لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

فوق ‌تخصص جراحی لگن

فوق ‌تخصص جراحی لگن

Table of Contents

آیا می‌دانید فوق ‌تخصص جراحی لگن چه وظایفی دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌ مورد با ما همراه باشید.

مفصل لگن متشکل از یک بخش گوی مانند می‌باشد که سر استخوان ران و بخش دیگر آن قسمت کاسه ‌مانند است. به ‌همین دلیل است که در بسیاری از مواقع می‌شنویم، به بخش لگن مفصل گوی و کاسه‌ای می‌گویند.

هنگامی‌ که این دو استخوان به یکدیگر برخورد می‌کنند، به ‌مرور زمان غضروف مفصلی که به‌ عنوان یک پوشش محکم در این ناحیه قرار گرفته ‌است، باعث نرمی استخوان‌ها در این مفصل خواهد شد. این شرایط باعث می‌شود تا فعالیت‌های مختلف انسان‌ها همچون راه رفتن، نشستن، بلند شدم و دیگر موارد سریع‌تر انجام بگیرد.

در صورت بروز هرگونه آسیب و مشکل در ناحیه لگن افراد نیازمند استفاده از روش‌های درمانی تحت نظر یک جراح لگن و یا فوق‌ تخصص جراحی لگن می‌باشند. با توجه به این‌ که فشار بسیار زیادی بر روی مفصل ران وجود دارد، معمولاً در معرض آسیب ‌دیدگی بسیار زیادی قرار خواهد گرفت و بیماری‌های مختلفی همچون آرتروز و روماتیسم را به‌ همراه خواهد داشت.

ویدئو فوق ‌تخصص جراحی لگن

به ‌همین دلیل شایع‌ترین بیماری‌های مربوط به لگن معمولاً آسیب‌های مفصل لگن می‌باشد. بیماران این ‌چنینی در هنگام مراجعه با فوق ‌تخصص جراحی لگن فقط در تلاشند تا هرگونه ناراحتی در ناحیه لگن و درد و محدودیت را برطرف کنند و به‌ دنبال بهترین روش درمانی می‌باشند تا بتوانند هرچه سریع‌تر درمان خود را انجام بدهند.

اینفوگرافیک فوق ‌تخصص جراحی لگن

اینفوگرافیک فوق ‌تخصص جراحی لگن
اینفوگرافیک فوق ‌تخصص جراحی لگن

ما تلاش داریم در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌های یک فوق‌ تخصص جراحی لگن بپردازیم با اطلاعاتی که در این مقاله کسب خواهید کرد، شما نیز می‌توانید از پزشکان بیمارستان ایرانشهر در زمینه تخصص جراحی لگن کمک بخواهید تا هر چه سریع‌تر اقدامات درمانی برای شما صورت بگیرد.

 فوق ‌تخصص جراحی لگن به درمان چه بیماری های می پردازد؟

  1. سیاه شدن سر استخوان ران یا نکروز
  2. تومورهای استخوانی
  3. التهاب در تاندون‌های اطراف مفصل لگن
  4. کشیدگی ماهیچه‌ها و تاندون‌ها
  5. پارگی لابروم مفصل لگن
  6. شکستگی استخوان لگن
  7. در رفتگی مفصل لگن
  8. آسیب‌های ورزشی
  9. درد لگن و نواحی اطراف آن
  10. بورسیت نواحی اطراف لگن
  11. آرتروز
  12. روماتیسم

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش فوق ‌تخصص جراحی لگن کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

مطالبی که در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم، عبارت‌اند از:

فوق ‌تخصص جراحی لگن چه کسی است؟

مهم‌ترین وظایف فوق‌ تخصص جراحی لگن شامل چیست؟

تشخیص دلیل دردهای لگنی

تصمیم‌گیری برای انتخاب روش درمانی

انتخاب کم تهاجمی‌ترین روش جراحی

چه اختلالاتی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن درمان خواهد شد؟

مشکلات آرتروز لگن

مشکلات مربوط به شکستگی لگن

مشکلات دررفتگی مفصل لگن یا ران

مشکلات پیچ‌خوردگی مفصل ران

مشکلات بورسیت مفصل لگن

یک فوق ‌تخصص جراحی لگن از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

برقراری ارتباط خوب با بیمار

در نظر گرفتن صلاح‌دید بیمار

بیمار محور بودن جراح

میزان تجربه و مهارت جراح

در دسترس بودن جراح لگن

شناخت تکنیک‌های روز دنیا

تشخیص بیماری‌های لگن به واسطه فوق‌ تخصص جراحی لگن چگونه است؟

چه روش‌های درمانی از نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن کاربرد دارد؟

درمان‌های محافظه‌کارانه

استفاده از دارودرمانی

کمک گرفتن از توان‌بخشی و فیزیوتراپی

جراحی لگن

چه جراحی‌هایی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن انجام می‌گیرد؟

آرتروسکوپی لگن

استئوتومی لگن

تعویض مفصل لگن

تعویض مفصل لگن با برش قدامی

بهترین زمان مراجعه به فوق ‌تخصص جراحی لگن چه زمانی است؟

علائم مراجعه به فوق‌ تخصص جراحی لگن

کدام یک از مراکز بهترین فوق تخصص جراحی لگن را دارد؟

خدمات ارائه شده در بیمارستان ایرانشهر

جمع ‌بندی مطالب

 

فوق ‌تخصص جراحی لگن چه کسی است؟

فوق ‌تخصص جراحی لگن چه کسی است؟
فوق ‌تخصص جراحی لگن چه کسی است؟

در صورتی‌ که یه متخصص ارتوپد در حیطه تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با ران و لگن توانایی کافی داشته باشد، به ‌عنوان فوق ‌تخصص جراحی لگن شناخته می‌شود. این پزشک در حیطه اختیارات خود از وظایف بسیار زیادی برخوردار است. مهم‌ترین زمینه کاریه این فرد در رابطه با جراحی تعویض مفصل لگن می‌باشد.

به ‌همین دلیل است که در دسته‌بندی پزشکان جراح قرار می‌گیرد. فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند، از توانایی‌های بسیار بالایی در زمینه جراحی لگن برخوردار است.

این دسته از پزشکان در ابتدا یک متخصص ارتوپد می‌باشند که از طریق توانایی‌ها و تخصص‌های خود قادر هستند، تشخیص بسیاری از بیماری‌های مفصلی و ارتوپدی را برعهده بگیرند و سپس به درمان آن‌ها بپردازند. این امر متخصصین برای درمان مشکلات مربوط به لگن از دو روش جراحی و غیر جراحی استفاده خواهند داشت.

تفاوت‌های بسیار زیادی بین یک پزشک ارتوپد با فوق ‌تخصص جراحی لگن وجود دارد.

اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها و میزان اطلاعات و دانش آن‌ها می‌باشد. زیرا همان‌طور که از نام فوق ‌تخصص جراحی لگن مشخص است، از آگاهی کافی در حیطه جراحی لگن برخوردار است و در زمینه این جراحی‌ها بین ۲ تا ۴ سال به‌ صورت تخصصی آموزش و دوره دیده‌ است تا بتواند به درمان مشکلات لگن بپردازد.

یک فرد فوق ‌تخصص برای این ‌که به این عنوان دست پیدا کند، مراحل مختلفی را سپری کرده‌ است و در حیطه مشکلات مربوط به لگن تحقیقات بسیار زیادی انجام داده است.

پیشنهاد می کنیم از پست علائم پوکی استخوان لگن دیدن کنید.

مهم‌ترین مراحل سپری‌ شده تحت نظر پزشکان متخصص این‌ چنینی شامل موارد زیر خواهد شد:
  • فوق ‌تخصص جراحی لگن یک دوره هفت‌ساله پزشکی عمومی را گذرانده ‌است.
  • فوق ‌تخصص جراحی لگن یک دوره چهارساله تخصصی ارتوپدی را گذرانده‌ است.
  • فوق ‌تخصص جراحی لگن یک دوره ۲ تا ۴ سالگی فوق ‌تخصصی را گذرانده ‌است.

حال که با پزشک فوق ‌تخصص و جراح طبق این اصول با فوق ‌تخصص جراحی لگن آشنا شدید و توانستید درک کنید که به چه اندازه شغل این افراد از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد، برای این ‌که شما نیز در درمان مشکلات مربوط به لگن موفق باشید، می‌توانید از تخصص‌های چنین پزشکانی کمک بگیرید.

پزشکان بیمارستان ایرانشهر با داشتن فوق ‌تخصص بسیار زیادی در حیطه‌های مختلف همواره آماده خدمات ‌رسانی به بیماران می‌باشد و با داشتن تجهیزات کافی در این حوزه سلامت جان آن‌ها را تضمین خواهد کرد.

مهم‌ترین وظایف فوق‌ تخصص جراحی لگن شامل چیست؟

مهم‌ترین وظایف فوق‌ تخصص جراحی لگن شامل چیست؟
مهم‌ترین وظایف فوق‌ تخصص جراحی لگن شامل چیست؟

همان ‌طور که در موارد بالا به بررسی این‌ موضوع پرداختیم، توانستیم درک کنیم که وظیفه اصلی فوق ‌تخصص جراحی لگن در زمینه درمان و رسیدگی به مشکلات حوزه لگن و ران می‌باشد. در حیطه تخصصی جراحان لگن تعیین و تشخیص هر گونه مشکلی که در زمینه مفصل ران و لگن می‌باشد، بررسی می‌شود.

بهتر است این نکته را بدانید که پزشکان فوق ‌تخصصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، وظایف مختلف دیگری دارند. در ادامه خواهیم گفت که مهم‌ترین وظایف این افراد شامل چه مواردی خواهد شد.

تشخیص دلیل دردهای لگنی

تشخیص دلیل دردهای لگنی
تشخیص دلیل دردهای لگنی

یک مسئله مهم که در حوزه وظایف و اختیارات فوق‌ تخصص جراحی لگن وجود دارد، معاینات فیزیکی بیمار می‌باشد. پزشک بعد از معاینات دقیق بیمار و بررسی تمامی نشانه‌ها و علائم موجود در بدن او و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سوابق پزشکی می‌تواند به تشخیص درستی در رابطه با مشکلات ایجاد شده بپردازد.

البته از دیگر روش‌های تشخیصی که تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن بررسی خواهد شد، کمک گرفتن از آزمایشات و تصویربرداری‌های انجام‌ شده از مفصل لگن و ران می‌باشد تا بتوان از این طریق تشخیص دقیقی از دلیل دردهای لگنی انجام داد. سپس به واسطه مشکلات ایجاد شده درمان مؤثری برای بیمار صورت بگیرد.

تصمیم‌گیری برای انتخاب روش درمانی

مسئله مهم دیگری که فوق ‌تخصص جراحی لگن باید به آن تسلط کافی داشته باشد، تصمیم گرفتن در رابطه با انتخاب روش‌های درمانی می‌باشد. این مسئله یکی از اصلی‌ترین وظایف یک فوق ‌تخصص به حساب می‌آید.

فردی در این حیطه کاری موفق خواهد بود که بتواند با بررسی علائم و نشانه‌های دقیق بیمار به تشخیص دقیق بیماری بپردازد و سپس براساس روش‌های درمانی انتخاب درستی، با توجه به شرایط اصلی بیمار برای درمان داشته باشد.

روش‌های درمانی که برای بیماری‌های لگن صورت می‌گیرد، تنوع بسیار زیادی دارند که بر طبق تشخیص پزشک می‌توانند در دسته‌بندی دارودرمانی، فیزیوتراپی، توان‌بخشی و جراحی انجام بگیرد. اما این ‌که کدام یک از این روش‌ها برای شما کاربردی و مناسب است، تحت نظر پزشک متخصص برای شما تعیین خواهد شد.

انتخاب کم تهاجمی‌ترین روش جراحی

بهترین فوق ‌تخصص جراحی لگن در بیمارستان ایرانشهر تا جای ممکن در تلاش است تا بتواند از روش‌های درمانی دارویی و غیر جراحی برای بیمار بهترین فرایند درمان را پیش بگیرد. آخرین گزینه انتخابی برای فوق ‌تخصص در این حیطه جراحی شمرده می‌شود و در هنگامی کاربرد خواهد داشت که هیچ کدام یک از روش‌های دیگر برای درمان بیمار پاسخ ندهد.

در این حالت پزشک از کمترین روش تهاجمی و مؤثرترین آن برای جراحی لگن استفاده خواهد کرد تا ازین طریق بتواند سلامت بیمار را تضمین کند. نکته بسیار مهمی که در رابطه با جراحی‌های لگن وجود دارد، تشخیص به ‌موقع بیماری می‌باشد و سپس از این طریق می‌توان اقدامات لازم برای درمان و کنترل این اختلال را سپری کرد.

طبق این موضوع پیشنهاد می‌کنیم در صورتی‌ که علائم و نشانه‌های زیر را مشاهده در مفصل لگن را مشاهده کردید، حتما از یک پزشک فوق ‌تخصص لگن در بیمارستان ایرانشهر کمک بخواهید.

این بیمارستان با داشتن تجهیزات کافی و پزشکان فوق ‌تخصص بهترین امکانات درمانی را برای بیماران فراهم خواهد ساخت.
  • بروز دردهای بسیار شدید در نواحی لگن و ران
  • پیدایش دردهای انتشار یافته به سمت ساق پا
  • کاهش یافتن دامنه حرکتی مفصل لگن
  • و پیدایش دردهای بسیار شدیدی که باعث فشار به پا می‌شود
  • خشکی و سفتی بیش‌از اندازه عضلات ساق پا

چه اختلالاتی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن درمان خواهد شد؟

چه اختلالاتی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن درمان خواهد شد؟
چه اختلالاتی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن درمان خواهد شد؟

یکی از شایع‌ترین اختلالاتی که در حیطه مفصل لگن پدید می‌آید، شکستگی می‌باشد. برای این ‌که بتوانید این مشکل را تشخیص دهید و از طریق کمک‌های یک جراح حاذق به درمان بپردازید، بهتر است از فوق ‌تخصص جراحی لگن در بیمارستان ایرانشهر کمک بگیرید.

به دلیل اهمیت این‌ موضوع بزرگ بودن بیش ‌از اندازه این مفصل لگن است. زیرا مفصل لگن امکان حرکت را به ‌راحتی برای افراد فراهم خواهد ساخت و هر زمان که افراد قصد راه رفتن داشته باشند، از مفصل لگن کمک می‌گیرند.

اما به دلیل این‌ که در طول روزمره‌ای مفصل فشارهای بسیار زیادی را تحمل می‌کند، بیشتر در معرض آسیب‌ دیدگی قرار می‌گیرد، بنابراین اختلالات بسیار زیادی در مفصل ران پدید می‌آید. شایع‌ترین مسئله که به واسطه فوق‌ تخصص جراحی لگن برطرف خواهد شد را در موارد زیر بررسی خواهند خواهیم کرد.

مشکلات آرتروز لگن

مشکلات آرتروز لگن
مشکلات آرتروز لگن

یکی از بیماری‌هایی که در اثر آسیب ‌دیدگی در غضروف‌های مفصل لگن پدید می‌آید، آرتروز لگن شناخته می‌شود. این عارضه باعث بروز دردهای لگنی بسیار زیاد و سخت شدن مفصل لگن خواهد بود. به ‌مرور زمان افزایش سن می‌تواند فرسودگی را در ناحیه غضروف‌های مفصل لگن به دنبال داشته باشد.

بنابراین غضروف‌های موجود در این مفصل به‌ مرور زمان با فرسودگی از بین خواهند رفت و باعث می‌شود استخوان‌ها در هنگام حرکت بر روی یکدیگر کشیده شوند.

هنگامی ‌که فرد در طول روز بسیار تحرک داشته باشد، این استخوان‌ها تحریک خواهند شد که با نام عارضه آرتروز شناخته می‌شود. از شایع‌ترین بیماری‌های استخوانی که برای افراد سنین بالاتر از ۵۰ سال پیش می‌آید و در برخی مواقع امکان دارد در جوانان نیز پدید آید آرتروز می‌باشد که تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن درمان خواهد شد.

مشکلات مربوط به شکستگی لگن

مشکلات مربوط به شکستگی لگن
مشکلات مربوط به شکستگی لگن

یکی دیگر از مواردی که بر اثر حوادثی همچون افتادن از ارتفاع، حوادث ورزشی، حادثه در حین کار، تصادف و دیگر موارد این ‌چنینی اتفاق می‌افتد، شکستگی‌های لگن می‌باشد تعداد بسیار زیادی از افراد در موقعیت‌های شغلی خود شکستگی لگن را تجربه کرده‌اند.

حتی در بسیاری از مواقع امکان دارد کهولت سن و یا پوکی استخوان دلیل اصلی شکستگی لگن باشد. در صورتی ‌که ضربات پی‌ در پی نه ‌چندان محکم برای افراد صورت بگیرد، با داشتن مشکلات پوکی استخوان شکستگی لگن حاصل می‌شود.

علت دلیل پیدایش این شکستگی‌های لگن در سنین بالا به دلیل افتادن از ارتفاع و یا زمین خوردن‌های متعدد می‌باشد. افراد مسنی که دیگر توانایی قدرت توانایی و قدرت حرکت را ندارند، به دلیل ضعیف و پوک شدن استخوان‌ها با کوچک‌ترین ضربه می‌توانند دچار آسیب شوند.

بروز این آسیب‌ها در به‌ عنوان شکستگی لگن در افراد پدید می‌آید و این دسته از افراد برای برطرف نمودن شکستگی‌های لگن می‌توانند از فوق ‌تخصص جراحی لگن در بیمارستان ایرانشهر کمک بخواهند.

مشکلات دررفتگی مفصل لگن یا ران

در رفتگی در مفصل لگن یا ران یکی دیگر از معضلاتی است که ممکن است برای برخی از افراد صورت بگیرد. هنگامی این عارضه در بدن افراد شکل می‌گیرد که سر گوی مانند استخوان ران از کاسه مفصل آن در استخوان لگن خارج گردد.

اما در اغلب مواقع علت اصلی بروز این عارضه وارد شدن ضربات شدید به استخوان ران می‌باشد. پس مشکلات در رفتگی مفصل ران با کمک فوق ‌تخصص جراحی لگن رفع خواهد شد.

مشکلات پیچ‌خوردگی مفصل ران

در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود افراد بر اثر پیچ‌ خوردگی مفصل ران به فوق‌ تخصص جراحی لگن در بیمارستان ایرانشهر مراجعه می‌کنند. دلیل اصلی بروز این عارضه آسیب دیدن یکی از ربات‌های دربرگیرنده مفصل ران می‌باشد.

این آسیب بر اثر وارد شدن نیروی بسیار شدید به پا اتفاق خواهد افتاد. البته دلیل دیگر پیچ ‌خوردگی مفصل ران کشیده شدن بیش ‌از حد یکی از ربات‌ها می‌باشد که چندان مسئله رایجی به حساب نمی‌آید.

مشکلات بورسیت مفصل لگن

برای درک بیشتر این عارضه لازم است بگوییم بورسیت ها کیسه‌های کوچکی هستند که دارای که در درون آن‌ها مایع وجود دارد و می‌تواند باعث کاهش یافتن اصطکاک بین تاندون و استخوان‌ها گردد.

هنگامی بورسیت مفصل لگن صورت می‌گیرد که بر ب بورسیت و درگیر التهاب شوند. این مسئله موجب احساس درد بسیار زیاد در نواحی لگن و باسن خواهد بود. در تمامی موارد پیش‌ آمده که افراد می‌توانند از کمک‌های فوق ‌تخصص جراحی لگن برای درمان به نتیجه برسند.

یک فوق ‌تخصص جراحی لگن از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

یک فوق ‌تخصص جراحی لگن از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟
یک فوق ‌تخصص جراحی لگن از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

رشته‌های پزشکی با پیشرفت علم و تکنولوژی رشد بسیار زیادی کرده اند. با این ‌حال می‌توان گفت پیشرفت‌های متعددی که در این حوزه اتفاق افتاده ‌است و باعث شده ‌است تا درمان بسیاری از بیماری‌ها صورت بگیرد و دیگر هیچ نوع گونه جایی برای نگرانی بیماری‌ها و بروز بیماری‌ها وجود نخواهد داشت.

اما مهم‌ترین مسئله برای برطرف نمودن این عوارض انتخاب پزشک بر نحوه درمان او می‌باشد. این نکات می‌تواند نقش بسزایی در کسب نتیجه‌ای مطلوب از درمان بگذارد. با تمام این تفاسیر شناخت یک پزشک فوق ‌تخصص جراحی لگن که از مهارت بالایی برخوردار می‌باشد، به افراد کمک می‌کند تا در مسیر درمان موفق‌تر باشند.

تعداد بسیار زیادی از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت کافی از فعالیت‌های متخصصین از افراد بی‌مهارت کمک می‌خواهند. این شرایط ممکن است اوضاع افراد را وخیم‌تر کند. به همین دلیل دانستن ویژگی‌های بهترین فوق‌ تخصص جراحی لگن به شما کمک می‌کند تا با شناخت ویژگی‌های این پزشک برای درمان خود از او کمک بخواهید.

هر چند که پزشکان بیمارستان ایرانشهر در این زمینه بسیار تخصص دارند و می‌توانند رفاه حال بیماران را فراهم سازند، اما در ادامه در رابطه با ویژگی‌های یک فوق ‌تخصص جراحی لگن خواهیم گفت.

برقراری ارتباط خوب با بیمار

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای انتخاب فوق تخصص جراحی لگن کارآمد و مفید می‌باشد، روابط اجتماعی به پزشک مربوط است. اگر پزشک بتواند ارتباط مناسبی با بیمار برقرار کند، قطعا بیمار احساس راحتی بیشتری پیش او خواهد داشت.

از جمله مهم‌ترین مواردی که می‌تواند اعتماد بیمار را جلب کند، نحوه برقراری و ارتباط گرفتن بین بیمار و پزشک می‌باشد. در صورتی‌ که پزشک در زمینه درمان بیمار کاملاً صادقانه با او صحبت کند و همه مسائل پیش رو را برای او شرح بدهد، این کار باعث می‌شود بیمار به پزشک خود اعتماد کافی کند و از این طریق اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با جراحی داشته باشد. این کار باعث می‌شود انتظارات بیمار در حد معقول باقی بماند.

در نظر گرفتن صلاح‌دید بیمار

مسئله مهم دیگری که باعث می‌شود یک فرد به‌ عنوان یک متخصص حاذق در زمینه جراحی لگن شناخته شود، این است که اولویت اصلی او سلامت بیمار می‌باشد و از طریق تشخیص‌های دقیق بهترین صلاح‌دید را برای او در نظر خواهد گرفت.

پزشکی می‌تواند بهترین روش درمانی را برای بیمار فراهم کند که به منافع شخصی خود اهمیت ندهد و فقط اولویت اصلی او رفاه حال بیمار باشد. از این طریق بیمار می‌تواند ارتباط بیشتری با فوق‌ تخصص بگیرد. تمامی پزشکان بیمارستان ایرانشهر بسیار دلسوزانه از روش‌های درمانی برای برطرف نمودن مشکلات لگن استفاده خواهند داشت .

بیمار محور بودن جراح

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک فوق‌تخصص جراحی لگن حتما باید به آن پای‌بند باشد، بیمار محور بودن می‌باشد. این ‌که پزشک ارتباط خوبی با بیمار برقرار کند و همین‌طور با دقت به تمامی صحبت‌ها و مشکلات او گوش بدهد، کمک می‌کند تا تشخیص دقیق‌تری در رابطه با مشکلات ایجاد شده، داشته باشد و به بهترین نحو ممکن درمان را برای بیمار فراهم سازد.

این ‌که پزشک بتواند به خواسته‌ها و انتظارات بیمار اهمیت بدهد، مهم‌ترین نکته برای ویژگی‌های یک فوق‌تخصص خوب است. در صورتی ‌که پزشک و بیمار ارتباطی مؤثر با یکدیگر داشته باشند، میزان اعتماد بیمار به فوق ‌تخصص جراحی لگن افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند به او در زمینه انجام جراحی اعتماد کند.

میزان تجربه و مهارت جراح

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود افراد یک پزشک را به ‌عنوان بهترین فوق ‌تخصص جراحی لگن بشناسند، تجربه و مهارت او است. بهتر است بیمار در هنگام انتخاب پزشک خود به این مسئله دقت بسیار زیادی داشته باشد. زیرا تجربه و مهارت پزشک مهم‌ترین عملکرد در راستای نتیجه درمان می‌باشد.

با کسب یک اطلاعات ساده و یک جستجو در اینترنت می‌توانید در رابطه با تجربه و مهارت پزشک خود اطمینان حاصل کنید یا از طریق بیمارانی که تحت نظر این پزشک ویزیت شده اند، می‌توانید اطلاعات بیشتری در زمینه مهارت‌های پزشک کسب کنید. هر چند که در صورت نیاز می‌توانید از روش‌های درمانی تحت نظر جراحان بیمارستان ایرانشهر به نتیجه دلخواه از درمان برسید.

در دسترس بودن جراح لگن

مسئله مهم دیگری که باعث می‌شود اغلب افراد شخصی را به‌ عنوان بهترین فوق ‌تخصص جراحی لگن بشناسند، این است که این پزشک همیشه در دسترس بیمار باشد و هنگامی ‌که مطب و یا بیمارستان مربوطه این پزشک در دسترس بیمار باشد و فرد می‌تواند در کمترین زمان ممکن بدون وجود هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای درمان اقدامات لازم را انجام بدهد.

شناخت تکنیک‌های روز دنیا

همه ما می‌دانیم که روز به روز علم پزشکی در زمینه‌های مختلف در حال پیشرفت می‌باشد. این‌ موضوع در رابطه با جراحی‌های لگن نیز وجود خواهد داشت. این‌ که پزشک مربوطه در حیطه جراحی‌های مختلف لگن روز به‌ روز اطلاعات خود را گسترش دهد، قطعا به او کمک خواهد کرد تا به ‌عنوان بهترین فوق ‌تخصص جراحی لگن شناخته شود.

آشنایی با تمامی تکنیک‌های نوین و استفاده از آن‌ها در درمان و جراحی مشکلات مفصل اثربخشی بسیار بالایی خواهد داشت. یک فوق ‌تخصص ارتوپد لگن باید همیشه در حال به ‌روز کردن اطلاعات علمی خود باشد و در این ‌راستا تلاش کند.

طبق این ویژگی‌ها در صورتی‌ که شما نیز دچار مشکلات به مفصل و یا لگن هستید و به‌ دنبال پزشکان متخصصی برای جراحی می‌گردید، امکانات ویژه‌ای در رابطه با انجام این جراحی در بیمارستان ایرانشهر وجود دارد که همواره می‌توانید از پزشکان از جراحان فوق‌ تخصص این مجموعه بهترین نتیجه درمان را حاصل کنید.

تشخیص بیماری‌های لگن به واسطه فوق‌ تخصص جراحی لگن چگونه است؟

تشخیص بیماری‌های لگن به واسطه فوق‌ تخصص جراحی لگن چگونه است؟
تشخیص بیماری‌های لگن به واسطه فوق‌ تخصص جراحی لگن چگونه است؟

در ابتدای امر با مراجعه به فوق ‌تخصص جراحی لگن معاینات بالینی بر روی بیمار انجام خواهد گرفت و طبق علائم و نشانه‌ها، تشخیص بیماری انجام می‌گیرد.

بدین‌ صورت در جلسه ویزیت بیمار و پزشک تخصصی جراح لگن از او خواهد خواست تا برخی از حرکات را انجام بدهد. ممکن است این حرکات محدود به راه رفتن و یا دیگر موارد شود. پزشک از این طریق در تلاش است تا دامنه حرکتی و قدرت عضلانی بیمار را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهد.

سپس بعد از مشاهده تمامی نشانه‌ها و علائم و معاینات بالینی بیمار برای این ‌که تشخیص دقیق‌تری از مشکل ایجاد شده صورت بگیرد. برای دلیل اصلی درد و علائم بیمار برخی از آزمایشات و تصویربرداری‌ها پیشنهاد خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست علائم سرطان لگن در مردان دیدن کنید.

مهم‌ترین تصویربرداری هایی که می‌تواند برای تشخیص دقیق‌تر مشکلات لگن به پزشک کمک کند، شامل موارد زیر می‌باشد.
  • تصویربرداری از مفصل ران و لگن به کمک ام آر آی
  • تصویربرداری از لگن به وسیله سی‌تی‌اسکن
  • تصویربرداری از مفصل لگن به کمک اشعه ایکس

تمامی این امکانات در بیمارستان ایرانشهر وجود دارد تا افراد با سهولت بتوانند آزمایشات و تصویربرداری‌های خود را نزد پزشک برده و اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با بیماری مدنظر خود داشته باشند.

چه روش‌های درمانی از نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن کاربرد دارد؟

چه روش‌های درمانی از نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن کاربرد دارد؟
چه روش‌های درمانی از نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن کاربرد دارد؟

بعد از این ‌که تشخیص دقیقی از مشکلات مربوطه بیمار صورت گرفت، براساس شرایط و میزان آسیب ‌دیدگی بیمار نوع روش درمانی تحت نظر فوق ‌تخصص انتخاب خواهد شد. حال در ادامه خواهیم گفت که کدام یک از روش‌های درمانی در رابطه با مشکلات مفصل لگن کاربردی و اصولی می‌باشد.

درمان‌های محافظه‌ کارانه

هنگامی‌ که در زمان مناسبی اختلالات مربوط به مفصل لگن را تشخیص بدهید، استفاده از درمان‌های محافظه ‌کارانه مفید خواهد بود .اگر اختلالات مربوط به مفصل لگن در مراحل اولیه باشد، امکان دارد هیچ‌گونه درد و مشکل جدی را برای بیمار صورت ندهد.

بنابراین بیمار در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند استراحت داشته باشد و از هر گونه انجام فعالیت‌های سنگینی که باعث فشار بسیار زیاد به ناحیه لگن و ران خواهد شد، اجتناب کند. در کل تغییر دادن سبک زندگی و کاهش دادن وزن از مهم‌ترین روش‌ها در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد که تحت نظر فوق ‌تخصص برای درمان بیمار تجویز خواهد شد.

استفاده از دارودرمانی

هنگامی ‌که دردهای موجود در بدن افراد بسیار زیاد باشد و در مراجعه به فوق ‌تخصص جراحی لگن دیگر استفاده از درمان‌های محافظه‌کارانه کاربرد نخواهد داشت، بلکه در کنار آن‌ها باید استفاده از برخی داروهای خوراکی و تزریقی نیز صورت بگیرد. این داروهای مسکن، این دسته از داروها شامل داروهای ضد التهابی، داروهای مسکن و غیر استروئیدی خواهند شد که کمک می‌کند دردهای موجود در بدن افراد تسکین داده شود.

آیا سرطان لگن کشنده است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

کمک گرفتن از توان‌بخشی و فیزیوتراپی

کمک گرفتن از توان‌بخشی و فیزیوتراپی
کمک گرفتن از توان‌بخشی و فیزیوتراپی

از مهم‌ترین اقدامات دیگر که می‌تواند برای درمانه اما آسیب‌های لگن و ران نتیجه خوبی دریافت کنید، استفاده از فیزیوتراپی می‌باشد. این کار با هدف تقویت عضلات و کاهش دادن دردهای لگن صورت می‌گیرد.

البته فیزیوتراپی فقط محدود به ورزش ‌درمانی نیست، بلکه مواردی همچون لیزر درمانی، اوزون تراپی، تزریق دیسکوژول و دیگر موارد از روش‌هایی هستند که تحت نظر متخصصان فیزیوتراپ ارائه خواهد شد. برای استفاده از این امکانات بیمارستان ایرانشهر تجهیزات گسترده‌ای را در این زمینه ارائه خواهد داد.

جراحی لگن

جراحی لگن
جراحی لگن

هنگامی ‌که دیگر هیچ کدام از روش‌های غیرتهاجمی یا به‌ اصطلاح روش‌های غیر از جراحی نتواند درمان مؤثری برای بهبودی حال بیمار باشند، تشخیص به پزشک متخصص این است که برای درمان مشکلات لگن از جراحی استفاده شود.

اما این جراحی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن انجام می‌گیرد. البته ناگفته نماند که دو گروه مختلف از جراحی‌ها نیز وجود خواهند داشت که یکی از آن‌ها کم تهاجمی بی‌نظیر و دیگری جراحی پر تهاجمی می‌باشد.

در این نوع از جراحی تعویض مفصل زانو انجام می‌گیرد که در ادامه بیشتر در رابطه با این ‌موضوع خواهیم گفت. اگر شما نیز دچار این عارضه هستی تحت نظر بهترین فوق ‌تخصص جراحی لگن در بیمارستان ایرانشهر به درمان بپردازید.

چه جراحی‌هایی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن انجام می‌گیرد؟

چه جراحی‌هایی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن انجام می‌گیرد؟
چه جراحی‌هایی تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن انجام می‌گیرد؟

موارد بسیار زیادی باعث می‌شود تا پزشک تشخیص دقیق در رابطه با انجام جراحی‌های مختلف داشته باشد. به‌ عنوان نمونه میزان فعالیت بیمار، سن، و دیگر وضعیت بدنی باعث می‌شود تا برنامه درمانی و مشخص ‌شده برای بیمار طراحی گردد.

حال در صورتی‌ که هیچ‌گونه از روش‌های غیر جراحی نتواند در باره بهبودی افراد مؤثر واقع شود. سپس استفاده از جراحی لگن تحت نظر پزشکان حاذق به کمک بیمار خواهد آمد. اگر فوق‌ تخصص جراحی لگن تاکید داشته باشد که استفاده از جراحی می‌تواند رفاه حال بیمار را فراهم کند.

به ‌هیچ‌ عنوان نباید در راستای انجام جراحی تعلل کرده است. روش‌های مختلفی در رابطه با این نوع از جراحی وجود دارد. حال برای این‌که فوق ‌تخصص جراحی لگن بتواند جراحی را به بهترین نحو ممکن برای درمان مشکلات لگن استفاده کند. براساس شرایط بیمار یکی از این موارد را انتخاب خواهد کرد، در ادامه به بررسی دقیق‌تر انواع جراحی‌های لگنی خواهیم پرداخت

آرتروسکوپی لگن

یکی از انواع روش‌های جراحی که فوق ‌تخصص از این طریق می‌تواند به‌ صورت دقیق و کامل درون مفصل را مشاهده کند، آرتروسکوپی لگن می‌باشد که با بررسی دقیق پزشک در درون مفاصل استفاده است.

آرتروسکوپی لگن می‌تواند تصاویر واضح و روشنی از مفاصل به‌ همراه داشته باشد تا از این طریق پزشک جراح بتواند علاوه‌بر درمان مشکلات مفصل لگن تشخیص درستی از موارد به ‌وجود آمده نیز داشته باشد.

این نوع از جراحی در دسته‌بندی جراحی‌های کم تهاجم شناخته می‌شود که فقط به واسطه برش‌های بسیار کوچک در مفصل لگن صورت می‌گیرد. براساس این ‌که این روش در دسته‌بندی جراحی‌های کم تهاجم می‌باشد، بیمار دوره نقاهت کمتری را سپری خواهد کرد.

یکی از بهترین و قطعی‌ترین روش‌هایی که کمک می‌کند تا مشکلاتی همچون دررفتگی های مادرزادی لگن، شکستگی خفیف لگن و دیگر موارد برطرف گردد، جراحی آرتروسکوپی می‌باشد که تحت نظر پزشکان متخصص بیمارستان ایرانشهر به بهترین نحو ممکن برای رفاه حال بیماران انجام خواهد گرفت.

استئوتومی لگن

یکی دیگر از جراحی‌های موجود در زمینه مشکلات ایجاد شده در لگن جراحی استئوتومی می‌باشد. برای استفاده از این جراحی استخوان ران بیمار برای اصلاح طول استخوان برش داده خواهد شد.

سپس بعد از این ‌که استخوان به دو بخش تقسیم شد، از طریق پیچ و پلاک یا فیکساتور های خارجی کمک می‌کند، فرآیند عمل انجام می‌گیرد تا استخوان در وضعیت ثابت نگه ‌داشته شود تا از این طریق بتواند به شکل درستی در کنار یکدیگر جوش بخورد. در برخی از مواقع حاد استفاده از این روش اصولی کمک بسیار زیادی به مشکلات ران خواهد داشت و مشکلات لگن خواهد کرد.

تعویض مفصل لگن

تعویض مفصل لگن
تعویض مفصل لگن

یکی دیگر از جراحی‌های که تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن انجام می‌گیرد، جراحی تعویض مفصل لگن می‌باشد. در این مواقع مفصل خراب ‌شده از ناحیه لگن خارج خواهد شد و سپس جایگزین آن یک کره فلزی قرار داده می‌شود.

هدف اصلی از انجام این جراحی کاهش درد و بهبود فعالیت‌های بیمار می‌باشد. براساس شدت میزان عارضه و همین‌طور محل تخریب مفصل جراحی‌های تعویض مفصل در سه دسته‌بندی انجام خواهند گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین بیمارستان تعویض مفصل لگن را مطالعه کنید.

تعویض کامل مفصل لگن:

استفاده از این روش به صورتی است که حفره لگن و سر استخوان ران به‌ صورت کامل برداشته می‌شود و یک مفصل مصنوعی به ‌جای آن گذاشته خواهد شد.

تعویض نیمه کامل مفصل لگن:

برای استفاده از این نوع جراحی فقط تعویض سر استخوان ران که فرسوده یا خراب ‌شده است، انجام می‌گیرد.

تعویض سطحی مفصل لگن:

استفاده از این جراحی باعث می‌شود فقط بخشی از مفصل برداشته شود و به ‌جای آن از پروتز استفاده شود.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مدت استراحت بعد از عمل تعویض مفصل لگن را مطالعه کنید.

تعویض مفصل لگن با برش قدامی

همان‌طور که در مطلب بالا به بررسی این‌ موضوع پرداختیم روش‌های متنوعی برای تعویض مفصل لگن وجود دارد. اما در برخی از جراحی‌های دیگر با نام جراحی تعویض مفصل لگن به‌ صورت قدامی انجام می‌گیرد که به ‌عنوان تکنیکی نوین برای درمان بیماری لگن مؤثر و مفید است و عوارض جانبی کمتری برخوردار می‌باشد.

استفاده از این روش جراحی بدین‌ گونه است که برشی در ناحیه جلویی ران تحت نظر جراح مربوطه انجام می‌گیرد تا از این طریق آسیب کمتری به عضلات و بافت‌های نرم اطراف مفصل لگن وارد شود، سپس فرآیند تعویض مفصل لگن با برش از طریق برش قدامی انجام خواهد گرفت.

حال که در رابطه با انواع روش‌های مربوط برای جراحی لگن آشنا شدید، شاید شما نیز به ‌دنبال بهترین فوق ‌تخصص جراحی انطباق تخصص جراحی لگن باشید تا بتوانید هرچه سریع‌تر اقدامات درمانی را برای خود فراهم سازید و پزشکان بیمارستان ایرانشهر در حیطه جراحی لگن تخصص بسیار بالایی دارند و با مهارت‌های کافی می‌توانند بهترین روش‌های درمانی را برای بیماران فراهم سازند. همواره با کمک با مراجعه به این بیمارستان و استفاده از تجهیزات گسترده می‌توانید دیگر نگران درمان بیماری‌های مربوط به لگن خود نباشید.

بهترین زمان مراجعه به فوق ‌تخصص جراحی لگن چه زمانی است؟

بهترین زمان مراجعه به فوق ‌تخصص جراحی لگن چه زمانی است؟
بهترین زمان مراجعه به فوق ‌تخصص جراحی لگن چه زمانی است؟

با تمامی توضیحاتی که در رابطه با مشکلات مفصل و نگرانی‌های مربوط به لگن ارائه دادیم، ممکن است این سوال در ذهن برخی از افراد شکل بگیرد که در چه زمانی نیاز به مراجعه به فوق ‌تخصص خواهند داشت.

علائم مفصلی یکی از نشانه‌های احتمالی آرتروز می‌باشد که در صورت تاخیر برای مراجعه به پزشک و درمان امکان آسیب‌های دائمی در مفاصل را بیشتر خواهد کرد. به ‌همین دلیل فرد بیمار موظف است در صورت هرگونه احساس درد در مفصل حتما به فوق ‌تخصص جراحی لگن در بیمارستان ایرانشهر مراجعه داشته باشد و توصیه‌های لازم را تحت نظر او دریافت کند.

داشتن هر گونه علائم مفصلی نگران‌ کننده می‌تواند حاکی از مشکلات مفصلی و لگن باشد که در صورت عدم درمان و عدم پیگیری عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت.

قطعا مراجعه کردن به پزشکان عمومی نمی‌تواند دلیل دقیق لگن شما را مشخص کند. به ‌همین دلیل بهتر است از افراد فوق‌ تخصص در این زمینه کمک بخواهید. چون گاهاً تشخیص بیماری آرتروز برای پزشکان عمومی با مشکلاتی همراه است.

متخصصین ما در بیمارستان ایرانشهر در جهت درمان بیماری‌هایی که باعث درگیری استخوان و ماهیچه‌ها و مفاصل خواهد شد، تبحر بسیار بالایی دارند و برای درمان انواع آرتروز و جراحی لگن که نیاز به درمان‌های پیچیده‌ای دارد، مهارت کافی را خواهند داشت. در صورت نیاز می‌توانید تحت نظر فوق ‌تخصص جراحی لگن در بیمارستان ایرانشهر معاینه شوید تا اقدامات درمانی برای شما صورت بگیرد.

علائم مراجعه به فوق‌ تخصص جراحی لگن

در هر صورت اگر خودتان یا کودکتان درگیر علائم مختلفی می‌باشد، بهتر است هرچه سریع‌تر به فوق‌ تخصص جراحی لگن مراجعه کنید. مهم‌ترین علائم موجود در این باره عبارت‌اند از:

  • در صورت داشتن درد مداوم و متناوب در ناحیه لگن باید به جراح مراجعه کنید.
  • در صورت انجام فعالیت‌های خاص همانند دویدن و ایجاد درد بسیار در ناحیه لگن و ران باید با پلک به پزشک مراجعه کنید.
  • در صورتی ‌که دامنه حرکتی خود را از دست دهید داده‌اید، باید حتما به جراح مراجعه کنید.
  • در صورتی ‌که درد لگن باعث از خواب بیدار شدن شما و عدم استراحت می‌شود، بهتر است حتما از پزشک کمک بخواهید.
  • در صورتی‌ که درد لگن با عواملی همچون قرمزی، حساسیت یا تورم در اطراف محل همراه است، حتما باید از یک پزشک کمک بگیرید.

کدام یک از مراکز بهترین فوق تخصص جراحی لگن را دارد؟

کدام یک از مراکز بهترین فوق تخصص جراحی لگن را دارد؟
کدام یک از مراکز بهترین فوق تخصص جراحی لگن را دارد؟

قطعاً درک می‌کنید که دلایل بسیار متعددی برای بروز دردها در ناحیه لگن وجود دارد. در بسیاری از مواقع بروز این نوع از دردها می‌تواند مربوط به عضلات کف لگن یا اعصاب لگن باشد. در برخی از موارد زنان نیز دچار دردهای مزمن لگنی خواهند شد که امکان دارد از عوامل مختلفی نشأت بگیرد.

طبق مطالعات انجام شده، حدوداً ۲۲ درصد از دردهایی که در ناحیه لگن صورت می‌گیرد، منشأ اسکلتی عضلانی خواهد داشت. به‌ همین دلیل شایع‌ترین اختلال در عملکرد اسکلتی عضلانی بروز دردها در ناحیه لگن می‌باشد.

اما دراین‌باره نیازی به نگرانی نیست. زیرا در صورتی‌ که دچار مشکل درد در ناحیه لگن شده‌اید و این‌ موضوع شما را کلافه کرده ‌است، اما خبر نداردی دلیل اصلی بروز این دردها ناشی از چیست، بهتر است از فوق ‌تخصص جراحی لگن کمک بگیر و تحت نظر او معالجه شوید.

ما در بیمارستان ایرانشهر بهترین فوق ‌تخصص جراحی لگن را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید از این طریق مشکلات مربوط به ناحیه لگن را از طریق روش‌های غیرتهاجمی برطرف کنید و در صورت لزوم از جراحی‌ها برای درمان استفاده داشته باشید.

خدمات ارائه شده در بیمارستان ایرانشهر

خدمات ارائه شده در بیمارستان ایرانشهر
خدمات ارائه شده در بیمارستان ایرانشهر

همان‌طور دریافتید دلایل متعددی پشت وجود دردهای لگنی است. امکان دارد این دردها در بانوان از عوامل متعددی نشأت بگیرد. با این‌حال طی بررسی‌های انجام ‌شده افراد برای درمان دقیق‌تر نیاز به یک مرکز تخصصی خواهند داشت.

بیمارستان ایرانشهر با ارائه تجهیزات کافی و همین‌طور کمک گرفتن از بهترین فوق ‌تخصص جراحی لگن اقدامات کافی را برای بهبودی حال بیماران فراهم می‌سازد. به‌ همین دلیل است که توصیه می‌شود از خدمات ارائه‌ شده در این بیمارستان استفاده داشته باشید تا نتیجه خوبی از درمان برای شما حاصل گردد.

جمع ‌بندی مطالب

جمع ‌بندی مطالب
جمع ‌بندی مطالب

قطعا می‌دانید که یافتن فوق ‌تخصص جراحی لگن در تهران چندان آسان نیست. هرچند که با یک جستجوی ساده در اینترنت پیشنهادات متعددی از پزشکان مختلف پیش پای شما خواهد بود، اما موارد مختلفی باعث می‌شود تا در انتخاب پزشک خود موفق‌تر باشید و از این طریق فرایند درمان خود را سپری کنید.

بیمارستان ایرانشهر در زمینه ارائه خدمات تخصصی در حیطه جراحی لگن بیماران بسیار زیادی را به بهبودی رسانده است. شما نیز در صورت بروز هر گونه ناراحتی و درد در ناحیه لگن با اطمینان خاطر می‌توانید از خدمات منحصر به‌ فرد بیمارستان ایرانشهر استفاده داشته باشید و از فوق‌ تخصص جراحی لگن در این بیمارستان کمک بگیرید.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست پرانتز لگن دیدن کنید.

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید