لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

بهترین مارک پروتز زانو

بهترین مارک پروتز زانو

Table of Contents

با موضوع بهترین مارک پروتز زانو در خدمت شما هستیم.

امروزه با توجه به سبک زندگی ما و عوامل مختلف دیگر، ممکن است همه ما دچار مشکلات و عارضه های مختلفی شویم که می تواند سلامتی ما را تحت شعاع قرار دهد. بدن ما از اندام های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آنها نقش مهمی در سلامتی و پایداری بدن دارد.

همه ما می دانیم که سلامتی و پایداری بدن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اخلال در وضعیت سلامتی ما، می تواند مشکلات مختلفی را برای ما بوجود بیاورد که حتی در زمینه امور روزمره ما مشکلاتی را ایجاد می کند.

یکی از مهمترین قسمت های بدن مربوط به استخوان ها و مفاصل می باشد که در واقع شکل تشکیل بدن ما نیز بر عهده استخوان و مفاصل مختلف است. یکی از مهمترین اجزای استخوانی مربوط به قسمت زانو می شود.

زانو دارای مفصل و تاندون و رباط هایی می باشد که هر کدام از انها نقش مهمی در تعادل و پایداری بدن دارد و تمامی انجام امور روزانه ما اعم از نشستن، ایستادن، راه رفتن، دویدن و …، به سلامت و عملکرد درست زانو دارد.

بهتر است جهت تکمیل اطلاعات خود، و فهم بهتر این مقاله، ابتدا مقالات شرایط تعویض مفصل زانو و ورزش های بعد از عمل تعویض مفصل زانو را مطالعه کنید.

 

ویدئو بهترین مارک پروتز زانو

برخی از مشکلات مختلف مانند ضربه، آسیب دیدگی های ورزشی، ژنتیک و …، می تواند برای زانو مشکلاتی را ایجاد کند و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. به همین دلیل همه ما می بایست برای انجام امور درمانی مربوط به زانو اقدامات مختلفی انجام دهیم.

در برخی مواقع ممکن است جراحت و آسیب وارد شده به استخوان زانو به حدی جدی باشد که نیازمند تعویض مفصل زانو باشد که در واقع به آن پروتز زانو گفته می شود.

خوبشختانه با پیشرفت علوم پزشکی و درمانی، عمل پروتز زانو می تواند راهگشای حل مشکلات مربوط به زانو باشد و فرد را به روال عادی زندگی خود بازگرداند. ما در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل به بررسی عمل پروتز زانو بپردازیم و مسائل مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

یکی از نکات مهم در خصوص پروتز زانو این است که برای انجام این جراحی، نیازمند پیوند یک جسم خارجی می باشد که نقش مفصل زانو را ایفا می کند. بنابراین اهمیت استفاده از نوع پروتز زانو و مارک و برندی که تولید چنین مفاصلی را می کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم از پست طول عمر تعویض مفصل زانو دیدن کنید.

اینفوگرافیک بهترین مارک پروتز زانو

اینفوگرافیک بهترین مارک پروتز زانو
اینفوگرافیک بهترین مارک پروتز زانو

به همین دلیل ما در ابتدای مقاله به بررسی بهترین مارک پروتز زانو می پردازیم و توضیحاتی در این خصوص ارائه می دهیم. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عمل پروتز زانو و اطلاع از مارک های مختلف پروتز زانو، به یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بهترین مارک پروتز زانو

  1. برند استرایکر
  2. برند دپوی
  3. برند زیمر بیومت
  4. برند اسمیت
  5. برند گروپ لپین
  6. برند بایوتک
  7. برند مونوگرام
  8. برند DJO
  9. برند رایت
  10. برند میکروپورت

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش بهترین مارک پروتز زانو کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

پروتز زانو چیست؟

بهترین مارک پروتز زانو چیست؟

انواع پروتز زانو چیست؟

انجام عمل پروتز زانو برای چه افرادی می تواند مناسب باشد؟

علت تعویض مفصل زانو چیست؟

اقدامات لازم قبل از فرایند جراحی پروتز زانو چیست؟

جراحی پروتز زانو یا تعویض مفصل زانو چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت بین عمل جراحی جایگزینی کامل و جایگزینی جزئی مفصل زانوچیست؟

مراقبت پس از عمل پروتز زانو چیست؟

مزایای جراحی پروتز زانو چیست؟

عوارض جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

طول عمر پروتز زانو چقدر است؟

 

پروتز زانو چیست؟

پروتز زانو چیست؟
پروتز زانو چیست؟

به جراحی تعویض مفصل زانو پروتز زانو گفته می شود که به وسیله بهترین تجهیزات درمانی و جراحی انجام می شود. جراحی تعویض مفصل زانو در واقع به آن آرتروپلاستی زانو گفته می شود که این روش درمانی به بازسازی زانو می پردازد.

افرادی که دچار بیماری هایی نظیر آرتروز زانو و یا آسیب دیدگی های شدید در ناحیه زانو شده اند، می بایست از این روش درمانی برای بازسازی زانوی خود استفاده کنند. در این روش درمانی قسمت های فلزی و پلاستیکی نیز برای پوشش کامل انتهای استخوان ها به کار می رود.

مفصل زانو یکی از پیچیده ترین و حساس ترین نقاط بدن به حساب می آید و به دلیل قرار گیری آن در جلوی استخوان پا، بیشتر در معرض آسیب و جراحت قرار دارد که عواملی مانند آسیب های ورزشی، تصادف، پرش از ارتفاع بلند و … می تواند باعث بروز عارضه های مختلف در ناحیه زانو شود.

مطالعه مقاله آیا سرطان زانو کشنده است، به شما توصیه می شود.

درد و ناراحتی در ناحیه زانو گاهی می تواند آزار دهنده باشد و متاسفانه در طی سالیان اخیر، درد زانو و عارضه های آن بسیار شایع شده است

درد و ناراحتی در ناحیه زانو گاهی می تواند آزار دهنده باشد و متاسفانه در طی سالیان اخیر، درد زانو و عارضه های آن بسیار شایع شده است. علوم پزشکی به کمک این مسئله آمده است و با استفاده از تجهیزات مدرن و روش های جراحی مدرن و بروز، می توان به بازسازی و درمان ناحیه زانو پرداخت که پروتز زانو جز بهترین روش ها به حساب می آید.

به همین دلیل است که اهمیت استفاده از بهترین مارک پروتز زانو بسیار زیاد بوده و می بایست در این خصوص اطلاعات کامل و درستی بدست آورد. همچنین کمک گرفتن از پزشکان جراح ارتوپد می تواند کمک زیادی در این قضیه کند.

یکی از بهترین و مجهزترین مراکز درمانی خصوصی شهر تهران، بیمارستان ایرانشهر می باشد که شما می توانید با استفاده از راهنمایی های متخصصین حاذق این مرکز درمانی و همچنین استفاده از بهترین تجهیزات مدرن پزشکی بیمارستان ایرانشهر، اقدامات درمانی لازم را انجام دهید.

بهترین مارک پروتز زانو

بهترین مارک پروتز زانو
بهترین مارک پروتز زانو

طبیعتا برای اینکه بتوانیم جراحی موفقیت آمیز پروتز زانو را تجربه کنیم، می بایست از بهترین مارک پروتز زانو استفاده کنیم. کشورهای مختلفی نیز اقدام به تولید این نوع پروتزها کرده اند که شاید بهترین برندهای موجود، مربوط به برندهای امریکایی باشد که کیفیت و عملکرد بهترین دارند و البته قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

اما این موضوع دلیل بر این نیست که برندهای دیگر کیفیت مرغوبی نداشته باشد. به همین دلیل ما در ادامه به بررسی بهترین مارک پروتز زانو خواهیم پرداخت:

برند استرایکر

برند Stryker به عنوان یکی از بهترین برندهای تولید کننده تجهیزات پزشکی و درمانی شناخته می شود که با توجه به تکنولوژی های روز دنیا اقدام به تولید محصولات پزشکی و درمانی و جراحی می کند.

محصولات ارتوپدی و ستون فقرات، از جمله محصولاتی می باشد که این شرکت اقدام به تولید و عرضه آن کرده است که می تواند برای افرادی که دچار مشکلات زانو شده اند، از این برند استفاده کنند.

این برند در واقع یک برند آمریکایی محسوب می شود که درجه کیفیت محصولات آن بسیار بالا می باشد و می توان از پروتز زانو استفاده کرد.

برند دپوی

از دیگر برندهای معتبر تولید کننده پروتز زانو می توان به برند Depuy اشاره کرد. این برند در واقع یک شرکت بزرگ ارتوپدی می باشد که جامع ترین محصولات ارتوپدی و ستون فقرات را تولید می کند و صادرات گسترده ای به سراسر دنیا دارد.

بر طبق بررسی های انجام شده، محصولات این برند توانسته است، کمک زیادی به مردمان دنیا در زمینه بازتوانی حرکات ستون فقرات از جمله زانو داشته باشد. این شرکت تخصص ویژه ای در زمینه بازسازی مفاصل، تروما، فک و صورت، جراحی ستون فقرات و آسیب های ورزشی دارد.

این شرکت تاریخچه قدیمی ای دارد و بیش از 100 سال است که در زمینه بیماری های ستون فقرات و تولید ایمپلنت های جراحی و ستون فقرات، پیشرو بوده است.

این برند در واقع یک برند آمریکایی بوده و یکی از بزرگترین صادرکننده های محصولات پروتزی از جمله پروتز زانو در دنیا می باشد. بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص بهترین مارک پروتز زانو انجام دهد.

برند زیمر بیومت

این برند در واقع یکی دیگر از انواع بهترین برندهای تولید کننده پروتز مفاصل در دنیا می باشد که اقدام به تولید و عرضه این محصولات پزشکی و درمانی کرده است. لازم به گفتن است که این شرکت در طی سالیان اخیر توانسته است از نظر توانبخشی به حرکت بیماران فلج نخاعی کمک کند که با استفاده از هوش مصنوعی توانسته کمک زیادی به جامعه پزشکی کند.

این برند به مانند دو برند قبلی، آمریکایی بوده و جز پرطرفدارترین برندهای پزشکی در آمریکا و دیگر نقاط دنیا شناخته می شود.

برند اسمیت

شرکت اسمیت یک شرکت انگلیسی می باشد که در زمینه تولید تجهیزات ارتوپدی و تولید پروتز زانو، فعالیت گسترده ای دارد و توانسته است در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، امارات و …، شعبه هایی راه اندازی کند و در کشور ما نیز برند اسمیت، محصولات زیادی وجود دارد که پزشکان از آن استفاده می کنند.

برند گروپ لپین

یکی از برندهای فرانسوی در زمینه تولید محصولات پروتزی از جمله پروتز زانو و دیگر مفاصل، برند گروپ لپین است. این شرکت در زمینه هوش مصنوعی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است و توانسته است در زمینه بازتوانی حرکت بیماران فلج نخاعی، موفقیت هایی کسب کند. این برند را می توان به عنوان یکی از بهترین مارک پروتز زانو، به حساب آورد.

برند بایوتک

از دیگر شرکت های تولید کننده پروتزهای زانو و مفاصلی مانند لگن و …، برند بایوتک است که این برند برای کشور انگلستان می باشد و تولید و عرضه گسترده ای در این زمینه دارد و در کشور ما نیز از این برند استفاده زیادی می شود.

برند مونوگرام

برند مونوگرام را می توان به عنوان یکی از بهترین مارک پروتز زانو به حساب آورد. این شرکت با ساخت ایمپلنت های فلزی و شخصی سازی شده برای هر بیمار، به عنوان یکی از پیشروترین شرکت های تولید پروتزهای زانو و دیگر مفاصل شناخته می شود.

همچنین این شرکت در زمینه سیستم های رباتیک و هوش مصنوعی فعالیت گسترده ای دارد که توانسته است با استفاده از این سیستم ها محصولاتی در خصوص برش های استخوانی بصورت دقیق، ارائه دهد. این برند از تکنولوژی های پیشرفته ای بهره می برد که می تواند برای بازسازی مفصل زانو و عمل پروتز زانو، کاربرد گسترده ای داشته باشد.

برند DJO

از دیگر برندهای فعال در زمینه تولید پروتزهای زانو و دیگر مفاصل برند DJO می باشد که که برندی آمریکایی محسوب می شود. این شرکت توانسته است موفقیت های زیادی در زمینه خدمات پزشکی هوشمند برای پیشگیری از آسیب ها و جراحات شدید ستون فقرات، بدست آورد.

برند رایت

از بهترین مارک پروتز زانو، می توان به برند رایت اشاره کرد که این شرکت تولید گسترده ای در زمینه پروتز های مفصل زانو، آرنج، مچ پا و لگن دارد و صادرات گسترده ای در دنیا دارد که می توان از این برند استفاده کرد.

برند میکروپورت

برند میکروپورت از برندهای قدیمی و با سابقه در زمینه تولید پروتزهای مفصلی از جمله زانوو لگن می باشد که می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای افرادی که اقدام به پروتز زانو می کنند، باشد.

موارد بالا از جمله بهترین و معتبرترین برندهای تولید کننده پروتز زانو می باشد که می توان با تهیه آن اقدام به جراحی تعویض مفصل زانو یا همان پروتز زانو نمود. بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص بهترین مارک پروتز زانو، انجام دهد.

انواع پروتز زانو

انواع پروتز زانو
انواع پروتز زانو

برای انجام عمل پروتز زانو می بایست بر اساس نیاز بیمار و شرایط عارضه او و تشخیص پزشک متخصص ارتوپد، بهترین تصمیم در خصوص نوع پروتز زانو گرفته شود. بصورت کلی 4 دسته پروتز برای زانو وجود دارد که عبارتند از:

پروتز TKA:

این نوع پروتز زانو از سه قسمت تشکیل شده است. فمورال، تپیپال و پاتلار که می تواند در بخش های ران، ساق پا و کشک زانو مورد استفاده قرار گیرد و هرکدام کاربرد خاص خود را دارد.

پروتز نیمه:

این نوع پروتز زانو، برای زمانی بکار برده خواهد شد که مشکل و عارضه به وجود امده در قسمت زانو و همچنین میزان آسیب مفصلی وارد شده به قسمت زانو، بخش کمی از زانو را درگیر کرده باشد و در واقع پروتز نیمه، صرفا برای قسمت آسیب دیده شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پروتز CCK:

این نوع پروتز زمانی به کار برده می شود که زانو دچار انحراف و کجی شده باشد و رباط های موجود در زانو بصورت کامل از بین رفته باشد و این نوع پروتز می تواند بصورت کامل ناحیه از بین رفته را پوشش دهد.

پروتز لولای چرخان:

این نوع پروتز زانو زمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که آسیب و عارضه وارد شده به زانو، بسیار شدید باشد و رباط ها و عضلات و تاندون های زانو دچار ضعف شدید شده باشد. در عمل جراحی پروتز زانو به وسیله این نوع پروتز، بافت ها و عضلات نرم شده نیز توسط یک قطعه فلزی نیز به یکدیگر متصل خواهند شد.

بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران، می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص انواع پروتز زانو و همچنین بهترین مارک پروتز زانو برای جراحی، انجام دهد.

انجام عمل پروتز زانو برای چه افرادی می تواند مناسب باشد؟

انجام عمل پروتز زانو برای چه افرادی می تواند مناسب باشد؟
انجام عمل پروتز زانو برای چه افرادی می تواند مناسب باشد؟

طبیعتا برای انجام پروتز زانو می بایست یکسری شرایط وجود داشته باشد که پزشک جراح تشخیص دهد که پروتز زانو برای فرد واجب است. این شرایط عبارتند از:

بیماران مبتلا به آتروز

آرتروز زانو یکی از بیماری های رایج مفصلی در بسیاری از افراد می باشد که می تواند زانوی فرد را تحت تاثیر خود قرار دارد. آرتروز نوعی بیماری تخریبی است که می تواند برای افراد میانسال و مسن نیز مشکلاتی ایجاد کند و باعث تجزیه و تضعیف مفصل و استخوان های مجاور در ناحیه زانو شود.

زمانی آرتروز به مرحله پیشرفته برسد، ممکن است روش های دیگر درمانی جوابگوی فرد نباشد و می بایست از طریق عمل پروتز زانو، اقدام به درمان زانوی خود کند.

بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید

از دیگر افرادی که می توانند از پروتز زانو استفاده کنند، افرادی می باشد که دچار آرتریت روماتوئید هستند. این بیماری باعث ایجاد التهاب و آسیب غشاری سینوویال می شود که باعث جمع شدن مایع، بیش از حد مجاز در مفاصل زانو خواهد شد. ایجاد درد و سفتی زانو از جمله علائم این بیماری است که اکثر پزشکان برای درمان این عارضه اقدام به جراحی پروتز زانو می کنند.

آرتریت تروماتیک

یکی از بیماری های شایع در مفصل زانو مربوط به آرتریت تروماتیک است که این بیماری بر اثر آسیب شدید به زانو ایجاد می شود.

مواردی مانند پریدن از ارتفاع بلند و سقوط، ضربه های شدید به زانو و … می تواند از علل ایجاد این بیماری باشد که پزشک متخصص در ابتدا معاینه های لازم را انجام می دهد و اگر نتواند از طریق روش های دیگر به درمان فرد بپردازد، اقدام به استفاده از عمل پروتز زانو خواهد کرد.

این بیماری باعث فرسایش غضروف زانو می شود و شکستگی زانو از علائم جدی آرتریت تروماتیک است و به همین دلیل پزشک برای جلوگیری از مشکلات شدیدتر، اقدام به پروتز زانو خواهد کرد.

استفاده از بهترین مارک پروتز زانو می تواند باعث درمان بیماری ها و عارضه های مختلف در ناحیه زانو شود و به همین دلیل این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است. بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی خصوصی شهر تهران می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

علت تعویض مفصل زانو چیست؟

علت تعویض مفصل زانو چیست؟
علت تعویض مفصل زانو چیست؟

همانطور که در مورد قبلی گفته شد، شرایط و بیماری های مختلفی وجود دارد که می تواند پزشک جراح را مجاب سازد از پروتز زانو استفاده کند.

از بین رفتن غضروف ها، ساییدگی مفاصل، التهاب در زانو و … می تواند باعث شود که پزشک نتواند از روش های دیگری به درمان قطعی برسد و به همین دلیل پروتز زانو به عنوان درمان نهایی و موثر شناخته خواهد شد. حال در ادامه به برخی از مهمترین دلایل تعویض مفصل زانو اشاره می کنیم:

ضربه و آسیب شدید به زانو:

طبیعتا افرادی که در حوادث مختلف مانند تضادف، آسیب های ورزشی دچار آسیب زانو می شوند، می بایست از جراحی تعویض مفصل زانو یا همان پروتز زانو استفاده کنند.

روماتیسم مفصلی:

بیماری هایی نظیر روماتیسم مفصلی که در مورد قبلی مقاله گفته شد می تواند باعث تضعیف شدن مقاومت زانو در مقابل ضربه شود و طبیعتا پروتز زانو می تواند جوابگوی مشکل فرد باشد.

پوکی استخوان:

از بیماری های شایع بخصوص در سنین بالا، پوکی استخوان است که تراکم استخوان به حداقل خود می رسد و شانس از بین رفتن مفصل زانو و شکستگی آن بیشتر خواهد شد و به همین دلیل چاره ای جز پروتز زانو نیست.

اقدامات لازم قبل از فرایند جراحی پروتز زانو چیست؟

اقدامات لازم قبل از فرایند جراحی پروتز زانو چیست؟
اقدامات لازم قبل از فرایند جراحی پروتز زانو چیست؟

قبل از انجام عمل پروتز زانو، برای نتیجه بخش بودن جراحی و همچنین عوارض کم بعد از جراحی، اقداماتی قبل از عمل انجام شود که این موارد عبارتند از:

قبل از انجام جراحی در ناحیه زانو و قراردادن بهترین مارک پروتز زانو، در ابتدا پزشک توضیحات لازم را در خصوص این جراحی خواهد داد و مشاوره های لازم به فرد داده می شود.

لازم است در صورت رضایت داشتن به این جراحی، فرم های مخصوص تکمیل شود و بیمار این اجازه را به پزشک دهد که بتواند اقدام به جراحی تعویض مفصل زانو نماید.

اگر بیمار در قبل سابقه پزشکی یا درمانی داشته باشد، می بایست با پزشک خود در میان بگذارد. همچنین انجام معاینات کامل بدنی جز الزامات قبل از جراحی است که پزشک متخصص اینکار را انجام خواهد داد و حتی آزمایشات لازم از بیمار خواسته خواهد شد.

در صورت داشتن حساسیت به داروهای مختلف از جمله داروی بیهوشی، باید به پزشک خود اطلاع دهید تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

همه داروها (تجویز شده و بدون نسخه) و مکمل های گیاهی را که مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورت مصرف دارو، می بایست با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید

در صورت مصرف دارو، می بایست با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید و همچنین اگر داروهایی مصرف می کنید که باعث رقیق شدن خون می شود، باید با پزشک خود در میان بگذارید و حتما از مدت ها قبل جراحی باید مصرف این داروها را قطع کنید، زیرا مصرف این داروها می تواند در زمان جراحی مشکلاتی نظیر خونریزی شدید و … را بوجود بیاورد.

در صورت داشتن علائم بارداری و یا باردار بودن باید با پزشک خود مسئله را در میان بگذارید تا در صورت لزوم، جراحی به بعد از دوران بارداری موکول شود.

از مصرف مواد غذایی از حدود 8 الی 12 ساعت قبل از جراحی خودداری شود و بصورت ناشتا باشید.

مصرف سیگار و مشروبات الکلی از یک هفته قبل از جراحی ممنوع است و مصرف آن می تواند باعث افزایش التهابات بدن در حین جراحی و باعث افزایش عوارض بعد از جراحی خواهد شد.

اگر پزشک اقدام به تجویز داروی خاصی می کند، می بایست در مصرف آن دقت لازم اعمال شود.

بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران می تواند راهنمایی های لازم در خصوص مراقبت های قبل از جراحی پروتز زانو و همچنین مشاوره های لازم در خصوص بهترین مارک پروتز زانو و انجام جراحی آن را انجام دهد.

جراحی پروتز زانو یا تعویض مفصل زانو چگونه انجام می‌شود؟

جراحی پروتز زانو یا تعویض مفصل زانو چگونه انجام می‌شود؟
جراحی پروتز زانو یا تعویض مفصل زانو چگونه انجام می‌شود؟

انجام جراحی تعویض مفصل زانو نیازمند این است که بیمار در بیمارستان بستری شود و بعد از طی کردن مراحل قبل از جراحی نیاز است در بیمارستان بستری و اقدامات جراحی انجام شود. این جراحی اغلب با بیهوشی عمومی همراه است که متخصص بیهوشی این امر مهم را انجام خواهد داد.

در ادامه به روند کلی جراحی پروتز زانو اشاره خواهیم کرد:

در ابتدا بیهوشی مورد نیاز بر اساس شرایط فرد به او تزریق می شود تا فرد وارد مرحله بیهوشی شود.

با انجام مراحل ضد عفونی در ناحیه زانو، پزشک آماده خواهد شد تا توسط دستگاه های مخصوص اقدام به برش زانو بزند.

ایجاد برش در ناحیه زانو

با ایجاد برش در ناحیه زانو، پزشک قادر خواهد بود که مفاصل و تاندون ها و رگ های زانو را مشاهده کند و به قسمت آسیب دیده نفوذ خواهد کرد.

در جیت جراحی، پزشک بصورت دائم ضربان قلب، فشار خون، میزان اکسیژن خون و … را تحت کنترل خود قرار خواهد داد.

بعد از انجام برش های لازم در ناحیه مفصل و ناحیه آسیب دیده، ناحیه ای که باید پروتز مصنوعی در آن تعبیه شود، آماده سازی خواهد شد و بعد از آن پروتز مورد نظر، جایگزین مفصل آسیب دیده خواهد شد.

بعد از اتمام جراحی، پوست زانو در حالت اولیه خود قرار خواهد گرفت و با بخیه بسته خواهد شد.

انجام اموری مانند تخلیه مایعات در محل جراحی و ضد عفونی کردن آن الزامی است.

در نهایت، ناحیه جراحی شده بصورت کامل پانسمان خواهد شد.

یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران که می تواند با بهترین تجهیزات پزشکی اقدام به جراحی پروتز زانو کند، بیمارستان ایرانشهر می باشد که با مراجعه به این مرکز درمانی و استفاده از بهترین متخصصین آن، اقدامات درمانی لازم را انجام دهید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین مارک پروتز زانو، می باشید.

تفاوت بین عمل جراحی جایگزینی کامل و جایگزینی جزئی مفصل زانو

تفاوت بین عمل جراحی جایگزینی کامل و جایگزینی جزئی مفصل زانو
تفاوت بین عمل جراحی جایگزینی کامل و جایگزینی جزئی مفصل زانو

همانطور که در موارد قبلی گفته شد، جراحی پروتز زانو که به آن تعویض مفصلی زانو گفته می شود، به عنوان یک روش موثر در درمان بیماری ها و عارضه های ناحیه زانو می باشد و زمانی بکار برده خواهد شد که پزشک با استفاده از روش های مختلف دیگر مانند دارودرمانی، فیزیوتراپی و …، به درمان قطعی نرسد.

اما مسئله ای پیش می آید و آن هم این است که پروتز زانو با تعویض مفصل زانو همراه است و در برخی از موارد ممکن است قسمتی از زانو برداشته شود و پروتز قرار داده شود و در برخی موارد حادتر، کل مفصل زانو برداشته شود و پروتز کامل تری قرار گیرد و هر دو آنها هر کدام عمل جراحی مجزا و با شرایط خاص خود را دارد.

در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد بصورت جداگانه می پردازیم و از تفاوت های آن در جراحی و حتی بعد جراحی نکاتی خواهیم گفت:

عمل جراحی تعویض کامل مفصل زانو

در این نوع جراحی پروتز زانو، مفصل زانو بصورت کامل آسیب دیده است و عمل جراحی جایگزینی زانو در واقع بازسازی کامل سطح استخوان ها در سه قسمت زانو یعنی محفظه داخلی کشکک زانو، بخش های اطراف و بخش استخوان کشکک می باشد و بصورت کامل بازسازی خواهد شد.

این نوع جراحی در واقع بخش انتهایی استخوان ران و قسمت فوقانی استخوان ساق پا و کشکک زانو بصورت کامل تعویض خواهد شد و میزان بازسازی و جایگزینی آن با پروتز مصنوعی بستگی به شدت عارضه خواهد داشت که پزشک تشخیص می دهد که بصورت کامل موارد فوق با پروتز بازسازی شود.

عمل جراحی تعویض کامل مفصل زانو از حساسیت زیادی برخوردار است و می بایست از بهترین مارک پروتز زانو استفاده کرد تا نتیجه بخشی آن بیشتر شود. همچنین، دوران نقاهت بعد از جراحی ان به مراتب بیشتر از تعویض جزئی مفصل زانو است.

عمل جراحی تعویض جزئی مفصل زانو

عمل جراحی تعویض جزئی مفصل زانو
عمل جراحی تعویض جزئی مفصل زانو

عمل جراحی تعویض جزئی مفصل زانو، عملی است که طی آن یک طرف (یونی کمپارتمان) دو طرف (بای کمپارتمان) مفصل تجدید سطح می‌شود. بخش های ایمپلنت جزئی با در نظر گرفتن قسمت هایی از زانو که آنها را تجدید سطح می‌کنند، نام گذاری می‌شوند: بخش یونی کاندیلار میانی، بخش یونی کاندیلار جانبی و بخش پاتلوفمورال.

در این نوع جراحی پروتز زانو، تعویض جزئی در مفصل زانو انجام می شود و در واقع عملی است که در طی آن یک طرف زانو و یا 2 طرف آن تجدید سطح خواهد شد و عمل بازسازی صورت خواهد کرد.

اجزای ایمپلنت های جزئی با توجه به نوع ناحیه زانو که آسبب دیده است، مورد بازسازی کامل قرار خواهد گرفت. بصورت عامیانه تر اگر بخواهیم بگوییم، یعنی اینکه زانو بصورت کامل تخریب نشده است و تنها بخشی از اجزا و مفصل زانو آسیب دیده است که با توجه به نوع آن پروتز همان بخش تعبیه خواهد شد. این نوع جراحی با دوران نقاهت کمتری همراه است و فرد با مراقبت های دقیق می تواند در کمترین زمان به روال عادی زندگی خود بازگردد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جراحی تعویض مفصل زانو چه بصورت جزئی و چه بصورت کامل، به یکی از بهترین مراکز درمانی خصوصی شهر تهران یعنی بیمارستان ایرانشهر مراجعه نمایید و اقدامات مشاوره ای و درمانی لازم را انجام دهید.

مراقبت پس از عمل پروتز زانو

مراقبت پس از عمل پروتز زانو
مراقبت پس از عمل پروتز زانو

بعد از شناخت کامل در خصوص بهترین مارک پروتز زانو و همچین بعد از انجام جراحی پروتز زانو، می بایست اقدامات مراقبتی لازم را انجام داد تا روند دوران نقاهت سریع تری طی شود و از طرفی نتیجه بخش بودن جراحی، افزایش پیدا کند. این موارد مهم  عبارتند از:

در طی چند هفته اول بعد از جراحی فرد برای اینکه بتواند کمبود مواد معدنی بدن خود را تامین کند، می بایست از رژیم های غذایی دارای پروتئین بالا استفاده کند. زیرا یکی از عوارض بیهوشی، کم اشتهایی است و باید تحت نظر پزشک خود، اقدام به رعایت موارد غذایی کند تا بتواند علاوه بر افزایش سیستم ایمنی بدن خود، کمک زیادی به روند بازسازی زانوی خود نماید.

برای کاهش درد در زمان دوران نقاهت بعد از جراحی، پزشک اقدام به تجویز برخی داروهای کنترل کننده درد و مسکن ها خواهد کرد و بیمار باید طبق دستور پزشک و در ساعت مقرر، اقدام به مصرف داروها کند تا بتواند به کنترل درد خود کمک کند. همچنین در صورت احساس درد بیش از اندازه و غیر قابل معقول، حتما با پزشک خود تماس گیرد.

برخی از داروها می تواند باعث ایجاد یبوست شود

برخی از داروها می تواند باعث ایجاد یبوست شود که مصرف برخی مواد غذایی ضد یبویستی می تواند کمک زیادی در این زمینه کند. استفاده از مواد غذایی فیبر دار می تواند کمک زیادی در این مورد نماید.

داشتن بی حسی، گزگز و یا سوزش در ناحیه جراحی شده امری طبیعی است و جای نگرانی نخواهد بود و صرفا باید مراقبت های لازم در ناحیه جراحی شده و همچنین مصرف دارو را مدنظر قرار داد.

لازم است بعد از جراحی به مدت یک هفته از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود و بهترین کار استراحت کامل است و تکان ندادن زانو باید در اولویت قرار گیرد. در برخی از مواقع می توان در منزل اقدام به راه رفتن آهسته نمود که کمک گرفتن از یک عصا یا واکر جز موارد مهم است.

بعد از گذشت یک هفته از جراحی، فرد می تواند با احتیاط و البته با توصیه های پزشک، اقدام به خم کردن زانوی خود تا 90 درجه کند و خم و راست کردن زانو در این دوران در طول روز باید چندین بار بصورت اهسته انجام شود تا از خشکی زانو جلوگیری شود.

استفاده از مواردی مانند فیزیوتراپی و ورزش های مخصوص زانو می تواند در روند بازسازی و توانبخشی زانو بعد از عمل پروتز، بسیار موثر باشد

استفاده از مواردی مانند فیزیوتراپی و ورزش های مخصوص زانو می تواند در روند بازسازی و توانبخشی زانو بعد از عمل پروتز، بسیار موثر باشد که عموما بعد از گذشت یکماه از جراحی در صورت صلاحدید پزشک، به بیمار تجویز می شود که تحت نظر یک متخصص فیزیوتراپ، اقدام به فیزیوتراپی و ورزش های مخصوص زانو کند تا زانو بتواند توانایی خود را برای راه رفتن و دیگر امور بدست آورد.

همانطور که گفته شد، استفاده از عصا یا واکر می تواند کمک زیادی به فرد در حین راه رفتن کند و تا زمانی که پزشک تشخیص ندهد، نباید بدون عصا اقدام به راه رفتن کرد. زیرا افتادن و فشار بر روی زانو می تواند باعث تشدید درد زانو و حتی مشکلات جدی تر شود.

یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران در خصوص جراحی پروتز زانو، بیمارستان ایرانشهر می باشد که با مراجعه به این مرکز درمانی می تواند اقدامات لازم در خصوص تشخیص مشکلات زانو، بهترین مارک پروتز زانو، انجام جراحی پروتز زانو و اقدامات بعد از جراحی را با بهترین متخصصین شاغل در این بیمارستان، انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو را مطالعه کنید.

مزایای جراحی پروتز زانو

مزایای جراحی پروتز زانو
مزایای جراحی پروتز زانو

انجام جراحی پروتز زانو می تواند مزیت های زیادی را برای فرد داشته باشد که از جمله این موارد عبارتند از:

از مهمترین فواید و مزیت های جراحی پروتز زانو می توان به تسکین و از بین درد در ناحیه زانو اشاره کرد. همچنین پروتز زانو می تواند برای پاهای پرانتزی شکل و یا ضربدری هم کارساز باشد و باعث صاف شدن پا شود.

زیرا مفاصل آسیب دیده حتی آسیب های ژنتیکی، می تواند با تعویض مفصل زانو، درمان شود و به همین دلیل است که این روش درمانی به عنوان یک روش تضمینی و کارآمد به حساب می آید.

با انجام جراحی پروتز زانو می توان باعث افزایش دامنه حرکتی مفاصل زانو شود. بسیاری از افراد قبل از جراحی با مشکلاتی نظیر نشستن، راه رفتن و … مواجه هستند و دلیل آن هم بازه محدود عملکرد زانو بر اثر آسیب و التهاب است و پروتز زانو و استفاده از بهترین مارک پروتز زانو، می تواند کمک زیادی به بازسازی روند حرکت افراد، دویدن و … کند.

یکی از مزیت های مهم جراحی پروتز زانو می توان به دوران نقاهت آن هم اشاره کرد

یکی از مزیت های مهم جراحی پروتز زانو می توان به دوران نقاهت آن هم اشاره کرد. با اینکه این جراحی از حساسیت و سختی بالایی برخوردار است، اما به دلیل پیشرفته بودن تجهیزات پزشکی و درمانی و جراحی، این جراحی با عوارض کمتری نسبت به گذشته همراه است.

همچنین برخی از پزشکان بر اساس صلاحدید خود از بیهوشی کمر به پایین استفاده می کنند و این مسئله می تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن عوارض بیهوشی کامل در بیماران شود.

بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران می تواند اقدامات لازم برای انجام جراحی پروتز زانو را با بهترین امکانات پزشکی و با بهترین متخصصین خود، برای بیماران انجام دهد.

عوارض جراحی تعویض مفصل زانو

عوارض جراحی تعویض مفصل زانو
عوارض جراحی تعویض مفصل زانو

اینکه بگوییم هیچ عمل جراحی ای با عوارض همراه نیست، حرفی کاملا اشتباه است و هر جراحی ای می تواند عوارض کمتر یا بیشتری داشته باشد و عمل پروتز زانو هم از این قاعده مستثنی نیست. اما می توان گفت که این جراحی از کم عارضه ترین انواع جراحی ها می باشد. در ادامه به برخی از عوارض جراحی پروتز زانو اشاره می کنیم:

عفونت در ناحیه جراحی شده:

از عوارض جدی و شایع بعد از عمل پروتز زانو، عفونت در ناحیه جراحی شده است که دلیل آن هم بیشتر بخاطر ضد عفونی نکردن محل جراحی توسط بیمار است که بیمار می بایست بصورت مداوم و با مشورت پزشک، روزانه اقدام به تعویض پانسمان و ضدعفونی کردن محل جراحی خود نماید.

لخته شدن خون در پاها:

از عوارض مهم بعد از پروتز زانو به شمار می رود که البته دلیل آن هم بخاطر حرکت ندادن زانوها در طول هفته اول بعد از جراحی است که می توان به مشورت پزشک و با انجام برخی حرکات زانو، باعث افزایش جریان خون در پاها شد که این عارضه را از بین خواهد برد.

داشتن درد مزمن و سفت شدن اندام:

این عارضه می تواند باعث شود که زانو نتواند به درستی حرکت کند. همچنین اضافه وزن فرد هم می تواند مزید بر علت شود و باعث آسیب به عروق خونی شود و در نتیجه می تواند باعث درد بیشتر و سفت شدن زانوها شود.

با استفاده از بهترین مارک پروتز زانو می توان، به میزان زیادی از عوارض بعد جراحی کاست که بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران، می تواند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

طول عمر پروتز زانو

طول عمر پروتز زانو
طول عمر پروتز زانو

پروتزهای استفاده شده در این جراحی از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند اما با در نظر گرفتن این مسئله که هر چیزی به مرور زمان دچار فرسایش و استهلاک می‌شود، پروتز زانو نیز به مرور زمان کهنه شده و دیگر همانند سال‌های اولیه جراحی عمل نمی‌کند.

از موارد مهم و قابل ذکر که می تواند در خصوص پروتز زانو به آن اشاره کرد، طول عمر بالای آن است و استحکام بسیار بالایی دارد. اما عوامل مختلفی نیز می تواند باعث کاهش یا افزایش طول عمر پروتز زانو شود و از عملکرد آن در صورت کاهش طول عمر آن استه شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده، بصورت میانگین، طول عمر پروتز زانو بین 20 الی 25 سال می باشد که بعد از ان نیازمند عمل جراحی مجدد خواهد بود. از جمله عوامل موثر در طول عمر پروتز زانو عبارتند از:

وزن فرد

طبیعتا هر چقدر وزن فرد بیشتر باشد، میزان فشار بر روی زانو و پروتزهای تعبیه شده بیشتر خواهد شد و فرسایش پروتز سریعتر انجام می شود و از عمر آن کاسته خواهد شد.

سن فرد

در این مورد باید گفت که افرادی که در سنین جوانی اقدام به پروتز زانو می کنند، طبیعتا به دلیل داشتن فعالیت های بیشتر نسبت به افراد مسن، طول عمر پروتز کوتاه تر خواهد بود و نیاز است مجدد جراحی شود.

میزان فعالیت

از دیگر عوامل مهم در کاهش طول عمر پروتز زانو، می توان به انجام فعالیت های مضر و پرفشار اشاره کرد که می تواند باعث فرسودگی زانو و پروتز درون آن شود. همچنین ورزش های سنگین مانند وزنه برداری، کشتی و … هم می تواند در این زمینه موثر باشد.

بیماریها

مبتلا شدن به برخی بیماری ها و مصرف برخی داروها می تواند بر ناحیه زانو و پروتز زانو تاثیراتی بگذارد. به همین دلیل افرادی که اقدام به مصرف برخی داروها می کنند باید از قبل با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهند.

برند پروتز زانو

در این  مقاله در خصوص اهمیت پروتز زانو و بهترین مارک پروتز زانو توضیحاتی ارائه شد و هرچقدر برند مورد استفاده شده برای جراحی معتبرتر و با کیفیت تر باشد، عمر پروتز زانو بیشتر خواهد بود.

بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی شهر تهران می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص جراحی پروتز زانو و میزان طول عمر آن انجام دهد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از روش های درمانی موثر در بیماری های مرتبط با زانو پرداختیم که پروتز زانو نام دارد. استفاده از بهترین برند و بهترین مارک پروتز زانو می تواند تاثیر زیادی در روند موفقیت امیز بودن این جراحی و طول عمر آن داشته باشد و ما در این مقاله به برخی از بهترین مارک پروتز زانو پرداختیم.

همچنین در این مقاله در خصوص نحوه انجام عمل پروتز زانو یا همان تعویض مفصل زانو، مراقبت های قبل و بعد از جراحی، مزیت ها و معایب آن پرداختیم.

خوشبختانه با پیشرفت علوم پزشکی و درمانی، پروتز زانو توانسته است، به عنوان یک روش درمانی قطعی و موثر در درمان عارضه های زانو شناخته شود

و لازمه نتیجه بخش بودن آن، استفاده از بهترین پزشک متخصص و همچنین بهترین کلینیک درمانی است که بیمارستان ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی خصوصی شهر تهران به شمار می رود که شما می توانید با مراجعه به این مرکز درمانی، مشاوره های لازم در خصوص بهترین مارک پروتز زانو، انجام جراحی پروتز زانو و امور توانبخشی و مراقبت های آن را انجام دهید.

در پایان توصیه می کنیم، برای درد تعویض مفصل زانو چه باید کرد را مطالعه کنید.

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید