لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

برای پروستات چی خوبه

برای پروستات چی خوبه

Table of Contents

در این مقاله از سایت بهترین بیمارستان روده تهران، به این موضوع می پردازیم که برای پروستات چی خوبه ؟ با ما باشید.

رژیم غذایی برای بزرگ شدن پروستات حاوی ماده غذایی مناسب برای برطرف شدن مشکلات پروستات می باشد.

پروستات غده ای کوچک است و اندازه ای مانند گردو دارد و در قسمت پشت مثانه آقایان قرار دارد. در هنگام رابطه جنسی، این غده برای تولید مایع منی کمک می کند.

منی مایعی سرشار از مواد مغذی می باشد که در زمان انزال، شامل اسپرم می باشد.

هر چه آقایان سنشان بالا می رود، این غده هم بزرگ می شود که به این حالت هایپرتروفی پروستات خوش خیم یا بی خطر گفته می شود.

همچنین در مقاله دیگری به بررسی بی اختیاری ادرار بعد از عمل پروستات، پرداختیم.

رژیم های غذایی متنوعی وجود دارند که برای بزرگ شدن پروستات مناسب می باشند از جمله، توت سیاه، توت فرنگی که مناسب برای پروستات های بزرگ هستند.

ویدئو برای پروستات چی خوبه

این غده به کمک تستوسترون که یک هورمون جنسی است و استروئید مهار می شود‌. در پروستات، هورمون تستوسترون به هورمونی دیگر به نام دی اچ تی یا آندروژن تبدیل می شود.

زیاد بودن مقدار دی هیدروتستوسترون سبب بزرگی سلول های موجود در پروستات می شود. بعضی مواد خوراکی و یا نوشیدنی ها به خاطر تاثیراتی که بر هورمون تستوسترون و بقیه هورمون های مردانه دارد، برای سلامتی پروستات مفید می باشند.

پیشنهاد می کنیم از پست دمنوش برای پروستات دیدن کنید.

اینفوگرافیک برای پروستات چی خوبه

اینفوگرافیک برای پروستات چی خوبه
اینفوگرافیک برای پروستات چی خوبه

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص که برای پروستات چی خوبه، می توانید با متخصصین و پزشکان زبده بیمارستان خصوصی ایرانشهر در ارتباط باشید. بیمارستان ایرانشهر، از معتبرترین مراکز درمانی در این حوزه به شمار می آید.

برای پروستات چی خوبه

  1.  دانه کنجد
  2. فلفل دلمه ای
  3. ماهی سالمون
  4. گوجه فرنگی
  5. آووکادو
  6. سویا
  7. انواع توت ها
  8. مرکبات
  9.  آجیل
  10. چای سبز
  11. قارچ
  12. تخم کدو
  13. زردچوبه 
  14.  انار
  15. سیر و پیاز
  16.  کلم

مواد غذایی مضر برای پروستات:

  1. گوشت قرمز
  2. قهوه
  3. الکل
  4. لبنیات
  5. سدیم

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش برای پروستات چی خوبه کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

رژیم های غذایی مناسب برای پروستات چی خوبه؟

درمان پروستات با تغذیه سالم

خوراکی های مقوی برای پروستات چی خوبه؟

درمان گیاهی پروستات

رژیم غذایی خوب برای پروستات چی خوبه؟

اثر طب سنتی بر پروستات

برای پروستات چی خوبه؛ تاثیرات عجیب گرده گل

برای پروستات چی خوبه؛ بره موم برای بهبود پروستات

برای پروستات چی خوبه؛ ورزش و تغذیه سالم

برای پروستات چی خوبه؛ معجزه عسل

برای پروستات چی خوبه؛ ویتامین دی معجزه است.

تاکیدات مهم در موضوع برای پروستات چی خوبه

التهاب را جدی بگیرید.

کنترل زودتر سرطان پروستات

 

رژیم های غذایی مناسب برای پروستات چی خوبه؟

رژیم های غذایی مناسب برای پروستات چی خوبه؟
رژیم های غذایی مناسب برای پروستات چی خوبه؟

برای بزرگی پروستات، از چه رژیم غذایی استفاده کنیم؟ خوردن برخی خوراکی ها برای سلامتی پروستات مناسب است از جمله می توان این خوراکی ها را مثال زد: ماهی سالمون یا آزاد ماهی؛ این ماهی سرشار از چربی های بی خطر و شامل اسیدهای چرب مانند امگا سه می باشد که به دفع و کم شدن التهاب در بدن انسان کمک می نماید.

بقیه ماهی ها مانند ماهی دریایی کوچک به اسم ساردین و ماهی قزل آلا هم سرشار از چربی امگا سه هستند. گوجه فرنگی؛ گوجه فرنگی سرشار از لایکوپین در واقع رنگدانه های قرمز است. لایکوپین پاداکسنده هایی است که برای حفظ سلامتی سلول های پروستات مفید می باشد.

گوجه پخته

گوجه پخته شده مانند سوپ گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی می تواند لایکوپن را خیلی ساده در بدن زیاد و آزاد کند. میوه هایی مانند تمشک و توت فرنگی غنی نیز از پاداکسنده هایی هستند که جلوی هر گونه رادیکال های آزاد در بدن را می گیرند.

رادیکال های آزاد نتیجه واکنش هایی هستند که در بدن رخ می دهند و کم کم سبب خطر یا بیماری می شوند.

کلم بروکلی و خیلی سبزیجات دیگر نیز که از خانواده کلم می باشند مانند بروکسل و گل کلم، شامل یک مواد شیمیایی به نام اس اف ان هستند که می تواند جلوی سلول های سرطانی را بگیرد و از سلامتی پروستات مراقبت می کند. خوراکی هایی مثل پسته و بادام سرشار از روی می باشند، ترکیب مغزها در خشکبار فروشی ها موجود است.

مرکبات؛ لیمو ترش و پرتقال سرشار از ویتامین ث بوده که برای مراقبت از سلامتی پروستات کمک می کند

مرکبات؛ لیمو ترش و پرتقال سرشار از ویتامین ث بوده که برای مراقبت از سلامتی پروستات کمک می کند. سیر و پیاز؛ تحقیقات نشان داده است که آقایان مبتلا به هایپروتروفی پروستات خوش خیم در تفاوت با آقایانی که  هایپروتروفی پروستات خوش خیم ندارند، سیر و پیاز زیاد مصرف نمی کنند.

برای ثابت شدن این موضوع، احتیاج به مطالعات بیشتری است ولی به طور کامل مصرف سیر و پیاز در رژیم های غذایی مناسب می باشد. بیمارستان خصوصی ایرانشهر در این زمینه خیلی به افراد کمک کرده است.

درمان پروستات با تغذیه سالم

درمان پروستات با تغذیه سالم
درمان پروستات با تغذیه سالم

افرادی که پروستات بزرگی دارند، از خوردن هر گونه کافئین پرهیز کنند. یک برنامه غذایی مناسب برای بزرگی پروستات، استفاده از غذاهای مفید است. به همین دلیل بایستی از خوردن خیلی از خوراکی ها و تغذیه هایی که برای پروستات خوب نمی باشد، پرهیز کنید.

این خوراکی ها حاوی این موارد می باشد: گوشت قرمز؛ مطالعات نشان می دهند که مصرف نکردن گوشت قرمز می تواند به مراقب از سلامتی این غده کمک کند، در حقیقت مصرف کردن گوشت به صورت روزانه، خطر بزرگ شدن پروستات را چند برابر می کند.

لبنیات؛ مصرف مرتب لبنیات هم با زیادشدن خطر هایپوتروفی پروستات خوش خیم مربوط است، ترک کردن یا کم خوردن پنیر و شیر و خامه می تواند علائم هایپوتروفی پروستات خوش خیم را کم کند.

کافئین

کافئین؛ نوشیدن کافئین سبب می شود مقدار ادرار زیاد شود، کم خوردن چای، شکلات و نسکافه می تواند علائم خطرناک پروستات را کم کند. مشروبات الکلی؛ مشروبات الکلی در افزایش ادرار نقش دارد، پس علائم خطرناک پروستات با قطع کردن مشروبات الکی بهبود می یابد.

نمک؛ استفاده زیاد نمک می تواند تمام بیماری های مجاری مربوط با پروستات را زیاد کند، مصرف یک وعده غذایی مناسب و سدیم کم، استفاده نکردن نمک به رژیم غذایی و پرهیز از هر گونه فست فود برای آقایان مناسب است.

تغییر وعده غذایی مناسب می تواند در پیشگیری و کنترل علائم بزرگی این غده به طور کامل تاثیر بگذارد

تغییر وعده غذایی مناسب می تواند در پیشگیری و کنترل علائم بزرگی این غده به طور کامل تاثیر بگذارد. ولی تغییر شیوه زندگی هم می تواند برای بهبودی پروستات مناسب باشد.

بعضی راه حل ها برای سلامتی و کاهش علائم بزرگی پروستات حاوی کنترل اضطراب، استفاده نکردن سیگار، مصرف نکردن مایعات هنگام عصر به این منظور که شب، مقدار ادرار افزایش نیابد.

به طور کامل مثانه را تخلیه کنید، از هر گونه داروهایی که علائم را زیاد می کند پرهیز کنید مانند آنتی هیستامین ها، ورزش هایی که مربوط به لگن هست را انجام دهید، ورزش هایی که برای ناحیه مثانه مناسب می باشد را انجام دهید.

مصرف مایعات در روز حدود دو لیتر باشد، تغییر شیوه زندگی اگر تاثیری نداشت، پزشک استفاده برخی داروها یا عمل جراحی را پیشنهاد می کند. بیمارستان خصوصی ایرانشهر بهترین مکان برای درمان می باشد.

رژیم غذایی خوب برای پروستات چی خوبه؟

رژیم غذایی خوب برای پروستات چی خوبه؟
رژیم غذایی خوب برای پروستات چی خوبه؟

علت تورم پروستات هنوزمعلوم نیست. ولی اگر این غده شامل عفونت باکتریایی باشد، اصولا آنتی بیوتیک آن را بهبود می دهد. بسته به دلیل پروستاتیت می تواند کم کم یا به طور ناگهانی پدید بیاید. گاهی هم بدون هیچ درمانی مهار می شود.

بعضی از انواع پروستات ها چند ماه زمان می برد یا به طور مداوم بیماری عود می کند، آن هایی که از گذشته این مشکل را دارند، از علائم آن می توان به سوزش و درد در هنگام ادرار، تکرر ادرار در هنگام شب، ادرار خونی، درد در قسمت شکم و کمر، درد در بخش بین کیسه بیضه، درد شدید آلت تناسلی و بیضه ها، انزال بسیار سخت و علائم آنفلوآنزا را می توان اشاره نمود.

وقتی هر کدام از این نشانه ها را حس کردید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید، هرچند که علت اصلی سرطان پروستات ارثی می باشد ولی کنترل نکردن عفونت باکتریایی در پروستات می تواند زمینه ایجاد آن را فراهم کند. به غیر از درمان، دارویی توصیه می شود:

به رژیم غذایی خود توجه کنید

به رژیم غذایی خود توجه کنید، شواهد نشان داده است که برخی داروهای گیاهی یا راه های درمانی طب سنتی برای کم شدن التهاب این غده بر اثر عفونت باکتریایی یا سرطان معجزه آسا می باشد، تغذیه هایی که به کنترل و بهبودی التهاب پروستات کمک زیادی می کند.

ممکن است سوالاتی در ذهن شما پیش بیاید که برای  جلوگیری از بیماری های پروستات چی خوبه؟ برای کوچک ‌شدن پروستات چه باید خورد؟ وعده غذایی مناسب می تواند بر سلامتی این غده تاثیرات به سزایی بگذارد.

پس با اضافه کردن تغذیه سالم به وعده غذایی خود، احتمال دارد بتوانید آسیب مشکلات بعدی پروستات به خصوص سرطان پروستات را کاهش دهید.

بعضی از متخصصین تغذیه عقیده دارند که وعده های غذایی شامل چربی و قند زیاد، امکان دارد در افزایش احتمال بروز التهاب و سرطان پروستات نقش داشته باشد. مطمئن باشید بیمارستان خصوصی ایرانشهر به شما کمک فراوانی می کند.

خوراکی های مقوی برای پروستات چی خوبه؟

خوراکی های مقوی برای پروستات چی خوبه؟
خوراکی های مقوی برای پروستات چی خوبه؟

در ادامه این مبحث که برای پروستات چی خوبه، باید بیان نماییم که حبوبات و سویا شامل ترکیب هایی طبیعی و گیاهی فعال زیستی می باشد که به نام فیتوکمیکال ها شناخته می شوند. رتوزین ها یکی از فیتوکمیکال ها هستند.

تحقیقات نشان می دهد که اشخاصی که بیشترین میزان فیتوکمیکال ها را مصرف کردند، بیست درصد خطر مبتلا شدن به التهاب، پروستاتیت و سرطان پروستات در آن ها کاهش پیدا کرد. جدیدا ارتباط بین مصرف سویا و کم شدن سطح پادگن اختصاصی پروستات پی اس آ ذکر شده است.

آزمایش پی اس آ که اندازه این پادگرد خون شما را اندازه گیری می کند، در تست غربالگری سرطان این غده استفاده می شود. سعی داشته باشید حبوباتی مثل نخود و لوبیا را پخته شده در مدت سه هفته استفاده کنید.

اگر امکان مصرف دانه های سویا به طور پخته شده را ندارید، می توانید پنیر سویا را بپزید

اگر امکان مصرف دانه های سویا به طور پخته شده را ندارید، می توانید پنیر سویا را بپزید یا در اجاق سرخ کنید و یا می توانید آن را همراه سیب زمینی سرخ شده مصرف داشته باشید. انار سرشار از انواع پاداکسنده ها می باشد که از بیماری های مزمن مربوط با استرس اکسید کننده یا اکسیداتیو جلوگیری می کند.

مطالعات زیادی نشان داده شده است که استفاده زیاد آب انار می تواند به حفظ سلامتی این غده کمک بسیاری کند. شما می توانید در هنگام خوردن غذا، دانه های انار را به سس سالادی که به صورت خانگی درست شده، اضافه کنید تا سالاد باب میل شما طعمی شیرین پیدا کند.

اگر مصرف آب انار باعث ناراحتی معده شما می شود، آن را با آب آشامیدنی ترکیب کنید. اگر نیاز به درمان داشتید، به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه نمایید.

درمان گیاهی پروستات

درمان گیاهی پروستات
درمان گیاهی پروستات

در دنیای امروزی و با توجه به تحقیقات زیادی که روی داروهای گیاهی انجام گرفته است، نمی توان تاثیر معجزه آسای اقسام داروهای گیاهی برای پروستات را نادیده گرفت. کدام داروی گیاهی برای پروستات مناسب می باشد؟

قصد داریم به تاثیرات خوب داروی گیاهی برای پروستات خوش خیم  یا دی اچ تی، داروی گیاهی برای بزرگی پروستات، داروی گیاهی برای کوچک شدن پروستات، داروی گیاهی برای تورم پروستات، درمان گیاهی برای برطرف شدن عفونت پروستات، درمان گیاهی برای بهبود سرطان پروستات و غیره اشاره کنیم.

چای سبز

چای سبز؛ سال های بسیاری است که مردم از چای سبز به منظور سلامتی استفاده می کنند‌. محققان تحقیقات بسیاری در مورد خاصیت آن بر سرطان به خصوص سرطان پروستات انجام داده اند.

تجربه نشان داده است که ترکیبات ویژه موجود در چای سبز، احتمال دارد با تاثیر بر رشد غده، از بین رفتن سلول و سیگنال دهی مواد شیمیایی(هورمون ها)، خطر دچار شدن به پروستاتیت و سرطان پروستات را کاهش دهد.

از عصاره های موثر در چای سبز می توان به گزانتین‌ و اپی گالو کاتچین اشاره نمود. پیشنهاد می شود هر روز صبح به جای میل کردن چای سیاه، دمنوش چای سبز میل کنید یا می توان با پودر چای سبز، در خانه اسموتی تهیه کرد.

درخت نخل اره ای

درخت نخل اره ای؛ بعضی از تحقیقات معتبر، اطلاع از تاثیرات مناسب عصاره نوعی گیاه به نام نخل اره ای که برای درمان گیاهی پروستاتیت مناسب می باشد می دهند، چون اثر مثبتی بر میزان پروستات و کاهش ادرار دارد.

در ارتباط با زمان مناسب استفاده از این داروی گیاهی برای بهبود پروستات، بهتر است با افرادی که تخصص در طب سنتی دارند، گفت و گو کنید.

پرونوس آفریکانوم

پرونوس آفریکانوم؛ معلوم شده است که این داروی گیاهی پروستات شامل طیف گسترده ای از الکل ها و اسیدهای چرب مثل استراسترول گیاهی می باشد که شامل تاثیر پاداکسنده ها و ضد التهابی بر سیستم ادراری تناسلی هستند.

تحقیقات زیادی نشان داده است که مصرف هر روز این عصاره حدود صد تا دویست میلی گرم می تواند به کاهش علائم بزرگ شدن این غده کمک بسیار کند.

بهتر است برای استفاده از هر نوع داروی گیاهی، با متخصصین بیمارستان ایرانشهر، مشورت نمایید.

اثر طب سنتی بر پروستات

اثر طب سنتی بر پروستات
اثر طب سنتی بر پروستات

خیلی از گیاهان برای پروستات نقش معجزه را دارند. از جمله گرده علف چمنی؛ افرادی که در تخلیه کامل مثانه ناتوان هستند و تکرر ادرار دارند، به خصوص در شب، این مورد از مشکلاتی می باشد که مردان مبتلا به پروستات درگیر آن هستند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف هر روز یک قاشق چای خوری از چنین داروهای گیاهی برای درمان پروستات می تواند به کم شدن اندازه پروستات کمک کند. پس چنین داروی گیاهی، برای پروستات خوش خیم موثر به حساب می آید.

گیاه گل آذین؛ در قدیم قبیله های مختلف و جامعه بومی برزیل از گیاه خشک شده برای معالجه علائم و وضعیت دستگاه تناسلی مصرف می کردند.

چون شامل ترکیباتی با خاصیت ضد التهابی و پاداکسنده ها است که با پیشگیری از تولید هورمون جنسی مردانه می تواند به کوچک شدن پروستات کمک کند. گیاه گزنه؛ شامل ترکیب های پاداکسنده و ضد التهابی است که درست مانند گیاه نخل اره ای می باشد.

بعضی مواقع ریشه گزنه در ترکیب با گیاه نخل اره ای برای معالجه گیاهی پروستات خوش خیم مصرف می شود. دانه های کدو تنبل؛ چنین داروهای گیاهی معالجه پروستات شامل استراسترول گیاهی است، ترکیبی مانند کلسترول که در بعضی از گیاهان پیدا می شود‌.

استراسترول

تحقیقات ابتدایی نشان داده است که استراسترول گیاهی امکان دارد در بیماران مبتلا به پروستاتیت و سرطان پروستات، مقدار اندازه ادرار را درمان کند و میزان ادراری که در مثانه باقی مانده است را کاهش دهد.

شما می توانید برای درمان گیاهی التهاب پروستات، هر روز حدود ده گرم دانه کدو تنبل را استفاده نمائید. مشورت کردن با یک متخصص طب سنتی می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین داروی گیاهی برای درمان طبیعی پروستات با دقت به شرایط شما کمک بسیاری کند.

هر چند که درمان پروستات با داروهای گیاهی، بخشی از شیوه درمان در طب سنتی است ولی شما باید از راه های دیگر نیز آگاه باشید، حتی امروزه نتیجه های مثبت از طب سوزنی برای کوچک کردن پروستات حاصل شده است.

کارشناسان طب سنتی عقیده دارند که برای کم شدن علائم التهاب پروستات باید تغذیه هایی که طبعشان گرم است را استفاده کرد. به همین منظور، نوشیدن دمنوش شیرین بیان و زنجبیل تاثیر بسیار دارد. ماساژ شکم با روغن گیاهی مثل کنجد می تواند کمک بسیار به پیشگیری از تکرر ادرار کند.

باید بدانید که بیشتر داروهای گیاهی درمان طبیعی پروستات و شیوه های طب سنتی، هنگامی اثر دارند که به عنوان درمان کامل در نظر گرفته شود. برای درمان کامل این مشکل، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

تاثیرات عجیب گرده گل بر پروستات

تاثیرات عجیب گرده گل بر پروستات
تاثیرات عجیب گرده گل بر پروستات

گرده گل ماده مخصوصی است که برای درمان پروستات از آن بهره گیری می کنند، این ماده یکی از مواد مهم در تهیه داروهای گیاهی است که برای درمان پروستات مورد استفاده قرار می گیرد،

البته نیازی نیست از داروهای گیاهی که از این مواد تهیه شده استفاده کنید و شما می توانید این ماده معجزه آسا را به طور خام و البته شیوه های گوناگون مصرف کنید. گرده گل با توجه به عملکرد ضد التهابی خود مهم تر از هر دارویی روی التهابات موجود در پروستات اثر می گذارد.

همان طور که می دانید، پروستاتیت اسم علمی بیماری پروستات می باشد که در واقع همان عفونت و التهاب در ناحیه پروستات به حساب می آید.

التهاب سبب فشار به لوله های دستگاه تناسلی در آقایان شده و حتی سبب به وجود آوردن مشکل در تخلیه کردن ادرار می شود که می تواند باعث سرطان پروستات شود.، گرده گل می تواند این التهابات را از بین ببرد. به نظر می آید گرده گل با همین ویژگی ضد التهابی خود می تواند در روش درمان پروستات موثر باشد.

در یک آزمایش در میان اشخاص ابتلا به بیماری پروستات، بسیاری از اشخاصی که از گرده گل مصرف کرده بودند، نسبت به کسانی که در وعده های غذایی خود از گرده گل استفاده ای نکرده بودند، شاهد بهبودی خود بودند.

برای بهبودی پروستات با گرده گل باید اندکی صبر کرد

البته معلوم است که برای بهبودی پروستات با گرده گل باید اندکی صبر کرد. قطعا اگر قصد دارید از ریشه این بیماری برای درمان استفاده کنید، نیاز به صبر و نظم کافی در مصرف این گیاه دارید. اطمینان داشته باشید که مصرف گرده گل برای چندمین بار و آن هم به صورت جدا، هیچ اثری روی بیماری ندارد.

مصرف گرده گل برای بهبودی این بیماری باید مرتب باشد تا اثرات آن پس از چند ماه معلوم شود. حتی دیدن اثرات استفاده از گرده گل برای بهبودی این بیماری احتمال دارد یک سال یا بیشتر طول بکشد.

هر چند پس از مدتی استفاده مداوم، شاهد بهبود بیماری خود خواهید بود. خیلی از اشخاص به بو و مزه گرده گل احساس خوبی ندارند و به همین دلیل از خوردن آن پرهیز می کنند.

گرده گل هم نوعی دارو می باشد و حتما به خواص آن توجه کنید و دقت به  بو و مزه آن نداشته باشید. راه های زیادی برای استفاده از گرده گل وجود دارد از جمله: مصرف سالاد در کنار گرده گل، استفاده گیاه برای درست کردن سس سالاد، استفاده گیاه در شربت عسل و خیلی از نوشیدنی ها، همین روندها برای درمان پروستات بسیار موثر می باشد.

برای پروستات چی خوبه؛ بره موم

برای پروستات چی خوبه؛ بره موم
برای پروستات چی خوبه؛ بره موم

بره موم یک ماده بسیار بی نظیر برای پیشگیری از بیماری های التهابی به خصوص التهاب پروستات است. به همین دلیل از بره موم برای بهبود بیماری بزرگی پروستات استفاده می گردد.

تحقیقات علمی گوناگون در رابطه با استفاده از این ماده ارگانیک تولید شده از زنبور عسل برای پیشگیری از بیماری پروستات وجود دارد. به غیر از طب سنتی، طب مدرن هم در حال بهره گیری از بره موم برای معالجه یا درمان بیماری پروستات بوده و این جریان توجه اشخاص زیادی را به بره موم جلب کرده است.

بره موم یک ماده کاملا ارگانیک و ویژه است که جز زنبور عسل، موجود دیگری نمی تواند آن را تولید کند. به صورت عمومی ما به تاثیر گذاری بره موم اعتماد داریم چون که هیچ نوع تقلبی در تولید آن وجود ندارد.

با توجه به این که بره موم خام قابل استفاده نمی باشد و نمی تواند به عنوان خوراکی مورد استفاده قرار بگیرد، دقت به نوع بره موم مصرف شده برای درمان پروستات مورد مهمی است.

مدت درمان پروستات با بهره گیری از مواد طبیعی مثل بره موم وقت گیر است

مدت درمان پروستات با بهره گیری از مواد طبیعی مثل بره موم وقت گیر است و نتیجه گرفتن از این مواد به چند ماه مصرف مداوم و مرتب نیاز دارد. پس تصمیم درست در مورد استفاده مناسب و انتخاب درست نوع بره موم، موضوع اساسی است که باید خیلی دقت شود.

شاید با خود بپرسید که آیا مصرف مداوم بره موم برای درمان پروستات تاثیر دارد؟ هر چند که بره موم به طور خام تاثیر کمی بر خیلی از بیماری ها دارد، ولی برای درمان و پیشگیری با بعضی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای معالجه روماتیسم از بره موم استفاده می شود.

با این وجود چه در طب سنتی و چه در طب نوین، هیچ راهی برای استفاده موضعی بره موم به منظور مقابله با بیماری پروستات صحبت نشده است. هر چند در فضای مجازی صحبت هایی درباره استفاده موضعی بره موم برای تاثیر گذاری روی التهاب می شود، ولی این جریان هیچ ارتباطی به بیماری پروستات ندارد. تلاش کنید اطلاعات درست را از متخصصین مجرب بیمارستان ایرانشهر کسب نمایید.

پس برای درمان پروستات، بره موم را به صورت خوراکی مصرف کنید. در آخر به غیر از این مسائل می توانیم بگوییم که برای درمان پروستات خود، به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه کنید.

ورزش و تغذیه سالم برای داشتن پروستات سالم

ورزش و تغذیه سالم برای داشتن پروستات سالم
ورزش و تغذیه سالم برای داشتن پروستات سالم

برای درمان التهاب پروستات به جای فکر زیاد بر غذاهای گوناگون، کارشناسان تغذیه، پزشکان و محققان، نمونه های کامل تغذیه سالم را تبلیغ می کنند. غذای سالم ساده تر از آن می باشد که فکر می کنید.

به طور مختصر، آنچه که متخصصان پشنهاد می کنند، بخورید. به سمت خوراکی هایی بروید که رنگی روشن دارند. نان با غلات کامل را جایگزین نان سفید کنید و ماکارونی و غلاتی که دارای سبوس هستند را برگزینید.

برای التهاب پروستات، از مصرف گوشت قرمز به خصوص گوشت بره و گاو و آن هایی که محصولات کارخانه هستند مثل سوسیس و کالباس، اجتناب کنید. مرغ و ماهی بی پوست و تخم مرغ سرشار از پروتئین می باشند. چربی های بی ضرر مثل روغن کنجد و انواع مغزها مانند گردو و فندق و آووکادو را استفاده کنید.

چربی های تری گلیسیرید دار از محصولات لبنیاتی و بقیه محصولات حیوانی را ترک کنید

چربی های تری گلیسیرید دار از محصولات لبنیاتی و بقیه محصولات حیوانی را ترک کنید. از چربی های خطرناک که در بیشتر غذاهای بسته بندی شده و فست فودها وجود دارد، پرهیز کنید . نوشیدنی های خطرناک مثل نوشابه گازدار و خیلی از آب میوه ها را مصرف نکنید.

برای داشتن درمان مفید، شیرینی را دیر به دیر بخورید، نمک را در غذا کم کنید، غذاهایی که کم سدیم است را مصرف کنید. مصرف هر گونه غذاهای کارخانه ای، منجمد و کنسروی را ترک کنید.

غذا را آرام بخورید، وقتی گرسنگیتان برطرف شد، غذا را کنار بگذارید. در آخر سعی کنید به جای مصرف قرص برای درمان التهاب، از وعده های غذایی مفید و درمان خانگی برای التهاب پروستات استفاده کنید. به غیر از داشتن وعده های غذایی سالم، باید فعالیت داشته باشید.

ورزش مرتب

ورزش مرتب، خطر ابتلا به بعضی از مشکلات گوناگون مانند سکته مغزی و اقسام خاصی از سرطان را کاهش می دهد. هر چند تحقیقات بسیار کمی تاثیر ورزش بر سلامت پروستات را بررسی کرده اند، ولی در مطالعاتی که انجام شده است، معلوم شد رابطه ای بین ورزش و التهاب پروستات وجود دارد و نتایجی حاصل شده است که ورزش مناسب می باشد.

با توجه به پرسش هایی که انجام‌ شده است و بیشتر از سی هزار آقا در مطالعه پیگیری کارشناسان بهداشت تکمیل کرده بودند، محققان ارتباط معکوسی بین فعالیت ورزشی و علائم پروستات خوش خیم هایپوتروفی پیدا کردند.

خیلی راحت می توان گفت آقایانی که از نظر جسمانی فعالیت زیاد دارند، خیلی کم مبتلا به پروستات خوش خیم می شوند‌. حتی ورزش با سرعت کم تا معمولی مثل پیاده روی مرتب با شتاب متوسط، خصوصیات زیاد دارند. اطلاعات تکمیلی را از متخصصین بیمارستان ایرانشهر دریافت نمایید.

معجزه عسل روی پروستات

معجزه عسل روی پروستات
معجزه عسل روی پروستات

عسل ازمفیدترین موادی می باشد که شما با مصرف آن می توانید درمان پروستات را به شیوه ای مطمئن در دستور کار خود بگذارید. توجه کنید که عسل درمانی از آن درمان هایی است که احتیاج به صبر و مداومت زیاد دارد.

سعی کنید روزانه از عسل برای بهبود بیماری خود بهره گیری کنید و آن را به چشم دارو نگاه کنید. شربت عسل از مناسب ترین مواردی است که با عسل ارگانیک درست می شود.

سعی کنید این نوشیدنی را روزانه و به اندازه مناسب مصرف کنید. مصرف شربت عسل در کل روز به خصوص صبح بسیار عالی می باشد و حتما باید در دستور کار خود بگذارید.

برای بهبود پروستات خود می توانید از عسل خالی بدون هیچ ماده ای درکنارش مصرف کنید

ولی برای بهبود پروستات خود می توانید از عسل خالی بدون هیچ ماده ای درکنارش مصرف کنید. میل کردن یک قاشق عسل در روز می تواند پتانسیل شما را بالا نگه دارد و برای بیماری شما نیز مناسب است.

حتما به طور منظم، مصرف عسل را در برنامه خود قرار دهید. یکی از مفیدترین فراورده های زنبور برای بهبود پروستات که پروستاتیت هم به آن می گویند، عسل گشنیز می باشد.

چنین عسلی می تواند به درمان عفونت و التهاب پروستات کمک کند و در درمان این بیماری تاثیر می گذارد، عسل گشنیز را اگر به طور مرتب مصرف کنید، التهاب های مربوط به پروستات کم می شود.

شاید باور نکنید که عسل گشنیز در پک درمانی این غده هم لحاظ شده است. حتما برای خود عسل را از جای معتبر تهیه کنید که تقلبی نباشد و سریعا پروستات شما را درمان کند.

لطفا از پست بعد از آنژیو قلب چی بخوریم و نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر دیدن کنید.

ویتامین دی معجزه است

ویتامین دی معجزه است
ویتامین دی معجزه است

یکی از راهکارهای خانگی درمان پروستات که هم مورد قبول علم نوین است و هم طب سنتی آن را سفارش می کند، مصرف ویتامین دی می باشد. شما با مصرف ویتامین دی، احتمال هر گونه بیماری پروستات را کاهش می دهید.

احتمال این که بیماری پروستات شما رشد زیادی داشته باشد و به سوی سرطان پروستات برود، کاهش پیدا می کند. بهترین روش برای فراهم ساختن ویتامین دی مورد نیاز بدن، به کمک نور خورشید می باشد.

با روند زندگی های امروزی، جذب ویتامین دی از خورشید ممکن نمی باشد. آلودگی هوا و شغل هایی که بسیار کم در زیر نور خورشید هستند، سبب شده تا نتوانیم از نور خورشید به طور کامل برای تامین ویتامین دی در بدن استفاده کنیم.

اگر ویتامین دی بدن شما زیاد نیست، باید از کپسول ژلاتینی و مواد خوراکی که شامل ویتامین دی است، استفاده کنید. به طور مثال مصرف ماهی سالمون می تواند ویتامین دی بدن شما را تامین کند.

مکمل های ویتامین دی

مکمل های ویتامین دی از گزینه هایی است که به شما برای تولید ویتامین دی در بدن کمک می کند. با تامین سازی ویتامین دی مورد الزام بدن، دغدغه کمی برای ابتلا به التهاب پروستات خواهید داشت. اگر چنین التهابی داشتید، با افزایش ویتامین دی، درمان التهاب این غده امکانپذیر است.

در کنار تمامی مواردی که ذکرکردیم، پرهیزهای غذایی اثر فوق العاده ای بر سلامتی می گذارد. شما باید تمامی پرهیزات غذایی را رعایت کنید و اجازه ندهید اثرات مفید عسل به خاطر رعایت نکردن رژیم غذایی از بین برود.

توجه کنید هر چه که برای کاهش مراحل درمانی شما ضرر دارد را برای چند مدت محدود کنید تا تمام روند درمان خوب پیش برود. بعد از درمان، با خیالی آسوده می توانید به خوردن هر چه که می خواهید بپردازید، ولی بعضی از خوراکی ها به قدری ضرر دارند که بهتر است برای همیشه کنار بگذارید. نکته بسیار مهم رعایت غذایی برای درمان پروستات، مصرف نکردن غذای پرچرب و کافئین و الکل می باشد.

شما باید هر نوع ماده زیان آوری که می تواند به حساسیت بدن و زیاد شدن التهاب در پروستات کمک کند را استفاده نکنید

با این وجود نمی توان پرهیزهای غذایی را با چنین مواردی کنار بگذاریم. شما باید هر نوع ماده زیان آوری که می تواند به حساسیت بدن و زیاد شدن التهاب در پروستات کمک کند را استفاده نکنید یا کم استفاده کنید. فعالیت بدن نقش به سزایی در درمان پروستات دارد که باید به طور جدی دنبال کنید. ورزش یکی از مهم ترین موضوعاتی است که می تواند به درمان این بیماری کمک کند.

یکی از علت های ابتلا به این بیماری و التهاب پروستات، زیاد نشستن پشت میز می باشد که به کمک ورزش می توانید آن را جبران کنید. پیش از انتخاب و مقدار ورزش، باید با متخصصین بیمارستان ایرانشهر مشورت کنید و مطابق دستور ایشان انجام فعالیت را در برنامه ریزی خود قرار دهید. ولی فعالیت های سنگین باعث می شود بیماری شما عود کند و تاثیرات منفی بر آن بگذارد.

التهاب را جدی بگیرید

التهاب را جدی بگیرید
التهاب را جدی بگیرید

التهاب پروستات یکی از بیماری های شایع در آقایان است. اگر پیشگیری نشود، می تواند به سرطان پروستات تبدیل شود. بی اختیاری در ادرار، وجود خون و عفونت در ادرار و قطره قطره بودن آن همراه با سوزش و حس تخلیه نشدن کامل مثانه و همچنین زیاد بودن مقدار پی اس آ در خون، علائمی بر بدخیم بودن پروستات است که با ازمایشات کامل، بیشتر معلوم می شود.

به غیر از سابقه ارثی که در بروز این بیماری دخالت دارد، چاق بودن و زیادی وزن و نداشتن ورزش، از موضوعات مهم است که زمینه را برای التهاب این غده ایجاد می کند. پس ابتدایی ترین و مهم ترین پیشنهاد به این بیماران این است که مراقب وزن خود باشند.

تحقیقات نشان داده است آقایانی که مقدار زیادی گوشت قرمز مثل بره و گوشت کارخانه ای مثل سوسیس و کالباس استفاده می کنند، به سرطان پروستات زیاد دچار می شوند و به همین دلیل پیشنهاد می شود که مصرف گوشت قرمز در این بیمارها ترک شود و اصولا دیگر سوسیس و کالباس را مصرف نکنند.

از سویی دیگر، استفاده کالری زیاد و خوردن شیرینی و قندهای معمولی و شکر به خصوص شیرینی و کیک و نوشابه و همچنین مواد غذایی چرب به خصوص چربی های خطرناک ترانس مثل روغن حیوانی‌ و کره، التهابات پروستات را زیاد می کند که باید در رژیم غذایی پرهیز شود. پیشنهاد می شود که انواع لبنیات مصرفی پاستوریزه حتما کم چرب و یا بدون هیچ گونه چربی باشد.

مصرف سبزیجات و میوه

مطالعات نشان می دهد که هر چقدر مصرف سبزیجات و میوه در وعده غذایی زیاد باشد، به خاطر فایده پاداکسنده ها، امکان بروز بیماری پروستات کاهش می یابد. مصرف سبزی و میوه هایی با رنگ نارنجی و زرد و قرمز مثل هندوانه، انار، انواع فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی، نقش حفظ سلامتی در پیشگیری از بزرگ شدن و التهاب پروستات دارد.

گوجه فرنگی چون رنگدانه قرمز دارد، تاثیر مهمی در کمتر شدن سطوح پی اس آ و التهاب پروستات دارد. باید گفت که رنگدانه های حرارت دیده هنگام تهیه املت یا گوجه پخته شده اثر بیشتری دارد.

لایکوپن در میوه و فلفل دلمه ای هایی با رنگ قرمز پیدا می شود که پیشنهاد می شود آقایان هرروز از این مواد غذایی مصرف داشته باشند. به رژیم غذایی دارای چربی کم و فیبر زیاد، استفاده از غلات و حبوبات به خاطر داشتن فیبر زیاد و استفاده از امگا سه مثل ماهی و غذاهای مربوط به دریا و خشکبارهایی مثل بادام و گردو باید اهمیت زیادی داد.

مصرف زیاد آووکادو و جوانه گندم هم بسیار مناسب است چون این مواد، غنی از استراسترول گیاهی است که جلوی بزرگ شدن پروستات را می گیرد.  اگر مشکل شما خیلی عمیق بود، پیشنهاد می شود که به بیمارستان خصوصی ایرانشهر مراجعه نمایید.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست بیمارستان خصوصی کلیه و مجاری ادرار دیدن کنید.

کنترل زودتر سرطان پروستات

کنترل زودتر سرطان پروستات
کنترل زودتر سرطان پروستات

سرطان پروستات یکی از انواع سرطان خاص در بین مردان در تمامی جهان به خصوص کشورهای پیشرفته می باشد.

خیلی از سرطان های پروستات به آهستگی رشد می کنند و به این غده محدود می شوند و احتمال دارد خطر جدی به سلامتی شخص وارد نکنند. با این وجود بعضی از انواع دیگر این بیماری بدون درمان هستند و سریع در بدن پخش می شوند و سبب مرگ بیمار می شوند.

پس پیگیری سریع برای درمان سرطان پروستات در اولین فرصت توصیه می شود. همان طور که گفته شد، سرطان پروستات در کشورهای پیشرفته بیشتر از بقیه کشورها شایع است، پس بدون شک مسائلی چون غذای سالم و ورزش و شیوه زندگی، احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

در این مقاله و با کمک متخصصین بیمارستان ایرانشهر، هرآنچه که باید در رابطه با درمان سرطان پروستات و ارتباط با این بیماری و تغذیه بدانید، برای شما ذکر کردیم. خیلی از مردم پیگیر راهی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات هستند، ولی باید بدانید که هیچ شیوه ای برای پیشگیری قطعی از این بیماری وجود ندارد.

تغییر شیوه زندگی

البته با تغییر شیوه زندگی، فعالیت بدنی و وعده های غذایی مفید، می توان خطر ابتلا را کم کرد، ولی سرطان هایی مثل سرطان پروستات دارای موارد خطر خاصی مثل عوامل موروثی و سن می باشند که نمی توان از آن ها دوری کرد.

مهم ترین مورد غیر قابل تغییر در سرطان پروستات، کهولت سن می باشد. با زیاد شدن سن، امکان ابتلا به سرطان پروستات زیاد می شود و مسائل ارثی و دی ان آ نقش بسیار مهمی در امکان ابتلا به این بیماری پروستات را دارند.

مثلا امکان ابتلای شخصی که آفریقایی آمریکایی تبار است، به این بیماری چند برابر بیشتر از مردهای سفید پوست می باشد. اگر پدر و برادر و آشناهای هم خون شما دچار سرطان پروستات شد، امکان مبتلا شدن شما هم زیاد است. در شرایطی که جلوگیری از سرطان پروستات در این مورد احتمال دارد مشکل باشد،

ولی آزمایش غربالگری به موقع غالبا می تواند به شما کمک کند که شرایط ابتلا به این بیماری، در اولین فرصت تشخیص داده شده و برای درمان سرطان پروستات، اقدامات لازم را با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر انجام دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که داشتن روحیه و انرژی خوب، برای درمان هر بیماری معجزه است.

Table of Contents

یک پاسخ

  1. سلام ! یک سؤال دارم : چطور ممکنه ویتامین دی برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات ، خیلی مفید باشه ، اما در عین حال ، مصرف لبنیات ، مضر باشه ؟! مگه لبنیات ، منبع سرشار ویتامین دی نیستن ؟ لطفاً توضیح قانع کننده بدین . متشکرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید