لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

علت قطره قطره آمدن ادرار

علت قطره قطره آمدن ادرار

Table of Contents

مشکلات انسداد مجاری ادراری و بررسی علت قطره قطره آمدن ادرار یکی از مهم ترین مباحث در علم پزشکی می باشد. بسیاری از افرادی که با مشکل قطره قطره آمدن ادرار خود مواجه می شوند به دنبال یافتن منبع این مشکل و علت آن می باشند.

قطره قطره آمدن ادرار در افراد می تواند علل گوناگونی داشته باشد که هر یک از این علت ها باید به سبب بررسی شرایط افراد و میزان سلامتی آن ها تشریح گردد.

نکته ی مناسبی که در مورد علت یابی قطره قطره آمدن ادرار وجود دارد این است که خوشبختانه امکانات و ابزار کافی برای یافتن علت این امر فراهم می باشد و شما می توانید به سبب مشورت با پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه، مشکل خود را ریشه یابی کرده و در پی درمان آن باشید.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد علت قطره قطره آمدن ادرار مباحثی را مطرح کرده و به بررسی این موضوع بپردازیم.

پیشنهاد می کنیم از پست بیماری آنژیوسارکوم چیست؟ دیدن کنید.

ویدئو علت قطره قطره آمدن ادرار

یکی از بهترین مراکزی که می توان از آن برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار کمک گرفت، بیمارستان خصوصی ایرانشهر می باشد. شما می توانید به سبب مشورت با پزشکان و متخصصانی که در این بیمارستان حضور دارند، بهترین روش درمانی را برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار برگزینید.

پیشنهاد می کنیم از پست معنی moderate در آزمایش ادرار و معنی few در آزمایش ادرار دیدن کنید.

اینفوگرافیک علت قطره قطره آمدن ادرار

اینفوگرافیک علت قطره قطره آمدن ادرار
اینفوگرافیک علت قطره قطره آمدن ادرار

از جمله شاخصه های اصلی که برای رفع چنین مشکلی مطرح می باشد، آنالیز کردن بیمار و بررسی شرایط او است که در این مرکز درمانی می توانید به راحتی این روند را طی کرده و سپس به درمان بیماری خود بپردازید.

لطفا از پست معنی see culture در آزمایش ادرار دیدن کنید.

علت قطره قطره آمدن ادرار

  1. بارداری، زایمان، یائسگی
  2. بیماری هایی مانند دیابت، پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس( ام اس)
  3. بیماری های دستگاه ادراری، عفونت، سکته مغزی، جراحی و درمان سرطان های لگن
  4. غذاها یا نوشیدنی های خاص و یا داروهای خاص

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش علت قطره قطره آمدن ادرار کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

فهرست:

علت قطره قطره آمدن ادرار چیست؟

وجود مانع در مجاری ادراری

انباشته شدن ادرار

شل بودن عضلات

دیورتیکول پیشابراه

ایجاد چروک پوستی در لگن

برخی از جراحی های پروستات

وارد شدن فشار بیش از حد بر روده

سایر علل جزئی

آیا قطره قطره آمدن ادرار برای بدن مضر است؟

آیا امکان تشدید مشکل قطره قطره آمدن ادرار وجود دارد؟

روش های درمان قطره قطره آمدن ادرار

تقویت عضلات لگن

تخلیه ی صحیح ادرار

انجام عمل جراحی

 

علت قطره قطره آمدن ادرار چیست؟

علت قطره قطره آمدن ادرار چیست؟
علت قطره قطره آمدن ادرار چیست؟

چکه کردن ادرار از آلت تناسلی و قطره قطره آمدن آن ممکن است به سبب عوامل مختلفی پدیدار گردد. هر فرد باید با در نظر گرفتن شرایط خود به دنبال یافتن علت قطره قطره آمدن ادرار باشد.

وجود مشکل در مجاری ادراری، درگیری ذهن و روان، مشکلات کلیوی و بسیاری از موارد دیگر را می توان عاملی برای قطره قطره آمدن ادرار در افراد معرفی کرد.

در ادامه ی این بخش از مقاله قصد داریم تا شایع ترین عللی که موجب می شود تا ادرار به صورت چکه و قطره قطره بیاید را بررسی کنیم. باید توجه داشت که اولین قدم برای درمان مشکل قطره قطره آمدن ادرار، یافتن علت آن می باشد و به همین جهت مطالعه ی این بخش از مقاله به شدت توصیه می گردد.

هر یک از مواردی که در ادامه ی این بخش ذکر خواهد شد، می تواند عاملی مستقل برای قطره قطره آمدن ادرار باشد و تشخیص این امر در وهله ی اول بر عهده ی خود فرد می باشد و در صورتی که فرد نتواند به خوبی در این زمینه علت یابی کند باید از پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرد.

بیمارستان ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمانی حال حاضر در کشور

در حال حاضر بیمارستان ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمانی حال حاضر در کشور ما می باشد که پزشکان متخصصی که در این بیمارستان مشغول می باشند، می توانند به راحتی مشکل قطره قطره آمدن ادرار را بررسی کرده و سپس به دنبال راه های درمان آن باشند.

بهره مندی از مراکز معتبر درمانی همچون بیمارستان ایرانشهر برای یافتن علت قطره قطره آمدن ادرار و سپس اقدام برای درمان آن می تواند روند درمان افرادی که با این مشکل مواجه هستند را تا حد بسیار زیادی تسریع گرداند.

پیشنهاد می کنیم از پست بیمارستان خصوصی کلیه و مجاری ادرار دیدن کنید.

وجود مانع در مجاری ادراری

وجود مانع در مجاری ادراری
وجود مانع در مجاری ادراری

یکی از شایع ترین علل قطره قطره آمدن ادرار در افراد، وجود مانع در مسیر دفع ادرار می باشد. وجود موانعی همچون سنگ در مجاری ادراری می تواند عاملی برای چکه کردن ادرار و دفع آن به صورت قطره قطره باشد.

این عامل که به عنوان یکی از اصلی ترین علت های قطره قطره آمدن ادرار به حساب می آید، معمولا در تمامی اقشار دیده می شود و علت آن نیز با توجه به شرایط افراد تعیین می گردد.

افرادی که سابقه ی سنگ کلیه و مثانه را داشته اند، بیشتر از سایر افراد می توانند در معرض چنین خطری باشند. البته ممکن است گاهی اوقات مانع به وجود آمده در مجاری ادراری می تواند عاملی داخلی بوده باشد و پای مانعی خارجی همچون سنگ در کار نباشد.

در چنین مواردی ممکن است ایجاد چین و چروک در مسیر مجاری ادراری، مانع از حرکت روان ادرار به سوی مجاری خروجی گردد و شاهد قطره قطره آمدن ادرار فرد باشیم.

گاهی اوقات نیز به سبب برخی از تغییراتی که ممکن است به دلیل فعالیت بیش از حد به وجود آمده باشند، مجاری ادراری به سبب افتادگی و ایجاد مانع، نتوانند ادرار را به خوبی دفع کنند.

مشورت و مراجعه به پزشک

تشخیص چنین مواردی صرفا با مشورت و مراجعه به پزشک ممکن می باشد و افراد به خودی خود نمی توانند در مواردی اینگونه به دنبال علت قطره قطره آمدن ادرار خود باشند.

از آن جایی که در بیمارستان خصوصی ایرانشهر، تمامی امکانات مدرن و به روز برای تشخیص و درمان انواع بیماری ها وجود دارد، توصیه می کنیم در صورتی که شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده اید با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر و مطرح کردن مشکل خود با پزشکان این بیمارستان به دنبال راه های رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار خود باشید.

انباشته شدن ادرار

انباشته شدن ادرار
انباشته شدن ادرار

سیستم مجاری ادرار در آقایان و خانم ها به گونه ای است که امکان انباشته شدن ادرار در برخی از نقاط این سیستم وجود دارد. انباشته شدن ادرار در برخی از ناحیه های مجاری ادراری موجب می شود تا پس از گذشت مدتی شاهد قطره قطره آمدن ادرار و چکه کردن آن باشیم.

این مشکل معمولا در سنین بالا بیشتر رخ می دهد اما در برخی از موارد نیز ممکن است فردی به سبب آناتومی بدن خود درگیر چنین مشکلی شود. در مجاری ادراری آقایان بیشتر شاهد انباشته شدن ادرار در ناحیه ی پیشابراه می باشیم که با توجه به میزان انباشته شدن ادرار در این منطقه ممکن است شاهد قطره قطره آمدن ادرار فرد باشیم.

در خانم ها نیز تجمع ادرار در ناحیه ی پیشابراه امکان پذیر است اما این مورد بیشتر در بین آقایان شایع تر می باشد. تخلیه ی کامل ادرار و تمیز کردن آلت به صورت کامل می تواند میزان ادرار تنباشته شده در این مناطق را کاهش داده و یا کلا حذف کند.

انجام استبرا پس از ادرار تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از قطره قطره آمدن ادرار در افراد خواهد داشت

به همین سبب است که انجام استبرا پس از ادرار تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از قطره قطره آمدن ادرار در افراد خواهد داشت. همچنین تمرکز بر تخلیه ی کامل ادرار و پرهیز از عجله نیز عامل دیگری است که می تواند از بروز چنین مشکلی جلوگیری کند.

برای مشاوره در این زمینه و یافتن علت قطره قطره آمدن ادرار می توانید با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر از نظرات متخصصین این بیمارستان بهره مند شده و روش های جلوگیری از قطره قطره آمدن ادرار را یاد گرفته و در صورت نیاز به درمان برای رفع مشکل خود اقدام نمائید.

مشکل قطره قطره آمدن ادرار در بیشتر موارد قابل حل می باشد و جز در مواردی که افرادی با سن بالا دچار چنین مشکلی می شوند، می توان با استفاده از روش های نوین درمانی، چنین مشکلی را رفع کرد.

شل بودن عضلات

شل بودن عضلات
شل بودن عضلات

از جمله عوامل دیگری که می تواند موجب قطره قطره آمدن ادرار گردد، شل بودن عضلات در ناحیه ی لگن می باشد. افزایش سن در آقایان و خانم ها را می توان اصلی ترین علت شل شدن عضلات در طول زمان دانست.

شل شدن عضلات در وهله ی اول موجب می شود تا فزد شاهد قطره قطره آمدن ادرار خود باشد و در صورتی که روند شل شدن این عضلات رو به افزایش باشد، ممکن است به مرور زمان فرد درگیر بی اختیاری ادرار نیز گردد.

هر چند که اصلی ترین علت شل بودن عضلات لگن، پیری بیان شده است اما گاهی اوقات ممکن است مصرف برخی از داروهای منبسط کننده ی عضله نیز بتواند موجب چنین پیش آمدی گردد.

برخی از داروها می توانند موجب بروز عوارض در بدن انسان گردند

همچنین برخی از داروها می توانند موجب بروز عوارض در بدن انسان گردند که استفاده از چنین داروهایی نیزمی تواند موجب شل شدن عضلات و به عنوان یکی از علل قطره قطره آمدن ادرار تلقی گردد.

در تمامی موارد مذکور که بیان شد این امکان وجود دارد که بتوان جلوی قطره قطره آمدن ادرار را گرفت و برای درمان این مشکل اقدام کرد.

فقط در یکی از این موارد که آن هم افزایش سن می باشد، ممکن است روند حل مشکل قطره قطره آمدن ادرار کمی با اعسار همراه باشد که گاهی اوقات نیز به نتیجه نمی رسد و در چنین مواردی می توان از انواع روش های پیشگیری مثل استفاده از پوشک و یا اعمال رژیم غذایی استفاده کرد.

باید توجه داشته باشید که برای این که بتوانید علت قطره قطره آمدن ادرار خود را بیابید، بهتر است پیش از هرگونه ظن و گمان در این زمینه با پزشک متخصص مجاری ادراری در این زمینه مشورت کنید.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر یکی از برترین مراکز درمانی در سطح کشور ما می باشد که شما می توانید برای طرح مشکل خود با پزشک به این بیمارستان مراجعه کرده و برای درمان اقدام کنید.

دیورتیکول پیشابراه

دیورتیکول پیشابراه
دیورتیکول پیشابراه

دیورتیکول پیشابراه یکی از مشکلاتی است که می تواند مجاری ادراری را درگیر خود کرده و علت قطره قطره آمدن ادرار گردد. این مشکل معمولا در خانم ها مشاهده می شود و در اکثر موارد شاهد بروز دیورتیکول پیشابراه پس از زایمان می باشیم.

دیورتیکول به فرو رفتگی خاصی در پیشابراه گفته می شود که وجود این فرو رفتگی در مسیر دفع ادرار موجب می شود تا شاهد باقی ماندن ادرار در این فرو رفتگی و سپس قطره قطره آمدن ادرار باشیم.

بیشتر خانم هایی که با مشکل دیورتیکول پیشابراه مواجه هستند دارای ضعف بدنی خاصی می باشند

بیشتر خانم هایی که با مشکل دیورتیکول پیشابراه مواجه هستند دارای ضعف بدنی خاصی می باشند که پس از زایمان بچه، وجود چنین ضعفی در بدن موجب می گردد تا دیورتیکول به وجود آمده در پیشابراه ایجاد گردد و مشکل قطره قطره آمدن ادرار مطرح شود.

وجود این فرو رفتگی ممکن است پس از دو الی سه هفته بعد از زایمان ترمیم گردد ولی زمانی که میزان چکه چکه آمدن ادرار بیش از حد گردد و یا مدت زمان قطره قطره آمدن ادرار به بیش از سه هفته افزایش پیدا کند، مراجعه به پزشک برای اعمال روش های درمانی توصیه می گردد. گاهی اوقات افزایش بیش از حد میزان فرو رفتگی در پیشابراه می تواند موجب پارگی آن بخش گشته و عفونت را در پی داشته باشد.

در چنین مواردی امکان ترمیم پیشابراه جز با جراحی امکان پذیر نمی باشد و به همین سبب جدی گرفتن قطره قطره آمدن ادرار در خانم هایی که به تازگی زایمان داشته اند اهمیت بسیار بالایی دارد.

وجود امکانات تشخیصی و درمانی معتبر و به روز در بیمارستان خصوصی ایرانشهر موجب شده است تا بسیاری از افراد برای یافتن علت قطره قطره آمدن ادرار و یا درمان این مشکل به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنند.

ایجاد چروک پوستی در لگن

ایجاد چروک پوستی در لگن
ایجاد چروک پوستی در لگن

به وجود آمدن چین و چروک های پوستی در ناحیه ی لگن و اطراف آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در امر دفع ادرار داشته باشد. این مشکل معمولا در افراد چاق با سنین بالا رخ می دهد ولی بروز چنین مشکلی در افراد کم سن نیز دور از انتظار نیست.

زمانی که مجاری ادراری به صورت صاف و بدون مانع باشند، روند دفع ادرار همانند حالت عادی طی می شود اما در صورتی که شاهد وجود چین در برخی از نقاط مجاری ادراری باشیم، ممکن است با قطره قطره آمدن ادرار مواجه شویم.

از آن جایی که سیستم دفع ادرار در نواحی لگن و اطراف آن قرار گرفته است، ایجاد چین و چروک های پوستی در این منطقه می تواند علت قطره قطره آمدن ادرار گشته و به مرور زمان فرد را درگیر خود کند.

ایجاد چین و چروک در ناحیه ی لگن و اطراف آن به خودی خود نمی تواند عامل قطره قطره آمدن ادرار باشد

البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایجاد چین و چروک در ناحیه ی لگن و اطراف آن به خودی خود نمی تواند عامل قطره قطره آمدن ادرار باشد اما زمانی که این چین و چروک ایجاد شده در مسیر مجاری ادراری قرار گیرند و روند دفع ادرار را با خلل مواجه سازند، شاهد قطره قطره آمدن ادرار خواهیم بود.

همچنین میزان چکیدن قطرات ادرار و تعداد دفعات تکرار این روند در طول روز می تواند نشان دهنده ی موقعیت چین و چروک ایجاد شده و میزان تاثیر آن بر مجاری باشد.

تمامی این موارد جز با تشخیص از طریق تصویر برداری میسر نخواهد بود و از آن جایی که بیمارستان خصوصی ایرانشهر یکی از مجهزترین بیمارستان های سطح کشور می باشد، شما می توانید برای تشخیص میزان این مشکل و درمان و رفع همیشگی آن به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نموده و مشکل خود را با پزشکان متخصص در این بیمارستان در میان بگذارید.

برخی از جراحی های پروستات

برخی از جراحی های پروستات
برخی از جراحی های پروستات

پروستات نقش مهمی در روند دفع ادرار دارد که گاهی اوقات ممکن است به دلیل بروز عواملی خاص، شاهد انجام جراحی پروستات باشیم. در بین انواع مختلف جراحی های پروستات، برخی از این جراحی ها می توانند مشکل قطره قطره آمدن ادرار را برای فرد در پی داشته باشند.

معمولا در بین جراحی هایی که به منظور درمان و ترمیم پروستات صورت می پذیرد، آن دسته از جراحی هایی که برای بزرگ تر شدن پروستات انجام می شود، می تواند علت قطره قطره آمدن ادرار گردد.

در واقع شاید بتوان گفت یکی از عوارض احتمالی انجام جراحی بزرگ شدن پروستات، قطره قطره آمدن ادرار می باشد که جلوگیری از این امر به دو عامل نیاز دارد.

عامل اول نبود ضعف عضلانی در بیمار می باشد و عامل دوم نیز میزان تبحر جراح برای انجام جراحی بزرگ شدن پروستات می باشد. انتخاب پزشک جراح برای انجام این جراحی اهمیت بالایی دارد چرا که پزشک جراحی می تواند با اعمال تمهیداتی خاص، جلوی بروز برخی از عوارض پس از عمل بزرگ شدن پروستات را بگیرد که یکی از آن ها قطره قطره آمدن ادرار می باشد.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر به سبب تجمع پزشکان و متخصصان نمونه در سطح کشور ما، یکی از برترین مراکز درمانی می باشد که شما می توانید برای رفع مشکلات مرتبط با مجاری ادراری به این بیمارستان مراجعه نمائید.

وجود فیزیوتراپیست های برتر کشوری در این بیمارستان موجب شده است تا بسیاری از افراد، بیمارستان خصوصی ایرانشهر را به عنوان مرکز درمانی مشکلات خود انتخاب کنند.

وارد شدن فشار بیش از حد بر روده

وارد شدن فشار بیش از حد بر روده
وارد شدن فشار بیش از حد بر روده

عامل دیگری که می تواند روند دفع ادرار را با خلل مواجه سازد، وارد کردن فشار بیش از حد برای دفع مدفوع می باشد. این مساله معمولا در مواردی پیش می آید که فردی دچار یبوست شدید باشد و برای رفع مشکل خود اقدام به وارد کردن فشاری بیش از حد تحمل بر روده ی خود کند.

در چنین حالتی و به سبب وارد شدن فشار بیش از حد بر روده، ممکن است روند کنترل مجاری ادراری تا حدودی کاهش یابد که نتیجه ی آن قطره قطره آمدن ادرار خواهد بود.

باید توجه داشت که بهتر است در زمان ابتلا به یبوست از روش های درمان و پیشگیری از یبوست استفاده کرد و از وارد کردن فشار بیش از حد به سیستم تخلیه ی بدن خودداری کرد.

آسیب دیدن روده ی انسان به سبب فشار وارده نیز می تواند علت قطره قطره آمدن ادرار در چنین فردی تلقی گردد

همچنین آسیب دیدن روده ی انسان به سبب فشار وارده نیز می تواند علت قطره قطره آمدن ادرار در چنین فردی تلقی گردد چرا که روده ی انسان تاثیر بسیار زیادی بر روند دفع ادرار دارد و در صورتی که فردی نتواند این روند را به صورت کامل کنترل کند، ممکن است با مشکل قطره قطره آمدن ادرار مواجه شود.

در صورتی که شما نیز با مشکلی همچون یبوست شدید مواجه هستید بهتر است پیش از مصرف هرگونه داروی ناشناخته با پزشکان و متخصصان بیمارستان ایرانشهر مشورت کنید.

پیشگیری از یبوست و درمان آن میتواند پیش زمینه ای برای جلوگیری از قطره قطره آمدن ادرار به حساب بیاید و به همین دلیل، مراجعه به پزشک در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم دفع ادرار توصیه می گردد.

بسیاری از افراد برای رفع مشکلات اینچنینی خود به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کرده اند که رضایت این افراد از نتیجه ی درمان خود نشان دهنده ی تخصص متخصصان بیمارستان خصوصی ایرانشهر در درمان انواع بیماری های گوناگون می باشد.

سایر علل جزئی

برخی دیگر از عوامل هستند که ممکن است به عنوان علت قطره قطره آمدن ادرار مطرح شوند. چنین عواملی معمولا در موارد بسیار نادری رخ می دهد و به همین دلیل جزو علل شایع برای قطره قطره آمدن ادرار محسوب نمی شوند. بحث اضافه وزن و افزایش بی رویه ی وزن را می توان یکی از این علل دانست.

همانطور که قبلا هم گفتیم افزایش وزن می تواند تاثیرات منفی بسیاری بر روند دفع ادرار داشته باشد که یکی از آن ها قطره قطره آمدن ادرار در افراد چاق می باشد. علت دیگر برای قطره قطره آمدن ادرار، وجود برخی از آسیب های عصبی و مشکلات روانی می باشد.

انقباض و انبساط عضلات مجاری ادراری در هنگام ظهور مشکلات عصبی

انقباض و انبساط عضلات مجاری ادراری در هنگام ظهور مشکلات عصبی می تواند موجب شود تا فرد درگیر شاهد قطره قطره آمدن ادرار خود باشد که در این مورد، اعمال روش های درمان جسمی ممکن است کارساز نبوده باشد و برای رفع این مشکل بهتر است به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه شود.

استفاده ی بیش از حد از عضلات علت دیگری است که می تواند روند کارکرد مجاری ادراری را با اختلال مواجه ساخته و موجب قطره قطره آمدن ادرار گردد.

منظور از استفاده ی بیش از حد از عضلات، بلند کردن اجسام سنگین و کار کشین از عضلات مختلف بدن می باشد. باید توجه داشت که رعایت حد اعتدال در انجام امور می تواند ضامن سلامتی ما باشد.

در هر حال اگر شما نیز با مشکل قطره قطره آمدن ادرار مواجه هستید، می توانید با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر و مشورت با پزشکان این بیمارستان، علت قطره قطره آمدن ادرار را پیدا کرده و برای رفع این مشکل گام بردارید.

آیا قطره قطره آمدن ادرار برای بدن مضر است؟

آیا قطره قطره آمدن ادرار برای بدن مضر است؟
آیا قطره قطره آمدن ادرار برای بدن مضر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که قطره قطره آمدن ادرار به خودی خود، مشکل خاصی محسوب نمی شود اما این مشکل نباید نادیده گرفته شود چرا که علت قطره قطره آمدن ادرار می تواند گاهی اوقات تهدید کننده ی سلامتی فرد باشد.

همان طور که در بخش قبلی مقاله نیز در این مورد بحث شد، گاهی اوقات مشکل قطره قطره آمدن ادرار می تواند ناشی از وجود مشکلی خاص در مجاری ادراری باشد.

همچنین مساله ی قطره قطره آمدن ادرار در صورتی که خیلی جدی گرفته نشود، می تواند به مرور زمان تبدیل به بی اختیاری ادرار شود که درمان این بیماری به مراتب بدتر و سخت تر از درمان قطره قطره آمدن ادرار می باشد.

به پزشک مراجعه کنید

همچنین به دلیل آسیب پذیر بودن مجاری ادراری زنان پس از زایمان، بهتر است در صورت مشاهده ی هرگونه علائم قطره قطره آمدن ادرار در اولین فرصت ممکن به پزشک مراجعه شود.

مشورت با پزشک در چنین مواردی می تواند موجب پیشگیری از بیماری های گوناگونی گردد. در کل باید بگوییم هر چند که قطره قطره آمدن ادرار مضرات خاصی را برای بدن در پی ندارد اما مراجعه به پزشک برای بررسی علت قطره قطره آمدن ادرار و درمان این مشکل توصیه می گردد.

در همین راستا بیمارستان خصوصی ایرانشهر به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی در کشور ما شناخته می شود که وجود تجهیزات به روز تشخیص بیماری های گوناگون به همراه متخصصان معتبر کشوری در این بیمارستان موجب شده است تا از بیمارستان ایرانشهر به عنوان یک مرکز درمانی معتبر برای تشخیص و درمان انواع بیماری های مختلف یاد شود.

مسلم است که مشورت با یک پزشک کار بلد برای درمان مشکل قطره قطره آمدن ادرار می تواند تاثیر بسیاری در روند بهبودی بیماران داشته باشد.

آیا امکان تشدید مشکل قطره قطره آمدن ادرار وجود دارد؟

آیا امکان تشدید مشکل قطره قطره آمدن ادرار وجود دارد؟
آیا امکان تشدید مشکل قطره قطره آمدن ادرار وجود دارد؟

بحث قطره قطره آمدن ادرار و میزان آن با توجه به شرایط افراد می تواند متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است تنها چند روز در ماه درگیر این مشکل باشند و در برابر این افراد، برخی از بیماران هستند که هر روز درگیر قطره قطره آمدن ادرار می باشند.

این که آیا ممکن است قطره قطره آمدن ادرار در افراد تشدید شود یا خیر به نوع عکس العمل فرد در برابر این مشکل بر می گردد. گاهی اوقات سهل شمردن این مشکل می تواند به مرور زمان موجب تشدید این امر گردد و بیمار را هر روز بیشتر و بیشتر درگیر خود کند.

از سویی دیگر برخی از عوامل نیز هستند که می توانند به صورت مقطعی موجب تشدید قطره قطره آمدن ادرار شوند. اولویت اول برای جلوگیری از تشدید قطره قطره آمدن ادرار، تشخیص مناسب و آگاهی از علت قطره قطره آمدن ادرار می باشد.

افرادی که با مشکل قطره قطره آمدن ادرار مواجه هستند باید ابتدا این نکته را بررسی کنند که آیا به درستی و به صورت کامل ادرار خود را تخلیه می کنند یا خیر. گاهی اوقات ممکن است فردی به خوبی نتواند ادرار خود را تخلیه کند و چکه کردن ادرار را به عنوان قطره قطره آمدن ادرار تلقی کند.

استبرا

در چنین مواردی بهتر است در مورد استبرا و چگونگی آن مطالعاتی به جای آورده شود تا نحوه ی دقیق تخلیه ی ادرار یاد گرفته شود.

افرادی که با گذشت زمان متوجه تشدید قطره قطره آمدن ادرار می شوند در قدم اول باید هر چه سریع تر به یک مرکز درمانی معتبر برای تشخیص مشکل خود مراجعه کنند.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر تمامی امکانات مرتبط با تشخیص علت قطره قطره آمدن ادرار را دارا می باشد و به همین سبب از این بیمارستان به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی کشوری برای رفع چنین مشکلاتی نام برده می شود.

روش های درمان قطره قطره آمدن ادرار

روش های درمان قطره قطره آمدن ادرار
روش های درمان قطره قطره آمدن ادرار

برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار راهکارهای فراوانی توصیه شده است. این راهکارها با توجه به میزان مشکل ایجاد شده و با در نظر گرفتن شرایط فرد می باشد. گاهی اوقات ممکن است شاهد این باشیم که فردی بدون مراجعه به پزشک نیز بتواند مشکل قطره قطره آمدن ادرار را برطرف کند.

علت چنین امری عدم آگاهی از برخی مسائل می باشد که موجب می گردد تا افرد نتوانند به خوبی ادرار خود را تخلیه کنند و در چنین حالتی ممکن است این طرز فکر پیش بیاید که چنین مشکلی قطره قطره آمدن ادرار است.

اصلاح برخی از روش های تخلیه ی ادرار و آشنایی نسبی با مجاری ادراری می تواند مشکل بسیاری از افراد را در قطره قطره آمدن ادرار رفع کند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد روش های درمان مشکل قطره قطره آمدن ادرار مباحثی را مطرح کنیم.

این روش ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد که برخی از آن ها توسط خود فرد امکان پذیر است و برخی نیز به سبب مراجعه به پزشک قابل حل می باشد. توصیه ی ما برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار، مراجعه به بیمارستان ایرانشهر و مشورت با پزشکان این بیمارستان در مورد قطره قطره آمدن ادرار و طریقه ی رفع آن می باشد.

از آن جایی که جدیدترین و مدرن ترین ابزار تشخیص بیماری های مختلف در بیمارستان خصوصی ایرانشهر موجود می باشد، پزشکان این بیمارستان می توانند در اولین فرصت ممکن علت یابی کرده و برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار بیمار خود اقدام کنند.

تقویت عضلات لگن

تقویت عضلات لگن
تقویت عضلات لگن

از آن جایی که عضلات ناحیه ی لگن و اطراف آن تاثیر بسیار زیادی در سیستم مجاری ادرار و دفع ادرار دارد هرگونه تغییری که در این بخش از عضلات بدن به وجود بیاید، می تواند بر مجاری ادراری نیز تاثیر گذار باشد.

قبلا هم گفته شد که یکی از اصلی ترین عوامل قطره قطره آمدن ادرار به خصوص در سنین بالا، شل شدن عضلات ناحیه ی لگن می باشد.

به همین جهت است که افراد مبتلا به این مشکل در صورتی که با تشخیص پزشک به این نکته برسند که علت قطره قطره آمدن ادرار در آن ها، شل بودن عضلات ناحیه ی لگن می باشد، می توانند به سبب تقویت نسبی این بخش از عضلات خود، شاهد کاهش قطره قطره آمدن ادرار به مرور زمان و قطع آن باشند.

این روش می تواند به دو طریق مراجعه به پزشک و اقدام خود فرد صورت پذیرد.

البته این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که تقویت عضلات لگن صرفا در صورتی کارساز خواهد بود که مشکل قطره قطره آمدن ادرار فرد به سبب شل بودن عضلات این قسمت باشد وگرنه در صورتی که مشکل فردی وجود مانع در مسیر مجاری ادراری باشد، امکان رفع قطره قطره آمدن ادرار به سبب تقویت عضلات لگن برای چنین فردی میسر نخواهد بود.

یافتن علت اصلی قطره قطره آمدن ادرار

برای مشورت در این مورد و یافتن علت اصلی قطره قطره آمدن ادرار خود می توانید به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه کرده و به سبب مشورت با پزشکان این بیمارستان و استفاده از ابزار تشخیصی در بیمارستان ایرانشهر برای علت یابی و رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار خود اقدام کنید.

از سویی دیگر یافتن پزشک معتبر و شناخته شده برای رفع چنین مشکلی ممکن است ذهن افراد را درگیر خود کند که خوشبختانه بیمارستان ایرانشهر به سبب تجمع پزشکان نمونه ی کشوری، یکی از برترین منابع برای دیدار با متخصصان معتبر محسوب می شود.

تخلیه ی صحیح ادرار

تخلیه ی صحیح ادرار
تخلیه ی صحیح ادرار

روش دیگری که برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار می توان به کار گرفت، بررسی روند تخلیه ی ادرار و اشکال زدایی از آن است. برخی از افراد ممکن است به دلیل ناآگاهی از چگونگی تخلیه ی ادرار خود، نتوانند مجاری ادراری خود را به خوبی تمیز کنند که در نتیجه ی آن ممکن است فرد با قطره قطره آمدن ادرار خود مواجه شود.

به همین جهت است که هم خانم ها و هم آقایان باید برخی از اصول را در هنگام ادرار کردن رعایت کنند تا از مشکل قطره قطره آمدن ادرار جلوگیری کنند. آقایان برای تخلیه ی کامل مجاری ادراری خود باید پس از دفع کامل ادرار با استفاده از انگشت خود از پشت کیسه ی بیضه فشار آورده و آن را تا نوک آلت خود ادامه دهند.

این روش می تواند موجب تخلیه ی کامل مجاری ادراری گردد و بدین طریق مشکل قطره قطره آمدن ادرار می تواند حل شود. در مورد خانم ها نیز یکی از مواردی که باید در هنگام دفع ادرار در نظر گرفته شود، باز کردن دو پا به اندازه ی کافی می باشد.

برخی از خانم ها به سبب ایجاد فاصله ی کم بین دو پا، موجب بازگشت ادرار به واژن خود می شوند که این امر می تواند علت قطره قطره آمدن ادرار در چنین افرادی شود. رعایت نکات مذکور در هنگام دفع ادرار می تواند موجب شود تا قطره قطره آمدن ادرار در برخی از افراد به کلی قطع شود و یا تا حد زیادی کاهش یابد.

برای این که افراد بتوانند به صورت دائمی از شر قطره قطره آمدن ادرار راحت شوند باید برای درمان این مشکل خود پزشکی معتبر را انتخاب کنند که خوشبختانه پزشکان بیمارستان خصوصی ایرانشهر جزو برترین پزشکان سطح کشور ما می باشند که می توان به سبب مطرح کردن مشکل با چنین پزشکانی در اولین فرصت برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار اقدام کرد.

انجام عمل جراحی

انجام عمل جراحی
انجام عمل جراحی

استفاده از عمل جراحی برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار معمولا جزو آخرین تصمیمات یک پزشک می باشد که در صورت نبود راه چاره از جراحی برای رفع این مشکل استفاده می شود.

البته باید گفت که صرفا مشکل قطره قطره آمدن ادرار موجب انجام جراحی نمی گردد بلکه علت قطره قطره آمدن ادرار است که پزشک را مجبور به انجام جراحی می کند.

انواع مختلفی از جراحی ها برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار وجود دارند که هر یک از این جراحی ها با در نشر گرفتن شرایط بیمار باید اعمال شود. گاهی اوقات وجود موانعی همچون سنگ در مجاری ادراری موجب می گردد تا پزشک معالج، روش انجام جراحی را برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار به بیمار خود پیشنهاد دهد.

همان طور که قبلا هم گفته شد در چنین حالتی صرفا وجود مانع موجب می شود تا پزشک به جراحی روی بیاورد وگرنه صرف قطره قطره آمدن ادرار به خودی خود ضرر خاصی برای بدن ندارد. به غیر از این روش، جراحی های مختلف دیگری نیز هستند که برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار می توان از این روش ها استفاده کرد.

فرو رفتگی بیش از حد دیواره ی پیشابراه در خانم ها

به عنوان مثال زمانی که شاهد فرو رفتگی بیش از حد دیواره ی پیشابراه در خانم ها می باشیم، انجام عمل جراحی برای جبران این فرو رفتگی را می توان تنها راه چاره برای درمان قطره قطره آمدن ادرار در چنین فردی دانست.

این که چه افرادی مستعد انجام جراحی برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار می باشند باید با تصمیم پزشک صورت پذیرد و به همین سبب یکی از اصول اصلی برای به دست آوردن سلامتی در چنین حالتی، انتخاب یک پزشک متبحر می باشد.

خوشبختانه در کشور ما بیمارستان ایرانشهر هم به جهت حضور پزشکان و جراحان معتبر کشوری و هم به جهت وجود امکانات و ابزار مدرن پزشکی به عنوان یکی از برترین مراکز درمانی کشوری برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار تلقی می گردد.

مراجعه به چنین بیمارستانی مطمئنا می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند به دست آوردن سلامتی برای بیماران داشته باشد.

مشکل قطره قطره آمدن ادرار یکی از مشکلات مرتبط با سیستم دفع ادرار در بدن می باشد که برخی از افراد را درگیر خود کرده است.

قطره قطره آمدن ادرار می تواند عوامل گوناگونی داشته باشد

افرادی که با این مشکل مواجه می شوند باید به این نکته توجه داشته باشند که قطره قطره آمدن ادرار می تواند عوامل گوناگونی داشته باشد و به همین سبب اولین قدم برای رفع این مشکل، کشف علت قطره قطره آمدن ادرار در فرد می باشد.

در این مقاله مطالبی را در مورد قطره قطره آمدن ادرار و برخی از حواشی آن بیان کردیم که موجب می شود تا مطالعه ی چنین مقاله ای بتواند تا حدودی افراد را با مشکل قطره قطره آمدن ادرار آشنا سازد.

همان طور که در متن مقاله نیز چندین با تاکید شد، بهترین و اصولی ترین روش برای رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار در افراد گوناگون، مراجعه به پزشک می باشد. اولین قدم پزشک نیز برای درمان این مشکل پیدا کردن علت قطره قطره آمدن ادرار می باشد.

بیمارستان خصوصی ایرانشهر یکی از مجهزترین بیمارستان های سطح کشور می باشد که وجود ابزار و امکانات مدرن پزشکی در این بیمارستان موجب تسهیل روند علت یابی قطره قطره آمدن ادرار گشته است.

به همین سبب است که مراجعه به بیمارستان ایرانشهر برای یافتن علت و رفع مشکل قطره قطره آمدن ادرار توصیه می گردد. با بررسی سوابق مراجعین به این بیمارستان متوجه نکته ای می شویم و آن هم این است که اکثر قریب به اتفاق مراجعه کنندگان به بیمارستان خصوصی ایرانشهر، نتیجه ی مطلوبی از روند درمان خود در این بیمارستان را شاهد بوده اند.

سوالات متداول

چه آزمایش‌های برای یافتن علت قطره قطره آمدن ادرار پزشک تجویز می کند؟

  1. سیستوسکوپی
  2. نوار عصب مثانه (یورودینامیک)
  3. تست فشاری مثانه
  4. آنالیز ادرار و کشت ادرار
  5. سونوگرافی

انواع بی اختیاری ادرار چیست؟

  1. بی اختیاری استرسی
  2.  بی اختیاری فوریتی
  3.  بی اختیاری سرریز
  4.  بی اختیاری عملکردی
  5. بی اختیاری ترکیب

Table of Contents

3 پاسخ

  1. سلام من پسر ۱۵ سالمه لطفا جواب دهید
    من ۱۵ سالمه و بعد از ادار چند قطره تندتند میاد و صبر میکنم تا اخرین قطره تموم بشه
    و رو راست بگم هر موقع میخوام شرتم بشورم زردی ازش بیرون میاد

  2. سلام من پسر ۱۵ سالمه لطفا جواب دهید
    من ۱۵ سالمه و بعد از ادار چند قطره تندتند میاد و صبر میکنم تا اخرین قطره تموم بشه
    و رو راست بگم هر موقع میخوام شرتم بشورم زردی ازش بیرون میاد و فکر میکنم التم خیلی شله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید