لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401

هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401

Table of Contents

اگر مشکل قلبی دارید و  نگران هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 می باشید، تا انتهای مقاله ما را دنبال نمایید.

در این مقاله سعی داریم تا درباره هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 و مسائل مربوط به آنژیوگرافی مطالب جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

اگر دارای بیمه سلامت هستید بجای مطالعه این صفحه به صفحه مربوط به هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت مراجعه نمایید.

همچنین مطالعه ملاک های تشخیص بهترین متخصص آنژیوگرافی در تهران بسیار برای شما کارآمد خواهد بود.

ویدئو هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401

همچنین بیمارستان ایرانشهر را به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی در این حوزه خدمتتان معرفی نماییم. با ما باشید.

هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 چقدر است؟

نمی توان قیمت دقیقی برای هزینه های انژیوگرافی تعیین نمود. چون برخی از موارد که در ادامه بیان می کنیم متغیر می باشد.

از جمله این موارد:

  • خدمات پزشکی
  • تجهیزات پزشکی و دارویی 
  • هزینه بیهوشی
  • دستمزد جراح و دستیاران

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

آنژیوگرافی قلب (Cardiac angiography)

دلایل انجام  Cardiac angiography

عارضه عروق کرونری

ریسک فاکتورهای موثر در عارضه عروق کرونر (CAD)

نشانه های عارضه CAD

تشخیص عارضه CAD

انواع شیوه های انجام آنژیوگرافی قلب

اقدامات لازم برای انجام عمل آنژیوگرافی قلب

شیوه انجام عمل آنژیوگرافی قلب

بعد از عمل آنژیوگرافی چه اتفاقی می افتد؟

عوامل موثر در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401

بهترین مرکز عمل آنژیوگرافی قلب

مهمترین اقدامات بعد از آنژیوگرافی قلب

مواد غذایی مناسب پس از آنژیوگرافی قلب

نکات کلیدی پس از عمل آنژیوگرافی قلب

 

آنژیوگرافی قلب (Cardiac angiography)

آنژیوگرافی قلب (Cardiac angiography)
آنژیوگرافی قلب (Cardiac angiography)

پیش از توضیح درباره هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 لازم است اطلاعاتی را در خصوص آنژیوگرافی قلب در اختیار شما قرار دهیم. مشاهده عروق قلب و تصویربرداری از طریق اشعه X، به منظور شناسایی و بازبینی دقیق تر انسداد آن ها را Cardiac angiography (آنژیوگرافی قلب) می گویند.

در متد فوق، بخشی از ماده آشکار کننده که حاوی محتویات ید است را به رگ های مورد هدف و تحت درمان تزریق می کنند. به این ترتیب که کاتتر (لوله تو خالی) را به عروق اصلی موجود در بدن وارد می کنند و با حرکت آن به درون رگ ها، تزریق ماده را به ناحیه مورد نظر انجام می دهند.

سپس با انجام تصویربرداری به وسیله اشعه X، میزان و از همه مهمتر شیوه گرفتگی رگ ها کاملاً مشخص می شود. دفع این ماده تزریقی از بدن هم به شکل طبیعی انجام می شود.

angiography عروق قلب به منظور مشاهده Coronary و یا رگ های خونی قلب به کار برده می شود

لازم به توضیح است که angiography عروق قلب به منظور مشاهده Coronary و یا رگ های خونی قلب به کار برده می شود. جراحی فوق برای بازبینی تنگی و انسداد عروق و تضعیف جریان خون به سمت قلب انجام می شود. بطور کلی، این عمل به منظور تشخیص انسداد سرخرگ قلب روی بیمار انجام می گیرد.

چنان چه شخص با انسداد عروق و یا سرخرگ آئورت، درد غیر عادی در ناحیه قفسه سینه به خصوص در سمت قلب با نارسایی قلبی همراه باشد، درصد این که با حملات و یا سکته قلبی روبرو شود زیاد است.

اگر عروق تغذیه کننده قلب به شکل رسوب سلول ها، کلسترول و یا دیگر عوامل بسته شدن و یا گرفتگی همراه باشد، قلب با مشکل دریافت خون مواجه شده و در نتیجه دردهایی در ناحیه قفسه سینه احساس خواهد کرد.

در بعضی موارد ممکن است ایجاد یک لخته خون در دیگر بخش های بدن سبب قطع جریان خون به قلب شود

علاوه براین، در بعضی موارد ممکن است ایجاد یک لخته خون در دیگر بخش های بدن سبب قطع جریان خون به قلب شود که این امر سبب بروز حملات قلبی در فرد می شود. برای انجام یک عمل بدون دغدغه، به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید.

در ادامه بایستی متذکر شویم که Angiography در اغلب موارد همراه با جراحی Angioplasty روی بیماران انجام می گیرد. میل زدن به داخل سرخرگ ها برای برطرف شدن گرفتگی عروق را جراحی آنژیوپلاستی می گویند.

این عمل سبب باز شدن انسداد عروق و برقرار شدن جریان خون به سمت قلب می شود. در حال حاضر متخصصین قلب از ابزارهای متعددی نظیر Stent (استنت) و یا بالون برای بازکردن انسداد عروق استفاده می کنند.

این ابزارهای مخصوص از طریق سیم بلند و نازک که از درون لوله کاتتر عبور می کند، در ورودی قلب به رگ های آسیب دیده هدایت شده و در نتیجه هر گونه لختگی و یا رسوب را خارج می کنند. دقت داشته باشید که کلیه ابزارهای مصرفی در حین انجام عمل، روی هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 تاثیرگذار است.

دلایل انجام Cardiac angiography

دلایل انجام Cardiac angiography
دلایل انجام Cardiac angiography

پزشک معالج در صورت بروز هر یک از مشکلات زیر، انجام آنژیوگرافی را برای شخص بیمار امری الزامی تلقی می کنند:

1)    نشانه عارضه عروق کرونری نظیر درد قفسه سینه از جمله مواردی است که جراح معالج، انجام آنژیوگرافی را به بیمار توصیه می کنند.

2)    درد در بازو، گردن، فک و یا قفسه سینه که از طریق دیگر تست های مربوطه قابل بیان نیست، با کمک این عمل می توان توصیف کاملی به دست آورد.

3)    مشکلات قلبی مادرزادی، افزایش درد و یا ناراحتی های جدید در ناحیه قفسه سینه از دیگر مواردی است که انجام این عمل را الزامی می دارد.

4)    اختلالات دریچه قلب که احتیاج به عمل جراحی است.

عارضه عروق کرونری

عارضه عروق کرونری
عارضه عروق کرونری

همان طور که بیان کردیم، یکی از دلایل انجام آنژیوگرافی قلب، علائم عروق کرونری است که در این بخش توضیحات کاملی را بیان خواهیم کرد.

خونرسانی به عضلات قلب یکی از وظایف رگ های کرونر است. به این ترتیب، هرگونه عارضه و یا مشکل در رگ های کرونر می تواند رساندن مواد مغذی و یا اکسیژن به این عضو حیاتی از بدن را با مشکل روبرو سازد.

عدم دریافت اکسیژن کافی به قلب، شاید شخص را با اختلالات جدی تری نظیر حملات قلبی و یا حتی مرگ مواجه کند. تجمع پلاک و یا التهاب در دیواره رگ ها سبب گرفتگی و یا تنگی عروق کرونر می شود. البته عارضه فوق تصلب شرایین نامیده می شود که از رایج ترین علل مشکلات قلبی محسوب می شود.

رسوب، انباشته شدن و یا التهاب چربی در بخش درونی رگ های کرونر سبب عارضه CAD در فرد می شود. احتمال این که رسوبات چربی در دوران کودکی در شخص ایجاد شده و به تدریج ضخیم تر شود نیز بسیار است.

لازم به توضیح است که atherosclerosis که به علت قطور شدن لایه رسوبات در عروق ایجاد می شود، سبب گرفتگی رگ ها و تقلیل جریان خون به سمت قلب می شود.

ریسک فاکتورهای موثر در عارضه عروق کرونر(CAD)

از عوامل موثر در ابتلا به بیماری عروق کرونر که می تواند مهمترین عامل در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 محسوب شود عبارتند از:

1)    مصرف دخانیات 2) دیابت 3) پرفشاری 4) اضافه وزن بالا 5) عدم تحرک 6) سوابق خانوادگی 7) برنامه غذایی که حاوی مقدار بسیار چربی های اشباع است.

لازم به ذکر است که مهار و مدیریت ریسک فاکتورهای خطرزا، مهمترین عامل در جلوگیری از مشکلات و مرگ بر اثر عروق کرونر(CAD) است. برای کسب اطلاعات بیشتر، با متخصصین بیمارستان ایرانشهر در ارتباط باشید.

نشانه های عارضه CAD

علائم این بیماری به شدت عارضه فوق بستگی دارد. بعضی از مبتلایان به عارضه فوق با هیچ نشانه ای مواجه نخواهند بود، اما بعضی دیگر ممکن است با نشانه هایی همچون Angina (درد ضعیف قفسه سینه) همراه شوند.

علاوه براین، برخی دیگر از بیماران با دردهای قفسه سینه مواجه هستند. چنان چه مقدار خون اکسیژنی که به سمت قلب هدایت می شود، اندک باشد، شخص به تدریج با دردهای قفسه سینه روبرو خواهد شد.

با قطع کامل جریان خون، حملات قلبی در فرد روی می دهد و در نتیجه ریسک مرگ در عضلات قلب افزایش می یابد. شاید بعضی از بیماران با حملات قلبی بدون هیچ نشانه ای روبرو شوند که از نظر پزشکی این رویداد را حمله قلبی خاموش می نامند. از نشانه های CAD می توان به:

1)    نفس تنگی 2) خستگی و ضعف 3) کشیده شدن درد به پشت، گردن، فک، بازوها و شانه ها اشاره داشت. همچنین تنگی، درد و یا احساس فشار به پشت استخوان جناغ سینه و سنگینی آن از بارزترین نشانه های این بیماری است.

تشخیص عارضه CAD

از دیگر عوامل موثر در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 به شناسایی این بیماری که اغلب جراحان قلب به بیماران توصیه می کنند، اختصاص دارد.

پزشک معالج، علاوه بر بازبینی کلیه سوابق پزشکی و معاینات پزشکی، شاید تست های دیگری را به این گروه از بیماران تجویز کنند. تست های فوق عبارتند از:

EKG یا ECG ( وار قلب یا الکتروکاردیوگرام):

ecg، ثبت Electric waves (امواج الکتریکی) قلب را انجام می دهد. از طریق آزمایش فوق، پزشک معالج آریتمی (ریتم غیرعادی) و صدمه عضلات قلب را به طور دقیق تشخیص می دهد.

تست استرس و ورزش:

در این تست، با این که شما روی تردمیل قدم می زنید، در زمان ورزش فعالیت های قلبی شما کاملاً روی مانیتور نمایش داده می شود و به طور همزمان مقدار فشار خون و تنفس بیمار از سوی پزشک معالج مورد بازبینی و ارزیابی قرار می گیرد.

تست استرس در مواردی نظیر عارضه CAD، معین نمودن میزان ایمن ورزش پس از حملات و یا جراحی قلبی به کار برده می شود. انجام این تست از سوی پزشک معالج در زمان استراحت شخص هم امکانپذیر است.

به این شکل که با تزریق داروهای خاص به بیمار، به این عضو حیاتی بدن استرس به شکل غیرطبیعی وارد شده و بررسی های لازم برای فعالیت قلب انجام می گیرد.

پیشنهاد می کنیم از پست مدت بستری آنژیوگرافی دیدن کنید.

آنژیوگرافی CAD:

در پروسه angiography، پزشک معالج شلنگی منعطف و باریک که Catheter نام دارد را به داخل عروق رگ های کرونر بیمار هدایت می کنند و بعد از تزریق رنگ مخصوص پزشکی به جریان خون، تصویربرداری اشعه X از رگ ها و قلب به خوبی انجام می گیرد. از تست فوق برای تعیین ناحیه گرفتگی و تنگی رگ های کرونر و دیگر اختلالات استفاده می شود.

سی تی اسکن قلب:

در متد فوق، تزریق مواد رادیواکتیو به عروق انجام می گیرد. سپس در هنگام جذب از طریق ماهیچه های قلب، توسط دوربین بررسی و مشاهده می شود. این آزمایش برای شناسایی نواحی سالم و صدمه دیده قلب مورد استفاده قرار می گیرد.

هر یک از شیوه های ذکر شده در تشخیص عارضه فوق که توسط مجهزترین دستگاه های بیمارستان ایرانشهر روی بیماران انجام می شود، می تواند در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 تاثیرگذار باشد.

انواع شیوه های انجام آنژیوگرافی قلب

انواع شیوه های انجام آنژیوگرافی قلب
انواع شیوه های انجام آنژیوگرافی قلب

برمبنای سرخرگی که برای وارد کردن لوله کاتتر به کار برده می شود، Cardiac angiography به دو طریق فمورال یا (آنژیوگرافی به روش سرخرگ ران پا) و رادیال (آنژیوگرافی به روش سرخرگ دست) انجام می شود. برای نخستین بار در جهان، جراحی آنژیوگرافی قلب به روش شریان ران پا (فمورال) روی بیماران انجام شد.

در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی، عمل فوق بیشتر به روش مچ دست انجام می گیرد. اما در مواقع نیاز، angiography از طریق Femoral انجام می شود.

در کشورمان، شیوه radial یکی از تکنیک های به روز در بیمارستان ایرانشهر است که از طریق پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و یادگیری شیوه های جدید angiography از سوی مجرب ترین متخصصین قلب و عروق این مجموعه درمانی انجام می شود. در واقع می توان بیان کرد که شیوه radial از femoral رایج تر است.

عمل آنژیوگرافی به روش مچ دست، مناسب تر و کارآمدتر از angiography به روش فمورال یا کشاله ران است

در مجموع، عمل آنژیوگرافی به روش مچ دست، مناسب تر و کارآمدتر از angiography به روش فمورال یا کشاله ران است. بعد از اتمام عکسبرداری از طریق اشعه X، خروج کاتتر از سرخرگ وارد شده انجام می شود.

چنان چه انجام این عمل از طریق شریان پا صورت گرفته باشد، برای پیشگیری از خونریزی تا چندین ساعت روی ناحیه ای که لوله کاتتر از آن وارد شده است، کیسه شن می گذارند.

علاوه براین، پزشک معالج اجازه قدم زدن به مدت چند ساعت را به بیماران تحت این عمل جراحی نمی دهند. اما به طور معمول در angiography radial بیمار با خونریزی کمتری همراه خواهد بود که احتیاجی به قرار دادن کیسه شن و محدودیت های حرکتی نیست.

لازم به ذکر است که زمان عمل آنژیوگرافی رادیال به طور معمول طولانی تر از شیوه فمورال است. این موضوع در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 نیز موثر است.

اقدامات لازم برای انجام عمل آنژیوگرافی قلب

اقدامات لازم برای انجام عمل آنژیوگرافی قلب
اقدامات لازم برای انجام عمل آنژیوگرافی قلب

در بعضی مواقع angiography به شکل اورژانسی انجام می شود. اگر چه به طور معمول برنامه ریزی این عمل از قبل انجام شده است،

لذا بیمار زمان کافی برای آمادگی این آزمایش را دارد. معمولاً انجام این عمل در مجهزترین مراکز درمانی مانند بیمارستان ایرانشهر انجام می گیرد. جراح متخصص کلیه نکات الزامی را پیش از انجام جراحی به بیمار متذکر می شوند.

امری ضروری است که فرد در خصوص هر نوع دارویی که به صورت منظم در طی روز از آن استفاده می کند، پزشک معالج خود را آگاه سازد.

از دستورالعمل های پزشکی که بیمار پیش از انجام عمل فوق موظف به رعایت آن است:

1) بهتر است شب پیش از عمل angiography بیمار هیچ خوراکی و یا نوشیدنی مصرف نکند.

2) چنان چه داروی خاصی را به صورت ناشتا استفاده می کنید، از متخصصین بیمارستان ایرانشهر در این خصوص مشورت کنید.

3) مبتلایان به عارضه دیابت، پیش از انجام عمل بایستی در خصوص مصرف داروهای خوراکی و تزریق انسولین، سوالات مربوطه را از جراح معالج بپرسند.

کلیه الزامات ذکر شده درباره آمادگی لازم قبل از انجام این عمل و رعایت آن ها می تواند تا حدودی سبب کاهش هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 شود.

در ادامه بایستی خاطر نشان شویم پیش از آغاز، اکیپ پزشکی و جراح معالج، سابقه پزشکی بیمار مانند داروهای مصرفی و آلرژی را هم مورد بازبینی قرار می دهند. سپس با انجام معاینات فیزیکی، نشانه های حیات مانند نبض و فشار خون بیمار را هم مورد رسیدگی بیشتر قرار می دهند.

به این ترتیب مثانه بیمار بایستی کاملاً خالی باشد و لباس مخصوص بیمارستان را برای انجام جراحی بپوشند. شاید از شخص درخواست شود تا جواهرات، عینک، لنز تماسی و حتی گیره مو را از خود دور کنند.

شیوه انجام عمل آنژیوگرافی قلب

شیوه انجام عمل آنژیوگرافی قلب
شیوه انجام عمل آنژیوگرافی قلب

در ادامه مبحث هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 لازم است شما را با روند این عمل جراحی بیشتر آشنا کنیم. شخص بیمار در طول انجام تست فوق برای برخورد اشعه X به پشت دراز می کشد.

با توجه به این که شاید در طی انجام تست فوق بیمار کمی کج شود، ممکن است جراح معالج روی پاها و یا سینه بیمار تسمه های ایمنی را قرار دهند.

در اطراف سینه و سر شخص بیمار، دوربین اشعه X حرکت خواهد کرد تا بدین وسیله از زوایای متعدد عکسبرداری انجام شود. به سرخرگ بازوی شخص بیمار تحت این عمل جراحی آنژیوکت متصل می شود و شاید آرامبخش به رگ بیمار تزریق شود.

به دلیل تزریقات انجام شده برای انجام جراحی، بیمار در زمان عمل کاملاً خواب آلود بوده و احتمالاً کل زمان جراحی به خواب عمیق می رود.

بعد از اتمام عمل به آسانی بیدار شده و شخص در سلامتی کامل می تواند تمامی دستورالعمل های پزشکی را رعایت کند. کل مراحل عمل برای کنترل بیشتر قلب روی قفسه سینه الکترودها قرار می گیرند و از طریق دستگاه های مخصوص، فشار خون بیمار کنترل خواهد شد.

دستگاه Pulse Oximeter

از دیگر مواردی که می تواند بر هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 تاثیرگذار باشد، دستگاه Pulse Oximeter (پالس اکسی متر) است که به وسیله آن در زمان عمل، مقدار اکسیژن خون بیمار مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

احتمال دارد کمی از موهای بازو و یا کشاله ران شخص بیمار برای انجام جراحی تراشیده شده و سوند که از لوله ی منعطف تشکیل شده است، قرار گیرد.

ادامه روند انجام جراحی آنژیوگرافی قلب

نخست محل مورد نظر کاملاً ضد عفونی شده و از بی حسی موضعی برای انجام عمل آنژیوگرافی استفاده می کنند. در محل ورود، شکاف کوچکی به منظور وارد کردن لوله پلاستیکی محدود در سرخرگ ایجاد می کنند.

به وسیله لوله پلاستیکی Catheter وارد شریان خون می شود و به طور دقیق به رگ های کرونر وصل می شود. نبایستی بندکشی انجام شده به سوند با درد و یا ناراحتی همراه باشد و یا شخص هیچ حسی را در داخل بدن خود احساس کند.

شخص بیمار بایستی هرگونه درد را با جراح معالج خود مطرح کند

شخص بیمار بایستی هرگونه درد را با جراح معالج خود مطرح کند. با کمک سوند، ماده حاجب و یا همان رنگ مخصوص پزشکی تزریق می شود.

با انجام تزریق این ماده، شخص با حس گرمای بسیار همراه خواهد شد که با حرکت این ماده در عروق خونی، جراح معالج امکان مشاهده بهتر هرگونه گرفتگی و یا بسته شدن بخش های کوتاه را بهتر تشخیص خواهد داد.

با توجه به این که جراح معالج در فرایند عمل فوق مشاهده میکند، شاید همزمان یک متد سوند مازاد نظیر قرارگیری Stent و یا Angioplasty بالون برای باز کردن انسداد سرخرگ انجام شود.

البته شیوه های غیرتهاجمی نظیر سونوگرافی شاید به جراح معالج در تشخیص برآورد گرفتگی های عروق قلب کمک کند. البته انجام این عمل در بیمارستان ایرانشهر تقریباً در حدود شصت دقیقه به طول می انجامد.

البته ممکن است با ادغام دیگر متدهای کاتتریزاسیون قلبی (سوند زدن) انجام عمل فوق کمی طولانی تر شود. آماده سازی و مراقبت های پس از آنژیوگرافی قلب هم به مدت آن می افزاید.

بعد از عمل آنژیوگرافی چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عمل آنژیوگرافی چه اتفاقی می افتد؟
بعد از عمل آنژیوگرافی چه اتفاقی می افتد؟

حال با توضیحات ارائه شده درباره شیوه انجام آنژیوگرافی قلب ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که بعد از اتمام این عمل چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که این عمل با موفقیت به اتمام رسید، کاتتر ورودی که به منظور انجام عمل از ناحیه کشاله ران و یا بازو به داخل بدن بیمار وارد شده است، خارج می شود و پلاگین و یا گیره کوچک و فشار دستی به بیمار متصل می شود.

به منظور پیشگیری از خونریزی، چنان چه کاتتر از قسمت کشاله ران وارد شده باشد، فرد بیمار بایستی تا چندین ساعت کاملاً روی تخت صاف قرار گیرد. ممکن است در این زمان فشار به برش وارد شود تا از خونریزی پیشگیری شده و بیمار بهبودی خود را به دست آورد.

احتمالاً جراح معالج اجازه ترخیص بیمار را از بیمارستان و گذراندن دوره بازیابی در منزل را تجویز می کند و به بیمار متذکر می شوند که برای خروج ماده حاجب تزریق شده به خون در طول روز، مایعات فراوان میل کنند.

ممکن است روی محل شکاف ایجاد شده، تورم و یا کبودی مشاهده شود که امری کاملاً طبیعی است.

توصیه می شود در صورت بروز هر یک از نشانه های زیر بعد از این عمل بلافاصله به جراح معالج خود مراجعه کنید:

  •   چنان چه در ناحیه ورودی سوند، با تورم، کبودی جدید و یا خونریزی غیرمتعارف همراه هستید، بایستی این موضوع را حتماً با دکترتان در میان گذارید.
  •   بروز نشانه های عفونت نظیر تب و یا قرمزی و درد و ناراحتی در ناحیه سوند ممکن است از پیامدهای جانبی عمل باشد که توصیه می شود این موضوع را با جراح معالج مطرح کنید.
  •   بی حسی و یا هرگونه ضعف در قسمت قرارگیری سوند، تنگی نفس و همچنین هرگونه درد و یا ناراحتی در قفسه سینه از دیگر نشانه هایی است که بیمار بایستی به پزشک معالج مراجعه کند.

نتایج حاصل از Cardiac angiography

این عمل اطلاعات دقیقی را از عروق خونی بیمار به جراح معالج نشان می دهد. اما به طور کلی آنژیو قلب بیانگر موارد زیر است:

1)    چه تعداد از شریان ها از طریق پلاک های چربی، باریک و یا دچار گرفتگی شده است یا به عبارتی با آترواسکلروز همراه است.

2)    جراح متخصص می تواند از طریق این عمل محل اتصال گرفتگی در عروق خونی را به طور دقیق مشخص کند.

3)    آنژیوگرافی قلب بیانگر این است که چه میزان جریان خون در عروق خونی بسته شده است.

4)    برای بررسی عملکرد قبلی عمل CABG (جراحی بای پس عروق کرونر) اغلب جراحان متخصص قلب و عروق از عمل آنژیوگرافی قلب استفاده می کنند.

5)     بازبینی بیشتر جریان خون توسط عروق خونی و قلب از طریق این عمل انجام می شود.

عوامل موثر در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401

عوامل موثر در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401
عوامل موثر در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401

پیش از توضیح درباره پارامترهای تاثیرگذار در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 لازم است متذکر شویم که بهترین مرکز برای انجام این عمل جراحی، بیمارستان ایرانشهر است. اما بخش اصلی عوامل موثر بر هزینه این عمل عبارتند از:

هزینه لوازم و دستگاه:

در حین انجام عمل آنژیوگرافی قلب، جراح متخصص از ابزارها و دستگاه های مخصوص برای انجام پروسه جراحی استفاده می کند. به این ترتیب کلیه تجهیزات بیمارستانی و بعضی دیگر از وسایل مصرفی از جمله مواردی است که بر هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 تاثیرگذار است.

هزینه خدمات پزشکی:

تفسیر و بازبینی آزمایشات و هزینه جراح معالج و اکیپ پزشکی از جمله هزینه های مرتبط به خدمات پزشکی است که یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 است.

بیهوشی:

چنان چه به بیهوشی عمومی و یا موضعی احتیاج باشد، بیمارستان هزینه جداگانه ای را از بیمار دریافت خواهد کرد که این مسئله به نوبه خود عامل اصلی در هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 محسوب می شود.

تخصص و مهارت جراح متخصص قلب و عروق با توجه به دانش کافی و آگاهی از تمامی تکنولوژی های روز دنیا برای انجام عمل فوق مورد دیگری است که بر هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 موثر است.

دقت داشته باشید که هزینه این عمل از شخصی به شخص دیگر و حتی انجام آن در بیمارستان های خصوصی و یا دولتی می تواند متفاوت باشد و شاید از مواردی محسوب شود که هزینه بسیاری را به خود اختصاص می دهد. از جمله موارد دیگر می توان به:

تجهیزات مصرفی 2) مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان 3) خدمات جراحی در نظر گرفته شده در اتاق عمل 4) آزمایشات 5) داروهای مصرفی و دیگر خدمات پاراکلینیکی با توجه به ویزیت، مشاوره و تشخیص جراحان متخصص اشاره کرد که روی هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 تاثیرگذار است. برهمین اساس نمی توان قیمت دقیقی برای انجام این عمل به بیماران ارائه داد.

بهترین مرکز عمل آنژیوگرافی قلب

به دلیل حساسیت بسیار بالای این عمل، بهتر است آنژیوگرافی را در یکی از مجهزترین مراکز درمانی قابل دسترس که به پیشرفته ترین و به روزترین امکانات درمانی مجهز است، برای دست یافتن به نتایج قابل قبول تحت نظر مجرب ترین جراحان متخصص قلب و عروق از عمل فوق بهره مند شوید.

آگاهی از موقعیت بهبود قلب و عروق، مزیت های بسیاری را به همراه دارد. لذا باید پیش از انجام جراحی اطلاعات کاملی را در خصوص معتبرترین و مناسب ترین مراکز درمانی و حتی بیمارستان ها انجام دهید.

لازم به توضیح است که دقت بسیار بالای تست فوق به دقت و کیفیت بسیار بالای تجهیزات و دستگاه های مرتبط، به انجام عمل جراحی و از همه مهمتر راندمان کادر درمانی بیمارستان برای انجام angiography بستگی دارد.

با توجه به توضیحات ارائه شده درباره بهترین مرکز درمانی می توان گفت که بیمارستان ایرانشهر به دلیل مجهز بودن به تمامی دستگاه های مخصوص این عمل جراحی و حضور جراحان متخصص و متبحر و پرسنل حاذق در حوزه انواع عکسبرداری های پزشکی گزینه مناسبی است که به تمامی بیمارانی که با مشکلات قلبی عروقی همراه هستند، برای بهره مندی از مزیت های آن توصیه می شود که به بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایند.

زیرا آزمایشگاه، آنژیوگرافی، اورژانس، جراحی قلب و رادیولوژی بخش های مختلف بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانشهر نیز از بهترین ها می باشد.

مهمترین اقدامات بعد از آنژیوگرافی قلب

مهمترین اقدامات بعد از آنژیوگرافی قلب
مهمترین اقدامات بعد از آنژیوگرافی قلب

طبق نظر جراحان متخصص قلب، شخص بعد از ترخیص از بیمارستان بایستی از دستورالعمل های پزشکی زیر پیروی کند:

بیمار بایستی به مدت دو روز بعد از ترخیص از بلند کردن اشیاء سنگین و یا حتی خم و راست شدن بپرهیزد. به خصوص توصیه می شود از دراز و نشست های بی مقدمه نیز جداً خودداری کنید.

حمام کردن بیمار بعدازظهر روزی که از بیمارستان ترخیص می شود، بلامانع است.

چنان چه با هرگونه برآمدگی و یا کبودی در محل انجام عمل آنژیوگرافی همراه شدید، بایستی بلافاصله این موضوع را با جراح معالج خود مطرح کنید.

داروهای تجویزی را مطابق دستور دکترتان در زمان مشخص داروهای مصرفی میل کنید

داروهای تجویزی را مطابق دستور دکترتان در زمان مشخص داروهای مصرفی میل کنید و از قطع و یا مصرف بیشتر و یا کمتر خودداری کنید. برنامه غذایی شما بایستی با محدودیت مصرف چربی و یا نمک همراه باشد.

برای پیشگیری از یبوست بعد از عمل آنژیوگرافی قلب بهتر است از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید.

کافئین و همچنین قهوه در دوران نقاهت به هیچ عنوان میل نکنید.

از مصرف دخانیات خودداری کنید.

انجام تمرینات فیزیکی سنگین بایستی تا بهبودی کامل و اجازه پزشک معالج تا مدتی متوقف شود.

از حضور در محیط هایی که سبب استرس و اضطراب بسیار شما می شود، امتناع کنید.

مصرف بسیار مایعات پس از آزمایش برای دفع ماده تزریقی و عملکرد بهتر کلیه ها به این گروه از بیماران توصیه می شود.

دقت به تمامی نکات مهم پزشکی بعد از عمل می تواند سبب تقلیل هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 شود. به همین منظور رعایت آن ها به تسریع در روند بهبودی بیمار موثر است.

مزیت های عمل آنژیوگرافی قلب

مزیت های عمل آنژیوگرافی قلب
مزیت های عمل آنژیوگرافی قلب

عمل فوق مزایای متعددی را به همراه دارد که در زیر به چند نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد:

1)    در مقایسه با عمل جراحی باز ریسک کمتری را برای بیمار به دنبال دارد و معالجه و شناسایی عارضه به این روش امکانپذیر است.

2)    امکان مشاهده و همچنین شناسایی دقیق تر و بازبینی انسداد رگ های قلبی با بالاترین کیفیت از طریق مجهزترین دستگاه ها از دیگر مزیت های این عمل جراحی به شمار می آید.

3)    کوتاه بودن دوران بازیابی و مراقبت های بعد از آن در مقایسه با عمل جراحی باز به مراتب کمتر و آسانتر است. (پیشنهاد می کنیم از پست مراقبت های بعد از آنژیوگرافی در منزل دیدن کنید.)

4)    انجام این عمل در هر مرکز درمانی مجهز و پیشرفته (بیمارستان ایرانشهر) و توسط جراحان متخصص قلب میسر خواهد بود که این مسئله علاوه بر کاهش زمان برای فرآیند عمل می تواند تا حد قابل توجهی از هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 نیز بکاهد.

مواد غذایی مناسب پس از آنژیوگرافی قلب

مواد غذایی مناسب پس از آنژیوگرافی قلب
مواد غذایی مناسب پس از آنژیوگرافی قلب

مصرف مایعات شفاف، مناسب ترین مواد غذایی پس از انجام عمل آنژیوگرافی است که بیمار بایستی در برنامه رژیم غذایی خود از آن استفاده کند.

شاید برنامه غذایی فوق فقط تا چندین ساعت بعد از انجام پروسه عمل برای استراحت کامل بدن ادامه داشته باشد. از مایعات شفاف در برنامه رژیم غذایی بعد از آنژیو می توان به قهوه و چای کمرنگ، سوپ رقیق، آب و قطعه های یخ بدون تکه های میوه اشاره کرد.

پزشک معالج با روند بهبودی، تغییراتی را در برنامه رژیم غذایی بیمار ایجاد می کند

پزشک معالج با روند بهبودی، تغییراتی را در برنامه رژیم غذایی بیمار ایجاد می کند. اگر بیمار هنوز با پیامدهای جانبی بیهوشی عمومی همچون استفراغ و یا حالت تهوع همراه است، شاید پزشک معالج تنها برنامه غذایی مایعات کامل را به وی پیشنهاد کند تا این امر به تقلیل مشکلات گوارشی کمک کند.

در این برنامه غذایی، علاوه بر مصرف مایعات مجاز در رژیم غذایی، می توانید از خوراکی های دیگری نظیر شیر، پودینگ، انواع سوپ خامه ای، ماست، خامه گندم هم استفاده کنید.

به منظور محافظت بیشتر عروق در مقایسه با اختلالات متعدد، برخورداری از یک برنامه غذایی مفید که از درصد بسیار پایین چربی برخوردار است، به این گروه از بیماران توصیه می شود. شخص بایستی از یک برنامه غذایی کم چرب به طور مستمر و دائمی به عنوان یک تغییر کلی در شیوه زندگی خود استفاده کند.

با توجه به این که میزان چربی در برنامه غذایی روزانه برای هر شخص لازم است، اما بایستی به این نکته دقت داشته باشید که میزان چربی اشباع و چربی کامل به ترتیب بین هفت الی سی درصد است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

مصرف مواد غذایی با درصد چربی بسیار پایین

توصیه اغلب متخصصین به این گروه از بیماران که تحت عمل آنژیوگرافی قلب قرار گرفته اند، مصرف مواد غذایی با درصد چربی بسیار پایین نظیر لبنیات کم چرب و یا گوشت بدون چربی است.

شما بایستی از گروه های غذایی که دارای کمترین درصد کالری هستند، در رژیم بعد از عمل استفاده کنید. اضافه وزن بالا سبب بروز پرفشاری می شود.

به عبارتی مهمترین موردی که درصد ابتلا به عارضه سرخرگ کرونری را در فرد افزایش می دهد، دریافت کالری به میزان کافی از سالم ترین گروه های غذایی مفید و سالم محسوب می شود که به این گروه از بیماران توصیه می شود. مصرف بیش از حد کالری دریافتی علاوه بر افزایش شاخص توده بدنی، سبب تشدید مشکلات قلبی عروقی در فرد می شود.

کم سدیم 2) تقلیل چربی های ترانس 3) روغن های سالم مانند کنجد، زیتون، کتان و دانه گندم در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

نکات کلیدی پس از عمل آنژیوگرافی قلب

نکات کلیدی پس از عمل آنژیوگرافی قلب
نکات کلیدی پس از عمل آنژیوگرافی قلب

دقت داشته باشید شما تا سه روز پس از جراحی نبایستی به هیچ عنوان رانندگی کنید. البته این مدت در بیمارانی که تحت عمل آنژیوپلاستی قرار گرفته اند، افزایش می یابد طوری که بایستی تا هفت روز از رانندگی خودداری کنند.

چنان چه پمپ کردن خون به عضلات قلب در اثر تضعیف حمله قلبی باشد، بیمار اجازه رانندگی به مدت یک ماه را ندارد.

اگر به پمپاژ خون صدمه جدی وارد نشده باشد، شاید با تشخیص پزشک معالج پس از گذشت هفت روز بتوانید رانندگی کنید که در این راستا جراح معالج موارد الزامی را متذکر می شود. بسته به شغلتان، برگشت به کار بیماران تحت عمل آنژیوگرافی قلب متفاوت است.

شاید پس از گذشت سه روز از عمل بتوانید به شغل خود بازگردید. اما ادامه فعالیت شما پس از عمل آنژیوپلاستی هفت روز است. چنانچ ه با حملات قلبی همراه شده باشید، ممکن است به چهار الی شش هفته استراحت در منزل نیاز داشته باشید.

در این زمینه اطلاعات کامل تری را در صفحه بعد از آنژیوگرافی چه باید کرد قرار داده ایم .

امری ضروری است که به سبک زندگی سالم برای داشتن قلبی سالم روی آورید

امری ضروری است که به سبک زندگی سالم برای داشتن قلبی سالم روی آورید. متخصصین بیمارستان ایرانشهر برای دستیابی به اهداف کلی شما از این عمل جراحی، راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهند.

البته بیمار بایستی در این مسیر همکاری های لازم را نیز انجام دهد و طبق تجویز پزشک معالج، داروها را در زمان مشخص استفاده کند. بهتر است برای تغییر در برنامه رژیم غذایی متعادل از پزشک متخصص تغذیه کمک بگیرید و فعالیت های ورزشی روزانه را به صورت منظم انجام دهید.

ویزیت های ماهانه را مرتباً انجام دهید و در تیم درمانی، یکی از عضوهای فعال باشید. نکته بسیار حائز اهمیتی که بایستی به این گروه از بیماران متذکر شویم، ترک سیگار و عدم مصرف دخانیات است.

عوامل تاثیرگذار در اختلالات قلبی

عوامل تاثیرگذار در اختلالات قلبی
عوامل تاثیرگذار در اختلالات قلبی

مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در مشکلات قلبی جنسیت بیمار است.

به طور کلی آقایان، بیشتر در معرض ریسک مبتلا به مشکلات قلبی قرار دارند.

https://cutt.ly/

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید