لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان

بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان

Table of Contents

در این مقاله بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان را مورد ارزیابی قرار می دهیم. همراه شما هستیم.

برای انجام آزمایشات مربوط به استخوان باید ابتدا بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان را پیدا کرده و تنها به آن مراجعه کرد و برای پیدا کردن بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان باید با ویژگی های چنین مرکزی آشنا بود.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد ویژگی های بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان صحبت کنیم، همچنین در مورد اهمیت مراجعه به چنین مرکزی و مزایای استفاده از یک مرکز خوب نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

در این راستا بیمارستان ایرانشهر را به عنوان بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان معرفی خواهیم نمود. اگر نیاز به انجام آزمایشات مربوط به سنجش تراکم استخوان دارید با این مقاله همراه باشید.

لیست کامل مراکز سنجش تراکم استخوان در تهران را در این صفحه مطالعه فرمایید.

همچنین اگر نیازمند اطلاعات دقیق تر در زمینه بهترین دستگاه سنجش تراکم استخوان هستید اینجا را ببنید.

بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان کجاست؟

یکی از بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان در کل کشور بیمارستان ایرانشهر است که دارای تجهیزات مدرن و بروزی است. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

فهرست:

سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟

بررسی وضعیت استخوان ها در بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان به چه صورت انجام می شود؟

کاربرد و علت انجام تست سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟

دلایل کاهش تراکم استخوان چیست و انجام این تست برای چه افرادی ضرورت دارد؟

سنجش تراکم‌ استخوان چه مزایا و معایبی دارد؟

کاهش تراکم استخوان چه علائمی دارد؟

نتایج سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت تفسیر می شوند؟

بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟

هزینه انجام آزمایشات در بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت محاسبه می شود؟

 

سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟

سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟
سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟

استخوان ها باعث شکل گیری بدن می شوند. فعالیت های روزمره فرد مانند راه رفتن، نشست و برخاست و … با تکیه بر استحکام استخوان ها انجام می شوند.

همچنین نگهداری از اندام های داخلی مانند قلب، کلیه ها، ریه، شش و … بر عهده استخوان ها می باشد. تمام وظایف گفته شده در مورد استخوان ها زمانی به درستی صورت می گیرد

که تراکم استخوان ها به خوبی برقرار بوده و بافت آن ها فشرده و محکم باشد. در صورتی که استحکام اولیه بافت استخوانی از بین رود، فرد در انجام فعالیت ها دچار مشکل می شود.

تست سنجش تراکم استخوان

سنجش تراکم استخوان، تست یا آزمایشی است که برای تشخیص میزان سفتی و تراکم استخوان ها انجام می شود. سنجش تراکم استخوان روش های مختلفی دارد.

استفاده از اشعه ایکس و عکس برداری رایج ترین شیوه سنجش تراکم استخوان های بدن است. روشی که تراکم استخوان با آن سنجیده می شود، در اصطلاح دکسا نامیده می شود.

این روش با تاباندن اشعه های ایکس به استخوان هدف از دو طرف انجام می شود. بعد از تاباندن اشعه های ایکس، بخشی از اشعه جذب استخوان شده و بخشی از آن از استخوان رد می شود.

طبیعتا استخوان هایی که تراکم بیشتری داشته و فضای بین استخوانی در آن ها کمتر است، بیشتر جاذب اشعه بوده و عبور اشعه از آن ها کمتر می باشد که این حالت نشاندهنده تراکم بالای استخوان می باشد.

استخوان هایی که تراکم کمتری دارند، اشعه های عبوری از آن ها بیشتر است

در مقابل، استخوان هایی که تراکم کمتری دارند، اشعه های عبوری از آن ها بیشتر است که چنین شرایطی نشاندهنده تو خالی شدن استخوان و از دست رفتن تراکم آن هاست که نیاز به آغاز اقدامات درمانی برای جلوگیری از تشدید پوکی استخوان دارد.

برای مشخص شدن وضعیت دقیق تراکم استخوان، این تست باید در بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان انجام شود. یکی از مراکز معتبر در این زمینه بیمارستان ایرانشهر می باشد.

بررسی وضعیت استخوان ها در بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان به چه صورت انجام می شود؟

بررسی وضعیت استخوان ها در بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان به چه صورت انجام می شود؟
بررسی وضعیت استخوان ها در بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان به چه صورت انجام می شود؟

زمانی که پزشک، مشکلات حرکتی بیمار را ناشی از پوک شدن استخوان ها و از بین رفتن استحکام آن ها بداند، بررسی وضعیت استخوان را به بیمار توصیه می کند. امروزه این کار در بیشتر مراکز و بیمارستان ها انجام می شود.

سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری به دو شکل مرکزی و محیطی انجام می شود. تفاوت نحوه انجام این تست، به دستگاهی که سنجش تراکم استخوان با آن انجام می شود، بستگی دارد.

اسکن مرکزی

اولین نوع سنجش تراکم استخوان با دستگاهی به نام اسکنر مرکزی انجام می شود. این دستگاه برای سنجش تراکم استخوان ها در قسمت مرکزی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

استخوان های مرکزی که با این دستگاه قابل بررسی هستند، ستون مهره ها و لگن را تشکیل می دهند. برای انجام تست به وسیله این دستگاه، بیمار روی تخت مخصوص دستگاه به پشت دراز می کشد.

سپس دستگاه در محل مورد نظر برای انجام تست ثابت شده و با تاباندن اشعه، بررسی وضعیت تراکم استخوانی انجام می شود. مدت زمان بررسی و اسکن استخوان ها بسته به وسعت محل، حدود 10 تا 20 دقیقه زمان می برد.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت بیمارستان ایرانشهر دیدن کنید.

اسکن محیطی

دیگر نوع انجام تست سنجش تراکم استخوان، تست و اسکنرهای محیطی است. سایر قسمت های بدن مانند پاها، دست، انگشتان و … با استفاده از دستگاه اسکنر محیطی بررسی می شوند. ویژگی دستگاه اسکنر محیطی کوچک و سبک بودن آن است.

به همین دلیل در قسمت هایی از بدن که استخوان ها اندازه کوچک تری داشته و دقت دستگاه باید بالاتر باشد، از این نوع اسکنر استفاده می شود. دقت هر دو تست مرکزی و محیطی به یک میزان است و هر دو، وضعیت استخوان ها را به طور دقیق برای پزشک مشخص می کنند.

بیمارستان ایرانشهر را می توان به عنوان بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان معرفی کرد که با برخورداری از کادری مجرب، آماده خدمت رسانی به بیماران می باشد.

کاربرد و علت انجام تست سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟

کاربرد و علت انجام تست سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟
کاربرد و علت انجام تست سنجش تراکم‌ استخوان چیست؟

سنجش تراکم‌ استخوان برای بیمارانی انجام می شود که در اثر کهولت سن، حوادث و مشکلات مختلف در معرض آسیب و صدمه به استخوان ها می باشند.

به خصوص افرادی که در سابقه خانوادگی آن ها بیماری پوکی استخوان وجود دارد، انجام این تست ضرورت بیشتری دارد.

به طور کلی تمام آسیب های استخوانی با این تست قابل بررسی و تشخیص هستند و زمانی که بیمار با آسیب جدی به پزشک مراجعه می کند، این تست الزامی خواهد بود.

بررسی بیمار بعد از حادثه

بیمارانی که دچار تصادف یا حوادثی می شوند که احتمال آسیب به استخوان های آن ها وجود دارد، نیاز به انجام این تست دارند. احتمال بروز شکستگی بعد از چنین حوادثی وجود دارد

و در صورتی که شکستگی به موقع تشخیص داده شود، بدون نیاز به استفاده از پروتز می توان اقدامات درمانی را انجام داد. همچنین در بیمارانی که دچار قوز کمر هستند نیز این تست به منظور بررسی تعداد مهره های آسیب دیده انجام می شود.

مصرف کنندگان کورتون

از دیگر کاربردهای سنجش تراکم‌ استخوان می توان به بررسی وضعیت پوکی استخوان در بیمارانی که برای مدت زمان طولانی از کورتون استفاده می کنند، اشاره کرد.

این دارو ارتباط مستقیم با پوکی استخوان دارد. بنابراین بیمارانی که نیاز به مصرف منظم آن دارند، باید هر چند وقت یک بار این تست را انجام دهند.

یائسگی زودرس یا مشکلات زنان

علاوه بر موارد گفته شده، سنجش تراکم‌ استخوان برای زنانی که دچار یائسگی زودرس به خصوص در سنین نزدیک به 40 سالگی می شوند نیز کاربرد دارد.

همچنین زنانی که قاعدگی نامنظم داشته و بیش از یک سال از آخرین قاعدگی آن ها بدون ورود به دوره یائسگی می گذرد نیز در معرض آسیب هایی نظیر پوکی استخوان می باشند. بنابراین به انجام تست تراکم‌ استخوان نیاز دارند.

کمبود وزن شدید

در نهایت افرادی که کمبود وزن شدید داشته و شاخص توده بدنی آن ها عددی کمتر از 19 دارد نیز به علت بالا بودن احتمال آسیب های استخوانی، باید از این تست به منظور اطمینان از سلامت استخوان ها استفاده کنند.

به عنوان بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان می توان از بیمارستان ایرانشهر با برخورداری از بهترین دستگاه ها در این زمینه نام برد.

دلایل کاهش تراکم استخوان چیست و انجام این تست برای چه افرادی ضرورت دارد؟

دلایل کاهش تراکم استخوان چیست و انجام این تست برای چه افرادی ضرورت دارد؟
دلایل کاهش تراکم استخوان چیست و انجام این تست برای چه افرادی ضرورت دارد؟

کاهش تراکم استخوان دلایل مختلفی دارد و زمانی که نشانه های این مشکل در بیمار ظاهر شود، نیاز است که با مراجعه به بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان، وضعیت بافت استخوانی خود را بررسی کرده و در صورت لزوم، اقدامات درمانی را آغاز کند. انجام دوره ای این تست برای برخی از افراد ضرورت بیشتری دارد که تمام این موارد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

دلایل کاهش تراکم استخوان

کاهش تراکم بافت استخوان و متخلخل شدن فضای داخلی آن، استحکام استخوان ها را کاهش می دهد. رایج ترین عارضه ای که ناشی از این مشکل می باشد، پوکی استخوان است.

یکی از دلایل کاهش تراکم بافت استخوانی، کمبود مواد مهم در تغذیه و استحکام استخوان ها مانند کلسیم و فسفات است. در افرادی که جذب کلسیم بدن آن ها پایین بوده و تلاشی برای بالا بردن سطح کلسیم خون نمی کنند، پوکی استخوان اتفاقی حتمی است.

در این افراد استخوان ها ضعیف و شکننده می شوند. در زنان نیز مسائلی مانند پایین بودن سطح استروژن می تواند عاملی برای کاهش تراکم استخوان ها باشد.

همچنین در دوران یائسگی 2 تا 3 درصد از تراکم استخوان ها به علت تغییرات هورمونی این دوران کاهش پیدا می کند. تغذیه نامناسب و نوسانات وزنی نیز می توانند از عوامل دیگر کاهش تراکم استخوان و مشکلاتی نظیر پوکی استخوان باشند.

ضرورت انجام تست سنجش تراکم استخوان

در افرادی که سابقه پوکی استخوان و کمبود تراکم استخوانی در آن ها وجود دارد، به خصوص اگر این سابقه در خانواده مادری آن ها باشد، انجام تست سنجش تراکم الزامی است.

همچنین بیمارانی که در مدت زمان کوتاه مقدار زیادی از وزن خود را از دست داده و بیش از 30 سال سن دارند نیز باید تعادل تراکم استخوان های خود را بررسی کنند.

افرادی که در آزمایشات دوره ای آن ها، کمبود کلسیم و فسفات مشاهده می شود نیز برای اطمینان از سلامت استخوان ها علاوه بر مصرف این مواد معدنی، باید تست سنجش تراکم استخوان را نیز انجام دهند.

سنجش تراکم‌ استخوان چه مزایا و معایبی دارد؟

سنجش تراکم‌ استخوان چه مزایا و معایبی دارد؟
سنجش تراکم‌ استخوان چه مزایا و معایبی دارد؟

به طور کل سنجش تراکم استخوان بعد از عبور از سن 50 سالگی به تمام افراد توصیه می شود و بسته به نتیجه اولین آزمایش، ممکن است تکرار آن هر 10 سال یک بار یا با فاصله زمانی کمتری مورد نیاز باشد.

انجام این تست مزایا و معایب زیادی دارد و در صورتی که برای انجام آن به بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان مراجعه نمایید، مزایا بیشتر خواهد شد.

مزایای سنجش تراکم استخوان

انجام تست سنجش تراکم استخوان، قطعی ترین روش برای تشخیص پوکی و مشکلات استخوان پیش از جدی شدن این عارضه است، در نتیجه یکی از مزایای مهم این تست را می توان جلوگیری از تشدید عارضه های استخوانی دانست.

این تست با دستگاه هایی انجام می شود که خطر کمی برای بدن دارند و اشعه آن در بدن باقی نمی ماند. در نتیجه نسبت به بسیاری از روش های تشخیصی درمانی مفیدتر می باشد.

برای انجام سنجش تراکم استخوان نیازی به بیهوشی بیمار نیست و آزمایش در مدت زمان کوتاهی انجام می شود بنابراین بدون آمادگی خاص نیز می توان برای انجام این آزمایش اقدام کرد. در دسترس بودن دستگاه های انجام سنجش تراکم استخوان دیگر مزیت این روش است.

معایب سنجش تراکم استخوان

اما همانند تمام آزمایشاتی که با استفاده از اشعه انجام می شوند، سنجش تراکم استخوان نیز معایبی دارد. در افرادی که به علت بیماری های خاص ناچار به انجام دوره ای این آزمایش هستند، احتمال بروز سرطان وجود دارد. بنابراین اقدامات پیشگیری از این مشکل باید همزمان با شروع سنجش آغاز شود.

زنان باردار و زنانی که در دوران شیردهی به سر می برند، پیش از انجام این سنجش باید با پزشک خود مشورت کنند. پرتوهایی که در این تست استفاده می شوند، ممکن است به جنین آسیب برسانند. به غیر از این موارد، تا کنون عارضه دیگری در مورد استفاده از تست سنجش تراکم استخوان گزارش نشده است.

هر چند خاصیت این روش به علت استفاده از پرتوهای کم تهاجم بدون خطر و عارضه بودن آن است، اما به هرحال در صورتی که انجام آن در بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان صورت نگیرد، احتمال بروز مشکل برای بیمار وجود دارد. یکی از بهترین مراکز برای انجام این تست را می توان به بیمارستان ایرانشهر اشاره کرد.

کاهش تراکم استخوان چه علائمی دارد؟

کاهش تراکم استخوان چه علائمی دارد؟
کاهش تراکم استخوان چه علائمی دارد؟

زمانی که تراکم استخوان های بدن کاهش پیدا می کند، با افزایش استحکام و خالی شدن بافت استخوانی، علائم در بدن بروز پیدا می کند. بسته به این که کاهش تراکم استخوان به چه عارضه ای منجر شود، علائم متفاوت خواهد بود.

در بسیاری از بیماران، پوکی استخوان منجر به آسیب مهره های کمر می شود و علائم با درد و مشکلات ناحیه کمر نشان داده می شوند.

علائم کاهش تراکم استخوان

از رایج ترین عوارض ناشی از کاهش تراکم استخوان می توان به آسیب دیدگی مهره های کمر اشاره کرد. در نتیجه کمردرد ممتد، شدید و با احساس درد در نواحی مختلف کمر از علائم آسیب دیدگی استخوان می باشد.

دردهای ناگهانی استخوانی از دیگر علائم کاهش تراکم بافت استخوان می باشند. همچنین انحنا پیدا کردن در ستون فقرات و کاهش قد در اثر از بین رفتن مهره های استخوانی نیز از علائم دیگر کاهش تراکم استخوان می باشند.

زمانی که تراکم استخوان ها در بدن کاهش پیدا می کند، با کوچکترین ضربه و حادثه، استخوان ها دچار شکستگی می شوند

زمانی که تراکم استخوان ها در بدن کاهش پیدا می کند، با کوچکترین ضربه و حادثه، استخوان ها دچار شکستگی می شوند. حتی حرکت دادن ناگهانی دست و پا نیز می تواند موجب ترک خوردگی استخوان و آسیب به آن ها شود که همه این موارد، علائم ضعف استخوان ها می باشند.

بروز علائم کاهش تراکم استخوان یا پوکی استخوان نشاندهنده شدت گیری این مشکل در بدن است، با بروز اولین علائم بایستی فورا به بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان مراجعه نموده و وضعیت استخوان های بدن را به طور دقیق بررسی کنید. یکی از مراکز خوب با برخورداری از بهترین دستگاه ها برای انجام این تست، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

نتایج سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت تفسیر می شوند؟

نتایج سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت تفسیر می شوند؟
نتایج سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت تفسیر می شوند؟

بعد از انجام تست تراکم استخوان و سنجش وضعیت استخوان ها به وسیله اسکنر محیطی یا مرکزی، نتایجی به دست می آید که با بررسی آن ها می توان وضعیت تراکم استخوانی را مشخص کرد. نتایج این آزمایش در دو سطح سنجیده می شود، سطح یا نمره T و سطح Z.

سطح و نمره T

نمره T، وضعیت آزمایش تراکم استخوان فرد را نسبت به فرد بزرگسال دیگر با جنسیت مشابه و حداکثر تراکم استخوان سنجیده و مشخص می کند.

نمرات نسبت به فردی با تراکم استخوان کاملا سالم از منفی یک تا -4/2 طبقه بندی شده و در صورتی که تراکم استخوانی بیمار از کمترین نمره نیز پایین تر باشد، قطعا به پوکی استخوان مبتلا خواهد بود.

در صورت مشاهده این نمره در وضعیت استخوان های فرد، پزشک فورا اقدامات مراقبت از استخوان ها برای جلوگیری از شکستگی و صدمات مشابه را توصیه می کند.

سطح و نمره Z

نمره Z اما فرد را با گروهی از افراد در سن، جنسیت و وضعیت استخوانی مشابه مقایسه می کند. این مقایسه معمولا برای تشخیص شدت آسیب دیدگی و مشخص کردن نوع درمان انجام می شود و بعد از نتیجه گیری از آن، پزشک روش درمانی مناسب برای معالجه بیمار را آغاز می کند.

بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان، نتایج این آزمایش را در کوتاه ترین زمان و به دقیق ترین شکل ممکن آماده می کند تا بیمار بعد از مراجعه به این مرکز، نتیجه گیری قطعی داشته باشد.

بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟
بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که تا اینجای مقاله گفته شد، به دلیل حساسیت انجام آزمایش تراکم استخوان و تاثیر نتایج آن در شروع درمان بیمار، بهتر است این تست در بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان انجام شود.

اما با توجه به این که امروزه مراکز زیادی این آزمایش را انجام می دهند، ممکن است پیدا کردن بهترین مرکز، کار ساده ای نباشد. در این بخش به معرفی ویژگی های بهترین مرکز برای دسترسی ساده تر به آن صحبت خواهیم کرد.

آیا سرطان استخوان درمان قطعی دارد ؟

ویژگی های بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان

برای بررسی تراکم استخوان دو دستگاه اسکنر مرکزی و محیطی مورد نیاز است. بنابراین یکی از ویژگی های بهترین مرکز در این زمینه را می توان برخورداری از دستگاه های مدرن و جدید دانست. البته با توجه به این که دستگاه های انجام این آزمایش عمری طولانی دارند، توجه به سرویس به موقع و عدم خطاهای دستگاه ها نیز می تواند از ویژگی مراکز خوب باشد.

برخورداری از کادر حرفه ای و با تجربه در زمینه انجام این تست، دیگر ویژگی یک مرکز خوب است. پزشکانی که برای انجام این تست در بهترین مرکز حاضر هستند، باید توانایی ارتباط خوب با بیماران و انتقال ساده اطلاعات را داشته باشند. با وجود بی خطر بودن این آزمایش، بیشتر بیماران نسبت به عوارض و انجام آن ترس و نگرانی دارند، کاهش استرس و نگرانی بیمار وظیفه پزشک بوده و به نحوه ارتباط با بیمار بستگی دارد.

تمیزی مرکز و رعایت بهداشت آن از دیگر ویژگی های یک مرکز خوب در زمینه سنجش تراکم استخوان است.

در نظر گرفتن همین ویژگی های ساده باعث انتخاب بهترین مرکز و انجام آزمایش به بهترین شکل می شود. به عنوان یکی از مراکز خوب برای سنجش تراکم استخوان، می توان به بیمارستان ایرانشهر اشاره کرد.

لطفا از پست علائم سرطان استخوان در آزمایش خون و دیدن کنید.

هزینه انجام آزمایشات در بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت محاسبه می شود؟

هزینه انجام آزمایشات در بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت محاسبه می شود؟
هزینه انجام آزمایشات در بهترین مرکز سنجش تراکم‌ استخوان به چه صورت محاسبه می شود؟

در آخرین بخش از مقاله بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان، در مورد یکی از دغدغه های مهم بیمارانی که پزشک انجام این تست را به آن ها توصیه کرده است، صحبت خواهیم کرد.

نگرانی مهم بیشتر بیماران که باعث به تعویق انداختن انجام آزمایشات می شود، هزینه انجام آن است. این نگرانی در مورد سنجش تراکم استخوان وجود دارد. هزینه انجام این آزمایش به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر در هزینه سنجش تراکم استخوان

اولین فاکتور موثر در هزینه انجام آزمایش، مرکزی است که تست در آن انجام می شود. هزینه انجام این تست در مراکز خصوصی بیشتر از مراکز دولتی است.

همچنین بسته به دستگاه و محلی که تراکم استخوان آن انجام می شود نیز هزینه نهایی این آزمایش بیشتر می شود. به عنوان مثال هزینه اسکنر مرکزی به علت وسعت محل و زمانبر بودن انجام تست، بیشتر از اسکن محیطی می باشد. نوع بیمه بیمار نیز در تعیین هزینه ها موثر است.

برخی از بیمه ها، بیشتر هزینه انجام این آزمایش و آزمایشات مشابه را پوشش می دهند که این مسئله موجب کاهش چشمگیر هزینه های آزمایش برای بیمار می شود. نیاز به تکرار آزمایش نیز می تواند در تعیین هزینه آن تاثیرگذار باشد.

به عنوان بهترین مرکز سنجش تراکم استخوان که با وجود برخورداری از بهترین دستگاه ها برای انجام این تست و کادر مجرب حرفه ای، هزینه های انجام این آزمایش در آن بسیار مناسب بوده و با پوشش دهی بیشتر بیمه ها، هزینه نهایی آزمایش را برای بیماران کاهش می دهد، می توان بیمارستان ایرانشهر را نام برد.

در پایان پیشنهاد می کنیم تفسیر تست سنجش تراکم استخوان را مطالعه نمایید.

https://cutt.ly/GGkDL8k

https://bit.ly/3y0YLbk

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید