لوگو بیمارستان ایرانشهر

AR

آرتروسکوپی زانو چگونه است

آرتروسکوپی زانو چگونه است

Table of Contents

در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آرتروسکوپی زانو چگونه است . لطفا تا انتهای مقاله، همراه ما باشید.

زمانی که سن تعویض مفصل زانو برسد سختی های زیادی برای بیمار آغاز می شود و حائز شرایط تعویض مفصل زانو خواهد بود.

آرتروسکوپی زانو آزمایشی است که به شما این امکان را می دهد که با قرار دادن یک آندوسکوپ نازک در مفصل، ساختار مفصل را مشاهده کنید.

برخلاف اشعه ایکس، توموگرافی کامپیوتری و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، آرتروسکوپی امکان مشاهده مستقیم داخل مفصل با چشم و بیوپسی بافت سینوویال را برای تشخیص دقیق فراهم می کند.

ویدئو آرتروسکوپی زانو چگونه است

در این مقاله، ضمن بررسی کردن این موضوع که آرتروسکوپی زانو چگونه است ، شما را با بیمارستان ایرانشهر به عنوان بهترین مرکز درمانی در این زمینه نیز آشنا می سازیم. با شما هستیم.

برای درد تعویض مفصل زانو چه باید کرد؟ دو را درمان برای کاهش درد و درمان تعویض مفصل زانو است که می توان با انجام فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو و یا ورزش های بعد از عمل تعویض مفصل زانو، میزان درد آن را کاهش داد.

اینفوگرافیک آرتروسکوپی زانو چگونه است

اینفوگرافیک آرتروسکوپی زانو چگونه است
اینفوگرافیک آرتروسکوپی زانو چگونه است

آرتروسکوپی زانو چگونه است

آرتروسکوپی زانو یک جراحی بدون ایجاد برش بر روی پوست و سایر بافت ها است.

در روش آرتروسکوپی زانو برای مشاهده مفصل زانو، جراح یک دوربین جراحی به نام آرتروسکوپ را وارد مفصل زانو می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی بخش آرتروسکوپی زانو چگونه است کلیک نمایید. 

لطفا جهت ارتباط با بیمارستان ایرانشهر، از طریق شماره تماس 71960-021 در ارتباط باشید.

عناوین مقاله:

مزایای آرتروسکوپی زانو چیست؟

آرتروسکوپی چیست؟

روش آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

مشکلات قبل و بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

تمرینات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

دانستنی هایی در مورد آرتروسکوپی زانو

آماده شدن برای جراحی آرتروسکوپی زانو

بازپروری بعد از انجام آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

مراقبت های پس از عمل آرتروسکوپی زانو از بیمارستان تا خانه

دروه نقاهت و محافظت از آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

کدام بیمارستان برای آرتروسکوپی زانو بهتر است؟

 

مزایای آرتروسکوپی زانو

مزایای آرتروسکوپی زانو
مزایای آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو به جراح این امکان را می دهد که کل قسمت داخلی مفصل را در حین جراحی ببیند.
آرتروسکوپی زانو یک روش جراحی است که در تروما و جراحی ارتوپدی استفاده می شود. آرتروسکوپی به راحتی می تواند بیماری ها و مشکلات مختلف داخل مفصل را تشخیص داده و درمان کند.

همیشه برای بیمارانی که دچار بیماری های زانو هستند که آیا سرطان زانو کشنده است؟ که ما در مقاله فوق آن را کامل توضیح داده ایم.کافیست روی سوال کلیک نمایید.

در اسپانیا، آرتروسکوپی در دهه 1970 آغاز شد

در اسپانیا، آرتروسکوپی در دهه 1970 آغاز شد. اگر چه مدت زیادی است که وجود داشته است، اما همچنان به عنوان یک فناوری جدید در نظر گرفته می شود که دائماً در حال گسترش و تکامل است.

اگرچه این روش کمتر تهاجمی است، اما باید به خاطر داشت که این آزمایش نیز جراحی است. بنابراین فقط جراحان تروما و جراحان متخصص می توانند عمل جراحی را انجام دهند.

دوربینی که از طریق یک برش کوچک وارد می شود، تصاویر را منتقل می کند و تقریباً هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد.  این روش کم تهاجمی مدت زمان بستری در بیمارستان را کاهش می دهد. در بیشتر موارد، بیماران در روز جراحی ترخیص می شوند و بهبود می یابند.

بیماری ها و صدمات گوناگونی وجود دارد که می توان با استفاده از آتروسکوپی به راحتی آن را تشخیص داد.

بیماری ها یا ضربه های مختلف می تواند به نواحی مفصلی زیر آسیب برساند.

  • استخوان
  • غضروف
  • رباط منیسک
  • رشته ماهیچه

آرتروسکوپی چیست؟

آرتروسکوپی چیست؟
آرتروسکوپی چیست؟

بدن انسان از مفاصل متعددی تشکیل شده است و این مفاصل به دلیل ورزش زیاد، مستعد تغییرات دژنراتیو و بیماری های مختلف هستند. در گذشته برای این بیماری ها یا آسیب های مفصلی، برش مستقیم مفصل انجام می شد.

با این حال، از زمانی که آرتروسکوپی مفصل زانو برای اولین بار در سال  1918 در ژاپن شناخته شد، جراحی آرتروسکوپی توسعه یافته است و به ابزاری ضروری برای تشخیص دقیق و درمان ضایعات مفصلی تبدیل شده است.

آرتروسکوپی زانو نوعی آندوسکوپ است و تجهیزات پیشرفته ‌ای است که همزمان با مشاهده مستقیم ساختارهای داخل مفصل، بررسی دقیق یا درمان لازم را ارائه می‌دهد. آرتروسکوپی انجام شده در زمینه جراحی ارتوپدی به طور گسترده ای در مفصل زانو، مفصل شانه و مچ پا استفاده می شود.

روش آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

روش آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟
روش آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

آرتروسکوپی عمدتاً با بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی انجام می شود، اما بستگی به ناحیه مورد نظر دارد. ممکن است از بی حسی موضعی نیز بهره گیری شود.
جراحی آرتروسکوپی نیاز به معاینه قبل از عمل و بستری شدن در بیمارستان دارد. معاینات قبل از عمل عموما به روش  سرپایی انجام می شود و در صورت نیاز به جراحی، معمولاً نیاز به یک دوره بستری در بیمارستان بین 1 تا 2 روزه می باشد.

روش جراحی به این صورت است که یک سوراخ 3-4 میلیمتری در اطراف مفصل برای آرتروسکوپی یا ابزاری که قرار است وارد شود، ایجاد می کنند.

سپس آرتروسکوپ یا ابزار را وارد می کنند و بعد از آن با مشاهده مستقیم ناحیه اطراف ضایعه از طریق مانیتور، تشخیص و جراحی انجام می شود.

مشکلات قبل و بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

مشکلات قبل و بعد از عمل آرتروسکوپی زانو
مشکلات قبل و بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو یکی از شیوه های تشخیص داده شده است که برای عمل بسته زانو می باشد. در این روند درمان، متخصص جراح زانو با مشاهده درون مفصل، توانایی این را دارد که مشکلاتی که برای زانو به وجود آمده را شناسایی کرده و شروع به درمان توسط آتروسکوپ نماید.

امروزه از این روند برای درمان بیماری های مخلتفی که برای زانو به وجود می آید، استفاده می شود. از صدمات و مشکلاتی که با آتروسکوپی امکان درمان برای آن ها خواهد بود، می توان به پارگی های مینیسک و پارگی رباط های صلیبی زانو اشاره کرد.

بهره گیری از آرتروسکوپی به صورت اختصاصی

در ضمن بهره گیری از آرتروسکوپی به صورت اختصاصی به عنوان یکی از درمان های یاری رسان آتروز زانو نیز به شمار می رود که نتیجه بسیار قابل قبولی هم در پی دارد.

در گذشته بسیاری از جراحی ها که روی زانو صورت می گرفت، به شیوه جراحی باز بود و در اغلب موارد، به آسیب های مفصل و مشکلاتی بعد از جراحی کشیده می شد. در صورتی که امروزه به سبک آتروسکوپی، دگرگونی بسیار بزرگی در جراحی مفصل گوناگون بدن رخ داده است.

یکی از بهترین مراکز درمانی در این زمینه، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

آتروسکوپ به عنوان یک کمک کننده

آتروسکوپ به عنوان یک کمک کننده برای شناسایی و درمان بیماری ها و مشکلات داخل مفصل موجب درمان عملکرد بیماران بعد از عمل می شود و صدماتی که به مفصل  وارده شده، طی جراحی مفصل کاهش می دهد.

همواره جراح درباره‌ داروهایی که استفاده می کنید، چه داروهایی مصرف کنید، مکمل باشند، داروهای مکمل که نیازی به نسخه پزشک ندارند و شما توانایی خریداری آن ها را دارید، به شما اطلاع رسانی می نماید.

شاید پزشک از شما این درخواست را کند که استفاده از داروهای رقیق کننده خون را مصرف نکنید. از جمله داروهایی مانند: آسپرین، ایبوپروفن (آدویل، موترین)، ناپروکسن،  (ناپرسین، آلی) و داروهای مشابه که می تواند رقیق کننده خون باشند.

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، عدم مصرف دخانیات می باشد که باید تا قبل و بعد از عمل آتروسکوپی از مصرف آن ها خودداری کنید.

تمرینات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

تمرینات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟
تمرینات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

بعد از آرتروسکوپی زانو برای برگرداندن کنترل عضله های پا و استفاده نکردن عصا، بازگرداندن قوت و قدرت حرکتی و برگشت به فعالیت های روزانه، تمرینات ورزشی ذیل توسط متخصصین بیمارستان ایرانشهر پیشنهاد می شود. البته درباره‌ی انجام این ورزش ها، از جراح خود نیز مشاوره بگیرید.

تمرینات تعادلی زانو

بعد از عمل زانو، بعضی از تمرینات به منظور بازگشت تعادل و همگانگی بیمار پس از مرخص شدن از بیمارستان سفارش می شود.
پیاده روی با کمک گرفتن عصا را نمی توان گفت که ورزش محسوب می شود، اما بخشی مهم برای برنامه تمرینی شما بعد از جراحی آتروسکوبی زانو می باشد.
ممارست برداشتن پا به صورت راست را می توان در وضعیت نشسته یا خوابیده انجام داد.

مچ پا بایستی تمرین داده شود. همچنین باید در زاویه 90 درجه خم شود و باید زانو به صورت مناسب صاف باشد. بعد کل پا و ران را روی زمین قرار داده و وزنه حدوداً cm  30 تا cm  40 بلند کنید. این وضعیت را به مدت زمان شش ثانیه نگهداری کنید. این تمرینات را بین 10 تا 15 دفعه و به تعداد 2 تا 3 ست اعمال کنید.

اضافه کردن دامنه حرکتی زانو

یکی از ویژگی هایی که می تواند این تمرینات را داشته باشد، این است که به بیمار کمک می کند تا دامنه کامل حرکت زانو بازیافته شود و زانو بتواند بدون استفاده کردن از عصا حرکت کند.

تمریناتی که به تکثیر حرکتی زانو کمک می کند، بایستی به صورت نشسته روی میز اعمال گردد، به گونه ای که پاها از حاشیه میز معلق باشد.
برای بیماران امکانپذیر خواهد بود که از پای دیگر خود برای هموار کردن پای نا سالم استفاده کند (حرکات کششی). زانوی خودتان را خم کنید (حرکات فلکس). بیماران قادرند هر زمانی که زانوی آن ها دامنه حرکات خود را تا حد بازیابی کردن بیابد، حرکات دوچرخه را روی دوچرخه ثابت انجام دهند.

پیشنهاد می کنیم از سایر مقالات سایت بیمارستان ایرانشهر دیدن کنید.

دانستنی هایی در مورد آرتروسکوپی زانو

دانستنی هایی در مورد آرتروسکوپی زانو
دانستنی هایی در مورد آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو برای مشکلاتی که در ذیل به آن ها اشاره خواهیم کرد به کار می آید:

گسیختگی مفصل:

مینسیک، بافت با دوام ولی نسبتا نرمی دارد که همانند یک بالش در فضای میان دو استخوان زانو قرار دارند. برای این که بتوانیم مینیسک را برداریم یا اصلاح کنیم، بایستی عمل جراحی را انجام دهیم.

گسستگی یا صدمات رباط صلیبی قدامی با رباط صلیبی خلفی
گسیختگی یا صدمات رباط جانبی زانو
ورم کردن یا التهاب بیش از حد پوشش داخلی مفصل که به آن سینوویوم هم گفته می شود.
بی ثباتی مفصل کشکک زانو
مخروب شدگی و جدا شدن غضروف زانو
چرک مفصل زانو
اتصال غضروف زانو یا اصلاح آن
پارگی استخوان زانو

کست سکر:

درد پشت زانو را می توان گفت که به علت جمع شدن مایع است که باعث شده تا پشت زانو ورم کند. در دیگر مورد ها، این مشکلات زمانی رخ می دهد که عارضه  و  ورم کردن به علت های دیگر همانند آتروز نیز به وجود آید.

آرتروسکوپی زانو یکی از شایع ترین جراحی هایی است که برای شناسایی و معالجه صدمات زانو نیز بهره گیری می شود. بخشی از این جراحی با استفاده از آرتروسکوپ انجام می شود. در این صورت اکثراً مفصل به کمک این ابزار دیده می شود و دیگر مفصل های بدن می تواند توسط آرتروسکوپی معاینه و درمان شوند.

توجه و تمایل به ورزش روز به روز و در حال افزایش و اجرا کردن تمرینات ورزشی، سبب شده است که آسیب های ورزشی روند رو به افزایشی داشته باشند. زانو یکی دیگر از مفصل های پیچیده بدن محسوب می شود و به همین علت به سادگی می تواند به آن صدماتی وارد شود.

یکی از ویژگی های خوب آرتروسکوپی

یکی از ویژگی های خوبی که آرتروسکوپی دارد، به جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو اجازه می دهد که درون زانو را مشاهده کند و آن را درمان کند.
آرتروسکوپی برای بهبود صدمات مینسیک و رباط، مشکلات ناشی از فرسایش و پارگی، صدمات مفصل و مشکلات و دردهای کشکک زانو استفاده می شود.

ضمناً در صورت لزوم همزمان با معاینه، می توان ساختارهای داخل مفصل آسیب دیده را بخیه نمود یا برداشت و داخل مفصل را شست. بنابراین این مزیت را دارد که برای درمان و همچنین معاینه استفاده شود.

در میان مفاصل بدن ما، مفاصل معروفی وجود دارند که مورد بررسی آرتروسکوپی قرار می گیرند که عبارتند از مفاصل شانه (شانه)، زانو (زانو)، لگن (ران)، آرنج، مچ دست و مچ پا.

بیمارستان ایرانشهر از بهترین مراکز درمانی در این زمینه شناخته می شود.

آماده شدن برای جراحی آرتروسکوپی زانو

آماده شدن برای جراحی آرتروسکوپی زانو
آماده شدن برای جراحی آرتروسکوپی زانو

ارزیابی ها و تست ها

جراح ارتوپدتان به شما این سفارش را می کند که پیش از جراحی، برای سنجش سلامت همگانی خویش به دکتر عمومی  مراجعه کنید. او هر مشکلی را امکان دارد تا در روال عمل ایجاد کند، تعیین خواهد کرد.

اگر مشکل خاصی در آینده سلامت شما مورد تهدید قرار گیرد، پیش از جراحی سنجش وسیع تری مورد نیاز خواهد بود. جراح ارتوپد، آزمایشات پیش از عمل (EKG) را تجویز می کند.

بدین ترتیب به شما کمک خواهد کرد تا با روند عمل بیشتر آشنا شوید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید. این آزمایشات شامل آزمایش خون یا یک الکتروکاردیوگرام می باشد.

دستورالعمل های پذیرش

اگر از  تندرستی همگانی بهره مند هستید، به گمان زیاد آرتروسکوپی زانو به شیوه ای سرپایی انجام می شود. یعنی ضروری نخواهد بود که شبانه در بیمارستان برای درمان بستری شوید. در صورت استفاده از هر دارو یا مکمل دارو، در صورت نیاز به جراح ارتوپد خودتان اطلاع بدهید.
بایستی پیش از انجام جراحی، از استفاده از برخی داروها خودداری کنید. بیمارستان یا مرکز جراحی قبل از عمل با شما ارتباط خواهد گرفت تا ریز جزئیات ویژه ای از نحوه عمل را در اختیار شما قرار دهد. پیش از عمل حتما به توصیه های مرتبط به زمان عمل و توقف شدن غذا و آشامیدنی ها عمل کنید.

بیهوشی

پیش از این که عمل جراحی صورت بگیرد، یکی از اعضای تیم بیهوشی با شما گفت و گو خواهد کرد و شما را در جریان قرار خواهد داد که آرتروسکوپی زانو می تواند تحت بی حسی موضعی، منطقه ای یا عمومی اعمال گردد:

  • در بی حسی موضعی، تنها زانویی که می خواهید عمل کنید، بی حس می شود.
  • در بی حسی موضعی، یکی از نقطه ای که عمل می کند، کمر است.
  • در بیهوشی عمومی به خواب خواهید رفت.

جراح ارتوپدی و متخصص بیهوشی با شما صحبت می کند که کدام یک از این روش ها می تواند برای شما بهتر از همه باشد.

بازپروری بعد از انجام آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

بازپروری بعد از انجام آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟
بازپروری بعد از انجام آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

درمان بعد از عمل آرتروسکوپی، روند سریع تر و آسان تری از دیگر جراحی های  رایج می گیرد. در این حالت بایستی مراقبت های پس از عمل را مورد توجه قرار داد.

حتما باید زانو را تا چند وقت پس از عمل به حالت دراز کشیده و بالاتر از اندام های تحتانی نگه دارید که به کارگیری از یخ برای زانو همان طور که می دانید می تواند بسیار اثر بخش باشد.

دور تا دور زانو پانسمان می باشد و جراح، زمانی که می خواهد این پانسمان را عوض کند و این که بیمار چه زمان می تواند به حمام برود را مشخص می کند. با گذشت چند روز، پزشک ارتوپد دوباره بیمار را مورد بازدید و بررسی قرار می دهد.

بیماران اکثرا پس از آرتروسکوپی زانو باید تا چند وقت از عصای زیر بغل استفاده کنند

بیماران اکثرا پس از آرتروسکوپی زانو باید تا چند وقت از عصای زیر بغل استفاده کنند. زمان و شیوه به کارگیری از عصا را پزشک جراح مشخص خواهد کرد.

زمان بهره گیری از اتومبیل و رانندگی را هم پزشک جراح با مورد توجه قرار دادن متغیرهایی همانند نوع بیماری زانو، شدت عارضه بیمار، نوع داروهای مصرف شده به وسیله بیمار، قدرت بیمار در کنترل زانو و این که آیا در اتومبیل دنده اتوماتیک به کار رفته است یا خیر، مشخص می کند.

اغلب بیمارانی که عمل شده اند، توانی این را دارند که بعد از گذشت یک تا سه هفته رانندگی کنند. از داروهایی برای کم کردن درد پس از جراحی استفاده می شود. امکان دارد داروهایی برای کاهش احتمال لخته شدن خون برای بیمار توصیه شود.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در بازپروری پس از آرتروسکوپی مورد توجه قرار داد، استوار کردن عضلات اطراف زانو در بازیابی دامنه حرکات زانو است که با اعمال ورزش های اختصاصی باید تحت نظر فیزیوتراپ اجرا شود.

مراقبت های پس از عمل آرتروسکوپی زانو از بیمارستان تا خانه

مراقبت های پس از عمل آرتروسکوپی زانو از بیمارستان تا خانه
مراقبت های پس از عمل آرتروسکوپی زانو از بیمارستان تا خانه

بیمار بعد از نتیجه جراحی به اتاق ریکاوری انتقال داده می شود. غالباً یک ساعت در اتاق ریکاوری زیر  نظر هستند. همچنین زمان باقی ماندن در این اتاق به دو عامل می تواند بستگی داشته باشد: 1. عمل جراحی  2. نوع بیهوشی
امکان دارد از پانسمان های بزرگ و زانو بند یا کمپرس یخ استفاده شود.

همچنین این جراحی می تواند کم تهاجمی باشد. این جراحی در بسیاری از مورد ها معمولا بین یک تا دوساعت می تواند طول بکشد. بیمار اگر مشکل جزئی نداشته باشد، می تواند همان روز از بیمارستان مرخص شود. بیمار بایستی در خانه از کمپرس یخ و پانسمان بهره گیری کند. یخ ورم را از بین می برد و درد را کاهش می دهد.

مراقبت در خانه

بیمار مدت زمان کمی از عصای زیر بغل بهره گیری می کند و بیش از اندازه ای که پزشک تعیین کرده است، وزن به پا صدمات را تحمل نمی کند.
یکی از شرط هایی که بیمار سریع بهبود پیدا کند، باید از زانوبند مطابق دستورالعمل پزشک استفاده کند. یعنی همان طور که پزشک در هنگام راه رفتن توصیه کرده است، عمل کند.

فعالیت های روزانه

اجرا کردن تمرینات روزانه زانو برای بازگشت عملکرد زانو و داشتن زانویی سالم بسیار مهم می باشد.

محافظت از زخم

جراحت و پانسمان را بایستی خشک و پاکیزه نگهداری کرد و پانسمان را مطابق دستورالعمل دکتر، تعویض کرد. زخم در صورت امکان نباید با آب ارتباط برقرار کند.

زخم بند را حتما باید در صورت نم یا خون آلودگی، بی درنگ عوض کرد.

هنگام شست و شو الزماً باید بالای زانو بند را کامل با کیسه که جنس پلاستیکی دارد، پوشاند

هنگام شست و شو الزماً باید بالای زانو بند را کامل با کیسه که جنس پلاستیکی دارد، پوشاند. به بیمار پیشنهاد می شود که تا زمان شست و شو روی صندلی به شکلی بنیشیند که دور پایی که روی آن پانسمان شده، به طور کامل آب باشد.

  • گذاشتن یخ در 24 تا 48 دقیقه بعد از جراحی، ورم و درد را تسکین می بخشد.
  • قرار دادن پا در بلندتر از سطح قلب، امکان دارد که ورم و عارضه را تسکین دهد. بیمار باید پا را بعد از اجرا کردن تمرین و شبانه، بالاتر از سطح قلب قرار دهد.
  • استفاده از داروهای توصیه شده توسط پزشک
  • عدم استفاده از نوشیدنی های الکلی هنگام استفاده از دارو
  • استفاده از دارو قبل از انجام دادن تمرین های زانو به مدت زمان m30

دروه نقاهت و محافظت از آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

دروه نقاهت و محافظت از آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟
دروه نقاهت و محافظت از آرتروسکوپی زانو چگونه است ؟

در ادامه مبحث، در مورد دوره نقاهت آرتروسکوپی زانو خواهیم گفت.

دقت داشته باشید که دوران نقاهت در هر بیماری تفاوت دارد. در صورت نیاز، می بایستی تا چند هفته پس از جراحی، موقع راه رفتن از چوب زیر بغل و واکر بهره بگیرید. این عمل سبب برداشتن فشار از روی مفصل می شود و باعث می شود که درد تسکین پیدا کند.

امکان دارد بیمار تا چند وقت بعد از عمل، زمانی که می خواهد راه برود

امکان دارد بیمار تا چند وقت بعد از عمل، زمانی که می خواهد راه برود، لنگ بزند که به مرور این وضعیت تغییر خواهد کرد و بهتر خواهد شد.

از اجرای فعالیت های روزمره شدید بدنی همانند این که از پله ها بالا و پایین بروید یا انجام فعالیت های ورزشی، به مدت زمان شش هفته جدا خودداری کنید.

کم و بیش شش هفته زمان می برد تا مایع داخل مفصل زانو به وضعیت طبیعی خود بازگردد. به همین علت، امکان دارد که اکثر بیماران، در این زمان متوجه دگرگونی ها و احساس بهبود در زانوی خود نشوند.

در خصوص تسکین درد و التهاب، گسترش دامنه حرکتی و تقویت عضلات مفصل می توان گفت که سه تا چهار ماه بعد، به وضعیت نرمال خود برمی گردد. پیشنهاد ما به بیماران این است که در مدت زمان پشت سر گذاشتن دوره نقاهت صبر داشته باشند و تمام نکات و نگهداری های گفته شده از طرف پزشک را مرتبا رعایت کنند تا یک نتیجه خوب را بگیرید.

کدام بیمارستان برای آرتروسکوپی زانو بهتر است؟

کدام بیمارستان برای آرتروسکوپی زانو بهتر است؟
کدام بیمارستان برای آرتروسکوپی زانو بهتر است؟

یکی از بهترین بیمارستان هایی که ما برای درمان آرتروسکوپی زانو پیشنهاد می کنیم، بیمارستان ایرانشهر می باشد.

بیمارستان ایرانشهر با گنجایش 120 تخت برای بیمار و 6 اتاق جراحی، دارای زمینی به مساحت 2000 متر مربع و زیر ساخت تقریبی 11 هزار متر مربع در 10 طبقه در تهران واقع شده است. در سال 1355 با کمک 10 تن از متخصصان ماهر کشورمان تاسیس گردید و آغاز به ارائه خدمات درمانی نمود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیمارستان ایرانشهر به وزارت بهداری وقت و بعد از آن به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شد و پس از پیگیری های پی در پی، با حکم دادگاه انقلاب اسلامی، این مرکز در سال 1376 به دارندگان اصلی خود تحویل داده شد.

بیمارستان ایرانشهر با این حال دارای کادر درمان مجرب و متخصصان و فوق مختصص های مختلف و استادان بزرگ کشور، در حال ارائه خدمات به بیماران نیازمند می باشد.

این مرکز درمانی با بسیاری از بیمه های تکمیلی و نیز بیمه خدمات درمانی، قرارداد دارد.

سوالات متداول

آرتروسکوپی زانو برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • بازسازی رباط صلیبی قدامی زانو
  • • درمان کیست بیکر
  • برداشتن بافت سینوویال ملتهب
  • • انحراف و جابه‎ جایی کشکک
  • اصلاح و برداشتن غضروف پاره شده مینیسک
  • برداشتن تکه های شل شده از روی استخوان یا غضروف

عوارض آرتروسکوپی زانو چیست؟

  • عفونت
  • لخته شدن خون
  • واکنش آلرژیک به بیهوشی یا سایر داروهای تجویز شده در حین جراحی
  • تجمع خون در زانو

دوره نقاهت جراحی آرتروسکوپی زانو چگونه است؟

  • استفاده از کیسه یخ برای کاهش درد
  • بالا نگه داشتن پا برای چند روز پس از جراحی
  • استراحت کامل
  • تعویض پانسمان
  • استفاده از عصا
  • مصرف داروهای تجویز شده پزشک

g19677

Table of Contents

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی : خیابان شریعتی، نرسيده به سه راه طالقاني، خیابان جواد کارگر
تلفن : 71960-021
نمابر : 77607016-021
كد پستي : 1563793111
ايميل : [email protected]
Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید