مشکلات دیسک کمر به این معناست که دیسک میان مهره ای به عنوان یک روش هیدرولیکی بسته است که پیش بینی می شود تنها دیسک های مشمول مواد به تقلیل فشار درون دیسک بازتاب نشان می دهند

انجام این تکنیک روز دنیا به منظور رفع این دیسک ها مناسب ترین گزینه در نظر گرفته می شود

و به این ترتیب انجام این تکنیک روز دنیا به منظور رفع این دیسک ها مناسب ترین گزینه در نظر گرفته می شود که البته شخص بایستی برای مدیریت درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر به تمامی دستورالعمل های پزشکی پایبند باشد. لازم به توضیح است که فتق جدا شده و یا بیرون زدگی دیسک از طریق جراحی لیزر دیسک کمر قابل معالجه نیست.

هر چند در هنگام تابش لیزر، وارد شدن گرما به بافت تا حد قابل توجهی سبب محدود شدن آب محتوی نوکلئوس پولپوزوس می شود که در چنین مواقعی بایستی اقدامات احتیاطی در نظر گرفته شود تا از این طریق، گرما به مهره های انتهایی مجاور صدمه ای وارد نکند.

یکی از شروط انجام این متد، داخل شدن سوزن لیزر به داخل دیسک مهره برای تسریع در روند بهبودی است. با توجه به دلایل ذکر شده، بیمارانی که با تنگی فضای بین مهره ای و یا مسدود شدن مهره ها همراه هستند، کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل جراحی به شمار نمی آیند و بایستی برای رفع این عارضه از دیگر متدهای جراحی بهره مند شوند.

برای اطلاع دقیق از شدت بیماری و نوع درمان مناسب، به بیمارستان ایرانشهر، مراجعه بفرمایید.

نکات کلیدی بعد از عمل لیزر دیسک کمر

نکات کلیدی بعد از عمل لیزر دیسک کمر
نکات کلیدی بعد از عمل لیزر دیسک کمر

اغلب جراحان متخصص به منظور تقلیل درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر، دستوراتی را به بیماران تحت این عمل جراحی برای تسریع در روند بهبودی متذکر می شوند:

بیماران دو الی سه ساعت بعد از اتمام جراحی با لیزر با تشخیص جراح متخصص از بیمارستان ترخیص شده و دوران بازیابی را در منزل سپری خواهند کرد.

در این مدت برای تسکین درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر راه رفتن و یا استفاده از مواد غذایی مفید بلامانع است.

بعد از بهره مندی از این عمل جراحی، بیمار بایستی تا چند روز از کمربندهای طبی فاقد فنر به تجویز جراح متخصص استفاده کند.

بعد از گذشت دو روز از جراحی، بیمار می تواند حمام کند. اما بعد از استحمام به منظور پیشگیری از درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر، باید ناحیه تحت درمان را کاملاً خشک کرده و سپس آن را با کمربند طبی تجویز شده محکم ببندد.

در چهارده روز نخست بعد از جراحی دیسک کمر با لیزر از فعالیت های نابجا خودداری کنید و حتماً در این مدت استفاده از توالت فرنگی را فراموش نکنید.

کاهش درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر

برای کاهش درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر، دو الی سه هفته استراحت در منزل برای تسریع در روند بهبودی برای شخص تحت این عمل جراحی کافی است.

شخص در این زمان به استراحت مطلق نیاز ندارد و می تواند در طی روز چند قدمی را برای انجام امور روزانه خود انجام دهد. در این مدت بیمار تحت این عمل جراحی بایستی از خم شدن خودداری کند.

ممکن است در برخی موارد بعد از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار با درد شدید همراه شود که بر اثر تورم ناحیه لیزر می باشد که در تمامی بیماران تحت این عمل جراحی امری طبیعی محسوب می شود.

در رابطه با درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر بایستی خاطر نشان شویم که اغلب بیماران بعد از گذشت یک ماه با پیروی از کلیه دستورالعمل های پزشکی، بهبودی کامل خود را به دست خواهند آورد.

از دیگر نکات مهمی که می تواند در تقلیل درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر در بیماران موثر باشد

از دیگر نکات مهمی که می تواند در تقلیل درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر در بیماران موثر باشد، می توان به فعالیت های ورزشی بعد از جراحی متذکر شد. بیمار با تجویز جراح متخصص می تواند ورزش هایی به شکل خوابیده را به آرامی انجام دهد.

در حالی که بیمار به صورت طاقباز دراز کشیده است می تواند پاها را به سمت شکم جمع کرده و سپس به آرامی آن ها را صاف کند.

پس از آن به شکل عمودی پاها را بالا آورده و در انتها با هر دو پا حرکات دوچرخه را در سه ست ده تایی به آهستگی انجام دهد.

چنان چه بیمار مشکل خاصی نداشت و یا قادر به انجام این حرکات بود، می تواند یک الی سه بار در طی روز به مدت ده تا پانزده دقیقه تمرینات ورزشی را انجام دهد.

استفاده از داروهای تجویز شده توسط جراح متخصص مورد دیگری است که سبب تسکین درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر در بیماران کاندیدای این عمل جراحی می شود.

استفاده از مسکن ها بر مبنای میزان درد و شدت بعد از جراحی امری ضروری است

استفاده از مسکن ها بر مبنای میزان درد و شدت بعد از جراحی امری ضروری است. شاید در صورت بروز دردهای خفیف، شخص به مصرف مسکن ها نیازی نداشته باشد.

چنان چه شدت درد برای شخص غیرقابل تحمل باشد، بیمار نخست بایستی یک الی دو بار روزانه از شیاف دیکلوفناک 100mm و سپس روزی یک بار کپسول سلکسین 200mm را برای تسکین درد استفاده کند.

در مواقعی که شدت درد به حدی باشد که بدن بیمار به معالجات فوق پاسخ ندهد، جراح و متخصص روزی یک عدد آمپول دگزامتازون و متوکاربامول را تا مدت سه روز به بیماران توصیه می کنند.

از دیگر داروهایی که بیمار بایستی بعد از جراحی لیزر دیسک کمر تا مدت ده روز آن ها را به صورت منظم استفاده کنند، قرص سفیکسیم (آنتی بیوتیک)400mm است.

نکات مهم بعد از عمل لیزر دیسک کمر

نکات مهم بعد از عمل لیزر دیسک کمر
نکات مهم بعد از عمل لیزر دیسک کمر

1)    برای پیشگیری از درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار بایستی در مدت شش ماه نخست پس از جراحی از انجام هر گونه فعالیت های سنگین که باعث فشار به ناحیه تحت درمان می شود، خودداری کند.

2)    به طور معمول پس از گذشت یک ماه از جراحی دیسک کمر با لیزر، رانندگی شخص در حد مناسب به طوری که به بیمار فشار زیادی وارد نشود، بلامانع است.

3)    قدم زدن بیمار بعد از جراحی به میزان درد وی بستگی دارد. اگر بعد از جراحی درد مشاهده نشود، راه رفتن بیمار می تواند به تسریع روند بهبودی شخص کمک زیادی کند.

اطمینان به فرآیند بهبودی

4)    اطمینان به فرآیند بهبودی و آرامش روحی در عملکرد جراحی اثر قطعی را بر جای می گذارد.

5)    معمولا پس از گذشت یک ماه از جراحی بیمار می تواند با تشخیص جراح متخصص از استخر و یا انجام تمرینات فیزیوتراپی نزد مجرب ترین فیزیوتراپیست ها بهره مند شود.

در انتها بایستی متذکر شویم که رژیم غذایی تاثیری در روند بهبودی شخص ندارد اما اغلب بیماران معتقدند که مصرف مواد غذایی گرم به روند بهبودی آن ها کمک شایانی می کند.

مزیت های عمل جراحی دیسک کمر با لیزر

مزیت های عمل جراحی دیسک کمر با لیزر
مزیت های عمل جراحی دیسک کمر با لیزر

جراح برای انجام این تکنیک از تجهیزات پزشکی نظیر سوزن به منظور معالجه دیسک کمر استفاده می کند. جراحی فوق به صورت سرپایی برای بیماران کاندیدای این عمل جراحی انجام می گیرد

و شخص گرفتار به این عارضه می تواند با تشخیص جراح معالج پس از دو ساعت از مراقبت های ویژه، ترخیص و بعد از گذشت هفت روز مجدداً همچون گذشته به امور شغلی و روزانه خود بازگردد که این عامل می تواند از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در جراحی فوق به شمار آید.

به این ترتیب دوران بازیابی این عمل جراحی از طریق لیزر بسیار کوتاه بوده و شخصی که برای حفظ سلامتی از تکنیک فوق استفاده کرده است،

پس از هفت روز استراحت اگر با هیچ گونه درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر مواجه نباشد، می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد. از دیگر مزیت های این تکنیک می توان به عدم درد و خونریزی در فرآیند درمانی اشاره کرد.

بدون ایجاد زخم و یا بیهوشی عمومی و یا هزینه های بستری

بیمار بدون ایجاد زخم و یا بیهوشی عمومی و یا هزینه های بستری می تواند از مزایای این عمل جراحی بهره مند شده و بازتوانی خود را در یک بازه زمانی کوتاه به دست آورد. جراحی فوق بدون برش پوست، مهره ها و یا بخش های داخلی بدن از طریق فلوروسکوپ روی بیماران تحت درمان انجام می گیرد.

به این ترتیب می توان بیان کرد که یکی از بارزترین مزیت های عمل دیسک کمر با لیزر عدم بیهوشی و استفاده از بی حسی موضعی برای انجام پروسه جراحی است که این امر سبب می گردد تا حد قابل توجهی از میزان درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر در فرد نیز کاسته شود.

به دلیل کم تهاجمی بودن این متد درمانی، بیمار دوران نقاهت کمتری را پشت سر می گذارد.

شما این عمل جراحی را می توانید توسط مجرب ترین جراحان متخصص در بیمارستان ایرانشهر که از به روزترین و مجهزترین ابزارهای پزشکی برخوردار است، انجام دهید.

بیمارانی که کاندیدای انجام عمل لیزر دیسک کمر نیستند

بیمارانی که کاندیدای انجام عمل لیزر دیسک کمر نیستند
بیمارانی که کاندیدای انجام عمل لیزر دیسک کمر نیستند
  •   بانوان باردار برای حفظ سلامتی جنین نبایستی از لیزر در ناحیه لگن، شکم و کمر استفاده کنند.
  •   لیزر برای بیماران مبتلا به عارضه سرطان که با تومورهای بدخیم همراه هستند، ممنوع است.
  •   بیمارانی که بر اثر مشکلات قلبی عروقی از pacemaker (ضربان ساز) استفاده می کنند، با ممنوعیت از لیزر نیز همراه هستند.

همچنین بیمارانی که نسبت به نور (photosensitive) حساس هستند، نمی توانند از این تکنیک درمانی بهره مند شوند.

عمل جراحی نوکلئوپلاستی دیسک کمر از طریق لیزر

جراحی نوکلئوپلاستی یکی از جدیدترین شیوه های جراحی لیزر دیسک کمر در بیمارستان ایرانشهر است که توسط مجرب ترین جراحان متخصص برای بیماران کاندیدای عمل جراحی انجام می شود.

این تکنیک که بدون بیهوشی و از طریق بی حسی موضعی در ناحیه تحت درمان انجام می شود، برای پروترود (بیرون زدگی دیسک کمر) مناسب ترین گزینه در نظر گرفته می شود.

در واقع بیمارانی که بعد از سه الی چهار هفته از به کارگیری شیوه های معالجه نظیر فیزیوتراپی و یا داروهای متعدد بهبودی کامل خود را به دست نیاورده اند، می توانند از مزیت های لیزر نوکلئوپلاستی در یک بازه زمانی کوتاه بهره مند شوند.

البته تکنیک درمانی فوق برای تمامی بیمارانی که با این عارضه مواجه هستند، گزینه مناسبی در نظر گرفته نمی شود. این گروه از بیماران عبارتند از:

بیمارانی که با تقلیل ارتفاع بالغ بر پنجاه درصد دیسک کمر همراه هستند

1)    بیمارانی که با تقلیل ارتفاع بالغ بر پنجاه درصد دیسک کمر همراه هستند، نسبت به بیمارانی که با بیرون زدگی کامل دیسک مواجه هستند، نمی توانند از مزایای این تکنیک درمانی بهره مند شوند.

2)    بیماران مبتلا به عفونت، تنگی کانال نخاع، جراحت طناب مرکزی و تومور ستون فقرات همراه هستند، کاندیدای مناسبی برای انجام این تکنیک درمانی محسوب نمی شوند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه دیسک کمر با لیزر

عوامل تاثیرگذار در هزینه دیسک کمر با لیزر
عوامل تاثیرگذار در هزینه دیسک کمر با لیزر

در ادامه مبحث درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر، لازم است به نکاتی که می تواند روی هزینه معالجه دیسک کمر از طریق لیزر تاثیرگذار باشد را متذکر شویم.

بهتر است بدانید هزینه این عمل جراحی در کلیه کلینیک ها و یا مراکز درمانی یکسان نیست. پارامترهای متعددی روی هزینه این متد درمانی تاثیرگذار است:

1) تبحر و تخصص جراحان متخصص در این حوزه 2) محل جغرافیایی و یا انجام جراحی در کلینیک و یا بیمارستان 3) شدت عارضه

و همچنین مراقبت های پیش و پس از جراحی که می تواند در کاهش درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر تاثیرگذار باشد، روی هزینه این متد درمانی موثر است.

بیمارانی که مایلند این عمل جراحی را در بیمارستان ایرانشهر انجام دهند، بایستی پیش از جراحی در خصوص هزینه های عمل لیزر دیسک کمر در این مرکز مجهز و پیشرفته درمانی اطلاعات لازم را به دست آورند.

چه تفاوتی میان این متد با دیگر شیوه های درمانی وجود دارد؟

چه تفاوتی میان این متد با دیگر شیوه های درمانی وجود دارد؟
چه تفاوتی میان این متد با دیگر شیوه های درمانی وجود دارد؟

لیزر به منظور ترمیم دیسک به هیچ عنوان در استخوان شکافی را ایجاد نمی کند.

ایجاد شکاف سبب تضعیف استخوان و ناپایدار شدن ستون فقرات می شود و در نهایت شاید فرد بیمار در آینده با پیامدهای جدی مواجه شود که انجام عمل جراحی فیوژن برای وی امری مهم و ضروری تقلی می شود.

زمانی که عمل جراحی از طریق لیزر روی بیماران انجام می شود، بر خلاف اغلب جراحی ها دیگر نیاز نیست که جراح متخصص به منظور انجام پروسه جراحی شکاف بزرگی را در ناحیه شکم ایجاد کند تا بدین وسیله به ستون فقرات بیمار دسترسی کامل داشته باشند.

بایستی خاطر نشان شویم که این تکنیک درمانی که یکی از بهترین متدهای جراحی بیمارستان ایرانشهر برای بیماران مبتلا به مشکلات عارضه دیسک کمر در نظر گرفته می شود، به علت صدمه نخوردن به ثبات ستون فقرات، در شیوه درمانی خود امری منحصر به فرد محسوب می شود.

نتیجه گیری

در حال حاضر یکی از شیوه های درمانی به کار برده شده به منظور معالجه کمر درد که بر اثر عارضه دیسک کمر روی بیماران کاندیدای این جراحی انجام می شود،

بهره مندی از عمل لیزر دیسک کمر است که از طریق بی حسی موضعی و به شکل سرپایی برای بیماران انجام می گیرد. یکی از بهترین مراکز درمانی در این زمینه، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

در آخر پیشنهاد می کنیم صفحات مربوط به عمل دیسک کمر با لیزر در تهران، عمل لیزر دیسک کمر در مشهد و عمل دیسک کمر با لیزر در اهواز را مشاهده کنید.

سوالات متداول

دلایل کمر درد پس از عمل جراحی کمر چیست؟

  1. عود مجدد فتق دیسک
  2. خطای پزشکی در طول عمل جراحی ستون فقرات
  3. تشخیص عدم موفقیت عمل جراحی

بعد از عمل لیزر دیسک کمر چه مدت بعد می توان رانندگی کرد؟

4 هفته به بعد

تغذیه بعد از عمل لیزر دیسک کمر چگونه است؟

در تغذیه بعد از عمل لیزر به علت اینکه در این عمل آسیب بافتی حداقل است نیازی به رژیم غذایی خاصی نیست. اما دریافت غذاهای سرشار ازپروتئین و ویتامینها(مخصوصا ویتامین دی) و املاح(کلسیم) در کناراصلاح کم خونی و فقر آهن مفید است.

منبع:

b2n.ir

Table of Contents

یک پاسخ

  1. با سلام و تشکر از توضیحات مفیدتان، خواستم بگم حدود یک ماهیست که این عمل رو انجام دادم ولی هنوز با پیاده روی آرام درد در ناحیه لگن و پا احساس می کنم و اینکه آیا درد و بیشتر گزگز و بی حسی دست چپ و گردن آیا ربطی به این عمل دارد بعد از عمل اتفاق افتاد با سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید