لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

طول عمر تعویض مفصل زانو

طول عمر تعویض مفصل زانو

Table of Contents

در این مقاله، می خواهیم طول عمر تعویض مفصل زانو را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. با ما باشید.

طول عمر تعویض مفصل زانو به مسائل مختلفی نظیر جنس مفصل، مدت زمان، نحوه استفاده از آن و … بستگی دارد. با توجه به این که زانو یکی از پرکاربردترین بخش های بدن است که در حرکت، نشست و برخاست و … به فرد کمک می کند، احتمال آسیب دیدگی آن نیز بیشتر از سایر قسمت هاست.

در ابتدا بهتر است با شرایط تعویض مفصل زانو آشنا شوید.

ویدئو طول عمر تعویض مفصل زانو

در این مقاله، علاوه بر آشنایی با بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین مرکز درمانی در این زمینه و توضیح در مورد طول عمر تعویض مفصل زانو، توضیحاتی درباره نحوه نگهداری از مفصل مصنوعی زانو و انواع آن را نیز ارائه خواهیم کرد.

اینفوگرافیک طول عمر تعویض مفصل زانو

اینفوگرافیک طول عمر تعویض مفصل زانو
اینفوگرافیک طول عمر تعویض مفصل زانو

یکی از درمان های آسیب دیدگی زانو، جایگذاری مفصل مصنوعی یا پروتز به جای مفصل اصلی زانوست که همان کارکرد را داشته و تنها عضوی مصنوعی و قابل تعویض می باشد.

فرآیند جراحی زانو پیچیده است، به همین دلیل امکان جراحی دائمی آن وجود ندارد. از این رو باید با تمام نکات مراقبتی در مورد این عضو از بدن آشنایی داشت.

طول عمر تعویض مفصل زانو چند سال است؟

طول عمر تعویض مفصل زانو حدودا 15 تا 20 سال است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش طول عمر تعویض مفصل زانو کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

مفصل زانو یا پروتز زانو چیست؟

چند نوع مفصل زانو وجود دارد؟

طول عمر مفصل زانو چقدر است؟

چه مسائلی طول عمر تعویض مفصل زانو را افزایش می دهند؟

چه زمانی نیاز به قرار دادن مفصل مصنوعی در زانو است؟

تعویض مفصل زانو به چه شکل انجام می شود؟

مراقبت های بعد از تعویض مفصل زانو به چه صورت می باشند؟

مفصل زانو یا پروتز زانو چیست؟

مفصل زانو یا پروتز زانو چیست؟
مفصل زانو یا پروتز زانو چیست؟

در گذشته های نه چندان دور، در صورتی که عضوی از بدن دچار آسیب دیدگی شده و درمان آن با قطع عضو انجام می شد، پزشکان، عروق و رگ های متصل به عضو از دست رفته را مسدود کرده و فرد باید بدون عضو از دست رفته به زندگی ادامه می داد.

با پیشرفت علم و دانش اما این مشکل به راحتی برطرف شد. امروزه اعضای آسیب دیده یا از دست رفته با اندامی مصنوعی جایگزین می شوند تا فرد کماکان امکان استفاده از آن اندام را داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست پروتز زانو دیدن کنید.

پروتز چیست؟

پروتز دستگاه یا اندامی مصنوعی برای جایگزینی عضو از دست رفته می باشد. زمانی که یکی از اندام های بدن به علت آسیب دیدگی یا حوادث از دست می رود، فرد ناچار به استفاده از پروتز می شود.

به عبارت دیگر پروتز کمک می کند که فرد، فقدان عضو از دسته را احساس نکرده و فعالیت های خود را مانند سابق انجام دهد. کمترین مزیت استفاده از پروتز، امکان زندگی راحت بدون احساس خلا یکی از اندام های بدن است. به عبارت دیگر، عضو مصنوعی جایگزین شده همان عملکرد را دقیقا یا مشابه با عضو از دست رفته خواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت بیمارستان ایرانشهر دیدن کنید.

پروتز یا مفصل زانو

پروتز یا اندام مصنوعی را می توان جایگزین هر کدام از اندام های از دست رفته کرد. امروزه برای تمام قسمت های بدن، پروتز مصنوعی ساخته شده است که یکی از رایج ترین آن ها، مفصل زانو می باشد.

افرادی که درد زیادی در زانوی خود داشته یا آسیب دیدگی این ناحیه در آن ها به حدی است که قادر به حرکت دادن زانوی خود نمی باشند، برای تسکین و درمان مشکل باید از پروتز یا مفصل زانو استفاده کنند.

به عبارت دیگر، این عضو مصنوعی جایگزین مفصل زانو در افرادی می شود که دچار آسیب دیدگی در این ناحیه شده اند. بعد از جایگذاری پروتز زانو، فرد می تواند فعالیت های روزمره خود را به صورت سابق انجام داده و به سادگی به فعالیت های بدنی خود بپردازد.

جایگزینی پروتز یا مفصل زانو با مفصل اصلی طی یک عمل جراحی انجام می شود که به علت حساسیت این جراحی، باید توسط جراحان با تجربه و در مرکزی معتبر انجام شود. از بهترین مراکز برای انجام این جراحی می توان به بیمارستان ایرانشهر اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین مارک پروتز زانو را مطالعه کنید.

چند نوع مفصل زانو وجود دارد؟

چند نوع مفصل زانو وجود دارد؟
چند نوع مفصل زانو وجود دارد؟

همان طور که گفته شد، زمانی که مفصل اصلی زانو دچار آسیب دیدگی شده و این آسیب دیدگی به حدی است که فرد دیگر قادر به انجام فعالیت های روزمره نبوده یا دچار دردهای شدید و ممتد باشد، نیاز است که مفصل زانو، با مفصلی مصنوعی جایگزین شود.

برای جایگزینی با مفصل مصنوعی می توان انواع مختلفی از پروتزها را انتخاب کرد که بسته به عوامل مختلف، نوع مناسب آن انتخاب می شود. از جمله عواملی که در انتخاب نوع مفصل زانو نقش دارند، می توان به میزان آسیب دیدگی اشاره کرد.

سن و میزان فعالیت های بیمار و … از جمله مسائلی هستند که در انتخاب نوع مفصل دخیل می باشند. در زیر برخی از رایج ترین و کاربردی ترین انواع مفصل زانو را معرفی خواهیم کرد.

لطفا از پست برای درد تعویض مفصل زانو چه باید کرد دیدن کنید.

پروتز جزئی

پروتز جزئی زانو برای افرادی استفاده می شود که بخشی از مفصل زانو در آن ها آسیب دیده باشد. در واقع استفاده از مفصل جزئی کمک می کند که فرد به شکل بهتری قادر به استفاده از مفصل اصلی زانو باشد.

تمام بیماران قادر به انجام پروتز جزئی نمی باشند. همچنین محل قرارگیری پروتز و ارتباط آن با قسمت های باقیمانده از مفصل اصلی بسیار حائز اهمیت می باشد.

از این رو جراحی جایگذاری مفصل جزئی حساسیت بیشتری نسبت به جراحی سایر مفاصل دارد. پروتز جزئی، هم برای قسمت بیرونی و هم برای قسمت داخلی زانو قابل استفاده می باشد.

پروتز اولیه

دیگر نوع پروتز یا مفصل زانو، پروتز اولیه است. این مفصل معمولا جایگزین زانو و قسمت های مختلف مرتبط با آن مانند استخوان ران، استخوان ساق پا و کشکک زانو می شود. بنابراین نوع نهایی آن بسته به قسمت آسیب دیده از بدن مشخص می شود.

پروتز کندیلار

آخرین نوع مفصل یا پروتز زانو، پروتز کندیلار است که در آسیب دیدگی های وسیع تر مورد استفاده قرار گرفته و هم در بخش داخلی و هم در بخش خارجی زانو قابل استفاده می باشد. در این نوع از پروتز، تحلیل بافت های زانو کمتر از سایر پروتزهاست. به همین دلیل انجام آن در میان جراحان متداول تر می باشد.

متخصصین بیمارستان ایرانشهر، بعد از بررسی دقیق وضعیت بیمار، عکسبرداری و … نوع مناسب پروتز را برای جایگزینی با مفصل زانو انتخاب می کنند. همچنین طول عمر تعویض مفصل زانو در جراحی هایی که در این بیمارستان انجام می شود، بیشتر از بسیاری از مراکز می باشد.

طول عمر مفصل زانو چقدر است؟

طول عمر مفصل زانو چقدر است؟
طول عمر مفصل زانو چقدر است؟

در صورت آسیب دیدگی مفصل زانو به حدی که بیمار دچار دردی شدید شده یا توانایی انجام فعالیت ها را نداشته باشد، پزشک، مفصل زانو را با مفصلی مصنوعی جایگزین می کند.

مفصل مصنوعی، طول عمر مشخصی دارد که به مسائل مختلفی نظیر برند تولید کننده، جنس مفصل، نحوه استفاده از آن، آسیب دیدگی یا عدم آسیب دیدگی مجدد و … بستگی دارد. در این بخش از مقاله طول عمر تعویض مفصل زانو، در مورد طول عمر مفاصل مصنوعی صحبت خواهیم کرد.

طول عمر مفصل زانو

طول عمر مفصل زانو، بیشترین زمانی است که بیمار می تواند از این پروتز استفاده کند. بعد از این زمان، بیمار ناچار به تعویض مفصل خواهد بود، در غیر این صورت احتمال آسیب به بافت های اطراف وجود دارد.

بسیاری از بیماران تصور می کنند که مفصل جایگزین شده مانند مفصل طبیعی زانو عمری طولانی داشته و می توان در صورت رعایت نکات مراقبتی، تا پایان عمر از آن استفاده کرد. در حالی که این طور نیست.

هر چند مراقبت ها و دقت در نحوه استفاده و جلوگیری از آسیب دیدگی می تواند عمر مفصل را افزایش دهد، اما حتی فعالیت های ساده مانند راه رفتن نیز می توانند باعث فرسایش مفصل شده و در نهایت به پایان رسیدن طول عمر آن منجر شوند.

بهترین نوع مفاصل چیزی حدود 15 سال طول عمر دارند

از این رو می توان گفت که بهترین نوع مفاصل چیزی حدود 15 سال طول عمر دارند. البته این طول عمر به معنای فرسودگی کامل و عدم امکان استفاده از آن نیست،

بلکه به معنی تحلیل مفصل به مرور است تا جایی که در صورت عدم رسیدگی و توجه به آن، احتمال مشکلاتی مانند عفونت، سایش و … وجود دارد و در واقع بهترین زمانی است که باید مفصل را با مفصلی جدید جایگزین کرد که این کار طی یک عمل جراحی انجام می شود.

عمل تعویض مفصل زانو، جراحی حساسی است که نیاز به تبحر و دقت بالا دارد. پیش از این جراحی، بررسی کامل وضعیت بیمار الزامی می باشد. در بیمارستان ایرانشهر علاوه بر جایگذاری بهترین نوع مفصل، شرایط بیمار پیش و پس از عمل به خوبی بررسی شده تا از بروز کوچک ترین عارضه ای جلوگیری شود.

چه مسائلی طول عمر تعویض مفصل زانو را افزایش می دهند؟

چه مسائلی طول عمر تعویض مفصل زانو را افزایش می دهند؟
چه مسائلی طول عمر تعویض مفصل زانو را افزایش می دهند؟

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه تولیدات مصنوعی پزشکی، تلاش می شود که اندام های مصنوعی تولیدی، طول عمر بیشتری داشته باشند. هدف از این کار، افزایش مدت زمان استفاده بیمار و نیاز کمتر به جراحی مجدد است.

با این حال علاوه بر کیفیت و نوع محصول مورد استفاده، نکات مختلف دیگری نیز وجود دارند که به افزایش طول عمر اندام های مصنوعی کمک می کنند. در این بخش از مقاله، در مورد برخی از نکاتی که در افزایش طول عمر تعویض مفصل زانو و ماندگاری این نوع تاثیرگذار است، صحبت خواهیم کرد.

سن

اولین موردی که در افزایش طول عمر تعویض مفصل زانو موثر است، سن بیمار است. طبیعتا بیمارانی که در سنین پایین تری قرار دارند، تمایل به استفاده از مفاصل ماندگارتر دارند.

با این حال به دلیل فعالیت های بیشتر بیماران کم سن و سال، نیاز به تعویض مفصل در آن ها بیشتر از سایرین دیده می شود. هر چند بیمارانی که در سنین بالاتر نیز این جراحی را انجام می دهند، ممکن است نیاز به تعویض مفصل پیدا کنند. اما درصد آن در میان بیماران با سنین پایین بیشتر می باشد.

نحوه انجام فعالیت ها

نحوه انجام فعالیت ها و شدت آن ها دیگر عاملی است که در طول عمر تعویض مفصل زانو تاثیرگذار می باشد. همان طور که گفته شد، افرادی که در سنین پایین نیاز به قرار دادن مفصل زانو پیدا می کنند، احتمالا زودتر از سایرین برای جراحی تعویض اقدام می کنند.

فعالیت ها در سنین پایین شدیدتر و بیشتر از سنین بالاتر است. راه رفتن، جابجایی وسایل سنگین، رانندگی، بالا و پایین کردن پله ها و … همگی از فعالیت هایی هستند که طول عمر تعویض مفصل زانو را تعیین می کنند.

وزن

مفصل زانو، یکی از قسمت هایی است که بیشترین فشار در طول روز به آن وارد می شود. هنگام نشست و برخاست، راه رفتن، بالا یا پایین رفتن از پله ها و … فشار اصلی به مفصل زانو وارد می شود.

طبیعتا افرادی که وزن بیشتری دارند، فشار وارده بر زانوی آن ها نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین یکی دیگر از عوامل موثر در طول عمر تعویض مفصل زانو را می توان وزن بیمار دانست. هر چقدر وزن بیمار بالاتر باشد، زمان تعویض کمتر خواهد شد.

نوع مراقبت

دیگر موردی که در تعیین طول عمر تعویض مفصل زانو و افزایش آن موثر است، نوع مراقبت بیمار است. مراقبت از مفصل زانو، بلافاصله بعد از جراحی آغاز شده و در صورتی که بیمار این مسئله را نادیده بگیرد، نیاز به جراحی مجدد و تعویض مفصل سریع تر اتفاق خواهد افتاد.

یکی از مسائلی که در مورد جایگزینی مفصل زانو باید به آن توجه شود، احتمال پس زده شدن عضو توسط سلول های بدن و بافت اطراف است.

بنابراین در روزهای اول بعد از عمل، مصرف داروهایی که واکنش بدن را کاهش داده و مفصل در بدن جایگزین شود، ضروری است. بعد از گذشت زمان و پذیرش مفصل نیز جلوگیری از آسیب به آن، مانند پرهیز از زمین خوردن و صدمات این چنینی در افزایش طول عمر مفصل موثر است.

رسیدگی های اولیه به بیمار، به منظور پذیرش عضو توسط بدن مهم ترین مرحله بعد از قرار دادن مفصل را تشکیل می دهند که بخش زیادی از آن در بیمارستان محل جراحی و زیر نظر پزشکان انجام می شود. از بهترین مراکز با بیشترین رسیدگی می توان بیمارستان ایرانشهر را نام برد.

عوامل کاهش دهنده طول عمر تعویض مفصل زانو که نیاز به جراحی را بیشتر می کنند، چه مواردی هستند؟

عوامل کاهش دهنده طول عمر تعویض مفصل زانو که نیاز به جراحی را بیشتر می کنند، چه مواردی هستند؟
عوامل کاهش دهنده طول عمر تعویض مفصل زانو که نیاز به جراحی را بیشتر می کنند، چه مواردی هستند؟

در اکثر بیمارانی که مفصل زانوی آن ها دچار آسیب دیدگی شده و با مفصلی مصنوعی جایگزین می شود، حداقل تا 15 سال و حداکثر تا 20 سال نیازی به جراحی مجدد و تعویض مفصل زانو نخواهد بود.

به عبارت دیگر، در صورت استفاده از بهترین جنس پروتز و نگهداری خوب، طول عمر تعویض مفصل زانو تا 20 سال نیز می رسد. اما در برخی افراد این زمان بسیار کمتر است. به عبارت دیگر نیاز به جایگزینی مفصل زودتر اتفاق افتاده که این مسئله به دلایل مختلف رخ می دهد که برخی از آن ها به شرح زیر است.

فرسایش

یکی از عواملی که موجب کاهش طول عمر تعویض مفصل زانو شده و در صورت رخ دادن مفصل باید در زمانی کوتاه تعویض شود، فرسایش آن است.

حتی مفصل طبیعی زانو نیز به دلیل وزن بالا و … احتمال فرسایش و آسیب دیدگی دارد. بنابراین مفاصل مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. در صورت استفاده نامناسب، تحرک بیش از حد و … احتمال فرسایش مفاصل وجود دارد که در چنین شرایطی باید آن ها را تعویض کرد.

عفونت

عفونت دیگر عاملی است که موجب کاهش طول عمر تعویض مفصل زانو می شود. عفونت اولیه در زمان قرار دادن پروتز در بدن رخ می دهد که به منظور جلوگیری از آن، پزشکان داروهایی مانند آنتی بیوتیک را برای بیماران تجویز می کنند.

اما بعد از جراحی، عفونت می تواند حتی از زخمی کوچک وارد بدن شده و با گسترش به مفصل زانو برسد و چون جنس مفصل با جنس استخوان ها متفاوت است، اولین بخشی خواهد بود که عفونت را به خود جذب کرده و باعث دردهای شدید و دیگر مشکلات در بیمار می شود.

آسیب دیدگی

در صورت هر گونه آسیب دیدگی مفصل زانو، باید آن را تعویض کرد. به خصوص در صورتی که آسیب از نوع شکستگی و ترک مفصل باشد، جراحی تعویض مفصل باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

تحرک مفصل

تحرک مفصل
تحرک مفصل

در نهایت آخرین عاملی که موجب کاهش طول عمر تعویض مفصل زانو و نیاز به جراحی مجدد برای تعویض آن می شود، تحرک مفصل در محل قرارگیری است.

کاهش وزن شدید، عدم جایگذاری صحیح مفصل، نرم شدن بافت اطراف آن، استفاده از سایز نامناسب مفصل و عدم انعطاف پذیری آن از جمله مسائلی هستند که موجب تحرک مفاصل و نیاز به تعویض آن می شوند.

همان طور که گفته شد، در برخی موارد نیاز به تعویض مفصل زانو به دلیل استفاده از پروتز نامناسب یا اغفال در عمل جراحی است. بنابراین در صورت نیاز به انجام این جراحی تنها باید به مراکز معتبر و بهترین متخصصین مراجعه کرد. بهترین پزشکان برای انجام این جراحی را می توانید در بیمارستان ایرانشهر پیدا کنید.

تعویض مفصل زانو به چه شکل انجام می شود؟

تعویض مفصل زانو به چه شکل انجام می شود؟
تعویض مفصل زانو به چه شکل انجام می شود؟

به طور کل، قرار دادن اندامی مصنوعی در بدن فرآیندی پیچیده است. این کار باید با دقت بالا انجام شود تا بیمار بتواند از عضو جدید مانند اندام اصلی استفاده کند.

همچنین در اعضایی که به صورت داخلی در بدن قرار می گیرند، احتمال پس زده شدن عضو جدید توسط دیگر اعضای بدن و سلول های داخلی وجود دارد.

به همین دلیل جراحی هایی به این سبک، دقت، تبحر و تجربه زیادی نیاز دارند. تعویض مفصل زانو نیز از جمله جراحی های نسبتا سخت است که انجام آن نیاز به برنامه ریزی و تسلط کامل به تکنیک های جراحی دارد. در این بخش، به فرآیند قبل و حین عمل تعویض مفصل زانو اشاره خواهیم کرد.

قبل از عمل تعویض مفصل زانو

قبل از عمل تعویض مفصل زانو
قبل از عمل تعویض مفصل زانو

پیش از عمل تعویض مفصل زانو، ابتدا باید وضعیت مفصل قبلی به طور کامل مشخص شده باشد. گاهی نیازی به تعویض مفصل نیست و تنها با یک جراحی جزئی می توان از مفصل استفاده کرد.

به عبارت دیگر در برخی افراد، طول عمر تعویض مفصل زانو سر نرسیده و تنها مشکلاتی مانند جابجایی مفصل موجب درد و آزردگی بیمار می شود که در چنین شرایطی با جراحی ساده تری می توان عارضه را برطرف کرد.

به منظور تشخیص دقیق این موضوع، پزشک از عکسبرداری از زانو با اشعه ایکس استفاده می کند. تست های آزمایشگاهی مختلف، انجام تست های عصبی زانو، آسپیراسیون و … از جمله آزمایشاتی هستند که به منظور اطمینان از وضعیت بیمار پیش از تعویض مفصل زانو انجام می شوند.

در موارد شدیدتر، پزشک برای اطمینان از این که عارضه دقیقا از مفصل مصنوعی است، ممکن است از تصویربرداری اطراف زانو نیز استفاده کند.

حین عمل تعویض مفصل زانو

حین عمل تعویض مفصل زانو
حین عمل تعویض مفصل زانو

در صورتی که عارضه و مشکلات بیمار از مفصل زانو تشخیص داده شود، نیاز به تعویض آن خواهد بود. این کار طی یک جراحی نسبتا طولانی انجام می شود. بعد از پروسه بیهوشی یا بی حسی کلی، مفصل قبلی با احتیاط و پر کردن نواحی اطراف، از بدن خارج می شود.

سپس مفصل جدید در قسمت های مورد نیاز، جایگزین شده و در صورت نیاز از پیچ یا سیم هایی برای تقویت استخوان ها استفاده می شود.

در نهایت مفصل جدید با مفصل قبلی تعویض شده و بیمار برای ریکاوری منتقل می شود. در حین جراحی، پرهیز از آلودگی داخلی مهم ترین وظیفه پزشک است. ورود هر گونه باکتری همراه با مفصل به بدن، احتمال بروز عفونت را بالا می برد.

با توجه به حساسیت بالای این جراحی، پیشنهاد ما به شما مراجعه به بیمارستان ایرانشهر با برخورداری از بهترین کادر پزشکان متخصص در زمینه انجام عمل تعویض مفصل زانو می باشد.

مراقبت های بعد از تعویض مفصل زانو به چه صورت می باشند؟

مراقبت های بعد از تعویض مفصل زانو به چه صورت می باشند؟
مراقبت های بعد از تعویض مفصل زانو به چه صورت می باشند؟

همان طور که گفته شد، بخش زیادی از طول عمر تعویض مفصل زانو به مراقبت هایی که از مفصل می شود، بستگی دارد. این مراقبت ها بلافاصله بعد از جراحی آغاز شده و دوران نقاهت، مهم ترین مرحله آن می باشد. در دوران نقاهت، مصرف آنتی بیوتیک به منظور جلوگیری از بروز عفونت اولین و مهم ترین اقدامی است که باید با دقت انجام شود.

در صورت نیاز به داروهای ترکیبی یا استفاده از داروهایی برای پذیرش سریع تر مفصل توسط بدن، این داروها توسط پزشک تجویز می شوند. در روزهای ابتدایی بعد از قرار دادن مفصل، حرکت دادن و استفاده از زانو باید با دقت بالا انجام شود. تا حد امکان از ورود ضربه به زانو باید جلوگیری شده و در زمان نشست و برخاست، این کار با احتیاط کامل انجام شود.

فعالیت هایی که تحرک زانو را افزایش می دهند

فعالیت هایی که تحرک زانو را افزایش می دهند، نظیر ورزش از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری، رانندگی کردن و … که به تحرک مفصل زانو منجر می شوند، باید تا زمان مشخص شده توسط پزشک محدود شده و در صورتی که بیمار هنگام جراحی وزن بالایی داشته باشد، باید از طریق رژیم غذایی برای کاهش وزن خود برای جلوگیری از فشار وارد شدن به زانو اقدام کند.

تمام مواردی که ذکر شد، اقداماتی هستند که بعد از عمل به افزایش طول عمر تعویض مفصل زانو توسط پزشک برای بیمار مشخص می شوند. تجربه پزشک در این مورد بیشترین تاثیر را دارد. در بیمارستان ایرانشهر می توان از تجربه خوش سابقه ترین متخصصین در این زمینه استفاده کرد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله ورزش های بعد از عمل تعویض مفصل زانو را مطالعه کنید.

سوالات متداول

چه عواملی در طول عمر تعویض مفصل زانو موثر است؟

  • وضعیت سلامت بدن
  • سطح فعالیت
  • مهارت‌های جراح
  • کیفیت مفصل مصنوعی زانو

زمان مناسب برای انجام عمل تعویض مفصل زانو چیست؟

  • درد طولانی مدت که کتر نمی شود
  • اگر دچار سفتی و تورم زانو هستید.
  • اگر از ناحیه زانو آسیب دیده‌اید.
  • هنگام استراحت کردن نیز درد می‌کند.

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید