لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

قیمت جراحی سرطان روده

قیمت جراحی سرطان روده

Table of Contents

در این مقاله قصد داریم قیمت جراحی سرطان روده را بیان کنیم.

سرطان روده یکی از سرطان های شایع میان انسان ها می باشد که مشکلات زیادی را برای بیماران به وجود می آورد و عمر آن ها را کاهش می دهد. سرطان روده، روده بزرگ را درگیر می کند و معمولا در گروه های سنی بالا رخ می دهد.

افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند دغدغه های زیادی برای درمان دارند و اغلب در تلاش هستند توسط بهترین پزشک و بهترین مرکز درمانی درمان شوند.

 

بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی در ایران شناخته شده است که با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی اقدام به درمان بیماران سرطانی می کند. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی قیمت جراحی سرطان روده در این مرکز و سایر مراکز درمانی بپردازیم.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست هزینه جراحی معده دیدن کنید.

ممکن است در کنار این مقاله مطالعه درمان سرطان روده نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

ویدئو قیمت جراحی سرطان روده

در صورتی که تومور در داخل روده ایجاد شود، سرطان روده یا کولون به وجود می آید و اگر تومور سرطانی در مقعد رشد کند، سرطان مقعد به وجود آمده است. در صورتی که توده سرطانی در هر دو منطقه روده و مقعد به وجود آید، سرطان کولورکتال رخ داده است. به همین دلیل گاهی به سرطان روده سرطان کولورکتال نیز گفته می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین بیمارستان روده تهران دیدن کنید.

اینفوگرافیک قیمت جراحی سرطان روده

اینفوگرافیک قیمت جراحی سرطان روده
اینفوگرافیک قیمت جراحی سرطان روده

قیمت جراحی سرطان روده چقدر است؟

تعیین دقیق قیمت جراحی سرطان روده نیازمند بررسی پارامترهای مختلف و معاینات لازم پزشک می باشد.

جهت آگاهی از هزینه قطعی جراحی سرطان روده از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش قیمت جراحی سرطان روده کلیک نمایید. 

در این مقاله می خوانیم:

سرطان روده ( کولون) چیست؟

علائم سرطان روده چیست؟

گرید بندی سرطان روده

علت سرطان روده چیست؟

چه کسانی در معرض ابتلا به سرطان سروده هستند؟

انواع سرطان روده

تشخیص سرطان روده

اهمیت تشخیص زود هنگام سرطان روده

روش های درمان سرطان روده

جراحی سرطان روده چگونه است؟

انواع جراحی سرطان روده

قیمت جراحی سرطان روده

جراحی سرطان تهاجمی روده بزرگ

چه زمانی برای تشخیص سرطان به پزشک مراجعه کنیم؟

پیشگیری از سرطان روده

سخن پایانی

 

سرطان روده (کولون) چیست؟

سرطان روده (کولون) چیست؟
سرطان روده (کولون) چیست؟

سرطان روده که به نام سرطان کولون نیز شناخته شده است، از روده بزرگ شروع می شود و به تدریج انتشار می یابد. همانطور که می دانید روده بزرگ یا کولون بخش مهمی در دستگاه گوارش است که اندازه ای به طول 6 متر دارد.

سرطان روده از آن جایی آغاز می شود که توده های سلولی کوچک و غیر سرطانی به نام پولیپ در بخش داخلی روده بزرگ به وجود می آیند.

به تدریج برخی از پولیپ ها به سرطان روده تبدیل می شوند. پولیپ های داخل روده خوش خیم هستند اما در صورت عدم درمان به تومورهای بدخیم سرطانی تبدیل می شوند.

 

علائم سرطان روده چیست؟

علائم سرطان روده چیست؟
علائم سرطان روده چیست؟

متاسفانه سرطان روده در مراحل اولیه بدون علامت است. با بزرگ شدن پولیپ ها و ایجاد تومورهای سرطانی علائم بیماری به تدریج پدیدار می شود. یکی از دلایلی که علائم سرطان روده دیرتر پدیدار می شود، خاص بودن وضعیت غدد لنفاوی و حجم اطراف آن می باشد.

در مراحل اولیه سرطان بیمار علائم زیر را تجربه خواهد کرد:

  • یبوست یا اسهال
  • تغییر رنگ مدفوع
  • تغییر شکل مدفوع
  • وجود خون در مدفوع
  • نفخ بیش از حد و خروج گاز
  • گرفتگی عضلات شکم
  • درد شدید شکمی
  • خونریزی روده
با رشد تومورهای سرطانی و پیشرفته شدن بیماری، بیمار علاوه بر علائم بالا علائم زیر را نیز تجربه خواهد کرد:
  • خستگی و بی حوصلگی
  • ضعف بدن
  • کاهش اشتها
  • کاهش وزن
  • ایجاد تغییرات غیر طبیعی در مدفوع
  • احساس پر بودن روده
  • حالت تهوع و استفراغ
با گسترش و متاستاز سرطان روده به سایر بخش های بدن علائم زیر نیز بروز پیدا خواهد کرد:
  • زردی چشم و پوست
  • تورم پاها و دست ها
  • مشکل در تنفس
  • سردرد و سرگیجه
  • تاری دید
  • شکستگی استخوان
  • خونریزی گوارشی
  • خونریزی و ترشحات غیر طبیعی از مقعد
  • کم خونی

گرید بندی سرطان روده

گرید بندی سرطان روده
گرید بندی سرطان روده

سلول های سرطانی به گونه ای هستند که تکثیر می یابند و سبب بزرگ شدن تدریجی تومور سرطانی می شوند. پزشکان سرطان روده را بر اساس اندازه آن گرید بندی کرده اند تا بر اساس آن ها بهترین راه درمان را انتخاب کنند.

در واقع پزشکان برای شروع درمان باید بدانند تومور سرطانی در چه مرحله ای از رشد است. با توجه به این که در گرید های بالاتر درمان سخت تر و طولانی تر می شود، در قیمت جراحی سرطان روده مؤثر می باشد.

گرید بندی سرطان روده به شرح زیر می باشد:

گرید 1:

در گرید 1 سرطان در داخلی ترین پوشش روده به نام مخاط قرار دارد. در این مرحله سرطان در داخل روده بزرگ است و تنها غدد لنفاوی را درگیر می کند. در این مرحله سرطان همچنین به آستر یا مخاط کولون نیز نفوذ می کند اما دیواره های ارگانی را درگیر نکرده است.

گرید 2:

در سطح 2 از سرطان روده سلول های سرطانی از لایه عضلانی روده عبور کرده و به دیواره های کولون یا رکتوم رسیده اند. در این مرحله هنوز بافت های اطراف یا گره های لنفاوی درگیر نشده اند.

گرید 3:

در سطح 3 که سلول های سرطانی موفق شده اند از روده بزرگ خارج شوند، دو الی سه گره لنفاوی را درگیر کرده اند. در گرید 3 سلول های سرطانی هنوز موفق نشده اند به سایر قسمت های بدن نفوذ کنند.

گرید 4:

در این مرحله سلول های سرطانی انتشار یافته اند و موفق شده اند سایر بافت ها نظیر کبد یا ریه ها را نیز درگیر خود کنند.

علت سرطان روده چیست؟

هنوز علت دقیق بروز اکثر سرطان ها و تومورها مشخص نیست و در این زمینه دانشمندان به نتایج دقیقی دست نیافته اند. اما ریسک فاکتورهایی معرفی شده است که خطر ابتلا به سرطان روده یا کولون را افزایش می دهند. علت بروز سرطان می تواند یکی از موارد زیر باشد:

رشدهای پیش سرطانی:

رشدهای پیش سرطانی:
رشدهای پیش سرطانی:

حیات و رشد سلول های غیر طبیعی که در آستر کولون تجمع یافته اند باعث ایجاد پولیپ هایی در روده می شود. پولیپ هایی که سلول های کوچک خوش خیم هستند، به تدریج تبدیل به تومورهای سرطانی می شوند.

جهش ژنوم:

گاهی علت اصلی سرطان روده ژنتیک می باشد. این موضوع به دلیل جهش ژنتیکی می باشد که به واسطه پدر یا مادر به فرزندان منتقل می گردد.

چه کسانی در معرض ابتلا به سرطان روده هستند؟

در کنار علت های ابتلا به سرطان باید بدانید که عواملی نیز وجود دارند که ریسک ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهند. این عوامل شامل موارد زیر می باشند:

  • افزایش سن (به خصوص در افراد بالای 50 سال)
  • سابقه ابتلا به بیماری های روده
  • سابقه ابتلا به پولیپ روده
  • سابقه خانوادگی سرطان روده
  • نژاد یهودی اروپای شرقی یا آفریقایی
  • اضافه وزن
  • مصرف الکل و دخانیات
  • دیابت نوع 2
  • عدم تحرک
  • رژیم غذایی ناسالم

انواع سرطان روده

انواع سرطان روده
انواع سرطان روده

لازم است بدانید تومورهای سرطانی تشکیل شده در روده از انواع مختلفی می باشند. متفاوت بودن نوع تومورها سبب متفاوت بودن روش درمان می باشد. علاوه بر این علائم و عوارض ناشی از انواع تومورها نیز متفاوت می باشد. متفاوت بودن نوع تومور در قیمت جراحی سرطان روده نیز مؤثر است.

تومور سرطانی روده انواع مختلفی دارد اما شایع ترین آن آدنوکارسینوما می باشد که حدود 96% از تومورهای سرطانی روده را شامل می شود. این نوع تومور که در سلول های مخاطی کولون یا رکتوم به وجود می آید از نوع خوش خیم می باشد. اما در صورت عدم درمان به نوع بدخیم تبدیل می شود.

دیگر انواع تومورهای سرطانی روده شامل موارد زیر هستند:

  • لنفوم که در گره های لنفاوی تشکیل می شود.
  • کارسینوئیدها که از سلول هایی که تولید کننده هورمون هستند رشد می کنند.
  • سارکوم ها که از عضلات کولون یا سایر بافت های نرم تولید می شوند.
  • تومورهای استرومال که در دستگاه گوارش فعالیت دارند.

تشخیص سرطان روده

تشخیص سرطان روده
تشخیص سرطان روده

تشخیص زود هنگام سرطان روده برای جلوگیری از بروز عوارض و جلوگیری از انتشار سرطان بسیار اهمیت دارد. تشخیص سرطان یکی از موارد مؤثر بر قیمت جراحی سرطان روده می باشد. تشخیص سرطان روده مراحلی دارد که این مراحل به شرح زیر می باشد:

آزمایش خون:

در صورتی که پزشک مشکوک به وجود سرطان شود آزمایش خون درخواست می دهد. آزمایش خون در تشخیص به موقع سرطان و شروع درمان به پزشک کمک شایانی می کند.

آزمایش خون جهت تشخیص سرطان شامل سه مورد شمارش کامل خون، آنزیم های کبدی خون و نشانگر تومور می باشد. در آزمایش شمارش کامل خون یا CBC تعداد گلبول های قرمز شمارش می شود.

زیرا در سرطان روده برخی از بیماران دچار کم خونی می شوند. در آزمایش آنزیم های کبدی نیز عملکرد مورد ارزیابی قرار می گیرد. زیرا سرطان روده روی کبد تأثیر می گذارد و عملکرد آن را دچار اختلال می کند. در آزمایش نشانگر تومور نیز موادی به نام مارکر که در اثر بروز سرطان در خون منتشر می شوند، اندازه گیری می شود.

پزشک نمی تواند با آزمایش خون تشخیص دقیق سرطان روده دهد. بنابراین اگر آزمایش ها علائمی از سرطان را نشان دادند پزشک برای ارزیابی دقیق تر موضوع از دیگر روش های تشخیصی استفاده می کند.

کولونوسکوپی تشخیصی:

کولونوسکوپی تشخیصی که در واقع همان کولونوسکوپی غربالگری می باشد در پی آزمایش خون غیر طبیعی انجام می شود. در این روش لوله نازک و منعطفی که دارای دوربین می باشد وارد بدن مقعد می گردد. پزشک از طریق دوربین محیط داخل روده بزرگ را بررسی می کند تا وجود پولیپ ها را تشخیص دهد و در صورت نیاز آن ها را خارج نماید.

پروکتوسکوپی:

در این روش پزشک با استفاده از دستگاهی به نام پروکتوسکوپ که مجهز به چراغ و دوربین می باشد، بخش های انتهایی روده و مقعد را مورد بررسی قرار می دهد. کانسر روده از این طریق قابل تشخیص می باشد. علاوه بر این در روش پروکتوسکوپی اندازه و محل دقیق تومور سرطانی مشخص می شود.

نمونه برداری:

در روش نمونه برداری پزشک با استفاده از سوزن های مخصوص به صورت مستقیم بافتی از تومور سرطانی را از روده خارج کرده و در آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار می دهد. نمونه برداری از طریق کولونوسکوپی انجام می گیرد. در آزمایشگاه بافت سرطانی ارزیابی می شود و در صورت نیاز آزمایش هایی روی آن انجام می گیرد تا روند درمان مشخص شود.

آزمایش روی ژن:

گاهی پزشکان برای یافتن بهترین روش درمان روی ژن های بیمار آزمایشاتی انجام می دهند و در راستا ژن هایی نظیر KRAS، NRAS  و BRAF را از بدن بیمار خارج می کنند. در صورتی که سرطان در اثر جهش ژن باشد، پزشک داروهای مخصوصی را تجویز می کند تا ژن ها تغییر نمایند و دچار متاستاز نشوند.

اسکن توموگرافی کامپیوتری:

در مراحل بعد از آزمایش خون و نمونه برداری پزشک با استفاده از تصویر برداری های گوناگون قصد دارد از محل دقیق و جزئیات بیشتر تومور سر در بیاورد.

در روش اسکن توموگرافی با استفاده از پرتوهای ایکس، ماده ای به داخل رگ بیمار تزریق می شود تا تصاویر بدن واضح تر گردد. در این روش اگر سلول های سرطانی شکم و لگن را درگیر کرده باشند، مشخص می شود.

تصویر برداری MRI:

تصویر برداری MRI:
تصویر برداری MRI:

در روش تصویربرداری MRI با استفاده از امواج مغناطیسی و رادیویی تصاویر واضح و دقیقی از روده گرفته می شود. در این روش بیمار ممکن است استرس و اضطراب زیادی را در اثر صدای زیاد دستگاه تجربه کند. بنابراین بهتر است تیم پزشکی مشاوره ای قبل از تصویر برداری به بیمار ارائه دهند.

اسکن CT-PET:

یکی دیگر از روش های تشخیص دقیق سرطان روده برش نگاری با گسیل پوزیترون همراه با سی تی اسکن می باشد که یک روش تشخیصی تخصصی تر است که اطلاعات دقیق تر و جامع تری را به پزشک می دهد.

پزشک معمولا این روش را بعد از جراحی اجرایی می کند تا وضعیت تومور و سلول های سرطانی را بعد از جراحی بررسی نماید. برای این نوع تصویر برداری لازم است به بیمار محلول گلوکز که حاوی مقداری رادیواکتیو می باشد، تزریق گردد.

سلول های سرطانی میل بیشتری به جذب گلوکز دارند. در نتیجه در اسکن بدن سلول های سرطانی خود را روشن تر از سایر سلول ها نشان می دهند.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مراقبتهای بعد از جراحی روده را مطالعه کنید.

سونوگرافی:

در روش تشخیصی سونوگرافی که به آن پژواک نگاری یا صوت نگاری نیز گفته می شود، با استفاده از امواج فراصوت سلول های سرطانی و تومور سرطانی مورد بررسی قرار می گیرد. سونوگرافی برای تشخیص سرطان روده شامل سه روش زیر می باشد:

سونوگرافی شکمی:

در این روش تومورهای موجود در بخش کبد، کیسه صفرا و لوزالمعده تشخیص داده می شود. اما تومورهای موجود در روده بزرگ به خوبی تشخیص داده نخواهند شد.

سونوگرافی اندورکتال:

در این روش از یک مبدل مخصوص استفاده می شود که مبدل به داخل روده منتقل می گردد و تصاویر دیواره رکتوم به مانیتور پزشک منتقل می گردد. با استفاده از این سونوگرافی میزان گسترش سرطان یا انتشار آن به سایر بافت ها قابل مشاهده می باشد.

سونوگرافی حین عمل:

روش سونوگرافی حین عمل که در زمان جراحی سرطان انجام می گیرد، پزشک مبدل را مستقیما روی کبد قرار می دهد تا تأثیر سرطان روده بر کبد را بررسی نماید.

اهمیت تشخیص زود هنگام سرطان روده

اهمیت تشخیص زود هنگام سرطان روده
اهمیت تشخیص زود هنگام سرطان روده

همانطور که در بخش های قبلی بیان شد سرطان روده از پولیپ های کوچکی که در روده ایجاد می شوند به وجود می آید. در صورتی که پولیپ های خوش خیم در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، از بروز سرطان جلوگیری خواهد شد.

حتی اگر پولیپ ها به تومورهای سرطانی نیز تبدیل شوند اما در همان مراحل اولیه تشخیص داده شوند و تومورها خارج گردند، از بروز عوارض جبران ناپذیر پیشگیری خواهد شد. حدود 5 الی 10 درصد از سرطان ها ارثی می باشند.

موضوع ارثی بودن سرطان در برخی از افراد کمک شایانی به تشخیص و درمان زودهنگام می کند. افرادی که در آن ها سابقه خانوادگی سرطان وجود دارد بهتر است برای پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به سرطان به پزشک مراجعه کنند.

پزشک با بررسی ژنتیک افرادی که در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند، از بروز سرطان پیشگیری می کند

پزشک با بررسی ژنتیک افرادی که در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند، از بروز سرطان پیشگیری می کند یا در همان مراحل اولیه سلول های سرطانی را نابود می کند.

افراد دیگری نیز که سابقه شیمی درمانی یا پرتو درمانی دارند بهتر است به صورت دوره ای چکاپ داشته باشند تا سرطان آن ها در همان ابتدایی تشخیص داده شود.

تشخیص زودهنگام و شروع هر چه سریع تر روند درمان از بروز عوارض جبران ناپذیر سرطان پیشگیری می کند. تومور سرطانی روده از نوع خوش خیم می باشد. اما در صورت عدم تشخیص زودهنگام دچار متاستاز شده و سایر بافت های بدن را درگیر خود می کند.

با ادامه مقاله قیمت جراحی سرطان روده همراه ما باشید.

روش های درمان سرطان روده

درمان سرطان روده دارای مراحلی می باشد. معمولا پزشک برای درمان این نوع سرطان از ترکیب چند روش استفاده می کند. اما در برخی از بیماران به کار گیری تنها یک روش مؤثر می باشد. روش های درمان سرطان روده شامل موارد زیر می باشد:

جراحی سرطان روده:

در صورتی که سرطان در مراحل اولیه باشد پزشک می تواند از طریق جراحی پولیپ های سرطانی را خارج کند و به درمان قطعی برسد.

اما اگر سرطان پیشرفت کرده باشد و دیواره های روده را درگیر کرده باشد پزشک ممکن است مجبور شود بخشی از کولون یا رکتوم بیمار را همراه گره های لنفاوی از روده جدا کند. در این صورت بخش های سالم روده به یکدیگر متصل خواهد شد.

در مواردی نیز پزشک روش کولونوستومی را به کار می گیرد که طی آن دهانه ای درون دیواره شکم ایجاد می شود تا مدفوع از طریق آن از بدن خارج گردد. کولونوستومی روشی است که هم به صورت موفق و هم به صورت دائم به کار گرفته می شود.

قیمت جراحی سرطان روده یکی از دغدغه های بیمارن می باشد. در بخش های بعدی در خصوص قیمت جراحی سرطان روده و عوامل مؤثر بر قیمت آن صحبت خواهیم کرد.

شیمی درمانی سرطان روده:

در روش شیمی درمانی که از داروهای ضد سرطانی به صورت سیستمیک استفاده می شود، داروها به صورت تزریقی یا داخل وریدی مورد استفاده قرار می گیرند.

روش شیمی درمانی اغلب به صورت ترکیب با دیگر روش ها به خصوص جراحی به کار گرفته می شود. پزشک بعد از جراحی سرطان روده شیمی درمانی را آغاز می کند تا سلول های سرطانی در خون و سایر بافت ها از بین بروند.

علاوه بر این شیمی درمانی کمک می کند تا رشد تومورها متوقف و کنترل شود. با وجود این که شیمی درمانی در درمان سرطان و نابودی سلول های سرطانی بسیار مؤثر است، اما عوارض جانبی متعددی نیز دارد که لازم است بیمار داروهایی را در این خصوص مصرف نماید.

پرتو درمانی سرطان روده:

پرتو درمانی سرطان روده:
پرتو درمانی سرطان روده:

پرتو درمانی یکی دیگر از روش های درمان سرطان روده است که ممکن است به تنهایی یا با ترکیبی از روش های درمانی دیگر به کار گرفته شود. پرتو درمانی بر خلاف شیمی درمانی تنها ناحیه ای بدن را که درگیر سرطان شده است را درمان می کند.

بنابراین اگر سرطان منتشر یافته باشد پرتودرمانی مؤثر نخواهد بود. حتی اگر درمان قطعی به واسطه پرتو درمانی صورت نگیرد، پزشک از این روش استفاده خواهد کرد تا با کشتن مقداری زیادی از سلول های سرطانی علائم سرطان را کاهش دهد. بنابراین قبل و بعد از جراحی سرطان پزشک روش پرتودرمانی را به کار خواهد برد.

دارو درمانی برای سرطان روده:

دارو درمانی برای سرطان روده:
دارو درمانی برای سرطان روده:

در مواردی پزشک داروهایی را برای کمک به روند درمان سرطان تجویز می کند. داروی رگورافنیب با نام تجاری استیوارگا برای درمان سرطان پیشرفته ی روده مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو با ایجاد اختلال در عملکرد آنزیم هایی که رشد سلول های سرطانی را تقویت می کنند، به روند درمان سرطان کمک می کند.

ایمنی درمانی سرطان روده:

سیستم ایمنی بدن انسان ها به عنوان یک سیستم نگهبان قدرتمند برای مقابله با بیماری ها عمل می کند.

در مواردی پزشکان از سیستم ایمنی بدن به عنوان راهی برای مقابله با سلول های سرطانی استفاده می کنند که به عنوان روش ایمنی درمانی شناخته شده است. در این راستا پزشک داروهایی را تجویز می کند که این داروها سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند.

دیگر روش های درمان سرطان روده:

  • حرارت درمانی
  • کرایوتراپی
  • پیوند سلول بنیادی
  • آواستین
  • گلیوک
  • هرسپتین

جراحی سرطان روده چگونه است؟

جراحی سرطان روده چگونه است؟
جراحی سرطان روده چگونه است؟

همانطور که در بخش قبلی بیان شد یکی از روش های درمان سرطان روده جراحی می باشد. عمل جراحی سرطان روده با اهداف مختلفی انجام می گیرد. گاهی پزشک برای تعیین بدخیم و خوش خیم بودن سرطان یا برداشتن تومور سرطانی دست به جراحی می زند.

گاهی نیز برای اطلاع از گسترش و دست اندازی سلول های سرطانی به سایر بافت های بدن جراحی صورت می گیرد. در مواردی نیز پزشک برای باز کردن یک انسداد به طور مثال برداشتن توموری که مجاری صفراوی را مسدود کرده است، جراحی را انجام می دهد.

زمانی جراحی سرطان روده برای درمان مؤثر خواهد بود که تومور سرطانی در یک مکان مشخص باشد و دچار متاستاز نشده باشد. در مواردی که سرطان بسیار پیشرفته باشد پزشک تنها برای کاهش علائم و عوارض اقدام به جراحی می کند.

در مواردی پزشک برای درمان قطعی اقدام به برداشتن کولون می کند. در جراحی سرطان روده جراح شکم را باز می کند و عمل برداشتن سرطان روده را از طریق روش لاپاراسکوپی انجام می دهد. پزشک طی جراحی سرطان روده را گرید بندی می کند تا عمر مفید بیمار را تخمین بزند.

در صورتی که سرطان در مرحله پیشرفته باشد پزشک با استفاده از جراحی با لیزر آندوسکوپ اقدام به حذف تومور می کند

در صورتی که سرطان در مرحله پیشرفته باشد پزشک با استفاده از جراحی با لیزر آندوسکوپ اقدام به حذف تومور می کند. اما باید در این مرحله از سرطان جراحی لیزر درمان قطعی نیست.

در صورتی که سرطان در مراحل ابتدایی باشد و تومورها محدود به پولیپ باشند، جراح می تواند بخش سرطانی را با استفاده از روش کولونوسکوپی به صورت کامل از بین ببرد.

پولیپ هایی که اندازه های بزرگ تری دارند از طریق برش آندوسکوپیک در لایه مخاطی خارج می شوند. در صورتی که با این روش سرطان روده و سلول های سرطانی به صورت کلی نابود شوند، نیازی به استفاده از روش های ترکیبی درمان سرطان نیست.

انواع جراحی سرطان روده

انواع جراحی سرطان روده
انواع جراحی سرطان روده

چند روش مختلف برای جراحی سرطان روده وجود دارد که پزشک با در نظر گرفتن شرایط درمان  و وضعیت بیمار بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب می کند. نوع روش جراحی به کار گرفته شده در قیمت جراحی سرطان روده تأثیر مستقیم دارد. روش های جراحی سرطان روده شامل موارد زیر هستند:

جراحی لاپاروسکوپی:

در این روش برش های کوچکی روی سطح شکم ایجاد می شود. سپس لوله های مخصوص لاپاروسکوپی که دارای چراغ و دوربین هستند وارد روده می شوند. پزشک از همین طریق جراحی را انجام می دهد. لاپاروسکوپی روشی است که دوره نقاهت و ریکاوری کوتاهی دارد و بسیار نیز مؤثر خواهد بود.

جراحی کولوستومی:

روش کولوستومی که روش جراحی باز است به صورت استوما و باز انجام می گیرد. در این روش پزشک روده را به سطح شکم متصل می کند تا مواد زائد از روده خارج شوند.

روش جراحی RFA:

این نوع جراحی از طریق سیستم امواج و انرژی با فرکانس هایی به نام RFA صورت می گیرد که طی آن سلول های سرطانی فریز یا گرم می شوند تا نابود گردند.

قیمت جراحی سرطان روده

قیمت جراحی سرطان روده
قیمت جراحی سرطان روده

قیمت جراحی سرطان روده یکی از دغدغه های اصلی بیماران سرطانی می باشد. در این بخش همراه ما باشید تا به بررسی قیمت جراحی این نوع سرطان بپردازیم. عوامل مختلفی روی قیمت اصلی جراحی سرطان روده مؤثر هستند.

به طور مثال دستمزد پزشک و هزینه خدمات درمانی در مراکز مختلف متفاوت می باشد. بنابراین نمی توان مبلغ دقیقی از قیمت جراحی سرطان روده اعلام کرد. در ادامه عوامل مؤثر بر هزینه های کلی درمان را معرفی خواهیم نمود تا بدانید قیمت جراحی سرطان روده شامل چه مواردی می شود:

نوع جراحی سرطان روده:

نوع جراحی سرطان روده:
نوع جراحی سرطان روده:

در بخش قبلی انواع جراحی سرطان روده را معرفی کردیم. روند جراحی و تجهیزات مورد استفاده در هر روش متفاوت می باشد. از این رو هزینه های آن ها نیز متفاوت می باشد.

دستمزد پزشک:

بیماران سرطانی برای انجام جراحی سرطان روده باید هزینه ای را به عنوان دستمزد پزشک در نظر داشته باشند. دستمزد پزشک بسته به سوابق کاری، میزان تجربه، میزان مهارت و … افزایش می یابد.

باید در نظر داشته باشید که برای درمان سرطان معولا یک تیم پزشکی روند درمان را به عهده می گیرند. بنابراین هزینه دستمزد پزشک ممکن است کمی افزایش یابد.

بیهوشی:

یکی از هزینه های جراحی سرطان روده مواد بیهوشی و دستمزد پزشک بیهوشی می باشد. جراحی سرطان روده تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. میزان دوز داروی به کار رفته برای بیهوشی سبب متغیر بودن قیمت بیهوشی می شود.

نوع مرکز درمانی:

نوع بیمارستانی که بیمار در آن جراحی می شود در هزینه های نهایی جراحی تأثیر گذار است. بیمارستان های خصوصی طبعا هزینه های بیشتری بابت خدمات دریافت می کنند. در بیمارستان های دولتی نیز با رزرو اتاق های خصوصی و اخذ خدمات بیشتر هزینه ها افزایش می یابد.

تجهیزات مورد استفاده:

در اتاق جراحی تجهیزاتی مورد نیاز است که هزینه نهایی جراحی را افزایش می دهد. هزینه برخی از تجهیزات جراحی که به صورت یک بار مصرف هستند را خود بیمار باید پرداخت کند. به طور مثال دستگاه لاپاروسکوپی وسیله ای یک بار مصرف است و برای هر بیماری وسیله مخصوص به خودش استفاده می شود.

نوع گرید سرطان:

اینکه سرطان در چه مرحله ای است و به چه میزان درمان نیاز دارد، در هزینه نهایی جراحی و دوره درمان تأثیر دارد. در مواردی که سرطان از نوع پیشرفته باشد ممکن است به چند بار جراحی نیاز باشد که مراحل شیمی درمانی و پرتودرمانی نیز در بیمار افزایش می یابد. این موضوع هزینه های درمان را افزایش می دهد.

روش های درمانی دیگر:

گاهی پزشک در هنگام جراحی سرطان روده از دیگر روش های درمانی به صورت ترکیبی استفاده می کند تا درمان با موفقیت بیشتری انجام شود. استفاده از روش هایی مانند شیمی درمانی، پرتودرمانی و … حین عمل، هزینه های جراحی را افزایش می دهد.

داروها و آزمایش ها:

قبل از انجام جراحی سرطان روده پزشک آزمایش ها و تصویر برداری هایی را نیز انجام می دهد که در هزینه نهایی جراحی مؤثر هستند. تصویر برداری ممکن است چند بار قبل و بعد از عمل تکرار شود تا وضعیت تومور سرطانی بررسی گردد.

ویزیت پزشک:

بیماران باید هزینه هایی را نیز بابت ویزیت پزشک برای قبل و بعد از عمل در نظر بگیرند. همچنین پزشک جلسات مشاوره ای متعددی را نیز تشکیل می دهد تا بیمار را به صورت کامل راهنمایی کند و از نظر روحی او را آماده نماید. برخی از پزشکان بابت ارائه مشاوره هزینه هایی را دریافت می کنند.

هر یک از مواردی که بیان شد در قیمت جراحی سرطان روده مؤثر هستند. بنابراین قیمت جراحی سرطان روده متغیر می باشد. پزشک بعد از معاینه و انجام آزمایشات هزینه های دقیق جراحی را به شما اعلام خواهد کرد. در خصوص اطلاع از قیمت جراحی سرطان روده می توانید با بیمارستان ایرانشهر یکی از معتبرترین مراکز درمانی ایران تماس بگیرید.

جراحی سرطان تهاجمی روده بزرگ

در صورتی که توده سرطانی در داخل یا به صورت منتشر یافته در درون روده بزرگ رشد کرده باشد، پزشک عمل کولکتومی را به منظور حذف توده و برداشتن قسمت متاثر به کار گرفته می شود.

طی جراحی تهاجمی روده بزرگ غده های لنفاوی نواحی مجاور نیز که درگیر سرطان شده اند، برداشته خواهند شد. اغلب امکان اتصال قسمت ها و بافت های سالم روده بزرگ یا راست روده در جراحی سرطا روده وجود دارد.

در صورتی که امکان اتصال این دو بافت در اثر سرطانی شدن مجرای خروجی راست روده، وجود نداشته باشد احتمالا پزشک استفاده از کولوستومی به صورت موقت یا دائم را به کار ببرد.

در این خصوص حفره ای در جداره شکم از بخش باقی مانده ایجاد می شود تا مواد زائد روده از حفره خارج شوند و به سمت کیسه مخصوص هدایت شوند. دائمی یا موقتی بودن استفاده از کولوستومی طبق تشخیص پزشک می باشد.

چه زمانی برای تشخیص سرطان به پزشک مراجعه کنیم؟

چه زمانی برای تشخیص سرطان به پزشک مراجعه کنیم؟
چه زمانی برای تشخیص سرطان به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطور که در بخش های قبلی بیان شد متاسفاه سرطان روده در مراحل ابتدایی علائمی ندارد. بنابراین برای تشخیص سرطان یا پولیپ های روده در همان مراحل ابتدایی در دوره های زمانی منظمی به پزشک مراجعه کرده تا سلامت بدن شما بررسی شود.

از آن جایی که سرطان روده اغلب افرادی بالای 50 سال را درگیر خود می کند، توصیه می شود این افراد یک یا چند روش غربالگری را انجام دهند.

علاوه بر این آزمایش سالانه خون مخفی در مدفوع به همراه سیگموئیدوسکوپی انعطاف پذیر هر 5 سال توصیه می شود. با این حال اگر هر یک از علائم سرطان روده را احساس کردید به پزشکت متخصص گوارش مراجعه کنید. تشخیص و درمان سرطان روده باید در اسرع وقت صورت گیرد.

برای تشخیص و درمان سرطان روده باید به کدام پزشک مراجعه کرد؟

معمولا افراد مشکوک به سرطان یا تجربه علائم سرطانی به متخصص داخلی مراجعه می کنند. معمولا اگر تشخیص و درمان های مرسوم توسط متخصص داخلی به نتیجه نرسید، بیمار به متخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی ارجاع داده می شود. در صورتی که علائم گوارشی سرطان روده را دارید بهتر است به متخصص گوارش مراجعه کنید تا علت بررسی شود.

پیشگیری از سرطان روده

افرادی بالای 50 سال باید حداکثر هر 5 سال غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند. این غربالگری کمک شایانی به تشخیص زودهنگام سرطان و جلوگیری از پیشرفت آن می کند.

چند نوع غربالگری وجود دارد که هر یک ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. در مورد انتخاب بهترین روش می توانید با پزشک خود مشورت نمایید. یکی دیگر از موارد پیشگیری از سرطان روده تغییر سبک زندگی می باشد.

تغییر سبک زندگی در راستای پیشگیری از بروز سرطان روده و سایر انواع سرطان ها شامل موارد زیر می باشد:

مصرف گروه مواد غذایی میوه ها و سبزیجات که سرشار از ویتامنی ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند که نقش بسیار مؤثری در از بین بردن سلول های سرطانی دارند. حتما از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده نمایید.

مصرف نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید. الکل محیط خوبی را برای رشد و تکثیر سلول های سرطانی فراهم می کند. همچنین مصرف دخانیات و سیگار را کنار بگذارید تا سلامت بدن شما حفظ شود.

ورزش یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می باشد. عدم تحرک و فعالیت بدنی یکی از عوامل مؤثر بر بروز سرطان ها می باشد. بنابراین سعی کنید روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش نمایید.

وزن خود را حفظ کنید

وزن خود را حفظ کنید. در صورتی که دچار اضافه وزن و چاقی هستید به یک متخصص تغذیه مراجعه نمایید تا وزن تان به محدوده نرمال برسد. متخصص تغذیه همچنین شما را برای داشتن یک برنامه غذایی سالم راهنمایی می کند. بهتر است از روش های سالم برای کاهش وزن استفاده نمایید تا بدن دچار آسیب نشود.

پزشک برای افرادی که ریسک بالایی برای ابتلا به سرطان روده دارند، داروهایی را تجویز می کند. شواهد نشان می دهد مصرف برخی از داروها خطر ابتلا به پولیپ و سرطان روده را کاهش می دهد. در این راستا داروهایی مانند آسپرین و داروهای شبه آسپرین مؤثر عمل می کنند.

با این حال هنوز متخصصان به نتیجه قطعی در خصوص میزان مصرف دارو و مدت زمان مصرف دارو برای پیشگیری از بروز سرطان روده نرسیده اند. این در حالی است که مصرف زیاد و روزانه آسپرین عوارض و خطراتی را نیز به خصوص برای دستگاه گوارش در پی دارد. بنابراین پزشک زمانی این داروها را برای پیشگیری از بروز سرطان روده تجویز می کند که احتمال زیادی برای ابتلا به سرطان روده وجود داشته باشد.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست آزمایش کولونوسکوپی چیست دیدن کنید.

سخن پایانی:

سخن پایانی:
سخن پایانی:

تشخیص به موقع سرطان روده و انتخاب بهترین روش درمانی در درمان قطعی این بیماری مؤثر می باشد. جراحی تنها روش درمان سرطان روده نیست اما در اکثر مواقع برای درمان موفقیت آمیز می باشد. در نهایت انجام جراحی به تشخیص پزشک خواهد بود.

برای تشخیص و درمان سرطان روده بهتر است به یک مرکز درمانی معتبر مراجعه کنید. بیمارستان ایرانشهر یکی از بهترین مراکز درمانی سرطان در ایران شناخته شده است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت جراحی سرطان روده با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

در پایان توصیه می کنیم، مقاله علائم سرطان استخوان در آزمایش خون را مطالعه کنید.

Table of Contents

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید