لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

عمل لیزر دیسک کمر در مشهد

عمل لیزر دیسک کمر در مشهد

Table of Contents

در این مقاله می خواهیم عمل لیزر دیسک کمر در مشهد را مورد بررسی قرار دهیم. با ما بمانید.

عمل لیزر دیسک کمر در مشهد موضوعی است که در این گفتار به جزئیات آن خواهیم پرداخت. کمر یکی از اعضای آسیب پذیر بدن است که در اثر ضربه، حوادث و حتی جابجایی وسایل دچار عارضه شده و عوارض آن معمولا با دردهای شدید همراه می باشند.

به همین منظور درمان های مختلفی برای مشکلات آن ایجاد شده است که یکی از آن ها عمل لیزر برای عارضه های مرتبط با دیسک کمر است.

با وجود این که این عمل چند سالی است که انتخاب اول پزشکان برای درمان مشکلات دیسک است، با این حال هنوز هم به خوبی جا نیفتاده و افراد زیادی با آن نا آشنا هستند. در ابتدای این مقاله شما را با عمل دیسک کمر با لیزر در تهران آشنا می کنیم.

اینفوگرافیک عمل لیزر دیسک کمر در مشهد

اینفوگرافیک عمل لیزر دیسک کمر در مشهد
اینفوگرافیک عمل لیزر دیسک کمر در مشهد

در این مقاله با پاسخ به سوالات زیر در مورد عمل لیزر دیسک کمر در مشهد، چگونگی و اقداماتی که نتیجه گیری از آن را تسریع می بخشد، صحبت خواهیم کرد. البته بیمارستان ایرانشهر تهران، بهترین مرکز درمانی در زمینه دیسک کمر، آماده ارائه خدمات به کلیه هموطنان عزیز می باشد.

عزیزان از هر کجای میهن که به دنبال بهترین خدمات در زمینه عمل لیزر دیسک کمرمی باشند، می توانند به تهران سفر کرده و در بیمارستان ایرانشهر، تحت نظر متخصصان این مرکز درمانی قرار بگیرند.

بهترین جراح دیسک کمر با لیزر در تهران کیست؟

عمل لیزر دیسک کمر در مشهد

عمل لیزر دیسک کمر در مشهد یکی از پرکاربردترین روش های فیزیوتراپی در درمان کمر درد است.

که با لیزرهای پرتوان و کم توان به تسکین علائم این بیماری کمک می کند.
انرژی لیزر پرتوان سبب بالا رفتن انرژی، گرمای عمقی و متابولیسم را در بافت های هدف بدن می شود.

در نتیجه روند بهبودی را تسریع می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش عمل لیزر دیسک کمر در مشهد کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

فهرست مطالب:

دیسک کمر چیست و چه مسائلی باعث آسیب دیدگی آن می شود؟

در چه شرایطی پزشک برای درمان دیسک کمر، لیزر را توصیه می کند؟

اثرگذاری لیزر برای کاهش درد دیسک به چه صورت است؟

آیا امکان انجام عمل دیسک کمر با لیزر در مطب های خصوصی نیز وجود دارد؟

دیسک پاره با لیزر به چه صورت درمان می شود؟

بعد از عمل لیزر دیسک کمر، چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟

مزایای عمل لیزر دیسک کمر در مشهد چیست؟

چند وقت بعد از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار می تواند فعالیت های روزمره را از سر گیرد؟

آیا می توان عمل لیزر دیسک کمر را چند بار انجام داد؟

عمل دیسک کمر با لیزر چقدر زمان می برد؟

قبل از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار به چه آمادگی هایی نیاز دارد؟

 

دیسک کمر چیست و چه مسائلی باعث آسیب دیدگی آن می شود؟

دیسک کمر چیست و چه مسائلی باعث آسیب دیدگی آن می شود؟
دیسک کمر چیست و چه مسائلی باعث آسیب دیدگی آن می شود؟

هنگامی که صحبت از دیسک کمر می شود، تمام افراد، درد و آسیب شدید کمر به حدی که فرد قادر به راه رفتن نباشد را تصور می کنند. در حالی که تعریف دیسک کمر به این صورت نیست.

دیسک کمر، بخشی از ستون مهره ها و کمر است که با استفاده از آن، فرد می تواند کمر خود را حرکت دهد. آسیب و اختلالی که بیمار را از انجام فعالیت های روزمره باز می دارد، به اشتباه دیسک کمر شناخته شده و در واقع آسیب دیدگی دیسک کمر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله عمل لیزری دیسک کمر در مشهد را مطالعه کنید.

دیسک کمر و ساختمان آن

دیسک کمر بخشی از اسکلت این ناحیه است که در حرکت دادن آن کاربرد دارد. به عبارت دیگر تمام فعالیت های روزمره اعم از نشست و برخاست، خوابیدن، جابجا کردن وسایل و حتی راه رفتن به دیسک کمر و سلامت آن بستگی دارد.

به منظور انجام ساده تر فعالیت ها، دیسک حالت یکپارچه نداشته و به صورت مهره هایی روی هم است که از طریق یک قطعه قابل انعطاف به هم متصل شده اند.

هر کدام از مهره های استخوانی دیسک کمر، تنه و قسمت قابل انعطاف که این مهره ها را به هم متصل نگه می دارد، دیسک نام دارد. دیسک متشکل از دو بخش نرم تر درونی و سخت تر بیرونی است که از لایه های داخلی محافظت کرده و مانع آسیب دیدن آن می شود.

آسیب به دیسک کمر

با توجه به نقش دیسک کمر در اجرای حرکات فرد، هر گونه آسیب به این ناحیه موجب دردهای شدید و ناتوانی در برخی حرکات می شود. جدی ترین آسیب دیدگی های کمر حتی توانایی راه رفتن را نیز از بیمار سلب می کند.

تقریبا تمام افراد یک بار هم که شده به عارضه های دیسک کمر دچار شده اند. این مسئله در برخی افراد خفیف و در برخی دیگر شدیدتر است.

به عنوان مثال خوابیدن به مدت طولانی در جای نامناسب باعث فشار به دیسک و درد در کمر می شود یا جابجایی وسیله سنگین بدون دقت و آمادگی می تواند موجب آسیب دیدگی خفیف دیسک شود. اما در برخی افراد، نوع آسیب شدیدتر است که با علائم شدیدتری نیز همراه می باشد که از نمونه های آن می توان آسیب تصادفات رانندگی را مثال زد.

آسیب دیدگی دیسک کمر یک عارضه جدی است

آسیب دیدگی دیسک کمر یک عارضه جدی است و نادیده گرفتن آن ممکن است عوارضی مادام العمر برای بیمار ایجاد کند. به همین دلیل در صورت بروز کوچک ترین عارضه ای که نیاز به درمان داشته باشد، باید مرکزی معتبر را برای این کار انتخاب کرد.

از بهترین مراکز درمانی برای عمل دیسک کمر با لیزر و درمان مشکلات این ناحیه می توان بیمارستان ایرانشهر در تهران را نام برد که تمام افراد از سراسر ایران می توانند به آن مراجعه کنند.

در چه شرایطی پزشک برای درمان دیسک کمر، لیزر را توصیه می کند؟

در چه شرایطی پزشک برای درمان دیسک کمر، لیزر را توصیه می کند؟
در چه شرایطی پزشک برای درمان دیسک کمر، لیزر را توصیه می کند؟

همان طور که گفته شد، عارضه و آسیب های دیسک کمر شدت مختلفی دارند و در تمام آسیب ها، پزشک از عمل جراحی استفاده نمی کند.

به عنوان مثال در آسیب های خفیف یا ضرب دیدگی دیسک، پزشک با ثابت نگه داشتن کمر از طریق استفاده از کمربندهای طبی مانع حرکت دادن و جابجایی آن شده و در نتیجه درد کمر به مرور تسکین پیدا می کند.

اما هر چقدر آسیب دیدگی شدیدتر شود، درمان نیز جدی تر می گردد. معمولا زمانی که یکی از مهره های دیسک دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده باشند یا با درآمدن از جای خود موجب به هم خوردن رشته مهره های دیسک شده باشند، نیاز به عمل جراحی است.

انتخاب نوع اول به شدت عارضه بستگی دارد.

انتخاب نوع اول به شدت عارضه بستگی دارد. در عارضه های خفیف که شکستگی جزئی بوده باشد، معمولا ساده ترین نوع عمل یعنی عمل لیزر برای درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار می گیرد.

البته این عمل در آسیب دیدگی های متوسط نیز کاربردی بوده و باعث درمان و بهبودی بیمار می شود. اما در آسیب هایی نظیر پارگی دیسک یا شکستگی همزمان چند مهره که جزو عوارض حاد به شمار می روند، این عمل، یکی از جراحی های تکمیلی درمان است و روش مستقلی برای بهبودی وضعیت دیسک نیست.

عمل دیسک کمر با لیزر، امروزه برای بیشتر بیمارانی که دچار آسیب های خفیف تا متوسط شده باشند، توصیه می شود و با توجه به نقش پزشک در این جراحی، بهتر است بیمارانی که نیاز به انجام عمل لیزر دیسک کمر در مشهد دارند، به تهران سفر کرده و جراحی را در بیمارستان ایرانشهر که یکی از بهترین بیمارستان ها برای انجام این جراحی است، انجام دهند.

اثرگذاری لیزر برای کاهش درد دیسک به چه صورت است؟

اثرگذاری لیزر برای کاهش درد دیسک به چه صورت است؟
اثرگذاری لیزر برای کاهش درد دیسک به چه صورت است؟

یکی از سوالات مهم بیمارانی که دچار آسیب دیدگی دیسک کمر شده و برای درمان آن ها عمل لیزر توصیه می شود، نحوه اثرگذاری لیزر است.

تصور بیماران در مورد این عمل به این صورت است که به علت عدم استفاده از ابزارهای متداول جراحی، نتیجه گیری از آن کمتر از دیگر روش ها خواهد بود و تسکین درد دیرتر رخ می دهد اما این طور نیست.

با این که اصلی ترین عمل جراحی برای درمان دیسک کمر و بهبودی آن جراحی باز یا کلاسیک است، اما عمل با لیزر به همان اندازه تاثیرگذار می باشد. در بیشتر موارد، دردهای دیسک کمر ناشی از فشاری است که به علت جابجایی مهره ها، وزن بالا یا مشکلات دیگر به مهره های دیسک وارد می شود.

ایجاد یک سوراخ در مهره تحت فشار

در این شرایط برای تسکین درد، ایجاد یک سوراخ در مهره تحت فشار باعث کاهش درد تا حد زیادی می شود و برای چنین فرآیندی عمل لیزر دیسک کمر به علت سادگی و سرعت بالاتر، بهترین انتخاب است.

در شرایطی که درد دیسک کمر ناشی از فشار به مهره ها باشد، با استفاده از لیزر یک سوراخ بسیار ریز در حد یک میلی متر در مهره دیسک ایجاد می شود

که این سوراخ، فشار درون دیسک را تا حد 300 پاسکال کاهش می دهد. در بسیاری از بیمارانی که علت درد کمر این مشکل باشد، بعد از انجام این کار، درد به طور کامل تسکین پیدا می کند.

آیا امکان انجام عمل دیسک کمر با لیزر در مطب های خصوصی نیز وجود دارد؟

آیا امکان انجام عمل دیسک کمر با لیزر در مطب های خصوصی نیز وجود دارد؟
آیا امکان انجام عمل دیسک کمر با لیزر در مطب های خصوصی نیز وجود دارد؟

یکی از تصورات اشتباهی که در مورد عمل لیزر دیسک کمر وجود دارد، امکان انجام آن در هر مرکز پزشکی است. این تصور به علت فرآیند و روش انجام عمل که با لیزر است ایجاد می شود.

بیشتر جراحی های با لیزر در کلینیک های خصوصی نیز انجام می شوند و هنگامی که صحبت از عمل دیسک کمر با لیزر می شود، بیماران تصور می کنند که این امکان در مورد دیسک نیز وجود دارد.

عمل دیسک کمر عملی حساس است. هر چند به علت انجام با لیزر نیازی به بیهوشی بیمار نبوده و عمل تنها با بی حسی انجام می شود، اما باز هم احتمال بروز مشکل برای بیمار حین عمل جراحی وجود دارد. به همین دلیل این جراحی باید در بیمارستان و زیر نظر پزشک مجرب انجام شود.

پیشنهاد می کنیم از پست روش عمل لیزر دیسک کمر دیدن کنید.

دستگاهی خاص به نام فلوروسکوپی

همچنین دستگاهی که عمل لیزر دیسک کمر با استفاده از آن انجام می شود، دستگاهی خاص به نام فلوروسکوپی است که تنها در بیمارستان ها وجود داشته و همانند دستگاه رادیولوژی به محض ورود لیزر به بدن، موقعیت دیسک و مهره ها را برای پزشک نمایش می دهد. این دستگاه ها در کلینیک ها قابل استفاده نیست و تنها مخصوص بیمارستان هاست.

بیمارستان ایرانشهر، یکی از بیمارستان های خوب برای عمل لیزر دیسک کمر است که این دستگاه را نیز دارا می باشد. برای انجام عمل لیزر دیسک کمر در مشهد، می توان به تهران سفر کرد و جراحی را در بیمارستان معتبر ایرانشهر انجام داد.

دیسک پاره با لیزر به چه صورت درمان می شود؟

دیسک پاره با لیزر به چه صورت درمان می شود؟
دیسک پاره با لیزر به چه صورت درمان می شود؟

یکی از عارضه های رایج در دیسک کمر که علت آن مشخص نیست و به دلایل مختلف احتمال رخ دادن آن وجود دارد، پارگی دیسک کمر است.

همان طور که در بخش ابتدایی مقاله عمل لیزر دیسک کمر در مشهد گفته شد، مهره های دیسک کمر از یک بخش ژلاتینی و نرم و بخشی سخت و استخوانی تشکیل شده اند. بخش استخوانی دورتادور بخش ژلاتینی را پوشش داده و از خروج ماده ژلاتینی از دیسک خودداری می کند.

اما در برخی افراد، لایه سخت و استخوانی ترک خورده یا دچار شکستگی می شود. در صورتی که این ترک بیشتر شده و گسترش پیدا کند، احتمال بیرون زدن ماده ژلاتینی از داخل مهره های دیسک وجود دارد

که در این شرایط، عارضه پارگی دیسک خواهد بود. پارگی دیسک فشار زیادی به عصب وارد می کند و علت دردهای شدید کمر در اثر این عارضه، فشارهای عصبی است.

پارگی دیسک کمر علت مشخصی ندارد

پارگی دیسک کمر علت مشخصی ندارد اما بیشتر افرادی که جنس اسکلت آن ها به علت تغذیه یا ژنتیک، ضعیف تر از دیگران باشد، به این عارضه دچار می شوند. در صورتی که پارگی دیسک شدید باشد، جراحی با لیزر به منظور تشخیص و تسکین درد اولیه انجام می شود و بعد از کاهش درد اولیه، جراحی باید به صورت باز انجام شود.

عمل لیزر دیسک کمر، امروزه در بیشتر بیمارستان ها انجام می شود. یکی از بهترین بیمارستان ها در این زمینه بیمارستان ایرانشهر می باشد که بیماران نیازمند این جراحی می توانند از تمام ایران به تهران و این بیمارستان مراجعه کرده و عمل جراحی را در آن انجام دهند.

برای اطلاع از هزینه عمل دیسک کمر کلیک کنید.

بعد از عمل لیزر دیسک کمر، چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟

بعد از عمل لیزر دیسک کمر، چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟
بعد از عمل لیزر دیسک کمر، چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟

عمل لیزر دیسک کمر برای بهبود عارضه های ایجاد شده در دیسک و تسکین دردهای آن انجام می شود. برای تسریع بهبودی بعد از عمل لیزر دیسک کمر در مشهد، باید اقداماتی انجام شود.

این اقدامات شامل مراقبت هایی است که توسط پزشک به بیمار توصیه می شود. برای راحتی بیماران و درک بهتر، مراقبت های بعد از عمل در چند دسته تقسیم بندی می شوند که به شرح زیر می باشند.

پیشنهاد می کنیم از پست عمل لیزری دیسک کمر در اهواز دیدن کنید.

مراقبت در فعالیت های روزمره

هر چند بعد از عمل لیزری دیسک کمر، پزشک استراحت تا بیشترین حد ممکن را به بیمار توصیه می کند اما برخی از بیماران امکان استراحت مطلق یا طولانی مدت را ندارند.

این افراد باید به نوع و شدت انجام فعالیت ها دقت کنند. به عنوان مثال رانندگی کردن، یکی از فعالیت های اجتناب ناپذیر برای برخی از افراد است که باید با دقت بالا انجام شود.

برای رانندگی حداقل باید 1 هفته تا 10 روز به استراحت پرداخت و بعد از گذشت این زمان، در صورت تسکین طولانی مدت درد، به رانندگی پرداخت. در ماه های اول بعد از عمل، رانندگی باید در مسیرهای کوتاه انجام شود.

نشستن در ماشین باید با دقت بالا انجام شود و در هنگام نشستن از کمربندهای طبی یا صندلی های مخصوص استفاده کرد. بلند کردن اجسام سنگین تا 1 ماه بعد از عمل ممنوع می باشد و در صورت نیاز به جابجایی وسایل، به جای خم کردن کمر، باید با خم کردن زانو جسم را بلند کرد.

مراقبت در نشست و برخاست

دیگر مراقبت مهم بعد از عمل لیزر دیسک کمر، مراقبت در نشست و برخاست است. هنگام بلند شدن از روی صندلی باید دست ها را تکیه گاه خود قرار داد و به جای فشار وارد کردن به پا، با فشردن دست ها روی کفی صندلی از جا بلند شد.

نشستن طولانی مدت باعث خم شدن کمر برای مدت طولانی شده و موجب درد و فشار به مهره های دیسک می شود. به همین دلیل بعد از نیم ساعت نشستن باید چند دقیقه پیاده روی کرد. در طول دوران نقاهت و حداقل 1 ماه بعد از عمل، تنها باید از صندلی های پشت دار استفاده کرد.

مراقبت در راه رفتن

آخرین فعالیتی که به طور روزمره انجام شده و باید در انجام آن دقت کرد، راه رفتن است. همان طور که گفته شد، بعد از نیم ساعت نشستن باید چند دقیقه راه رفت. بیمار برای راه رفتن در روزهای ابتدایی بعد از عمل، ملزم به استفاده از واکر و عصاست و بعد از این مدت نیز باید از خم کردن کمر جلوگیری کرد.

مزایای عمل لیزر دیسک کمر در مشهد چیست؟

مزایای عمل لیزر دیسک کمر در مشهد چیست؟
مزایای عمل لیزر دیسک کمر در مشهد چیست؟

جراحی دیسک کمر با استفاده از لیزر، مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، با استفاده از لیزر، پزشک دید وسیع تری به قسمت های مختلف مهره های دیسک دارد که این دید در جراحی های باز به علت محدودیت وسعت برش، امکانپذیر نیست.

همچنین دسترسی به چند مهره از دیسک کمر، تنها به یک برش برای ورود لیزر نیاز دارد. برخی از مزایای این عمل به شرح زیر می باشند.

مزایای عمل دیسک کمر با لیزر

جراحی دیسک کمر با لیزر یک عمل سرپایی است. این عمل در زمانی بسیار کم نسبت به جراحی باز و با فرآیندی ساده انجام می شود.

بیشتر بیمارانی که عمل دیسک را به این شیوه انجام می دهند، حداقل 1 هفته بعد از انجام جراحی می توانند فعالیت های عادی را با رعایت عدم فشار به مهره های کمر از سر گیرند. از دیگر مزایای این عمل که خاصه عمل های سرپایی است، ترخیص فوری بیمار بعد از انجام عمل است.

در حالی که در جراحی به شیوه کلاسیک، بیمار نیاز به حداقل شش ماه بستری در بیمارستان دارد. بافت های اطراف مهره و دیگر مهره ها در این روش جراحی هیچ گونه آسیبی ندیده و به علت عدم استفاده از ابزار آلات جراحی، مشکلات پس از جراحی مانند عفونت محل زخم در این عمل ایجاد نمی شود.

بیماری هایی که پزشک درمان آن ها را با عمل لیزر تشخیص داده باشد

بیماری هایی که پزشک درمان آن ها را با عمل لیزر تشخیص داده باشد، فورا درمان شده و درد ناشی از آن نیز مدت کوتاهی پس از عمل درمان می شود.

در صورت نیاز به انجام این عمل جراحی، باید بهترین بیمارستان را انتخاب کرد. بیمارستان های خوب، تجهیزات بهتری برای انجام عمل داشته و رسیدگی به بیمار، قبل، حین و بعد از عمل به شکل بهتری انجام می شود.

یکی از بهترین بیمارستان ها در این زمینه بیمارستان ایرانشهر می باشد. بیمارانی که متقاضی انجام عمل لیزر دیسک کمر در مشهد می باشند، بهتر است برای اطمینان از نتیجه جراحی به تهران و این بیمارستان مراجعه کنند.

چند وقت بعد از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار می تواند فعالیت های روزمره را از سر گیرد؟

چند وقت بعد از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار می تواند فعالیت های روزمره را از سر گیرد؟
چند وقت بعد از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار می تواند فعالیت های روزمره را از سر گیرد؟

یکی از نگرانی های مهم بیمارانی که نیازمند عمل لیزر برای درمان دیسک کمر می باشند، طولانی شدن دوران نقاهت بعد از جراحی است.

البته این نگرانی در مورد جراحی های کلاسیک یا باز وجود دارد. در این جراحی ها به دلیل ایجاد برش برای دسترسی به مهره ها و برخورد مستقیم ابزار با آن ها، احتمال آسیب دیدگی وجود دارد.

به همین دلیل بیمار باید مدت طولانی تری را به استراحت پرداخته و به منظور تسکین کامل دردها و درمان قطعی، حداقل 6 ماه در بیمارستان بستری شود. اما در جراحی لیزری، بیمار همان روز یا یک روز بعد به منزل باز گشته و در بدترین حالت، یک ماه دقت به نحوه انجام فعالیت ها نیاز می باشد.

آیا می توان عمل لیزر دیسک کمر را چند بار انجام داد؟

آیا می توان عمل لیزر دیسک کمر را چند بار انجام داد؟
آیا می توان عمل لیزر دیسک کمر را چند بار انجام داد؟

گاهی اوقات درمان بیمار در یک مرحله انجام نمی شود. در این شرایط پزشک، انجام مجدد عمل را به بیمار توصیه می کند. یکی دیگر از مزایای عمل جراحی دیسک کمر لیزری، امکان انجام مجدد جراحی به دفعات است.

با توجه به این که هر بار عمل باز دیسک کمر نیاز به بستری طولانی مدت بیمار دارد، امکان انجام مجدد این جراحی بسیار پایین است. اما عمل لیزر را می توان در مدت زمان کوتاه بعد از عمل اول مجددا انجام داد.

البته این در صورتی است که در فاصله عمل جراحی اول تا دوم، دیسک دچار پارگی نشده و مشکلاتی مانند چسبندگی در آن ایجاد نشده باشد.

البته با توجه به حساسیت بالای فرآیند جراحی دیسک کمر، عمل مجدد در فاصله زمانی کوتاه تنها در برخی از بیمارستان ها انجام می شود که بیمارستان ایرانشهر یکی از آن هاست.

عمل دیسک کمر با لیزر چقدر زمان می برد؟

عمل دیسک کمر با لیزر چقدر زمان می برد؟
عمل دیسک کمر با لیزر چقدر زمان می برد؟

یکی از مزایای مهم عمل لیزر دیسک کمر، انجام سریع این عمل است. در بیشترین حالت، این جراحی یک ساعت زمان می برد که این مسئله به دلیل بدون نیاز به برش و بیهوشی بودن این جراحی است.

عمل لیزر دیسک کمر با بی حسی موضعی انجام می شود. بنابراین آماده سازی بیمار برای انجام جراحی، سریع تر از عمل کلاسیک است.

همچنین به علت بدون برش بودن، نیازی به بخیه و ریکاوری بیمار بعد از عمل نیست و بلافاصله بعد از اتمام جراحی، بیمار به بخش منتقل می شود.

قبل از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار به چه آمادگی هایی نیاز دارد؟

قبل از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار به چه آمادگی هایی نیاز دارد؟
قبل از عمل لیزر دیسک کمر، بیمار به چه آمادگی هایی نیاز دارد؟

پیش از عمل دیسک، اقداماتی وجود دارند که انجام آن ها به آمادگی سریع تر بیمار برای جراحی و تسریع روند بهبودی بعد از عمل کمک می کند. از جمله این اقدامات می توان به جلوگیری از تشدید شکستگی یا آسیب دیدگی دیسک اشاره کرد.

به این منظور بیمار باید تا زمان انجام جراحی از فعالیت سنگین یا هر اقدامی که موجب آسیب دیدگی دیسک می شود، جلوگیری کند.

همچنین مصرف داروهای ضد التهاب به منظور کاهش درد و آمادگی برای عمل، دیگر اقدامی است که پیش از عمل لیزر دیسک کمر حائز اهمیت می باشد.

مهم ترین وظیفه بیماران پیش از اقدام به عمل جراحی

اما در این میان مهم ترین وظیفه بیماران پیش از اقدام به عمل جراحی، انتخاب بهترین بیمارستان برای انجام عمل است. امروزه عمل لیزر دیسک کمر در مشهد و دیگر شهرهای کشور انجام می شود،

اما برای بهره وری از تمام مزایای عمل، بهتر است بهترین بیمارستان را انتخاب کرد. بهترین بیمارستان برای انجام این جراحی، بیمارستان ایرانشهر در تهران است.

بیمارانی که از دیگر شهرها به این بیمارستان مراجعه می کنند، می توانند فرآیند دریافت نوبت را به صورت غیر حضوری انجام داده تا از اتلاف وقت نیز جلوگیری شود.

سوالات متداول

علائم دیسک کمر چیست؟

  • درد موضعي در ناحيه كمر
  • احساس گزگز و مور‌مور و خواب‌رفتگی در پا‌ها
  • احساس سوزش عضلانی
  • بی حسی و ضعف عضلانی

هزینه عمل لیزر دیسک کمر در مشهد چقدر است؟

عمل لیزر دیسک کمر در مشهد از 1100 تا 2600 دلار متغیر می باشد.

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید