لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

جراحی آلت تناسلی چیست

جراحی آلت تناسلی چیست

Table of Contents

در این مقاله از سایت بیمارستان خصوصی کلیه و مجاری ادرار، به این موضوع می پردازیم که جراحی آلت تناسلی چیست ؟

همان طور که می دانید، سلامتی انسان از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است و می توان مهمترین دغدغه هر فرد را، حفاظت از سلامتی بدن نامید. هر یک از اعضای بدن ما وظایف خاص خود را دارند که همگی آنان یک هدف واحد یعنی حفظ تعادل و سلامت را دنبال می کنند.

از جمله اعضای بدنی که عضو حیاتی بدن محسوب می شود، آلت تناسلی می باشد. آلت تناسلی آقایان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهمترین وظیفه آن تولید مثل و همچنین تعادل در هورمون های بدن را دارد.

اگر این عضو حیاتی بدن به هر دلیلی دچار مشکلات و معضلاتی گردد، ممکن است سلامت کلی بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

به همین دلیل افرادی که به عارضه های مختلفی در قسمت آلت تناسلی دچار هستند، سعی در درمان آن دارند. جراحی آلت تناسلی یکی از روش های درمان این عضو حیاتی می باشد. حتی تعدادی از جراحی های آلت تناسلی، جنبه زیبایی دارند.

لطفا از پست بهترین دستگاه سنجش تراکم استخوان دیدن کنید.

ویدئو جراحی آلت تناسلی چیست

ما در این مقاله قصد داریم در مورد آلت تناسلی و اعضای آن به طور مفصل توضیحاتی ارائه دهیم و در نهایت به این سوال که جراحی آلت تناسلی چیست، پاسخ دهیم و انواع جراحی های آلت تناسلی را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع جراحی های آلت تناسلی، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه فرمایید. بیمارستان ایرانشهر، از معتبرترین و مجهزترین مراکز درمانی به شمار می آید.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین دستگاه mri در تهران دیدن کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش جراحی آلت تناسلی چیست کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

دستگاه تناسلی مردان چه می باشد؟

دستگاه تناسلی مردان چیست؟

ساختار بخش خارجی دستگاه تناسلی مردان چیست؟

بخش های داخلی دستگاه تناسلی مردان چیست؟

وظایف دستگاه تناسلی مردان چیست؟

انواع بیماری ها و اختلالات آلت تناسلی چیست؟

جراحی آلت تناسلی چیست؟

نتیجه گیری

 

دستگاه تناسلی مردان

دستگاه تناسلی مردان
دستگاه تناسلی مردان

همان طور که در مقدمه مقاله گفته شد، دستگاه تناسلی زن و مرد، از عضوهای حیاتی بدن به شمار می رود که مهمترین وظیفه آن تولید مثل می باشد و علاوه بر آن در حفظ حیات بدن اقداماتی موثر انجام می دهد.

دستگاه تناسلی مرد و زن برای تولید مثل از اسپرم و تخمک استفاده می نمایند که نهایت این امر و ترکیب این دو، تبدیل به جنین خواهد شد. پس متوجه شدیم که آلت تناسلی چه نقش مهمی را ایفا می نماید.

حفظ و سالم نگهداشتن آلت تناسلی از وظایف بسیار مهم هر انسانی می باشد، از رعایت بهداشت گرفته تا جلوگیری از ضربه و …، همه این عوامل دست به دست هم می دهد که آلت تناسلی در حالت درست خود قرار گیرد.

پیشنهاد می کنیم از پست معنی few در آزمایش ادرار دیدن کنید.

لذت جنسی

از آنجایی که وظیفه آلت تناسلی مرد، تولید مثل می باشد، وظیفه دیگری بر عهده دارد که آن هم لذت جنسی می باشد و لازمه لذت بردن از آن، شناخت و آگاهی از آلت تناسلی و اجزای آن می باشد.

در صورتی که شناخت کافی از این عضو حیاتی وجود نداشته باشد، نمی توان با مشکلات آن مواجه شد و به منظور حل آن اقدام نمود.

پزشکان و کلینیک های درمانی متعددی وجود دارند که برای درمان مشکلات آلت تناسلی، اقدام می نمایند که یکی از بهترین آنان، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

در مورد دستگاه تناسلی مردان، باید گفت که اجزای آن در بیرون از بدن قرار دارد که شامل آلت تناسلی، کیسه بیضه و بیضه می باشد که هر کدام از آن ها وظایف خاص خود را دارند.

دستگاه تناسلی مردان شامل اندام های داخلی هم می باشد که این اندام ها شامل مجرای خروجی بیضه، پروستات و مجاری ادرار می باشد که از اعضای حیاتی و مهم دستگاه تناسلی محسوب می شود.

درمان و تشخیص بیماری های مربوط به آلت تناسلی توسط متخصصین اورولوژی انجام می شود که کلینیک درمانی بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی می باشد و راهنمایی های لازم را در مورد این که جراحی آلت تناسلی چیست، انجام خواهند داد.

دستگاه تناسلی مردان چیست؟

دستگاه تناسلی مردان چیست؟
دستگاه تناسلی مردان چیست؟

دستگاه تناسلی مردان شامل اندام های مربوط به تولید مثل و دفع ادرار می باشد که از اجزای مختلفی نیز تشکیل شده و هر کدام از این اجزا وظایف خاص خود را دارند. از جمله وظایف دستگاه تناسلی مردان شامل موارد زیر است:

  • تولید اسپرم که وظیفه تولید مثل را دارد و نقش حیاتی در تعادل بدن ایفا می نماید و عامل وراثت و ژنتیک نیز محسوب می شود.

ساختار بخش خارجی دستگاه تناسلی مردان

ساختار بخش خارجی دستگاه تناسلی مردان
ساختار بخش خارجی دستگاه تناسلی مردان

اغلب اندام های دستگاه تناسلی مردان در خارح از  بدن آنان قرار دارد و حفاظت و نگهداری از آنان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه تناسلی مردانه که شامل سه بخش آلت تناسلی، کیسه بیضه و بیضه است، دارای وظایف خاص خود می باشد که ما در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

آلت مرد

آلت مرد
آلت مرد

آلت تناسلی مرد شامل عضوی می باشد که فاقد استخوان است و غضروفی در آن دیده نمی شود. این اندام یکی از عناصر اساسی در هنگام رابطه جنسی است که در هنگام تحریک شدن به حالت نعوظ در می آید تا رابطه جنسی صورت گیرد.

آلت تناسلی مرد دارای تعداد بسیار زیادی عصب می باشد که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. این عصب ها در هنگام رابطه جنسی به فرد کمک می کند تا از لذت بسیار بالایی برخوردار شود و عملا اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم را تجربه نماید.

در زمانی که فرد به ارگاسم می رسد، مایعی به نام مایع منی از آلت تناسلی خارج می گردد که وظیفه تولید مثل را بر عهده دارد. حال آلت تناسلی مردانه به سه بخش مختلف تقسیم می شود:

ریشه آلت

ریشه آلت بخشی از آلت تناسلی مردانه است که در ابتدای دیواره شکم قرار دارد.

بدنه یا شافت

بدنه آلت تناسلی شامل لوله ای استوانه ای شکل است که این لوله فاقد هر گونه استخوان و غضروف است. در داخل بافت های شافت، یک حالت اسفنجی وجود دارد که در زمان تحریک جنسی، درون این بافت ها پر از خون می شود.

با پر شدن این محفظه، نعوظ صورت می گیرد. پوست آلت تناسلی مردانه حالتی شل دارد ولی در هنگام نعوظ، حالت سفتی پیدا خواهد کرد.

کلاهک آلت تناسلی

کلاهک آلت تناسلی یکی از اعضای آلت تناسلی مرد می باشد که به انتهای آن گفته می شود و شکلی به حالت مخروطی دارد. حساس ترین نقطه آلت تناسلی مرد، همین کلاهک آن می باشد. زیرا در این نقطه، بیشترین تعداد عصب را دارد و عمل تحریک جنسی در همین نقطه انجام می شود.

خروجی مجاری ادرار در نوک کلاهک قرار دارد که این مجاری ادرار، وظیفه خروج ادرار و مایع منی را خواهد داشت. زمانی که آلت مرد در حالت نعوظ خود قرار دارد، مجاری ادرار نیز بسته خواهد شد و فقط در زمان انزال، باز خواهد شد.

کیسه بیضه

کیسه بیضه یکی از اندام های دستگاه تناسلی مردان می باشد که شامل کیسه ای از جنس پوست می باشد. این کیسه در خارج از بدن آویزان می باشد که در درون آن بیضه و رگ ها و عصب های مختلفی نیز قرار دارد و عضو حیاتی بدن محسوب می شود.

کیسه بیضه وظیفه حفاظت از بیضه ها را دارد و همچنین کنترل دمای بیضه ها، بر عهده کیسه بیضه می باشد. دمای بیضه ها باید پایین تر از دمای بدن باشد و به همین دلیل در بیرون از بدن و در درون کیسه بیضه قرار دارد.

عضلاتی در درون کیسه بیضه ها وجود دارد که وظیفه بالا یا پایین بردن بیضه ها را دارد که در شرایط دمایی مختلف، چنین عملی رخ می دهد.

زمانی که کیسه بیضه از مایع منی پر می شود، بعد از انزال، این کیسه خالی خواهد شد و بعد از خالی شدن، بیضه ها به حالت افتادگی در خواهد آمد و کیسه بیضه وظیفه محافظت و بازسازی دوباره بیضه ها را بر عهده خواهد داشت.

مراقبت از کیسه بیضه و بیضه از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است و در صورت بروز مشکل و یا بیماری، باید برای درمان آن اقدام نمود که یکی از بهترین مراکز درمانی، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله جراحی آلت تناسلی چیست، می باشید.

بیضه

بیضه ها از مهمترین و حیاتی ترین اعضای دستگاه تناسلی مردان محسوب می شود که در درون کیسه بیضه قرار دارد و شکلی مانند بیضی دارند.

وظیفه حمایت و تغذیه بیضه ها، توسط رگ ها و طناب هایی می باشد که دور بیضه را احاطه کرده است. طناب اسپرماتیک شامل لوله ها، رگ ها و عصب های مختلفی می باشد که به حفره شکمی متصل می نماید.

بیضه ها وظایف متعددی دارند. از جمله این وظایف، تولید هورمون مردانه تستسترون و تولید اسپرم می باشد. درون بیضه ها، ساختمانی پیچیده دارند که شامل رگ های متعددی می باشد که وظیفه تولید اسپرم و هورمون مردانه را دارند.

اپیدیدیم

لوله ای در پشت بیضه ها قرار دارد که وظیفه آن حمل و ذخیره سازی اسپرم های تولید شده می باشد که به کیسه بیضه منتقل می نماید تا در زمان انزال، خارج شوند.

این لوله اپیدیدیم نام دارد که از جمله وظایف دیگر آن می توان بالغ سازی اسپرم ها را نام برد. اسپرم های بالغ قابلیت باروری و تولید مثل دارند که لوله اپیدیدیم وظیفه بارور سازی اسپرم ها را بر عهده دارد.

نگهداری و حفاظت از عملکرد درست این اندام ها از وظایف فرد می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید تا در جریان مراقبت و درمان بیماری های مربوط به آلت تناسلی قرار بگیرید.

بخش های داخلی دستگاه تناسلی مردان

بخش های داخلی دستگاه تناسلی مردان
بخش های داخلی دستگاه تناسلی مردان

حال در مورد قسمت های داخلی دستگاه تناسلی مردان توضیحاتی ارائه می دهیم. دستگاه تناسلی مردان شامل یک سری اندام های داخلی است که جزء اندام های جانبی محسوب شده و این اندام نقش بسیار مهمی در تولید مثل و تولید هورمون های مردانه را دارند که شامل موارد زیر است:

لوله اسپرم بر

لوله ای نیز در یکی از اندام های داخلی دستگاه تناسلی وجود دارد که به آن لوله اسپرم بر گفته می شود و این لوله به صورت عضلانی می باشد که از اپیدیدیم خارج خواهد شد و به پشت مثانه خواهد رفت.

این لوله نقش اساسی در حمل اسپرم ها خواهد داشت و اسپرم ها را به سمت مجاری ادرار خواهد برد تا آماده انزال گردد.

چنین اندامی، نقش بسیار مهم و اساسی در حمل اسپرم های بالغ دارد و از وظایف آن در مورد تولید مثل مردان، نباید گذشت.

مجاری انزال

یک مجاری در قسمت دستگاه تناسلی وجود دارد که مجاری انزال نامیده می شود. این مجاری از پروستات می گذرد و وظیفه خروج منی در هنگام انزال را خواهد داشت. در زمان انزال، این مجاری پر از مایع منی می شود و در هنگام خروج از پروستات گذشته و در نهایت از بدن خارج خواهد شد.

مجرای ادرار یا میزراه

مجرای ادرار یکی از مهمترین اندام های دستگاه تناسلی مردان می باشد که وظیفه اصلی آن خروج ادرار از مثانه به خارج از بدن فرد می باشد. همچنین علاوه بر این کار، وظیفه انزال مرد هم بر عهده مجرای ادرار می باشد. زمانی آلت تناسلی در هنگام تحریک جنسی به حالت نعوظ در می آید که مجرای ادرار بسته خواهد شد و فقط در زمان انزال این مجرا باز می شود.

کیسه های منی

یکی از اجزای اندام تناسلی مردان، کیسه های منی می باشد که عملا دو غده می باشد که در پشت و انتهای مثانه قرار دارد. کیسه های منی به دلیل نزدیکی به مثانه، به وسیله مجرای اسپرم متصل می باشند.

ترشحاتی که در مایع منی می باشد، حدود نصف آن ترشحات کیسه منی خواهد بود که وظیفه محافظت از مایع منی اصلی را بر عهده خواهد داشت.

کیسه های منی علاوه بر حفاظت از اسپرم های اصلی، منبع انرژی و تغذیه آنان هم محسوب می شود و به دلیل وجود قند فروکتوز در آن، انرژی مورد نیاز برای حرکت به سمت تخمک ها و بارور شدن زن را تامین می نماید.

ترشحاتی که از کیسه منی خارج می شوند، حالت قلیایی دارند و از اسیدی شدن اسپرم ها جلوگیری می نماید. کیسه های منی نقش اساسی در تعریف این موضوع دارند که جراحی آلت تناسلی چیست.

غده پروستات

غده پروستات
غده پروستات

یکی از مهمترین اعضای حیاتی بدن که در مردان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، پروستات می باشد که در درون بدن فرد قرار دارد و حتی در معاینه هایی که از سمت مقعد انجام می شود، غده پروستات قابل لمس است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروستات وظیفه مهمی در انجام عمل انزال دارد و عملا از مرکز پروستات می گذرد. یک فرد سالم از پروستات سالمی برخوردار است که وظیفه انزال و همچنین حیات بدن را تحت کنترل خود دارد.

لازمه سالم ماندن پروستات، رعایت اصول بهداشتی، غذایی و دوری از استرس می باشد. زیرا بیماری های مربوط به پروستات مردان، یکی از خطرناک ترین بیماری های مرتبط با مردان می باشد که یکی از بهترین مراکز درمانی بیماری های تناسلی و پروستات، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

عملکرد پروستات همچنین توسط هورمون دی هیدروتستوسترون تنظیم می شود. پروستات عملکردهای مختلفی دارد از جمله:

غده پروستات وظیفه ادغام مجرای ادرار و مجرای انزال را بر عهده دارد و مکان قرار گیری پروستات در عضلات کف لگن می باشد که منقبض و منبسط شدن عضلات کف لگن در هنگام انزال صورت می گیرد که باعث لذت بیشتر جنسی در مرد خواهد شد.

در هنگام خروج اسپرم از بدن، مقدار اندکی ترشحات پروستات وجود دارد که این ترشحات وظیفه انتقال وراثت را بر عهده دارد و عامل انتقال ژن و DNA می باشد.

این مایع دارای ماندگاری بالا، تحرک بالا در هنگام رابطه جنسی و انتقال به تخمک ها می باشد. برای عملکرد بهتر پروستات، از هورمون تستسترون که یک هورمون مردانه می باشد، استفاده می شود که توسط بیضه ها تولید شده و وظیفه دارد کارایی پروستات را بهتر و اثربخش تر نماید.

پروستات دارای عملکردهای مختلفی می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

  • تولید مایع برای انتقال وراثت و DNA و همچنین انتقال اسپرم و تغذیه نمودن آن
  • ترشح مایعی که حالت پروتئینی دارد و به حفظ عملکرد مایع منی کمک فراوانی می نماید.
  • کمک به کنترل ادرار فرد از وظایف مهم پروستات می باشد.

غدد پیازی

در کنار مجرای ادرار و زیر غده پروستات، غددی وجود دارد که به آن غده پیازی می گویند. این غده مهم وظیفه تولید مایعی را دارد که شفاف و لغزنده می باشد و مستقیما از طریق مجرای ادرار تخلیه خواهد شد.

این مایع نقشی روان کننده برای خروج ادرار و همچنین مایع منی دارد و وظیفه آن جلوگیری از انباشته شدن و یا جلوگیری از جامانده قطرات ادرار و مایع منی در حین انزال می باشد. مایع غدد پیازی حالت قلیایی دارد و از اسیدی شدن مایع منی جلوگیری می نماید.

با ادامه مقاله جراحی آلت تناسلی چیست، ما را همراهی نمایید.

تا این قسمت از مقاله، از اجزا و اندام های دستگاه تناسلی مردان سخن گفتیم و توضیحاتی در مورد عملکرد اندام های تناسلی ارائه دادیم.

لازمه دانستن و تشخیص بیماری های مرتبط با آلت تناسلی مردان و همچنین آشنایی کامل با این مبحث که جراحی آلت تناسلی چیست، این است که از وظایف دستگاه تناسلی آگاه باشیم که ما در ادامه به برخی از موارد آن اشاره خواهیم کرد و سپس به بررسی بیماری ها و مشکلات مربوط به آلت تناسلی مردان خواهیم پرداخت.

همچنین شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان بیماری های مرتبط با آلت تناسلی و همچنین جراحی آلت تناسلی، به یکی از مراکز درمانی معتبر تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

وظایف دستگاه تناسلی مردان

وظایف دستگاه تناسلی مردان
وظایف دستگاه تناسلی مردان

اندام های تناسلی مردان اهداف خاص خود را دنبال می کنند و هر کدام عملکردهای مختلفی دارند که در موارد بالا به آن اشاره کردیم. حال اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد وظایف دستگاه تناسلی بگوییم، می توانیم موارد زیر را اشاره کنیم:

  • دستگاه تناسلی مردان وظیفه تولید اسپرم و نگهداری آن و همچنین انتقال آن به دستگاه تناسلی زنانه را بر عهده دارد و عامل انتقال وراثت می باشد.
  • تخلیه اسپرم و منی در دستگاه تناسلی زنانه از وظایف دستگاه تناسلی مردانه است.
  • تولید و ترشح هورمون های مردانه مانند تستسترون را دارد که نقشی حیاتی را در بدن ایفا می نماید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه تناسلی مردان و همچینن اطلاعات کافی در این مورد که جراحی آلت تناسلی چیست، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

انواع بیماری ها و اختلالات آلت تناسلی

انواع بیماری ها و اختلالات آلت تناسلی
انواع بیماری ها و اختلالات آلت تناسلی

بالانیت

بیماری بالانیت، نوعی بیماری پوستی می باشد که سر آلت تناسلی را ملتهب می نماید و قسمت ختنه گاه را دچار التهاب خواهد کرد.

در زمان کودکی که ختنه صورت می گیرد، باید از همان ابتدا، قسمت های بریده شده تمیز و ضد عفونی شود تا از ایجاد باکتری و میکروب و قارچ جلوگیری شود.

در صورت عدم رعایت چنین مواردی، باعث بروز التهاب در دراز مدت و حتی در دوران بزرگسالی خواهد شد. همچنین زمان شست و شوی آلت اگر این عمل به درستی صورت نگیرد، باعث خواهد شد که میکروب و باکتری هایی در آن نقطه تجمع کنند که باعث بروز التهاب و در نتیجه بیماری بالانیت خواهد شد.

از دیگر عواملی که باعث به وجود آمدن بالانیت می شود، عدم رعایت موارد بهداشتی در زمان رابطه جنسی می باشد که عفونت های مقاربتی از جمله آنان می باشد.

علائم به وجود آورنده بیماری بالانیت می توان به مواردی چون، درد، ورم، خراش آلت، سوزش و … اشاره کرد.

برای درمان آن نیز اگر علت به وجود آمدن بیماری عفونت باشد، مصرف داروهای آنتی بیوتیکی الزامی خواهد بود و همچنین در صورت بروز شدید چنین بیماری، دوباره باید عمل ختنه صورت بگیرد تا التهاب به وجود آمده درمان گردد.

اپیسپادیاس

بیماری اپیسپادیاس، نوعی بیماری آلت تناسلی می باشد که بیشترین علت به وجود آمدن آن، نقص های مادرزادی و ژنتیکی می باشد.

دلیل به وجود آمدن چنین عارضه ای، عدم رشد کامل مجرای خروجی ادرار است که باعث می شود تا ادرار به راحتی از مجرای ادرار خارج نشود و در خروج ادرار، دچار مشکل گردد. چنین عارضه ای هم در نوزادان و کودکان دختر و هم پسر رخ می دهد و عملا ربطی به جنسیت فرد نخواهد داشت.

نوزادان پسری که به این عارضه دچار می شوند، از آلتی کوتاه و پهن متولد می شوند و همچنین یک انحنایی در آلت وجود دارد که باعث بروز مشکل در هنگام مقاربت در بزرگسالی خواهد شد و عملا یکی از تعاریف و بخش های جراحی آلت تناسلی چیست، به درمان و جراحی این انحنا می پردازد.

از علامت هایی که ممکن است فرد به اپیسپادیاس دچار شده باشد، می توان به مشکل در دفع ادرار اشاره کرد. همچنین علائمی چون عریض بودن آلت تناسلی، کجی و انحنای آلت و همچنین برگشت ادرار به کلیه ها و بی اختیاری در ادرار اشاره کرد که باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد.

لطفا از پست علائم سرطان لگن در مردان دیدن کنید.

اقداماتی که می توان به منظور درمان اپیسپادپاس انجام داد

اقداماتی که می توان به منظور درمان اپیسپادپاس انجام داد، این است که بستگی به شدت عارضه دارد یعنی در ناراحتی های خفیف نیازی به جراحی نیست ولی برای اکثر موارد ممکن است که نیاز به جراحی باشد تا مجرای ادرار به حالت عادی باز گردد.

همچنین یکی از جراحی هایی که می توان برای درمان چنین عارضه ای انجام داد، جراحی افزایش طول آلت تناسلی یا رفع انحنای آن نام برد که از ارکان جراحی آلت تناسلی به شمار می رود.

همچنین اگر چنین بیماری باعث بروز مشکل در مثانه گردد، باید به منظور بازگرداندن آن به حالت عادی، جراحی مثانه هم انجام داد.

برای درمان و جراحی بیماری های مربوط به آلت تناسلی از جمله درمان عارضه اپیسپادپاس، می توان به یکی از بهترین مراکز درمانی یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمود.

سرطان آلت تناسلی

سرطان آلت تناسلی
سرطان آلت تناسلی

سرطان آلت تناسلی یکی از خطرناک ترین انواع سرطان ها در مردان می باشد که عموما شروع چنین بیماری از سلول های پوستی آلت تناسلی شروع می شود که دارای انواع مختلفی می باشد.

عموما سرطان آلت تناسلی از سلول های پوستی شروع خواهد شد که این سرطان به وجود آمده به دلیل مشکلات سلول های سنگفرشی که مربوط به پوست آلت است، باعث بروز مشکلات بسیار جدی در دراز مدت خواهد شد و شروع آن و پیشرفت آن به آهستگی می باشد.

اگر این سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و قابل درمان می باشد. اولین مرحله سرطان آلت تناسلی، کارسینوم می باشد که در لایه های انتهایی پوست آلت تناسلی به وجود می آید.

عموما چنین سرطان هایی درصد بسیار کمی از افراد را درگیر خواهد کرد و جای نگرانی وجود نخواهد داشت و رعایت موارد بهداشتی و جلوگیری از بیماری های مقاربتی باعث خواهد شد که فرد به چنین بیماری مبتلا نگردد.

از علائم به وجود آمدن سرطان آلت تناسلی می توان ایجاد زائده یا زخم های غیرعادی روی پوست آلت اشاره کرد و همچنین خونریزی روی پوست آلت و ترشحات غیر عادی، ممکن است از علائم ایجاد سرطان باشد.

از روش های درمانی سرطان آلت تناسلی می توان گفت که اگر در مراحل اولیه تشخیص باشد، نیازی به بریدن آلت نیست و می توان از روش هایی دیگر، اقدام به کنترل بیماری کرد.

اما اگر سرطان به حد پیشرفته رسیده باشد و به عمق آلت نفوذه کرده باشد، تنها راه این است که بخشی از آلت برداشته شود.

یکی از بهترین مراکز درمانی به منظور درمان و جراحی آلت تناسلی و بهبود بیماری سرطان آلت تناسلی، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله جراحی آلت تناسلی چیست، می باشید.

بیماری پیرونی

بیماری پیرونی یکی از بیماری های مربوط به آلت تناسلی می باشد که دلیل به وجود آمدن آن ایجاد زخم های متعدد روی آلت و جوش خوردن نادرست آن می باشد.

چنین بیماری باعث می شود که فرد در هنگام نعوظ، احساس درد نماید و به دلیل انحنای طبیعی که آلت تناسلی در هنگام نعوظ دارد، باعث مشکلاتی در هنگام رابطه جنسی داشته باشد و عملا به ناتوانی وی در انجام رابطه جنسی دچار شود.

چنین عارضه هایی ممکن است باعث مشکل در دراز مدت برای فرد باشد که باید به منظور درمان آن، اقدامات موثری در بیمارستان ایرانشهر انجام داد. از علائم به وجود آمدن چنین مشکلی، باید به ایجاد بافت و زخم های متعدد و جوش خوردن نادرست آن اشاره کرد.

انحنا و خم شدن بیش از حد آلت تناسلی باعث می شود که چنین مشکلاتی برای فرد به وجود بیاید. همچنین کوتاه شدن آلت تناسلی یکی دیگر از علائم بیماری پیرونی است.

برای درمان بیماری پیرونی، اگر  بیماری در مرحله خفیف باشد، نیازی به درمان های جدی نخواهد بود و به مرور با رعایت موارد بهداشتی می توان چنین عارضه ای را درمان کرد.

اما اگر مشکلات آن جدی شود، گاهی ممکن است پزشک متخصص اقدام به تجویز دارو نماید تا التهابات به وجود آمده به مرور زمان از بین برود.

اما در صورت بروز مشکلات جدی تر و شدیدتر، حتی ممکن است که فرد نیاز به جراحی آلت تناسلی داشته باشد تا بتوان انحرافات ناشی از این بیماری را برطرف نمود. بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی به منظور درمان بیماری های آلت تناسلی می باشد.

نعوظ دائم

نعوظ دائم یا پریاپیسم به نعوظی گفته می‌شود که بیش از 4 ساعت طول بکشد و آلت پس از رسیدن به ارگاسم شل نشود. نعوظ دائم دردناک است و همواره پیامد فعالیت جنسی نیست.

مصرف دارو، الکل و سوء مصرف مواد، به ویژه کوکائین و ماری جوانا، مشکلات نخاع و بعضی بیماری‌های خونی از علل نعوظ دائم به شمار می‌آید.

درمان:  نعوظ دائم یک مورد اورژانسی است. چنانچه نعوظ بیش از 4 ساعت طول بکشد، باید برای درمان به اورژانس مراجعه کرد.

برای درمان نعوظ دائمی معمولاً خون آلت تخلیه می‌شود و داروهایی نیز برای منقبض کردن عروق خونی تجویز می‌شود. جراحی به ندرت برای درمان نعوظ دائم و پیشگیری از آسیب دائمی آلت ضرورت می‌یابد.

برای درمان آن باید به صورت فوری عمل کرد. یعنی اگر فرد در حالت نعوظ دائم باشد و حتی با گذشت 3 الی 4 ساعت بعد از ارگاسم، هیچ گونه تغییری در نعوظ ایجاد نشد، باید به پزشک مراجعه نماید تا خون درون آلت تخلیه شود

و سپس داروهایی به فرد تحویز شود که عمل انقباض و انبساط آلت به درستی صورت گیرد. جراحی آلت تناسلی از موارد نادر درمان نعوظ دائم است.

اما گاهی می تواند کارساز باشد. بیمارستان ایرانشهر که یکی از بهترین مراکز درمانی برای درمان آلت تناسلی است، می تواند در زمینه درمان بیماری های مربوط به آن راهنمایی های لازم را انجام دهد.

جراحی آلت تناسلی چیست؟

جراحی آلت تناسلی چیست؟
جراحی آلت تناسلی چیست؟

جراحی آلت تناسلی به انجام عمل هایی گفته می شود که هر کدام از آنان می تواند اهداف مختلفی داشته باشد. اهداف درمانی و حل مشکلات آلت تناسلی یکی از مهمترین اهداف جراحی آلت تناسلی است.

همچنین امروز جراحی هایی وجود دارد که به آن جراحی زیبایی آلت تناسلی گفته می شود که رفع انحنا یا افزایش سایز آلت از جمله این موارد است. ما در موارد زیر تعدادی از جراحی های مربوط به آلت تناسلی را خواهیم گفت و از موارد مورد استفاده آن توضیحات مفصلی ارائه خواهیم کرد.

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی مرد

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی مرد
جراحی ایمپلنت آلت تناسلی مرد

جراحی ایمپلنت در دستگاه تناسلی مردان، یک روش درمانی برای کمک به توانبخشی رابطه جنسی و عملکرد جنسی فرد می باشد.

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی روشی است که از طریق پروتز، اقدام به بازیابی توانایی جنسی فرد می نماید. جراحی ایمپلنت برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود.

در این روش؛ جراحی زمانی مورد استفاده قرار میگ یرد که سایر روش های غیر جراحی، برای درمان اختلال نعوظ اثر بخش نباشد.

از جراحی ایمپلنت آلت تناسلی برای افرادی که تغییر جنسیت هم داده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت آلت تناسلی یکی از پرکاربردترین انواع جراحی آلت تناسلی می باشد که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. بیمارستان ایرانشهر یکی از مراکز درمانی می باشد که اقدام به جراحی ایمپلنت آلت تناسلی خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت آلت تناسلی

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت آلت تناسلی
مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت آلت تناسلی

در مورد مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت می توان گفت که پزشکان و پرستاران، باید دقت بسیار بالایی در میزان ادرار و نوع ادرار فرد داشته باشند و تا یک روز بعد از جراحی، باید ادرار بیمار مورد بررسی قرار بگیرد

و در صورت بروز عفونت یا خون بیش از حد در ادرار، اقدامات لازم انجام شود. همچنین برای کنترل درد بعد از جراحی، استفاده از داروهای تسکین درد با مشورت و تجویز پزشک لازم می باشد.

بعد از آن که وضعیت بیمار به حالت پایدار در آمد، پزشک می تواند بیمار را مرخص نماید. همچنین استفاده از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک با مشورت پزشک لازم خواهد بود و برای مصرف آن باید توصیه های پزشک را دقیقا انجام داد.

تا زمان بهبود یافتن جای زخم و جراحی، لازم است مراقبت های لازم و ضروری انجام شود.

همچنین در مورد ضد عفونی کردن زخم ها و همچنین تمیز نگه داشتن محل زخم، باید نکات لازم را انجام داد و دستورالعمل های لازم را که پزشک به فرد تجویز می نماید را دقیق و درست انجام داد.

همچنین ممکن است یکی از عوارض عمل جراحی، یبوست باشد. برای جلوگیری از این مشکل، می توان از غذاهای فیبر دار استفاده کرد تا باعث بروز درد و فشار بر آلت تناسلی نشود.

همچنین برای جلوگیری از ورم یا کبودی آلت می توان از کمپرس یخ استفاده نمود. اما باید مراقب بود که کمپرس یخ مستقیما روی پوست و جای زخم قرار نگیرد تا دچار مشکلاتی نشود.

کلینیک درمانی بیمارستان ایرانشهر می تواند در زمینه مراقبت های لازم بعد از جراحی آلت تناسلی، راهنمایی های لازم را انجام دهد.

شما در حال مطالعه مقاله جراحی آلت تناسلی چیست، می باشید.

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی

جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی در مردان که باعث بلندتر و بزرگتر شدن آلت تناسلی می شود، یکی از انواع جراحی آلت تناسلی است و برای افرادی که از کوتاهی آلت رنج می برند، مورد استفاده قرار می گیرد.

آلت تناسلی که توسط اندام و رباط هایی به بدن متصل است، در هنگام نعوظ بلندتر خواهد شد. جراحی بزرگ کردن آلت تناسلی کمک خواهد کرد که طول آلت و قطر آلت بزرگ تر شود و با تزیق موادی، اقدام به جراحی خواهند کرد.

برای این که آلت تناسلی بعد از جراحی به حالت طبیعی خود تبدیل شود، به صورت همزمان هم طول آن افزایش پیدا خواهد کرد و هم قطر آن بیشتر خواهد شد تا حالت موزونی شکل به خود بگیرد.

عمل بزرگ کردن آلت تناسلی به دو روش صورت می گیرد که شامل موارد زیر است:

افزایش طول آلت

افزایش طول آلت
افزایش طول آلت

رایج ترین نوع این عمل، افزایش طول آن است که برای افزایش آن، پزشک جراح اقدام به قطع رباط های آلت خواهد کرد و با انجام فعال و انفعالاتی در نهایت باعث خواهد شد که طول آلت بزرگتر به نظر برسد و حدود دو اینچ بزرگ تر شود.

برای بخیه نمودن آن از بخیه های جذبی استفاده می شود که بعد از جراحی نیازی به برداشتن بخیه نباشد و عوارض کمتری از زخم باقی بماند.

افزایش قطر آلت

افزایش قطر آلت
افزایش قطر آلت

یکی از روش های بزرگ کردن آلت، افزایش قطر آن می باشد که به دلیل موزون بودن آلت به همراه افزایش طول، چنین جراحی هایی صورت می گیرد.

به این ترتیب که بعد از جراحی افزایش طول، مقدار مشخصی ژل و چربی به زیر پوست آلت تزریق می گردد که این چربی ها عموما از سمت ران و شکم به قسمت آلت اضافه می شود تا در نهایت افزایش قطر آن صورت بگیرد.

قطر آلت تناسلی عموما به مقدار کمی افزایش پیدا می کند که این حجم اضافه شده در حالت نعوظ و چه در حالت عادی، قابل تشخیص و دیدن است.

برای نتیجه بخش بودن جراحی و همچنین طی نمودن دوران نقاهت، لازم است که مراقبت های لازم برای بهبودی سریعتر توسط خود فرد انجام شود.

معنی moderate در آزمایش ادرار چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

مراقبت هایی که لازم است هر فردی اقدام به آن نماید، عبارتند از:

  • استفاده از داروها و مسکن هایی که پزشک مورد نظر تجویز می نماید، بسیار مهم است.
  • استفاده از ماساژ آرام توسط روغن های مخصوص یا وازلین می تواند برای جلوگیری از عدم تقارن کمک فراوانی نماید.
  • پس از جراحی مطابق توصیه جراح، از اکستندر (افزایش دهنده طول آلت) استفاده کنید تا آلت تناسلی بلندتر شود.
  • پس از انجام جراحی لازم است از لوازمی که پزشک تجویز می کند، استفاده کنید تا آلت تناسلی بلندتر شود و عمل جراحی انجام شده نتیجه بخش شود.
  • استفاده از ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین تا دو ماه بعد از جراحی ممنوع می باشد.
  • از هر گونه رابطه جنسی تا یک ماه بعد از جراحی خودداری شود.

در مقاله جراحی آلت تناسلی چیست، به سراغ یکی از رایج ترین جراحی های آلت تناسلی خواهیم رفت که آن هم جراحی کجی آلت تناسلی مردان می باشد.

جراحی کجی آلت تناسلی مردان

جراحی کجی آلت تناسلی مردان
جراحی کجی آلت تناسلی مردان

از جمله جراحی های مرتبط به آلت تناسلی، جراحی برای رفع کجی آلت تناسلی در مردان می باشد. در ابتدا باید مشخص شود که کجی آلت در چه نوعی قرار دارد.

یعنی آیا در مرحله اولیه است یا ثانویه. در صورتی که کجی آلت در مرحله ثانویه باشد، نیاز به جراحی کجی آلت است که نسبت به درمان آن باید اقدام کرد.

روش های دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از پزشکان انجام آن را توصیه نمی نمایند و بهترین راه درمان آن جراحی کجی آلت می باشد که یکی از بهترین مراکز درمانی جراحی آلت تناسلی، بیمارستان ایرانشهر می باشد که با مجهزترین امکانات و بهترین متخصصین اورولوژی، اقدام به درمان افراد خواهد نمود.

با ادامه مقاله جراحی آلت تناسلی چیست، همراه شما هستیم.

لزوم نتیجه بخش بودن جراحی کجی آلت، انجام دستورالعمل های پزشک متخصص می باشد و همچنین انجام تعدادی از اقداماتی که برای طی نمودن دوران نقاهت موثر است.

استراحت کامل تا یک روز بعد از عمل می تواند در روند بهبودی موثر باشد

استراحت کامل تا یک روز بعد از عمل می تواند در روند بهبودی موثر باشد و درد و تورم ایجاد شده را تسکین دهد. عموما بعد از هر جراحی، درد در ناحیه جراحی و التهاب و تورم، طبیعی می باشد که جراحی آلت تناسلی هم از این قاعده مستثنی نیست.

استراحت کامل و همچنین استفاده از کمپرس یخ در قسمت ران و قسمت جراحی شده می تواند میزان درد و تورم ناشی از جراحی را تا حد بالایی کاهش دهد. همچنین اگر در هنگام ادرار مقداری سوزش و ترشح خون مشاهده نمودید، نگران نباشید زیرا از عوارض جراحی می باشد.

مراقبت از محل جراحی شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تعویض به موقع پانسمان عمل و آن هم با دقت فراوان، بسیار حائز اهمیت می باشد.

زیرا محل جراحی باید تمیز و ضد عفونی گردد و با مشورت و راهنمایی های پزشک می توان اقدامات لازم را انجام داد. استفاده از پانسمان های نرم و فاقد مواد نفتی می تواند در کاهش درد موثر باشد.

استفاده از مایعات و غذاهای پخته در دو روز اول جراحی می تواند در طی کردن دوران نقاهت موثر باشد. همچنین از مصرف غذاهای پرچرب و تند و غذاهای فست فودی تا مدتی خودداری شود. نوشیدن آب و مایعات فراوان می تواند باعث خروج عفونت های ناشی از جراحی باشد که مصرف آن الزامی می باشد.

استفاده از داروهایی که باعث رقیق کردن خون می گردد، ممنوع است

استفاده از داروهایی که باعث رقیق کردن خون می گردد، ممنوع است و با نظر پزشک باید داروها و آنتی بیوتیک های مربوطه مصرف گردد تا بهبودی کامل حاصل گردد.

همچنین استفاده از داروهای مسکن می تواند در کاهش درد و تورم موثر باشد. رانندگی کردن تا حدود یک ماه بعد از جراحی ممنوع است و بهتر است از این امر اجتناب گردد.

برای جلوگیری از یبوست که از عوارض هر عمل جراحی می باشد، بهتر است از غذاهای فیبر دار استفاده شود تا روند دفع مواد غذایی به درستی صورت گیرد تا باعث بروز درد و التهاب در نواحی جراحی شده نگردد.

فرد جراحی شده می تواند بعد از گذشت 2 روز از جراحی اقدام به گرفتن حمام سرپایی و دوش نماید. همچنین استفاده از وان، شنا در استخر و چنین مواردی تا 2 ماه بعد از جراحی ممنوع می باشد.

ماندن زیاد در آب باعث بروز عفونت و سوزش ادرار خواهد شد

زیرا ماندن زیاد در آب باعث بروز عفونت و سوزش ادرار خواهد شد و فرد را دچار مشکلات دیگری خواهد کرد. استفاده از پمادهای آنتی بیوتیکی برای تمیز نگه داشتن محل زخم الزامی بوده و می توان برای بهبودی کامل از آنان استفاده کرد.

استراحت کامل تا بعد از گذشت 48 ساعت از عمل جراحی، الزامی می باشد و بهبودی سریع تری رخ خواهد داد. همچنین از انجام فعالیت هایی که ممکن است به آلت تناسلی فشار آورد، ممنوع است و از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های سنگین تا حدود 2 الی 3 ماه پس از جراحی آلت تناسلی، خودداری شود.

برای انجام فعالیت های عادی بعد از گذشت یک هفته از جراحی می توان اقدام کرد. همچنین هر گونه فعالیت جنسی و تحریک جنسی تا 2 ماه بعد از جراحی ممنوع است و انجام آن امری بسیار خطرناک و دردسرساز خواهد بود.

استفاده از متخصصین اورولوژیست در بیمارستان ایرانشهر می تواند کمک حال خوبی برای بهبودی افراد بعد از جراحی آلت تناسلی باشد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد یکی از مهمترین اعضای بدن که نقشی حیاتی در بدن ایفا می کند، توضیحات بسیار مفصل و جامعی را ارائه دهیم.

آلت تناسلی چه برای مردان و چه زنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مراقبت از آن برای همه افراد امری ضروری می باشد.

آلت تناسلی در مردان علاوه بر تولید مثل، نقش ادامه حیات و زندگی را در بدن مرد ایفا می کند و لازمه جلوگیری از هر گونه مشکل و بیماری، شناخت دقیق و درست و آگاهانه این عضو حیاتی بدن می باشد که ما در این مقاله توانستیم به طور کامل در مورد این مبحث مطالبی ارائه کنیم.

همچنین، در مورد مبحث اصلی مقاله و پاسخ به این سوال که جراحی آلت تناسلی چیست؟

توضیحاتی ارائه دادیم و به تعدادی از انواع جراحی آلت تناسلی پرداختیم.

حال شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع جراحی آلت تناسلی مردان و همچنین درمان مشکلات و بیماری های مرتبط با آلت تناسلی، به یکی از بهترین مراکز درمانی در تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

در پایان توصیه می کنیم صفحه معنی see culture در آزمایش ادرار را مطالعه نمایید.

https://cutt.ly/8Xg9Fzd

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید