لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بهترین متخصص قلب در تهران

بهترین متخصص قلب در تهران

Table of Contents

در این مقاله به معرفی بهترین متخصص قلب در تهران می پردازیم. همراه ما باشید.

بهترین متخصص قلب در تهران کیست و چه راه هایی برای پیدا کردن وی وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم که به این پرسش ها پاسخ دهیم.

تخصص قلب یکی از شاخه های علم پزشکی است که تغییرات سبک زندگی، تغذیه و فعالیت های مردم باعث شده که مراجعه و نیاز به آن بیشتر از گذشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست تست تیلت قلب دیدن کنید.

ویدئو بهترین متخصص قلب در تهران

در صورت بروز هر عارضه یا مشکلی در قلب یا اندام هایی که به طور مستقیم با آن در ارتباط هستند، نیاز است که فورا به پزشک متخصص مراجعه کرد اما مراجعه به هر پزشکی نتیجه بخش نیست و تنها در صورتی روند درمان به خوبی طی خواهد شد که بیمار به بهترین متخصص قلب در تهران مراجعه کند.

بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین مراکزدرمانی است که دارای متخصصین مجرب و با سابقه ای می باشد. با این مقاله همراه باشید تا بهترین متخصص قلب در تهران را به شما معرفی کنیم.

ویژگی بهترین متخصص قلب در تهران کیست؟

  • سابقه کاری در بهترین بیمارستان ها
  • رضایت اکثر مراجعین
  • ارتباط خوب با بیمار
  • دقت و صبوری

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش بهترین متخصص قلب در تهران کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

فهرست:

متخصص قلب کیست؟

متخصص قلب چه وظایفی دارد؟

تخصص قلب چند نوع دارد؟

چه آزمایشاتی توسط متخصص قلب قابل انجام است؟

بیماری های مرتبط با قلب و عروق کدامند؟

با مشاهده چه علائم و مشکلاتی نیاز است که فورا به متخصص قلب مراجعه کرد؟

برای تشخیص و درمان بیماری ها توسط متخصص قلب، از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

مراحل درمان و معالجه بیماران توسط بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟

بهترین متخصص قلب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

برای پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

متخصص قلب چه تفاوتی با جراح قلب دارد؟

روند نوبت گیری از بهترین متخصص قلب در تهران به چه شکل می باشد؟

هزینه مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟

در بخش قلب بیمارستان ایرانشهر تهران، چه خدماتی به بیماران ارائه می شود؟

 

متخصص قلب کیست؟

متخصص قلب کیست؟
متخصص قلب کیست؟

حیاتی ترین عضو بدن که زنده بودن انسان به آن وابسته است؛ این جمله معرف مهم ترین اندام بدن یا قلب است. حیات و عملکرد تمام اندام های بدن به قلب وابسته است.

این عضو با پمپاژ خون به سایر اندام ها موجب زنده ماندن سلول ها می شود. هر آسیبی که به قلب وارد شود، سلامت سایر اندام های بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال زمانی که پمپاژ خون از قلب با مشکل مواجه می شود، خونرسانی و اکسیژن رسانی به مغز نیز دچار اختلال شده و فرد حتی به سکته مغزی دچار می شود. درمان بیماری ها و مشکلات قلبی از طریق مراجعه به متخصص قلب انجام می شود.

تخصص قلب

پزشکان بعد از اتمام دوره عمومی می توانند در یکی از شاخه های تخصصی ادامه تحصیل داده و وضعیت علمی خود را ارتقا ببخشند. یکی از شاخه های تخصص پزشکی، قلب است که مهارت های پزشک در زمینه رسیدگی به بیماری ها و مشکلات این اندام را افزایش می دهد.

تشخیص، پیشگیری و درمان مشکلات قلب و عروق به طور تخصصی از فعالیت هایی است که توسط متخصصین قلب انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین متخصص آنژیوگرافی در تهران دیدن کنید.

فعالیت به عنوان یک متخصص قلب، نیازمند سپری کردن دوره 7 ساله عمومی است

فعالیت به عنوان یک متخصص قلب، نیازمند سپری کردن دوره 7 ساله عمومی است که 4 سال آن تحصیل در دانشکده پزشکی و 3 سال مهارت آموزی در این رشته است.

سپس پزشک به مدت 4 سال به تحصیل و کسب تجربه در زمینه قلب و عروق به طور اختصاصی می پردازد و بعد از موفقیت گذراندن این 4 سال، به عنوان متخصص قلب شروع به فعالیت می کند.

این پروسه چیزی حدود 11 سال زمان می برد. بنابراین علاقه مندی به حرفه پزشکی و پشتکار برای افرادی که قصد فعالیت به عنوان متخصص قلب را دارند، الزامی است.

به منظور درمان مشکلات و عارضه های قلبی باید به متخصص قلب مراجعه کرد. بهترین متخصص قلب در تهران را می توانید در بیمارستان ایرانشهر پیدا کنید.

متخصص قلب چه وظایفی دارد؟

متخصص قلب چه وظایفی دارد؟
متخصص قلب چه وظایفی دارد؟

رسیدگی به مشکلات قلبی بیماران، اصلی ترین وظیفه بهترین متخصص قلب در تهران است. بنابراین تمام جزئیات و فعالیت هایی که در حوزه این رسیدگی قرار می گیرند نیز وظیفه متخصص قلب می باشند.

آشنایی با وظایف متخصص قلب کمک می کند که در صورت بروز مشکل، از این مسئله اطمینان حاصل کنید که آیا درمان شما در حوزه فعالیت پزشک مورد نظر هست یا نه.

انجام تست ها و آزمایشات تشخیصی

یکی از وظایف متخصصین قلب، بررسی کامل وضعیت بیمارانی است که با مشکلات قلبی به آن ها مراجعه می کنند. همان طور که گفته شد، قلب عضوی حیاتی و مهم است.

بنابراین پزشک باید از هرگونه نظر احتمالی در وضعیت بیمار خودداری کرده و تشخیص بیماری را تنها بعد از انجام معاینات کامل و دقیق انجام دهد.

نوار قلب، آزمایش عروق و … از جمله تست هایی هستند که برای تشخیص بیماران قلبی مورد نیاز است که باید به طور کامل و دقیق انجام شوند.

معالجات غیر دارویی

دیگر وظیفه متخصص قلب، معالجه بیماران است. بسته به وضعیت بیمار و نوع اختلال قلبی، پزشکان باید معالجات اولیه را بدون دارو انجام دهند.

آموزش راهکارهایی که به بهبود ضربان و عملکرد قلب کمک می کند و بررسی دوره ای وضعیت بیمار، از جمله وظایفی هستند که در زمینه درمان غیر دارویی باید توسط پزشک انجام شوند.

دارو درمانی

در صورتی که بعد از درمان های غیر دارویی، وضعیت قلب بیمار بهبود یا ثبات پیدا نکرد، پزشک موظف است که درمان های جدی تر با دارو را آغاز کند. البته تجویز دارو باید بعد از تکرار آزمایشات انجام شود تا متناسب با وضعیت حال حاضر بیمار، اقدام به تجویز دارو شود.

در نهایت متخصص قلب، در صورتی که هیچ گونه بهبودی در وضعیت بیمار خود مشاهده نکند، موظف است که بیمار را برای درمان های جدی تر به جراح قلب ارجاع دهد. در طول درمان بیمار توسط جراح، متخصص نیز برای بررسی و تشخیص روند بهبودی باید در کنار بیمار باشد.

تمام وظایف گفته شده، توسط متخصصین قلب بیمارستان ایرانشهر به طور دقیق انجام می شوند.

تخصص قلب چند نوع دارد؟

تخصص قلب چند نوع دارد؟
تخصص قلب چند نوع دارد؟

در اولین بخش مقاله گفته شد که پزشکان عمومی با گذراندن دوره های 2 تا 4 ساله تخصصی می توانند در شاخه های مختلف پزشکی به عنوان متخصص فعالیت کنند و یکی از این تخصص ها، تخصص قلب و عروق است.

تخصص قلب براساس نوع درمان به انواع مختلفی تقسیم می شود که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

متخصص قلب غیر تهاجمی

متخصصین قلب با شیوه درمان غیر تهاجمی بعد از معاینه کامل بیمار و تشخیص علت بیماری از روش های غیر جراحی برای درمان بیمار استفاده می کنند.

کمک به تغییر سبک زندگی، مانند تغییر رژیم غذایی، بسته به فشار خون و وضعیت بیمار و مصرف داروها برای بهبود عملکرد قلب، از جمله روش های درمانی در حوزه تخصص قلب غیر تهاجمی است.

در صورت ضرورت انجام جراحی و در شرایطی که درمان بیمار نیاز به جراحی داشته باشد، پزشک، بیمار را به همکاران با نوع دیگر تخصص قلب ارجاع می دهد.

متخصص قلب تهاجمی

دیگر نوع تخصص قلب، متخصصین با حوزه درمان تهاجمی هستند. بیماران این متخصصین ممکن است از سمت پزشکان دیگر ارجاع داده شده باشند یا مستقیما بعد از پزشک عمومی به متخصص تهاجمی قلب مراجعه کنند.

بعد از آزمایشات و بررسی های کامل وضعیت بیمار، پزشک برای درمان از جراحی استفاده می کند. گرفتگی شدید عروق، تنگی دریچه های قلب، لختگی خون در مسیر عروق منتهی به قلب و … از جمله مشکلاتی هستند که نیاز به درمان تهاجمی دارند.

متخصص الکتروفیزیولوژی

متخصصینی که به طور مستقیم در زمینه آریتمی و مشکلات ضربان قلب فعالیت می کنند، از دیگر انواع تخصص قلب هستند که تحت عنوان متخصص الکتروفیزیولوژیست فعالیت می کنند.

متخصص قلب کودکان

در نهایت برخی از متخصصین قلب به طور اختصاصی تنها به درمان و معالجه عارضه های قلبی در کودکان می پردازند.

در صورت نیاز به متخصص قلب و انجام درمان زیر نظر ایشان، پیشنهاد ما مراجعه به بیمارستان ایرانشهر است زیرا بهترین متخصص قلب در تهران را می توانید در بیمارستان ایرانشهر پیدا کنید.

چه آزمایشاتی توسط متخصص قلب قابل انجام است؟

چه آزمایشاتی توسط متخصص قلب قابل انجام است؟
چه آزمایشاتی توسط متخصص قلب قابل انجام است؟

تشخیص عارضه های قلبی اهمیت زیادی دارند. در صورتیک ه این کار به درستی انجام نشود، احتمال تبدیل شدن یک اختلال قلبی ساده به عارضه ای جدی و خطرناک وجود دارد.

بنابراین متخصصین قلب به منظور درمان بهتر بیماران، از چند تست به منظور تشخیص دقیق مشکل استفاده می کنند. برخی از رایج ترین آزمایشاتی که توسط متخصصین قلب برای معالجه بیماران مورد استفاده قرار می گیرد، به شرح زیر می باشند.

تست ورزش

یکی از تست های انجام شده توسط پزشکان برای تشخیص مشکلات و عارضه های قلبی، تست ورزش است. در زمان انجام فعالیت های ورزشی، قلب بیشترین عملکرد را دارد، در این شرایط اندام ها به اکسیژن و خونرسانی بیشتری نیاز دارند.

بنابراین قلب حداکثر عملکرد را دارد. به منظور انجام این تست، پزشک یک بار وضعیت قلبی را در حین انجام یک فعالیت ورزشی مشخص نموده و بار دیگر در زمان استراحت بررسی می کند.

الکتروکاردیوگرام

این تست وضعیت قلب را از طریق ابزارهای قدرت الکتریکی برای پزشک مشخص می کند. در تست الکتروکاردیوگرام، از طریق امواج الکتریکی، وضعیت ضربان قلب و امواج آن برای پزشک مشخص می شود و از طریق نوسانات آن، عارضه بیمار را تشخیص می دهد.

ECG

ECG یکی از تست های بسیار دقیق برای تشخیص مشکلات قلبی است که توسط پزشکان برای بررسی عارضه های جزئی قلب استفاده می شود.

این تست عملکرد قلب را در یک دوره مشخص ثبت می کند. به منظور انجام این آزمایش، الکترودهایی در سینه بیمار متصل می شوند. این الکترودها به مدت یک هفته به بیمار متصل می مانند و در طول هفته، وضعیت قلب را به طور دقیق ثبت می کنند.

اکوکاردیوگرام

اکوکاردیوگرام دیگر تستی است که به منظور تشخیص عارضه های قلبی توسط متخصصین مورد استفاده قرار می گیرد. این تست، تصویربرداری از قلب و ساختمان قلب است.

در صورتی که هرگونه گرفتگی در عروق و رگ های قلبی، مسیر پمپاژ خون، عفونت و … وجود داشته باشد، در این تصویربرداری مشخص می شود و پزشک، بیماری را تشخیص می دهد.

کاتتریزاسیون

برای انجام کاتتریزاسیون، از یک ابزار لوله مانند باریک و کوچک استفاده می شود که از طریق رگ ها تا نزدیکی قلب وارد بدن می شوند.

بعد از وارد کردن این وسیله و رسیدن به نزدیکی قلب، از طریق اشعه ایکس وضعیت قلب و محیط اطراف آن در صفحه نمایشی مشخص می شود. در صورت نیاز به آنژیوگرافی و درمان های سرپایی قلب نیز از این وسیله استفاده می شود.

رادیواکتیو

در نهایت دیگر روشی که برای تست قلب استفاده می شود، تست رادیواکتیو است. برای انجام این تست، مواد رادیواکتیو وارد بدن می شود و سپس از طریق تصویربرداری های مخصوص هسته ای، بیماری ها و مشکلات قلب مشخص می شوند.

تمام تست های گفته شده، زیر نظر بهترین متخصص قلب در تهران و به وسیله بهترین دستگاه ها، در بیمارستان ایرانشهر انجام می شوند. در صورت ابتلا به مشکلات قلبی می توانید درمان خود را به بهترین شکل در بیمارستان ایرانشهر انجام دهید.

بیماری های مرتبط با قلب و عروق کدامند؟

بیماری های مرتبط با قلب و عروق کدامند؟
بیماری های مرتبط با قلب و عروق کدامند؟

تمام مشکلات و بیماری های قلبی، در حوزه درمان و فعالیت متخصص قلب و عروق قرار می گیرند. برخی از بیماری هایی که در صورت ابتلا به آن ها روند درمان باید زیر نظر متخصص قلب انجام شود، به شرح زیر می باشند.

بیماری های مرتبط با عروق

بیماری های قلبی عروقی، رایج ترین علت مراجعه بیماران به متخصص قلب می باشند. این بیماری ناشی از گرفتگی عروق کرونر است که در اثر ابتلا به آن، خونرسانی و اکسیژن رسانی از قلب به اندام ها دچار مشکل می شود.

در صورتی که بیماری های مربوط به این عروق به موقع انجام نشوند، حتی احتمال مرگ بیمار نیز وجود دارد. سکته قلبی شایع ترین عارضه ناشی از گرفتگی عروق کرونر است.

ایسکمی خاموش

یکی دیگر از بیماری های قلبی در حوزه قلب و عروق، ایسکمی است. این بیماری نیز به علت مشکلات عروق کرونر ایجاد می شود. در صورتی که عملکرد عضله قلب به هر علت کاهش پیدا کرده و جریان خون به علت ضعف این عضله کمتر شود، این بیماری بروز پیدا می کند.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت بیمارستان ایرانشهر دیدن کنید.

آنژین

آنژین یکی دیگر از بیماری های قلبی است که از علائم آن می توان به درد و گرفتگی در اطراف قلب اشاره کرد. زمانی که اکسیژن رسانی به قلب به درستی انجام نشود، این بیماری ایجاد می شود.

آنژین نیز ممکن است ناشی از گرفتگی عروق و اختلال در عملکرد شریان ها باشد. همچنین مسائل جانبی مانند استعمال دخانیات به خصوص سیگار، سرمای بیش از حد، هیجان و … عامل این بیماری هستند.

حمله قلبی

آنفارکتوس یا حمله قلبی، دیگر بیماری قلبی است که بیماران برای درمان آن نیاز به متخصص قلب دارند.

زمانی که یکی از رگ های قلبی به طور ناگهانی مسدود شده یا عضله قلب دچار آسیب دیدگی شود، بیمار به حمله ناگهانی دچار می شود. بیشتر حمله های قلبی موقتی بوده و آثار آن زود از بین می روند اما با اولین حمله، احتمال حمله های مجدد نیز وجود دارد.

نارسایی قلبی

یکی دیگر از مشکلات رایج قلبی، نارسایی قلبی است. زمانی که قلب، خون کافی برای تنفس و فعالیت سلول ها را به اندام ها نرساند، این مشکل اتفاق می افتد.

تصور بیشتر بیماران در مورد این عارضه، کوتاه شدن عمر بیماران است اما نارسایی قلبی نیاز به استراحت و آرامش بیمار دارد و در صورتی که مراقبت کافی از قلب انجام شو،د فرد با وجود این بیماری، عمری طولانی خواهد داشت.

آریتمی

یکی دیگر از مشکلات و بیماری های قلبی، آریتمی است. آریتمی نامنظم بودن ضربان قلب است که ممکن است ارثی، ناشی از یک بیماری، هیجان، استرس و … باشد.

در صورت ابتلا به هر کدام از بیماری های گفته شده، می توانید به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید، بخش قلب این بیمارستان به طور تخصصی و با بهترین امکانات به معالجه بیماران با مشکلات قلبی می پردازد.

با مشاهده چه علائم و مشکلاتی نیاز است که فورا به متخصص قلب مراجعه کرد؟

با مشاهده چه علائم و مشکلاتی نیاز است که فورا به متخصص قلب مراجعه کرد؟
با مشاهده چه علائم و مشکلاتی نیاز است که فورا به متخصص قلب مراجعه کرد؟

یکی از سوالات رایج بیماران در مورد بیماری های قلبی، زمان مراجعه به متخصص است. برخی بیماران به علت ناآگاهی از علائم جدی عوارض قلبی، مراجعه به پزشک را به تاخیر می اندازند که این مسئله موجب جدی شدن مشکل می شود. گاهی اوقات یک عارضه ساده به علت به تاخیر انداختن درمان به مشکلی مزمن و جدی تبدیل می شود.

تنگی نفس

یکی از علائم مهم که در صورت مشاهده آن باید فورا به پزشک متخصص قلب مراجعه کرد، تنگی نفس است. به خصوص در صورتی که این عارضه در زمان انجام فعالیت های سبک و ساده رخ دهد، مراجعه به پزشک ضرورت بیشتری دارد.

تنگی نفس ممکن است نشانه یک گرفتگی جدی در عروق قلب باشد که به تعویق انداختن درمان آن باعث عوارض جدی در بیمار شود.

احساس درد و گرفتگی در قفسه سینه

دیگر عارضه ای که با مشاهده آن باید به متخصص قلب مراجعه کرد، احساس درد در قفسه سینه است. زمانی که یکی از سرخرگ های قلب دچار ناهنجاری و گرفتگی می شوند، ابتدا درد در قفسه سینه، به خصوص سمت راست آن احساس می شود و با انجام هر فعالیتی، این گرفتگی شدیدتر شده و به سمت پشت قفسه سینه کشیده می شود.

خستگی بدون علت

زمانی که خونرسانی به اندام ها به خوبی انجام شده و سلول ها اکسیژن کافی و منظم دریافت کنند، فرد در طول روز انرژی کافی خواهد داشت.

اما در صورت اختلال در وضعیت خونرسانی، اکسیژن رسانی به سلول ها نیز با مشکل مواجه شده و در نتیجه آن فرد زودتر احساس خستگی می کند.

گاهی اوقات این مشکل در شرایطی ایجاد می شود که بیمار، خواب شبانه کافی یا بیش از حد نیاز دارد که در این شرایط باید به یک عارضه قلبی مشکوک شود.

تپش قلب ناگهانی

تپش قلب ناگهانی
تپش قلب ناگهانی

هر فعالیت یا اتفاقی که ترشح آدرنالین در بدن را افزایش دهد، با افزایش تپش و ضربان قلب همراه است.

اما در برخی بیماران تپش قلب به طور ناگهانی کم یا زیاد می شود که این عارضه نشان از یک بیماری جدی در وضعیت قلب است. آریتمی یا تپش قلب ناگهانی، معمولا زمانی رخ می دهد که پمپاژ خون در رگ ها به درستی انجام نشود.

سرگیجه مداوم

سرگیجه های طولانی و مداوم، دلایل زیادی داشته و نشانه بیماری های مختلفی هستند که یکی از آن ها عارضه های قلبی است.

عرق سرد

یکی دیگر از علائم شایع و جدی که نشاندهنده عارضه های قلبی بوده و در صورت مشاهده آن ها بیمار باید فورا به پزشک مراجعه کند، عرق سرد است. البته عرق سرد با مشکلات دیگری نیز همراه می شود که درد، گرفتگی و … از نشانه نارسایی قلب هستند.

در صورتی که بیمار با هرکدام از این علائم به پزشک مراجعه کند، تست و آزمایشاتی که در بخش های قبل گفته شد، برای انجام علت بیماری و نوع عارضه قلبی انجام می شود. یکی از بهترین مراکز برای پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

برای تشخیص و درمان بیماری ها توسط متخصص قلب، از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

برای تشخیص و درمان بیماری ها توسط متخصص قلب، از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟
برای تشخیص و درمان بیماری ها توسط متخصص قلب، از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

در بخش های قبلی گفته شد که در زمان مراجعه بیمار با مشکلات قلبی به متخصص، تست و آزمایشاتی برای تشخیص دقیق بیماری انجام می شود.

این آزمایشات به وسیله دستگاه هایی انجام می شوند. برخی از اصلی ترین دستگاه هایی که توسط متخصص قلب مورد استفاده قرار می گیرند، موارد زیر هستند.

نوار قلب

نوار قلب
نوار قلب

یکی از دستگاه هایی که برای تست و آزمایش وضعیت قلب مورد استفاده قرار می گیرد، نوار قلب است. برای کار با این دستگاه از الکترودها استفاده می شود. این الکترودها روی سینه متصل شده و وضعیت ضربان قلب را از طریق امواجی که روی کاغذ مخصوص ثبت می شود، مشخص می کنند.

نوار قلب یکی از آزمایشات روتین برای بررسی وضعیت قلب است که توسط متخصص قلب انجام می شود. بیمارانی که به مشکلات قلبی دچار بوده یا سنین بالاتری دارند، هر 6 ماه یک بار باید این تست را تکرار کنند.

هولتر

هولتر یکی دیگر از دستگاه هایی است که توسط متخصص قلب انجام می شود. این دستگاه تا حدودی مشابه نوار قلب است با این تفاوت که به کمر متصل شده و الکترودها به مدت یک تا دو روز به بیمار متصل می باشند.

سپس وضعیت عملکرد قلب در طول این مدت در دستگاه ثبت می شود. تمام اختلالات یا تغییراتی که در طول این مدت، در عملکرد قلب اتفاق بیفتد، در این دستگاه مشخص می شود.

رادیوگراف و اکوکاردیوگراف

رادیوگراف یکی دیگر از دستگاه هایی است که برای تشخیص عارضه های قلبی، توسط متخصص قلب مورد استفاده قرار می گیرند.

این دستگاه از قفسه سینه تصویربرداری می کند و وضعیت قلب، عروق و اندام های اطراف آن را مشخص می کند. در صورتی که هر گرفتگی در اطراف قلب یا عروق منتهی به آن وجود داشته باشد، با این دستگاه مشخص می شود.

اسکن تالیوم

اسکن تالیوم یا هسته ای قلب، از دیگر دستگاه هایی است که برای تصویربرداری از قلب مورد استفاده قرار می گیرد. برای تصویربرداری توسط این دستگاه، نیاز به تزریق ماده رادیواکتیو مخصوص به اطراف قلب است.

این ماده در خون جریان پیدا کرده و در قلب و عروق آن مشخص می شود. سپس با استفاده از دوربین پرتوگاما، مسیر جریان ماده در اطراف قلب مشخص شده و در مانیتور متصل به دستگاه نمایش داده می شود.

سی تی و آنژیو

سی تی آنژیوگرافی دیگر دستگاهی است که برای مشخص کردن عارضه های قلبی استفاده می شود. این دستگاه با استفاده از اشعه ایکس، تصاویری از جهات مختلف قلب برداشت می کند که وضعیت قلب را به طور دقیق برای پزشک مشخص می کند. رگ های خونی در اطراف قلب از طریق این دستگاه مشخص می شوند.

تمام دستگاه های لازم برای استفاده توسط بهترین متخصص قلب در تهران، در بیمارستان ایرانشهر موجود بوده و در اختیار بیماران قرار می گیرند.

مراحل درمان و معالجه بیماران توسط بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟

مراحل درمان و معالجه بیماران توسط بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟
مراحل درمان و معالجه بیماران توسط بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟

بعد از مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران، پزشک طی مراحل مشخصی، بیماری را تشخیص داده و روند درمان را انجام می دهد. این مراحل در بیشتر عارضه های قلبی ثابت هستند. در این بخش از مقاله، این مراحل به تفکیک توضیح داده خواهند شد.

بررسی سابقه بیمار

در اولین قدم ،پزشک سوابق بیمار را بررسی می کند. به خصوص در صورتی که بیمار از سمت دیگر پزشکان به متخصص قلب ارجاع داده شده باشد، بررسی پرونده پزشکی، اولین مرحله در شروع تشخیص و درمان است.

انجام آزمایشات لازم

بعد از بررسی پرونده پزشکی و رایج ترین عوارض و مشکلاتی که بیمار از قبل به آن ها مبتلا بوده است، آزمایشات و تست های لازم برای تشخیص دقیق بیماری مورد نیاز است.

رایج ترین تستی که برای تشخیص بیماری های قلبی انجام می شود، نوار قلب است. تست ورزش و کاردیوگرام، دیگر آزمایشات رایج برای تشخیص بیماری های قلبی هستند.

بررسی سبک زندگی

در مرحله بعدی، پزشک علت بروز بیماری را ریشه یابی می کند. یکی از روش های بررسی علت بروز بیماری، بررسی سبک زندگی بیمار است.

تغذیه، فعالیت ها، میزان استرس، هیجان و فشارهای روحی از جمله مسائلی هستند که در بروز بیماری های قلبی تاثیرگذار هستند. همچنین زمینه ارثی نیز در ابتلا به این بیماری ها تاثیر زیادی دارد که همگی در تشخیص علت بیماری و نحوه درمان تاثیر دارند.

آغاز درمان غیردارویی

بعد از بررسی سبک زندگی بیمار و تشخیص علت بیماری، درمان غیر دارویی آغاز می شود. برای درمان غیردارویی، اولین اقدام تغییر رژیم غذایی بیمار است. آموزش راهکارهایی به بیمار برای کاهش استرس و بهبود ضربان قلب، دیگر اقدامی است که توسط پزشک برای درمان انجام می شود.

انجام مجدد آزمایشات

بعد از یک دوره درمان غی دارویی، پزشک مجددا وضعیت بیمار را بررسی می کند. نوار قلب، تست عملکرد قلب و … مجددا انجام می شود تا وضعیت بیمار بعد از انجام درمان های توصیه شده توسط پزشک بررسی شود.

درمان دارویی

در آخرین مرحله برای درمان بیمار توسط پزشک و در صورتی که در آزمایشات بیمار عدم بهبودی به وسیله درمان های غیردارویی مشاهده می شود، پزشک دارو درمانی را آغاز می کند. دارو درمانی ممکن است به تنهایی یا مکمل یک روش درمانی جدی تر، مانند جراحی باشد.

در بیمارستان ایرانشهر، با حضور بهترین متخصصین قلب و برخورداری از آخرین دستگاه ها، تشخیص و درمان بیماران مبتلا به مشکلات قلبی به دقیق ترین شکل ممکن انجام می شود.

بهترین متخصص قلب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین متخصص قلب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟
بهترین متخصص قلب در تهران چه ویژگی هایی دارد؟

همان طور که گفته شد، با توجه به اهمیت و رسیدگی به قلب برای سلامت کلی بدن، در صورت نیاز به مراجعه به پزشک برای درمان مشکلات قلبی و حتی برای بررسی های دوره ای، به خصوص در افرادی که سابقه بیماری های قلبی در خانواده آن ها وجود دارد، بهتر است که بهترین پزشک انتخاب شود. بهترین متخصص قلب در تهران ویژگی هایی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

سابقه کاری در بهترین بیمارستان ها

اولین ویژگی و مهم ترین ویژگی بهترین متخصص قلب در تهران سابقه کار در بیمارستان های خوب و خوش سابقه است. بیمارستان های خوب، به علت تعداد بالاتر مراجعین معمولا کادر درمان خود را از بهترین متخصصین انتخاب می کنند.

رضایت اکثر مراجعین

رضایت اکثر مراجعین و بیمارانی که روند درمان را زیر نظر متخصص مورد نظر انجام می دهند، دیگر موردی است که می توان به عنوان ویژگی بهترین متخصص قلب در نظر گرفت.

برای اطلاع از این موضوع می توان در زمان انتظار برای ملاقات با پزشک به صحبت با بیماران دیگر پرداخت یا از طریق فضای مجازی و اینترنت در مورد سابقه کاری پزشک مورد نظر تحقیق کرد.

ارتباط خوب با بیمار

توانایی برقراری ارتباط با بیمار یکی از ویژگی های مهم در پزشکان خوب است. استرس و نگرانی در مورد وضعیت بیماری، درمان و دوران بهبودی و نقاهت در تمام بیماران وجود دارد و توانایی کاهش آن جزو ویژگی های پزشکان خوب است.

توانایی توضیح بیماری به زبان ساده برای بیمار و اقداماتی که باید برای درمان آن انجام شود نیز جزو وظایف متخصص است که تنها متخصصین خوب و با تجربه قادر به انجام آن به بهترین شکل می باشند.

دقت و صبوری

در نهایت آخرین ویژگی بهترین متخصص قلب در تهران، دقت و صبوری در توضیح بیماری و پاسخ به سوالات بیماران است.

برای پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران می توانید به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید.

برای پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران، چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

برای پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران، چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟
برای پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران، چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

در بخش های قبلی مقاله گفته شد که در صورت مشاهده هر گونه علامت و عارضه در قلب و اطراف آن باید فورا به پزشک مراجعه کرد.

به تعویق انداختن روند درمان، عوارض زیادی دارد که مهم ترین آن شدت گیری بیماری و مزمن شدن آن است.

بعد از آشنایی با ویژگی های بهترین متخصص قلب در تهران، نیاز است که معیارهایی را برای انتخاب پزشک و مراجعه به ایشان در نظر گرفت. برخی از مهم ترین معیارها برای انتخاب به شرح زیر می باشند.

مشاوره با پزشکان عمومی

اولین راهی که با استفاده از آن می توان بهترین متخصص قلب در تهران را پیدا کرد، مشاوره با پزشک عمومی یا داخلی است که تشخیص اولیه بیماری را انجام داده است.

پزشکان عمومی معمولا لیستی از بهترین متخصصین را در اختیار دارند که در صورت نیاز به ارجاع بیماران، بسته به توانایی مالی و … بهترین پزشک را به بیمار خود معرفی می کنند. در صورت عدم آشنایی با بهترین متخصصین شهر، بهتر است به تجربه و نظر پزشک عمومی اعتماد کرد.

بررسی سابقه تحصیلی

بررسی سابقه تحصیلی پزشک، از نظر تخصص، نوع آن و محل تحصیل، دیگر موردی است که در انتخاب بهترین فوق تخصص قلب در تهران تاثیرگذار است.

طبیعتا پزشکانی که در مراکز بهتری تحصیل کرده باشند، از دانش علمی بالاتری برخوردار هستند. همچنین برخی پزشکان، دوره های مربوط به تخصص خود مانند فلوشیپ را در کشورهای دیگر می گذارنند که این مسئله نیز در انتخاب پزشک کمک کننده است.

جنسیت

جنسیت پزشک دیگر عامل موثر در انتخاب است. طبیعتا بیماران با پزشکانی که جنسیت مشابه با آنان را دارند، ارتباط بهتری برقرار می کنند. بنابراین این مسئله در انتخاب پزشک برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است.

کیفیت محل کار

کیفیت محل کار، چه مطب های خصوصی و چه بیمارستان هایی که پزشک در آن ها فعالیت می کند، دیگر عامل موثر در انتخاب متخصص قلب است. همان طور که در بخش قبلی گفته شد، یکی از ویژگی های پزشکان خوب، فعالیت در بهترین بیمارستان هاست.

بیمه های تحت پوشش

در نهایت با توجه به این که هزینه درمان یکی از مسائل مهم برای معالجه بیماری هاست، معیار آخر برای انتخاب متخصص قلب، بیمه هایی است که توسط بیمارستان محل کار پزشک تحت پوشش قرار داشته و بیمار می تواند از کمک های مالی آن ها در درمان استفاده کند.

بهترین مرکز درمانی برای پیدا کردن بهترین متخصص قلب در تهران، بیمارستان ایرانشهر است که با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به بیماران مختلف می باشد.

متخصص قلب چه تفاوتی با جراح قلب دارد؟

متخصص قلب چه تفاوتی با جراح قلب دارد؟
متخصص قلب چه تفاوتی با جراح قلب دارد؟

یکی از اشتباهات بیماران در زمان انتخاب پزشک، انتخاب جراح قلب به جای متخصص قلب است. این مسئله به دلیل عدم آشنایی بیماران با تفاوت های این دو تخصص اتفاق می افتد.

متخصص قلب چه از نظر نحوه تشخیص و چه از نظر نوع درمان، تفاوت عملکردی زیادی با جراح دارد. تمام افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا بوده یا مشکوک به یکی از عارضه های قلبی هستند، در قدم اول باید به متخصص قلب مراجعه کنند.

جراحی قلب دوره ای است که بعد از دریافت تخصص سپری می شود، بنابراین می توان گفت که تمام جراحان قلب با فعالیت های متخصص نیز آشنایی دارند. اما با توجه به این که سابقه فعالیت آن ها بیشتر در حوزه جراحی است، با تشخیص های به روز و دانش جدید در زمینه درمان عمومی و دارویی مشکلات قلبی، آشنایی کمتری دارند.

بهترین جراحان و متخصصین قلب تهران، در بخش قلب بیمارستان ایرانشهر فعالیت می کنند. در صورت نیاز به استفاده از تجربیات این پزشکان، می توانید به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید.

روند نوبت گیری از بهترین متخصص قلب در تهران به چه شکل می باشد؟

روند نوبت گیری از بهترین متخصص قلب در تهران به چه شکل می باشد؟
روند نوبت گیری از بهترین متخصص قلب در تهران به چه شکل می باشد؟

برای مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران، ابتدا باید پزشک مورد نظر را انتخاب کرد. در قسمت های قبل مقاله در مورد معیارهای مهم انتخاب پزشک صحبت شد، اگر هنوز در انتخاب پزشک خود مردد هستید، می توانید مطالب بخش مربوطه را مجددا مطالعه کنید.

انواع روش های نوبت گیری از پزشک

بعد از انتخاب پزشک، باید از محل و زمان فعالیت پزشک مطلع شد. بعضی از پزشکان تنها در بیمارستان ها فعالیت می کنند اما بعضی دیگر علاوه بر بیمارستان، در مطب های شخصی نیز به معاینه و درمان بیماران می پردازند.

روش های مختلفی برای دریافت نوبت از متخصص وجود دارد.

برخی از متخصصین تنها به صورت حضوری نوبت دهی دارند. به منظور دریافت نوبت از این پزشکان نیاز است که به صورت حضوری به محل کار آن ها مراجعه کرد و سپس نوبت مناسب برای مراجعه را دریافت کرد. برای نوبت گیری از برخی پزشکان نیز می توان به صورت تلفنی با مطب یا بیمارستان ارتباط برقرار کرد.

البته امروزه بیشتر پزشکان دارای سایت اینترنتی یا سیستم نوبت دهی اینترنتی هستند که این روش، ساده ترین راه برای نوبت گیری از متخصص و مراجعه به موقع است.

برای نوبت گیری از بهترین متخصص قلب در تهران، در بیمارستان ایرانشهر نیز امکان رزرو نوبت به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری وجود دارد.

هزینه مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟

هزینه مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟
هزینه مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران به چه صورت است؟

هزینه درمان یکی از دغدغه های مهم بیماران است. هرچقدر درمان تخصصی تر و طولانی تر شود، مسائل مختلفی در تعیین هزینه درمان های قلبی تاثیرگذار است.

عوامل موثر در هزینه درمان بیماری های قلبی

یکی از عوامل موثر در هزینه درمان توسط متخصص، تجربه پزشک است. پزشکان با تجربه که سابقه کاری بالایی دارند، معمولا هزینه بیشتری برای معاینه و درمان بیماران دریافت می کنند.

البته بیشتر بیمه ها، هزینه های درمان توسط پزشکان متخصص خوب و حرفه ای را تحت پوشش قرار می دهند.

دیگر عامل موثر در هزینه، محل معالجه و ملاقات با پزشک است. مراجعه به مطب شخصی پزشک، هزینه بیشتری نسبت به مراجعه به بیمارستان دارد.

نوع معاینه و دستگاه هایی که برای تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می گیرد و نوع درمان نیز در تعیین هزینه های مراجعه به بهترین متخصص قلب در تهران تاثیرگذار هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه آنژیوگرافی با بیمه سلامت و هزینه آنژیوگرافی قلب سال 1401 را مطالعه کنید.

در بخش قلب بیمارستان ایرانشهر تهران، چه خدماتی به بیماران ارائه می شود؟

در بخش قلب بیمارستان ایرانشهر تهران، چه خدماتی به بیماران ارائه می شود؟
در بخش قلب بیمارستان ایرانشهر تهران، چه خدماتی به بیماران ارائه می شود؟

همان طور که گفته شد، بهترین متخصص قلب در تهران را می توانید در بیمارستان ایرانشهر پیدا کنید، این بیمارستان در بخش قلب، خدمات مختلفی را به بیماران ارائه می کند.

خدمات تشخیص بیماری، تست و بررسی های آزمایشگاهی در این بیمارستان با استفاده از جدیدترین دستگاه ها و با کیفیت کامل به بیماران ارائه می شوند. بخش قلب این بیمارستان به صورت 24 ساعته فعال بوده و معاینه و درمان بیماران را انجام می دهد.

بخش بستری بیماران قلبی، دیگر بخش کلینیک تخصصی قلب در بیمارستان ایرانشهر است که معاینه و رسیدگی به بیماران در آن زیر نظر بهترین متخصصین انجام می شود. این بیمارستان همچنین دارای بخش جراحی تخصصی قلب است که بهترین جراحان قلب، با بیشترین میزان رسیدگی در آن فعالیت می کنند.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست بهترین پزشک کلیه در تهران دیدن کنید.

سوالات متداول

نارسایی قلبی چیست؟

نارسايی قلبی به مفهوم ناتوانی نسبی قلب در پمپ كردن خون به درون سيستم گردش خون است.
آیا درد شدید در دست چپ نشان دهنده بیماری قلبی است؟
درد دست چپ همراه با درد قفسه سینه یا تنگی نفس ممکن است علامت حمله قلبی باشد. در اینصورت باید سریعا به پزشک مراجعه نمود.

منبع:

b2n.ir

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید