لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بیمارستان خصوصی قلب

بیمارستان خصوصی قلب

Table of Contents

امروز می خواهیم در خصوص بیمارستان خصوصی قلب ، اطلاعاتی را ارائه دهیم.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد بیمارستان خصوصی قلب توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین درباره تجهیزات موجود در بخش ICU، CCU و مانیتورینگ های ICU، دستگاه تهویه، تغذیه، دستگاه ها، نشانه های ظاهری مشکلات قلبی، تشخیص و معالجه آن اطلاعات لازم را ارائه نماییم.

ویدئو بیمارستان خصوصی قلب

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله بیمارستان خصوصی کلیه و مجاری ادرار را مطالعه کنید.

اینفوگرافیک بیمارستان خصوصی قلب

اینفوگرافیک بیمارستان خصوصی قلب
اینفوگرافیک بیمارستان خصوصی قلب

برای اطلاعات بیشتر می توانید با مسئولین بیمارستان ایرانشهر در ارتباط باشید. بیمارستان ایرانشهر، یکی از معتبرترین مراکز درمانی در این زمینه می باشد.

این بیمارستان با دارا بودن بهترین متخصص آنژیوگرافی در تهران آماده ارائه خدمات فوق تخصصی در این زمینه به شما می باشد.

بیمارستان خصوصی قلب

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانشهر برای ارائه بهترین خدمات درمانی به بیماران قلبی از بخش های متعددی تشکیل شده است.

مانند:

  1. کلینیک تخصصی قلب
  2. بخش Angioplasty و Angiography
  3. بخش بازتوانی قلب

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش بیمارستان خصوصی قلب کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

نشانه های ظاهری مشکلات قلبی را نام ببرید؟

چه تجهیزات حیاتی در اتاق ICU  وجود دارد؟ توضیح دهید.

مانیتورینگ ها شامل چه تجهیزاتی هستند؟

کاربرد Catheter CVC (کاتتر سیاهرگی مرکزی) در بیمارستان قلب چیست؟

دستگاه تهویه (ونتیلاتور) چیست؟

تغذیه در بیمارستان خصوصی قلب

تجهیزات موجود در آی سی یو را نام ببرید؟

تجهیزات ICU شامل چه دستگاهی است؟

در انتخاب بهترین بیمارستان تخصصی قلب، بایستی به چه نکاتی توجه کنیم؟

نتیجه گیری

 

مشکلات قلبی و علائم ظاهری آن

مشکلات قلبی و علائم ظاهری آن
مشکلات قلبی و علائم ظاهری آن

پیش از توضیح درباره بیمارستان خصوصی قلب، لازم است شما را با بیماری های قلبی و نشانه های ظاهری آن بیشتر آشنا کنیم.

در بین انواع بیماری ها، مشکلات قلبی یکی از خطرناک ترین اختلالاتی است که شاید همه افراد را به خود درگیر کند.

مهمترین ارگان حیاتی بدن انسان قلب است که وظیفه خونرسانی به کلیه اندام ها و بافت های موجود در بدن را بر عهده دارد و از طریق جریان فوق، اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز را به سایر بافت ها ارسال نموده و مانع از ورود دی اکسید کربن و یا مواد دفعی می شود.

همچنین جریان خون درست که از عملکرد صحیح این عضو به دست می آید، به انتقال موادی نظیر سلول ها و یا هورمون های موجود در خون کمک زیادی می کند.

با توجه به این که اختلالات قلبی اثرات منفی را برای حفظ سلامتی بدن به همراه دارد، لذا بهتر است با نشانه های بروز آن ها برای شناسایی بیماری های قلبی بیشتر آشنا شویم.

اشخاصی که شاید دچار بیماری قلبی هستند و یا عارضه فوق به تدریج در آن ها شدیدتر می شود، اغلب با نشانه هایی همراه هستند که بیشتر به علت خونرسانی نادرست و یا به دلیل عوامل تحریک کننده مشکلات قلبی است که عبارتند از:

تغییر رنگ ناخن و پوست:

تغییر رنگ پوست، به خصوص در ناحیه انگشتان که بیشتر به کبودی و یا رنگ آبی است، به علت فقدان خونرسانی و در نهایت اکسیژن رسانی نادرست به اندام ها و سایر بافت ها در شخص رخ می دهد. با این که ممکن است اغلب اشخاص نسبت به بروز نشانه های فوق بی توجه باشند،

اما این موضوع بیانگر اختلالات قلبی در فرد است. اگر چه اکسیژن رسانی نادرست شاید به علت اختلالات موجود در هموگلوبین یا گلبول های قرمز باشد و در نتیجه منجر به آنمی خواهد شد که در پی آن با افت فشار خون، فشار بسیاری را به قلب وارد می کند و در دراز مدت فرد را با اختلالاتی مواجه می سازد.

تیرگی موجود در بافت تحتانی ناخن که خود به خود در شخص ایجاد شده باشد، موضوع دیگری است که بایستی از سوی پزشک معالج برای اطمینان از بروز بیماری قلبی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

تورم و ادم اندام تحتانی:

از دیگر نشانه های مرتبط به اختلالات قلبی که بیشتر در هنگام نارسایی قلبی در فرد ایجاد می شود را (ادم) می گویند. مشکل فوق، نخست فقط به شکل ورم در اندام پایینی به وجود می آید،

اما با پیشرفت عارضه و بی توجهی به آن شاید در سایر اندام های بدن، سبب تورم و ادم شود. دقت داشته باشید که یکی از اصلی ترین نشانه های ظاهری مشکلات قلبی، ادم است که می تواند هشدار جدی برای بروز نارسایی های قلبی به شمار آید

و اشخاصی که تحت معالجه مشکلات قلبی هستند، بایستی در صورت بروز نشانه های فوق، به متخصص قلب و عروق در بیمارستان ایرانشهر مراجعه نموده و پیگیری های لازم را انجام دهند.

بثورات پوستی زرد رنگ:

شاید روی پوست و در نواحی انگشتان دست و یا پا با بثورات جلدی به رنگ زرد و یا مایل به نارنجی مواجه شده باشید. نشانه فوق بیانگر بالا بودن تری گلیسیرید خون است که به شکل ظاهری در شخص مشاهده می شود.

بالا بودن چربی خون از مهمترین عوامل مشکلات قلبی به حساب می آید، زیرا کلسترول و تری گلیسیرید سبب رسوب در دیواره های شریان ها شده و باعث گرفتگی عروق خونی و در نهایت ترومبوز (لخته های خونی) می شود و در نتیجه ممکن است شخص با سکته مغزی و یا قلبی روبرو شود.

در مراحل نخست افزایش کلسترول، به علت مسدود شدن رگ ها، عمل پمپاژ با فشار بیشتری در قلب انجام می شود تا فشار خون کنترل شده و این امر سبب ایجاد بیماری های قلبی در فرد خواهد شد.

چنان چه با هر یک از نشانه های ظاهری مشکلات قلبی که در این بخش متذکر شدیم همراه هستید، بایستی به یکی از مراکز درمانی تخصصی همچون بیمارستان ایرانشهر و یا بیمارستان خصوصی قلب مراجعه نموده و اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامتی این عضو بسیار حیاتی در بدن انجام دهید.

نشانه های عارضه قلبی در بانوان و آقایان

نشانه های عارضه قلبی در بانوان و آقایان
نشانه های عارضه قلبی در بانوان و آقایان

بعضی از نشانه های این عارضه غیر ظاهری است و اغلب به شکل احساس درد در شخص مشاهده می شود. با توجه به این که موضوع اصلی ما در این مقاله بررسی بیمارستان خصوصی قلب است، نیاز است تا نشانه های این مشکل را که مانع از پیشروی بیماری می شود و شما را به معالجه به هنگام کمک می کند، بیشتر آشنا کنیم.

درد و ناراحتی در قفسه سینه:

احساس ناراحتی در این ناحیه از متداولترین نشانه ها در بیماری قلبی و در عین حال سکته قلبی است. اگر چه شاید درد قفسه سینه بنا به دلایل متعدد در فرد مشاهده شود، اما به نوع و محل محدوده درد بستگی دارد.

به عنوان مثال در صورتی که دردهای موجود در این ناحیه به شکل درد در قسمت میانه این ناحیه و یا سوزش احساس شود، احتمال این که شخص با معده درد همراه باشد، بسیار است. تا آنجا که شاید شخص در ناحیه گردن هم با چنین احساسی همراه شود.

در واقع دردهایی که در سمت چپ و یا پشت قفسه سینه ایجاد می شود، ممکن است مربوط به مشکلات قلبی باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین متخصص قلب در تهران دیدن کنید.

تنگی نفس:

از دیگر نشانه های رایج مرتبط به مشکلات قلبی در آقایان و بانوان، تنگی نفس است. با این وجود نشانه اختصاصی به شمار نمی آید.

البته به دلیل نارسایی های قلبی، به دستگاه تنفسی هم فشار قابل توجهی وارد می شود و حتی شاید در فضای میان قفسه سینه و یا ریه ها تجمع آب میان بافتی انجام شود که این امر پروسه تنفس را برای شخص سخت و دشوارتر می کند.

تپش قلب:

ممکن است بیماری فوق به علت بروز نارسایی در دریچه های قلب در شخص رخ دهد که برای بررسی دقیق تر، بهتر است به متخصصین قلب و عروق حاذق و خبره بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید.

فاکتورهای متعددی مانند استرس و یا استفاده از کافئین هم می تواند باعث این مشکل در فرد شود که بایستی با معاینات لازم، علل اساسی آن را پیدا کرد و برای درمان، داروهای خوراکی تجویزی را در زمان معین خود مصرف کنید.

خستگی زیاد:

شاید بعد از یک استراحت طولانی شبانه و یا انجام امور عادی روزانه، با حس خستگی بسیار همراه شوید که یکی از شیوه های شناسایی اختلالات قلبی است که در این راستا بایستی به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

لازم به توضیح است که نشانه فوق اختصاصی نیست و شاید بنا به دلایل متعدد مانند استفاده از برخی داروها و یا استرس بسیار در شخص ایجاد شود.

بیمارستان ایرانشهر- بخش قلب

بیمارستان ایرانشهر- بخش قلب
بیمارستان ایرانشهر- بخش قلب

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانشهر به منظور ارائه بهترین خدمات درمانی به بیماران قلبی از بخش های متعددی تشکیل شده است. در ادامه، این بخش های بیمارستان ایرانشهر را مرور می کنیم:

کلینیک تخصصی قلب

1)    اتاق نوار قلب 2) سالن انتظار 3) Echocardiography (اتاق اکو قلب) 4) اتاق ویژه تست ورزش 5) اتاق ویزیت متخصص قلب

بخش Angioplasty و Angiography

1)    بخش Post cath (پست کت)   2) بخش آی سی یو (جراحی قلب باز)

این بخش از بیمارستان ایرانشهر با بیش از پنجاه متخصص قلب و فوق تخصص International خدمات شایسته و ارزشمندی را برای این گروه از بیماران در نظر گرفته است. از مشخصه بارز کت لب، قرار گرفتن آن در کنار آی سی یو است.

v   بیمارستان ایرانشهر، از دو بخش سی سی یو که مشتمل بر (CCU A) و (CCU B) است، برخوردار بوده که کلیه تجهیزات و امکانات موجود در این بخش، مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و درمان برای رفاه حال بیماران عزیز می باشد.

بخش بازتوانی قلب:

بخش فوق برای توانبخشی مبتلایان به مشکلات قلب و عروق است که پس از آنژیوپلاستی و یا جراحی قلب باز برای دستیابی به بهبودی نسبی در این بخش فعالیت می کنند. متخصصین طب ورزشی بیمارستان ایرانشهر،  برنامه ریزی منظمی برای توانبخشی بیماران انجام می دهند.

تجهیزات مراقبت ویژه و Monitoring بیمار

تجهیزات مراقبت ویژه و Monitoring بیمار
تجهیزات مراقبت ویژه و Monitoring بیمار

یکی از امکانات موجود در بیمارستان خصوصی قلب، به تجهیزات بخش مراقبت های ویژه اختصاص دارد. تمرکز کلی کادر مراقبت های ویژه ICU مختص بیمارانی است که از نارسایی دستگاه های مهم بدن مانند قلب و عروق، دستگاه تنفسی، سیستم گوارش و یا دیگر دستگاه های بدنی است.

به طور معمول بیماران این بخش به مراقبت های همیشگی در چارچوب معالجات تنفسی و یا نظارت دارویی احتیاج دارند، این گروه از بیماران نیازمند معالجه در مکان هایی هستند که سریع ترین تصمیمات و معالجه های مناسب برای رفاه آن ها انجام می شود.

اغلب بیماران در بیمارستان خصوصی قلب در بخش آی سی یو معمولا پس از جراحی زمانی که بیمار در معرض ریسک پیامدهای جانبی و یا Traumatic surgery قرار می گیرد، به مراقبت های ویژه انتقال داده می شوند.

تجهیزات استفاده شده در این بخش ممکن است برای اعضای خانواده بیمار کمی ترسناک و وحشت انگیز باشد.

لیست تجهیزات استفاده شده در بخش فوق عبارتند از:

1)    مانیتورینگ قلب 2) مانیتورهای ضربان قلب 3) دستگاه های مخصوص کنترل فشار خون 4) ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) 5) سیستم زهکشی مایعات (به صورت خروجی و ورودی به بدن بیمار)

همچنین دیگر تجهیزات در راستای مهار کارکردهای متعدد بدن است. بیمار با هر مشکل خاصی در رابطه با بیماری های قلبی می تواند از تجهیزات آی سی یو بهره مند شود و تکنیسین های متخصص در این بخش می توانند موقعیت بیمار را کنترل کنند.

لازم به توضیح است که یکی از بخش های بیمارستان خصوصی قلب به آی سی یو کودکان که دقیقاً شامل همان دستگاه های مرسوم است، اختصاص دارد. تنها تفاوت موجود در آن اندازه برخی از این تجهیزات است که به منظور مراقبت های ویژه از اطفال در نظر گرفته شده است.

کیفیت دستگاه های موجود در ICU با قابلیت بالینی کادر پزشکی و کیفیت پرستاری مربوط است. توان، قابلیت و هزینه ای که به منظور نشان دادن مراقبت های پزشکی صرف بیماران می شود، بدون تجهیزات مورد نیاز در کنار طراحی فضای مطلوب، بدون شک تقلیل می یابد.

در انتخاب این بخش که بایستی چه دستگاه هایی در بخش مراقبت های ویژه قرار بگیرد، تمامی طرح های عملکردی به خصوص عوامل برنامه ریزی نظیر وسایل بیمار، نوع مراقبت و اندازه بخش به منظور ارائه بهترین خدمات بایستی در نظر گرفته شود.

پیشنهاد می کنیم از پست مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی زانو دیدن کنید.

تجهیزات حیاتی در ICU بیمارستان خصوصی قلب

تجهیزات حیاتی در ICU بیمارستان خصوصی قلب
تجهیزات حیاتی در ICU بیمارستان خصوصی قلب

یکی دیگر از بخش های بیمارستان خصوصی قلب به Monitorings (مانیتورینگ های) بخش ICU اختصاص دارد که مسلماً این دستگاه ها از بیمارستان های دولتی مجهزتر هستند زیرا کیفیت مراقبت هایی که در این بخش عرضه می شود، لازمه دستگاه های متعدد مانیتورینگ است.

معمولاً بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند، به سیم های گوناگونی از تجهیزات Monitoring متعدد متصل هستند. زمانی که ملاک های تشخیصی از این محدوده خارج باشد و یا طبیعی نباشد، دستگاه با اعلام آلارم، پرستاران متخصص این بخش را مطلع می کند.

گفتنی است که آژیرهای پیاپی دستگاه فوق می تواند برای اعضای خانواده و حتی بیمار هم وحشت انگیز باشد. البته تجهیزات فوق، بسیار مدرن و پیشرفته به منظور عرضه بهترین مراقبت ها برای بیماران قلبی طراحی شده است.

بعضی از تجهیزات Monitoring بخش ICU عبارتند از:

Cardiac monitoring

دستگاه های فوق به منظور نظارت فعالیت های الکتریکی قلب در این اتاق مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه شباهت بسیاری به صفحه مانیتور کامپیوتر دارد و حرکت پیگیری ها در راستای صفحه را نشان می دهد.

این تجهیزات که به عنوان یکی از دستگاه های مخصوص بیمارستان قلب محسوب می شوند، از الکترودهایی برخوردار هستند که اتصال پدهای چسبناک آن به قسمت قفسه سینه بیمار انجام می شود.

Pulse oximeter (پالس اکسیمتر)

وسیله فوق این امکان را برای کادر پزشکی اتاق آی سی یو فراهم می کند تا کنترل بیشتری روی اکسیژن موجود در خون داشته باشند. این ابزار مشابه گیره لباس است که به انگشت بیمار وصل می شود و یا در اندازه های محدودتر و یا کم حجم به قسمت لاله گوش متصل می شود.

Swan Ganz catheter (کاتتر سوان گانز)

این دستگاه که به کاتتر شریان ریوی هم مشهور است، به منظور سنجش مقدار مایع تجمع یافته در قلب و شیوه کارکرد صحیح قلب مورد استفاده قرار می گیرد.

ابزار فوق به وسیله عروق بزرگ موجود در قفسه سینه و یا گردن به بدن بیمار وارد می شود و به سمت قلب که مسیری مجعد است، حرکت می کند.

Arterial Line (ارتریال لاین)

ابزار فوق به کاتتر شریانی مشهور است که برای مهار پیوسته فشار خون کاربرد دارد. معمولا ارتریال لاین به رگ های مچ دست و در بعضی موارد به کشاله ران و یا خمیدگی قسمت آرنج وارد می شود.

وسیله فوق روی صفحه نمایشگر مانیتور نوساناتی را ایجاد می کند که همچون خط های ایجاد شده در Monitoring قلب است. با این تفاوت که موج های ناهمسانی را ایجاد می نماید. ممکن است کاتتر شریانی برای گرفتن خون از بیمار استفاده شود. لذا، در این مواقع احتیاجی به رگ گیری نیست.

Catheter و لوله های اتاق ICU بیمارستان خصوصی قلب

کاتترهای فوق، لوله های قابل انعطاف و نرمی هستند که به سیاهرگ ژوگولار داخلی (شریان بزرگ گردن)، ورید فمورال (کشاله ران ) و یا ورید ساب کلاوین (بخش بالایی قفسه سینه) وارد می شود.

داروی آرامبخش پیش از تزریق به بیمار تجویز می شود و ممکن است وی تحت بی حسی موضعی قرار گیرد. Catheter CVC از طریق بخیه ها تا چندین روز و یا حتی چندین هفته در محل مناسب خود بسیار محکم باقی می مانند.

از کاربرد Catheter CVC می توان به تزریق دوباره دارو، مقدار مایع موجود در خون و یا دریافت بسیار دارو به شکل همزمان اشاره کرد. البته استفاده از این ابزار موجود در اتاق آی سی یو، ریسک ابتلا به ترومبوز و یا عفونت های خونی را برای بیمار به همراه دارد.

Catheter داخل وریدی به دو شکل:

1)    کاتترهای کوچک و پلاستیکی      2) کاتترهای بسیار بزرگ هستند.

گفتنی است که این لوله های پلاستیکی به درون رگ های محیطی و نوع بزرگ آن هم به عروق بزرگتر موجود در گردن بیمار تزریق می شوند. داروهای تغذیه ای، داروها، مایعات و فراورده های خونی به وسیله Catheter داخل وریدی تزریق می شود.

برای بیماران اتاق آی سی یو بیمارستان خصوصی قلب، بیشتر از کاتتر داخل وریدی مختلفی استفاده می شود. لوله های فوق که به منظور تخلیه هوا و یا مایع انباشته و جلوگیری از حجیم شدن ریه ها استفاده می شوند، از راه جدار قفسه سینه به محیط پیرامون ریه تزریق می شود.

در ادامه کاتتر بخش ICU بیمارستان ایرانشهر بایستی متذکر شویم که:

Catheter ادراری که بیشتر Foley Catheter معروف است، از راه مجرای مثانه به داخل مثانه وارد می شود

Catheter ادراری که بیشتر Foley Catheter معروف است، از راه مجرای مثانه به داخل مثانه وارد می شود. لوله های فوق با رسیدن به این ناحیه به وسیله بالنی که در بخش پایانی لوله باد شده است، در محل خود پایدار می شوند.

در قسمت پایانی کاتتر در نای، بالن کوچکی متصل است که به منظور جلوگیری از گریز هوا باد خواهد شد. عملکرد حاصل از این امر تهویه مطلوب از طریق تجهیزات تنفس مصنوعی است.

پروسه استفاده از کاتترهای تنفسی، معروف به لوله گذاری است. بیمارانی که در این بخش از بیمارستان خصوصی قلب بستری هستند، به دلیل اتصال لوله های تنفسی، معمولا نمی توانند صحبت کنند.

لذا، امری مهم است که جواب تمامی سوال هایی که مسئولین این بخش از شما می پرسند را فقط با تکان دادن سر انجام دهید.

شاید بعضی از بیماران ارتباط خود را به وسیله نوشتن برقرار کنند. بیشتر بیماران قلبی در مدت پروسه لوله گذاری احتیاج به تزریق داروی های آرامبخش دارند و شاید در کل توان صحبت نداشته باشند.

دستگاه تهویه

یکی دیگر از دستگاه هایی که تمامی بیمارستان های قلب به دلیل شرایط خاص بیماران بایستی از آن برخوردار باشند، سیستم تهویه است. Ventilator دستگاه تنفسی است که به اشخاصی که به علت عارضه فوق نمی توانند به راحتی تنفس طبیعی داشته باشند، از آن استفاده می کنند.

بیمار از طریق لوله های تنفسی منعطف، به سیستم تنفس مصنوعی وصل می شوند. معمولاً زمانی که بیمار به ونتیلاتور متصل است، مسئولین این بخش داروی آرامبخش تزریق می کنند.

در این شرایط، بیمار با عدم توانایی همراه خواهد شد. گفتنی است که شیوه فوق برای راحتی بیمار و عملکرد مناسب تر سیستم تنفس مصنوعی، امری ضروری است.

با روند بهبودی ریه های بیمار، مقدار بهره مندی از این دستگاه کاهش می یابد و زمانی که شخص به راحتی بدون دستگاه بتواند به آسانی تنفس کند، کاربرد دستگاه متوقف می شود.

تنفس از طریق دستگاه

بعضی از بیماران اتاق مراقبت های ویژه در بیمارستان خصوصی قلب، مجبورند برای یک بازه زمانی طولانی، تنفس خود را از طریق دستگاه انجام دهند.

چنان چه این پروسه ادامه داشته باشد، پزشک معالج مشکل بیمار را به شیوه تراکئوستومی رفع خواهد کرد. تکنیک درمانی فوق به این گونه است که در ناحیه گردن بیمار شکافی کوچک و در قسمت تحتانی طناب صوتی ایجاد می شود.

سپس با تزریق لوله ریز به بخش درونی این سوراخ و متصل به این سیستم، تنفس مصنوعی برای این گروه از بیماران به آسانی انجام می شود.

معمولاً Tracheostomy در اتاق جراحی و یا مراقبت های ویژه (ICU) انجام می شود. هنگامی که بیماران قلبی به ونتیلاتور احتیاج نداشته باشند، لوله تزریقی خارج گردیده و شکاف ایجاد شده برای فرایند فوق در ناحیه گردن به تدریج بهبود می یابد. شیوه فوق تکنیکی بدون درد و راحت برای بیماران قلبی است و از بروز هر گونه صدمه به نای جلوگیری می کند.

تغذیه در بیمارستان خصوصی قلب

تغذیه در بیمارستان خصوصی قلب
تغذیه در بیمارستان خصوصی قلب

یکی از موارد بسیار مهمی که برای بیماران مبتلا به اختلالات قلبی حائز اهمیت می باشد، تغذیه آن هاست. حتی در صورتی که بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ایرانشهر بدون حرکت باشد

و احتیاجی به دریافت انرژی و یا مواد غذایی نداشته باشد، عارضه و یا صدمه ای که سبب بستری شخص در ICU شده است، مقدار سوخت و ساز بیمار را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. دقت داشته باشید که تغذیه مناسب اثر قابل ملاحظه ای در تسریع روند بهبودی فرد به دنبال دارد.

تزریق محلول داروهای تغذیه ای به وسیله ورود لوله تغذیه از مسیر دهان و یا بینی به شکم و یا از راه Catheter CVC انجام می شود.

تا هنگامی که سیستم گوارش شخص فعالیت می کند و می تواند غذا را تحمل کند، مناسب ترین تزریق از طریق مسیر شکمی است.

به منظور مهیا نمودن مایحتاج تغذیه ای بیمار در بخش آی سی یو، بایستی مقدمات تغذیه ویژه صورت بگیرد که متخصصین مجرب این بخش، اقدامات لازم را انجام می دهند.

این داروها پس از آماده شدن بایستی از سوی متخصص این بخش به طور دقیق مورد بازبینی قرار گیرد و طبق تجویز وی، تنظیم و به بیمار تزریق شود.

تجهیزات NICU

تجهیزات NICU
تجهیزات NICU

اتاق مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) به مانیتورینگ و تجهیزات پیچیده مجهز است که در تمامی بیمارستان های خصوصی قلب به منظور رفع نیازهای ویژه نوزادان تازه متولد شده که با مشکلات قلبی همراه هستند، طراحی شده است.

تنفس مصنوعی(تهویه مکانیکی)، وسایل ICU، دارو و اکسیژن از تجهیزات پزشکی ان آی سی یو محسوب می شوند.

همچنین NICU تجهیز شده به فن آوری کنترل دقیق تمامی تجهیزات بدنی مرتبط به کودکان مانند ضربان قلب، دمای بدن، سطح دی اکسید کربن، اکسیژن، فشار خون و تنفس است. از دستگاه های مانیتورینگ اتاق ICU می توان به:

1)    Monitoring علائم حیاتی 2) Monitoring فشار خون 3) درجه حرارت 4) پالس اکسیمتر 5) monitoring اکسیژن پوستی 6) لوله تنفسی 7) تهویه مکانیکی 8) CPAP  (9   ECMO اشاره داشت.

CCU

CCU
CCU

سی سی یو از معانی گوناگون مانند اتاق مراقبت قلب، مراقبت کرونر و اتاق ICU تشکیل شده است. اما اغلب بیماران، سی سی یو را همچون بخشی در نظر می گیرند که معمولاً با اختلالات قلبی متعددی همراه هستند و نیاز به معالجه و بستری دارند.

معمولا بیماران به علت نارسایی قلبی، آریتمی، دردهای موجود در ناحیه قفسه سینه و یا حتی recovery جراحی قلب باز در اتاق سی سی یو بستری می شوند.

زمانی که بیماری با حملات قلبی مواجه می شود و یا طی عمل جراحی قلب قرار گرفته است، به طور معمول در اتاق CCU (اتاق مراقبت های ویژه قلب ) بستری می شود. در واقع CCU یکی دیگر از بخش های مهم بیمارستان خصوصی قلب محسوب می شود.

کادر بخش سی سی یو از تخصص و مهارت کافی برخوردار است

کادر بخش سی سی یو از تخصص و مهارت کافی برخوردار بوده و در این راستا آموزش های لازم را برای Monitoring و مراقبت از مبتلایان با مشکلات متعدد قلبی فرا گرفته اند. بیماران اتاق سی سی یو نیازمند مراقبت های ویژه هستند، اما مرکز دقت در این اتاق Cardiac یا قلب است.

در اتاق سی سی یو (CCU) همچون بخش آی سی یو (ICU) سیم ها، کاتترها و دیگر تجهیزات پزشکی موجود در این بخش که به بیمار متصل است، برای اعضای خانواده همراه بیمار اغلب ترسناک هستند.

Monitoring قلب از جمله تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستان خصوصی قلب است که به کلیه بیماران سی سی یو وصل است و بعضی به علت مشکل در نفس شاید به ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) متصل باشند.

دستگاه های ECG (الکتروکاردیوگرام) به طور معمول در CCU موجود است و به منظور سنجش فعالیت الکتریکی قلب مورد استفاده قرار می گیرند. همچون اتاق ICU، در این اتاق هم با توجه به شرایط بیمار و بر مبنای قاعده، هر چند ساعت نمونه گیری خون از بیمار انجام می شود.

تجهیزات اختصاصی اتاق جراحی قلب

دستگاه پرفیوزپمپ سرنگپالس اکس متریساکشن پرتابل
دستگاه DC شوکدستگاه نوار قلبدستگاه پیسبخور گرم
بخور سرددستگاه Call Nurseکپسول اکسیژنترازوی باسکول
ویلچربرانکاردترالی کدست پانسمان

نکات مهم برای یافتن بهترین بیمارستان خصوصی قلب

نکات مهم برای یافتن بهترین بیمارستان خصوصی قلب
نکات مهم برای یافتن بهترین بیمارستان خصوصی قلب

در این بخش شما را با مشخصه های متمایز این نوع بیمارستان ها بیشتر آشنا می کنیم:

بهترین اقدام در وهله نخست، جست و جو کردن از طریق اینترنت در مورد این مرکز درمانی مهم است. شما می توانید خواسته و اولویت های خود را با توجه به بودجه مالی در نظر گرفته شده برای انجام جراحی قلب محدود کنید.

مثلا انتخاب بهترین بیمارستان خصوصی و فاصله آن تا منزل، به این معنا که اگر انتخاب شما بهترین بیمارستان خصوصی قلب در شمال تهران باشد، به مراتب بایستی هزینه های بیشتری را متحمل شوید. لذا، بهتر است انتخاب آگاهانه و مناسبی را در این راستا انجام دهید.

بررسی رتبه بندی کلینیک ها و امتیاز آن ها یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب این مرکز درمانی بایستی به آن دقت و توجه بسیار داشته باشید.

لازم به ذکر است که به دلیل حساس بودن جراحی قلب و یا مراقبت های ویژه بخش ICU و یا CCU بهتر است بیمارستان های دولتی و یا سایر مراکزی که از امکانات و یا رتبه بندی کمتری برخوردار هستند را کنار بگذارید.

هر چه دسترسی شما به متخصصین قلب آسان تر باشد، برای رسیدن به وی مراحل راحت تری را سپری خواهید کرد

هر چه دسترسی شما به متخصصین قلب آسان تر باشد، برای رسیدن به وی مراحل راحت تری را سپری خواهید کرد. در نهایت، زمان بازبینی در مورد پیدا کردن بهترین مرکز درمانی خصوصی قلب، به موقعیت مکانی آن توجه داشته باشید.

در این راستا بهتر است تا حد امکان در محدوده خود در پی بهترین بیمارستان قلب باشید. به خصوص بعضی از بیماری های قلبی که به مراقبت های ویژه پزشکی نیاز دارد. لذا، بهتر است بیمارستان و متخصصین قلبی را گزینش کنید که دسترسی آن ها سریع باشد.

در رابطه با این مرکز درمانی بایستی خاطر نشان شویم که با توجه به شرایط خاص افراد، این بیمارستان کلیه نظرات بیماران را به منظور اطمینان گزینش بهتر در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند.

بایستی متخصصین این مجموعه در حوزه های متعدد از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند و به تمامی بخش ها و تجهیزات موجود در این بیمارستان، تسلط کافی داشته باشند.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانشهر بهترین متخصصین قلب را برای رفع مشکلات قلبی بیماران در اختیار دارد

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانشهر بهترین متخصصین قلب را برای رفع مشکلات قلبی بیماران در اختیار دارد و می تواند در راستای مراقبت های ویژه ICU، CCU، ICU و دیگر بخش های مرتبط، بهترین خدمات را به شما ارائه دهد.

یکی از مهمترین مشخصه های بهترین بیمارستان قلب، برخورداری از حاذق ترین و خبره ترین متخصصین برتر قلب است.

البته این متخصصین بایستی از مهارت بسیار بالایی در شناسایی اختلالات مرتبط به قلب بیمار برخوردار باشند و همچنین با بیمارستانی فعالیت کنند که با دیگر پزشکان متخصص قلب در این حوزه مشاوره های لازم را در خصوص بهترین جراحی و یا مراقبت های ویژه انجام دهند.

وی بایستی تا تشخیص دقیق و قطعی نوع بیماری از مناسب ترین شیوه های تشخیصی استفاده کند. دقت داشته باشید که بهترین متخصصین قلب در بیمارستان ایرانشهر، کم خطرترین و کم تهاجمی ترین تکنیک های درمانی را برای شناسایی و معالجه بیماران انتخاب می کنند.

رضایت آگاهانه بیمارستان خصوصی قلب

رضایت آگاهانه بیمارستان خصوصی قلب
رضایت آگاهانه بیمارستان خصوصی قلب

متخصصین پیش از اقدام به هر تکنیک درمانی در بخش مراقبت های ویژه (ICU)، به اجازه بیمار یا همان رضایت آگاهانه نیاز دارند.

به جز شرایط اضطراری که در چنین شرایطی متخصصین بیشتر رضایت را از خود بیمار دریافت می کنند. چنان چه بیمار نتواند رضایت دهد، پزشک معالج بایستی از شخصی که از نظر حقوقی وکالت کامل از سوی بیمار را دارد، اجازه یا رضایت لازم را کسب کند.

در واقع وکالتنامه، سند قانونی به شمار می آید که زمانی که شخصی با عدم تصمیم گیری همراه است، مطابق سند فوق از این امکان برخوردار است که به شخص، وکالتنامه تام الاختیار داده شود.

در بعضی موارد، مبتلایان به مشکلات قلبی از پزشکان درخواست های ویژه ای دارند که در اسناد حقوقی به طور کامل گزارش می شود. این خواسته ها عبارتند از:

دستورالعمل های احتیاطی

شیوه نامه های مربوط با تصمیمات مواظبت به بهبودی به خصوص در شرایطی که بیمار ناتوان است. وصیت نامه و یا وکالتنامه بخشی از دستورالعمل های احتیاطی است.

DNR (دستور عدم احیاء)

دی ان آر به این معنا است که مطابق آیین نامه، چنان چه بیمار دچار ایست قلبی گردید و یا با آسیب جدی به ریه ها مواجه شد، اقدامی به منظور احیای دوباره تنفس و قلب انجام نگیرد.

به عبارت دیگر معالجه بیمار از طریق داروهای مسکن، آرامبخش، آنتی بیوتیک ها و دستورالعمل های پزشکی مرتبط برای این گروه از بیماران انجام می شود. زمانی که تمامی علائم حیات مانند دستگاه تنفسی و قلب بیمار از کار بیفتد، به شکل طبیعی، شخص با مرگ روبرو خواهد شد.

با توضیحات ارائه شده، اغلب بیمارستان های خصوصی قلب و عروق برای اقدام هر گونه از مراقبت های ویژه و یا فوریت های پزشکی که ممکن است برای بیماران قلبی ایجاد شود، تکمیل و تایید فرم رضایت آگاهانه را پیش از بستری در این مرکز درمانی از مهمترین الزامات معرفی می کنند.

با توجه به عنوان مقاله، لازم است تا در ادامه شما را با تشخیص اختلالات قلبی و معالجه آن بیشتر آشنا کنیم.

تشخیص بیماری های قلبی

تشخیص بیماری های قلبی
تشخیص بیماری های قلبی

چنان چه با هر یک از نشانه هایی که به شکل ریشه دار و یا بالغ بر یک بار با آن مواجه شده اید، بهتر است با متخصصین بیمارستان ایرانشهر مشورت کنید.

آزمایشات مرتبط که به این گروه از بیماران تجویز می شود مانند اکو و نوار قلب، تست قلب و یا هر تست دیگری، می تواند به شناسایی اختلالات قلبی کمک بسیار کند تا سبب بروز بیماری های جدی تر در شخص نشود.

نکته حائز اهمیتی که در این بخش بایستی متذکر شویم، به این مسئله اختصاص دارد که برای معالجه مشکلات قلبی به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک معالج، دارو استفاده نکنید.

به این علت که بایستی داروها از لحاظ مقدار و زمان مصرف، طبق تجویز متخصص استفاده شود تا به روند بهبودی و حفظ سلامتی شما بیشتر کمک کند.

از عواملی که باعث افزایش بروز اختلالات قلبی در فرد می شود، می توان به جنسیت، بالا رفتن سن، افزایش فشار خون، سیگار کشیدن، افزایش کلسترول و تری گلیسیرید، عدم تحرک، افزایش وزن، سوابق مشکلات قلبی

به خصوص در رده های سنی پایین و اختلالات انعقادی متذکر شد. لذا، همراه با مشکلات زمینه ای، مسائل ژنتیکی، شیوه زندگی شخص بسیار حائز اهمیت است.

به این علت که تغییرات لازم یا شیوه زندگی سالم مانند داشتن تحرک، پرهیز از دخانیات و داشتن وزن ایده آ،ل روی فاکتورهای ژنتیکی موثر است و به مهار مشکلات زمینه ای و نداشتن پارامترهای ژنتیکی اثرگذار در عارضه فوق بسیار کمک خواهد کرد.

معالجه ناراحتی قلبی

معالجه ناراحتی قلبی
معالجه ناراحتی قلبی

برای معالجه اختلالات قلبی بایستی به متخصصین این حوزه مراجعه کنید و بهترین معالجه در خصوص مشکلات قلبی را دریافت کنید و شیوه زندگی خود را بر مبنای دستورالعمل های پزشکی انجام دهید.

به عنوان مثال داشتن تحرک بسیار مانند دویدن برای بعضی از مبتلایان به عارضه قلبی می تواند امری بسیار خطرناک محسوب شود و یا حتی داشتن استرس بسیار باعث صدمه به عروق قلبی در فرد می شود.

اما به منظور جلوگیری از بروز بیماری های قلبی، بهترین اقدام داشتن وزن مناسب و ایده آل بر اساس سن و قد در کنار انجام فعالیت های ورزشی مطلوب است که می تواند در این راستا به حفظ سلامتی شما به خصوص پیشگیری از اضافه وزن که سبب تجمع بافت های چربی در اطراف عروق قلبی می شود، کمک کند.

شما تحت نظر متخصصین تغذیه و بهره مندی از یک رژیم غذایی استاندارد و مطلوب، بر اساس کالری مورد نیاز روزانه و تمرینات فیزیکی مناسب می توانید به تناسب اندام و از همه مهمتر حفظ سلامتی خود کمک شایانی کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این مقاله توضیحات کاملی را در رابطه با ویژگی های بیمارستان خصوصی قلب در اختیار شما قرار دادیم. بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانشهر، مجهز به تمامی تجهیزات و دستگاه های مدرن و پیشرفته طبق آخرین دستاوردهای روز دنیا است.

این مراکز درمانی برای رفاه حال بیماران و همراهان از امکانات و قابلیت های ویژه ای در بخش مراقبت های ویژه ICU، CCU و NICU برخوردار هستند.

با توجه به این که جراحی های قلبی به عنوان یکی از گران ترین عمل های جراحی محسوب می شود، بهتر است برای بهره مندی از مزیت های آن در بیمارستان خصوصی قلب، از عوامل موثر در هزینه این عمل جراحی و مراقبت های ویژه آن، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

در پایان می توانید از هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 مطلع شوید.

منبع:

https://bit.ly/39q9KB5

https://cutt.ly/aGWwXZZ

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید