لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

اکو قلب چیست؟

اکو قلب چیست؟

Table of Contents

در این مقاله از سایت بهترین متخصص قلب در تهران، به این موضوع می پردازیم که اکو قلب چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

یکی از حیاتی‌ترین مواردی که در اغلب بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از اکوی قلب یا اکوکاردیوگرافی می‌باشد.

 اکوکاردیوگرافی، اکو قلب یا به سادگی اکو، سونوگرافی قلب است.
این یک نوع تصویربرداری پزشکی از قلب با استفاده از سونوگرافی استاندارد یا سونوگرافی داپلر است.

انواع مختلفی از اکوی قلب دیده می‌شود که بیماری‌ها و ناراحتی‌های موجود قلب توسط یک نوار قلب روی آن‌ها تعیین خواهد شد.

در کل می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که برای سلامت قلب بسیار مفید است، اکو می‌باشد و ابزاری است که می‌تواند تشخیص دهد قلب در چه شرایطی به سر می‌برد و سلامت دریچه‌های دیگر و عروق خونی آن را تحت نظر بگیرد.

ویدئو اکو قلب چیست؟

اغلب برای افرادی که دارای کهولت سن می‌باشند، دریافت اکو قلب به‌ صورت دوره‌ای امری بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

این افراد حتما باید تحت نظر پزشک معالج خود بتوانند از اکوی قلب استفاده کنند تا بیشتر به شناخت مشکلات مربوط به قلب خود بپردازند. بهترین راهکار این است که بتوان از اکوی قلب استفاده داشت.

اما شما می‌توانید برای نتیجه بهتر به بیمارستان ایرانشهر مراجعه کنید و از خدمات ارزنده آن‌ها در این زمینه استفاده داشته باشید.

بیمازستان ایرانشهر، بهترین و معتبرترین مرکز درمانی در این زمینه معرفی شده است. حال در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا بیشتر بگوییم که اکو قلب چیست؟

اینفوگرافیک اکو قلب چیست؟

اینفوگرافیک اکو قلب چیست؟
اینفوگرافیک اکو قلب چیست؟

به دلیل این‌ که شرایط زندگی اغلب افراد امروز چالش‌های بسیار زیادی دارد، شناخت مشکلات مربوط به قلب بسیار پراهمیت شناخته می‌شود.

در راستای تکمیل اطلاعات این مقاله، مطالعه مقالات بعد از آنژیوگرافی چه باید کرد و استنت قلب چیست به شما توصیه می گردد.

اکو قلب چیست؟

تست اکو قلبی آزمایشی است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر قلب استفاده می کند.

تست اکو قلب مشکلات قلبی را تشخیص می دهد.

همچنین نیاز به جراحی قلب و کاتتریزاسیون پیچیده قلب را مشخص می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش اکو قلب چیست؟ کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

مطالبی که در این مقاله ارائه خواهیم داد، عبارتند از:

اکوکاردیف یا اکو قلب چیست؟

همه‌ چیز درباره اکوکاردیوگرافی

اهمیت زمان استفاده از اکو قلب چیست؟

چگونگی فعالیت قلب

انواع اکو قلب چیست؟

اکوکاردیوگرافی از راه مری trans esophageal

آشنایی با اکوکاردیوگرافی از راه مری

چگونگی انجام اکو قلب از طریق مری

زمان در نظر گرفته‌ شده برای اکو از طریق مری

اکو کاردیوگرام استرس

چگونگی انجام اکوکاردیوگرافی استرس

نحوه انجام اکوکاردیوگرافی استرس

دوبوتامین استرس اکوکاردیوگرافی

چگونگی انجام دوبوتامین استرس

اکوکاردیوگرافی سه‌بعدی

اکوکاردیوگرافی جنینی

دلیل استفاده از اکو قلب چیست؟

تشخیص مشکلات از طریق اکو قلب

تشخیص  چه مشکلاتی توسط اکو قلب صورت می‌گیرد؟

چه اتفاقی در حین انجام اکوی قلب خواهد افتاد؟

مراحل انجام اکو قلب

اتفاقات بعد از آزمایش اکو

تفسیر آزمایش اکو قلب چیست؟

شناخت اندازه قلب بیمار

شناخت عضلات ضعیف و آسیب ‌دیده

وجود مشکلات دریچه قلب

مشکلات ساختار قلب

تومور و لخته خون

نتیجه طبیعی اکو قلب چیست؟

نوشته‌های مربوط به آزمایش اکو قلب چیست؟

جمع بندی مطالب

 

اکوکاردیف یا اکو قلب چیست؟

اکوکاردیف یا اکو قلب چیست؟
اکوکاردیف یا اکو قلب چیست؟

در ابتدای امر باید به این ‌موضوع بپردازیم که اکو قلب چیست؟ و آشنایی کامل و مفصلی در رابطه با آن داشته ‌باشیم.

مسئله مهمی که در این زمینه باید ذکر گردد، این است که اکوی قلب قادر است فرکانس‌های مربوط به قلب را شناسایی کند و آن‌ها را تبدیل به تصاویری برای راحتی بیشتر کند.

این تصاویر موجود می‌تواند هر گونه ناراحتی و عدم سلامت برای قلب را تعیین و تشخیص دهد. البته نام‌های دیگری برای اکو قلب در نظر گرفته می‌شود که یکی از آن‌ها سونوگرافی تشخیص قلب و دیگری اکوکاردیوگرافی می‌باشد

و مسئله حیاتی و مهمی برای بیماران قلبی می‌باشد. وجود این آزمایش می‌تواند این امکان را به دنبال داشته باشد تا پزشک شما اطلاعات دقیقی در زمینه پمپاژ خون در قلب شما داشته باشد و آگاهی کافی از سلامت قلب پیدا کند.

برای شناسایی بیماری‌های قلبی، تصاویر اکو قلب بسیار مفید است و می‌تواند مشکلات ایجاد شده را کاملاً نشان دهد.

انواع متفاوتی براساس کاربرد اکوی قلب و شرایط موجود بیمار از اکو وجود خواهد داشت که براساس نظر پزشک می‌توانید امکانات مختلف انواع دستگاه اکو را مشاهده کنید.

همه ‌چیز درباره اکوکاردیوگرافی

اکوکاردیوگرافی همان اکو قلب است که از طریق امواج صوتی می‌توانند تصاویر زنده قلب را برای تشخیص بیماری‌ها به بیرون نشان بدهد و این کار باعث می‌شود پزشک اطلاعات دقیق‌تری در حیطه عملکرد قلب و دریچه آن پیدا کند و به ‌سلامت آن بپردازد.

در بسیاری از مواقع، استفاده از اکوی قلب کاربرد بالایی خواهد داشت و می‌تواند کمک بسیار زیادی به جلوگیری از مشکلات حادتر برای قلب داشته باشد. مهم‌ترین کاربرد اصلی آن موارد زیر می‌باشد.

  • لخته شدن خون در قلب
  • مشکلات مربوط به آئورت
  • مایع در کیسه اطراف قلب

استفاده از اکوی قلب برای تعیین سلامت قلب بعد از حملات قلبی بسیار ضروری و مهم به حساب می‌آید. البته نباید غافل شد که سلامت قلب نوزادان نیز از طریق دستگاه اکو بدون هیچ ‌گونه دردی قابل ‌مشاهده می‌باشد.

با شناخت این ‌که اکو قلب چیست؟ توانستید دریابید که این عملکرد درمانی کاربرد و مزایای بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.

به‌ همین دلیل می‌توانید از امکانات آن در بیمارستان ایرانشهر به‌ عنوان بهترین بیمارستان با امکانات کافی استفاده داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست بیمارستان خصوصی قلب دیدن کنید.

اهمیت زمان استفاده از اکو قلب چیست؟

اهمیت زمان استفاده از اکو قلب چیست؟
اهمیت زمان استفاده از اکو قلب چیست؟

برای این ‌که اطلاعات دقیق‌تری از این ‌که اکو قلب چیست؟ برای شما داشته ‌باشیم، باید بدانیم چه زمانی می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شوید. دلایل بسیار زیادی باعث می‌شود تا یک پزشک برای بیمار خود اکو قلب را تجویز کند.

تعداد بسیار زیادی از پزشکان بر اساس صلاحدید شخصی خود و یا براساس پیشینه پزشکی فرد بیمار ممکن است درخواست اکو قلب یا اکو کاردیوگرام را برای بیمار داشته باشند.

ضربان قلب نامنظم

به این نکته دقت کنید که اگر فردی دارای ضربان قلب نامنظم باشد، قطعا با مراجعه به پزشکان بیمارستان ایرانشهر از او درخواست خواهد شد تا اکوی قلب انجام بدهد تا بتوان به بررسی سلامت دریچه قلب او از طریق اکو کاردیوگرام پرداخت.

دلیل اصلی این امر بر این است که با استفاده از اکو قلب قادر است تشخیص دهد که آیا شرایط قلب بیمار توانایی کافی برای پمپاژ کردن خون خواهد داشت و یا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

در برخی شرایط دیگر ممکن است ترجیح پزشک براثر نشانه‌های موجود به استفاده از اکو قلب باشد تا بتواند تشخیص درستی از مشکلات قلبی به دنبال داشته باشد.

برخی از موارد امکان دارد بیمار در هنگام مراجعه به پزشک دچار تنگی نفس، درد در قفسه‌ی سینه‌ و یا دیگر علائم مشابه باشد که قطعا در این مواقع برای بررسی و ارزیابی سلامت قلب بیمار، استفاده از اکو قلب حیاتی می‌باشد.

یک پزشک با مهارت برای این ‌که اطلاعات دقیق‌تری از ساختار قلبی بیمار خود کسب کند و بتواند به درمان بپردازد، استفاده از اکو قلب را پیشنهاد خواهد داد تا از این طریق بتواند درمان خوبی برای مشکلات ایجاد شده در نظر داشته باشد. پس دریافتید که اکو قلب در چه زمان کاربرد خواهد داشت.

حال برای درک بیشتر این ‌که اکو قلب چیست و کاربردهای آن چگونه می‌باشد، اطلاعات بیشتری در ادامه این مطلب برای شما خواهیم داشت.

دلیل استفاده از اکو قلب

دلیل استفاده از اکو قلب
دلیل استفاده از اکو قلب

مهم‌ترین مواردی که برای عملکرد قلب توسط اکو در نظر گرفته می‌شود، نکات زیر است.

  • برای ارزیابی عملکرد کلی قلب، اکو قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای بررسی اثربخشی درمان‌های پزشکی و جراحی، اکوی قلب لازم می‌باشد.
  • برای پیگیری پیشرفت بیماری دریچه‌ای با گذشت زمان، اکو قلب کارساز است.
  • برای شناخت وجود انواع بیماری‌های مختلف قلبی همچون بیماری پریکارد، توده‌های قلبی، بیماری‌های مادرزادی قلبی، بیماری دریچه‌ای، بیماری میوکارد بی‌گل اند و کاردیف عفونی، استفاده از اکو قلب بسیار مهم است.

بنابراین، از طریق استفاده از اکوی قلب می‌توان به تمامی این موارد پرداخت و تشخیص داد که چه مشکلاتی در درون قلب ایجاد شده است.

پس قطعا می‌توان گفت که شناخت اکوی قلب یکی از حیاتی‌ترین موضوعاتی است که در راستای پزشکی باید به آن اهمیت بدهید و در صورت بروز هر گونه مشکل از آن بهره‌مند شوید.

تجهیزات کافی از اکوی قلب در بیمارستان ایرانشهر وجود دارد که با مراجعه به این بیمارستان پیشرفته می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از سلامت قلب خود توسط پزشکان حاذق بیمارستان ایرانشهر دریافت کنید.

انواع اکو قلب چیست؟

انواع اکو قلب چیست؟
انواع اکو قلب چیست؟

برای این ‌که اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با این که اکوی قلب چیست؟ کسب کنید، بهتر است بدانید اکو قلب دارای انواع مختلفی می‌باشد که براساس تشخیص پزشک استفاده خواهد شد. حال در ادامه به بررسی انواع اکو قلب خواهیم پرداخت.

اکوکاردیوگرافی ترانزیستوری

یکی از انواع اکو، ترانزیستوری می‌باشد که رایج‌ترین نوع آن است. انجام این اکو کاملاً بدون درد و خطر می‌باشد و برای این ‌که اکو در بدن فرد انجام بگیرد، یک دستگاه مبدل بر قفسه‌ی سینه‌ی بیمار استفاده خواهد شد و بعد از آن امواج صوتی به واسطه این دستگاه از طریق قفسه‌ی سینه‌ی بیمار به قلب ارسال خواهد شد.

در حالت کلی عملکرد این نوع دستگاه به صورتی است که قادر است بازتابی به رایانه بیندازد و امواج صوتی موجود در قلب را تبدیل به تصاویر کند و آن را در صفحه مانیتور به ‌صورت زنده نشان بدهد.

از این طریق پزشکان بیمارستان ایرانشهر می‌توانند به مشکلات قلبی بیمار خود بپردازند و اطلاعات دقیق در رابطه با سلامت قلب بیمار داشته باشند.

چگونگی عملکرد اکوکاردیوگرافی ترانزیستوری

در حالت کلی این نوع دستگاه بدون وجود هیچ ‌گونه تشعشع می‌باشد و یک استاندارد جهانی شناخته‌ شده است. به واسطه تشخیص پزشکان، استفاده از این فناوری می‌تواند سلامت قلب کودک قبل‌ از تولد را نیز بسنجد.

این روش قادر است تا اشعه‌های موجود را دریافت کند و از سلامت قلب نوزاد مطمئن شود. البته یک نکته مهم برای انجام این نوع تست وجود دارد که بهتر است بیمار روز قبل‌ از انجام این اکو غذاهای آبکی و مایعات بیشتری استفاده کرده باشد تا فرکانس‌های بیشتری از اکو قلب مشاهده گردد.

نحوه انجام ترانزیستوری

عملکرد این دستگاه به گونه ایست که بیمار باید لباس بالاتنه خود را از تن درآورد و به پزشک که قصد انجام اقدامات پزشکی و قصد انجام اکو را برای قلب او دارد، اجازه دهد تا الکترودهای این دستگاه را به‌ صورت پچ های کوچک بر سینه بیمار بچسباند.

سپس سمت دیگر این الکترودها به مانیتور اتصال داده می‌شود تا بتوان تمامی فعالیت‌های موجود قلب را شناسایی کرد.

در مرحله بعدی برای استفاده از اکوی قلب، بیمار به پهلوی چپ روی تخت دراز می‌کشد تا تشعشعات قفسه‌ی سینه از طریق این دستگاه سونوگرافی بررسی گردد.

البته برای این‌ که جزئیات بهتری از این دستگاه قابل ‌مشاهده باشد، اندکی ژل بر بخش انتهایی دستگاه استفاده خواهد شد تا سیگنال‌های بهتری از شرایط موجود در قلب شما مشاهده گردد.

شنیدن صداهای متعدد در ترانزیستوری

کاملاً طبیعی است که صداهای متعددی در هنگام اکوی قلب بشنوید. در این مواقع، پزشک از شما درخواست می‌کند تا در زوایایی حرکت داشته باشید تا به تصویربرداری زوایای متعدد قلب شما بپردازد.

در برخی مواقع ممکن است به شما بگوید که نفس خود را حبس کنید تا کیفیت بهتری از تصاویر موجود برای اکو دیده شود. تمامی این موارد باعث می‌شود که با شناخت بهتر برای این‌ که بدانید اکو قلب چیست، همواره تلاش کنید.

زیرا این دستگاه بسیار حیاتی و مهم است و می‌تواند عملکردهای قلب را به نمایش بگذارد. این دستگاه با بهترین تجهیزات ممکن در بیمارستان ایرانشهر قادر است برای بیماران خدمات‌رسانی داشته باشد.

اکوکاردیوگرافی از راه مری trans esophageal

برای این ‌که بدانید یکی دیگر از انواع اکو قلب چیست؟ بهتر است به اکوکاردیوگرافی از راه مری اشاره داشته باشیم.

زیرا در برخی از مواقع امکان دارد استفاده از تصاویر استفاده از اکوی معمولی، تصاویر قطعی از قلب را به دنبال نداشته باشد.

به ‌همین دلیل پزشک استفاده از این روش را برای بیمار تعیین خواهد کرد. اما این نوع از اکوی قلب به واسطه یک مبدل کوچک اتفاق می‌افتد.

این مبدل که به لوله‌های بسیار نازک و انعطاف ‌پذیر متصل می‌باشد، از طریق دهان به سمت مری خواهد رفت تا بتواند از طریق مری به واسطه مبدل دیگری که از روی سطح سینه روی نواحی قلب وجود دارد، اطلاعات دقیقی در رابطه با شرایط و وضعیت قلب نشان بدهد.

این اکو نیز بسیار منحصر به ‌فرد عمل می‌کند و می‌تواند تمامی مشکلات ایجاد شده برای قلب را براساس شرایط بیمار و صلاحدید پزشک به نمایش بگذارد.

آشنایی با اکوکاردیوگرافی از راه مری

برای آشنایی بیشتر با اکوکاردیوگرافی از راه مری باید بدانید که این مبدل باید تا حدی پایین برود تا بتواند امکان ارائه تصاویر واضح‌تری از قلب را به ‌همراه داشته باشد تا تمامی شرایط موجود همچون مشکلات بلع، سرطان و دیگر موارد را تشخیص دهد و پزشک از طریق این نوع اکو اطلاعات بیشتری از شرایط بیمار دریافت کند.

برخی از شرایط لازم برای انجام این نوع اکو وجود دارد که بیمار نباید هیچ ماده خوردنی و آشامیدنی را میل کرده باشد و حدوداً از ۶ ساعت قبل، این شرایط صورت بگیرد. زیرا اکویی که به واسطه معده انجام می‌گیرد، با خالی بودن معده می‌تواند تصاویر واضح‌تری را در بر داشته باشد.

اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، مشکلی نیست که آن را با جرعه‌ای آب کوچک مصرف کنید. البته بهتر است در این زمینه نظر پزشک خود را برای انجام این آزمایش بپرسید.

چگونگی انجام اکو قلب از طریق مری

امکان شرایط رگ گیری توسط یک پرستار برای انجام این اکو فراهم خواهد شد تا داروهای مختلف از این طریق به بدن بیمار برسد و متخصص دیگری در تلاش است تا بتواند با اتصال الکترودهای موجود برای قلب، شرایط و علائم حیاتی بیمار را بسنجد. از این طریق وضعیت کامل بیمار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین نکته این است که بیمار در این مواقع آرامش کافی داشته باشد تا نتیجه بهتری از اکوکاردیوگرافی مری دریافت گردد.

شرایط انجام این نوع آزمایش به‌گونه‌ای است که پروب سونوگرافی از طریق دهان به سمت گلو و مری خواهد رفت. البته هیچ‌ گونه جای نگرانی برای عملکردهای تنفسی بیمار نمی‌باشد و تداخلی را ایجاد نخواهد کرد.

تیم پزشکی بیمارستان ایرانشهر در این زمینه از بیمار درخواست می‌کند تا همکاری بیشتری برای بلعیدن پروب داشته باشد تا امکان اکوکاردیوگرافی مری به بهترین نحو ممکن انجام شود.

البته کاملاً طبیعی است که ممکن است بیمار اندکی احساس ناراحت ‌کننده داشته باشد، اما هر چقدر که دستگاه در جاهای درست‌تری قرار بگیرد، قطعا تصاویر باکیفیت‌تری را ارائه خواهد داد.

زمان در نظر گرفته‌ شده برای اکو از طریق مری

حدوداً زمان در نظر گرفته ‌شده برای انجام این آزمایش بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه می‌باشد و بعد از دریافت تمامی تصاویر، این دستگاه از مری بیمار خارج می‌شود.

البته حدوداً تا ۳۰ دقیقه بعد شرایط بیمار تحت نظارت قرار خواهد گرفت. مسئله مهم این است که به دلیل این ‌که آرام‌بخش به بیمار تزریق ‌شده است، ممکن است تا یک ساعت آماده مصرف مواد غذایی نشود و امکان احساس خواب ‌آلودگی و گیجی برای او فراهم خواهد بود.

به‌ همین دلیل پزشکان بیمارستان ایرانشهر توصیه می‌کنند که بعد از انجام این اکو کاردیوگرام، می‌توانید فوراً به منزل رفته و استراحت داشته باشید.

اکو کاردیوگرام استرس

از طریق اکوکاردیوگرافی ترانزیستوری، اکو استرس انجام خواهد گرفت که یکی دیگر از انواع اکو قلب می‌باشد. این کار به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که بیمار باید ورزش بسیاری انجام بدهد تا این کار باعث افزایش ضربان قلب او گردد

و یا امکان دارد در برخی مواقع به توصیه پزشکان از داروهایی استفاده کند که باعث بالا رفتن میزان ضربان قلب او گردد که بتوان نتیجه درستی از اکو کاردیوگرام استرس دریافت کرد.

وظیفه اصلی این دستگاه این است که شرایط قلب را در هنگام استرس و افزایش ضربان قلب تحت بررسی و ارزیابی قرار بدهد تا به تشخیص درستی از مشکلات ایجاد شده بپردازد. این اکو نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که برای برخی از افراد صورت خواهد گرفت و بسیار کاربردی و ضروری می‌باشد.

چگونگی انجام اکوکاردیوگرافی استرس

استفاده از این روش نیاز به ورزش و تحرک بسیار زیاد دارد. به همین دلیل است که بیمار باید در هنگام ورزش با تردمیل یا دوچرخه ثابت به بررسی شرایط خود از این طریق بپردازد.

دلیل اصلی این کار این است که قلب کارکرد پمپاژ بسیار زیادی داشته باشد و عملکرد خود را در هنگام شرایط سخت‌کار کردن، کاملاً نشان بدهد.

این اکوی قلب کمک بسیار زیادی به جریان خون خواهد کرد و ممکن است به دلیل این ‌که در دیگر آزمایشات دیگر پنهان است، به‌ درستی نتوان آن را تشخیص داد. به ‌همین دلیل قلب باید به چالش کشیده شود و در واقع باید با افزایش ضربان قلب، به بررسی این آزمایش پرداخت.

بیمار تا ۴ ساعت قبل ‌از انجام این آزمایش نمی‌تواند آشامیدنی یا مواد خوراکی استفاده کنند. همین‌طور مصرف آشامیدنی‌های کافئین‌دار تا ۲۴ سال قبل از انجام این اکو ممنوع می‌باشد.

بیمار باید در این بازه زمانی نیز هیچ‌ گونه دخانیاتی مصرف نکرده باشد تا باعث تاثیر بر نتایج یا اکو قلب نشود. در صورتی ‌که از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما با پزشک خود در این ‌باره مشورت کنید تا انجام این آزمایش تداخلاتی را در بدن شما به وجود نیاورد.

نحوه انجام اکوکاردیوگرافی استرس

نحوه انجام این نوع اکوکاردیوگرافی به واسطه چسباندن الکترودها به قلب و سینه می‌باشد و سپس فرد بیمار روی دستگاه تردمیل قرار می‌گیرد تا به ‌دقت بتوان فعالیت‌های قلب او، میزان فشار خون و تعداد نبض او در هر ثانیه را بررسی کرد.

نام این اکو، اکوکاردیوگرافی استرس می‌باشد که فرد باید حتما با انجام فعالیت‌های ورزشی آن را انجام بدهد. البته جای هیچ‌ گونه نگرانی نمی‌باشد.

زیرا تیم پزشکی بیمارستان ایرانشهر همواره تغییرات ممکن روی بدن و قلب بیمار را بررسی خواهند کرد و تا هنگامی ‌که بیمار دیگر قادر به انجام حرکات ورزشی نباشد، فقط اکوی قلب برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد.

سپس بعد از به اتمام رسیدن این پروسه، تا هنگامی ‌که علائم حیاتی بیمار به‌ صورت طبیعی شود، صبر خواهند کرد تا به بررسی موقعیت قلب بیمار بپردازند. انجام این تست حدوداً ۱۵ دقیقه به طول خواهد انجامید.

دوبوتامین استرس اکوکاردیوگرافی

یکی دیگر از انواع اکوکاردیوگرافی، با نام دوبوتامین استرس می‌باشد که تفاوت‌های بسیار زیادی با اکوی استرس قلب خواهد داشت و به ‌جای استفاده از ورزش، به بیمار دارویی به نام دوبوتامین داده می‌شود تا عملکرد قلب او را سخت‌تر کند.

این دارو هنگامی در نظر گرفته می‌شود که شرایط استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت برای انجام تست استرس قلب وجود نداشته باشد و برای این ‌که چالش‌های بسیار زیادی برای ضربان قلب به وجود بیاورند، از این دارو استفاده خواهند کرد.

بررسی شرایط بیماری عروقی و مسدود شدن رگ‌های قلب از طریق انجام این تست امکان‌پذیر می‌باشد.

چگونگی انجام دوبوتامین استرس

متخصصی که در این زمینه فعالیت دارد، موظف است الکترودها را به سینه بیمار اتصال بدهد. سپس از طریق رگ وریدی، داروی دوبوتامین به بیمار بدهد.

بعد از آن اکوکاردیوگرافی به ‌صورت معمولی برای بیمار انجام خواهد گرفت و امکان دارد واکنشاتی بعد از تزریق این دارو در بدن بیمار حاصل گردد تا سرعت و قدرت تپش قلب را بسیار زیاد کند. در همین راستا مواردی همچون گرما، سردرد خفیف، برافروختگی را در بر خواهد داشت.

تمامی تغییرات قلب بیمار از طریق مانیتور به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از انجام این عملیات، داروی مخصوصی از بدن بیمار خارج خواهد شد. تمامی مدت انجام این تست، ۱۵ دقیقه خواهد بود.

اکوکاردیوگرافی سه ‌بعدی

اکوکاردیوگرافی سه ‌بعدی
اکوکاردیوگرافی سه ‌بعدی

برای این که اطلاعات بیشتری از انواع اکو قلب داشته باشید و بدانید که انواع روش‌های موجود اکو قلب چیست؟ بهتر است اشاره‌ای به اکوکاردیوگرافی سه‌ بعدی داشته باشید.

این اکوی قلب از طریق دو روش echocardiography transesophageal یا transthoracic اتفاق خواهد افتاد و به‌ صورت سه ‌بعدی می‌تواند تمامی موارد موجود روی دریچه قلب را به نمایش بگذارد و زوایای مختلف عملکرد قلب را بررسی کند. به ‌همین دلیل است که نام سه ‌بعدی برای این روش در نظر گرفته‌ شده است.

مهم‌ترین کاربردی که برای این نوع از اکوکاردیوگرافی در نظر گرفته می‌شود، برای قبل ‌از انجام عمل جراحی قلب می‌باشد که پزشک بتواند به‌ صورت دقیق، تمامی ابعاد قلب را مورد بررسی و ارزیابی قرار بدهد تا به تشخیص دقیق از مشکلات قلبی برسد.

همین‌طور در برخی از مواقعی که کودکان دچار مشکلات قلبی می‌باشند، استفاده از این اکو کارساز و مفید می‌باشد. برای تهیه استفاده از این اکو می‌توانید از خدمات بیمارستان ایرانشهر استفاده داشته باشید.

اکوکاردیوگرافی جنینی

امکان دارد یکی دیگر از انواع اکو با نام اکوکاردیوگرافی جنینی شناخته ‌شود که در این شرایط مادر باردار باید در بین ماه‌های ۱۸ تا ۲۴ از این روش استفاده کند تا بتواند سلامت قلب جنین خود را تشخیص بدهد و مطمئن شود که هیچ خطری قلب کودک او را تهدید نخواهد کرد.

برای انجام این روش، دستگاه روی شکم بانوان قرار خواهد گرفت تا بتوانند به بررسی مشکلات قلبی جنین او بپردازند.

شما در  حال مطالعه مقاله (اکو قلب چیست؟) می‌باشید.

دلیل استفاده از اکو قلب چیست؟

دلیل استفاده از اکو قلب چیست؟
دلیل استفاده از اکو قلب چیست؟

با شناخت اکوی قلب هم باید به این ‌موضوع پی ببرید که مزایای بسیار زیادی در پی انجام این عملکرد وجود دارد و به ‌عنوان یکی از اساسی‌ترین روش‌های موجود برای تشخیص مشکلات قلبی شناخته می‌شود.

امروزه به دلیل شرایط موجود و آلودگی‌های بسیار زیادی که در سطح شهر دیده می‌شود، تعداد بسیار زیادی دچار بیماری‌های قلبی می‌باشند و ممکن است از وجود آن غافل باشند.

اما با مراجعه به بیمارستان ایرانشهر و انجام اکو قلب، قطعا می‌توانند به مشکلات مربوطه قلب خود پی ببرند و سریع‌تر اقدامات لازم برای درمان را انجام بدهند.

پس در حالت کلی به دلیل استفاده از اکوی قلب برای شناخت و بررسی ساختار و عملکرد قلب می‌باشد. انجام این آزمایش می‌تواند امکانات بسیاری را برای افراد به دنبال داشته باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • استفاده از اکو قلب می‌تواند اطلاعات دقیقی در زمینه شکل قلب، اندازه قلب، ضخامت قلب و حرکت دیواره‌های قلب به پزشک بدهد.
  • استفاده از اکو قلب قادر است تشخیص درستی در زمینه وجود توده‌های عفونی و یا تومورهای موجود در اطراف دریچه قلب نشان بدهد تا با شناخت هرچه سریع‌تر آن‌ها اقدامات درمانی برای بیمار فراهم گردد.
  • استفاده از اکو قلب می‌تواند اطلاعات دقیقی در زمینه چگونگی عملکرد دریچه قلب فراهم سازد.
  • قدرت پمپاژ قلب از طریق انجام اکوی قلب قابل ‌تشخیص می‌باشد.
  • به واسطه انجام اکوی قلب می‌توان چگونگی حرکت قلب را نیز سنجید.

از طریق اکو قلب می‌توان میزان باریک بودن دریچه‌های قلب در صورت وجود تنگی را نیز تشخیص داد.

  • امکان دارد از طریق دریچه‌های قلب، نشت خون اتفاق بیفتد که از طریق اکو قلب می‌توان به بررسی دقیقی از آن پرداخت.

تشخیص مشکلات از طریق اکو قلب

تشخیص مشکلات از طریق اکو قلب
تشخیص مشکلات از طریق اکو قلب

به غیر از تمامی موارد ذکر شده، همچنان برای استفاده از تست اکو توسط تشخیص پزشک، این امکان را برای او فراهم خواهد ساخت تا بتواند مشکلات مختلفی از قلب را تشخیص دهد. مهم‌ترین مواردی که در هنگام انجام اکو قلب تشخیص داده می‌شوند، موارد زیر می‌باشند.

  • اکو قلب قادر است تشخیص سوراخ‌های غیر طبیعی بین حفره‌های قلب را انجام بدهد.
  • از طریق اکو قلب می‌توان میزان لخته شدن خون در حفره‌های قلب را تشخیص داد.
  • از طریق اکو قلب می‌توان مشکلات مربوط به عروق خونی بزرگی که به قلب وارد و خارج می‌شوند را متوجه شد.
  • از طریق اکوی قلب می‌توان مشکلات مربوط به پوشش خارجی قلب را نیز تشخیص داد.
  • قدرت پمپاژ قلب بررسی خواهد شد.
  • حرکت دیواره‌های قلب و اندازه ضخامت آن بررسی می‌شود.
  • مشکلات عروق خونی قلب قابل‌ مشاهده خواهد بود.
  • لخته‌های خون در قلب قابل‌ مشاهده خواهد بود.
  • در صورتی ‌که دریچه‌های قلب بیش ‌از حد معمول باریک باشند، قابل‌ مشاهده می‌شود.
  • در صورت پخش شدن خون به دریچه‌های قلب، می‌توان آن را تشخیص داد.
  • رشد تومور یا توده‌های عفونی در دریچه قلب یا اطراف آن مشخص خواهد شد.
  • ایجاد حفره‌های غیر طبیعی بین قلب نمایان خواهد شد.

تمامی این عوامل باعث می‌شود که اکو قلب همواره به ‌عنوان راهکاری مفید برای تشخیص بیماری‌های قلبی شناخته شود. پس حال با این موارد متوجه شدید که اکو قلب چیست و به چه دلیل اهمیت استفاده از آن همواره تاکید خواهد شد.

برای بهره گیری از این امکانات می‌توانید از بیمارستان ایرانشهر برای انجام اکوی قلب استفاده داشته باشید تا به بهترین نحو ممکن به تشخیص مشکلات قلبی خود بپردازید.

تشخیص چه مشکلاتی توسط اکو قلب صورت می‌گیرد؟

تشخیص چه مشکلاتی توسط اکو قلب صورت می‌گیرد؟
تشخیص چه مشکلاتی توسط اکو قلب صورت می‌گیرد؟

حال که فهمیدیم اکو قلب چیست؟ ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که برای انجام و برای تشخیص چه نوع بیماری‌هایی می‌توان از اکوی قلب استفاده کرد؟

با توجه به این ‌که این روش بدون درد و غیر تهاجمی می‌باشد، از مزایای بسیاری برخوردار می‌باشد و می‌تواند برای تشخیص انواع بیماری‌های مختلف که در زمینه قلب و عروق مرتبط می‌باشند، کارساز و مفید باشد.

در ادامه برای شما خواهیم گفت که پزشکان بیمارستان ایرانشهر به چه دلیل استفاده از اکوی قلب را برای بیماران در نظر خواهند گرفت.

  • تشخیص مشکلاتی که در حیطه دریچه‌ای قلب می‌باشد، به واسطه اکو انجام خواهد گرفت.
  • اکوی قلب برای تشخیص دادن آریتمی و بی‌نظمی در ضربان قلب صورت می‌گیرد.
  • در بسیاری از موارد اورژانسی، برای بیمار از اکوی قلب استفاده خواهد شد.
  • برای تشخیص پزشک از شرایط سکته قلبی، قطعا اکوی قلب کارساز می‌باشد.
  • برای تشخیص نواقص و عیوب قلب، اکوی قلب کارساز می‌باشد.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر از سوابق سکته قلبی، اکوی قلب مؤثر است.
  • برای تشخیص بیماری‌های مهم دیگر در رابطه با عروق، اکوی قلب ضروری است.
  • شناخت رگ‌های تنگ شده قلب از طریق اکو صورت خواهد گرفت.

تمامی این امکانات باعث می‌شود تا اکوی قلب همواره به ‌عنوان یکی از روش‌های بسیار مؤثر در اغلب بیمارستان‌های معتبر همچون بیمارستان ایرانشهر به بهترین نحو ممکن انجام شود.

چه اتفاقی در حین انجام اکوی قلب خواهد افتاد؟

چه اتفاقی در حین انجام اکوی قلب خواهد افتاد؟
چه اتفاقی در حین انجام اکوی قلب خواهد افتاد؟

حال که دریافتید اکو قلب چیست، بهتر است بدانید انجام این آزمایش به واسطه افراد متخصص صورت خواهد گرفت و در مکان‌های خاصی همچون اورژانس، اتاق عمل، کلینیک، بیمارستان و یا دیگر موارد اتفاق می‌افتد.

در یکی از مکان‌های بسیار مهمی که می‌تواند امکانات خوبی از اکوی قلب برای بیماران فراهم سازد، بیمارستان ایرانشهر می‌باشد که مدت‌ زمان انجام اکو را حدوداً ۱ ساعت برای بیماران در نظر گرفته ‌است.

حال در ادامه به بررسی مراحل مختلف اکوی قلب خواهیم پرداخت تا شما بدون هیچ‌ گونه نگرانی، از این آزمایش استفاده داشته باشید.

مراحل انجام اکو قلب

مراحل انجام اکو قلب
مراحل انجام اکو قلب

برای انجام این آزمایش، بیمار باید روی یک میز دراز بکشد. سپس از طریق متخصص مربوطه، الکترودها و یا دیسک‌های فلزی خاصی که در دستگاه اکو وجود دارند، روی قفسه‌ی سینه بیمار قرار خواهند گرفت.

این الکترودها به دستگاه الکتروکاردیوگراف اتصال داده‌ شده است تا بتواند به‌ درستی اطلاعات دقیقی از ضربان قلب بیمار در حین آزمایش اکو فراهم کند.

یکی از مهم‌ترین نکات دیگر برای انجام این آزمایش این است که اتاق باید تاریک باشد تا متخصص به ‌خوبی بتواند مانیتور ویدئویی که ضربان قلب بیمار را روی آن اعمال می‌کند، ببیند.

سپس با استفاده از یک ژل مخصوص بر قفسه‌ی سینه‌ی بیمار باعث می‌شود تا امواج صوتی با کیفیت بهتری از پوست عبور کنند و روی صفحه نمایش دیده شوند.

متخصص از شما می‌خواهد تا نفس خود را حبس کنید که تصاویر بهتری روی نمایشگر دیده شود. استفاده از این دستگاه قادر است تا امواج صدا را به امواج تصویر تبدیل کند و اطلاعات دقیقی از قلب بیمار را فراهم سازد.

در مرحله آخر؛ این امواج روی مانیتور ویدئویی که در اتاق اکو وجود دارد، به نمایش در می‌آید و این اطلاعات ضبط خواهند شد تا پزشک بتواند به بررسی شرایط قلب بیمار بپردازد.

اتفاقات بعد از آزمایش اکو

اتفاقات بعد از آزمایش اکو
اتفاقات بعد از آزمایش اکو

حال که دریافتید مراحل انجام اکو قلب چیست، بهتر است بدانید که بعد از آزمایش اکو، چه چیزی در انتظار بیمار می‌باشد تا نگرانی‌های شما در این ‌مورد برطرف گردد.

در آخر اما مسئول مربوطه، ژل‌های مخصوص را از روی سینه شما پاک خواهد کرد، سپس اطلاعات مربوط به قلب شما را که روی صفحه نمایش مشاهده شده ‌است را روی کاغذ چاپ خواهد کرد تا بتوانید آن را به پزشک خود ارائه دهید.

البته ممکن است توضیحاتی در زمینه شرایط قلب شما توسط متخصصی که اکوی قلب شما را انجام داده است، انجام بگیرد تا خیال شما از بابت مشکلات قلبی اندکی آسوده شود. هر چند که توصیه می‌کنیم حتماً با پزشکان متخصص بیمارستان ایرانشهر در زمینه نتیجه آزمایش اکو صحبت کنید.

تفسیر آزمایش اکو قلب چیست؟

تفسیر آزمایش اکو قلب چیست؟
تفسیر آزمایش اکو قلب چیست؟

در راستای این‌ که بدانید اکو قلب چیست، باید اطلاعات دقیقی در رابطه با تفسیر آزمایش آن نیز داشته باشید. ممکن است پزشک مربوطه اطلاعات مختلفی در نتیجه اکوکاردیوگرافی شما مشاهده کند و با توجه به این‌ که این عملکرد تشخیص دهنده‌ی مشکلات قلبی می باشد، ممکن است برخی از آن‌ها نیازی به رسیدگی نداشته باشد و مشکلات جزئی شناخته شوند.

از دیگر مشخصات اصلی که در تفسیر آزمایش اکوی قلب وجود دارد، مشکلات جدی قلبی می‌باشد و حال پزشک برای کسب اطلاعات زیر، انجام اکو قلب را برای بیماران تجویز خواهد کرد.

شناخت اندازه قلب بیمار

شناخت اندازه قلب بیمار
شناخت اندازه قلب بیمار

در بسیاری از مواقع، شناخت اندازه قلب بسیار مهم است و از طریق انجام اکوی قلب می‌توان به شناخت دقیقی در رابطه با اندازه قلب رسید.

زیرا در صورتی ‌که قلب بیش ‌از اندازه بزرگ باشد، امکان دارد مشکلاتی همچون فشار خون بالا، نارسایی قلبی، نشتی در دریچه قلب و یا دیگر موارد این ‌چنینی را به دنبال داشته باشد.

حال استفاده از اکو قلب می‌تواند توانایی تشخیص ضخامت بطن قلب را نیز بر عهده بگیرد و تمامی این موارد کمک می‌کند تا باعث پیشگیری از مشکلات مختلف شود.

دلایل بسیار زیادی همچون فشار خون بالا ممکن است باعث افزایش ضخامت بطن‌ها گردد و در نهایت بیماری دریچه قلب و یا نقایص مادرزادی قلب نیز از طریق اندازه قلب توسط اکو مشخص خواهد شد.

شناخت عضلات ضعیف و آسیب ‌دیده

امکان دارد برخی از حملات قلبی تاثیر به سزایی روی تضعیف عضلات و بخش‌های مختلف قلب داشته باشند. ضعف قلب بدین‌ صورت است که جریان خون در قلب شرایط دریافت کافی پخش خون را نخواهد داشت

و به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته می‌شود. به ‌همین دلیل تشخیص عضلات ضعیف و آسیب‌ دیده قلب به‌ درستی صورت می گیرد.

وجود مشکلات دریچه قلب

وجود مشکلات دریچه قلب
وجود مشکلات دریچه قلب

در برخی از مواقع، تفسیر اکوی قلب به ‌گونه‌ای است که نشاندهنده مشکلات دریچه‌ای قلب می‌باشد و می‌توان از طریق اکوی قلب دریافت که آیا دریچه‌های قلب افراد به‌ درستی کار می‌کند و یا مشکلاتی در پی آن وجود دارد. شناخت این‌ موضوع از طریق باز و بسته شدن دریچه‌های قلب اتفاق خواهد افتاد.

مشکلات ساختار قلب

تفسیر اکو قلب می‌تواند اطلاعات دقیقی در زمینه نقایص مادرزادی قلب همانند مواردی چون حفره‌های موجود در عضله قلب، سوراخ و دیگر موارد مشابه را  به‌ درستی نشان بدهد و در صورت بروز هر کدام از این موارد، فورا باید عملکردهای درمانی برای بیمار صورت بگیرد.

تومور و لخته خون

در برخی از مواقع وجود سکته قلبی در بدن بیمار ممکن است لخته خون و تومورها را به وجود بیاورد. در این شرایط، پزشکان متخصص بیمارستان ایرانشهر با استفاده از اکوی قلب، تشخیص می‌دهند که عامل اصلی سکته چه مواردی بوده ‌است. زیرا ممکن است تومورها و یا لخته‌های خون به‌ عنوان عامل اصلی سکته شناخته شوند.

با شناخت این موارد می‌توانید درک کنید که تفسیر اکو قلب چیست و با انجام اکو، پزشک می‌تواند به شناخت چه بیماری‌هایی برسد.

اگر همچنان نیازمند انجام اکوی قلبی باشید، بیمارستان ایرانشهر به ‌عنوان یک مجموعه حرفه‌ای با داشتن تجهیزات خاص و بسیار خوب در این زمینه، آماده ارائه خدمات برای بیماران می‌باشد.

نتیجه طبیعی اکو قلب چیست؟

نتیجه طبیعی اکو قلب چیست؟
نتیجه طبیعی اکو قلب چیست؟

هنگامی می‌توان گفت که نتیجه اکو قلب طبیعی می‌باشد که دریچه‌ها و حفره قلب کاملاً طبیعی بوده و فعالیت‌های آن‌ها به‌ صورت معمول ‌باشد. در حالت کلی این شرایط بدان معناست که موارد زیر اتفاق افتاده ‌است.

  • یعنی هیچ‌ گونه توموری در قلب از طریق اکو قلب دیده نشده است.
  • یعنی هیچ ‌گونه لخته خونی بر اثر اکوی قلب مشاهده نشده‌ است.
  • یعنی دریچه‌های قلب به درستی باز و بسته می‌شوند.
  • یعنی هیچ‌ گونه نشتی خون در قلب وجود ندارد.
  • یعنی هیچ ‌گونه نشانه‌ای از عفونت در قلب مشاهده نشده است.
  • یعنی پمپاژ قلب برای خون به ‌اندازه کافی صورت می‌گیرد.
  • یعنی احتمال نارسایی قلبی در بدن بیمار مشاهده نشده ‌است.
  • یعنی اندازه قلب و حفره‌های آن کاملاً طبیعی است و عضلات آن به ‌درستی کار و حرکت می‌کنند.
  • یعنی ضخامت قلب کاملاً نرمال است و مایعات اضافی در آن وجود ندارد.

پس در کل تمامی این موارد می‌توانند به‌ عنوان نتیجه طبیعی اکو قلب شناخته شوند. در صورتی ‌که نیازمند استفاده از خدمات اکو قلب هستید، تجهیزات گسترده‌ای که در بیمارستان ایرانشهر وجود دارد، می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند که با دقت کافی، نتیجه اکو قلب را دریافت کنید. پس می‌توانید از خدمات ارزنده متخصصین بیمارستان ایرانشهر بهره‌مند شوید.

نوشته‌های مربوط به آزمایش اکو قلب چیست؟

در برخی از مواقع ممکن است نتایج حاصل‌ شده از آزمایش اکوی قلب حاوی نوشته‌های متعددی به انگلیسی باشد که موضوع را برای شما مبهم کرده ‌است و قصد دارید بدانید که دلیل اصلی این اصطلاحات موجود در نتیجه آزمایش اکو به چه معنا می‌باشد. حال در ادامه نوشتار، به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

مشکل قلبیاصطلاح اکو
یعنی در بطن چپ کسر جهشی وجود دارد.LVEF – Left Ventricular Ejection Fraction
یعنی قلب دچار کسر تخلیه‌ای می‌باشد.EF
یعنی قلب دچار افتادگی دریچه میترال می‌باشد.MVP- Mitral Valve Prolapse
یعنی قلب دچار نارسایی دریچه میترال می‌باشد.MR – Mitral Regurgitation
یعنی قلب دچار نارسایی دریچه تریکوسپید می‌باشد.TR – Tricuspide Regurgitation
یعنی قلب دچار نارسایی دریچه ریوی می‌باشد.PR – Pulmonary Regurgitation
یعنی قلب دچار نارسایی دریچه آئورت می‌باشد.AR – Aortic Regurgitation
یعنی قلب دچار بیماری شریان کرونر می‌باشد.CAD – Coronary Artery Disease
یعنی نارسایی احتقانی قلب وجود دارد.CHF – Congestive Heart Failure
یعنی فشار ریوی در قلب مشاهده ‌شده است.PAP – pulmonary artery pressure
یعنی فشار هیپرتروفی روی قلب مشاهده‌ شده است.LVH – Left Ventricular Hypertrophy
یعنی اختلالاتی در حرکت دیواره‌های قلبی مشاهده می‌شود.RWMA

 

جمع بندی مطالب

جمع بندی مطالب
جمع بندی مطالب

سلامت قلب یکی از مهم‌ترین مواردی است که حتما باید در طول زندگی خود به آن اهمیت بدهید. یکی از راه‌ حل‌های موجود، اکو قلب می‌باشد.

اما برای برخی از افراد استفاده از اکوی قلب کاملاً ناشناخته است.

به ‌همین دلیل تلاش کردیم در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد این ‌که اکو قلب چیست، برای افراد فراهم سازیم تا با ویژگی‌های منحصر به ‌فرد آن بتوانید از انواع روش‌های مختلف برای تشخیص سلامت قلب خود استفاده داشته باشید.

انواع روش‌های اکو قلب در بیمارستان‌ها با تجهیزات کافی صورت می‌گیرد.

یکی از آن‌ها بیمارستان ایرانشهر می‌باشد. اگر شما نیز نیازمند خدمات اکو قلب می‌باشید، می‌توانید از امکانات منحصر به‌ فرد بیمارستان ایرانشهر بهره‌مند شوید تا به تشخیص درستی از موقعیت و شرایط و بیماری‌های مربوط به قلب خود برسید.

می توانید مقالات درد بعد از عمل لیزر دیسک کمر و شرایط تعویض مفصل زانو را جهت تکمیل دانش خود مطالعه کنید.

سوالات متداول

تصاویر اکو قلب چه کمکی به پزشکان می کند؟

  • مایع در کیسه اطراف قلب
  • مشکلات مربوط به آئورت
  • لخته شدن خون در قلب

چه بیماری هایی با تست اکو قلبی مشخص می شود؟

  • سوفل قلب
  • بیماری دریچه
  • درد قفسه سینه
  • آنوریسم
  • بیماری قلبی مادرزادی
  • نارسایی احتقانی قلب
  • پریکاردیت
  • کاردیومیوپاتی

https://cutt.ly/pXGJeOS

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید